Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Paloma4ever...Täytyypä kokeilla tuota kaurapuuroreseptiäsi, tulee ihan vesi kielelle kun lukeekin tuon reseptin. Tämän huushollin puurot ovat jämähtäneet vain marja-asteelle ja kohta on mustikatkin syöty. Mutta kaneli, pähkinät ja omenahillo...tosi houkutteleva yhdistelmä...
11.02.2015 19:41
Työn puitteissa joudun usein soittamaan juuri tuohon numeroon.
Onnekseni yleensä kestää vain muutamia minuutteja kun saan avun paikalle.
Tuskaisimpia odottaa nuo minuutit ovat silloin kun vieressä on henkilö, jonka hengityksessä on ongelmia.
Tietoiskuja esimerkiksi aivoverenvuodon oireista saisi näyttää useammin televisiossa, että joka mies tietäisi ja tunnistaisi oireet ja osaisi toimia nopeasti.
Tänään haluaisinkin saada 112 kautta ambulanssin nopeasti paikkaan, jossa nuori työikäinen ihminen saa aivoinfarktiin. Niissä tapauksissa nopea hoitoon pääsy ja auttajien ammattitaito tärkeää.
11.02.2015 10:31
Illan köllykkätä toivottelee savolainen, vai...
Ei lähetellä täälläkään moisia kortteja, soitan vain muutamille ja leivon toki sydänmen muotoisen kakun ja ajattelen vaaleanpunaisia ajatuksia, ihan huvikseni...
10.02.2015 17:56
Sinä onnellinen, monta tuntia järven jäällä ja termarit ja kaikki...
10.02.2015 17:51
Ei ollut Finlayson, vaan Jyväskylässä Valmet Tourula,
se oli lapsuuteni maisema ja sen jälkeenkin se tehdas on elämääni siivittänyt.
Vielä tänäänkin, tosin ihan eri merkeissä.
10.02.2015 17:49
Jatkuvasti annan huijata itseäni,
käytän kosmetiikkaa, kaikenlaisia pillereitä, ja yleensä uskon kaiken mitä mainostajat ja myyjät ovat minulle luvanneet.
Muutaman kerran isommin, mutta aina rahalla selvitty. Asian olen heti unohtanut ja ottanut opikseni. Isompiin ostoksiin pyydän aina sukulaisia mukaan.
10.02.2015 09:38
Sitä suvituoksua saa vielä muutaman kuukauden odotella. Taitaa olla katoavaa kansanperinnettä, että joku ripustaisi ensin pyykkinarun puusta puuhun ja sitten narulle valkoiset lakanat tuulessa ihanasti heilahtelemaan. Tuonkaltaiseen muistoon liittyy aina auringonpaistetta ja huoleton kesäpäivä, ja jostain kumman syystä kuvittelen pyykkinarun alle aina voikukkapellon...Nykyään vain nurkissa puhisee pesutornit ja kuivausrummut, millaisenkohan muiston nykyajan lapset siitä saavat...
Vietin lapsuuteni tehtaan piipun varjossa ja tehtaalla oli pyykkitupa ja iso mankeli. Se mankeli söi tiukkaan rullattuja puukalikoita joiden ympärille lakanat oli pyöritelty. Ja voi, että sitä meteliä, kilinää ja kolinaa kun se mankeli muutti suuntaansa.
Mutta nyt saunaan nauttimaan lämmöstä, hyvin ovat tämän päivän projektit onnistuneet...
09.02.2015 21:06
Niin oli minullakin aikainen herääminen pitkästä aikaa.
Enstöikseni kävin lähipuotissa ja ostin tulppaaneja.
Sitten tein pari tuntia lumitöitä, kahden viikon lumet rästissä joten hyvää hyötyliikuntaa koko alkavan viikon edestä. Korvamatona soi "rakkaus on lumivalkoinen..." muutaman säkeen sitä osasin, sanoja etsimään, niin kohta osaan enemmän, osaan koko laulun kun seuraavat lumityöt ovat edessä.
Iltapäivän sain vapaaksi peruutuksen vuoksi, ei muuta kuin kaupunkiin ostamaan lisää vauvalankaa, suvussa on oikea vauvarysäys tänä keväänä. Niitä pieniä vaatteita on niin mukava kutoa ja antaa eteenpäin.
Illassani odottaa röykkiö silitettävää, sua nähä kehtoonko vai en, jos toivottamaasi puhtia tässä päivässä riittää, niin kehtoon.
"Puhtia päivääsi" on muuten mukava toivotus, sitä samaa sinulle.
09.02.2015 12:58
Ei täs nyt aihetta mihinkään suruun.
Vähän harmittaa kun etusivulla ei näy keskustelun aloittajaa, aina ei viitsisi kaikkia aloituksia perata, no tämän nyt kuitenkin vilkaisin...
Niin surullista päivää ei ole, etten jaksaisi tätä kuunnella ja joskus on jopa nauttia kuvistakin.
http://youtu.be/_h-KeHLnEzs
08.02.2015 13:51
Jos on elämämme dualistinen niin,
mikään ei myöskään tunnu miltään jos,
elämäämme ei kuulu dialogia
toisen ihmisen kanssa
Ihminen syntyy dialogista
ja tarvitsee sitä jatkuvasti.
25.01.2015 19:50
Olen juuri se yksi joka vastustaa viidestä.
Jos olisin diktaattori ja moinen asia pitäisi järjestää, niin...
Kaikille, jotka eivät saa lapsilisää maksetaan perustulo, joka on takuueläkkeen kokoinen ja siitä napataan kunnon verot.
Kaikki muut avustukset poistetaan, rönsyt pois, jokainen tulkoon sillä rahalla toimeen. Apua ja avustusta saa hakea omaisiltaan. Suvut pitäköön huolta omistaan.
Varsinkin asumistuki on ärsyttävä rönsy, ehdottomasti poistettava. joka vain lisää keinottelua.
Valtio ei ole mikään elättäjä, verorahat käytetään kaikkien hyvään, melkein ilmaiseen koulutukseen, teihin ja infraan.
Palkat ja eläkkeet kohtuullistetaan. Yleensä elämä kohtuullistetaan, ei ole yhteiskunnan asia maksaa jäsentensä laskuja ja lehtitilauksia ja harrastusvälineitä.
Kun palkat ja eläkkeet lisätään tähän perustuloon verotettavaa kertyy.
Kaikille sossujen työntekijät jalkautetaan kunnon työhön auttamaan ihmisiä muutoin kuin rahaa jakamalla.
Kela hoitaa asiat tasapuolisesti ja nopeasti.
Hyvä aloitus, jokaisen pitäisi tietyin välein elämässään miettiä elämänsä A kuvion lisäksi myös B vaihtoehtoa.
Onneksi me 60+ olemme jo eläkkeellä, ainakin melkein...
Sa
22.01.2015 16:36
Harrastan rupattelua mummojen ja pappojen kanssa.
Harrastan matkalaukkujen pakkaamista ja purkamista....kohta taas.
Harrastan juuri tämän sinisen hetken...haaveilua.
22.01.2015 16:18
Ei elämä mitenkään kuuskymppisiin loppunut,
enkä sitä ajantapoksikaan ole muuttanut
ihan pirukseltaan lisäsin vain kierroksia,
jos en aikaisemmin itsestäni huolta pitänyt.
niin silloin alkoi se aika,
vitamiinit, salaatit ja oliivit, pro sitä ja pro tätä vain lautaselle
pelasin kerran mahjonkia, pelasin toisenkin kerran,
kokeilin kolikkopeliä, jäin koukkuun,
kunnon ilmatassulenkkarit jalkaan ja metsäpoluille,
happi on tärkeää
mutta asenne tärkeintä
...ootelkoot hyö vaan...myö vaan porskutellaan...
21.01.2015 00:16
Kalanmaksaöljyllä minäkin aamuni aloitan.
Muut vitamiinit on ladattu kuukaudeksi dosettiin-
Helppoa se on muistaa, tapa lääkkeistäkin tulee, niin kuin muistakin rutiineista päivän mittaan.
Dosentti on siitä mukava tapa, että jos joskus jostain syystä ei tule otettua niin näkee heti mitä on väliin jäänyt.
20.01.2015 14:21
Roikun ja koukuttaa, niissä raameissa joissa tämä kone nyt yleensäkin minua koukuttaa.. Ei suomi 24 mikään erityinen koukuttaja ole.
Suomi 24 sattuu kuulumaan yhtenä lenkkinä siihen ketjuun, jolla aina piipahdan kun koneeni avaan. Voin kertoa, että piipahdan täällä myös paikkakunnillani, treffipalstalla, muutamissa harrastusryhmissä ja sitten jatkan matkaani.
Olen tosin jo lukenut sähköpostini, käynyt naamakirjatuttuni tapaamassa ja lukenut suosikkiblogini ja nyt olen tässä, kohta taas menen eteenpäin: pitäisi jo kesää suunnitella...
Viikonloput mahdollistavat rauhallisemman tahdin ja viipyilevämmän ajankäytön.
Olen aina kirjoittanut tällä nimimerkillä ja pyörinyt jo aikoinani viisikymppisissä ja samalla nyt rekatulla kirjoittelen varmaan seitsemänkymppisissäkin jos vain eloa ja iloa suodaan.
On mielestäni typeryyttä sanoa, ettei täällä pyörivillä ihmisillä olisi muuta elämää, päinvastoin. Virkeämpää touhua tämä on kuin telkkarin tuijotus yms. Täytyyhän tänne se ajatus, hyvä tai ei niin sopuisa etukäteen miettiä, ennen kuin näitä näppylöitä hipelöi.
18.01.2015 11:43
En ole köyhä, en rikas, joskus rakas.
Onneni annostellaan pieninä hetkinä, tuskin onnellinen tai onnetonkaan.
Tyytyväinen ja huoleton olen.
Juuri nyt luen päivän postia ja juon vasta iltapäiväkahvia laskiaispullan kera,
joten suuri syy pieneen onnenhetkeen. Nimittäin tämä posti.
16.01.2015 16:22
Voi hyvät hyssykät.
Siinähän pelkäät ja pelkäät aina vaan enemmän,
kohta pelkäät liikennemerkkiäkin siinä kulkee joku musta hahmo, ehkä kaksikin.
Se varmaan hyökkää kimppuusi.
Onkin aivan oikein ja viisasta juoksennella kadun puolelta toiselle kun tulee vähänkin ulkomaalaisen näköinen ihminen vastaan ja voi kauhistus, jos hänellä sattuu olemaan kassi kädessä. Kiihdytä vain vauhtia, hänen katseensa voi vaikka tappaa.
Ystävä hyvä, tämä on vain yksi tapaus.
Huomaa, pelkosi asuu sinussa ei somalinaisessa tai miehessä.
Tutustu ja edes hymyile vähän.
Luuletko muuten, että joku kansanedusta poistaa pelkosi ulkomaalaisia kohtaan.
Kysyn vaan.
16.01.2015 12:14
Vanhemmiltani ja isovanhemmiltani olen lapsuudessa
saanut kohtuulliset juuret ja kelvolliset siivet.
Edellisiltä sukupolvilta ja sukulaisilta olen perinyt sekä hyvää että ei aina niin hyvää mukaan kannettavaa.
Siipien ansiosta olen selvinnyt monista kiemuroista elämässäni ja juurien ansiota on ehkä sekin, että olen muutama vuosi sitten palannut lapsuuteni kotiin, tuttuihin maisemiin.
Toisaalta henkinen koti on aina ollut myös siellä missä milloinkin olen ollut, se on ollut ja on korvien välissä, tavassa ajatella, puhua, tuntea, nauraa ja itkeä, se on kaikessa siinä mitä teen käsilläni tai minne kulloinkin kuljen.
15.01.2015 23:48
Se ja sama,
kunhan kirjoitellaan...
Toivottavasti laittavat sen ruksin, että kun sivun aukaisee niin aina on kirjautuneena,
voihan se jossain jo nytkin olla, vaan näillä rilleillä ei tahro kaikkia ruksattavia huomata.
15.01.2015 13:18
Lievästi eriävä mielipide.
"Jos miljonääri istuu rahasäkin päällä, ei sille...mitään tukiaisia.."
Osa asuntotuista menee suoraan miljonäärien ja sijoitusasuntojen omistajien taskuun, samalla kun ne nostattavat näillä sijoitusasunnoillaan vuokria...
koska yhteiskunta kuitenkin maksaa...heillekin,
vuorkalaisen, joka ei pysty maksamaan vuokraansa välityksellä.
Kohtuuvuokria ei monissa kaupungeissa enää ole.
Ei sijoittaja tunne sanaa kohtuus.
15.01.2015 13:12
178 / 182