Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sitähän+nämä+suuret+ulkomaalaiset+lidlit+sun+muut+odottavat+kielipitkällä,+että+tuet+poistetaan+ja+suomalaiset+pöllöt+tukijaisia+ja+maataloustuottajia+vihaavat++saavat+maksaa+kaiken+korotetun+ruuanhinnan+saksalaisille+ja+muille+ulkomaalaisille+kauppamiehille.+Luuleekohan+joku,+että+meillä+silloin+ruuanhinta+laskisi.+Nyt+jo+se+kaikki+halpuutaminen+on+revitty+maataloustuottajien+palkkapussista.+Kaikenlisäksi+tuottajat+saavat+tuntea+nahoissaan+suomalaisen+typerän+ja+huonosti+toimivat+byrokratian+näitten+tukijen+maksatuksissa.+Edes+sitä+ei+osata.
Me+ollaan+tosi+toopeja+jos+ei+pidetä+huolta+omasta+maataloudestamme+ja+sen+jatkojalostuksesta.+Siinä+se+maatalous+pyörittää+monenlaista+jatkojalostustakin,+nekin+työpaikatkin+voidaan+luovuttaa+sitten+suosiolla+vaikka+sinne+saksaan.
Koskekoon+vaan+aloitus+tukiaisilla+eläjiä,+mutta+turha+siihen+on+ensimmäiseksi+maataloustuottajia+vetää+ja+niitten+syyksi+kaikki+ahneus+ja+maan+köyhyys+mikä+täällä+vallitsee+laittaa...
Mun+mielestä+saa+kaiken+maataloustuen+poistaa+jos+se+samalla+poistetaan+kaikelta+muultakin+teollisuudelta+ja+kaikilta+yrittäjiltä.+Yhdenlaista+teollisuutta+se+nykyään+on+maatalouskinyrittäminenkin+kun+karjan+pääluku+mennee+yli+sadan.
kaikki+pienet+tilat+on+jo+tästä+maasta++tapettu.+Joten+älä+huoli+kyllä+ne+sun+potunviljelijäskin+siellä+jo+jonossa+on,+jos+eivätole+sitkeitä+suomalaisia+maajusseja.+Toki+toivon,+että+ovat+ihan+pirruuttaan+siinä+aitas+takana+pottuja+viljelevät,+että+vihas+ihmisia+ja+ahkeria+yrittäjiä+kohtaan+vaan+kasvaa....
Uteliaisuus+heräsi,+olethan+jo+luopunut+potunsyönnistä,+vaikkapa+munakoisoon+siirtynyt,+eikö+tuo+ole+perunan+sukulaiskasvikin,+etteivät+vaan+suomalaiset+viljelijät+saa+yhtään+tukiaista+ja+korvausta+työstään...luovutetaan+sekin+tuki+vaikkapa+hollantilaisille,+kyllä+se+niille+kelpaa.+No+en+tiedä+vaikka+siinä+aidan+takanasi+viljelisivät...
10.10.2016 18:10
Just+selvisin+kotiin+hengissä+yhdeltä+lennolta,+semmoseen+turbulenssiin+en+heti+kohta+kehtaa+uudestaan.+
En+ole+nähnyt+linnun+lintua,++pihavariskin+kait+seuran+puutteessa+muutti+muualle.+Koivut+on+jo+pelkkiä+riippoja,+mustia+roikkuvia+oksistoja+vain,+lehdet+lennelly+mihin+lie,+haravoitaviksi.
Onneksi+tämän+viikon+saan+elää+kansallismaisemassa,+sielu+lepää,+raato+juoksee+pitkin+metsiä+ja+pitäisi+joku+rakkaustarinakin+kirjoittaa,+mistä+semmosenkin+tähän+hätään...pitää+jututtaa+noita+rakkauden+täyttämiä+ihmisiä.+Niitä+täällä+näkee++ja+onnekkaana+saan+kuunnellakin.
Suomen+lippu+roikkuu+niin+nolona+tangossa.+Miksi+moinen+alakulo.+Tarttuukohan+se+minuunkin,+jos+ei+tänään+niin+ainakin+jo+huomenna.
Mutta+jos+olisi+takkatuli+ja+se+kupponen+höyryävää...+kohta+sitä+kyllästetään+illat+glögillä...+niin+kyllä+toi+Firentze+olisi+aika+hieno+paikka+ja+varsinkin+niitä+mosaikkeja+siellä+voisi+katella...
10.10.2016 14:53
On+mullakin+prepaiddi+ja+komee+onkin.+Kerro+minkä+haluaisit+jostain+nostella,+niin+voin+auttaa+sinua,+ihan+tässä+olen+joutilas+nostelee+ja+mitä+pahaa+siinä+on+jos+nostelee,+jos+sattuu+mielenkiintoinen+aihe+ja+varsinkin+jos+kovin+on+raskas+aine,+keposista+minä+vaan+tykkään....
Pienestä+sinäkin+nuo+pärrees+poltat+mokoma+saa....vit...mulkerosillee,+on+niin+ruma+sana,+etten+kehtaa+edes+katsoa+tuota+kirjoittamaasi.
10.10.2016 02:23
Mitä+noita+nyt+paljastelemaan,+ei+sitä+immeisten+iloja+kannata+pilata.
Meidän+kylässä+on+ihan+ikioma+puskaradia+ja+kerran+multakin+yks+pappa+katosi,+niin+enköhän+vaan+pistänyt+puskaradioon+tiedon,+koko+kylä+etsi+punamustaruutunuttusta+pappaa+ja+kyllä+hää+vaan+löyty,+jotn+kyllä+ne+löytyisi+ne+puskissa+piileskelevätkin+täältäkin.
10.10.2016 02:16
Voi,+voi,+hyvänen+aika,+ei+sitä+voi+enää+mihinkään+luottaa,+ei+ees+treffipalstaan.+kyllä+se+on+ihan+kauheeta+kun+noin+yritetään+huijata+naisraukkaa,+sinua+polosta.+On+se+hyvä+kun+huomasit+ajoissa,+siinä+olis+voinut+käyvä+tosi+huonosti,+jos+olisit+tonnin+antanut+,+olisi+hää+jo+huomenna+pyytänyt+viissatasta.
vaa+olis+se+ollut+tietysti+mukava+nähä+mimmosen+linnan+hää+sinulle+olisi+rakentanut.+vai.
10.10.2016 02:05
(Ole+sinä+Ukonhattu,+minä+olen+Kultakero)
+
Syysmyrsky+repii+vaivaiskoivuja,+
Kultakero+ja+Ukonhattu+laulavat+vielä+hetken+
iloista+vapaan+veden+solinaa.
Pian+pohjoinen+puhuu+
solina+jähmettyy,+pärskeet+jäätyvät
rutistuvat+toinen+toisiinsa+tiukemmin.
+
Kurun+kylki+kerää+ahnaasti+kaiken.+
jääpaasi+kasvaa+joka+ainut+pakkasyö.+
Kevät+herättää+jään
kuristettu+sulaa+verkkaan+valittaen.++
Vapaa+vesi+laulaa+taas+solinaa+ja+pärskeitä,+
Kultakero+ja+Ukonhattu+vannovat+ikuista+rakkautta
+iloa+ja+vapautta+Pyhänkasteen+lammessa.
https://youtu.be/x0MQ-Leoybs
09.10.2016 19:49
Puolestani++saa+keskustella+mistä+vaan,+kirjo+tuntuu+mukavalta+ja+suotavalta.Ajatellen+vain+tätä+palstaa,+muusta+en+sano+mitään.
No,+tietty+tästä+putinista+vois+tietysti+ja+niistä+ohjuksista+siellä+Kalingradissa...huhu,+huh...antaahan+olla.
Toisaalta+tiedän,+kun+en+ole+mikään+keskustelija,+just+vaan+tämmönen+höpöttelijä,+että+ellei+olisi+tätä+musiikkiosiota+niin+tuskin+piipahtaisin+muutenkaan,+nytkin+siinä+on+niin+vietävän+hyvä+otsikko,+Musiikin+tunteitten+manifesti.
09.10.2016 11:53
Hitsi,+kun+mie+en+osaa+mitään+niin+on+hyvä+kun+jotkut+osaa+ja+minä+vaan+ihailen...
on+se+niin+iso+ilo,+on+ne+sitten+mimmoisia+satuja+vaan.
Totta,+että+jokainen+veronmaksaja+sponsoroi,+niin+minäkin+kaikkea+kulttuuria+ja+matkailua+ja+yliopistoja,+koulutusta,+terveydenhuoltoa+ja+vaikka+mitä...kaikessa+on+ilmaa...jyväskylän+suurajojakin+jokainen+jyväskyläinen+sponsoroi+reilulla+kädellä,+eikä+valita+yhtään...tai+no+jotkut+niitäkin...ehkä+pikkasen.
09.10.2016 11:31
Eikös+se+ole+ihan+hassua+jos+pitäisi+vahtia,+että+puhuu+vähemmän+ja+vain+asiaa.+
Tarpeeseen+se+puhelinkin+on+ja+jos+se+on+höpinää+se+tarve+mitä+haluaa+puhua+,+niin+sitten+on.
Liittymän+valinnalla+pystyy+hallitsemaan+omaa+puhelinlaskuaan.
Joskus+muinoin+kun+elämässä+oli+vielä+säpinää+ja+särmää+ja+halusi+lirkutella+ajan+kanssa,+niin+esimerkiksi+liityttiin+samaan+saman+yhtiön+liittymään+ja+saatii+näin+1500+min+ilmaista+puheaikaa+kuukaudessa.+Sehän+tiesi+jo+tunnin+ilmaista+puhuaikaa+joka+ilta+kun+vuorotellen+soiteltiin,+hyvin+siinä+sen+päivän+rakkausasiansa+hoiti+ihan+ilmaiseksi.
Nyt+on+skype+ja+sen+kanssa+voi+vaikka+koko+päivän+lirkutella+jos+sille+päälle+sattuu+ja+ihan+ilmaiseksi+ja+ulkomaille+saa+samaan+hintaan+haastella.+Siinä+pelaa+kuvapalvelukin+melkoisen+hyvin.
09.10.2016 10:32
Kiasmassa+on+hyviä+näyttelyitä+ja+mukavaa+olisi+tavatakin+näyttelyn+merkeissä...
Suosittelen+Helene+Schjerfbeckin+ihailijana+Turun+taidemuseota,
näyttely+on+auki+tammikuun+loppupäiville+ja+siellä+aion+käydä+vielä+ennen+joulua.
http://www.turuntaidemuseo.fi/helene_schjerfbeck/
09.10.2016 08:33
Elämää+pakoileva+päiväni+väsähtää++märkään+ikkunaan.
Hiivin+luoksesi+suojaan+vaivihkaa+itkuisin+herkin+hetkin,
hyräilen+korvaasi+äänettömän+ikävöivän+mollin+nuotin+vierestä
kaipaukseni+kaatuu+syliisi+kuin+uupunut+vaeltaja.
Kädessäni+juha+itkosen+'Anna+minun+rakastaa+enemmän'
kunnes+Summer+Maple+taas+katoaa.
Liu’un+vaivatta+kultaisen+päivän+portista
yhä+oranssimpiin+auringon+vaipuviin+säteisiin
ne+vievät+joutilaan+melkein+uneen.
Kuulen+kuinka+viidestoista+nousee+jyristen+kohti+yötä+
omani+on+vasta+kahdeskymmenesviides+jyrinä,
silloin+takana+kahdeksan+yksinäistä+tuntia+odotusta.+
*
https://youtu.be/tWsRSSDnY08
08.10.2016 23:04
Mieleni+on+täynnä+hope-aa
sydän+hykertelee+love-aa.
Toivo+liitelee+sinne+tänne+omia+aikojaan.
Love+saa+puhekuplani+yli+laitojen+kuplimaan.
Rakkauteni+sinuun,+kun+on+niin+rajaton,
se+liitelee+taas,+ääriviivatta+tuo+vallaton.+
https://youtu.be/TkI6syUPlz4
08.10.2016 15:19
Olisipa+hyvinkin...
yleensähän+ne+on+jotain+kansliapäällikköjä+tai+muita+virkaniehiä..
jotka++heittävät+sen+ensimmäisen+syötin+kansalaisten+purtavaksi
kun+edessä+on+jotain+vähemmän+lystejä+'uudistuksia'...
08.10.2016 15:13
Niinkin+voi+sanoa,+se+on+jo+paljon+enemmän,+siinä+on+jo+sisältöä,+
pelkkä+'ihan+sama'+on+jotenkin+niin+tyhjää+täynnä.
08.10.2016 15:05
"Tyhjästä+paha+nyhjästä"+samaa+mieltä,+
ei+vaikkaan+mä+osaan+monesti+laittaa+ruokaa+melkein+tyhjästä,+
aukaisen+vaan+jääkaapin+ja+se+tyhjä+lopulta+loikkaa+lautasille.+Bon+Appetit...
08.10.2016 14:13
Voisin+toki+tokaista+aloitukseesikin,+että+samat+sanat...+
Voihan+sitä+itekseenkin+höpistä.+Mä+ainaskin+höpisen,+
voisin+kuvitella,+että+jos+olisi+radio+tai+televisio+tuossa+auki+ja+ne+höpisisivät+omiaan,+niin+joskus+sieltä+voisin+kuulla+sanat+joihin+noillakin+sanoilla+voisin+kommentoida.
Ei+muuta+kun+soittelee+ja+rupattelee+tutuille+ja+tuntemattomille,+niin+kyllä+pääsee+noitakin+sanoja+sanomaan.
08.10.2016 11:03
Nyt+voi+jo+nousta+kukkumaan
vain+aamutorkut+jää+nukkumaan.
Mukavaa+on+sekoilla+syksyn+leikkeihin++
tanssiaskelein+pyörähdellä+
seassa+ruskalehtien.
Tuttuus+on+kivaa+kanssa+sun,+
kun+muistit+mun.
https://youtu.be/U66le3DEh5Q
08.10.2016 10:46
Enpä+ole+pahoja+mokia+huomannut,+mutta+lankaan+olen+kyllä+lentänyt+naapurimaassa,+ja+niin+tutuilla+sanoilla,+jotka+kummatkin+olin+tietävinäni...
Kerran+olin++taas+Tallinnassa,+ja+käytiin+päiväkahveilla+ja+otettiin+aina+vanhaa+tallinnaa+ja+ajattelin,+että+tekisi+niin+mieli+viineriä+sen+kaffeen+kanssa.+Tilasin+ja+ei+tarjoilija+yhtään+ihmetellyt+tilaustani,+pöytään+tuotiin+tortut,+sitten+vasta+äkkäsin+kompaan+menneeni+kun+tutkin+torttua+ja+nakkihan+se+sieltä+pilkisteli.
Toisen+kerran+se+halpa+sana+narutti...
08.10.2016 00:20
Käärin+kaipauksen+kiepille
hellän+henkäyksen+höyheneen.
Sullon+suudelmani+sulkaseen+
ikävän+kyyneleeni+kirkkauteen.
Koskaan+ei+vaikene+sointusi+
ei+katoa+katseesi+horisonttiin
hymynä+taas+hakeutuu+luokseni.
Hitaasti+äänettömyys+sitoo+solmunsa+
sydän+sydämen+salpoihin+sopiviin.++
https://youtu.be/ukCGahI_x8w
07.10.2016 23:56
Yhdenlaista+mietintää+Vanhustenviikolle+
https://youtu.be/Jy2bW31e2_Q
...sopisi+paremmin+nuorempien+palstoille+kuin+meidän+mummo-+ja+pappaikäisten+palstoille,+mutta+kun++siellä+vähän+väkee+näkee...
07.10.2016 23:23
59 / 182