Kristitty.net

http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
- Alkoholi RaamatussaRaamatussa puhutaan alkoholista hyvin myönteiseen sävyyn: "Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin,371005
- Toora uudessa liitossaVanhan testamentin profetiat uudesta liitosta kuvaavat liittoa, jossa laki on edelleen voimassa: "Vaan tämä on se liitt97999
- Mooses Uudessa testamentissaDogmatikos jaksaa julistaa ilosanomaansa, että Vanha testamentti ei ole Jumalan sanaa, Uusi on, ja Moosesta ei koskaan o264989
- Lakia seuraa Jumalan viha ja kirousSaviseutulaisen mukaan Laista seuraa mm. seuraavat asiat: Jumalan viha Kuoleman virka Orjan velvollisuudet Rauhattomuus98959
- Ehtoollinen kotonaNyt kun kirkon ovet pysyvät suljettuina, on onneksi lähes joka seurakunnasta saatavilla jumalanpalvelusta ja saarnaa rad45862
- Jos Jeesus ei ollut Jumala...Mikä merkitys oli hänen kuolemallaan? Joku rändöm jäbä teurastettiin ristille, mitä sellainen kuolema voisi saavuttaa? M59855
- Onko Raamattu koodattu DNA:han?Olen jonkun aikaa pohtinut, että jos Jumala on luonut ihmisen, mikä olisikaan parempi tapa todistaa se, kuin jättää oma50837
- Nyt on sapatti 2Tuleeko joku ja kivittää minut, jos sapattina vähän kuokin pihamaalla perunoita?236836
- Jeesus ei kumonnut lakia"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sil95808
- Jumala ei muuta mieltään"En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt." (Ps. 89:34) Jumala sanoo sanassaan että e341758
- Laki tekee tyhmästä viisaanNikki lakiVaiKristus: >> Olemme oppineet nyt jo tähänastisesta, että laki ei: - tee varkaasta rehellistä - avionri118717
- RFC: Onko Raamattu koodattu DNA:han?Jos Jumala on kaikkivaltias ja jos Jumala on luonut ihmisen, onko mahdollista, että hän olisi jättänyt DNA:han oman alle48635
- Shabbat shalom!"Muista pyhittää sapatinpäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinu74585
- Jeesus Kristus on Jumala"Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan,51580
- Siunataan Israelia?Kokeillaan lyhyen kaavan mukaan, koska ylläpito näköjään poistaa aina aloitukseni. Eli lyhyesti, tuleeko meidän siunata126558
- Palstan unitaari eksyttäjiä vastaanPaavali, Jaakob, Pietari ja Juudas kaikki kirjeissään esittelevät itsensä Jeesuksen Kristuksen palvelijoiksi. Miksi meid50491
- Heprean aakkosten salaisuusNiille joita kiinnostaa, olen kirjoittanut lyhyen kriittisen arvion Petri Pelkosen toimittamasta teoksesta Heprean aakko32457
- Vertaus ankarasta isästäEräällä isällä oli kolme poikaa. Jotta talossa vallitsisi rauha, hän oli laatinut useita sääntöjä. Poikien piti viedä ro33454
- Heprean aakkosten salaisuusOletko törmännyt tähän opetukseen? Että heprean aakkosilla kullakin on tietty merkitys, aleph tarkoittaa härkää, bet tal36424
- Taivas, paratiisi vai Uusi Jerusalem?Kristinuskon perusteisiin kuuluu, että uskomalla Jeesukseen me pääsemme taivaaseen. Tämä on mielenkiintoista. Antaa tull34342