Ympärileikattuja

esinahaton

Kuinka suuri osa teistä ikisinkuista on ympärileikattu lapsena?

Itselleni tuo tehtiin lapsena. Kouluaikoina sitten minua alettiin kiusata asian takia. Teini-iässä koin olevani täysi friikki, haudoin jatkovasti asian takia itsemurhaa ja luonnolisestikaan tyttöihin en tämän takia mitään kontaktia ottanut.

Ilmeisesti tämän takia minulla on jäänyt kehittymättä normaalit taidot vastakkaisen sukupuolen kanssa toimimisesta.

39

2901

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20

muuta amerikkaan! siellä toisinpäin.

• bääääääääääääööööööö

Amerikassa taitaa olla nykyään sillain, että puolet leikataan puolet ei. Leikkausten määrä on vähentynyt.

Kannattais mennä johonkin lähi-idän maahan, siellä on kaikki 100%:sti leikattu kaikki.

• esin.
        bääääääääääääööööööö kirjoitti:

Amerikassa taitaa olla nykyään sillain, että puolet leikataan puolet ei. Leikkausten määrä on vähentynyt.

Kannattais mennä johonkin lähi-idän maahan, siellä on kaikki 100%:sti leikattu kaikki.

onko totta että vähenee? mistä johtuu?

• Täällä yksi

Mulla on sen lisäksi vielä pienikin.

Et ei ole helppoo

• Mies1985

En ole. Monet naisethan ihailevat ympärileikattuja, mikä on tavallaan väärin...mutta sinun kannaltasi hyvä asia.

Itselläni on hyvin kireä esinahka ja tämän takia naiset luultavasti pitäisivät minusta vähemmän koska naisille on ilmeisesti tärkeää nähdä terska paljaana, silloin harvoin kun he suostuvat peniksen vapaaehtoisesti näkemään.

• Mies1985

Joku on sitten antanut miinusta vaikka alempana kirjoittanut nainen vahvistaa epäilykseni täydellisesti eli kehuu pahoinpideltyä penistä esteettiseksi.

• 17 hioikjhb

siis öö eiks tota voi liikkuu kuin ympärileikattuna jos huvittaa et outo ihailu

• cxvvbngjgjyrr

Täällä yksi ympärileikattu. Minut ympärileikattiin joskus 10-11 vuotiaana kireän esinahan vuoksi. Häpesin tuota juttua tosi paljon ja kaikki koulun uimahallireissut olivat yhtä tuskaa. Tunsin myös olevani friikki ja kummajainen koska en tuntenut ketään muuta ympärileikattua. Minua ei kuitenkaan koskaan kiusattu asiata, koska kukaan ei tiennyt siitä. Vaikka tuosta jutusta on jo aikaa niin en ole vieläkään kertonut lähimmille kavereillenikaan ympärileikkauksesta. En kertonut myöskään ensimmäiselle tyttöystävälleni asiasta, eikä hän munaani edes tunnistanut ympärileikatuksi. Joskus vain valitti että seksi kestää liian kauan ja paikat tulevat kipeiksi. Ensimmäistä kertaa naisen kassa ollessa minulla oli myös laukeamisvaikeuksia, mutta ajan myötä opin laukeamaan. Olin unohtanut kokonaan koko ympärileikkaus jutun, mutta keväällä kun olin tulossa töistä kuulin parin 10-11 vuotiaan tytön puhuvan kireästä esinahasta. Tuolloin koin hetken aikaa tuon saman häpeän ja friikkiyden tunteen kuin lapsena. Kasasin kuitenkin itseni nopeasti ja tarkemmin kun asiaa mietein niin koko ympärileikkaus jutulla ei ole nykyisessä elämässäni enää mitään väliä.

• 2+3

XD Voin kuvitella tilanteen. Romahdit henkisesti tuntemattomien pikkutyttöjen edessä ja aloit heille huutamaan naamapunaisena totuuksia ja oikomaan heidän lapsellisia väärinkäsityksiään: "Minulla oli kireä esinahka! Eikä peniksestä todellakaan leikata koko nuppia irti. Jättäkää penis rauhaan! Ettekö näe, että hän kärsii! Hän on ihminen. JÄTTÄKÄÄ PENIS RAUHAAN!.. Kiltit."

• esinahaton

Itseäni kiusattiin ala-asteella. Yläasteella ja lukiossa sitten koetin huolehtia ettei kukaan saa tietää asiasta. Uimahallireissut tuntuivat kuolemantuomiolta jonka jälkeen asia selviäisi uusille luokkatovereille ja kiusaaminen alkaisi. Lintsasin liikuntatunteja jonka takia meinasin jäädä luokalleni ja joutua muihinkin vaikeuksiin.

Armeija näyttäytyi minulle loppuna jossa en voisi enää piiloutua. Mietin mielessäni että siellä kiusaamisen alettua avaan tulen lopulta muita varusmiehiä kohtaan. Hain kuitenkin sitten aikanaan lykkäystä.

• laukeamaton mies

Hei.. Minä kävin lääkärissä saman asian takia pentuna, mutta leikkaus jäi tekemättä koska halusin jättää myöhäisemmäksi ja vieläkin on se myöhäisempi aika. Eli edelleen on kireä esinahka. Itse en kireän esinahan takia laukea koskaan naisen kanssa, ei niin tiukkaa pimperoa ole olemassakaan kuin "oma käsi" :) heheh! Mutta näköjään sama ongelma tulee jos esinahka olisi leikattukkin? Pystyykö tuota operoimaan niin että kireyden saisi pois ilman että koko esinahkaa leikataan pois?

En haluaisi että esinahka leikataan kokonaan pois, terska on oikeesti hemmetin herkkä, ei kärsi käsin koskettaa. Jos voisin panna naista löysällä esinahalla juuri nyt, laukeasin varmasti puolessa minuutissa.

• SDG57

Varasin juuri ajan lääkärille, kun pitäisi päästä leikkaukseen. Asia ollut akuutti jo pitkän aikaa, mutta lääkäripelon takia jäänyt käymättä. Luonnollisesti sen takia ei ole seksiä tullut harrastettua vielä tähän ikään mennessä.

• itäsuomessa näin

Minut leikattiin 3 vanhana nyt olen 42 vuotta. Kyllähän sitä aina piilottelee vielläkin uimahallissa vaikka en tiedä miksi. 60-70 luvulla moni leikattiin on kavereita joilla leikattu ton ikäsissä. Toisia leikattuja ei näe uimahalleissa koskaan varmaan eivät käy.

• esinahaton

Itseni on leikattu vuonna 1984, eli saman vuonna kun menin kouluun. Ilmeisesti tuohon aikaan leikkaukset olivat jo suhteellisen harvinaisia, kun ketään ikätoveria en ole koskaan tavannut jolle tuo olisi tehty.

Onko tuo leikkaus aiheuttanut sinulle nyt keski-iässä jotain ongelmia? Esim. erektion kanssa tai eikö seksi tunnu enää miltään kun tunto on lähtenyt?

• bATMan forever

Minut ympärileikattiin ahtaan esinahan takia muistaakseni ollessani viidennellä luokalla ala-asteella eli joskus 1995-1996. En kuitenkaan ole ikinä sitä hävennyt, eikä siitä ole kiusattu tai aiheutunut minulle mitään haittaa, paitsi että leikkauksen jälkeen heppi oli pari viikkoa turvonnut ja tummansininen. Olen siis joskus ollut isomunainen. Kestänpähän näin kauemmin naisen kanssa, siis ainakin teoriassa, jos joskus naista saisin.

Ei kai se ympärileikkaus kuitenkaan niin harvinaista ole? Muistan ainakin armeijassa nähneeni muitakin ympärileikattuja peeniksiä. Aika turha se esinahka miehillä on.

• itäsuomessa näin

Kyllä uimahalleissa ja muuallakin jossa ollaan alasti aina pikkasen peittelee että kukaan ei huomaisi. Mulla ainakin tunne että kattovat kun ympärileikattu kulli. Käyn kyllä uimahalleissa uhallani en halua että leikkauksen takia jättäsin käymättä. Jotenkin vaan on erillaisuuden tunne. Ei kai sillä panohommissa hirveetä eroo ole en tiedä kun essu ollu aina pois. Leikattu jo 3 v.
      Aina saan orgun kun nai. Kportsu on kyllä liikaa sen verran on tunto lähteny.

• kyllä täti tietää

Olen nainen, mutta vastaan silti. Tai ehkä juuri siksi.

Useimmille naisille ei ole mitään merkitystä sillä, onko miehellä esinahkaa vai ei. Esinahan puuttuminen ei kaikilla miehillä vaikeuta orgasmin saamista, vaikka ilmeisesti joillain pidentää kestävyyttä kun tunto on heikompi. Sehän on naiselle vain hyvä asia, ettei mies laukea kovin äkkiä!

Ja jos tuntuu siltä, ettei laukeaminen onnistu yhdynnässä ja naisella alkaa paikat kipeytyä, niin voihan sen tehdä suulla tai käsin (käsihommiin liukkari avuksi).

Ihme sakkia nuo peruskouluikäiset, jos ovat kiusanneet moisen asian takia. Poikia, oletan ja siihen olisi ollut hyvä tokaista vaikka että ootteko homoja kun pitää tuijotella toisten vehkeitä.

Joka tapauksessa: älkää, ympärileikatut, antako sen olla mikään este seksuaaliselle kanssakäymiselle, koska se ei ole sitä. Penishän on oikeastaan esteettisemmän näköinen ilman esinahkaa.

• esinahaton

Kyllä se melkoinen este on seksuaalisen kanssakäymisen suhteen jo sen takia, ettei korsuja voi käytännössä käyttää kun tunto on heikentynyt.

Ja en voi kieltää etteikö nuo nuoruuden kiusaamiset olisi jättänyt jälkiään. Ihmisen seksuaalisuus kuitenkin muotoutuu pitkälti teini-iässä ja kun silloin on kokenut itsensä friikiksi ja joutunut luopumaan seksuaalisuudestaan niin vaikuttaa se koko loppuiän.

• naturemature

Ensimmäinen poikasystäväni (ollessani 19v.) oli leikattu mutta itseasiassa en huomannut mitään itse. hän mainitsi siitä saunassa mutta olin niin kokematon että en oikein ymmärtänyt miten se ero oli todettavissa. Ei noita miesten vehkeitä ollut tarkkaan tullut nähtyä sitä ennen.

Seurustellessa tuo nyt on niitä vähäisimpiä asioita kun on se persoonallisuuksien synkkaaminen kuitenkin se tärkein.

Myöhemmin olin lyhyesti suhteessa ulkomaalaisen ympärileikatun miehen kanssa. Eipä ole muunlaisista edes kokemusta koska erottuani enole suhteissa enää ollut. Miestä en ole nähnyt alasti yli viiteentoista vuoteen.

on muuten noisa naisen häppäreissäkin, varsinkin sisemmissä aivan valtavat visuaaliset eroavaisuudet. hyvä niin.

• foreskin man
    • Al nox

Siinä 13-14 vuotiaana päätettiin esinahka leikata, kun ei terska halunu tulla ulos maailmaa näkemään. Tämän jälkeen oltiin, että "jahas, noh ei kai asialle mittää sit mahda, että näillä eväillä mennään".

Enkä kertaakaan joutunut luokkatoverieni kiusan kohteeksi asiasta, kun uimahallissa oltiin tai että minua olisi pidetty friikkinä. Enkä itsekkään pitänyt asiaa mitenkään merkityksellisenä tai että olisin ollut jonkinlainen friikki vaan ihan luonnollisena asiana pidin koko hommaa.

• juiopoi

Huomaako sen edes kullista

• jjjjjjjjjjbnnn

Ei näe löysänä

• kopolop

Koska suomessa ei näy leikeltyjä uimahalleissa siksi niitä ei näy. Erottaa sen kyllä hyvinkin

• Tuppikulli ATM

Tuppikulli herättää naisissa paljon suurempaa inhoa kuin esinahattomuus.

• Anonyymi

Mikä on tuppikulli?

• liisapolonen

Ei sitä kai huomaa sellasesta missä nahat takana luulisin.

• juiopoil

Huomaa

• dddddddddddddh

Mistä muka huomaa

• näinonko

Itseni on ympärileikattu lapsena. Olen siis ihan kanta suomalainen ja terveys syistä tehtiin toimenpide kun olin 3 vanha. Ei paljoa näe suomalaisille kyseistä toimen pidettä tehtynä- Ihmetteleviä katseita saa kun ollaan alasti jossakin. Luulempa että uteliaisuudesta katsovat eihän se kivaakaan ole.

• uimamaisteri5678

Itse asiassa en ole nähnyt ketään joka olisi ympärileikattu. Ei kai se nyt kovin yleistä voi olla suomessa. uimahalleissa ei näe ketään tulee käytyä paljon ympäri suomea.

• Kuka katselee peniksiä uimahalissa?

• täältä-suuri-plussa

Tosi seksikästä on. Yksi parhaimpiin rakastajiini kuulunut mies oli ympärileikattu jostain syystä (en kysynyt miksi). Oli hyvän näköinen penis, nam:P Oli muutenkin hyvä rakastaja ja naisten keskuudessa suosittu. Tuli se käsitys, että ympärileikatut on jotenkin erityisen suosittuja ja hyviä seksissä, Onhan se penis ihan erin (paremman) näköinen, kun esinahkaa ei ole :)))) Sitä mietin myöhemmin, tuntuuko heillä seksi jotenkin eri tavalla, ehkä herkemmin?

• Päinvastoin. Ympärileikattu on tunnottomampi. Tunnon puute lisää kyllä kestoa.

• Se on vauvan pahoinpitely..

Rabbi ja vanhemmat linnaan..

• esanahka

Minulla oli kireä esinahka, mutta hoidin sen kotikonsteilla. Ala-asteella lääkäri sanoi että leikkaus ei ole minun tapauksessani välttämätön. Käski suihkuttaa oikein huolella lämpimällä vedellä niin että iho pehmenee. Sitten varovasti hivuttaa nahkaa sen verran taakse kun se luonnollisesti menee. Jos on liian kovakourainen, voi tulla arpia, jonka myötä nahka vaan kiristyy. Lisäksi on vaarana että jos nahkan vetäsee kullinnupin taakse, se jää jumiin. Tällöin veri ei kierrä peniksessä ja se voi mennä kuolioon. Jos nahka jää jumiin, on mentävä VÄLITTÖMÄSTI lääkäriin.

Niinpä venyttelin nahkaa varovasti vuosien ajan ja eräänä päivänä sain sen vedettyä taakse saakka. Kuitenkin vielä lukio iässä kävi niin, että yöllisen seisokin vuoksi nahka oli jäänyt taakse ja aamulla oli sininen kullinnuppi. Onneksi ei jäänyt vaurioita.

Tämän järkytyksen seurauksena päädyin kokeilemaan penispumppua. Se ei ole ihan vaaraton vehje, joten lähtökohtaisesti en suosittele sitä. Mutta siis sillä sain löysytettyä venyttelyn ohella lopun kireyden. Lisäksi tein oma keksimääni harjoitusta, jossa rullaan nahkaa ensin taakse. Sitten asetan sormen paljastuneen terskan päälle ja rullan nahan takain paikoilleen niin, että sormi jää esinahan alle. Tällä sain vähän lisävenytystä.

Nykyään siis ei vaivaa kireys enää.

• Anonyymi

Ympärileikattiinko 70 luvulla enemmän miehiä Suomessa?

• Anonyymi

Kyllä leikattiin silloin oli yleinen toimenpide 70 luvulla suomessa

• Anonyymi

Oliko muka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      34
      2735
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2581
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2564
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      96
      2084
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      40
      1951
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      312
      1732
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1526
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1388
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1158
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      27
      1113
    Aihe