Tiedotusvälineissä kuulee nimen äännettävän ainakin kolmella eri tavalla: Breivik, Bräivik ja viimeksi Katri Makkonen äänsi Braivik.
Suomalainenhan saa tietysti änähtää miten haluaa, mutta
mikä on norjaksi oikea tapa?
Breivikin ääntäminen
4
162
Vastaukset
- Breivik
onks sillä loppuen lopuksi mitään väliä tässä tapauksessa...
- nrrn
Teikäläiseltä ei ole edes kysytty mitään, koska järjenjuoksunne tunnetaan.
- woldcorld
Katselin norjankielisiltä sivuilta videoita, ja vaikuttaisi siltä, että norjaksi se äännetään kutakuinkin "Bräivik". Enhän kuitenkaan itse ole norjalainen, joten en ole luotettavin mahdollinen henkilö vastaamaan tähän, sanon vain miten itse kuulin ja ymmärsin.
- SKandinaavi.......
Norjassa(kin) on useita eri murteita, ja kaikki muut paitsi "Braivik" tuntuu oikealle
Ei oikiastaan "Bäivik" mieluummin Braeivik.
ja se paikka ei ole Utoya, niinkuin suomessa sanotaan, vaan- Utöya.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862