Hei!
Olen Saksassa vaihdossa ja painin seuraavanlaisen pulman parissa: Huomenna on kansainvälinen illallinen, jonne jokaisen tulisi tuoda jotain omansa maansa tyypillistä syötävää. Väkeä on todennäköisesti noin 20, joten ruuan pitäisi olla riittoisaa ja helposti jaettavissa pieniin annoksiin. Lisäksi valmistaminen ei saa olla liian haastavaa tai aikaa vievää ja ainesten tulisi löytyä kohtuuhintaan saksalaisesta supermarketista. Jos en muuta keksi, leivon korvapuusteja, mutta haluaisin mielummin viedä jotain suolaista.
Osaatteko auttaa? Kiitos etukäteen!
Helppoa suomalaista ruokaa isolle joukolle
12
782
Vastaukset
- helppoa kuin
Keitetyt kuoriperunat ja läskisoosi.
- kesäistä
Läskisoosi olisi eriomainen, kuten myös karjalanpaisti, mutta ovat vähän enempi talviruokia.
Tee vaikka ohrarieskaa ja lasimestarin kirjolohta päälle, myös joko perunaohukaiset tai veriohukaiset voisivat olla eksoottisia. - nams_nams
Karjalanpiirakoita!
- vielä helpompi
Laihialaista kesäkeittoa, sekä kesällä että talvella nautittuna aina yhtä ravitsevaa ja helppo valmistaa. Ei varmaan jää ylimääräistä vaikka tulisi vähempikin väkeä.
- Tiskin tällä puolen
Kylmäsavulohta ruisleivän kanssa, siitä lohesta voi toki tehdä vaikka hapankermalla maustetun kylmäsavulohimoussen (ja lisäksi vaikka salaatinlehti, muutama tomaatinlohko, kaunis kurkkuviipale, tai muita rehuja, ja kruununa sitruunalohkare). Luulisi raaka-aineiden löytyvän jopa saksan marketista, ja kylmäsavulohi on satavarma tärppi, lisäksi leipäviipaleelle on helppo rakentaa näyttävä kokonaisuus :D
- olen suomalainen
Entäpäs perus-suomalaiset lihapullat. Niistä voi tehdä juuston ja omenan kanssa vaikkapa tikkupaloja.
Taikka sitten tarjota ne peruna-maustekurkkusalaatin kanssa. - perinteet ylös
Tai jos syödään kunnolla, niin vanhanajan Keski-Suomalainen lihaplotku voisi olla hyvä perinteinen Suomi-ruoka
- -mari.
Excuse mee, mikähän mahtaa olla lihaplotku ? ikinä en ole kuullutkaan mutta kiinnostaa...liekköhän samantyyppinen kun meidän karjalanpaisti tai lapin särä ?
Alottajalle vielä vinkiksi sieniähän Suomessa käytetään paljon, niistä vaikka salaatti tai piirakka taikka vaikka keitto.
- lihaplotku
Lihaplotku. Puolikiloa luista naudan lihaa, puolikiloa rasvasta sianlihaa. Keskikokoinen peruna ja 1dl ohrasuurimoita. 7dl vettä, sipuli, suolaa ja valkopippuria.
Ohrasuurimoita liotetaan päivä ja pannaan pataan kiehumaan. Tämän jälkeen pannaan joukkoon kaikki loput ainekset. Kun lihat hautunu pehmeiksi, niin ne paloitellaan pieniksi ja takaisin joukkoon vaan.
Plotkua syödään sitten leivän kanssa. - soosit lattialla
Ne pippalot oli jo eilen, ei enää tarvii jauhaa.
- cucumber.
Olisi kiva kuulla, mitä aloittaja (taimi-) sitten teit sinne? :)
- taimi korvapuusti
Laitoin niitä korvapuusteja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242431Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3462038Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261902Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101713Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181029- 55880
- 63875
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2828