Matt. 11:29
Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
Matt. 11:30
Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Onko sinulla Jeesuksen antama ies, vai onko ikeesi sinun omaa tekoasi?
Kaiken mitä teemme, niin teemme levosta käsin, koska Jeesus on Pyhässä Hengessä antanut meille levon. Jeesuksen ies on se, että me kuuntelemme Pyhää Henkeä ja teemme sen mukaan. Muuta vastuuta meillä ei ole. Jeesus antaa levon.
Kunnia Herralle.
Jumalan työhön levosta käsin.
24
222
Vastaukset
Henki neuvoo tutkimaan Raamattua Jumalan Pyhää Sanaa. Hengen tehtävänä on opettaa meille kaikki ja muistuttaa meitä kaikesta, mitä Herra on sanonut.
Tulkaa minun tyköni kaikki työtätekevät ja raskautetut, niin minä annan telle levon.
Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämmeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
Sillä minun kuormani on keveä.
Jeesus antaa meille levon Jeesuksen luo voi mennä ja levätä uskossa hänen tykönään, levätä Sanan ja lupausten perustalla.Hyvä Jari-pekka!
Tulee kuitenkin muistaa ettei lepo Herrassa merkitse välinpitämättömyyttä Jumalan sanan suuhteen, eikä hänen antamiensa ohjeiden tahallista laiminlyömistä.
Vaan uskon iloa ja riemua sopusoinnussa Jumalan sanan kanssa. Sillä meidän tulee kuunella enemmän Jumalaa kuin ihmisiä.- 20+20=40
Kun Sirkka-Iita kuuntelet Pyhää Henkeä, niin kuuntelet silloin Jeesusta, joka on Jumalan Sana
- Kiitollinen lukija
jari-pek-ka :
"""
Onko sinulla Jeesuksen antama ies, vai onko ikeesi sinun omaa tekoasi?
Kaiken mitä teemme, niin teemme levosta käsin, koska Jeesus on Pyhässä Hengessä antanut meille levon. Jeesuksen ies on se, että me kuuntelemme Pyhää Henkeä ja teemme sen mukaan. Muuta vastuuta meillä ei ole. Jeesus antaa levon.
""""
Anteeksi nyt jos häiritsen mielenrauhaasi, mutta täytyypä kysyä: Kuinka on itsesi kanssa, vaikuttaa (ja anteeksi jos olen väärässä) että sivuutat Raamatun opetukset ja luotat etupäässä hengen ohjaukseen.
Maailma on tänäänkin tulvillaan "oikea oppisia", joille Jeesus sanoo: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?
"Kirjoituksia ja Jumalan voimaa", mitä kirjoituksia hän tarkoitti?
Nytkö tämä ei enää päde - kirjoituksia ei enää tarvitsekaan tuntea? Onko se liian suuri ies? tuntea kirjoitukset?
Minulle on se että saan lukea Jumalan Sanaa, uskomaton suosio ja armo kaikkivaltiaalta Jumalalta, että saan lukea JUMALAN SANAA.
Kuinka paljon arvostat Raamattua ?- Armosta kiitollinen
Tuomitsevasta laista kiitollinen nimetön epätietoinen kyseli:
## "Kirjoituksia ja Jumalan voimaa", mitä kirjoituksia hän tarkoitti?
Nytkö tämä ei enää päde - kirjoituksia ei enää tarvitsekaan tuntea?
Onko se liian suuri ies? tuntea kirjoitukset? ##
Ensinnäkään Jeesus ei korostanut ns. kuollutta kirjainta eli painomustetta vaan VOIMAA. On surkeaa olla kirjaimen vanki, kun voisi vapaasti käyttää Voimaa.
Mitä lepoon tulee niin meidän kristittyjen ei tarvitse pelätä tulikivijärveä, vaan voimme todellakin levosta käsin tehdä Herran työtä. Riittämättömyyden pelko pois!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/4476852
Hyvä kysymys sulla.
Olet oikeassa siinä, että on sellaisia jotka luottaa vaan hengen johdatukseen ja Raamattua ei tarvita. Siinä on tietysti vaara mennä harhaan.
Minä arvostan Raamattua ylikaiken. Pyhä Henki ei ohjaa ketään ohi Sanan. Sana on meidän jalkaimme lamppu. Sanaa on hyvä lukea päivittäin. Ja tärkeää on se. että Sana tulee eläväksi meissä. Joku voi kysyä, että onko sinulla Jumalan Sana? Vastaat ehkä, että on minulla Raamattu. Se ei vielä riitä. Se ei ole ketään estänyt eksymästä, vaikka omistaisi Raamatun. Sanan pitää tulla eläväksi Hengessä meidän sisimmässä. Vasta silloin voi olla varma siitä, johtaako minua henki vai Henki.Tuolla toisessa ketjussa joku kirjoitti näin:
- - - - - Jeesus sanoi aikanaan:
"Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa? - - - - -
Aivan totta. Kirjoitukset ja myös Jumalan voima. Ilman Jumalan voimaa ei kirjoitukset avaudu.- kyssäri JariPekalle.
jari-pek-ka kirjoitti:
Tuolla toisessa ketjussa joku kirjoitti näin:
"Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa? - - - - -
Aivan totta. Kirjoitukset ja myös Jumalan voima. Ilman Jumalan voimaa ei kirjoitukset avaudu.Jos pikkaisen kurkistan JariPekka tarkoitushakuisen ajatuksen taakse, niin eikös olekin niin, että
ajattelet, ettei adventisti tunne Jumalan voimaa ja pyrkii lakihenkisesti pelastukseen tahi pelastua!" Olisinko oikeassa siitä taka-ajatuksesta?
Mutta jos adventisti uskoo vaikka kirjoitukseen siitä, Jumala antaa voimansa kuhunkin tehtävään niin, että tämä Pyhä Henki tekee työtä seurakuntansa kasvattamiseen ja työnsä valmiiksi saattamiseen.
ts. työn tekee Pyhä Henki, käyttäen näitä jäseniään, uskovia, Kristukseen uskovia, lunastukseensa uskovia.
Työmuotoja on moninaisia ja astioita on moninaisia, kullakin omat tehtävät, mitä Henki seurakunnalle antaa.
No tunnetaanko Jumalan voima? tunnetaanko kirjoitukset?
Mitä mieltä olet, vai pitäisikö siihen lisätä jotain, että voima olisi täydellisempi?
Eikö riitä se, mitä Pyhä Henki saa kussakin astiassa aikaiseksi, vai pitäisikö vaikka Jari-Pekan tulla jokaisen kohdalle pönkäksi, että Pyhä Henki onnistuisi adventistin kohdalla.
Tällaisen pönkän nojaamista ja sen tarpeen osoittamista kirjoituksissasi näen. kyssäri JariPekalle. kirjoitti:
Jos pikkaisen kurkistan JariPekka tarkoitushakuisen ajatuksen taakse, niin eikös olekin niin, että
ajattelet, ettei adventisti tunne Jumalan voimaa ja pyrkii lakihenkisesti pelastukseen tahi pelastua!" Olisinko oikeassa siitä taka-ajatuksesta?
Mutta jos adventisti uskoo vaikka kirjoitukseen siitä, Jumala antaa voimansa kuhunkin tehtävään niin, että tämä Pyhä Henki tekee työtä seurakuntansa kasvattamiseen ja työnsä valmiiksi saattamiseen.
ts. työn tekee Pyhä Henki, käyttäen näitä jäseniään, uskovia, Kristukseen uskovia, lunastukseensa uskovia.
Työmuotoja on moninaisia ja astioita on moninaisia, kullakin omat tehtävät, mitä Henki seurakunnalle antaa.
No tunnetaanko Jumalan voima? tunnetaanko kirjoitukset?
Mitä mieltä olet, vai pitäisikö siihen lisätä jotain, että voima olisi täydellisempi?
Eikö riitä se, mitä Pyhä Henki saa kussakin astiassa aikaiseksi, vai pitäisikö vaikka Jari-Pekan tulla jokaisen kohdalle pönkäksi, että Pyhä Henki onnistuisi adventistin kohdalla.
Tällaisen pönkän nojaamista ja sen tarpeen osoittamista kirjoituksissasi näen.Otan nyt tässä irrallisen Raamatun lauseen ja vastaan sillä.
"Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."- hä?
jari-pek-ka kirjoitti:
Tuolla toisessa ketjussa joku kirjoitti näin:
Aivan totta. Kirjoitukset ja myös Jumalan voima. Ilman Jumalan voimaa ei kirjoitukset avaudu.Mikset vastailet tässä kirjoituksiin ketjussa?
- hä hä+
hä? kirjoitti:
Mikset vastailet tässä kirjoituksiin ketjussa?
Ei niin vaan näin, miksi vastaat kirjoituksiin joita ei ole kirjoitettu tässä ketjussa.
Jari-pek-ka :
## Jeesus sanoi aikanaan:
"Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa? ##
Ja nuo kirjanoppineet toki tunsivat "lain kuolleen kirjaimen", mutta eivät Jumalan Sanaa, joka on Kristus. Vaikka miten tarkka laki meitä potkisi persuksiin, eksymme, jos emme tunne Jeesuksen ääntä Pyhässä Hengessä.
Sirkka-Iita :
## Tulee kuitenkin muistaa ettei lepo Herrassa merkitse välinpitämättömyyttä Jumalan sanan suuhteen, eikä hänen antamiensa ohjeiden tahallista laiminlyömistä. ##
Ei Sirkka-Iitankaan sanoissa mitään vikaa ole. On kuitenkin hieman huvittavaa se, ettei mikään, ei edes lepo Herrassa saa olla lepoa Herrassa, vaan sitäkin pitää mennä sorkkimaan lain paimensauvalla. Jeesuksen paimensauva on sellainen, jolla pelastetaan pensaaseen tarttunut lammas. Ei sillä lyödä, ei säikäytetä lepäävää ja tökitä, että nouse siitä ja tee tätä tee tuota, vältä tätä, vältä tuota. Jospa luotettaisiin siihen, että Herrassa lepäävä on juuri oikeassa olotilassa. Hän tekee levosta käsin sen, mihin rakkaus lempeästi yllyttää.
anttiEi ollut Sirkka-Iitan sanoissa mitään vikaa, samaa mieltä.
Lain sanaa on harkittava tarkoin. Sitä voi käyttää vain sen verran, että ihminen tulee synnintuntoon. Sitten on heti välittömästi sen jälkeen armonsanojen vuoro.
Synnintuntoon tullut ihminen ei tarvi tippaakaan lain sanoja. Lakihenkisyydellä useimmiten turmellaan se alkutaival heti kättelyssä. Vasta kun ihminen on päässyt armon alle ja hän on Jeesuksen oma ja on pelastettu ja on varmuus pelastumisesta ja rauha ja lepo sydämessä, niin sitten vasta voi puhua lain sanoja ja vaikka nuhdellakkin, koska pelastettu ihminen sitä jopa tahtookin. Mikisikö tahtoo, että nuhdellaan? No koska hän tietää olevansa Jeesuksen oma ja hän tahtoo kasvaa pelastettuna, tietäen, että Jumalan rakkaus ei voi hylätä.
Hyvin kuvailit Jeesuksen paimensauvaa. Paimenella on myös vitsa, niin kuin Psalmista 23 tulee ilmi. Se ei ole lain vitsa, niin kuin joku ehkä voisi ymmärtää. Kuinkas se mitenkään voisi lohduttaa, kun sanotaan; "Sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat." Se vitsa oli paimenella susia varten, ei lampaita varten.- Herran kuritus
jari-pekka... Ketä Herra rakastaa sitä Hän kurittaa oikein ruoskimalla !
Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni. . . . Myöskin sapatti kuuluu kymmenen käskyn lakiin, jonka monet ovat syrjäyttäneet kun ovat nousseet vastaan Jumalan säätämyksiä.
Sapatin syrjäyttäminen kertoo vihasta Jumalaa ja Hänen säätämyksiänsä kohtaan.Psalmi 23 on Jeesuksen oman Psalmi. Lain alla oleva ehkä näkee siinä lain ruoskan. Paimenella tosiaan oli myös vitsa, mutta ei paimen sitä lampaisiin käyttänyt. Muutenhan lampaat olisi lähteneet karkuun ja alkaneet arkailla ja pelätä paimenta.
- kapea tie
jari-pekka... Sinä kyllä tiedät, että kymmenen käskyä on kasvattaja Kristukseen ja yhtäkään käskyä ei tule kumota.
Sinun ei kannata jatkaa tiellä jolla nykyisi olet, koska se tie ei ole oikea.Tiedän, että niin on, olet oikeassa. Olen kasvanut jo Kristukseen. Olen jo Kristuksessa. Siispä minä kasvan nyt Kristuksessa. En Kristukseen. Vaan Kristuksessa, pelastettuna Jeesuksen omana.
jari-pek-ka kirjoitti:
Tiedän, että niin on, olet oikeassa. Olen kasvanut jo Kristukseen. Olen jo Kristuksessa. Siispä minä kasvan nyt Kristuksessa. En Kristukseen. Vaan Kristuksessa, pelastettuna Jeesuksen omana.
2. Kor. 5:17
Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Vieläkö yhä, aina ja aina, tahdot vain kasvaa Kristukseen, kun voisit kasvaa Kristuksessa.- alex-kasi
jari-pek-ka kirjoitti:
Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Vieläkö yhä, aina ja aina, tahdot vain kasvaa Kristukseen, kun voisit kasvaa Kristuksessa.Asiassa on toinenkin puoli - oletko koskaan ajatellut sitä?
Nimittäin että Jeesus täytti lain ja hänessä käy toteen että joka täyttää lain on siitä elävä, siksi hänen kuolemansa voi meidät pelastaa. Sillä hän ei ollut kuolemaa ansainnut - siksi Jumala laskee sen meidän hyväksemme. Jumala herätti Poikansa kuoleman unesta kolmantena päivänä juuri siitä syystä - koska Poika oli valinnut pitää lain (Isän tahdon) ja ei ollut kuolemaa ansainnut.
Siis nyt on lunastuskin lain mukainen - sillä Lunastaja on pitänyt lain. Ei kukaan meistä syntisistä voi lakia täysin pitää, mutta Jeesus piti sen meidän puolestamme. Mutta ei se mitätöi lakia,
Jeesus sanoi "Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain....
Jos nyt Pyhä Henki sinua opettaa niin kaipa ymmärrät tämän.
alex - oikeudenmukaisuus
jari-pek-ka kirjoitti:
Vieläkö yhä, aina ja aina, tahdot vain kasvaa Kristukseen, kun voisit kasvaa Kristuksessa.Niimpä niin, mutta ei Kristus vie meitä laittomuuteen, vaan Hänessä ja Hänen kauttaan me saamme VOIMAN ylhäältä, niin että se mikä meille lainalaisille oli mahdotonta täyttää tuleekin uskon kautta mahdolliseksi.
Johannes jopa sanoi ettei käskyt ole uskovalle ihmiselle raskaat eikä ylivoimaiset.
"Rakkaus Jumalaan on SE että pidämme HÄNEN käskynsä, eivätkä ne ole raskaat."
Kun teemme vain sitä mikä on oikein omantuntomme mukaan niin emme tee vääryyttä, vaan kunnioitamme ja rakastamme niin Jumalaa kuin lähimäistämmekin. Mutta loppuun asti meillä on uskonkilvoitus ja syntiä vastaan taistelu, kaikilla mahdollisilla uskon antamilla "sota-aseilla!"
Siis "Uskon kypärä ja Sanan miekka" ym paavalin mainitsemat aseet. Kun meillä on rakkaus Jumalaan ja lähimäisiimme niin se on myöskin heidän kunnioittamistaan.. - niinpä..
jari-pek-ka kirjoitti:
Tiedän, että niin on, olet oikeassa. Olen kasvanut jo Kristukseen. Olen jo Kristuksessa. Siispä minä kasvan nyt Kristuksessa. En Kristukseen. Vaan Kristuksessa, pelastettuna Jeesuksen omana.
Jari-Pekalla ei ole ainakaan samat lait, kun Jumalalla?
Jari-Pekka tarkoittanee, että laki on Jari-Pekkaa kasvattanut Kristukseen ja kun hän oli kasvanut Kristukseen käänsi Jari-Pekka kelkkansa ja hyppäsi Kristuksen yli omille teilleen hyljäten sen mikä oli kasvattajana.
- m.suolaiseksi
jari-pekka... Jos ei pysy totuudessa niin silloin sanomasta puuttuu suola, ja sanoma käy mauttomaksi.
Ai että on voideltu kommentti, yhdentekevää kenen kautta, mutta pitihän se arvata, että jari-pekan :
## 2. Kor. 5:17
Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus;
se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Vieläkö yhä, aina ja aina, tahdot vain kasvaa Kristukseen,
kun voisit kasvaa Kristuksessa. ##
Raamattu vakuuttaa tuota asiaa toisinkin sanoin:
GAL. 3:24
Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen,
että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25 Mutta uskon tultua me emme ENÄÄ ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Gal. 3:1&rnd=1312320791471 )
ANTTI- Sanan kuulossa
GAL. 3:24
***Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen,
että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25 Mutta uskon tultua me emme ENÄÄ ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.***
Niin, meidän ei tarvitse enää olla kasvattajan alaisia siitä syystä, että me noudatatamme lakia nyt sydämen halusta, rakaudesta, emme enää rangaistuksen uhan alla, vaan uskosta Kristukseen kasvaneina.
Ei se suinkaan tarkoita sitä, että me ei nyt enää noudateta Jumalan oikeuden mukaista lakia! Pois se! Sanoi Paavalikin.
Vaan se tarkoittaa sitä, että nyt uskon kautta Kristuksessa olemme uusia luomuksia, meidän ei tarvitse mitään tehdä enää lain pakosta, vaan me SAAMME iloiten tehdä, niinkuin Jumalan Sanassa sanotaan. Rakkaus Jumalaan Raamatun mukaan on se, että pidämme Hänen käskynsä. Uskon kautta Kristuksen antamalla VOIMALLA siis ILOLLA ja omasta tahdostamme teemme niinkuin on Jumalan tahto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141612Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2641589- 1331210
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1251114- 83797
- 164720
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168711Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala406624- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52525