Luistelun aloittaminen 16-vuotiaana

ryttare

Hei, olen 16-vuotias tyttö. Olen harrastanut sekä kilpaillut ratsastuksessa koko ikäni. Kuitenkin kesän alussa, päätin lopettaa koko harrastuksen. Oli kova paikka, kun ikioma hevonen myytiin. Nyt olen kesän aikana miettinyt uutta harrastusta, ja jotenkin päädyin muodostelmaluisteluun. Taitoluistelukin kiinnostaa, mutta kokeilen ensin muodostelmaa.
Sillä olen kunnianhimoinen ja sitkeä, aion tosissani treenata kuten ratsastuksenkin parissa. En ole ikinä ollut kovinkaan hyvä luistelemaan, mutta nautin siitä, että pääsen jäälle. Minä tietenkin pyrin huipulle, vaikka se tuleekin olemaan erittäin vaikeaa.
Minkälaiset luistimet on hyvä hankkia? Entä muu vaatetus?

Todennäköisesti alan kirjoittamaan blogia siitä kuinka uuden harrastuksen parissa sujuu, joten jos jotakuta kiinnostaa seurata tulevaa blogiani, niin voin sen valmistuessa linkittää sen tänne.

5

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...-

Älä aloita. Keskity kouluun ennemmin.

• ryttare

Miksi en aloittaisi? Perusteluita! Tottakai haluan harrastaa ja kuntoilla kunnolla, niin miksi en tekisi sitä luistellen?

• good luck

Oletko löytänyt jo sopivan joukkueen? Yleensä joukkueilla on omat tietyt harkka-asut, jotka tilataan seuran kautta, joten se asia selviää varmaan kun olet päässyt ekoihin harkkoihin. Esim. luistelutrikoot ja fleece-takki on hyvä yhdistelmä. Ja laita vaan linkki blogiisi, kun se valmistuu!

• Laura--

Moi!
      Missä päin asut? Riippuu aivan tasostasi, seurasta ja joukkueesta pääsetkö heti muodostelmajoukkueeseen mukaan. Lisäksi testit joukkueeseen ovat yleensä keväällä, mutta toki valmentajaan voi ottaa yhteyttä. Jos valmentaja näkee testeissä että taitosi ja motivaatiosi riittävät, niin sitten. Yleensä kuitenkin olisi hyvä käydä esim. luistelukoulussa hankkimassa perusluistelutaitoa ja vauhtia (sanoit myös itse että et ole kovinkaan hyvä luistelemaan). Useissa seuroissa on nuorille ja aikuisille sopivia ryhmiä. 16-vuotiaana varsinaiselle huipulle on melko vaikeaa päästä, mutta kansallisella tasolla oleviin joukkueisiin aivan mahdollistakin. Mutta kerro ihmeessä miten asia etenee ja laita linkkiä sinne blogiin ;)

• Skating11

Aloita pikaluistelu. Silloin saat harjoiteltua yksilölajia ryhmässä. Samalla kuntokin kasvaa. Toivottavasti asut vain paikkakunnalla, missä lajin harrastaminen on mahdollista. Lisää tietoa pikaluistelusta www.luisteluliitto.fi

Suurimmat paikkakunnat pikaluistelussa: Helsinki, Seinäjoki, Pori, Jyväskylä ja Oulu. Myös pienistä kaupugeista löytyy toimintaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2582
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      325
      2268
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      32
      2002
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1645
    5. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      47
      1616
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1519
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      44
      1396
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1369
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1325
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1116
    Aihe