Kävinpä tässä pitkästä aikaa Kreikassa, jo olinkin unohtanut miten hyviä pitaleipiä paikallisesta pikaruokalasta saa pikkunälkään. Pienen pitaleivän sisällä oli tomaattia, sipulia, salaattia, ranskalaisia, grillattua lihaa ja maistuvaa tsatsikin kaltaista kastiketta.
Mistähän ihmeestä samanlaista saisi täältä Suomesta eli stadista. Oksettaa nuo turkkilaisten iänikuiset pitaleivät yököttävine kebablihoineen.
Pitaa saada pitaa!!!
4
229
Vastaukset
- 890890890
Ranskalaisia pitaleivän välissä??
- pitaatip
Luit ja ymmärsit aivan oikein: ranskalaisia todellakin laitetaan Kreikassa pitan sisälle täytteeksi. Ja on yllättävän hyvää, laitapa seuraavan kerran hampparibaarissa käydessäsi niitä ranskiksia purilaisen väliin, maistuu ainakin mulle!
- kali oreksi
No on ne kyllä kyllä huippuja. Ekasta Kreikan reissusta on reilusti yli 25 v aikaa ja aina sinne mennessä pitää löytää pitakoju. Turkkilaiset ei ole saman makuisia, eikä nämä itse tuunatut versiot.
Maun tuojana on se lampaanliha joka kypsytellään hitaasti vartaassa ja vuollaan kuumana pitan sisään, jossa on varmasti tuoreet ja paikan päällä Välimeren auringossa kasvaneet vihannekset. Tzatsikiakin saa täältä (jäljitelmää) mutta paikallisen pohjana on eri jogutti, ja Kreikan mamma kyllä osaa valmistamisen jalon taidon siten että maut ovat oikeassa suhteessa toisiinsa.
Vaikka mulla on Kreikasta tuotuja mausteita vaikka kuinka ja paljon niin en ole kotioloissa onnistunut saamaan yhtä hyvää pitaa kun mitä siellä... se on vaan lähsettävä sinne syömään :o) - pita falafel
Kreikkalaiset (hiivalla nostatetut ja sähköuunissa paistetut) pitat ovat vain kalpea aavistus siitä, mitä pitaleivän maassa Israelissa oikeat pitat ovat, jotka valmistetaan aina niin muinaisilla menetelmillä ja ovat sen verran maukkaita että niille ei vedä vertoja edes napolilainen pizza. Sinne pikaruokaturistin kannattaa suunnata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632162Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51815Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381324En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71970Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88950Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?178906Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21895- 19746
Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39740Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93719