Sinkun Myers–Briggs-tyyppi?

71

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hölömöläinen

      Ethän sä osaa lukea tuota testiä. Sä olet ESTJ jos sun I on vain 11 % ja N vain 12 %.

      • Riippuu testistä

        Miten tulos ilmoitetaan. Tässä testissä noin, useimmassa loogisemmin mainitsemallasi tavalla.


    • Mooses Kekkonen

      Kannattaa tehdä useampi testi. Mä sain INFJ vaikka kaikista aiemmista tullut INTP. Toisaalta F oli 6% ja J 1% joten saattoi olla yhdestä tai kahdesta vastauksesta kiinni.

    • tommonen

      Your Type is
      INTJ
      Strength of the preferences %
      Introverted 67
      Intuitive 25
      Thinking 62
      Judging 22

    • also_sprach_jungfrau

      Kuinkakohan monta olen näitä jo tehnyt, ja aina samankaltainen tulos...

      I 89%
      N 75%
      T 72%
      J 89%

    • Losermind

      Onko kukaan saanut tulokseksi jonkun muun kuin INTJ...?

    • Älyn haamu

      INTJ

      You are:

      very expressed introvert
      moderately expressed intuitive personality
      distinctively expressed thinking personality
      slightly expressed judging personality

    • ---m79

      INTJ mullakin.

      Introverted: 56
      Intuitive: 75
      Thinking: 38
      Judging: 22

    • Tyly totuus

      INT:t on kaikkein surkeimpia pariutumisasioissa. Monet jää loppuelämäkseen yksin ihan vaan sen takia miten suhtautuu asioihin. Ei vika ole välttämättä vastakkaisessa sukupuolessa vaan siinä että INT:t elää oman päänsä sisällä eivätkä osaa tulla ulos.

      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        Niinpä en ymmärrä miten tuollaista intj naista vaikkapa voisi lähestyä...


    • Sama vastaus mitä oon saanut ennenkin eli:

      Your Type is

      ESTJ

      Strength of the preferences %

      Extraverted.....22%
      Sensing.........12%
      Thinking.........31%
      Judging..........22%

    • Erkki nenä merkki

      ESTJ

      Extraverted: 22

      Sensing: 12

      Thinking: 25

      Judging:1


      You are:

      slightly expressed extravert
      slightly expressed sensing personality
      moderately expressed thinking personality
      slightly expressed judging personality

    • Taisi olla viides kerta, kun teen tän tyyppisen testin ja tulos on edelleenkin INFJ.

    • GG

      En jaksanut tehdä testiä, mutta ENTP on tullut pariin kertaan.

      Aika paljon INTJ:tä täällä...

    • INFP

      Your Type is
      INFP
      Introverted 78
      Intuitive 25
      Feeling 38
      Perceiving 44

      Aikamoinen taivaanrannanmaalari olenkin, vaikka kunnianhimoa löytyykin. Näillä näkymin vahvana introverttina sinkkuna ja pitkään.

      • INFP

        Hah, tein uudestaan.

        Introverted 89
        Intuitive 25
        Feeling 50
        Perceiving 67

        Introverttius vain kasvanut. Tein vajaa vuosi sitten samankaltaisen testin.


    • panoeinoja

      ESFP:t on kaikkein kovimpia panomiehiä.

    • Tutkija(N)

      Tällä kertaa tuli: ENFJ, mutta useimmiten ENFP tuloksilla:
      E(70-80%), N(75-85%), F(55-65%), P(50-60%).

      Linkin testi on mielestäni huono, koska suuri osa ei kysymyksistä ainakaan minulle ole yes/no, vaan siltä jotain siltä väliltä. Ja sen hetken mieliala vaikuttaa kumman valitsen kun oikea vastaus ei ole kumpikaan tarjotuista. Selviin ominaisuuksiin tulos ei vaikuta, mutta rajalla oleviin kyllä.

      Tässä on minusta parempi testi, siinä on viisi portainen vastausasteikko ja kysymyksiä enemmän.

      http://similarminds.com/embj.html

    • violet.

      Kappas, ISTP. Aina ennen oon ollut selvä ekstrovertti ESTP.

      • dfhgkdkg

        ESTP:t on kovimpia panomieh...tai siis...no olkoon.


    • sp

      Melkein vuosi sitten sain INTJ, tällä kertaa tuli INTP.

    • Tulos ulos

      ISTJ

      Introverted: 11%
      Sensing: 25 %
      Thinking: 25%
      Judging: 1%

      • Tulos ulos

        Toinen testi: ISFP

        Introverted (I) 68.97% Extroverted (E) 31.03%
        Sensing (S) 63.64% Intuitive (N) 36.36%
        Feeling (F) 52.78% Thinking (T) 47.22%
        Perceiving (P) 57.14% Judging (J) 42.86%


    • ........

      Tuo linkattu testi on ilmeisesti aika huono kun ihmiset saa niin paljon eri tuloksia kuin aiemmista testeistä.

    • m36-INTJ

      I 89
      N 75
      T 88
      J 67

      Tämä testi on huono; näissä pitää olla voimakkaat painotukset että on aito INTJ, mitä olen huomannut. Samaten muiden lyhenteiden kanssa. Muuten olette vain jotakin sekasoppaa, jota testin algoritmi ei pystynyt päättelemään kunnolla. Ja se on ihmeellistä että vetää INTJ:ksi, vaikka I ja N ovat joillekin vain 10-20%. Uskon, että suurin osa teistä ei ole aitoja INTJ-tyyppejä. Tehkää muita parempia testejä.

      Kuvaukset luonteista pitää myös lukea. Jotkut eivät valitettavasti sovi mihinkään kuvaukseen selvästi, vaan jakavat useiden luonteiden piirteitä.

      • m36-INTJ

        Toinen testi antoi tulokseksi:

        Introverted (I) 77.42% Extroverted (E) 22.58%
        Intuitive (N) 68% Sensing (S) 32%
        Thinking (T) 90% Feeling (F) 10%
        Judging (J) 73.33% Perceiving (P) 26.67%


      • 15+6

        Miten niin "valitettavasti" eivät sovi mihinkään kuvaukseen? Jos kuvaus on rajallinen tai stereotyyppinen, niin onko vika kuvauksessa vai henkilössä?


      • Tutkija(N)
        15+6 kirjoitti:

        Miten niin "valitettavasti" eivät sovi mihinkään kuvaukseen? Jos kuvaus on rajallinen tai stereotyyppinen, niin onko vika kuvauksessa vai henkilössä?

        Samaa mieltä 15 6 kanssa. Luonteissa ei ole oikeaa ja väärää. INJT ei ole ainoa oikea persoonallisuus piirre tai muita parempi (paitsi tietysti INTJ mielestä :-) ).

        Jokainen on yksilö ja arvokas sellaisenaan. Kaikki luonteet ei sovi toisilleen, mutta jokaiselle sopii joku.

        Itse asiassa ne, joilla persoona lähempänä keskitietä, voi olla helpompi löytää kumppani, koska esim. E/I 50:50% ei sopeutuu luultavasti suurimman osan E ja I kanssa yhteen ilman, että kumpikaan joutuisi elämään luonnettaan vastaan.

        Itsellä N-vahva ja huomaan, että se karsii S:t pois (haluamme eria asiaa/elämme liian erilailla että tasapainoinen kumppanuus olisi mahdollista).


      • bxvmbxmvxm
        Tutkija(N) kirjoitti:

        Samaa mieltä 15 6 kanssa. Luonteissa ei ole oikeaa ja väärää. INJT ei ole ainoa oikea persoonallisuus piirre tai muita parempi (paitsi tietysti INTJ mielestä :-) ).

        Jokainen on yksilö ja arvokas sellaisenaan. Kaikki luonteet ei sovi toisilleen, mutta jokaiselle sopii joku.

        Itse asiassa ne, joilla persoona lähempänä keskitietä, voi olla helpompi löytää kumppani, koska esim. E/I 50:50% ei sopeutuu luultavasti suurimman osan E ja I kanssa yhteen ilman, että kumpikaan joutuisi elämään luonnettaan vastaan.

        Itsellä N-vahva ja huomaan, että se karsii S:t pois (haluamme eria asiaa/elämme liian erilailla että tasapainoinen kumppanuus olisi mahdollista).

        "Itse asiassa ne, joilla persoona lähempänä keskitietä, voi olla helpompi löytää kumppani,"

        Näin se varmaan on. Toisaalta ihmisillä, joilla on N tai I (harvinaisemmat vaihtoehdot) on ehkä vaikeampi löytää kumppani.


      • m36-INTJ
        Tutkija(N) kirjoitti:

        Samaa mieltä 15 6 kanssa. Luonteissa ei ole oikeaa ja väärää. INJT ei ole ainoa oikea persoonallisuus piirre tai muita parempi (paitsi tietysti INTJ mielestä :-) ).

        Jokainen on yksilö ja arvokas sellaisenaan. Kaikki luonteet ei sovi toisilleen, mutta jokaiselle sopii joku.

        Itse asiassa ne, joilla persoona lähempänä keskitietä, voi olla helpompi löytää kumppani, koska esim. E/I 50:50% ei sopeutuu luultavasti suurimman osan E ja I kanssa yhteen ilman, että kumpikaan joutuisi elämään luonnettaan vastaan.

        Itsellä N-vahva ja huomaan, että se karsii S:t pois (haluamme eria asiaa/elämme liian erilailla että tasapainoinen kumppanuus olisi mahdollista).

        "Samaa mieltä 15 6 kanssa. Luonteissa ei ole oikeaa ja väärää. INJT ei ole ainoa oikea persoonallisuus piirre tai muita parempi (paitsi tietysti INTJ mielestä :-) )."

        En ole kyllä väittänytkään niin. Korkeasti kehittyneenä INTJ:nä oleminen on hankalaa, koska muut ihmiset tuntuvat yksinkertaisilta tai suorastaan tyhmiltä. Koeta siinä sitten pärjätä muiden kanssa.

        Yksi INTJ sopii kyllä toiselle INTJ:lle ilman muuta. Kavereina minulla on yksi INTJ sekä yksi ISTJ, sen putkiaivoisuuden (intuition puute) tuossa ISTJ:ssä kyllä huomaa, mutta heitä voi opettaa ja kouluttaa oikeille tavoille. Onhan ISTJ kuitenkin aika läheinen luonne INTJ:lle.

        INTJ-naisista en oikein tiedä, ne ovat harvinaisia, eivätkä taida olla kiinnostuneita oikein kenestäkään, haluavat miehiä lähinnä kaverikseen, koska ovat sen verran erilaisia muihin naisiin nähden, etteivät tule oikein toimeen edes muiden naisten kanssa (elleivät satu myös olemaan INTJ-tyyppisiä).

        Jossakin sanotaan myös että ENFP:t sopivat jostakin syystä myös INTJ:lle.

        http://www.personalitypage.com/html/ENFP_rel.html

        En tiedä onko tämä humpuukia, mutta tässä sanotaan että:

        "Although two well-developed individuals of any type can enjoy a healthy relationship, ENFP's natural partner is the INTJ, or the INFJ. ENFP's dominant function of Extraverted Intuition is best matched with a partner whose dominant function is Introverted Intuition. "


      • 3+9
        m36-INTJ kirjoitti:

        "Samaa mieltä 15 6 kanssa. Luonteissa ei ole oikeaa ja väärää. INJT ei ole ainoa oikea persoonallisuus piirre tai muita parempi (paitsi tietysti INTJ mielestä :-) )."

        En ole kyllä väittänytkään niin. Korkeasti kehittyneenä INTJ:nä oleminen on hankalaa, koska muut ihmiset tuntuvat yksinkertaisilta tai suorastaan tyhmiltä. Koeta siinä sitten pärjätä muiden kanssa.

        Yksi INTJ sopii kyllä toiselle INTJ:lle ilman muuta. Kavereina minulla on yksi INTJ sekä yksi ISTJ, sen putkiaivoisuuden (intuition puute) tuossa ISTJ:ssä kyllä huomaa, mutta heitä voi opettaa ja kouluttaa oikeille tavoille. Onhan ISTJ kuitenkin aika läheinen luonne INTJ:lle.

        INTJ-naisista en oikein tiedä, ne ovat harvinaisia, eivätkä taida olla kiinnostuneita oikein kenestäkään, haluavat miehiä lähinnä kaverikseen, koska ovat sen verran erilaisia muihin naisiin nähden, etteivät tule oikein toimeen edes muiden naisten kanssa (elleivät satu myös olemaan INTJ-tyyppisiä).

        Jossakin sanotaan myös että ENFP:t sopivat jostakin syystä myös INTJ:lle.

        http://www.personalitypage.com/html/ENFP_rel.html

        En tiedä onko tämä humpuukia, mutta tässä sanotaan että:

        "Although two well-developed individuals of any type can enjoy a healthy relationship, ENFP's natural partner is the INTJ, or the INFJ. ENFP's dominant function of Extraverted Intuition is best matched with a partner whose dominant function is Introverted Intuition. "

        "Korkeasti kehittyneenä INTJ:nä oleminen on hankalaa, koska muut ihmiset tuntuvat yksinkertaisilta tai suorastaan tyhmiltä. Koeta siinä sitten pärjätä muiden kanssa."

        Kun näitä juttujasi eri ketjuista lukee, INTJ ei läheskään aina ole päällimmäinen vaikutelma, mikä niistä välittyy. Mutta Wikipedian INTJ sivulla on kyllä yksi huomio, mikä on noteeramisen arvoinen:

        They are often acutely aware of their own knowledge and abilities—as well as their limitations and what they *don't* know (a quality that tends to distinguish them from INTPs).


      • m36-INTJ
        3+9 kirjoitti:

        "Korkeasti kehittyneenä INTJ:nä oleminen on hankalaa, koska muut ihmiset tuntuvat yksinkertaisilta tai suorastaan tyhmiltä. Koeta siinä sitten pärjätä muiden kanssa."

        Kun näitä juttujasi eri ketjuista lukee, INTJ ei läheskään aina ole päällimmäinen vaikutelma, mikä niistä välittyy. Mutta Wikipedian INTJ sivulla on kyllä yksi huomio, mikä on noteeramisen arvoinen:

        They are often acutely aware of their own knowledge and abilities—as well as their limitations and what they *don't* know (a quality that tends to distinguish them from INTPs).

        "They are often acutely aware of their own knowledge and abilities—as well as their limitations and what they *don't* know (a quality that tends to distinguish them from INTPs)."

        juuri INTJ kuvaa luonnettani parhaiten. Jotkut INTJ:t kehittyvät asiantuntijoiksi monilla aloilla, ja intuitiollaan he pystyvät hyvin vähäisistä vihjeistä ja tiedoista luomaan oikean käsityksen asioista, ihan näppituntumalla. Vaikka itselläni onkin joillakin aloilla hyvin syvälliset tiedot, niin fakkiintuminen ei ole oikea tapa INTJ:lle, vaan tiedon leveys on tärkeintä, jolloin INTJ pystyy harjoittamaan intuitiivisia taitojaan parhaiten. Silloin kaikki ongelmat tuntuvat lopulta samasta puusta veistetyiltä, ja uusien asioiden omaksuminen sujuu sormia napsauttamalla.


    • Nämä testit on tehty miljoona kertaa jo ennen Suomi24:ääkin. Muistaakseni minulla vaihteli aina INTJ:n ja INTP:n välillä. Joskus taisi tulla ISTJ tai ISTP, ja yhden kerran joku E-alkuinen, mutta silloin olin luultavasti pettämässä itseäni - varmaan joku itsetunnonkohotusyritys, kun yritin teeskennellä ylempitasoisempaa siinä toivossa, että siitä tulisi totta.

      • 10+7

        mulle osuu kanssa nuo INTJ/INTP/ISTP, olenko siis ATM vaikka deittailenkin akateemista mallitason vosua??


      • 10+7 kirjoitti:

        mulle osuu kanssa nuo INTJ/INTP/ISTP, olenko siis ATM vaikka deittailenkin akateemista mallitason vosua??

        En ole siis väittänyt, että persoonallisuustyypin (tai pikemminkin vielä nettitestituloksen) ja tason välillä olisi syy-seuraus -suhde, mutta näyttäisi vain siltä, että ATM:t ovat usein INT*-tyyppejä, ja itse olisin luultavasti karvan verran ylempitasoisempi, jos olisin ulospäinsuuntautuneempi.


    • nyk-ytm

      Ennen olin INTJ mutta nyt olen ESTJ

      • Fuka fuka

        Vielä kun vaihdat TJ:n FP:hen niin olet planeetan kovin panomies!!!


    • Tuo Tutkija(N):n linkkaama testi oli aika hyvä! :)

      Saman tyyppiset tulokset, kuin tuon toisenkin kanssa. Sen edellisen tein jo kolmesti.

      Aika keskitietä mennään INTJ:n ja ESTJ:n välimaastossa..


      Your type is: ISTJ

      Introverted (I) 52.94% Extroverted (E) 47.06%
      Sensing (S) 68.57% Intuitive (N) 31.43%
      Thinking (T) 77.14% Feeling (F) 22.86%
      Judging (J) 74.29% Perceiving (P) 25.71%

    • Kahteen kertaan tein tuon Tutkija(N):n linkittämän testin, molemmilla kerroilla samat kirjaimet, mutta prosenteissa oli hieman heittoa.

      ISTP täällä, tuo S oli kyllä hienoinen yllätys itselle. Aika kivasti olen tuota I - E skaalaa saanut parin vuoden aikana hilattua keskemmälle aloitteellisuutta ja sosiaalisia taitoja kehittämällä sekä omia epävarmuuksia läpikäymällä, mutta siitä omasta rauhasta nauttimisesta en kyllä pääse eroon (enkä edes halua päästä).

      Introverted (I) 54.05% Extroverted (E) 45.95%
      Sensing (S) 58.62% Intuitive (N) 41.38%
      Thinking (T) 75.76% Feeling (F) 24.24%
      Perceiving (P) 51.43% Judging (J) 48.57%

    • Tein tuon toisen testin myös ja sama tulos... ei se muutu miksikään.
      Elikkä näin:

      Jung Test Results

      Extroverted (E) 60.53% Introverted (I) 39.47%
      Sensing (S) 56.76% Intuitive (N) 43.24%
      Thinking (T) 73.33% Feeling (F) 26.67%
      Judging (J) 54.05% Perceiving (P) 45.95%

      Your type is: ESTJ

    • En nyt jaksa.

      Olen kyllä joskus noita tehnyt, mutta vaikuttaa vähän "horoskooppipuuhalta". Noihin omiin vastauksiin vaikuttaa hyvin paljon se, minkälainen haluaisi olla, olisiko tulos sama jos sen tekisi läheisimmät ihmiset? Jos ei, niin onko henkilö sitten sitä mitä muut näkevät, vai sitä mitä itse tuntee olevansa? Minäkuva voi myös ihmisillä olla tosi vääristynyt ja sitä minäkuvaa voi myös muuttaa.

      • gjfhsjfgjs

        Ei siihen ole tarkoitus vastata niinkuin haluaisi olla, vaan niin kuin on. Itsellehän sitä tehdään (paitsi joskus työnantajalle).


      • Kyllä, kyllä
        gjfhsjfgjs kirjoitti:

        Ei siihen ole tarkoitus vastata niinkuin haluaisi olla, vaan niin kuin on. Itsellehän sitä tehdään (paitsi joskus työnantajalle).

        Mutta ihmisen päässä se, mitä on oikeasti, mitä kuvittelee olevansa ja mitä haluaisi olla, sekoittuu yhteen iloisesti kuin maito kaurapuuroon. Ja sekin mitä nyt on, ei ole mitään kiveen hakattua, eli tuollaiset testit voivat joskus olla jopa haitallisia jos niitä sellaisina alkaa pitämään. Yleensä se, että on jotakin, on seurausta jostakin, sen ei tarvitse olla syy.


      • gjfhsjfgjs
        Kyllä, kyllä kirjoitti:

        Mutta ihmisen päässä se, mitä on oikeasti, mitä kuvittelee olevansa ja mitä haluaisi olla, sekoittuu yhteen iloisesti kuin maito kaurapuuroon. Ja sekin mitä nyt on, ei ole mitään kiveen hakattua, eli tuollaiset testit voivat joskus olla jopa haitallisia jos niitä sellaisina alkaa pitämään. Yleensä se, että on jotakin, on seurausta jostakin, sen ei tarvitse olla syy.

        Tuo on totta, että mitä ihminen on, voi muuttua. Keskellä akseleita (I/E, T/F jne.) oleva tyyppi voi pienellä muutoksella olla vähän mitä tahansa, eikä silloin hänelle olekaan niin hyötyä itsensä kannalta tuosta luokittelusta. Enemmän ehkä haittaa.

        Mun käsittääkseni siinä haetaan henkilön preferenssejä. Kyllähän jokainen fiksu voi vastailla ja muuttaa itseään niin, että on vaikka mahdollisimman "johtajamainen", mutta jos sellaisena olo todellisuudessa ahdistaa, niin onko se hyvä juttu sitten?


      • Kyllä, kyllä
        gjfhsjfgjs kirjoitti:

        Tuo on totta, että mitä ihminen on, voi muuttua. Keskellä akseleita (I/E, T/F jne.) oleva tyyppi voi pienellä muutoksella olla vähän mitä tahansa, eikä silloin hänelle olekaan niin hyötyä itsensä kannalta tuosta luokittelusta. Enemmän ehkä haittaa.

        Mun käsittääkseni siinä haetaan henkilön preferenssejä. Kyllähän jokainen fiksu voi vastailla ja muuttaa itseään niin, että on vaikka mahdollisimman "johtajamainen", mutta jos sellaisena olo todellisuudessa ahdistaa, niin onko se hyvä juttu sitten?

        Tuskin kai kukaan tarkoituksella vastailee väärin, mutta minun pointti tässä olikin se, että tunteeko ihminen itseään? Auttavatko tuollaiset testit itsetuntemuksessa? Ehkäpä niin, mutta aina kannattaa muistaa että siihen on jokin syy miksi on mitä on. Että päästään tähän käytös vs geenit - vääntöön. Minä esim. olen selvästi introvertti, sen tietämiseksi en tarvitse testejä, mutta kun muistelen varhaisnuoruuttani, niin minähän olin hyvinkin ulospäinsuuntautunut. Jotain siis tapahtui murrosiässä mikä sai minut käpertymään itseeni. Ei sillä, että kokisin tätä jotenkn huonoksi asiaksi, sitähän ihminen sopeutuu ties minkälaisiin olosuhteisiin, adaptoituu. Mutta voi myös olla haitallista ajatella, että koska minä olen jotakin, esim. epäsosiaalinen en voi tehdä sitä enkä tätä, eli rajoittaa varta vasten itseään. Se johtajamainen luonnekin on jostain kehittynyt. Parasta kai on ottaa nämä testit niin, että näin siis ajattelen itsestäni ja jos jostain asiasta ei pidä, niin pyrkii kehittämään sitä, eikä siis niin, että tällainen olen ja tästä siis kaikki johtuu ja piste.

        Tästä sosiaalisesta taitavuudesta vielä sen verran, että ihmiset käsittääkseni aika usein pitävät itseään vähemmän lahjakkaina sillä sektorilla. Johtuisikohan siitä, että ihmiset heijastelevat tosielämän tapahtumia elokuviin ja tv- sarjoihin? Minä luulen, että noin on. Jos taas katselee dokumentteja tavallisista ihmisistä huomaa kuinka tönkköjä ne kaikki muutkin on.


    • Lueskelinpa deittailuneuvoja noille kahdelle luonnetyypille, jotka tuntuvat osuvan kaikkein lähimmäs itseäni (miten deittailla kaltaiseni tyypin kanssa). ISTJ ja INTJ.

      Aika kovaa kolahti tämän tyyppiset tekstit, joita tuli molemmissa esiin:

      "...Which is why you should avoid tantrums, emotional blackmails and extreme mood swings while dating someone of this personality type. ISTJs dislike inconsistencies and hasty conclusions which are not logically arrived at. Rather be calm and collected while putting forward your point of view and do so in a balanced manner if you have any concerns. Your ISTJ partner will be happy to hear you out and in fact bring forth all his/her reasoning powers to find a mutually satisfactory solution."

      "...in such situations if you take recourse to tears and tantrums and accuse your ESTJ partner of riding roughshod on your ‘feelings’, you will probably get nowhere. On the other hand, you will strike home by adopting a calm attitude and appealing to their sense of reason and logic to show how a thing can be done differently and yet have superior results."

      Exälle ristiriitatilanteet tarkoittivat aina sitä, että hänen tunteitaan syvästi loukattiin ja hän sitten syytteli ja riehui ympäriinsä. Se, kun yritin ottaa tilanteeseen aikalisää ja järkevästi lähteä purkamaan tilannetta, oli kuin olisi bensaa heittänyt liekkeihin..

      En ikinä pystynyt käsittämään niitä tunteenpurkauksia miksikään muuksi, kuin jonkinlaisiksi manipulaatioyrityksiksi, jolla pyrittiin saamaan mun syyllisyydentunteeni heräämään, että antaisin periksi omista mielipiteistäni. Usein kyllä annoinkin periksi kotirauhan vuoksi, mutta moista en kyllä enää ikinä siedä!

    • Tutkija(N):n testillä sain tulokseksi ISTJ

      Introverted (I) 80% Extroverted (E) 20%
      Sensing (S) 53.66% Intuitive (N) 46.34%
      Thinking (T) 75% Feeling (F) 25%
      Judging (J) 73.33% Perceiving (P) 26.67%

      Toisesta testistä on tullut INTJ.

      Enneagrammista tuli ilmeisesti tyyppi 8, pahimmillaan siis "dominoiva tyranni" :))

    • ............

      Olen INTJ tai ISTJ.

      ITJ ovat kaikki erittäin voimakkaita, N-S-akselilla sijoitun yleensä lähelle keskikohtaa eri testeissä.

    • kurppanenvienolyylis

      Infj tai se "performer", kun olen hyvällä tuulella. Miksei täällä ole yhtäkään rationaalista tyyppiä? Jaksa intj:n monologeja, tuskailuja tai saarnaa enää. Kauan en ole sinkku, hyville/hauskoille kuuntelijoille on aina tarvetta, eri asia sitten olla se turvaaja/pelle, joka kantaa vastuun, sauraukset, juttelun/kuuntelun tms. Kaikki mastemindit, miettikää oikeita ideoita....

    • INTx-mies 28v

      Useamman testin keskiarvona:
      I 75% - E 25%
      N 66% - S 33%
      T 66% - F 33%
      J 50% - P 50%

      Selvästi INT, ja kun J-P menee tasan, niin se merkitään INTx.

      Jokunen kommentti aiempiin viesteihin:

      MBTI-tulos ei muutu, vaan kyse on aivoverenkierrosta ja "aivojen kytkennöistä". MBTI-tulos ei kuitenkaan kerro, kuinka hyvä ihminen on missäkin asiassa, esimerkiksi loogisessa ajattelussa tai tunteidensa lukemisessa, vaan MBTI-tulos on vain preferenssi. Itse esimerkiksi teen päätöksiä selvästi enemmän logiikan kuin tunteiden varassa, mutta se ei kerro, olenko kuitenkaan erityisen hyvä kummassakaan. Ihminen kehittyy kasvaessaan kaikilla osa-alueillaan, ja joskus voi käydä niin, että kun yksi alue paranee suhteessa muihin, tulos voi näyttää muuttuneen.

      Omalla kohdallani INT-luonne on ongelmallinen pari- ja ihmissuhteidenkin kannalta lähinnä siksi, että tunnen itseni ehkä vähän liiankin hyvin. Olen usein säikäyttänyt ihmisiä havainnoillani itsestäni ja muista, kun olen hetkellisesti unohtanut, että useimmat eivät koskaan tule miettineeksi omia ajatuksiaan ja omaa luontoaan lähellekään niin syvällisesti kuin minä. Varsinkin miesporukassa käy joskus konfliktitilanteessa niin, että minä yritän selittää luonteeni kautta, mikä meni pieleen, vaikka toimivampi ratkaisu olisi vain suuttua kunnolla ja huutaa, miksi suutuin.

      Vaikuttaisi, että osa tänne kirjoittaneista on ymmärtänyt introverttiyden ja ekstroverttiyden hieman väärin. Introverttihän voi olla hyvinkin sosiaalinen ja kiinnostunut myös omien ajatustensa jakamisesta, mutta olennaista on se, että sosiaalinen vuorovaikutus on introvertillä väsyttävää, ja sellainen on kompensoitava myöhemmin omalla ajalla.

      Pariutumisesta... Olen tapaillut muuan ENFP:tä, ja on aivan uskomatonta, miten tuon tyypin edustaja voi saada minut avautumaan. En yhtään ihmettele, miksi ENFP:tä sanotaan INTJ:n ideaalipariksi. Joka tapauksessa oman ajatusmaailmani tuntien olen melko varma, että tuleva puolisoni, jota en vielä tunne, tulee olemaan idealisti eli NF. S:n kanssa minulla puuttuisi yhteinen kieli (on kokeiltu) ja haluan rinnalleni naisen, joka F:llään kompensoi oman T:ni.

    • 7+1

      "Vaikuttaisi, että osa tänne kirjoittaneista on ymmärtänyt introverttiyden ja ekstroverttiyden hieman väärin."

      Oma tulkintani, joka saattaa pahoittaa joidenkin E-tyyppien mielen on, että I-tyypeillä on sisäisiä maailmoja, joiden rakentelu ja tutkistelu on sen verran kuluttavaa ja resursseja viepää puuhaa, että sosiaalinen kanssa käyminen pitää korvata sillä yksin ololla jossain vaihessa. Monilla E-tyypeillä taas sisäiset maailmat ovat niin ohuita tai jopa täysin olemattomia, että kaikki "kicksit" on haettava sosiaalisen kanssa käymisen ja vuorovaikutuksen kautta.

      • m36-INTJ

        Kuulostaa hyvältä. Tein tuossa juuri uusia älykkyystestejä ja hyvältä näyttää omalta osaltani. Liian hidas olen kuitenkin vielä ihan nerotason tuloksille (140 ), muuten älykkyydessäni ei ole kyllä vikaa.

        En muuten pidä ENFP-tyyppejä mitenkään ylivoimaisina sen vuoksi että heidän sisäinen ajatusmaailmansa on juuri ohut (ekstroverteille tyypillistä), vaikka heillä olisikin korkea älykkyysosamäärä. Olen jutellut muutaman kanssa. Innokkaita ovat yleensä, ei niissä kai mitään suurempaa vikaa ole, kunhan ovat tarpeeksi älykkäitä. Tosin eivät kyllä pärjää parhaille INTJ-tason neroille, enkä tiedä onko se tarkoituskaan, kunhan tullaan toimeen.

        Mutta itse taidan kyllä olla liian introvertti kenellekään ekstrovertille, ne rupeavat vaivaamaan kuitenkin sillä että pitää lähteä ihmisten ilmoille vaikka kahvilaan, ei kyllä nappaa yhtään. Menisin mieluummin vaikka vain kävelemään ulos. Kahvit voi keittää kotona, enkä juo edes kahvia.


      • hdgkdgkdkg
        m36-INTJ kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä. Tein tuossa juuri uusia älykkyystestejä ja hyvältä näyttää omalta osaltani. Liian hidas olen kuitenkin vielä ihan nerotason tuloksille (140 ), muuten älykkyydessäni ei ole kyllä vikaa.

        En muuten pidä ENFP-tyyppejä mitenkään ylivoimaisina sen vuoksi että heidän sisäinen ajatusmaailmansa on juuri ohut (ekstroverteille tyypillistä), vaikka heillä olisikin korkea älykkyysosamäärä. Olen jutellut muutaman kanssa. Innokkaita ovat yleensä, ei niissä kai mitään suurempaa vikaa ole, kunhan ovat tarpeeksi älykkäitä. Tosin eivät kyllä pärjää parhaille INTJ-tason neroille, enkä tiedä onko se tarkoituskaan, kunhan tullaan toimeen.

        Mutta itse taidan kyllä olla liian introvertti kenellekään ekstrovertille, ne rupeavat vaivaamaan kuitenkin sillä että pitää lähteä ihmisten ilmoille vaikka kahvilaan, ei kyllä nappaa yhtään. Menisin mieluummin vaikka vain kävelemään ulos. Kahvit voi keittää kotona, enkä juo edes kahvia.

        Tarkoitat ilmeisesti 140 tuloksia 15 tai 16 keskihajonnalla?


      • INTx-mies 28v

        "Oma tulkintani, joka saattaa pahoittaa joidenkin E-tyyppien mielen on, että I-tyypeillä on sisäisiä maailmoja, joiden rakentelu ja tutkistelu on sen verran kuluttavaa ja resursseja viepää puuhaa"

        Tuo kuulostaa siltä, kuin introverttien _pitäisi_ rakennella noita sisäisiä maailmojaan, ja että energiaa ei siksi jäisi sosiaaliselle elämälle. Jos ollaan ihan tarkkoja, niin noinhan se juuri ei mene, vaan introvertti yksinkertaisesti viihtyyy omien ajatustensa kanssa siinä missä ekstrovertti ulkoisten virikkeiden kanssa.

        Olen huomaavinani, että näissä MBTI-keskusteluissa usein hämärtyy syy-seuraus-suhteet aika pahastikin, ja sen myötä tulee paljon väärinymmärryksiä ja vääriä stereotypioita.


      • INTx-mies 28v
        m36-INTJ kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä. Tein tuossa juuri uusia älykkyystestejä ja hyvältä näyttää omalta osaltani. Liian hidas olen kuitenkin vielä ihan nerotason tuloksille (140 ), muuten älykkyydessäni ei ole kyllä vikaa.

        En muuten pidä ENFP-tyyppejä mitenkään ylivoimaisina sen vuoksi että heidän sisäinen ajatusmaailmansa on juuri ohut (ekstroverteille tyypillistä), vaikka heillä olisikin korkea älykkyysosamäärä. Olen jutellut muutaman kanssa. Innokkaita ovat yleensä, ei niissä kai mitään suurempaa vikaa ole, kunhan ovat tarpeeksi älykkäitä. Tosin eivät kyllä pärjää parhaille INTJ-tason neroille, enkä tiedä onko se tarkoituskaan, kunhan tullaan toimeen.

        Mutta itse taidan kyllä olla liian introvertti kenellekään ekstrovertille, ne rupeavat vaivaamaan kuitenkin sillä että pitää lähteä ihmisten ilmoille vaikka kahvilaan, ei kyllä nappaa yhtään. Menisin mieluummin vaikka vain kävelemään ulos. Kahvit voi keittää kotona, enkä juo edes kahvia.

        "En muuten pidä ENFP-tyyppejä mitenkään ylivoimaisina sen vuoksi että heidän sisäinen ajatusmaailmansa on juuri ohut (ekstroverteille tyypillistä), vaikka heillä olisikin korkea älykkyysosamäärä."

        Tuo ei päde ainakaan niihin ENFP:eihin, joita itse olen tavannut. EP-yhdistelmä tekee toki sen, että kiinnostus kohdistuu lähinnä ympäröivän maailman, ei niinkään oman itsen tutkiskeluun, ja nimenomaan kokemiseen ja ymmärtämiseen, ei niinkään vaikuttamiseen. Silti kaikki tapaamani ENFP:t ovat olleet vahvasti intuitiviisia, ja siten kykeneviä näkemään asioiden läpi ja pintaa syvemmälle, ja se mielestäni todistaa sisäisen ajatusmaailman ohuutta vastaan. Se, että oman itsensä analysoiminen ei kiinnosta, ei tarkoita, etteikö olisi kykeneväinen siihen, ja kaikki tuntemani ENFP:t kyllä pystyisivät samansuuntaiseen itseanalyysiin kuin minä itse, mutta heidän intressinsä ovat jossakin aivan muualla.


      • 7+1
        INTx-mies 28v kirjoitti:

        "Oma tulkintani, joka saattaa pahoittaa joidenkin E-tyyppien mielen on, että I-tyypeillä on sisäisiä maailmoja, joiden rakentelu ja tutkistelu on sen verran kuluttavaa ja resursseja viepää puuhaa"

        Tuo kuulostaa siltä, kuin introverttien _pitäisi_ rakennella noita sisäisiä maailmojaan, ja että energiaa ei siksi jäisi sosiaaliselle elämälle. Jos ollaan ihan tarkkoja, niin noinhan se juuri ei mene, vaan introvertti yksinkertaisesti viihtyyy omien ajatustensa kanssa siinä missä ekstrovertti ulkoisten virikkeiden kanssa.

        Olen huomaavinani, että näissä MBTI-keskusteluissa usein hämärtyy syy-seuraus-suhteet aika pahastikin, ja sen myötä tulee paljon väärinymmärryksiä ja vääriä stereotypioita.

        Tarkoitin juuri tuota, eli I-tyypin tyypillä on sisäinen draivi askarrella omien ajatusten ja maailmojen kanssa. Defaultti moodi, johon palataan ennemmin tai myöhemmin (yleensä enemmin, mitä enemmän I hallitsee).

        Jos lähtökohta on, että "pitäisi" tehdä jotain, niin se kuulostaisi enemmänkin siltä, että I/E tyyppi yrittää olla jotain, mitä hän pohjimmiltaan ei ole.

        Itselläni I ja T ovat erittäin hallitsevia, mutta iän, elämäntilaiden, työtehtävien ja ympäristön vaikutuksesta S/N ja J/P eivät ole olleet niin muuttumattomia kuin nuo I ja T. En itse pidä tätä lainkaan pahana, koen ennemminkin saaneeni siten enemmän näkökulmaa eri kanteilta.


      • m36-INTJ
        hdgkdgkdkg kirjoitti:

        Tarkoitat ilmeisesti 140 tuloksia 15 tai 16 keskihajonnalla?

        "Tarkoitat ilmeisesti 140 tuloksia 15 tai 16 keskihajonnalla? "

        Joo. Ei se minulta onnistu. Vielä =)


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      92
      2513
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      184
      1609
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      77
      1529
    4. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      92
      1323
    5. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      75
      935
    6. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      77
      798
    7. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      35
      771
    8. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      18
      709
    9. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      41
      653
    10. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      28
      630
    Aihe