"Kyllä sinullekin joku löytyy"

-HRM-

Kuinka moni on samanlainen kuin minä, että tuo otsikon kaltainen toteamus saa aivan raivon partaalle? Tai muut vastaavat, että kuinka "sinusta joku saa hyvän miehen"? Noihin ei voi aggressiivisestikaan vastata koska ne on aina vilpittömän hyväntahtoisesti sanottu eikä nyt kukaan terve ihminen ala itseään kohtaan ystävällisesti suhtautuvaan henkilöön suhtautua vihamielisesti.

Silti, vaikka nuo ovatkin vilpittömästi lausuttuja kliseitä niin ne ajavat minut raivon partaalle koska itse tiedän, että ne eivät ole totta. Kun ikä on mikä se jo on niin tuollaisten kliseiden kuunteleminen alkaa kuullostaa aika pahalta vituilulta koska tähän ikään mennessä tietää, että sitä naista ei ole olemassakaan joka minun kanssani parisuhteessa haluaisi olla.

Se, että tuollaisiin toivotuksiin suhtautuu vihamielisesti usein tulkitaan siten, että mies jotenkin haluasi rypeä itsesäälissä ja omassa kurjuudessa. Kenties joidenkin kohdalla noin onkin mutta omalla kohdallani kyse on siitä, että haluan kehittää ajatusmaailman että koko parisudekuviota ei ole minua varten koskaan tarkoitettukaan joten minun on turha murehtia koko asiasta ja mitä pikemmin karistan päästäni ajatukset että jotain pientäkin toivonkipinää olisi olemassa niin sen parempi.

Nimenomaan sen takia nuo "kyllä sinullekin joku löytyy"-toivotukset ovat pahimman luokan loukkauksia vaikka kohteliasuuksiksi ovat tarkoitettukin.

21

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itte en ole saanut hyvin pitkään aikaan tuollaista sanontaa vastaan. Viime vk:n loppuna viimeksi joku sanoi että "Kenenkään kanssa ei ole tainnut natsata vielä?" ja noinhan se on.

    • Tasotohtori

      Olet ATM

      Haet liikaa naisten hyväksyntää. Naiset pitävät vähän välinpitämättömistä miehistä. Sanokoon mitä sanovat.

      • -HRM-

        Olet varmastikin oikeassa. Jos joskus 10v sitten tällaisia teorioita olisi ollut olemassa ja minua oltaisiin nimitelty ATM:ksi niin varmasti olisin vetänyt herneen nenään.

        Nyt kuitenkin vuosien varrella se oma ATM-taso on käynyt harvinaisen selväksi ja kenties se on jokin asiaankuuluva vaihe, että sitä ei enää edes koe häpeänä tai loukkauksena.


    • yksin kotona

      Pidän ihan pelkkänä vit..tuiluna jos mulle sanoo tai on sanottu tolleen. Ja ihan riittävästi olen tota kuullut

    • hvjyf

      Ei se minussa aiheuta mitään agressioita mutta olenkin aikai rauhallinen ihminen. Ymmärrän kyllä ettei lauseesta pidetä joten pyrin itse olemaan käyttämättä sitä.

    • -TSS-

      Tulee mieleen myös vapaaehtoisesti sinkut. Hoetaanko heillekin tuota "kyllä sinullekin joku löytyy"-mantraa?

      • ...................

        Vapaaehtoisesti sinkkuja ei olekaan. Se on pelkkää itsepetosta, joka sellaiseen uskottelee.


      • -TSS-
        ................... kirjoitti:

        Vapaaehtoisesti sinkkuja ei olekaan. Se on pelkkää itsepetosta, joka sellaiseen uskottelee.

        Meinaatko, että vähän samanlaisia kuin ihmiset, jotka muka tykkäävät talvesta? Jos tässä maassa haluaa elää niin talvesta on oikeasti tykättävä, tai ainakin yrittää aivopestä itsensä tykkäämään talvesta.

        Ne jotka ei tuossa onnistu muuttavat talvikuukausiksi muualle.


      • -TSS-
        ................... kirjoitti:

        Vapaaehtoisesti sinkkuja ei olekaan. Se on pelkkää itsepetosta, joka sellaiseen uskottelee.

        Toisaalta, kyllä ihan vapaaehtoisia ja onnellisia sinkkuja on olemassa mutta tuskin kukaan heistä tällä palstalla aikaansa ja elämäänsä tuhlaa.

        Toisin sanoen, me jotka tänne kirjoittelemme emme taida olla ihan sinuja itsemme kanssa, vai mitä?


    • Tykkään läskeistä

      Vielä pahempaa on se että tuo "joku" tarkoittaa jotain virhahevon kokoista ja näköistä mahdollista yh-äitiä.

    • 67671

      Miksi kääntää puukkoa haavassa ja nauttia toisen kärsimyksestä?

    • Toinen vaihe

      Nuo tokaisut on tosiaan tarkoitettu sekä kohteliaisuuksiksi että lohdutukseksi (ei siis tietenkään kysytä, tarvitaanko sitä lohdutusta), mutta kyllä ne ovat joskus tuntuneet keskisormen heilutukselta.

      Sinä et vielä varmaan ole niin vanha, että olisit päässyt kuulemaan tämän, yleensä jo parikymmentä vuotta naimisissa olleelta, hieman omahyväiseltä ihmiseltä:

      "Minä olen kuule rehellinen ihminen ja sanon sinulle nyt, että et sinä välttämättä ikinä ketään löydä, ja sen kanssa sinun on vain elettävä!"

      Tuohon on muuten aika vaikea vastata, jollei halua ruveta surkuttelemaan itseään tai mukiloimaan jotakuta muuta.

      • -HRM-

        Tuo on aivan uskomattoman hyvin sanottu ja mielummin tuota kuuntelen kuin jotain "jokaiselle on joku"-lätinää.


    • kaikille ei riitä

      Juu. Saa hyvän miehen jos kysyntä vastaa tarjontaa. Yleensä suhde putkahtaa eteen hetkenä jolloin sitä ei odota tai toivo. Ei silloin kun sitä oikein metsästää. Ärsyttävä sanonta tosiaan että sinullekin joku vielä löytyy, mutta se on niin totta. Ikävä kyllä.

    • 18+8

      Aika universaalisti tuon kaltaiset tokaisut tarkoittaa, että olet liian myötäilevä ja toisten kontroloitavissa eikä tuollainen käytös saa aikaiseksi niitä "kemioita". Tuollainen luokitellaan sinne "kaveri" alueelle, eikä sieltä yleensä kovin helposti päästä pois. (tosin taidat itse olla tästä kaikesta hyvin tietoinen, eli turhaan höpöttelen itsestään selvyyksiä.)

      Itseppäisyyden ja oman tahdon kehittäminen (siis tapa päästä pois tuosta "kivaksi kaveriksi" leimaantumisesta) on harvinaisen vaativaa ja tuskasta hommaa kun alkuun ainakin kokoajan joutuu tarkkailemaan omia tekojaan ja sanojaan, eikä ole alkuun ainakaan kovin palkitsevaa. Eikä se todellakaan tunnu alkuun normaalilta.

      • Sanonpa näin

        "Itseppäisyyden ja oman tahdon kehittäminen (siis tapa päästä pois tuosta "kivaksi kaveriksi" leimaantumisesta) on harvinaisen vaativaa ja tuskasta hommaa kun alkuun ainakin kokoajan joutuu tarkkailemaan omia tekojaan ja sanojaan, eikä ole alkuun ainakaan kovin palkitsevaa. Eikä se todellakaan tunnu alkuun normaalilta. "

        Se että miehellä on itsepäisyyttä ja omaa tahtoa ei takaa sitä että hän pääsee tuolta kaverialueelta pois.

        Jos mies on luonteeltaan miellyttävä sekä päällepäin tietynlainen olemukseltaan niin ei se tarkoita sitä että mies olisi liian myötäilevä tai toisten kontrolloitavissa jossa niitä kemioita ei synny.

        Kyse on usein seksuaalisesta kiinnostuksesta joka välittyy käytöksestä ja olemuksesta eikä siihen välttämättä miehen oma tahto tai mikään kehittyminen auta.

        Suurin osa naisista vain pitää miestä luonteen ja olemuksen perusteella seksittömänä mukavana kaverina.

        Yksi keino on tietysti yrittää muokata itseään todella seksuaalisesti itsevarmaksi ja kusipäiseksi mutta siinäkin voi tulla se oma luontainen ulkomuoto vastaan.

        Jos mies ei sytytä niin hän ei sytytä ja naiset tunnetusti ei silloin kemioita tunne koska sen verran pinnallisia ovat.


    • jsdrfipoughäpwshgf

      Kyllä syvällisempiäkin naisia löytyy jotka näkevät pelkän ulkokuoren alle. Eri asia sitten kuinka saa yhteyden oikeanlaisen ko. kiinnostavaan mieheen. Alku jos karahtaa heti karille niin sitä on vaikea enää vakuuttaa muuta vaikka kuinka hyvät asiat mielessä..
      Seksuaalisesti viehättäviä on niin monenlaisia ja sen huomaavia myös.
      Kyllä miehen pitää seksuaalisesti naista sytyttää muuten on asiat pielessä. Moni syyttää haluttomuudesta pelkästään itseään.

      • Sanonpa näin

        Olipas sekavaa tekstiä, varmaankin naisen käsialaa.


    • edellinen kirjoittaj

      Jep. Olen nainen. Haluatko selvyyden johonkin kohtaan? Voin tarkentaa.

    • oma elämäni.

      Miten niin vapaaehtoisia sinkkuja ei ole?

      Minä olen. Oli sen verran vaikea ja traumaattinen tuo lyhyt avioliitto että en lakkaa nauttimasta kodin rauhasta kun saa olla yksin ja päättää itse tekemisistään.

      Se on vaan parempi vaihtoehto kuin uuden riskin ottaminen.

      Pidän miehistä eniten kun minun ei tarvitse seurustella heidän kanssaan.

    • N67

      Älä välitä naisten halventavista kommenteista. Olen varma, että kyllä sinullekin joku nainen vielä löytyy. Jäitä hattuun vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      92
      2543
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      185
      1633
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      78
      1562
    4. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      92
      1333
    5. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      76
      972
    6. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      77
      798
    7. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      35
      781
    8. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      18
      729
    9. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      34
      668
    10. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      41
      663
    Aihe