Uppopaistossa käytetyn ruokaöljyn hävittäminen

..ss..ss...ss

Mikä on paras tapa hävittää ruokaöljy (esim uppopaiston jälkeen)? Olen kokeillut laittaa sitä ulkotuliin, ulkolyhtyyn jne mutta ei pala. Viemäristä ei saisi laittaa pois, Onko vinkkejä?

23

18962

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lurauttaja

      Vessanpönttöön ainakin minä lurautan öljyt, kyllä ne siellä virtaa.

      • Anonyymi

        Ei milloinkaan viemäriin, voi tulla kallis lasku😫


    • Öljyt roskiin

      Pistä pulloon ja roskiin. Jos teillä kerätään biojätettä niin öljyn voi kaataa maatuviin jätepusseihin ja laittaa keräysastiaan.

      Älä kaada viemäriin, tarttuu putkiin.

    • biopolttari

      öljyjätteestä voi tislata polttoainetta, se taas sitten auton tankkiin ja menoksi.

    • carbirts

      Kippaa tyhjään maitotölkkiin ja kun se jähmettyy nii roskiin. Ei missään tapauksessa viemäriin, se jähmettyy sinne ja kerää sitten kaikkia hiuksia, villakoiria tms joka tukkii putket

      • hnkijuhnok

        Ruokaöljy ei kylläkään jähmety mihinkään.


      • Anonyymi
        hnkijuhnok kirjoitti:

        Ruokaöljy ei kylläkään jähmety mihinkään.

        Jähmettyy se veden ja roskien kanssa.


    • ruokaöljy

      kuuluu sekajätteisiin ei biojätteisiin

    • eieitetäpois

      Öljystä voi tehdä maukasta majoneesia, nam.

    • Mörrimökö

      Isot erät myyjän paluukyydissä poltettavaksi,
      (Purkkiin piilotettuna maaliteloja ym.)

      Pienet roskien mukaan.
      Viemäriin kaataminen kylmänä tuskin haittaa,Fairya mukaan.
      Putsarilla rasva kaavitaan pinnasta. Riippuu niistä rööreistä, kerääkö tukoksen hiuksista tms.

      Olikos ulkotulessa sydän? Ne kaupasta saatavat on luista sulatettua rasvaa.

      • Anonyymi

        Ei missään tapauksessa viemäriin. Se kertyy putken seinämiin ja aiheuttaa tukkeumia kun muu tavara kiinnittyy siihen. Lasku voi olla karmaiseva.


    • Kysytty fakta

      Jäteyhtiön asiantuntijan neuvo: Imeytä esim. sanomalehteen ja laita maitopurkkiin ja teippaa purkki kiinni. Itse tein niin että laitoin rullalle kierrettyä sanomalehteä maitopurkkiin ja kaadoin öljyä sinne. Palaa jätteenpolttolaitoksessa mutta ei kannata laittaa saunanpesään tms

      • ranin amar

        hiiri


    • jenik ahmed

      kakka

    • JÄTETTÄ???

      Kyllä minä olen aina ne juonut ruuan kanssa.

    • Halpaa polttoainetta

      Pane muutamaksi päiväksi seisoon että epäpuhtaudet laskeutuu pohjalle ja kaada autontankkiin jos on diecel auto.Minä saan Grilliltätätä öljyä ja ajan sillä kesäisin,hyvin toimii.

      • saa sen hävitettyy

        Kaveri esteröi ruoanlaiton jäteöljyjä ja tekee biodieseliä traktoriin. Ei ole ollut mitään ongelmaa - tosin ajaa vain kesäaikaan seostettuna aitoon löpöön.


    • Mangiafazzula

      Mikä ihme meitä suomalaisia oikein vaivaa? Tässäkin oli alkuperäinen kysymys täysin oikea ja asiallinen. Osa vastauksistakin oli sellaisia, mutta mutta... Näyttää siltä, että kun joku erehtyy kysymään jotain, seinänraosta ryömii heti kaiken maailman "Donald Trumpeja" pellenaamari kasvoillaan jakamaan täysin aivottomia "ohjeita". Ehkäpä tämä on nykyaikainen vastine nimettömille yleisöosastokirjoitteluille.

      Ystävän neuvo: Älkää hyvät ihmiset ainakaan laittako frittiöljyä autonne tankkiin. Siitä seuraa kallis remonttilasku.

      • Anonyymi

        Tyhmät ei erota vitsejä ja tuovat kaulankatkoja maahan, jopa omaan sänkyyn.


    • reppuriika

      Biojätteisiin tai sitten kaadan maahan. Ei viemäriin, tukkii ja rasittaa vedenpuhdistusta.

    • öldgjsröogj

      Moi. Kotitaloustunnilla on neuvottu, että pistetään öljy esimerkiksi korkilliseen muovikannuun jäähtymisen jälkeen, korkki kiinni ja sekajätteeseen. Varmasti biojäteastiaankin tämä jäte sopii, mikäli se on imeytetty biohajoavaan tuotteeseen (sanomalehti yms.)

    • Anonyymi

      Jos käyttää öljyä ruuanlaitossa niin kai niitä voi yhtä hyvin käyttää, auringonkukkaöljy ei kylläkän terveellisintä, mutta jäähän sitä säilykkeisiinkin.

    • Anonyymi

      Hyydytä astiassa jääkaapissa ja hävitä kompostoitavien jätteiden kanssa tai kaada esim. maitotölkkeihin (sulje hyvin) ja sitten sekajätteisiin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe