Sopivan kokoinen nainen?

1+1

Miehet kertoaapa:
- mikä on mielestänne sopiva pituus naiselle?
- entä vaatekoko? (paino ei kerro paljoa, sillä kilot voivat olla hyvin erilailla. Lihas painaa enemmän kuin läski, joten saman painoiset voi olla hyvin erikokoisia)
- sopiva kuppikoko?

49

2248

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YTM-EVP

      Eipä nuo kokoasiat niin tärkeitä ole, kunhan ei ole ihan hippula tai bulgarialainen kuulantyöntäjä. Meilellään naisellisen urheilullinen. Jo se pitää numeroiksi pukea, niin oma, ei kuitenkaan ehdoton ihanteeni on 170-175 cm, 55-65 kg, koko noin 36, kuppikoolla ei ole merkitystä, sprttibabet on yleensä pienisintaisia.

    • kjfhjghkjögdls

      "170-175 cm, 55-65 kg, koko noin 36" heh. Mahdoton yhtälö. Jos on kokoa 36 niin silloin on pituutta kork. 165 ja painoa max 50 kg.

      • tikru..

        Taitaa pitää suht paikkansa, näin muistelen joskus olleen. Tosin olin koko 34/36 ja pituutta 166 cm ja painoa 50 kg.


      • Ei ole mahdoton yhtälö. Itse olen 168 cm (eli en juurikaan lyhyempi) ja painan noin 63 kg. Suurin osa vaatteistani on kokoa 36, joskus 38 (mutta harvemmin). Tällä hetkellä on tavoitteena hieman laihduttaa, saa nähdä kauanko motivaatio säilyy.


      • Höpsistä!

        169 cm, 58 kg ja koko useimmiten 36 ja S. (vaihtelee joskus harvoin molempiin suuntiin)


        Niin että pidempikin voi olla hoikka :-DDD


      • kisu_87 kirjoitti:

        Ei ole mahdoton yhtälö. Itse olen 168 cm (eli en juurikaan lyhyempi) ja painan noin 63 kg. Suurin osa vaatteistani on kokoa 36, joskus 38 (mutta harvemmin). Tällä hetkellä on tavoitteena hieman laihduttaa, saa nähdä kauanko motivaatio säilyy.

        Ei sun kyllä tarttis laihduttaa! Sehän on niin tylsääki! :D


      • ....
        Höpsistä! kirjoitti:

        169 cm, 58 kg ja koko useimmiten 36 ja S. (vaihtelee joskus harvoin molempiin suuntiin)


        Niin että pidempikin voi olla hoikka :-DDD

        Osalla täällä tosiaan tuntuu olevan oletus, ettei pitkä nainen voi olla hoikka. Painaahan se enemmän kuin lyhyt :)


      • 13+7

        Väärin meni. Pituus 166, paino 50, vaatekoko 32-34.

        55-kiloisena olisin kokoa 36. 170-175 cm, 55-65 kg vaikuttaisi olevan siinä kokojen 36-38 välissä. 175 cm ja 55 kg olisi luultavasti kokoa 34.

        Älkää kommentoiko naisten kokoja, jos ette ole koskaan naisena vaatteita ostanut :P


      • .....
        laura_92 kirjoitti:

        Ei sun kyllä tarttis laihduttaa! Sehän on niin tylsääki! :D

        No ei kisu painonsa perusteella kovin hoikalle kuullosta, eli laihduttaminen voi olla ihan hyvä idea.


      • Olen romuluu

        On tosi yksilöllistä. Mulla on ollut pienestä asti lihaksikas ruumiinrakenne ja poikamainen vartalo. Nyt vaatekoko 36, pituus 163 cm ja 65 kg. Pari vuotta sitten painoin 50 kg, luut törröttivät eikä kaupasta löytynyt vaatteita kuin lastenosastolta ja nekin olivat liian isoja tai sitten xxs- ja pieniä 32-kokoja.


      • yougotaswer

        On ihan mahdollista koska itse olen 170 ja vähän päälle sekä painan 63kg. Ostan vaatteita koolla 34-36, joka on juuri minun kokoani. 38 alkaa jo olla liian iso ja 32 liian pieni.


      • dddddddddddddfgdfgdf

        Itse olen 175cm, painan 54kg ja olen kokoa 36. Eli täysin mahdollista.

        Ja ei, en näytä anorektikolta, bmi 18 ja sopusuhtainen olen.


    • Mies1985

      Bodaus ja voimailu on hyvin harvinaista naisen keskuudessa ja nainen jolla on paljon lihaksia on muutenkin miesmäinen. Lihaksiin ei siis voi pahemmin vedota.

      Vaikka paino olisi asettunut miten niin kevyttä naista nyt vain on helpompi ja mukavampi liikutella/kannella tai vaikka pitää sylissä kuin satakiloista. Siis mitä kevyempi niin sitä parempi kunhan ei ihan anorektinen ole kuitenkaan. Ei tarvitse olla alle 60kg mutta yli 70kg kuulostaa jo vähän turhan tuhdilta ollakseen ihanne. Mikä ei tarkoita sitä etteikö silti voisi olla OK mutta puhutaankin ihanteesta eli jos saisi valita. Painonnostossa ja esim.judossa naisten superraskas sarja on tarkoitettu naisille joiden paino on vähintään 75kg.

      Pituus saisi olla alle 170cm vaikka pitkäkin nainen voi olla seksikäs. Liittyy osittain tähän painoasiaan.

      Vaatekoosta en tiedä mitään.

      Kuppikoko; isompi parempi jos ei mennä taas ihan älyttömyyksiin.

      • ......

        Minkä ihmeen takia sun pitäs kannella naista paikasta toiseen? Kyllä ne itsekkin osaa kävellä. Sun kommentista saa sellaisen käsityksen, että nainen on jokin esine mitä mies siirtelee paikasta toiseen mielensä mukaan.


      • Heeh.
        ...... kirjoitti:

        Minkä ihmeen takia sun pitäs kannella naista paikasta toiseen? Kyllä ne itsekkin osaa kävellä. Sun kommentista saa sellaisen käsityksen, että nainen on jokin esine mitä mies siirtelee paikasta toiseen mielensä mukaan.

        Pumpattava Barbaara taitaa olla ainut "nainen", jota tynnyrimies koskaan pääsee kanniskelemaan.


      • Vuhvuh takaapäin

        Puudeliako olet ostamassa?


    • kai53

      Kyllä se 165 - - 175 cm ja paino 60 - - 70 kg vaatekoosta en osaa sanoa mutta semmoinen urheilullinen olemus sama kuppikoosta semmoiset sopusuhtaiset ei yli olan heitettävät , terhakat tietysti .

    • tuula-neiti

      "Vaikka paino olisi asettunut miten niin kevyttä naista nyt vain on helpompi ja mukavampi liikutella/kannella"

      *hillitöntä naurua*

      Olemmeko me naiset jotain esineitä joita kannellaan mukana?

      • tikru..

        Eikun se kertoo miehen palasta jotain. Jos ei ole voimaa, pitää kantaa kukkamaljakoita. ;-) Joo ja huumorintajuttomat taas suuttuu..näinhän se aina menee.


      • Mies1985

        Minusta olisi ainakin mukavaa kantaa naista selässä ja jossain tapauksessa myös käsillä. Vaikka se ei välttämättä koske itseäni niin jotkut seksiasennot ovat myös paljon helpompia ja turvallisempia jos nainen on kevyempi. Ja normaalisti nainen on se joka istuu miehen sylissä tai muuten könyää miehen päällä.


      • tikru..
        Mies1985 kirjoitti:

        Minusta olisi ainakin mukavaa kantaa naista selässä ja jossain tapauksessa myös käsillä. Vaikka se ei välttämättä koske itseäni niin jotkut seksiasennot ovat myös paljon helpompia ja turvallisempia jos nainen on kevyempi. Ja normaalisti nainen on se joka istuu miehen sylissä tai muuten könyää miehen päällä.

        Ei kyllä se vaan on voimanpuutetta. :-) Perustuu kokemukseen.


      • realismus

        Koskaan Tuula-neiti et voi tietää, milloin joudut riippumaan miehen selässä liaanin varassa korkean jyrkänteen reunalla jättikokoisen gorillan ahdistellessa ;)


      • vcxcfdsfs
        tikru.. kirjoitti:

        Ei kyllä se vaan on voimanpuutetta. :-) Perustuu kokemukseen.

        Haluaisimpa nähdä kuinka tietyt asennot luonnistuvat satakiloisen naisen kanssa. Ei todellakaan ole voimanpuutetta, vaan ylipainoa.


      • Sivu.
        Mies1985 kirjoitti:

        Minusta olisi ainakin mukavaa kantaa naista selässä ja jossain tapauksessa myös käsillä. Vaikka se ei välttämättä koske itseäni niin jotkut seksiasennot ovat myös paljon helpompia ja turvallisempia jos nainen on kevyempi. Ja normaalisti nainen on se joka istuu miehen sylissä tai muuten könyää miehen päällä.

        Neitsytpoju puhuu seksiasennoista, hupaisaa.


      • Mies1985
        realismus kirjoitti:

        Koskaan Tuula-neiti et voi tietää, milloin joudut riippumaan miehen selässä liaanin varassa korkean jyrkänteen reunalla jättikokoisen gorillan ahdistellessa ;)

        Naisen kantaminen reppuselässä esim.pitkällä kävelyretkellä on herrasmiesmäistä ja romanttista.


      • Mies1985
        Sivu. kirjoitti:

        Neitsytpoju puhuu seksiasennoista, hupaisaa.

        Käytän vain järkeä.


      • Mies1985

        Ei ole mutta olisi hauskaa jos olisi oma repussa kulkeva 15-vuotias tyttökaveri. Voisi aina kaupassa käydessä laittaa ruokaa sinne reppuun ja sitten se söisi niitä ruokia siellä. Muttei toivottavasti liian paljon että kotiin tullessa jää itsellekkin kaappiin laitettavaa.


    • "mikä on mielestänne sopiva pituus naiselle?"
      Sellanen pituus kuin 170-> niin passaa mulle.

      "entä vaatekoko?"
      Vaatekoolla ei ole väliä, kunhan vaan on ns. rehevää mallia. Sanottaisko että joku l-xxxl koko ois sopiva, ei pieni eikä mahdottoman isokaan. Niin sitten läskiä ei lihasta :)

      "sopiva kuppikoko?"
      Vaikea sanoa mutta itte pidän isoista, pienet ei vaan sytytä.

      • Tyttönen_82

        ""170-175 cm, 55-65 kg, koko noin 36" heh. Mahdoton yhtälö. Jos on kokoa 36 niin silloin on pituutta kork. 165 ja painoa max 50 kg."

        Ei tuo mikään mahdoton yhtälö ole. Olen 174cm pitkä ja painan 57,5 kg ja vaatekokoni on yleensä 36. Satunnaisesti ostan myös 34 (viimeksi tänä kesänä) ja 38 kokoja, koska koot vaihtelevat jopa samassa liikkeessä. Koska olen kapeaa sorttia, M-koon paidat ja takit tulevat usein hartioista yli rumasti, toisaalta S-koon vaatteissa hihat ja lahkeet jäävät helposti lyhyeksi. Vaikka olenkin muuten kapea, en ole kuitenkaan rinnaton ja "lattaperseinen", vaan jotain muotoakin on, ei tietysti mitään isoa, mutta kuitenkin. S-koon paidat yleensä puristavat rintojen kohdalta.

        Kateeksi käy aikaa, jolloin lähes kaikki vaatteet tehtiin mittatilaustyönä, ja se oli aivan normaalia. Nykyään jos lähdet teettämään mittatilauksena, saat pelkkien tavallisten housujen hinnaksi äkkiä 100€. Käytännössä en voikaan käyttää muita housuja kuin farkkuja, joita saa tuumakoossa. Vaatekauppojen vaatteet ovat vain jonkunlainen yleistys siitä, minkäkokoiset vaatteet sopivat edes suurimmalle osalle. Vaatteiden istuminen onkin sitten ihan oma juttunsa.


      • m36-INTJ
        Tyttönen_82 kirjoitti:

        ""170-175 cm, 55-65 kg, koko noin 36" heh. Mahdoton yhtälö. Jos on kokoa 36 niin silloin on pituutta kork. 165 ja painoa max 50 kg."

        Ei tuo mikään mahdoton yhtälö ole. Olen 174cm pitkä ja painan 57,5 kg ja vaatekokoni on yleensä 36. Satunnaisesti ostan myös 34 (viimeksi tänä kesänä) ja 38 kokoja, koska koot vaihtelevat jopa samassa liikkeessä. Koska olen kapeaa sorttia, M-koon paidat ja takit tulevat usein hartioista yli rumasti, toisaalta S-koon vaatteissa hihat ja lahkeet jäävät helposti lyhyeksi. Vaikka olenkin muuten kapea, en ole kuitenkaan rinnaton ja "lattaperseinen", vaan jotain muotoakin on, ei tietysti mitään isoa, mutta kuitenkin. S-koon paidat yleensä puristavat rintojen kohdalta.

        Kateeksi käy aikaa, jolloin lähes kaikki vaatteet tehtiin mittatilaustyönä, ja se oli aivan normaalia. Nykyään jos lähdet teettämään mittatilauksena, saat pelkkien tavallisten housujen hinnaksi äkkiä 100€. Käytännössä en voikaan käyttää muita housuja kuin farkkuja, joita saa tuumakoossa. Vaatekauppojen vaatteet ovat vain jonkunlainen yleistys siitä, minkäkokoiset vaatteet sopivat edes suurimmalle osalle. Vaatteiden istuminen onkin sitten ihan oma juttunsa.

        Sinullahan on missin mitat.

        Keräsin wikipediasta joskus aikaisemmin missien mitat, ja ne ovat tällaisia:

        Anna Strömberg 176, 59
        Hanna Ek 172, 58
        Ninni Laaksonen 175, 63
        Noora Hautakangas 175, 59
        Satu Tuomisto 175, 59
        Essi Pöysti 174, 56
        Viivi Pumpanen 167, 52
        Pia Pakarinen 170, 52


    • viululuu

      Juuri tuonkokoinen olin, tai siis paino nyt vaihteli 51kg-56kg ja 170cm pituutta oli. Paidat kokoa 32/34 ja housut 36, tuumissa 26-27 ja c-kuppi. Hyvältä näytin pahalta tunnuin, kylkiluut näkyivät ja lonkat paistoivat housujen läpi. Mieheni ei tykännyt kun luut kolisee seksissä. Näyttää hyvältä toki, mutta jos toinen pelkää että nainen hajoaa käsiin, niin ei tule mitään.

      • kaikki koot käy!

        Mistähän se johtuu, että naiset aina kirjoittavat näitä "luut kolisee seksissä" ja "nainen/ mies hajoaa käsiin" juttuja?
        Miksi miehet eivät ikinä kirjoita niitä?
        Johtuuko se kenties siitä, että naiset yrittävät välttää vastuutaan pitää keho hoikkana tai normaalipainoisena?
        Johtuuko se siitä, että naiset yrittävät näin saada läskien kasautumisen jonkun muun kuin itsensä vastuulle?

        (minusta läskitkin naiset ovat ihan ok, kunhan a. myöntävät olevansa läskejä, b. myöntävät että se on oma vika, sekä c. eivät läskiensä seurauksena ala asettamaan mitään ehtoja miesten vartaloille)


      • yritä sinäkin
        kaikki koot käy! kirjoitti:

        Mistähän se johtuu, että naiset aina kirjoittavat näitä "luut kolisee seksissä" ja "nainen/ mies hajoaa käsiin" juttuja?
        Miksi miehet eivät ikinä kirjoita niitä?
        Johtuuko se kenties siitä, että naiset yrittävät välttää vastuutaan pitää keho hoikkana tai normaalipainoisena?
        Johtuuko se siitä, että naiset yrittävät näin saada läskien kasautumisen jonkun muun kuin itsensä vastuulle?

        (minusta läskitkin naiset ovat ihan ok, kunhan a. myöntävät olevansa läskejä, b. myöntävät että se on oma vika, sekä c. eivät läskiensä seurauksena ala asettamaan mitään ehtoja miesten vartaloille)

        Siinä vaiheessa kun miehetkin alkavat puhumaan totta. Joka asiassa.


      • kaikki koot käy!
        yritä sinäkin kirjoitti:

        Siinä vaiheessa kun miehetkin alkavat puhumaan totta. Joka asiassa.

        Voisitko vastata siihen miksi naiset yrittävät kaataa lihomisensa miesten vastuulle?


      • yritä sinäkin
        kaikki koot käy! kirjoitti:

        Voisitko vastata siihen miksi naiset yrittävät kaataa lihomisensa miesten vastuulle?

        Kukas sinä olet?


      • kaikki koot käy!
        yritä sinäkin kirjoitti:

        Kukas sinä olet?

        Mikä kysymys tuo nyt oli?


    • 3r30r

      155-165cm ja paino pituus miinus 100-110, näin hatusta vetäistynä. Naisten vaatekokojärjestelmästä minulla ei ole aavistustakaan.

      • Komppaan edellistä.


    • vaatemysteeri

      Luulenpa, että vaate- tai kuppikoko on miehille hepreaa varsinkin, kun jokainen nainen tietää, että vaatekoko riippuu ihan vaatteen mallista (tyköistuva/tiukka), mieltymyksestä (tykkääkö, että farkut on kireimmät mahdolliset vai löysemmät) ja valmistajasta (vrt. suomalaisen valmistajan kokoa vastaavaan eteläeurooppalaiseen)..

      Kuppikokokaan ei ole absoluuttinen desilitramitta, vaan se on rinnan ja rinnanympäryksen välinen suhde eli mitä isompi ero, sitä isompi kuppikoko. Siitä johtuu juuri se, että voi käyttää rinnakkaiskoon liivejä esim. jos normaalisti on vaikkapa C80, niin myös D75 ja B85 saattaa käydä hyvin. Sitä paitsi ilmeisesti iso osa ihmisistä kulkee liian pienissä rintaliiveissä, joten moni NAINENKAAN ei tiedä kuppikokoaan, joten miten miehetkään sitä tietäisi. Ehkä siksi miehelle se kämmen on sopiva mitta eli pitääkö rinnan mahtua kämmenen sisälle kokonaan, melkein vai pitääkö rinnan olla niin iso, että se ei mahdu mitenkään kämmenelle.

      Näin naisena sanoisin, että sen paremmin miesten kuin naistenkaan ei kannata takertua liian tiukasti ulkonäkökriteereihin. Jos on vuosikausia sinkkuna, niin se pitäisi olla ensimmäinen varoitusmerkki, että omissa vaatimuksissa on EHKÄ kohtuutonta tiukkuutta, jonka vuoksi sitä kumppania ei löydy. En kerta kaikkiaan usko, että onnellinen parisuhde voi perustua tietyn värisiin hiuksiin tai siihen, että onko kumppani 7 cm pidempi vai lyhyempi.

      Minusta tuntuu, että miehet arvioivat naisia ensisijassa kasvojen perusteella. Tosi kauniskasvoiselle naiselle annetaan painossakin paljon anteeksi.

    • hgfnbvbv

      Sopiva pituus on hieman lyhyempi kuin minä.

      Vaatekoko ja kuppikoko ei kiinnosta, mutta vartalon tulee olla tällainen mitä yleisesti pidetään seksikkäänä. Hoikka, kapea vyötärö, leveähkö lantio, kiinteät rinnat (= ei liian suuret), pyöreä ja tiukka peppu. Eli sellainen hoikka, seksikäs ja kiinteä nainen, joita näkee usein salilla.

      Ylipainoista naista en ottaisi koskaan.

    • uskomatontapaskaa

      -Naisen tulee olla lyhempi tai enintään yhtä pitkä kuin miehensä.
      -Vaatekoko saisi olla korkeintaan sama kuin miehellään mutta kengän koko oltava vähintään numeroa pienempi.
      -Rintojen oltava kauniimmat kuin miehensä manboobsit.
      -Naisen paino ei saisi ylittää miehensä nostokykyä. (terveen miehen tulee kyetä nostamaan vähintään oman painonsa verran)
      -Nainen saa olla lihaksikas muttei niin lihaksikas, että näyttää enemmän mieheltä kuin miehensä.
      -Viimeisenä mutta ehkä tärkeimpänä, naisen tulee olla se kauniimpi puolisko myös ilman meikkiä.

      • ....

        Minkä takia naisen on oltava lyhyempi?


      • uskomatontapaskaa

    • mies vaan

      Pituus: Väliltä 160-170. Itsekään kun en ole kovin pitkä ja tiedän, että selvä enemmistö naisista toivoo miehen olevan edes vähän pidempi.
      Vaatekoko: 38 taitaa olla aika sopiva. Sellainen medium-koko, mitä itsekin miehenä edustan.
      Kuppikoko: B-koko on aika kiva. Oikein sopiva kompromissi käytännöllisyyden ja näyttävyyden välillä :) Oikeasti tällä asialla ei ole väliä.

    • En edes yritä enää

      Selvisi tätä ketjua lukiessa miksi sekä te että minä olemme sinkkuja. Teille ei kelpaa kuin joku taskuvenus ja minä ole semmoinen. Ei muuta kuin mukavaa elämää yksin meille kaikille sitten vain.

      • lttl

        Hyvin sanottu.


    • jämptionnäin

      >mikä on mielestänne sopiva pituus naiselle?

      Enemmän kuin leveys

      >entä vaatekoko

      Vaatteiden pitäisi mahtua päälle

      • lttl

        Kiitos, jotain järkeä tälläkin palstalla :)


    • Matti_M

      Jos ihanteesta puhutaan, niin sitten:

      Pituus: 170-178 cm (itse olen 183 cm)

      Paino: samantekevää, kunhan rakenne on hoikka/atleettinen ja urheilullinen. Itselläni painoa 80 kg.

      Kuppikoko: Samantekevää tämäkin, pidän pienistä ja terhakoista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      94
      2578
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      186
      1661
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      79
      1608
    4. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1350
    5. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      76
      1002
    6. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      82
      837
    7. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      35
      810
    8. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      18
      749
    9. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      42
      690
    10. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      34
      688
    Aihe