Oman ikäiset naiset tuntuu vanhoilta!

Olen kolmekymppinen

En tiedä mikä minua vaivaa mutta joskus kuvittelin että kolmekymppisenä olo sopisi minulle.

Nyt huomaan että vaikka mieli on tietyllä tavalla tulossa vanhaksi kun on kokenut jo kaikenlaista, vaikken kypsäksi viitsi itseäni nimittää, mutta ehkä kuitenkin jollakin tapaa sitä sekä olemukseltaan että ajatuksiltaan on hieman poikamainen ja parikymppinen koska oman ikäiset eli kolmekymppiset naiset tuntuvat itseen verrattuna useita vuosia vanhemmilta.

Enkä puhu pelkästään ulkomuodosta vaikak kyllä sekin painaa kun vuoden pari vanhempi nainen tuntuu joltain tädiltä itseen verrattuna.

Siitten nämä naiset sanovat etteivät enää tahdo olla "teinejä" tai "parikymppisiä" joka nähtävästi tarkoittaa että se oma koti on löydetty ja siihen sitten jäädään tuleen makaamaan siihen asti kunnes maailma jättää.

Kertokaapas te sinkut, ettekä onko se tuolta pohjalta "väärin" jos sitä tahtoo tutustua vain nuorempiin naisiin ja näkee heidän eliinvoimaisempna, sopivimpana itselle sekä myös sopeutuvampana siltä osin että elämässä voi vielä tapahtua jotain muutakin kuin valita mitkä verhot olohuoneeseen laitetaan?

163

817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hööh

      On niitä nuorekkaita kolmekymppisiä naisiakin. Ja nelikymppisiä ja viiskymppisiä jne.

      Etsi tarkemmin!

      • Olen kolmekymppinen

        Olen jonkin verran etsinytkin. Liekö sattumaa että he ovat lähes poikkeuksetta varattuja tai sitten ovat sitä sinkkutyyppiä joka ei koskaan osaa tyytyä yhteen?

        En tiedä mikä minua vaivaa koska joskus ajattelin että itseäni hieman vanhempikin nainen olisi ok ja ulkonäkökään ei ole aivan mahdottoman tärkeä minulle jos vain nainen on huolehtinut ja huolehtii itsestään, mutta nyt kolmekymppisenä minusta tuntuu yllättävän nuorelta.


      • hööh
        Olen kolmekymppinen kirjoitti:

        Olen jonkin verran etsinytkin. Liekö sattumaa että he ovat lähes poikkeuksetta varattuja tai sitten ovat sitä sinkkutyyppiä joka ei koskaan osaa tyytyä yhteen?

        En tiedä mikä minua vaivaa koska joskus ajattelin että itseäni hieman vanhempikin nainen olisi ok ja ulkonäkökään ei ole aivan mahdottoman tärkeä minulle jos vain nainen on huolehtinut ja huolehtii itsestään, mutta nyt kolmekymppisenä minusta tuntuu yllättävän nuorelta.

        Se ongelma tosiaan voi olla ettei ne nuorekkaammat naiset vissiin usein ole sitä "nyt perustetaan heti perhe ja ostetaan talo" -tyyppiä.

        Tiedät mitä olet etsimässä. Se on hyvä asia.


      • Olen kolmekymppinen
        hööh kirjoitti:

        Se ongelma tosiaan voi olla ettei ne nuorekkaammat naiset vissiin usein ole sitä "nyt perustetaan heti perhe ja ostetaan talo" -tyyppiä.

        Tiedät mitä olet etsimässä. Se on hyvä asia.

        En ihan ymmärtänyt pointtiasi?
        Yritätkö sanoa etten tiedä mitä etsin?

        On aikamoinen ero nimittäin siinä että haluaako perhen, talon ja helahoidon hyvin lähiaikoina kun taas siihen että nainen haluaa aina olla vapaa eikä tyydy yhteen kumppaniin vaan etsii aina "parempaa"..

        Jos löytyisi siitä välistä jotain eli ei näitä tyrkky-koti-perhe-ihmisiä eikä näitä olen-vapaa-sinkku-ja-etsin-unelmieni-miestä-ja-elän-villiä-sinkkuelämää-enkä-tyydy-mihinkään


      • hööh
        Olen kolmekymppinen kirjoitti:

        En ihan ymmärtänyt pointtiasi?
        Yritätkö sanoa etten tiedä mitä etsin?

        On aikamoinen ero nimittäin siinä että haluaako perhen, talon ja helahoidon hyvin lähiaikoina kun taas siihen että nainen haluaa aina olla vapaa eikä tyydy yhteen kumppaniin vaan etsii aina "parempaa"..

        Jos löytyisi siitä välistä jotain eli ei näitä tyrkky-koti-perhe-ihmisiä eikä näitä olen-vapaa-sinkku-ja-etsin-unelmieni-miestä-ja-elän-villiä-sinkkuelämää-enkä-tyydy-mihinkään

        Yritin sanoa että etsintäkohteesi on hieman ristiriitainen, nuorekas (ja mieleltään vapaa) nainen joka haluaa perheen. Onhan niitäkin! Ei mahdoton tehtävä! Mutta monet kalahtavat vain jompaan kumpaan lokeroon...


      • Olen kolmekymppinen
        hööh kirjoitti:

        Yritin sanoa että etsintäkohteesi on hieman ristiriitainen, nuorekas (ja mieleltään vapaa) nainen joka haluaa perheen. Onhan niitäkin! Ei mahdoton tehtävä! Mutta monet kalahtavat vain jompaan kumpaan lokeroon...

        En minä välttämättä perhettä halua. Mutta kuten sanoin tuntuu että on näitä "etsin väkisin perhe-elämää just heti" tai sitten "en tule koskaan tyytymään mihinkään yhteen mieheen".


      • jfhbjhjsaklla

        Ryömihän klonkku takas luolaasi.


      • hydpofofuf

        Oot eATMe ihan saatana ruma....hyi vittu. Ja paastakin vialla....jumalauta sut olis pitany abortoida. No, luonnollinen valinta toimii sun kohdalla. Lisaantymaan et paase.


        .......siis hyyyyi...miksi piti katsastaa milta sa naytat.....painajaisia tulee....tollaset vapaalla jalalla. Korkeasaaressahan sun pitas asua. Apinoiden luona.


      • neiti ruiskukka
        Olen kolmekymppinen kirjoitti:

        Olen jonkin verran etsinytkin. Liekö sattumaa että he ovat lähes poikkeuksetta varattuja tai sitten ovat sitä sinkkutyyppiä joka ei koskaan osaa tyytyä yhteen?

        En tiedä mikä minua vaivaa koska joskus ajattelin että itseäni hieman vanhempikin nainen olisi ok ja ulkonäkökään ei ole aivan mahdottoman tärkeä minulle jos vain nainen on huolehtinut ja huolehtii itsestään, mutta nyt kolmekymppisenä minusta tuntuu yllättävän nuorelta.

        "En tiedä mikä minua vaivaa..."

        Sulla on varmaan kolmenkympin kriisi. Odottelet pari vuotta niin eiköhän se siitä laannu.


      • hydpofofuf kirjoitti:

        Oot eATMe ihan saatana ruma....hyi vittu. Ja paastakin vialla....jumalauta sut olis pitany abortoida. No, luonnollinen valinta toimii sun kohdalla. Lisaantymaan et paase.


        .......siis hyyyyi...miksi piti katsastaa milta sa naytat.....painajaisia tulee....tollaset vapaalla jalalla. Korkeasaaressahan sun pitas asua. Apinoiden luona.

        No voi v'ttu. Onko nyt parempi mieli?


      • kjkjiihjh
        mablab kirjoitti:

        No voi v'ttu. Onko nyt parempi mieli?

        No ei. Oksettaa edellaan kun ton friikin kuva hyppaa silmille. Mut mablab, ootko sa joku eATMe:n kurppa-vakipillu kun kayt sen tunteita puolustelemaan? Ai niin, se friikki ei saa seksia...riisuudutko sen edessa ja annat sen runkata?


      • kjkjkjkhjhgju

        Sun haukkumiset talla palstalla sitten on aina niin aikuismaista :) Ruma sa olet. Vastenmielinen, sisalta ja ulkoa. Sisalta olet niin mata etta vaikka olisit ulkoa kuinka komea niin oksettaisi...nyt madanneisyys on tullut jo ihos lapi.


      • reetttrrww

        Lutkittelu ei ole aikuismaisempaa. Aikuinen ei sanoisi mitaan, koska ajattelisi haukkujan olevan ala-arvoinen. Sina heitat lutka-huora-rumalla/yli 30v/laskilla naisella ei tee mitaan juttua ym.


        Miksi? Inhoat naisia jotka tayttavat nuo kriteerit? Fine. Kaikesta ei ole pakko pitaa, mutta fiksu ihminen ei sanoisi mitaan.

        Ja ei pida paikkaansa tuo ulkonako. Olen tavannut komeita miehia jotka huokovat idiotismia joka saa varmuuden heidan avattuaan suunsa. Eli rumia sisalta jolloin ulkokuori vaikuttaa vaan niihin idioottimuijiin. Vakka kantensa ja niin edellaan.
        Taman palstan pinnallisuudesta, eikohan ne ole miehia jotka heittelevat kuinka tietyn nakoiset ja kokoiset naiset ovat roskaa??

        Sina taas lauot niin paskoja juttuja etta tunnut...vastenmieliselta. Sinkku en itse enaa ole ja oma mies on ujo, hassu, kiltti ja varmaan ei muiden mielesta superkomea. Mutta itse en vaihtaisi.

        Ja ennen kuin eATMe heitat etta "olet varmaan ruma/laski/vanha/tyhma huora niin ei, en ole. Toisaalta, vaikka heittaisit mita ei se paljoa omaa elamaa liikuttaisi.

        Hyvat jatkot kumminkin.


      • gftdtdt

        Ok, eli olet sisaisesti madantynyt...

        Muuten, joku oli linkannut sun Youtube profiilin. Ilmoittelet naisille siella etta olet sinkku ja seura kelpaisi. Linkita vaikka Suomi24 keskustelusi sinne niin naiset tietaa mita tarjolla.....

        Solidaarisuutta siskoja kohtaan? Mulla on tasan yksi veli ja se riittaa. En pida tarvittavana pitaa ketaan muuta lajin edistajaa "siskona" tai "veljena". Ja idiootteja loytyy kummastakin sukupuolesta ulkonakoon katsomatta. Btw sanoinko etta olen parempi kuin muut?

        En jankkaa...parempaa tekemista kuin koittaa keskustella tuollaisen tyypin kanssa.

        hyva toi sun P.S. ...nayttaa vaan millainen olet....

        Toivotin hyvat jatkot asken mutta otanpa sanomiseni takaisin.


      • kjkjiihjh kirjoitti:

        No ei. Oksettaa edellaan kun ton friikin kuva hyppaa silmille. Mut mablab, ootko sa joku eATMe:n kurppa-vakipillu kun kayt sen tunteita puolustelemaan? Ai niin, se friikki ei saa seksia...riisuudutko sen edessa ja annat sen runkata?

        En ja en.

        Mullakin on sulle kysymyksiä:
        Onko sulla jotenkin paha olo itsesi kanssa? Pystytkö hyväksyä itsesi ja tekosi sellaisina ne ovat ja päästää niistä irti? Kun katsot peiliin, mitä sä siellä näet? Onko siellä kaunis, itsevarma, riippumaton ja itsenäinen nainen, joka vastaa omista tekemisistään, välittää itsestään ja arvostaa itseään? Pystytkö sä kulkea pää pystyssä välittämättä sitä mitä muut ihmiset on susta mieltä? Välitätkö sä itsestäsi, rakastatko, arvostatko sä itseäsi?

        Jos joku tulisi huutamaan sulle kadulla että "mitäs l.utka?" mitä sä tekisit? Miltä susta tuntuisi? Tunnetko sä eATMen? Onko se henkilökohtaisesti tehnyt sulle jotain pahaa? Mitä? Mitä se sulle merkitsi? Mitä merkitystä jollain eATMellä sun minäkuvallesi oikein on? Jos sua ahdistaa joku eATMen ja muiden sen kaltaisten mielipide naisista noin paljon, niin miksi sä käyt täällä? Käytkö sä täällä myös huutamassa julki omia ärtymyksen ja vihantunteita? Vituttaako sua se ettet löydä ketään? Siksikö sä käyt täällä huutelemassa? Oletko sä omasta mielestäsi lutka, ruma, liian lihava, liian vanha? Miksi susta tuntuu sellaiselta? Tiesitkö, että vaikka sä tuntisit itsesi sellaiseksi, sä et ole sellainen? Rauhoitu.


      • ppppppppppppllllpppp
        mablab kirjoitti:

        En ja en.

        Mullakin on sulle kysymyksiä:
        Onko sulla jotenkin paha olo itsesi kanssa? Pystytkö hyväksyä itsesi ja tekosi sellaisina ne ovat ja päästää niistä irti? Kun katsot peiliin, mitä sä siellä näet? Onko siellä kaunis, itsevarma, riippumaton ja itsenäinen nainen, joka vastaa omista tekemisistään, välittää itsestään ja arvostaa itseään? Pystytkö sä kulkea pää pystyssä välittämättä sitä mitä muut ihmiset on susta mieltä? Välitätkö sä itsestäsi, rakastatko, arvostatko sä itseäsi?

        Jos joku tulisi huutamaan sulle kadulla että "mitäs l.utka?" mitä sä tekisit? Miltä susta tuntuisi? Tunnetko sä eATMen? Onko se henkilökohtaisesti tehnyt sulle jotain pahaa? Mitä? Mitä se sulle merkitsi? Mitä merkitystä jollain eATMellä sun minäkuvallesi oikein on? Jos sua ahdistaa joku eATMen ja muiden sen kaltaisten mielipide naisista noin paljon, niin miksi sä käyt täällä? Käytkö sä täällä myös huutamassa julki omia ärtymyksen ja vihantunteita? Vituttaako sua se ettet löydä ketään? Siksikö sä käyt täällä huutelemassa? Oletko sä omasta mielestäsi lutka, ruma, liian lihava, liian vanha? Miksi susta tuntuu sellaiselta? Tiesitkö, että vaikka sä tuntisit itsesi sellaiseksi, sä et ole sellainen? Rauhoitu.

        Mablab.......ootko sen sisko tai jotain? Lutka itsekkin? Vaiko ikineitsyt joka inhoaa kaikkia seksuaalisesti aktiivisia (kerran ainakin jonkun kanssa olleita) naisia? Inhoatko kauniita naisia ja suret ettet itse ole kaunis? Paino-ongelmia? Lukenut psykkaa vuoden ja nyt olet palstan Dr Phil?


      • ppppppppppppllllpppp kirjoitti:

        Mablab.......ootko sen sisko tai jotain? Lutka itsekkin? Vaiko ikineitsyt joka inhoaa kaikkia seksuaalisesti aktiivisia (kerran ainakin jonkun kanssa olleita) naisia? Inhoatko kauniita naisia ja suret ettet itse ole kaunis? Paino-ongelmia? Lukenut psykkaa vuoden ja nyt olet palstan Dr Phil?

        En. En. En. En. Aina. En.

        Sun vuoro.


      • Muistuttuja.
        mablab kirjoitti:

        En. En. En. En. Aina. En.

        Sun vuoro.

        Jos et sattunut lukemaan niin tässä jokin aika sitten tämä EATMe tyyppi hekumoi ajatuksella että Karoliina Kestistä oli tehty "sandwich".

        Eiköhän se kerro tuosta tyypistä kaiken tarpeellisen.


      • popopoipiipi
        Muistuttuja. kirjoitti:

        Jos et sattunut lukemaan niin tässä jokin aika sitten tämä EATMe tyyppi hekumoi ajatuksella että Karoliina Kestistä oli tehty "sandwich".

        Eiköhän se kerro tuosta tyypistä kaiken tarpeellisen.

        Oliko SE sairas ketju eATMe:n aloittama? Jos joo niin...se kylla kertoo tyypista kaiken.....

        En kuolemaksenikaan haluaisi tutustua tyyppiin. En olla edes samassa huoneessa. Jos miehen "mielileikit" on tollasta. Onkohan tyyppi myos se Suuri Isa joka on pilkkomassa ja nylkemassa naisia? :(


      • Muistuttuja.
        popopoipiipi kirjoitti:

        Oliko SE sairas ketju eATMe:n aloittama? Jos joo niin...se kylla kertoo tyypista kaiken.....

        En kuolemaksenikaan haluaisi tutustua tyyppiin. En olla edes samassa huoneessa. Jos miehen "mielileikit" on tollasta. Onkohan tyyppi myos se Suuri Isa joka on pilkkomassa ja nylkemassa naisia? :(

        Ei hän aloittanut mutta kommentoi suurin piirtein masturboivansa tuolla ajatuksella.

        Sitten väitti muita ihmisiä siinä ketjussa sairaiksi kun joku kommentoi tämän härön tekstejä tyyliin että kyseinen tyyppi saa mitä tilaa eli ei pillua vaan todennäköisemmin turpaansa.

        Ei heru myötätuntoa täältä.


      • Muistuttuja. kirjoitti:

        Jos et sattunut lukemaan niin tässä jokin aika sitten tämä EATMe tyyppi hekumoi ajatuksella että Karoliina Kestistä oli tehty "sandwich".

        Eiköhän se kerro tuosta tyypistä kaiken tarpeellisen.

        Ehkä mä en puollustakaan eATMeta, vaan puutuin asiaan jostain muusta syystä. eATMe ei kaipaa mun puollustamista, ei se sitä edes tahdo. Se pärjää vallan hyvin ihan itse. Se on valinnut tuon roolin ja tehnyt sen tietoisesti. Se ei todellakaan kaipaa mua. Vaikka ehkä se miettii sitä, miksi mä valitsin toimia sen päämäärän hyväksi. Lukeeko kukaan teistä sen viestejä oikeasti muuten? Siis siten, että irrottautuu vastenmielisyyden tunteesta ja ennakkoasenteesta?


      • oiaoioaioai
        mablab kirjoitti:

        Ehkä mä en puollustakaan eATMeta, vaan puutuin asiaan jostain muusta syystä. eATMe ei kaipaa mun puollustamista, ei se sitä edes tahdo. Se pärjää vallan hyvin ihan itse. Se on valinnut tuon roolin ja tehnyt sen tietoisesti. Se ei todellakaan kaipaa mua. Vaikka ehkä se miettii sitä, miksi mä valitsin toimia sen päämäärän hyväksi. Lukeeko kukaan teistä sen viestejä oikeasti muuten? Siis siten, että irrottautuu vastenmielisyyden tunteesta ja ennakkoasenteesta?

        Jos tyypin viestit ovat "lutka", "lutkat", "rumalla naisella ei tee mitaan", muuta lyhytsanaista vittuilua ja sitten tuollaista sairasta juttua kadonneen (luultavasti jo kuolleen) tyton kohtalolla niin m-i-t-e-n ihmeessa voisi "irroittautua vastenmielisyyden tunteesta" ja kunnolla lukea sen juttuja. Ja ennakkoasenteet?

        Ei ole enaa mitaan "ennakko" asenteita. Mies on jo nayttanyt karvansa. Edelleen olen iloinen etten joudu tyypin kanssa samoille hoodeille. Joutuisin juoksemaan karkuun tien toiselle puolelle...


      • oiaoioaioai kirjoitti:

        Jos tyypin viestit ovat "lutka", "lutkat", "rumalla naisella ei tee mitaan", muuta lyhytsanaista vittuilua ja sitten tuollaista sairasta juttua kadonneen (luultavasti jo kuolleen) tyton kohtalolla niin m-i-t-e-n ihmeessa voisi "irroittautua vastenmielisyyden tunteesta" ja kunnolla lukea sen juttuja. Ja ennakkoasenteet?

        Ei ole enaa mitaan "ennakko" asenteita. Mies on jo nayttanyt karvansa. Edelleen olen iloinen etten joudu tyypin kanssa samoille hoodeille. Joutuisin juoksemaan karkuun tien toiselle puolelle...

        Selvä. Mielipide on muodostunut eATMesta, eikä muuta ole kuin kuva, joka tällä palstalla henkilöstä on.


      • oaioaiaoia

        Jos siina ketjussa sanoit haaveilevasi Karoliinan ruumiille (??) masturboinnista niin KYLLA, se on sairasta. Sairasta on myoskin kirjoitella tuollasta tytosta joka on luultavasti tapettuna jossain ojassa. En itse itkeskele vieraiden kohtaloa mutta surku on kuin teinin elama on mahdollisesti paattynyt. Ja on aivan turha 15v kakaraa haukkua luttkaksi ja sanoa etta "mitas lahdit". Onko se ihan tarpeellista juuri siina tilanteessa?

        Sitten joku ketjun lukija suuttuu ja toivoo sinun kuolemaasi? Ja yht'akkia pidat sita outona ja kamalana reaktiona?

        Tama ketju ei kuitenkaan ole Karoliinasta joten se siita. Mutta ajatusmaailmasi on nyt selva. En usko etta olet "luonnossa erilainen kuin taalla palstalla" vaikka niin aikaisemmin sanoit, No way.


      • popipiip

        No miksi ihmeessa et ole se joka olet todellisuudessa???? Miksi haluat tehda itsestasi ilkean paskiaisen nailla sivuilla? En ymmarra.....tyhma kun olen...


      • Se Kesti-ketju oli sulta virhe. Se tyttö on vasta lapsi! Hyi hel'vetti jätkä! Mä ilmoitin sitä ketjua ja sun kommentteja itsekin asiattomina ja niitä ilmoituksia teen tuskin koskaan.


      • Oho sattuipas

        Just admit it.

        YOu're just fucking idiot loser. Nothing else. And never will be.


      • Sanonta kuuluu

        Kun olet kuopassa niin lakkaa kaivamasta.

        Selitteylyt ei auta jos sinun lastisi ovat jo housuissasi ja kaikki näkevät ne valuvan lahkeistasi.

        "Enkä sanonut. Implikoin että ajatus ryhmäseksistä teinin kanssa oli kiihottava, kyllä."

        Kadonneen mahdollisesti kidnapatun, raiskatun ja ehkä tapetun teinin kanssa.

        Joka on siis saanut mitä on tilannut kun taas sinä olet tyytynyt runkkailemaan teininä yksin kotona.


      • Kyllä, hän oli lapsi, joka joi aikuisten juomia. Hän oli lapsi, iältään ja henkiseltä tasoltaan. Tiedän, ettet usko, mutta 15-vuotias tyttö on vielä lapsi. 15-vuotiaat voi vaikuttaa aikuismaiselta käytökseltään, mutta he eivät ole sitä. Kerron tämän sulle naisena, joka on itse ollut 15-vuotias tyttö, joka on tuntenut paljon 15-vuotiaita tyttöjä ja tietää tasan tarkkaan mistä puhuu.

        15-vuotias tyttö, joka juo alkoholia on siinä erikoisasemassa, että hän on lapsi, joka on juonut ainetta, jolla on vaikutus arvaamaton vaikutus hormonitoiminnaltaan muutenkin altiiiseen. keskushermostoon. Akoholi muuttaa käytöstä ja sen vaikutuksia on mahdoton vähän alkoholia aiemmin käyttäneen ennustaa ja tietää itsessään. 15-vuotias ei tiedä mitä hän tekee, eikä kykene rationaalisesti suojella itseään. 15-vuotias ei ole aikuisen tasolla ajattelun, moraalin ja seurausten arviointikyvyn tasolla. Vaikka meidän kulttuurissa 15-vuotiaiden alkoholin käyttö on niin sallittua, se ei tarkoita, että 15-vuotiaat olisivat oikeasti tarpeeksi kypsiä juomaan alkoholia.

        Mitä tulee toiseen asiaan, 15-vuotiaat pojat katoavat harvoin samantyyppisissä olosuhteissa. 15-vuotias poika on altis masennukselle, koulukiusaamiselle, väkivallalle ja monille muille ongelmille, mutta on marginaalinen ongelma, että 15-vuotias poika kohtaa raakaa seksuaalista väkivaltaa, jonka tuhoavuus on muuten nuoren tytön persoonallisuudelle ja identiteetin kehitykselle monissa tapauksissa täysin murskaavaa.

        Toki sulla on oikeus olla välittämättä, mutta tällä hetkellä näyttää siltä, että tuolla on liikkeellä joku tai jotkut, jotka ovat saalistaneet petomaista julmemmalla tavalla hyvin haavoittuvassa asemassa olleen lapsen.


      • Tyhmyys on ihan eri asia kuin psyykkinen ja henkinen kehittymättömyys eli toisinsanoen 15-vuotiaaan psyyke, persoona ja identiteetti eivät vielä ole valmiit siten, että häneltä voidaan vaatia aikuisen ajattelukykyä.

        Ja mitä tarkoitat hyssyttelemisellä? Mä olin todella lapsellinen ollessani 15-vuotias ja niin oli 99% mun 15-vuotiaista kavereistakin. Tein virheitä ihan varmasti, miten raskaasti niistä sun mielestä mun pitäisi maksaa?

        Hmmm... 14-15-vuotiaiden tyttöjen mielipiteet poikien ja miesten hyvännäköisyydestä ja seksikkyydestä ei ollut muuten keskustelun aiheena vaan sen ikäisten tyttöjen yhteiskunnalliset mielipiteet. Näin ainakin mun osaltani, sitä en tiedä miten se luettiin. 15-vuotias voi takuulla vahingoittaa jopa aikuisenkin itsetuntoa mielipiteillään.

        En koe aliarvioivani teinejä, vaan väitän, että 15-vuotiaat eivät ole aikuisen tasolla kyseisissä asioissa. Rikosoikeudessa 15-vuotias on korvausvelvollinen, mutta alle 18-vuotiaisiin sovelletaan nuorisorangaistuksia. 15-vuotiaat eivät siis ole rikosoikeudellisestikaan samalla viivalla aikuisten kanssa.

        Mopokortti ja ulkona liikkuminen yksin ovat eri asia kuin alaikäisten lasten päihteissä oleminen ja sammumiskunnossa yöllä yksin liikkuminen ulkona.

        KK:n kohtalo on edelleen avoin, toivottavasti löytyy elossa ja vahingoittumattomana.

        Muuten tunsiko eATMe KK:n voidakseen päätellä hänen olevan "paha tyttö"? Ja jos joku olisikin sun mielestä "paha tyttö" ansaitseeko hän tai hänen perheensä tällaiset tapahtumat? Miten paljon 15-vuotias saa kokeilla rajojaan ja etsiä itseään, tutustua moraaliinsa, seksuaaliseen identiteettiinsä vai pitääkö kaikkien tehdä se yksin hiljaa omassa makuuhuonessaan? Entäs jos on sellainen itsepäinen paukapää, jonka täytyy saada juosta pari kertaa seinään oppiakseen? Miten paljon eATMe hahmona tai ihmisenä hahmon takana antaa toisille oikeuksia tehdä virheitä? Sun palstahahmo ei taida antaa yhtäkään?


      • Väärä diagnoosi. En ole ollut koskaan bilettäjä, on olemassa muitakin virheitä. En ole hillunut hulluna humalassa ja pannut poikia, tuotan sulle selvästi pettymyksen.

        Eli se että 10-15 vuotta myöhemmin naiset järjestelmällisesti katuvat vastuuttomuuttaan teini-ikäisenä ei riitä todisteeksi sulle siitä, että 15-vuotiaat tytöt eivät välttämättä ole vielä kypsiä ottamaan teoistaan vastuuta?

        Varmaan, jos olisin samaan aikaan tylyttänyt poikia tai miehiä, mutta kun en tehnyt sellaista, enkä ole koskaan tehnyt sellaista. Oliko aliarviointi silloin oikeutettua?

        Uskon että yrittävät haukkua, eri asia on kannattaako sitä pahoittaa niistä mielensä.

        Onko mahdollista, että suomessa on liian alkoholimyönteinen ja individualistinen kulttuuri, jossa on paljon yleisiä normeja, jotka päinvastoin lisäävät yksilöiden pahoinvointia ja altistavat vahingoittaville asioille? Tarkoitan voiko Suomessa olla liian löysä alkoholikulttuuri kun puhutaan teineistä?

        Jos tuo riittää "pahis-statukseen" Suomessa ei ole montaa kilttiä tyttöä. Olen pahoillani. 15-vuotiailla tytöillä on sosiaalista elämää ja nykyään siihen liittyy hyvin usein alkoholin liika käyttäminen.

        Se että joillakuilla ei ole mahdollisuus kokeilla rajojaan, pitääkö sen tarkoittaa että kenelläkään ei pitäisi olla mahdollisuuksia sellaiseen, kamaan eATMe...

        Kyse onkin KKn tapauksessa siitä, että hänellä ei ollut kypsyyttä vielä tehdä päätöksiä niistä riskeistä, koska hän oli lapsi.

        Lisään vielä, että en pidä väkivallasta missään muodossa, se on se alkuperäinen syy miksi mä puutuin tähän ketjuun. Inhoan väkivaltaa niin paljon, että suostuin edistää sun päämäärää tällä palstalla, vastustaakseni kaiken muotoista väkivaltaa, on sen kohteena kuka tahansa.


      • 81Mies

        Miten kypsymättömyyttä on noiden teinien alkoholin käytöt ja keskenään seksinkin harrastamiset?

        Joskus tulee se raja vastaan liian lapsen mieliselle tytölle liian kovaa.

        Kun teinit alkaa pyöriä alkoholin kanssa on se lapsuus turmeltunut jo. Alkaa se maailma jossa on väkivaltaa, epätoivoa, tuskaa, paljon negatiivista kun viina saa vallan ihmisestä.


      • Ensin yks juttu, me nähdään maailma niin eri tavoin, että voidaan heitellä toisillemme vastakommentteja täällä vaikka koko lopun elämää, eikä ne siitä muutu. Mun kykyni olla kiinnostunut yhdestä ja samasta keskustelusta alkaa kuitenkin päättyä, se on tullut aika tappiin, mitä tulee tähän keskusteluun. Tämä on menossa kohti hyödytöntä jankkaamista, ollaan aika pienen askeleen päässä eipäs-juupas-menosta.

        Olen samaa mieltä sen ikäset ovat hyvin laatutietoisia, sekin kuuluu siihen persoonan ja identiteetin kehittymättömyyteen. Halutaan mielummin sitä mikä on yleisesti haluttavaa kuin sitä mikä sopii itselle. Jotkut eivät parane tuosta ikinä.

        Alkoholikulttuurin pohtiminen kuuluu siksi asiaan, että nuorten alkoholin käyttö mahdollistuu sen kautta. Yksilöä ei voi erottaa kulttuurista. Sä olet itse ilmeisen individualisti ja varmasti olet ollut sellainen aina. Maailma sun ympärillä ymmärtää individualismin toisin kuin sinä. Sä näytät kapinoivan kulttuuria vastaan, kun keskimäärin ihmiset kapinoi kulttuurissa olevien turvalliseksi havaittujen väylien mukaan, ikäänkuin kulttuurin sisällä. eATMe on aito anarkisti, joka on riippumaton yhteiskunnasta ja yhteisöjen normeista, kulttuurista.

        Elämä, maailma, universumi, ei toimi tasa-arvoisesti. Jos sä olisit uskovainen voisit selittää sen jumalallisella suunnitelmalla. Mun kaltaiset ateistit joutuu tyytyä nöyrtymään siihen, että kukaan ei ole luvannut kenellekään mitään. Elämä ei valitettavasti ole velassa antamaan mitään kenellekään. Tässä kohtaa individualisti eATMe alkaa huutaa järjestelmän ja rakenteiden perään, perää yhteisöllisyyttä, jota on halveksinut ja kapinoinut vastaan.

        Mikä on yksilön vastuuta, mikä yhteisön, mikä yhteiskunnan, entäs yksilön, yhteisön ja yhteiskunnan oikeudet? eATMen pitää päättää, jos tahtoo olla looginen ja oikeasti muuttaa jotain. Yksilön kokemuksilla voi perustella asioita vain hyvin matalalla oleviin rajoihin saakka.

        "Uskon että hän oli varsin kykenevä päättämään toiminnastaan."
        Eri mieltä, en saa sun päätä käännettyä, etkä sä mun. Mitä tehdään? Ollaan eri mieltä?

        Täällä on paljon vihaisia kommentteja, mietin eilen mikä sai mut tarttumaan juuri tuohon. Se vaan on erilainen, siitä voi maistaa sen väkivallanja halun tuhota. Ja itse sattui olla sillä tuulella, että tuntuu, että nyt riittää, peli seis. Äh. Keittäis kahvia.


      • 81Mies kirjoitti:

        Miten kypsymättömyyttä on noiden teinien alkoholin käytöt ja keskenään seksinkin harrastamiset?

        Joskus tulee se raja vastaan liian lapsen mieliselle tytölle liian kovaa.

        Kun teinit alkaa pyöriä alkoholin kanssa on se lapsuus turmeltunut jo. Alkaa se maailma jossa on väkivaltaa, epätoivoa, tuskaa, paljon negatiivista kun viina saa vallan ihmisestä.

        Turmeltunut lapsuus. Tarkoittaako se, että pitää heittää hanskat naulaan ja antaa lapsen mennä menojaan? Päästää irti ja lakata välittämästä? Vaikka se on lapsi vasta?

        Se on jotenkin niin suomalaista, perätään yksilön vastuuta sellaisiltakin, jotka ovat kykenemättömiä sitä vastuuta kantamaan. Lapsen tai nuoren oma asia, oma valinta, wtf? Samalla tavallahan ne syrjäytyneet pojatkin jätetään yksin kantamaan vastuu itsestään, vaaditaan kykyjä ja taitoja, joita heillä ei ole, avun pyytäminen, tunteiden tunnistaminen ja ilmaiseminen, sosialisten ongelmien ratkaisutaidot, koulukiusaamisesta selviäminen,... mitä ongelmia nyt kenelläkin on.


      • artemiin maksa

        Kova ja tönkköpäinen on eATMe:n universumi, jos siellä päihtynyt ja poikien seurassa pyörivä teinityttö ansaitsee ankaramman rangaistuksen kuin sellainen, joka kyseiselle teinitytölle tekee väkivaltaa ja tappaa.

        Minulla on itselläni melko ankaria mielipiteitä lasten alkoholinkäytöstä (toisin sanoen: nollatoleranssi), mutta en minäkään sentään usko, että alkoholia käyttävä lapsi ansaitsee kuolemanrangaistuksen tyhmyydestään.


      • ??

        Lutkitteletko äitiäsi? On kuitenkin nainen, tai oli ainakin.


    • nuorempi parempi

      Kyllä mäkin olen kiinnostunut itteäni nuoremmista. Joku viis vuotta vähintään vois olla ikäero. Kolmikymppiset naiset on jo niin loppuun käytettyjä, monilla on lapsia, miljoona ex-miestä, biljoonia panosuhteita takana, niillä on niin paljon historiaa etten jaksaisi sekaantua sellaiseen. Itse kuitenkin harrastan seksiä vain parisuhteessa. Miesten ja naisten välillä on nykyään moraalinen kuilu.

      • hyvin sanottu

        "Miesten ja naisten välillä on nykyään moraalinen kuilu."

        Hyvin sanottu!


    • n71.

      Joo, samaa olen huomannut. Olen suosiolla alkanut katselemaan itselleni nuorempaa miestä. Ikäiseni miehet (40 ) ovat yleensä jo sen verran papparoituneet ettei niiden juttuja ja sohvalla löhöämistä jaksa.

      • Olen kolmekymppinen

        Tuokin on mahdollista.

        Oikeastaan kuvailit juuri sitä mitä en voi sietää kolmekymppisissä naisissa. Osa tuntuu myös jotenkin omituisilta kun heillä on joku vakavampi suhde kuten avioliitto jne. takana ja itsellä taas ei ole.

        Osalle tuntuu kasvaneen lähes kivekset nähtävästi suhteen aikana ja osa taas vaikuttaa hieman epätoivoiselta että löytäisi vihdoin sen ainoan oikean jonka kanssa hankkia niitä lapsia.

        Nuorempana kattelin kolmekymppisiä naisiakin sillä silmällä ja joku vanhempi nainen oli minusta kiinnostunut kun olin heidän mielestään kypsä.

        Nyt on taas käynyt niin että itsestä tuntuu todella nuorelta ja jo oman ikäisetkin naiset tuntuu ikivanhoilta.


      • ghghyyyu
        Olen kolmekymppinen kirjoitti:

        Tuokin on mahdollista.

        Oikeastaan kuvailit juuri sitä mitä en voi sietää kolmekymppisissä naisissa. Osa tuntuu myös jotenkin omituisilta kun heillä on joku vakavampi suhde kuten avioliitto jne. takana ja itsellä taas ei ole.

        Osalle tuntuu kasvaneen lähes kivekset nähtävästi suhteen aikana ja osa taas vaikuttaa hieman epätoivoiselta että löytäisi vihdoin sen ainoan oikean jonka kanssa hankkia niitä lapsia.

        Nuorempana kattelin kolmekymppisiä naisiakin sillä silmällä ja joku vanhempi nainen oli minusta kiinnostunut kun olin heidän mielestään kypsä.

        Nyt on taas käynyt niin että itsestä tuntuu todella nuorelta ja jo oman ikäisetkin naiset tuntuu ikivanhoilta.

        Pitäisi sitten vaan niiden nuorekkaiden ihmisten löytää toisensa..

        Tottahan se on, että (suurin) osa ihmisistä menettää nuorekkuuden viimeistään kolmen kympin lähestyessä, mutta on niitäkin, joilla jostain ihmeen syystä nuorekkuus säilyy pitempään ja jopa koko elämän.


      • Olen kolmekymppinen
        ghghyyyu kirjoitti:

        Pitäisi sitten vaan niiden nuorekkaiden ihmisten löytää toisensa..

        Tottahan se on, että (suurin) osa ihmisistä menettää nuorekkuuden viimeistään kolmen kympin lähestyessä, mutta on niitäkin, joilla jostain ihmeen syystä nuorekkuus säilyy pitempään ja jopa koko elämän.

        En siis kehu itteäni että olisin nuorekas. En tiedä onko "nuorekkkuus" nyt edes hyvä asia.

        Ihmiset on vain erilaisia ja minulla on se tilanne että omanikäiset, vähänkään vanhemmat jo ja jopa pari vuotta nuoremmatkin tuntuu jo "liian vanhoilta" minulle ajatus ja elämäntavoiltaan, joissakin tapauksessa jo olemukseltaan.

        Minulle sanottiin joskus 25 vuotiaana että voisin olla 30-vuotias kun olin niin kypsä jne.
        Nyt en tajua enää minkä ikäinen olen jos toisen sukupuolen edustajat ikäluokastani tuntuvat niin vanhoilta.


      • Sinkkumies 44

        "Joo, samaa olen huomannut. Olen suosiolla alkanut katselemaan itselleni nuorempaa miestä. Ikäiseni miehet (40 ) ovat yleensä jo sen verran papparoituneet ettei niiden juttuja ja sohvalla löhöämistä jaksa."

        Kumpikohan meistä on rupsahtaneempi? :)


    • ndsfgbw

      Tiedän mitä tarkoitat! Siksi yritänkin löytää kumppanin nopeasti ennen kuin tulen kolmekymppiseksi. Onhan niitä, ja tunnenkin jopa yhden nuorekkaan kolmekymppisen naisen. Mutta harvassa he kuitenkin ovat.

      • Olen kolmekymppinen

        Ikä voi olla este tosiaan.

        Näytän vähän nuoremalta kuin olen ja pari nuorta naista on ollut kiinnostunut (opiskelijoita, vähän päälle parikymppisiä jne.) kunnes olen kertonut ikäni.

        Kolmekymppi tuntuu joillekin olevan rajapyykki että siinä iässä mieskin muuttuu nähtävästi ettei ole enää "nuori".

        Omituista kun tuntee ittensä "nuoremmaksi" kuin parikymppisyyden puolivälissä.


      • Olen kolmekymppinen kirjoitti:

        Ikä voi olla este tosiaan.

        Näytän vähän nuoremalta kuin olen ja pari nuorta naista on ollut kiinnostunut (opiskelijoita, vähän päälle parikymppisiä jne.) kunnes olen kertonut ikäni.

        Kolmekymppi tuntuu joillekin olevan rajapyykki että siinä iässä mieskin muuttuu nähtävästi ettei ole enää "nuori".

        Omituista kun tuntee ittensä "nuoremmaksi" kuin parikymppisyyden puolivälissä.

        Ei se ihan uusi ilmiö ole, että kolmekymppinen mies tuntee noin. Onhan niitä nuoruuttaan uusiksi ottavia kyllä, siinä jää vaimot, lapset ja kaikki. Eikä siinä välttämättä mitään pahaa ole, kuten ei siinäkään, että kolmekymppinen lapseton nainen tahtoo vakiintua ja etsii siihen sopivaa kumppania. Ne kolmekymppiset kun on olleet niitä kaksikymppisiä jo ja niille riitti se yksi kerta sitä laatua. Ja ennen kuin joku alkaa vämmätä, niin kyllä, sellaisia naisiakin on joo, jotka pistää miehet vaihtoon ja alkaa riekkua baareissa ja etsiä kadotettua nuoruuttaan.

        Tunnen aika paljon parikymppisiä tyttöjä ja niille se kolmekymmentä on kieltämättä jo puoliksi eläkkeellä oleva tai ainakin kypsä ja tosi aikuinen jo. Mitä nuorempi, sitä kauempana se 30 on. Pieniä, sieviä otuksiahan ne on. Ehkä niistä kuitenkin löytyy sopiva sullekin.


      • Olen kolmekymppinen
        mablab kirjoitti:

        Ei se ihan uusi ilmiö ole, että kolmekymppinen mies tuntee noin. Onhan niitä nuoruuttaan uusiksi ottavia kyllä, siinä jää vaimot, lapset ja kaikki. Eikä siinä välttämättä mitään pahaa ole, kuten ei siinäkään, että kolmekymppinen lapseton nainen tahtoo vakiintua ja etsii siihen sopivaa kumppania. Ne kolmekymppiset kun on olleet niitä kaksikymppisiä jo ja niille riitti se yksi kerta sitä laatua. Ja ennen kuin joku alkaa vämmätä, niin kyllä, sellaisia naisiakin on joo, jotka pistää miehet vaihtoon ja alkaa riekkua baareissa ja etsiä kadotettua nuoruuttaan.

        Tunnen aika paljon parikymppisiä tyttöjä ja niille se kolmekymmentä on kieltämättä jo puoliksi eläkkeellä oleva tai ainakin kypsä ja tosi aikuinen jo. Mitä nuorempi, sitä kauempana se 30 on. Pieniä, sieviä otuksiahan ne on. Ehkä niistä kuitenkin löytyy sopiva sullekin.

        Kyse ei ole "pienistä sievistä otuksista", ei todellakaan ole eikä ole ollut. En minä mistään teineistä täällä haaveile.

        Onko sinusta siis se jotain "kadonneen nuoruuden" etsimistä jos mies ei halua heti perhettä saman ikäisen naisen kanssa?

        "Tunnen aika paljon parikymppisiä tyttöjä ja niille se kolmekymmentä on kieltämättä jo puoliksi eläkkeellä oleva tai ainakin kypsä ja tosi aikuinen jo."

        Joo, minä tiedän tämän. Tunnen minäkin joitakin ja tilanne oli sellainen jo tuossa kun olin vielä alle 30 että osa nuorista naisista sano että "ai sä olet jo melkein 30".

        Mutta siis en minä tiedä minua vaivaa mutta ajatus oman ikäisen naisen kanssa olosta on tuntunut mahdottomalta koska he oikeasti tuntuvat vanhoilta enkä minä mikään pikkupoika kuitenkaan ole.

        Ehkä olen vielä sitten tuossa 25-30 ikävälillä jos ajatellaan.


      • Toim. huom.
        mablab kirjoitti:

        Ei se ihan uusi ilmiö ole, että kolmekymppinen mies tuntee noin. Onhan niitä nuoruuttaan uusiksi ottavia kyllä, siinä jää vaimot, lapset ja kaikki. Eikä siinä välttämättä mitään pahaa ole, kuten ei siinäkään, että kolmekymppinen lapseton nainen tahtoo vakiintua ja etsii siihen sopivaa kumppania. Ne kolmekymppiset kun on olleet niitä kaksikymppisiä jo ja niille riitti se yksi kerta sitä laatua. Ja ennen kuin joku alkaa vämmätä, niin kyllä, sellaisia naisiakin on joo, jotka pistää miehet vaihtoon ja alkaa riekkua baareissa ja etsiä kadotettua nuoruuttaan.

        Tunnen aika paljon parikymppisiä tyttöjä ja niille se kolmekymmentä on kieltämättä jo puoliksi eläkkeellä oleva tai ainakin kypsä ja tosi aikuinen jo. Mitä nuorempi, sitä kauempana se 30 on. Pieniä, sieviä otuksiahan ne on. Ehkä niistä kuitenkin löytyy sopiva sullekin.

        Sanat "pieni" ja "sievä" eivät sovi kuvaamaan suomalaisia naisia misssään ikäryhmässä.


      • Olen kolmekymppinen kirjoitti:

        Kyse ei ole "pienistä sievistä otuksista", ei todellakaan ole eikä ole ollut. En minä mistään teineistä täällä haaveile.

        Onko sinusta siis se jotain "kadonneen nuoruuden" etsimistä jos mies ei halua heti perhettä saman ikäisen naisen kanssa?

        "Tunnen aika paljon parikymppisiä tyttöjä ja niille se kolmekymmentä on kieltämättä jo puoliksi eläkkeellä oleva tai ainakin kypsä ja tosi aikuinen jo."

        Joo, minä tiedän tämän. Tunnen minäkin joitakin ja tilanne oli sellainen jo tuossa kun olin vielä alle 30 että osa nuorista naisista sano että "ai sä olet jo melkein 30".

        Mutta siis en minä tiedä minua vaivaa mutta ajatus oman ikäisen naisen kanssa olosta on tuntunut mahdottomalta koska he oikeasti tuntuvat vanhoilta enkä minä mikään pikkupoika kuitenkaan ole.

        Ehkä olen vielä sitten tuossa 25-30 ikävälillä jos ajatellaan.

        Olen pahoillani, mutta mun silmään ne 17-25-vuotiaat on sellaisia, pieniä, sieviä ja herttaisia otuksia, mutta tämä johtuu varmaan siitä, että mulla on moneen sen ikäiseen naiseen sellainen hiukan holhoava isosiskoasema. Mä en siis yrittänyt väittää sun olevan kiinnostunut teineistä.

        Kadonneella nuoruuden etsinnällä viittasin siihen, kun iskee se kolmenkympin villitys näihin jo yhden perheen alulle laittaneisiin, jotka eroaa kun bilettäminen alkaa äkkiä tuntua vaipparallia mukavammalta puuhalta. Toki tässäkin edioitava on sen verran, että muitakin syitä on erota.

        Varmasti sulle sun ikäiset onkin väärää seuraa, ajatukset siitä mitä haluaa on erilaiset. Oli mulla itselläkin teininä vielä naiivi ajatus siitä että ensimmäinen mukula pitää olla maailmassa viimeistään 29-vuotiaana. Se kolmekymmentä on naisille iso luku, ihan biologisista syistä. Siinä iskee monille se vakavan suhteen löytämisestä se "pikkupaniikki". Ehkäpä tahdoin siis vain kommentoida sitä, että se mitä pidät ikäisissäsi naisissa vanhuuden merkkeinä on niille naisille luontaista ikävaiheeseen kuuluuvaa.


      • Olen kolmekymppinen
        mablab kirjoitti:

        Olen pahoillani, mutta mun silmään ne 17-25-vuotiaat on sellaisia, pieniä, sieviä ja herttaisia otuksia, mutta tämä johtuu varmaan siitä, että mulla on moneen sen ikäiseen naiseen sellainen hiukan holhoava isosiskoasema. Mä en siis yrittänyt väittää sun olevan kiinnostunut teineistä.

        Kadonneella nuoruuden etsinnällä viittasin siihen, kun iskee se kolmenkympin villitys näihin jo yhden perheen alulle laittaneisiin, jotka eroaa kun bilettäminen alkaa äkkiä tuntua vaipparallia mukavammalta puuhalta. Toki tässäkin edioitava on sen verran, että muitakin syitä on erota.

        Varmasti sulle sun ikäiset onkin väärää seuraa, ajatukset siitä mitä haluaa on erilaiset. Oli mulla itselläkin teininä vielä naiivi ajatus siitä että ensimmäinen mukula pitää olla maailmassa viimeistään 29-vuotiaana. Se kolmekymmentä on naisille iso luku, ihan biologisista syistä. Siinä iskee monille se vakavan suhteen löytämisestä se "pikkupaniikki". Ehkäpä tahdoin siis vain kommentoida sitä, että se mitä pidät ikäisissäsi naisissa vanhuuden merkkeinä on niille naisille luontaista ikävaiheeseen kuuluuvaa.

        No kyllähän joku just 20 vuotias tai alle tuntuu nuorelta ja vaikka osittain voisi osoittaakin kypsyyttä niin pinnan alla voi olla naiivisuutta ja nuoruuden ajatuksia.

        Olen alkanut ajattelemaan että omasta iästä 6-7 vuotta pois niin se olisi ehkä sittenkin se sopiva naisen ikä eli noin 25 vuotias tai alle.


      • Olen kolmekymppinen
        mablab kirjoitti:

        Olen pahoillani, mutta mun silmään ne 17-25-vuotiaat on sellaisia, pieniä, sieviä ja herttaisia otuksia, mutta tämä johtuu varmaan siitä, että mulla on moneen sen ikäiseen naiseen sellainen hiukan holhoava isosiskoasema. Mä en siis yrittänyt väittää sun olevan kiinnostunut teineistä.

        Kadonneella nuoruuden etsinnällä viittasin siihen, kun iskee se kolmenkympin villitys näihin jo yhden perheen alulle laittaneisiin, jotka eroaa kun bilettäminen alkaa äkkiä tuntua vaipparallia mukavammalta puuhalta. Toki tässäkin edioitava on sen verran, että muitakin syitä on erota.

        Varmasti sulle sun ikäiset onkin väärää seuraa, ajatukset siitä mitä haluaa on erilaiset. Oli mulla itselläkin teininä vielä naiivi ajatus siitä että ensimmäinen mukula pitää olla maailmassa viimeistään 29-vuotiaana. Se kolmekymmentä on naisille iso luku, ihan biologisista syistä. Siinä iskee monille se vakavan suhteen löytämisestä se "pikkupaniikki". Ehkäpä tahdoin siis vain kommentoida sitä, että se mitä pidät ikäisissäsi naisissa vanhuuden merkkeinä on niille naisille luontaista ikävaiheeseen kuuluuvaa.

        "Ehkäpä tahdoin siis vain kommentoida sitä, että se mitä pidät ikäisissäsi naisissa vanhuuden merkkeinä on niille naisille luontaista ikävaiheeseen kuuluuvaa. "

        Tuo on totta, mutta toisaalta onko sen minun vika jos minä taas en moisesta tässä ikävaiheessani välittäisi?


      • sillitrooli
        mablab kirjoitti:

        Ei se ihan uusi ilmiö ole, että kolmekymppinen mies tuntee noin. Onhan niitä nuoruuttaan uusiksi ottavia kyllä, siinä jää vaimot, lapset ja kaikki. Eikä siinä välttämättä mitään pahaa ole, kuten ei siinäkään, että kolmekymppinen lapseton nainen tahtoo vakiintua ja etsii siihen sopivaa kumppania. Ne kolmekymppiset kun on olleet niitä kaksikymppisiä jo ja niille riitti se yksi kerta sitä laatua. Ja ennen kuin joku alkaa vämmätä, niin kyllä, sellaisia naisiakin on joo, jotka pistää miehet vaihtoon ja alkaa riekkua baareissa ja etsiä kadotettua nuoruuttaan.

        Tunnen aika paljon parikymppisiä tyttöjä ja niille se kolmekymmentä on kieltämättä jo puoliksi eläkkeellä oleva tai ainakin kypsä ja tosi aikuinen jo. Mitä nuorempi, sitä kauempana se 30 on. Pieniä, sieviä otuksiahan ne on. Ehkä niistä kuitenkin löytyy sopiva sullekin.

        Onko sellaisia kolmekymppisiä naisia olemassa, jotka ovat lapsettomia ja tahtovat vakiintua, mutta eivät kuitenkaan ole mitään tätejä, eivät ole bilettäneet itseään hajalle mutta eivät ole myöskään mitään keskiluokkaista pastelli-idylliä tavoittelevia?


      • sillitrooli
        sillitrooli kirjoitti:

        Onko sellaisia kolmekymppisiä naisia olemassa, jotka ovat lapsettomia ja tahtovat vakiintua, mutta eivät kuitenkaan ole mitään tätejä, eivät ole bilettäneet itseään hajalle mutta eivät ole myöskään mitään keskiluokkaista pastelli-idylliä tavoittelevia?

        Lisättäköön tähän vielä, että tarkoitan siis henkistä tätiyttä vältettävänä asiana. Vartalo saa näyttää tädiltä, kunhan sisällä asuu vielä tyttö. Pakko tarkentaa, kun naiset ainakin tällä palstalla tuntuvat käsittävän kaiken kritiikkinä vartaloaan kohtaan.

        Mistä kuvauksen mukaisia naisia pitäisi etsiä?


      • sillitrooli kirjoitti:

        Lisättäköön tähän vielä, että tarkoitan siis henkistä tätiyttä vältettävänä asiana. Vartalo saa näyttää tädiltä, kunhan sisällä asuu vielä tyttö. Pakko tarkentaa, kun naiset ainakin tällä palstalla tuntuvat käsittävän kaiken kritiikkinä vartaloaan kohtaan.

        Mistä kuvauksen mukaisia naisia pitäisi etsiä?

        Anteeksi sillisiili, en huomannut näitä sun kommentteja kun tuolla ylempänä puollustin palstan yhtä inhotuinta hahmoa. :D

        Mutta vastauksena kysymykseesi, en tiedä. Enkä ole oikea ihminen vastaamaankaan. Mä en itse ole sellainen nainen, tätimäinen mahdollisesti ja sisältäni olen maailmaa hyvin ryppyotsaisesti katseleva 5-vuotias, mutta pastelli-idylli ei olisi mulle ollenkaan vastenmielinen vaihtoehto. Ei pakollinen, mutta todennäköisesti en kärsisi sellaisessa helvetissä.

        Niin ja täällä palstalla on niin kovin paljon naisten ulkonäköön liittyvää kommentointia, että onko se tulkinta mikään ihme.


      • sillitrooli
        mablab kirjoitti:

        Anteeksi sillisiili, en huomannut näitä sun kommentteja kun tuolla ylempänä puollustin palstan yhtä inhotuinta hahmoa. :D

        Mutta vastauksena kysymykseesi, en tiedä. Enkä ole oikea ihminen vastaamaankaan. Mä en itse ole sellainen nainen, tätimäinen mahdollisesti ja sisältäni olen maailmaa hyvin ryppyotsaisesti katseleva 5-vuotias, mutta pastelli-idylli ei olisi mulle ollenkaan vastenmielinen vaihtoehto. Ei pakollinen, mutta todennäköisesti en kärsisi sellaisessa helvetissä.

        Niin ja täällä palstalla on niin kovin paljon naisten ulkonäköön liittyvää kommentointia, että onko se tulkinta mikään ihme.

        Niin, tätiytymistä kun on monenlaista. Ainakin kolmea sorttia, varmasti useampaakin, mutta ainakin kolmea.

        Yksi tätityyppi on sellainen, joka on bilettänyt 13-vuotiaasta jatkuvasti, pari lastakin on pykätty isättömiksi, ja elämänkoulua on käyty. Tätä elämänkoulua sitten korostetaan joka kohdassa ja pidetään itseä parempana kuin muita sen takia, että on "ollut elämä" (en ole kyllä ikinä ymmärtänyt, miksi naisille "elämä" tai sen hankkiminen tarkoittaa tautonta parisuhteiden vaihtamista...).

        Sitten toinen tätityyppi on sellainen, joita itse tunnen paljon, ja jotka ehkä juuri siksi raivostuttavat minua suuresti. Tämä on sellainen tätityyppi, joka biletti teininä ja parikymppisenä kamalasti, kävi ehkä au pairina jossain harrastamassa seksiä eksoottisten miesten kanssa jne., ja nyt sitten kolmekymppisenä, löydettyään vakituisen miehen ja vakituisen työpaikan (ehkä lapsikin jo tehtynä), alkaa vihaa herättävän puhdasoppiseksi keski-ikäiseksi ja keskiluokkaiseksi tädiksi, joka v-mäisellä sävyllä neuvoo kaikkia muita ihmisiä. Näiden tätien nautinto on yrittää esittää kulttuurin määrittämää keski-ikäistä ja keskiluokkaista ihmistä paremmin kuin muut, ja esimerkiksi miehen sinkkuystäviä tällainen täti jättää tarkoituksella ulos ja kutsumatta illanviettoihin, ja haukkuu miehelleen näitä miehen sinkkuystäviä. Tämä tätityyppi on oikeasti ihan yhtä lapsellinen kuin teinityttö, vaikka luulee olevansa tosi "aikuinen"; hän nimittäin seuraa sokeasti kulttuurin määrittämiä statusnormeja, kyseenalaistamatta ollenkaan. Teinityttö ostaa merkkivaatteita ja meikkaa viimeisimmän tyylin mukaan, haukkuen ja ivaten kaikkia joilla ei ole yhtä tyylipuhdasta trendikästä ulkoasua ja olemusta; keskiluokka-täti viilaa pastelli-idylliään ja haukkuu ja ivaa kaikkia, jotka eivät yhtä innokkaasti kilpaile keskiluokkaisuuden esittämisessä. Aivan kuin aikuisuus tarkoittaisi vain sitä, että kuluttaa jotain tavaroita ja elämäntyyliä, jonka markkinamiehet ovat keksineet ja naistenlehtien kautta sitä välittävät? Ja muuttavatko ne tavarat ja elämäntyyli mitään, jos oikeasti neljän seinän sisällä pariskunta jatkuvasti riitelee tai pitää mykkäkoulua, ja seinien ulkopuolella vähintään toinen pettää?

        Kolmas tätityyppi on sellainen, joka on aikuistunut naiseksi, jolla on sellaista naisellista viisautta ja ymmärrystä, vähän muumimammaa ehkä. Tämä on siis positiivinen tätityyppi, ainakin minun mielestäni.

        Et kai sinä halua ainakaan noita kahta ensimmäistä tätityyppiä olla? Näitä tyypityksiä voi tietenkin keksiä lisääkin, mutta uskon että sopisit hyvin tuohon kolmoseen.


      • sillitrooli kirjoitti:

        Niin, tätiytymistä kun on monenlaista. Ainakin kolmea sorttia, varmasti useampaakin, mutta ainakin kolmea.

        Yksi tätityyppi on sellainen, joka on bilettänyt 13-vuotiaasta jatkuvasti, pari lastakin on pykätty isättömiksi, ja elämänkoulua on käyty. Tätä elämänkoulua sitten korostetaan joka kohdassa ja pidetään itseä parempana kuin muita sen takia, että on "ollut elämä" (en ole kyllä ikinä ymmärtänyt, miksi naisille "elämä" tai sen hankkiminen tarkoittaa tautonta parisuhteiden vaihtamista...).

        Sitten toinen tätityyppi on sellainen, joita itse tunnen paljon, ja jotka ehkä juuri siksi raivostuttavat minua suuresti. Tämä on sellainen tätityyppi, joka biletti teininä ja parikymppisenä kamalasti, kävi ehkä au pairina jossain harrastamassa seksiä eksoottisten miesten kanssa jne., ja nyt sitten kolmekymppisenä, löydettyään vakituisen miehen ja vakituisen työpaikan (ehkä lapsikin jo tehtynä), alkaa vihaa herättävän puhdasoppiseksi keski-ikäiseksi ja keskiluokkaiseksi tädiksi, joka v-mäisellä sävyllä neuvoo kaikkia muita ihmisiä. Näiden tätien nautinto on yrittää esittää kulttuurin määrittämää keski-ikäistä ja keskiluokkaista ihmistä paremmin kuin muut, ja esimerkiksi miehen sinkkuystäviä tällainen täti jättää tarkoituksella ulos ja kutsumatta illanviettoihin, ja haukkuu miehelleen näitä miehen sinkkuystäviä. Tämä tätityyppi on oikeasti ihan yhtä lapsellinen kuin teinityttö, vaikka luulee olevansa tosi "aikuinen"; hän nimittäin seuraa sokeasti kulttuurin määrittämiä statusnormeja, kyseenalaistamatta ollenkaan. Teinityttö ostaa merkkivaatteita ja meikkaa viimeisimmän tyylin mukaan, haukkuen ja ivaten kaikkia joilla ei ole yhtä tyylipuhdasta trendikästä ulkoasua ja olemusta; keskiluokka-täti viilaa pastelli-idylliään ja haukkuu ja ivaa kaikkia, jotka eivät yhtä innokkaasti kilpaile keskiluokkaisuuden esittämisessä. Aivan kuin aikuisuus tarkoittaisi vain sitä, että kuluttaa jotain tavaroita ja elämäntyyliä, jonka markkinamiehet ovat keksineet ja naistenlehtien kautta sitä välittävät? Ja muuttavatko ne tavarat ja elämäntyyli mitään, jos oikeasti neljän seinän sisällä pariskunta jatkuvasti riitelee tai pitää mykkäkoulua, ja seinien ulkopuolella vähintään toinen pettää?

        Kolmas tätityyppi on sellainen, joka on aikuistunut naiseksi, jolla on sellaista naisellista viisautta ja ymmärrystä, vähän muumimammaa ehkä. Tämä on siis positiivinen tätityyppi, ainakin minun mielestäni.

        Et kai sinä halua ainakaan noita kahta ensimmäistä tätityyppiä olla? Näitä tyypityksiä voi tietenkin keksiä lisääkin, mutta uskon että sopisit hyvin tuohon kolmoseen.

        Toivottavasti en ole kahta ensimmäistä täti-tyyppiä, saat ne kuullostamaan melko kammottavalta. Mun arvot ja elämäntapa ovat kuitenkin konservatiivisia, vaikka olen suvaitsevainen ja hyväksyn erilaisuuden.

        Muumimamma roks! :)


    • lttl

      Ikä on mielentila, se numero on vaan sitä, pelkkä numero. Viisikymppinen voi olla henkisesti nuorempi kuin kaksikymppinen. Mitä väliä on jollain iällä? Kohan löytää ihmisen, jonka kanssa kolahtaa, ihan sama onko se 20 tai 40. vittu.

      • Olen kolmekymppinen

        Ehkä olet oikeasssa.

        Taidan keskittyä 20 vuotiaisiin kun 30 vuotiaat jo tuntuu vanhoilta niin entäs sitten 40-vuotiaat? :D


    • pupliskupliskuu

      Naisethan on henkisesti paljon kypsempiä kuin miehet. Onhan se nähty.
      Ei siis ihme, että oman ikäiset tuntuvat vanhemmilta.

      Ei ole väärin kunhan pysyt omaa ikääsi ajatellen fiksuissa rajoissa. Eli ei mielellään alle 20 vuotiasta kolmekymppiselle miehelle. Monella alle 20 vuotiaalla on erittäin lapselliset mietteet ja olemuskin, paljon sinuakin enemmän. Mutta juuri tuo 20 vuotias voisi ajatusmaailmaltaan olla sinulle sopivampi. Eri asia on vain, kuinka moni nuori nainen haluaa yli kymmenen vuotta vanhemman miehen.
      Ole fiksu, äläkkä edes harkitse 16-19 vuotiaita. Se antaa sinusta kuvottavan miehen kuvan.

      • kiinnostunut...

        Mistä päin pupliskupliskuu on kotoisin? Onko poikaystävää?


      • pupliskupliskuu
        kiinnostunut... kirjoitti:

        Mistä päin pupliskupliskuu on kotoisin? Onko poikaystävää?

        Ei kuulu sinulle. Miksi ihmeessä paljastaisin itsestäni mitään henkilökohtaista täällä, jossa haaskalinnut käyttävät kaiken hyväkseen saadakseen itselleen kiksejä muita mollatessa?


      • kiinnostunut...
        pupliskupliskuu kirjoitti:

        Ei kuulu sinulle. Miksi ihmeessä paljastaisin itsestäni mitään henkilökohtaista täällä, jossa haaskalinnut käyttävät kaiken hyväkseen saadakseen itselleen kiksejä muita mollatessa?

        Kerro summittaisesti mistä olet, niin tiedän kannattaako sinulle ehdottaa treffejä joskus myöhemmin :-)


      • pupliskupliskuu
        kiinnostunut... kirjoitti:

        Kerro summittaisesti mistä olet, niin tiedän kannattaako sinulle ehdottaa treffejä joskus myöhemmin :-)

        Valitan, en paljasta mitään.


      • kiinnostunut...
        pupliskupliskuu kirjoitti:

        Valitan, en paljasta mitään.

        Loisit palstalla mutta et tee mitään hyödyllistä?


      • pupliskupliskuu
        kiinnostunut... kirjoitti:

        Loisit palstalla mutta et tee mitään hyödyllistä?

        Ikävää, että suutuit kun et paljastanut mitään mutta samalla paljastit itsestäsi ikävän puolen. Kun saat pakit, hyökkäätkö aina ilkein sanakääntein naista vastaan?

        En loisi, kerron vain mielipiteitäni yleisellä tasolla eri asioihin niinkuin kaikki muutkin. On minullakin elämä elettävänä, tänne on mukava kirjoitella silloin tällöin mutta en tosiaan seuraa etsi, varsinkaan netistä sillä täällä valitettavan moni valehtelee itsestään hyvinkin paljon ja esittää olevansa muuta kuin on.
        Se jos mikä, on sellainen asia, joka ei minun puoleltani arvostusta saa.


    • tuula-neiti

      Kolmenkympin kriisistä puhutaan, itsekin huomasin jotain sellaista kun täytin 30 vuotta. Mutta minulla se ilmeni lähinnä siinä että olo ei tuntunut yhtään "vanhalta" eikä kolmekymppiseltä ja silti havahduin miettimään usein että olen jo TÄMÄN ikäinen vaikka tunnen oloni 20-vuotiaaksi. Nyt sitten 46-vuotiaana olo tuntuu jo 25-vuotiaalta - tokko olo ja kropan ulkomuoto sekä todellisuus koskaan kohtaavat millään ikäkaudella.

      • tikru..

        Mulla kävi kanssa niin, että kolmekymppiseksi päästyäni aloin huomaamaan itsessäni muutoksia. En vain fyysisiä, vaan henkisiä. Tuntuu kuin vasta nyt kolmekymppisenä olisi elämä alkanut ja herännyt henkiin. Nuoruus oli sairastelua ja vastoinkäymisiä pullollaan ihmissuhteissakin.

        Kamalan raskasta aikaa jotenkin ja elämänilo oli häivähdyksiä, jotka nopeasti taas jäi harmaaseen utuun. Huomaan nyt olleeni todella surullinen ja yksinäinen nuoruuteni ja eläneeni varjona.

        Ehkä nyt tuntuu itsestä nuorekkaammalle siksi, juuri kun on alkanut kokea elämän iloa ja nauttia siitä aivan uudella tavalla, mitä ennen ei kyennyt. Nähdessäni tapaamiani tuttuja lapsia ja nuoria, havahdun toisinaan että nehän jo melkein aikuisia. Tai ovatkin jo ja perheellisiä, silloin tajuaa että itsekin on jo vanhempi, kun miksikä itsensä tuntee.


    • tikru..

      No vastaavasti on sitten alta kolmekymppisiä miehiä, joilla sama ongelma. Ja tarttee olla vanhempi nainen, jotta seura tuntuu vertaiseltaan. Että sen mukaanhan se pitää elää mikä oikealle tuntuu. Kunhan se ei polje kenenkään muun ihmisarvoa tai oikeuksia. Että täysikäisissä (aikuisissa) pysytään.

      • Voin kompata tuota. Ittestäni ainakin joskus tuntuu siltä vanhemman kanssa tulee paremmin toimeen, kun nuorempien kanssa menee ns. sukset ristiin usein. Mutta sitten taas on myös nuoremmissakin sellasia joitten kanssa tulee toimeen ja vanhemmissa myös niitä joiden kanssa ei tule toimeen.

        Eli joo mulle ikä on vain numeroita, pääasia on siinä miten tulee toimeen ja on samankaltaiset tavoitteet jne.


      • tikru..
        itmies kirjoitti:

        Voin kompata tuota. Ittestäni ainakin joskus tuntuu siltä vanhemman kanssa tulee paremmin toimeen, kun nuorempien kanssa menee ns. sukset ristiin usein. Mutta sitten taas on myös nuoremmissakin sellasia joitten kanssa tulee toimeen ja vanhemmissa myös niitä joiden kanssa ei tule toimeen.

        Eli joo mulle ikä on vain numeroita, pääasia on siinä miten tulee toimeen ja on samankaltaiset tavoitteet jne.

        Numeroitahan se ikä nimenomaan vaan onkin. Enemmänhän ne henkilökemiat ja ajatukset vaikuttaa. Kuka kenenkin kanssa juttuun tulee. Jotkut on sitten ikäisekseen joko pikkasen enemmän "aikavampia" jo nuorempana. Ja toiset taas "lapsellisempia" tai "nuorekkaampia" vielä vanhempanakin.

        Ei nyt oikein tahdo löytyä oikenlaista sanaa kuvaamaan asiaa. Mutta siis toisilta jää ns. monta kokeiluvaihetta pois ja toiset on kokeiluvaihe päällä loppuun saakka. Kait ne jotain murroskausia on läpi elämän?

        Joku nuori mies/nainen voi olla jo nuorena halukas asettumaan ja sillain vakavasti suhtautuu muutenkin juttuihin. Joku taas tarvii sen oman hulivili aikansa ja ei ehkä ikinä halua ns. vakiinnuttaa elämäänsä tai ne tuntuu rutiineilta. Luonne kysymyksiähän nää on. Yhtään vähättelemättä kenenkään elämäntyyliä tässä kohtaa.


    • realismus

      Ei siinä mitään outoa tai ihmeellistä ole - miehet kypsyvät hitaammin, olet vasta tullut aikuiseksi(?), onneksi olkoon, jotkut miehet eivät aikuistu koskaan, kun taas ikäisesi naiset ovat olleet aikuisia jo vuosia. Yleistys.

    • joopa joozzzz

      Tuskin kukaan mies voi oikeasti ihastua kolmikymppiseen tai sitä vanhempaan naiseen. Ei vaikka tämä olisi kuinka hyvän näköinenkin.
      Ei myöskään kukaan eikä minkään ikäinen n.s. normaali mies halua naisekseen paljon yli nelikymppistä naista, ja näistäkin tulee kysymykseen vain ne paremman näköisenä ja muutenkin vähemmällä elämän murjonnalla säilyneet. Nämä tällaiset kelvolliset vanhemmat, vaan ei vielä vanhat naiset ovat siis harvinaisia, ja he ovat myös hyvin kysyttyjä vanhempien äijien taholta, eikä heitä juuri koskaan ainakaan avoimille parisuhdemarkkinoille edes eksy vaan he menevät jo tiskin alta.
      Se on sitten oma lukunsa se kun ollaan vaikka minkä ikäisten ja laisten naisten kanssa ties mistä syystä, ja vaikka pelkän seksiseurankin vuoksi paremman puutteessa.

      Minä en ole ollut jostain 35 vuotiaasta ihan nuorten naisten perään enkä heitä naisekseni enkä edes seksiseuraksi olisi halunnut vaikka sellaiseen tarjoutuneet olisivat. Toisaalta kuitenkin katselen mielelläni kauniita ja myös hyvin pukeutuneita nuoria naisia, se jotenkin piristää kun sellaisia on joukossa. Se vaan että ei nykyään oikein uskalla paljon katsella tällaisia nuoria kauneita naisia siksi kun sen tietää, että he aina ajattelevat äijän kuolaavan heitä seksiseurakseen. Ilmeisesti he nykyään joutuvat usein ahdistelun kohteiksi. No ainakin minun kohdaltani tämä on siis väärä tulkinta, eikä naisen sitä tarvitsisi pelätä, että minä häntä ahdistelemaan alkaisin sittenkään vaikka hän flirttailemaan tulisi. Enkä minä koskaan liiaksi tuijottelemaan naista jäisi, mutta se olisi hyvä jos ei tarvitsisi tieten välttää katsomasta kohdetta joka kiinnostaa.

      • tikru..

        Voi kuule, tietäsitpä miten ne vielä vanhainkodissakin ihastuu toisiinsa. Ja ihan tosissaan.


      • artemiin varvas

        Tämän takiahan naisen EI kannata missään nimessä, missään iässä yrittää miellyttää miehiä romanttis-seksuaalisessa mielessä.

        Muutenhan se olisi pelkkä makuasia, haluaako viettää elämänsä miehiä mielistellen vai ei, JOS lähtökohta siis olisi, että miehiä on mahdollista miellyttää.

        Mutta jos naisella tosiaan on noin lyhyt aika - ikävuodet 16-29 (korkeintaan) - olla miehiä miellyttävä, niin se aika on murto-osa elämästä ja pelkkää valmistautumista täysin turhaan kriisiin. Useimmat kauniitkaan naiset eivät ole niin kauniita, että voisivat vaikkapa pistää rahaksi noina ikävuosina ja sitten elellä kauneutensa koroilla lopun ikäänsä. Päinvastoin: useimmille naisille kauneus on kallis sijoitus. Ulkonäön korjailu joko pienin tai suurin keinoin on loputon suo, ja mitä enemmän aikaa kuluu, sitä syvemmälle suohon uppoaa.

        Useimmille kauniille naisille käy niin, että aikansa tuossa suossa tarvottuaan elämältä putoaa pohja, kun huomaa nähneensä niin paljon vaivaa turhaan. Ikääntyessään muuttuu tässä mielessä turhaksi kuitenkin. En ole koskaan kuullut yhdenkään vanhemman kauniin naisen katuvan, että olisinpa viettänyt nuorena enemmän aikaa kauneudenhoitoon, satsannut enemmän miesten miellyttämiseen ja murehtinut enemmän virheistä ulkonäöstäni. Päinvastaista kaikki katuvat poikkeuksetta.

        Miehet haukkuvat ja halveksivat karvajalka-femakkoja siitä, etteivät nämä edes yrittää miellyttää miehiä, mutta kohtelevat kuitenkin niitä naisia vieläkin huonommin, jotka ovat koko ikänsä parhaansa yrittäneet.


      • just detttt
        tikru.. kirjoitti:

        Voi kuule, tietäsitpä miten ne vielä vanhainkodissakin ihastuu toisiinsa. Ja ihan tosissaan.

        No minä olen kyllä jo vanhempi äijä, mutta olen kuitenkin vielä kaukana mistään jo seniilistäkin vanhuksesta. En ole myöskään mikään eläkeläinenkään vaan aktiivinen omissa töissäni ja bisneksissäni, ja nämä asiat ovatkin minulle nykyään kaikkein tärkeimpiä koko eläämäni sisältöä ajatellen.
        Netissä olen paljon jo siksikin kun tässä kaikki kauppanikin ja sopimukseni teen. Mutta minulle netti toimii myös viihdepuolen juttuna ja chattailen mallienkin kanssa ja joitakin palstoja seuraan. Tämä sinkku -palsta on viimeinen suomi24-palstoista jota olen jäänyt seuraamaan: En siksi että kokisin tämän mielenkiintoisena, vaan siksi kun ne muut palstat joita olen seuranneet ovat olleet vieläkin mahdottomampia, ja asiasisältöä ajatellen täysin mielenkinnottomia, pelkkää joutavaa herjajuttua täynnä, eikä asiallisemmat pakerrukset edes kiinnosta ketään pätkääkään.

        Kyllä sitä aina joskus jotain positiivisempaakin näkee ihmisten käytöksessä meilläkin, ja myös ihan hyvän näköisiä naisiakin aina joskus näkee. Hyvin harvinaista tällainen kuitenkin on.


      • FF

        Kerro vielä mitkä olivatkaan ne mittasuhteet, jotka silmääsi miellyttivät. Pitkät reidet ja hieman lyhyemmät sääret, vai miten se meni?


      • FF
        artemiin varvas kirjoitti:

        Tämän takiahan naisen EI kannata missään nimessä, missään iässä yrittää miellyttää miehiä romanttis-seksuaalisessa mielessä.

        Muutenhan se olisi pelkkä makuasia, haluaako viettää elämänsä miehiä mielistellen vai ei, JOS lähtökohta siis olisi, että miehiä on mahdollista miellyttää.

        Mutta jos naisella tosiaan on noin lyhyt aika - ikävuodet 16-29 (korkeintaan) - olla miehiä miellyttävä, niin se aika on murto-osa elämästä ja pelkkää valmistautumista täysin turhaan kriisiin. Useimmat kauniitkaan naiset eivät ole niin kauniita, että voisivat vaikkapa pistää rahaksi noina ikävuosina ja sitten elellä kauneutensa koroilla lopun ikäänsä. Päinvastoin: useimmille naisille kauneus on kallis sijoitus. Ulkonäön korjailu joko pienin tai suurin keinoin on loputon suo, ja mitä enemmän aikaa kuluu, sitä syvemmälle suohon uppoaa.

        Useimmille kauniille naisille käy niin, että aikansa tuossa suossa tarvottuaan elämältä putoaa pohja, kun huomaa nähneensä niin paljon vaivaa turhaan. Ikääntyessään muuttuu tässä mielessä turhaksi kuitenkin. En ole koskaan kuullut yhdenkään vanhemman kauniin naisen katuvan, että olisinpa viettänyt nuorena enemmän aikaa kauneudenhoitoon, satsannut enemmän miesten miellyttämiseen ja murehtinut enemmän virheistä ulkonäöstäni. Päinvastaista kaikki katuvat poikkeuksetta.

        Miehet haukkuvat ja halveksivat karvajalka-femakkoja siitä, etteivät nämä edes yrittää miellyttää miehiä, mutta kohtelevat kuitenkin niitä naisia vieläkin huonommin, jotka ovat koko ikänsä parhaansa yrittäneet.

        Ihana kirjoitus, Artemiin varvas


      • FF
        FF kirjoitti:

        Kerro vielä mitkä olivatkaan ne mittasuhteet, jotka silmääsi miellyttivät. Pitkät reidet ja hieman lyhyemmät sääret, vai miten se meni?

        Tuo oli siis Balttian miehelle.


      • joooozzzzzzzzzzz
        FF kirjoitti:

        Kerro vielä mitkä olivatkaan ne mittasuhteet, jotka silmääsi miellyttivät. Pitkät reidet ja hieman lyhyemmät sääret, vai miten se meni?

        Yläbodi pitää myös näyttää vähän pitkänhuiskealta, tai sen pitää siis olla hoikkakin jotta se sellaiselta näyttäisi.
        Hartiat ja perse suurin piirtein yhtä leveät ja tietenkin perse hyvän mallinen. Ei kuitenkaan pystyperse vaan sillai sopivasti yhtä reisien kanssa , mutta en nyt jaksa sitä tarkemmin kuvailla. Kyllä niitä joskus näkee suominaisiakin jotka ovat vähän tämän näköisiä, mutta hyvin harvinaista se on.


      • puhuva pystyperse
        joooozzzzzzzzzzz kirjoitti:

        Yläbodi pitää myös näyttää vähän pitkänhuiskealta, tai sen pitää siis olla hoikkakin jotta se sellaiselta näyttäisi.
        Hartiat ja perse suurin piirtein yhtä leveät ja tietenkin perse hyvän mallinen. Ei kuitenkaan pystyperse vaan sillai sopivasti yhtä reisien kanssa , mutta en nyt jaksa sitä tarkemmin kuvailla. Kyllä niitä joskus näkee suominaisiakin jotka ovat vähän tämän näköisiä, mutta hyvin harvinaista se on.

        Mitä vikaa pystyperseissä on?!


      • jooooozzzzzzzz
        artemiin varvas kirjoitti:

        Tämän takiahan naisen EI kannata missään nimessä, missään iässä yrittää miellyttää miehiä romanttis-seksuaalisessa mielessä.

        Muutenhan se olisi pelkkä makuasia, haluaako viettää elämänsä miehiä mielistellen vai ei, JOS lähtökohta siis olisi, että miehiä on mahdollista miellyttää.

        Mutta jos naisella tosiaan on noin lyhyt aika - ikävuodet 16-29 (korkeintaan) - olla miehiä miellyttävä, niin se aika on murto-osa elämästä ja pelkkää valmistautumista täysin turhaan kriisiin. Useimmat kauniitkaan naiset eivät ole niin kauniita, että voisivat vaikkapa pistää rahaksi noina ikävuosina ja sitten elellä kauneutensa koroilla lopun ikäänsä. Päinvastoin: useimmille naisille kauneus on kallis sijoitus. Ulkonäön korjailu joko pienin tai suurin keinoin on loputon suo, ja mitä enemmän aikaa kuluu, sitä syvemmälle suohon uppoaa.

        Useimmille kauniille naisille käy niin, että aikansa tuossa suossa tarvottuaan elämältä putoaa pohja, kun huomaa nähneensä niin paljon vaivaa turhaan. Ikääntyessään muuttuu tässä mielessä turhaksi kuitenkin. En ole koskaan kuullut yhdenkään vanhemman kauniin naisen katuvan, että olisinpa viettänyt nuorena enemmän aikaa kauneudenhoitoon, satsannut enemmän miesten miellyttämiseen ja murehtinut enemmän virheistä ulkonäöstäni. Päinvastaista kaikki katuvat poikkeuksetta.

        Miehet haukkuvat ja halveksivat karvajalka-femakkoja siitä, etteivät nämä edes yrittää miellyttää miehiä, mutta kohtelevat kuitenkin niitä naisia vieläkin huonommin, jotka ovat koko ikänsä parhaansa yrittäneet.

        Naisen kannattaa ainakin nelikymppiseksi asti pyrkiä pitämään itsensä hyvän näköisenä, ja erityisesti kiinnittää huomiota pukeutumiseensa, eikä kannat pelätä vaikka minihameeseen ja platform kenkiin pukeutumista jos sellainen hyvältä näyttää.


      • jooozzzzzzzzzz
        puhuva pystyperse kirjoitti:

        Mitä vikaa pystyperseissä on?!

        Ei siinä nyt niin pahasti vikaakaan ole, mutta sellainen perse joka tulee myös vähän alemmaskin on vetävämmän näköinen.


      • joooozzzzzzzzz
        jooozzzzzzzzzz kirjoitti:

        Ei siinä nyt niin pahasti vikaakaan ole, mutta sellainen perse joka tulee myös vähän alemmaskin on vetävämmän näköinen.

        Pukeutumisella voi korostaa yläbodin pituuttaan. Näin juuri yhden nuoren naisen ja vielä suomalaisen jolla oli sellaiset jotkut matala waste housut ja ihan lyhyt joku jeans-pusero ja vielä hyvän mallinen persekkin. Oli tosihyvän näköinen. Se oli nyt Hesan kautta Tallinnassa käydessäni.


      • 7+3
        jooooozzzzzzzz kirjoitti:

        Naisen kannattaa ainakin nelikymppiseksi asti pyrkiä pitämään itsensä hyvän näköisenä, ja erityisesti kiinnittää huomiota pukeutumiseensa, eikä kannat pelätä vaikka minihameeseen ja platform kenkiin pukeutumista jos sellainen hyvältä näyttää.

        Jep, jep. "Tuskin kukaan mies voi oikeasti ihastua kolmikymppiseen tai sitä vanhempaan naiseen", mutta minihameessa ja platform-kengissä pitäisi keikkua vielä vanhempanakin niin että nuoremmat tirskuvat selän takana täti-ihmisen yliyrittämistä. Mainiota logiikkaa.


      • syvästihuvittunut
        joooozzzzzzzzzzz kirjoitti:

        Yläbodi pitää myös näyttää vähän pitkänhuiskealta, tai sen pitää siis olla hoikkakin jotta se sellaiselta näyttäisi.
        Hartiat ja perse suurin piirtein yhtä leveät ja tietenkin perse hyvän mallinen. Ei kuitenkaan pystyperse vaan sillai sopivasti yhtä reisien kanssa , mutta en nyt jaksa sitä tarkemmin kuvailla. Kyllä niitä joskus näkee suominaisiakin jotka ovat vähän tämän näköisiä, mutta hyvin harvinaista se on.

        Tää balttiagubbe on palstan huvittavinta antia, mielikuvitus stripparityttärineen kaikkineen :D
        Voi viddu mitä kriteereitä, lisää vodkaa papalle!!!


      • syvästihuvittunut
        7+3 kirjoitti:

        Jep, jep. "Tuskin kukaan mies voi oikeasti ihastua kolmikymppiseen tai sitä vanhempaan naiseen", mutta minihameessa ja platform-kengissä pitäisi keikkua vielä vanhempanakin niin että nuoremmat tirskuvat selän takana täti-ihmisen yliyrittämistä. Mainiota logiikkaa.

        :D Taattua laatua ja vodkapäissään runkattua fantasiaa kaikki..
        papalla on varaa kato valita..siis nettisivuista XD


      • jooozzzzzzzz
        7+3 kirjoitti:

        Jep, jep. "Tuskin kukaan mies voi oikeasti ihastua kolmikymppiseen tai sitä vanhempaan naiseen", mutta minihameessa ja platform-kengissä pitäisi keikkua vielä vanhempanakin niin että nuoremmat tirskuvat selän takana täti-ihmisen yliyrittämistä. Mainiota logiikkaa.

        No ei siinä sen kummempaa logiikkaa ollut kuin se että jos mielii vedota miehiin niin kannattaa kiinnittää huomiota pukeutumiseensakin. Tuo minihame ja platform kengät oli vain yksi esimerkki, mutta on niitä muitakin tapoja pukeutua jos ne paremmin sopivat. Ei niistä nuoremmista tarvitse välittää, olkoot mitä mieltä tahansa.


      • jooooozzzzzzzzzz
        syvästihuvittunut kirjoitti:

        :D Taattua laatua ja vodkapäissään runkattua fantasiaa kaikki..
        papalla on varaa kato valita..siis nettisivuista XD

        No sinusta ei kyllä ole muuhun kuin herjaamaan yrittäjäksi. En viitsi kommentoida tähän muuta kuin sen, että ei tuo herjasi minuun tehoa. Herjasi kertoo enemmänkin vain itsestäsi ja omasta kokemustaustastasi. Se on muuten jokseenkin tyypillinen ja kliseemäinenkin herja, ja hyvin odotettavissa tietyn tyyppisiltä ihmisiltä.


      • 2251

        "Tuskin kukaan mies voi oikeasti ihastua kolmikymppiseen tai sitä vanhempaan naiseen. Ei vaikka tämä olisi kuinka hyvän näköinenkin.
        Ei myöskään kukaan eikä minkään ikäinen n.s. normaali mies halua naisekseen paljon yli nelikymppistä naista"

        Uskotko oikeasti noin?


      • online entertainment
        syvästihuvittunut kirjoitti:

        Tää balttiagubbe on palstan huvittavinta antia, mielikuvitus stripparityttärineen kaikkineen :D
        Voi viddu mitä kriteereitä, lisää vodkaa papalle!!!

        Jos olet nuori nainen niin nähtävästi sinulle kaikki vanhemmat äijät ovat niitä jotka aina ahdistelevat nuoria naisia, sillä nähtävästi vain sellaisten vanhempien äijien kanssa olet ollut tekemisissä. Mutta kyllä ainakin minä ihan vaan katselen mielelläni hyvän näköisiä nuoria naisia, eikä siihen liity mitään sen kummempaa.
        Enhän minä edes nuorena parikymppisenä olisi saanut ihan ketä hyvänsä naista, jotenka on se aina ollut minulle selvä asia, että ei jokaista naista kannata edes yrittää. Nyt vanhemmiten se mahdollisesti sopivan naisen alaikäraja on lähellä neljää kymmentä, ja se on ehdoton alaikäraja, sillä naisen pitää ihan oikeasti olla ihastunut minuun myös miehenä, enkä muutenkaan halua tehdä itsestäni hölmöä kun en ole vielä mikään seniili gubbe jolla ei enää millään mitään väliä.

        Näitä wbcamsmallien ja stripparien poseerauskuvia olen harrastanut ihan vaan siksi, kun olen löytänyt sieltä hyvän näköisiä. Ja se on mukava kun tavallaan tunteekin sen mallin josta kuvia on ottanut, kun on hänen kanssaan myös chattaillut. Olen myös sopinut yhden mallin kanssa mm. sellaisen jutun että seuraan aina joskus hänen free-chattiaankin paljon mitään siihen kommentoimatta, siksi kun minusta on huvittavaa lukea niitä miesten kommentteja siinä.
        Olen sanonut aina näille malleille, että en voi heitä pitää tai fantasioida naisenani, kun he ovat kuitenkin niin paljon nuorempia. Mutta että nuoruuden ajoistani he kyllä minua muistuttavat, ja sellaistakin ajattelen että minulla itselläni voisi olla joku heidän kaltaisensa tytär.

        Se miksi on puoli vuotta mennyt että en ole juuri lainkaan noita juttuja harrastanut johtuu osin myös siitä, että yli 2 vuotta seuraamani bisksuaalina itseään pitävä venäläinen ykkösmallinikin vielä ilmoitti minun 2kk saittia seuraamatta oltuani, että hän häipyy saitilta(something has happened, I think you have lost me). Oman privaattiosoitteensa hän on kyllä antanut, ja sanoi haluavansa olla yhteydessä jatkossakin. Muutaman mailin olen hänen kanssaan vaihtanut. Sanoin että jos hänestä uuden tilaanteensakin johdosta tuntuu se kiusalliselta, kun minä pidän hänen kuviaan koneeni taustakuvina niin sitten tuhoan kaikki kuvat. Malli sanoi kuitenkin että ei haittaa mitään, enemmän hän on vaan iloinen siitä, että hänen kuviaan pidän(kuvat eivät ole mitään alastonkuvia tai pornokuvia). Muutenkin oli maileissa mukavaa kirjoitusta, vähän sellaista rohkaisu/ojennus-juttuakin koskien viinan juonnin vähentämistä mitä omalta tyttäreltään voisi odottaa. Viimeisessä mailissa sanoin pimulle, että tee niinkuin mitä jos olisit tyttäreni. Eli jos sinulla menee hyvin niin unohda minut, mutta jos tulee vaikeuksia niin sitten voit muistaa minua, eli molemmin päin hyvä. Chattailin k.o. venäläisen mallin kanssa sen verran paljon että olen varma siitä, että kyseessä on todellakin pimu itse eikä hänen avustajansa.

        Jos kävisin vaikka vain kerran viikossa jossain baarissa niin siihen palaisi ainakin satanen illassa ja 400€/kk. Näihin webcams-saiteille olen törsännyt jotain 200$/kk tai jotain 150€/kk silloin kun chattaillutkin olen. Minä en ole enää baariin viitsinyt menneä lainkaan ainakaan 15 vuoteen. Siellä nyt ei ainakaan tee yhtään mitään.


    • nuoruus kunniaan

      Nuorempi nainenn on aina parempi kuin vanha, kauniimpi, seksikkäämpi, hauskempi, reippaampi, tiukempi, panostaa enemmän ulkonäköönsä, harrastaa enemmän yms...

    • Osittain samoilla linjoilla kanssasi.

      Itselleni sitten taas enempi vaikuttaa se, että miten ihminen on elänyt ja pitänyt huolta itsestään. Eli nelikymppinenkin (olen itse 34v) nainen kyllä vois mut helposti sytyttää kunha hän olis treenattu ja trimmattu.

      Eli ei niinkään ne vuodet, vaan se huolto vaikuttaa omaan valintaan ja mieltymiseen. ;)

      • Olen kolmekymppinen

        "selleni sitten taas enempi vaikuttaa se, että miten ihminen on elänyt ja pitänyt huolta itsestään. Eli nelikymppinenkin (olen itse 34v) nainen kyllä vois mut helposti sytyttää kunha hän olis treenattu ja trimmattu. "

        Kyllä tuokin minulla vaikuttaa. Mielellään pitäisi olla fyysisesti ja psyykkisesti treenattu.

        Ihminen vanhentuu ennen aikojaan jos ei tee asialle jotain hyvissä ajoin.

        "Eli ei niinkään ne vuodet, vaan se huolto vaikuttaa omaan valintaan ja mieltymiseen. ;) "

        Joo, ei vuodet vaan ne ajokilometrit ;) sekä miten on tehty vuosihuollot.


    • 7+6

      Aikamoinen epeli olet itse, jos olet välttynyt siltä ukkoontumiselta, joka ikäisiisi miehiinkin iskee. Selasin joku päivä sitten Facebookista vanhoja koulukavereita, ja suurin osa miehistä (tätä nykyä ikävälillä 27-30) olivat niin vanhentuneita että huh huh. En nyt puhu kaljamahoista ja ilmejuonteista, vaikka niitäkin toki löytyi, vaan koko olemuksesta. Useimmista olisi tuntemattoman ollut mahdoton sanoa, onko kuvassa grillipihviä kääntävä perheenisä tai kaljatuopin kanssa poseeraava tukevahko partajussi päälle kolmen- vai neljänkymmenen.

      Naisissa näkyi suurempia eroja. Joillakin oli perheenäidin leima otsassa, jotkut olivat muuttuneet jo nuorina tätimäisiksi virkanaisiksi, mutta jotkut olivat kyllä paljon nuorekkaampia kuin vastaavat miehet. Ikiteinipissikset ovat kategoria erikseen, mutta tarkoitan nyt naisia, jotka haluavat elää omaa elämäänsä omalla tavallaan ja joita ei kiinnosta perinteiset perheenäitiydet sun muut. Olivat säilyneet nuorekkaina olemukseltaan, vaikkeivat mitään bilehirmuja olekaan. Kyllä sellaisia kolmekymppisistä löytyy, ovat vaan hiukkasen väliinputoajan asemassa. Aika moni noista naisista näytti opiskelleen useampaa alaakin eivätkä oikein osaa päättää mitä tekisivät.

      Mutta tutustu ihan rauhassa nuorempiin naisiin, ei ole keneltäkään pois. Luultavasti kyllä pitävät sinua ihan ukkona jo.

    • ikätoveri

      "Jos löytyisi siitä välistä jotain eli ei näitä tyrkky-koti-perhe-ihmisiä eikä näitä olen-vapaa-sinkku-ja-etsin-unelmieni-miestä-ja-elän-villiä-sinkkuelämää-enkä-tyydy-mihinkään "

      Et varmasti ole ainoa joka etsii. Se vaan on niin että kunnolliset on varattuja tai jos jostain syystä ovat vielä vapaana niin haluavat viimeistään tuossa iässä vakiintua heti heti heti!!!... varmaan aika monen naisen syy kumppanin etsimiseen on perheen perustaminen? eikö vain?

      oikeastaan tää on vain muunnos siitä iänikuisesta halusta löytää "kiltti kunnon nainen" joka on kuitenkin just sun kanssa tarvittaessa myös "tuhma"...

    • -täti31v-

      Henkinen nuorekkuus on täysin eri asia kuin ulkoinen nuorekkuus, tämä fakta unohtuu usein päälle kolmekymppisiltä miehiltä. Nainen on usein realisti asian suhteen, mies on juuri se nuorekas haaveilija, hälläväliä tyyppi.

    • kunnestoisintodistet

      Sitä on niin sokea omalle ulkonäölleen, itse kun sitä omaa naamaa 24/7 näkee ja siihen tottuu.

      Nettitreffeillä tapasin itseään nuorekkaaksi kehuvan 34-vuotiaan miehen. Paikalle saapui puolikalju huonoryhtinen laiheliini(oli kehunut itseään myös urheilulliseksi) istumattomissa, vanhoissa, homssuisissa vaatteissa. Puheet oli nuorekkaita (larppaus, taru sormusten herrasta, leffat, roolipelit, rokkikeikat jne.) suorastaan lapsellisia.

      Emme tavanneet uudelleen vaikka mies olisi tahtonut. Olen vuoden vanhempi.

      Vinkkinä: nuorekkuuteen kuuluu itsestään huolehtiminen sekä ulkoisesti että sisäisesti. Nuorekkuuteen kuuluu myös ajan hermolla pysyminen sekä yleisissä puheenaiheissa että muodissa, musiikissa jne.
      Et ole nuorekas vanhoissa,virttyneissä kuteissa tai laittautumattomana (myös miehet!!! Huomioikaa iho, hiukset, asusteet jne.)

      • Olen kolmekymppinen

        Muutama juttu täytyy mainita.
        En ole puolikalju vaan on tuuheat hiukset päässä. Ryhti on hyvä ja laiha en ole vaan aika normaali mieheksi, keskivertoa paremmassa kunnossa tosin.

        Ei ollut mikään tarkoitus painottaa omaa nuorekkuuttani vaan korostaa oman ikäisistä naisista saatua fiilistä että he tuntuvat vanhoilta itseeni verrattuna. Siitä pääteelin että olen "nuorekkaampi".

        Ehkä arviolta jotain 27-28 vuotias jos 30-vuotiaana mies alkaa sitten hajota käsiin kuten osa näistä naisista vaikuttaa tekevän.


    • Samaa ikäluokaa (M)

      Ehkä sinulla on pieni ikäkriisi. Pidät ikäisiäsi vanhoina, myöntämättä sitä, että olet itse ihan yhtä vanha. Ehkä et tunne saavuttaneesi tarpeeksi? Ikäisilläsi on usein jo pitkä vakaa parisuhde, omistusasunto, ehkä lapsiakin. Ehkä olet itse jumittanut samaan tilanteeseen, jossa olit jo parikymppisenä opiskelijapojuna?

      Bottom line on se, että vaikka katselisit kuinka nuoria naisia, niin et sinä yhtään sen nuoremmaksi muutu. Vanhenet joka vuosi, aivan kuten ne dissaamasi oman ikäisesi naiset.

      • Olen kolmekymppinen

        "Ehkä et tunne saavuttaneesi tarpeeksi? Ikäisilläsi on usein jo pitkä vakaa parisuhde, omistusasunto, ehkä lapsiakin. Ehkä olet itse jumittanut samaan tilanteeseen, jossa olit jo parikymppisenä opiskelijapojuna?"

        Ei tuo pidä paikkaansa.
        Nimenomaanhan en haluaisi omata noita tällä hetkellä lukuunottamatta ehkä tuota vakaata parisuhdetta.

        Enkä ole jumittunut yhtään mihinkään varsinkaan mihinkään opiskelijameininkiin.

        "Bottom line on se, että vaikka katselisit kuinka nuoria naisia, niin et sinä yhtään sen nuoremmaksi muutu. Vanhenet joka vuosi, aivan kuten ne dissaamasi oman ikäisesi naiset. "

        Käsitykseni mukaan hekin vanhenevat? Siis ne nuoret naiset.

        En minä ketään "dissannut", ei vain oikein kiinnosta kuvailemistani syistä nuo oman ikäiset naiset.

        Olisitkohan kuitenkin nainen kommentoimassa ja ehkä kolmekymppinen kun kuulostat vähän kitkerältä?


    • neiti ruiskukka

      Jeps, ymmärrän kyllä tämän ikäkysymyksen. Kolmekymppisiäkin on niin monenlaisia. Joku on saattanut siirtyä jo 18 v. työelämään, olla samassa työpaikassa siitä lähtien, voi olla jo avioliitto takana ja pari lastakin ehkä saatu. Toinen taas saattaa opiskella pitkään olla ehkä töissä vähän aikaa ja todeta, että tuo ei ollutkaan mun juttu ja lähteä uudestaan opiskelemaan, reissata pitkin maailmaa ja harrastaa kaikenlaista. Tuolloin jälkimmäinen kolmikymppinen on ehkä tällöin lähempänä, sitä kaksikymppisten elämäntilannetta, jolloin myös kaksikymppisten seura tuntuu luontevammalta.

      Tunsin yhdeltä harjoittelupaikalta kaksi samanikäistä (32v.) miestä. Toinen heistä oli naimisissa ja hänellä oli lapsi. Toinen oli ollut ehkä reilun vuoden töissä tuolla opiskellut ensin jonkun toisen alan, mutta kouluttautunut sitten uudestaan. Tämä ensimmäisenä kuvailemani mies vaikutti ihan peruskolmikymppiseltä, mutta olin ihan ällistynyt kun kuulin tuon toisen miehen olevan samanikäinen. Tyyli, ulkonäkö ja koko olemus oli nuorekas. Mies olisi mennyt ihan kevyesti vaikka 25 -vuotiaasta. Miehen kanssa jutellessa tuntui, ettei vuosia välillämme edes huomannut (olin tuolloin 21v.)

    • ghjghjghj

      Multa kysyttiin keväällä alkossa paperit. Olen 35v. Olen aivan samaa mieltä aloittajan kanssa, lisäksi monella oman ikäisellä on teini-ikäisiä lapsia. Itsestä tuntuu ns. aikuiselämä on vasta alussa ja olo on kuin nuorella pojalla.

      • nuorekas nainen

        Olen 38-vuotias nainen ja multa kysyttiin viimeksi noin kuukausi sitten papereita Alkossa, ja on niitä kyselty aiemminkin silloin tällöin, mitä nyt aika harvoin Alkoon on ollut asiaa :D Enkä pukeudu pissismäisesti vaan ihan tavallisesti.

        Ikä näkyy eri ihmisissä eri tavoin. Mitä vanhempia ihmisiä, sitä suurempia eroja ulkonäön nuorekkuudessa.


      • Olen kolmekymppinen

        Ei minulta ole papereita kysytty 20 ikävuoden jälkeen.

        Aikuiselämää on kyllä jo takanakin, mutta jotenkin viime aikoina olen huomannut miten jo oman ikäiset naiset tuntuvat todella vanhoilta itseeni verrattuna.


      • ghjghjghj
        nuorekas nainen kirjoitti:

        Olen 38-vuotias nainen ja multa kysyttiin viimeksi noin kuukausi sitten papereita Alkossa, ja on niitä kyselty aiemminkin silloin tällöin, mitä nyt aika harvoin Alkoon on ollut asiaa :D Enkä pukeudu pissismäisesti vaan ihan tavallisesti.

        Ikä näkyy eri ihmisissä eri tavoin. Mitä vanhempia ihmisiä, sitä suurempia eroja ulkonäön nuorekkuudessa.

        No naiselle tuo on etu jos luullaan nuoremmaksi, miehelle taas vähän haitallinen kun pidetään nuorena kollina. No en silti valita, parempi näin päin.


      • Noniinnoh
        Olen kolmekymppinen kirjoitti:

        Ei minulta ole papereita kysytty 20 ikävuoden jälkeen.

        Aikuiselämää on kyllä jo takanakin, mutta jotenkin viime aikoina olen huomannut miten jo oman ikäiset naiset tuntuvat todella vanhoilta itseeni verrattuna.

        Ehkä tuntuvat, mutta eivät sitä ole. Ihan saman ikäinen sinäkin ole.


    • Reipas Mies

      Olen postmoderni siinä mielessä että sormus nimettömään ja iso velka pankille ei ole minusta se kypsyyden merkki, vain valinta johon Suomessa kulttuurillisestikkin olemme sitoutuneet jotta näytämme "normaaleilta" muiden silmissä.

      Nämä ikäisteni naisten tyypilliset lukuisat suhteet ja kierrot sun muut tekee sen että kaikki mahdollinen ladataan sen miesystäväkanditaatin harteille, jotta kelpuutus tulisi kun ne täyttää- onhan naisen miellyttävää olla sinkku kuin mahdollisesti huonon miehen kanssa. olkoonkin virttyneet vaatteet tai pälvikalju kun miehellä voi toki olla paskempiakin ominaisuuksia parisuhdetta ajatellen. Kuitenkaan väitän että useat oikesti hyvä miehet eivät saa mahkuja ikäistensä naisten kanssa kun jäävät pudotus pelissä näitten haaveilijoiden toiveiden täyttämisessä jo alussa.

      Juuri se setti että pitää olla omistusasunto velka, farkku-volkkari ja baby sitter, pitkä suhde ja pitkä työ-ura "jo 30 iässä" on valtaväestön idoli ja rooli johon halutaan sopeutua.

      Minun ikäisellä naisella on todennäköisesti jo lapsi tai useampi, tai sen tekoon olisi jo pian aika- hyvissä yhteisissä puitteissa toki.

      Ikäluokkani koulukaveri miehet ovat kyllä muuttuneet ulkoisesti "ukommiksi" selvästi enemmän kuin minä. En halua olla wnb ikiteini, mutten tosiaan vakosamettihousuinen setäkään!

    • sadgsadg

      Se on vaan siitä kyse kun sä oot kakara ja keskenkasvuinen niin kaikki ikäisesi tuntuvat "vanhoilta.

      • Olen kolmekymppinen

        Jaaa, moni nainen on sanonut että minulla nuoren miehen vitsit mutta tunnun kypsältä jopa ikäisekseni ajatuksiltani.

        Mutta tietysti sinun kommenttisi oli todella kypsä ja aikuismainen tähän ketjuun joten se siitä. ;)


    • palstan miehii

      Taidat heijaa oman kolmenkympinkriisisi naisiin. Kauhistelet, miten vanhoilta monet ikäisesi naiset näyttävät ja tuntuvat. Yhtä hyvin voisit heijastaa kriisisi miehiin: kauhistelisit, miten vanhoilta monet ikäisesi miehet näyttävät ja tuntuvat.

      Haluat ilmeisesti naisen joka on nuori tai ainakin nuorekas? Sitten etsit sellaista itsellesi. Hyvä kuitenkin huomata, etteivät ne naiset (ja miehet) jotka eivät ole hyvin säilyneitä ja nuorekkaita, ole sen takia paskempia ihmisiä. On niitä v-mäisempiäkin ominaisuuksia kuin se, ettei ole nuorekas.

      • Olen kolmekymppinen

        "Taidat heijaa oman kolmenkympinkriisisi naisiin. Kauhistelet, miten vanhoilta monet ikäisesi naiset näyttävät ja tuntuvat. Yhtä hyvin voisit heijastaa kriisisi miehiin: kauhistelisit, miten vanhoilta monet ikäisesi miehet näyttävät ja tuntuvat. "

        Sä voit olla oikeassa.
        Mutta minähän en miehistä ole etsimässä kumppania itselleni joten tuskin heidän vanhenemistaan niinkään tutkailen?

        "Haluat ilmeisesti naisen joka on nuori tai ainakin nuorekas? Sitten etsit sellaista itsellesi."

        Nähtävästi tahdon sellaisen. Se mistä häkellyin on että ajatukseni ovat muuttuneet koska aiemmin ikä ei ollut naisissa ongelma ja näin kolmekymppisissä naisisa vakautta ja kypsyyttä.
        Nyt taas yhtäkkiä huomaan että vaikka nuo ominaisuudet ovat hyviän niin ei kiinnosta jos ne tulevat ulkomuodeoltaan ja sisällöltään jumahtaneessa tai vanhentuneessa paketissa itseeni verrattuna.

        "Hyvä kuitenkin huomata, etteivät ne naiset (ja miehet) jotka eivät ole hyvin säilyneitä ja nuorekkaita, ole sen takia paskempia ihmisiä. On niitä v-mäisempiäkin ominaisuuksia kuin se, ettei ole nuorekas. "

        Olet ihan oikeassa.
        Oikeastaan varmaan joku kypsä perheenäiti tyyppi olisi passeli monelle miehelle. Muttei ehkei minulle kuitenkaan.

        Ehkä kyse on vain että ihmiset vanhenevat eri tahtia sekä ylipäätään ihmisten erilaisuudesta.

        Teen ehkä tästä ikäkysymyksestä suotta härkäsen. Harva se päivä ikäiseni miehet etsivät nuorempaa naista.


      • palstan miehii
        Olen kolmekymppinen kirjoitti:

        "Taidat heijaa oman kolmenkympinkriisisi naisiin. Kauhistelet, miten vanhoilta monet ikäisesi naiset näyttävät ja tuntuvat. Yhtä hyvin voisit heijastaa kriisisi miehiin: kauhistelisit, miten vanhoilta monet ikäisesi miehet näyttävät ja tuntuvat. "

        Sä voit olla oikeassa.
        Mutta minähän en miehistä ole etsimässä kumppania itselleni joten tuskin heidän vanhenemistaan niinkään tutkailen?

        "Haluat ilmeisesti naisen joka on nuori tai ainakin nuorekas? Sitten etsit sellaista itsellesi."

        Nähtävästi tahdon sellaisen. Se mistä häkellyin on että ajatukseni ovat muuttuneet koska aiemmin ikä ei ollut naisissa ongelma ja näin kolmekymppisissä naisisa vakautta ja kypsyyttä.
        Nyt taas yhtäkkiä huomaan että vaikka nuo ominaisuudet ovat hyviän niin ei kiinnosta jos ne tulevat ulkomuodeoltaan ja sisällöltään jumahtaneessa tai vanhentuneessa paketissa itseeni verrattuna.

        "Hyvä kuitenkin huomata, etteivät ne naiset (ja miehet) jotka eivät ole hyvin säilyneitä ja nuorekkaita, ole sen takia paskempia ihmisiä. On niitä v-mäisempiäkin ominaisuuksia kuin se, ettei ole nuorekas. "

        Olet ihan oikeassa.
        Oikeastaan varmaan joku kypsä perheenäiti tyyppi olisi passeli monelle miehelle. Muttei ehkei minulle kuitenkaan.

        Ehkä kyse on vain että ihmiset vanhenevat eri tahtia sekä ylipäätään ihmisten erilaisuudesta.

        Teen ehkä tästä ikäkysymyksestä suotta härkäsen. Harva se päivä ikäiseni miehet etsivät nuorempaa naista.

        Totta, ihmiset ovat erilaisia ja vanhenevat eri tahtiin.
        Sinuna keskityisin etsimään sinulle sopivaa ihmistä kuin jotain juuri tietyn ikäistä tms.
        Ymmärrän kammosi "kypsiä perheäitityyppejä" kohtaan. Ei ole minunkaan unelma. Mutta jotkut haluaa just sellaisen, senkun haluavat.


    • nuorinaaras

      Olen 32v, pitkä, hoikka ja kaunis nainen.tänä kesänä pariinkin otteeseen on paperit pitänyt näyttää, esim kaupassa.
      Minulla ei ole lapsia, asuntolainaa(tai muutakaan velkaa) eikä edes ajokorttia(mieheni ajaa), enkä niitä todellakaan halua.Olen onnellisessa suhteessa kahta vuotta vanhemman miehen kanssa, joka omastakin mielestään näyttää kymmenen vuotta minua vanhemmalta.Henkisesti olemme molemmat nuorekkaita.

    • 34v

      Niinhän se menee että monasti kun 20-vuotialle tytöille ei kelpaa se oman ikäinen tavallinen poika vaan pitää olla jollain tavalla "jännä" mies niin sitten kun vuodet ovat vierineet ja elämä on opettanut niin kun se 20v nainen on vanhentunut 30-vuotiaaksi niin siinä vaiheessa se sama oman ikäinen tavallinen mies, joka ei 10v aikaisemmin kelvannut, yhtäkkiä kelpaakin.

      Mutta kun sille 30v miehelle ei enää kelpaakaan se 30v nainen. Tässä vaiheessa nainen vetää herneen nenäänsä ja alkaa haukkumaan miestä keskenkasvuiseksi ja kehottaa tätä aikuistumaan.

      Sanotaan noista markkina-arvoteorioista mitä tahansa niin kyllä se vaan on totta että nuori nainen voi usein ottaa melkein kenet haluaa miehen ja miehen on tyytminen siihen kenet saa mutta mitä enemmän aikaa kuluu niin sen enemmän sen miehen valta kasvaa ja sen naisen valta vähenee.

    • MuumiCityBoy

      Ehkä vähän samoilla linjoilla liikun. 26 - vuotta mittarissa ja varsinkin ne monet pari vuotta vanhemmat, n. 30 - vuotiaat ja mikä ettei oman ikäisetkin naiset tuntuvat minua vanhemmilta. Niin henkisesti kuin fyysisestikin. Olen itse jämähtäny sellaiseksi parikymppisen aluksi. Juuri mieleltäni, eikä kyllä fyysisestikään ole paljon huomattavaa muutosta siitä 18-20 vuoden iästä.

      En tiedä mikä on. Mut ajatukset kulkenut vähän samoilla linjoilla kuin alkuperäiselläkin postaajalla.

    • Nähty on!

      Yhtenä iltana tanssailin kauniin ja timmin blondin kanssa ja tämä nainen on itseäni 5 vuotta vanhempi hänen ollessaan 31v. Luulin tätä kaunotarta 2 vuotta itseäni nuoremmaksi.

      Naiselle, jolle baarissa kukkuilu, alkoholi, tupakka ja yhdenillansutinat maistuu - yleensä rupsahtaa nopeammin kuin tupakoimaton, vähän alkoholia kuluttava ja liikunnasta tykkäävä nainen.

      Toki löytyy niitäkin naisia, jotka puhkeavat kukkaan vasta 30vee paikkeilla. Ei pidä yleistää.

    • 20+11

      31v naisena voin silti ymmärtää ajatuksesi. Moni nainen on jo kolmikymppisenä niin sanotusti antanut itsensä ikääntyä enemmän kun niin nuoressa iässä olisi pakko. Mitä voi odottaa jos 20-30 vuotiaana jatkaa samaa kaavaa; ei urheilla, istutaan katsomassa kaikki mahdolliset vanhat ja uudet sarjat telkusta töiden jälkeen (jossa myös istutaan), viikonloppusin ollaan viihteellä, syödään mitä sattuu. Kymmenen vuotta tuota ei voi antaa eväitä kauniiseen kypsyyteen. Itse treenaan ihan sikana ja tiedän mitä syön, en käy baareissa enkä polta kun ehkä max viis kertaa vuodessa mikä sekin itseasiassa kuulostaa paljolta minulle. Tämän vuoden aikana minulta on kysytty henkilöpapereita raflassa enkä todellakan kestää paikalleen jämähtämistä. Olen hirveän utelias hösääjä. Mutta tiedätkös mitä, minä en pidä sitä synonyyminä sille että haluaisi tasapainoisen elämän jossa voisi kiinnostaa verhojenkin valkkaaminen. Kyllä minä perheen haluan, eläväisen perheen. Ja olisi kiva ajatella että joskus kykenisin keskittymään verhojen valkkaamiseen ja opettelemaan useamman ruoka- ja leivontareseptin. Mutta mä olen ehkä vähän lapsellinen kolmikymppinen? Tai vaan erilainen persoona joita löytyy muualtakin. En usko että ihminen omaa ominaisuuksia ikänsä mukaan. Jos on tylsä, on ollut sitä aina. Nuorempana voi vaan olla vähän ajattelemattomampi touhuissaan. En tiedä onko sekään sitten sama asia kun elinvoimainen.

      • Nähty on!

        Mistä kaltaisiasi naisia voi pongata? Baareissa harvemmin näkee oikeasti mielenkiintoisia, luonteeltaan pirteitä, järkeviä ja hauskoja naisia. Enemmänkin niitä ryhävalaita jotka pitävät siiderilasia ja tuoppia yhtä aikaa räpylöissä ja toinen ryhmä on ylimeikatut BB-ämmät. Minne täytyy mennä? Naisten pumppiin?!


      • Olen kolmekymppinen

        Minulla on täsmälleen samankaltaisia ajatuksia sinun kanssasi.

        En ole lapsellinen, enkä teini tai opiskelija poju. Enemmänkin olo on kuin"nuorella aikuisella" kun taas oman ikäiset naiset joita olen kohdannut tuntuvat jo "aikusilta naisilta" joilla ekana on listalla perhe/ura/koti jne.

        Onhan noita kolmekymppisiä samankaltaisia nuorekkaita naisiakin, mutta harva vaikuttaa olevan vapaana ja lopuista taitaa olla niin kova pula että kilpailu on suht kovaa.

        Kyllä minäkin perheen perustamista voin tahtoa, mutta vain oikean naisen kanssa enkä niin että nainen on sellainen jo vanhenemiseen ja ikääntymiseen keskittyvä muumimamma.


      • Mikko_M

        Olen kanssasi samanikänen nuorimies ja olen tehnyt saman havainnon.

        Ihminen alkaa hiljalleen rappeutua kun ikää tulee 20 mittariin ja jos mitään ei tee, niin tilanne näyttää kamalalta jo kolmikymppisenä. Havahduin asiaan viime kesänä kun näin osaa luokkakavereistani pitkään aikaan. Osalla maha roikkui pahasti vyön päällä, tukka alkoi harventua ja muutenkin olemus oli kuin 5-kymppisellä. Aika monella naisella samankaltaiset ongelmat: pelastusrengas vyötäröllä ja muutenkin näyttivät "kulahtaneilta".

        Tässä iässä alkaa jo nähdä miten ihmiset pitävät huolta terveydestään ja hyvinvoinnistaan. Jos tosiaan illat kuluvat sohvalla ja viikonloput baareissa, niin tulokset kyllä näkyy.

        Itseäni luullaan usein 6-7 vuotta nuoremmaksi, josta olen enemmän kuin hyvillään. Papereitakin välillä kysytään kun ostan kaljaa (harvoin) kaupasta. Olo on kuin "kukkopojalla". Ikä on vain numeroita ja ulkonäköönsä voi vaikuttaa.

        Mistä sinunlaisia urheilullisia ja terveitä elämäntapoja noudattavia naisia löytää? Mulle kelpaisi yksi sellainen! Olisi kiva talvella lähteä vaikka hiihtämään, kesällä rullaluistella ja muutenkin salikaveriksi.


      • 88888i
        Nähty on! kirjoitti:

        Mistä kaltaisiasi naisia voi pongata? Baareissa harvemmin näkee oikeasti mielenkiintoisia, luonteeltaan pirteitä, järkeviä ja hauskoja naisia. Enemmänkin niitä ryhävalaita jotka pitävät siiderilasia ja tuoppia yhtä aikaa räpylöissä ja toinen ryhmä on ylimeikatut BB-ämmät. Minne täytyy mennä? Naisten pumppiin?!

        Nettitreffeille. Sieltä löytää niitä naisia, joilla ei ole aikaa eikä halua istua baarissa odottelemassa, että unelmien mies löytyy


      • Pohdiskellen
        Olen kolmekymppinen kirjoitti:

        Minulla on täsmälleen samankaltaisia ajatuksia sinun kanssasi.

        En ole lapsellinen, enkä teini tai opiskelija poju. Enemmänkin olo on kuin"nuorella aikuisella" kun taas oman ikäiset naiset joita olen kohdannut tuntuvat jo "aikusilta naisilta" joilla ekana on listalla perhe/ura/koti jne.

        Onhan noita kolmekymppisiä samankaltaisia nuorekkaita naisiakin, mutta harva vaikuttaa olevan vapaana ja lopuista taitaa olla niin kova pula että kilpailu on suht kovaa.

        Kyllä minäkin perheen perustamista voin tahtoa, mutta vain oikean naisen kanssa enkä niin että nainen on sellainen jo vanhenemiseen ja ikääntymiseen keskittyvä muumimamma.

        Jos totta puhutaan, niin en nyt niin kauheasti pidä tästä ikäkeskustelusta. Tämän takia naiset yleensä eivät halua sanoa ikäänsä, koska heidät kategorioidaan...tietty vuosikymmen edustaa tietynlaista naiskuvaa, ja näin nainen menettää tietyä viehättävyyttää. Tiedät varmasti mitä tarkoitan? Ihmiset ovat loppujen lopuksi yksilöitä...

        Mutta asialla on tietenkin tämä toinenkin puoli. Olen itse parikyppinen nainen, ja omanikäiseni ja nuoremmat tuntuvat usein jossain määrin lapsellisilta ja naiiveilta. Elämänkokemus ja tietty saavutettu vakavuus elämään ovat minusta viehättäviä ominaisuuksia, mutta toisaalta unohtamatta lapsenmielisyyttä, leikkisyyttä ja uteliasuutta, ja tällaisiin persoonallisuuksiin olen törmännyt itseäni n 10 vuotta vanhempien piirissä. Kunnioitan heitä, ja kunnioitus on hyvän suhteen perusta.

        Valitettavasti sydämen asioita ei voi aina lokeroida normaaliuden laatikkoon, vaan sen saisi näissä asioissa unohtaa kokonaan... Loppujen lopuksi meidän pitäisi (kai) löytää se meille itsellemme sopiva kumppani, eikä joku sosiaalisiin, oletettuihin, hyväksyttäviin normeihin perustuva. Joten alussa esittämääsi ajatukseen: ei, sinussa ei ole mitään vikaa.


      • Olen kolmekymppinen
        Pohdiskellen kirjoitti:

        Jos totta puhutaan, niin en nyt niin kauheasti pidä tästä ikäkeskustelusta. Tämän takia naiset yleensä eivät halua sanoa ikäänsä, koska heidät kategorioidaan...tietty vuosikymmen edustaa tietynlaista naiskuvaa, ja näin nainen menettää tietyä viehättävyyttää. Tiedät varmasti mitä tarkoitan? Ihmiset ovat loppujen lopuksi yksilöitä...

        Mutta asialla on tietenkin tämä toinenkin puoli. Olen itse parikyppinen nainen, ja omanikäiseni ja nuoremmat tuntuvat usein jossain määrin lapsellisilta ja naiiveilta. Elämänkokemus ja tietty saavutettu vakavuus elämään ovat minusta viehättäviä ominaisuuksia, mutta toisaalta unohtamatta lapsenmielisyyttä, leikkisyyttä ja uteliasuutta, ja tällaisiin persoonallisuuksiin olen törmännyt itseäni n 10 vuotta vanhempien piirissä. Kunnioitan heitä, ja kunnioitus on hyvän suhteen perusta.

        Valitettavasti sydämen asioita ei voi aina lokeroida normaaliuden laatikkoon, vaan sen saisi näissä asioissa unohtaa kokonaan... Loppujen lopuksi meidän pitäisi (kai) löytää se meille itsellemme sopiva kumppani, eikä joku sosiaalisiin, oletettuihin, hyväksyttäviin normeihin perustuva. Joten alussa esittämääsi ajatukseen: ei, sinussa ei ole mitään vikaa.

        Kiitos pohdiskelevasta viestistäsi.

        "Tämän takia naiset yleensä eivät halua sanoa ikäänsä, koska heidät kategorioidaan...tietty vuosikymmen edustaa tietynlaista naiskuvaa, ja näin nainen menettää tietyä viehättävyyttää. Tiedät varmasti mitä tarkoitan? Ihmiset ovat loppujen lopuksi yksilöitä..."

        Mutta entäs jos yksilö itse "kategorisoi" itsensä ja tekee juuri niitä tyypillisä kolmekymppisen juttuja ja alkaa oikein varustautumaan sitä varten että "no nyt ollaan sitten jo ihan aikuisiässä eikä nuoria enää, kohtahan tuo keski-ikä kolkuttaa jo ovella".

        En minä ketään kategorisoi iän perusteella, mutta yllätyin hieman kun seuraa hakiessa moni nainen jota ajattelin olevan jo ehkä 40-vuotias onkin ikäiseni jne.

        Mielestäni on aivan yhtä paha virhe yksilötltä nimenomaan menettää nuo ominaisuudet joita mainitsit kuten leikkisyys ja uteliaisuus jne. Ei ne välttämättä vähennän elämänkokemusta.

        Itseäni riepoo myös kolmekymppisten naisten vakavuus suhteessa saavutettuin asioihin kuten varallisuus ja sitten joku ihme keskiluokkainen sosiaalinen status. En minä tiedä miksi pitää sillä tavoin jämähtää ja ajatella että "nyt kun oon 30 nii pitäisi olla ukko, lapset, koti ja auto jne.,"

        "Loppujen lopuksi meidän pitäisi (kai) löytää se meille itsellemme sopiva kumppani, eikä joku sosiaalisiin, oletettuihin, hyväksyttäviin normeihin perustuva."

        Tässä taitaa olla se opetus minulle. Ehkä mietin asiaa liikaa tuolta kantilta ja minussa ei ole mitään vikaa jos etsin esimerkiksi nuorempaa tai itseni ikäiseltä tuntuvaa tai itselleni ennen kaikkea sopivaa kumppania.


      • Pohdiskellen
        Olen kolmekymppinen kirjoitti:

        Kiitos pohdiskelevasta viestistäsi.

        "Tämän takia naiset yleensä eivät halua sanoa ikäänsä, koska heidät kategorioidaan...tietty vuosikymmen edustaa tietynlaista naiskuvaa, ja näin nainen menettää tietyä viehättävyyttää. Tiedät varmasti mitä tarkoitan? Ihmiset ovat loppujen lopuksi yksilöitä..."

        Mutta entäs jos yksilö itse "kategorisoi" itsensä ja tekee juuri niitä tyypillisä kolmekymppisen juttuja ja alkaa oikein varustautumaan sitä varten että "no nyt ollaan sitten jo ihan aikuisiässä eikä nuoria enää, kohtahan tuo keski-ikä kolkuttaa jo ovella".

        En minä ketään kategorisoi iän perusteella, mutta yllätyin hieman kun seuraa hakiessa moni nainen jota ajattelin olevan jo ehkä 40-vuotias onkin ikäiseni jne.

        Mielestäni on aivan yhtä paha virhe yksilötltä nimenomaan menettää nuo ominaisuudet joita mainitsit kuten leikkisyys ja uteliaisuus jne. Ei ne välttämättä vähennän elämänkokemusta.

        Itseäni riepoo myös kolmekymppisten naisten vakavuus suhteessa saavutettuin asioihin kuten varallisuus ja sitten joku ihme keskiluokkainen sosiaalinen status. En minä tiedä miksi pitää sillä tavoin jämähtää ja ajatella että "nyt kun oon 30 nii pitäisi olla ukko, lapset, koti ja auto jne.,"

        "Loppujen lopuksi meidän pitäisi (kai) löytää se meille itsellemme sopiva kumppani, eikä joku sosiaalisiin, oletettuihin, hyväksyttäviin normeihin perustuva."

        Tässä taitaa olla se opetus minulle. Ehkä mietin asiaa liikaa tuolta kantilta ja minussa ei ole mitään vikaa jos etsin esimerkiksi nuorempaa tai itseni ikäiseltä tuntuvaa tai itselleni ennen kaikkea sopivaa kumppania.

        Pidän tuosta ilmauksestasi: "itseni ikäiseltä tuntuvaa", koska niinhän se on. Henkinen ikä määrittää ihmistä ja henkistä yhteyttähän tässä haetaan. Minun elämässä on ollut tapahtumia, joissa elämän realiteetit on lyöty pöytään, ja saanut minut vakavoitumaan. Tunnen olevani ajoittain ikäisiäni vanhempi, ehkäpä juuri 30 :) joten ymmärrän sen näkökulman, miten omaikäisistä ei löydy sitä ...hmm... tasa-arvoisuutta...!?! Vai millä sanalla sitä kuvailisi...

        Ja kyllä, olen kanssasi täysin samaa mieltä, että on virhe menettää leikkisyys ja uteliaisuus. Ja jos nämä piirteet ovat kadonneet näiltä "En minä tiedä miksi pitää sillä tavoin jämähtää ja ajatella että "nyt kun oon 30 nii pitäisi olla ukko, lapset, koti ja auto jne.,"" -henkilöiltä, niin he eivät ole sinua varten.


      • Olen kolmekymppinen
        Pohdiskellen kirjoitti:

        Pidän tuosta ilmauksestasi: "itseni ikäiseltä tuntuvaa", koska niinhän se on. Henkinen ikä määrittää ihmistä ja henkistä yhteyttähän tässä haetaan. Minun elämässä on ollut tapahtumia, joissa elämän realiteetit on lyöty pöytään, ja saanut minut vakavoitumaan. Tunnen olevani ajoittain ikäisiäni vanhempi, ehkäpä juuri 30 :) joten ymmärrän sen näkökulman, miten omaikäisistä ei löydy sitä ...hmm... tasa-arvoisuutta...!?! Vai millä sanalla sitä kuvailisi...

        Ja kyllä, olen kanssasi täysin samaa mieltä, että on virhe menettää leikkisyys ja uteliaisuus. Ja jos nämä piirteet ovat kadonneet näiltä "En minä tiedä miksi pitää sillä tavoin jämähtää ja ajatella että "nyt kun oon 30 nii pitäisi olla ukko, lapset, koti ja auto jne.,"" -henkilöiltä, niin he eivät ole sinua varten.

        "Minun elämässä on ollut tapahtumia, joissa elämän realiteetit on lyöty pöytään, ja saanut minut vakavoitumaan. Tunnen olevani ajoittain ikäisiäni vanhempi, ehkäpä juuri 30 :) joten ymmärrän sen näkökulman, miten omaikäisistä ei löydy sitä ...hmm... tasa-arvoisuutta...!?! Vai millä sanalla sitä kuvailisi..."

        Nuorempana tunnuin monesta kypsemmältä ikäisekseni koska tietyllä tavalla otin elämää vakavasti koska olin nähnyt "ikäviä asioita" ja tiedostanut niiden painoarvon elämässä.

        Se mitä en ota vakavasti on tämä sosiaalinen status jota tässäkin ketjussa osa näyttää painottavan miten tärkeää se on että täyttää jonkin valmiiksi pedatun roolin 30-vuotiaana.
        Nämä ihmiset ottavat itsensäkin liian vakavasti sekä oman aikuismaisen käytösmallinsa johon kuuluu kaikki nuo tunnusmerkit että nyt ollaan kolmekymppisiä ja asiat on mallillaan.

        "Ja kyllä, olen kanssasi täysin samaa mieltä, että on virhe menettää leikkisyys ja uteliaisuus."

        Osa ihmisistä ei ymmärrä tietynlaista huumoria ja ovat menettäneet myös oman mielikuvituksensa harmaaseen arkeen jonka vain näkevät sekä niihin sosiaalisiin odotusarvoihin.

        Kun tajuaa elämästä vähän syvällisemmin vakavia juttuja niin sitä kummasti osaa ottaa huumorilla, rennommin ja myös "Nuorekkaammin" nuo jutut.

        Sellaista kumppania minä kaipaan, mutta jotenkin löi silmille oman ikäisteni naisten "rupsahtaminen" ennen kaikkea henkisellä puolella. Osalla se näyttää tapahtuneen kyllä yleensä omasta myötävaikutuksesta myös tuolla ruumiillisellakin puolella.

        Kiitos valaisevista kommenteistasi. Uskon että sinun kanssasi samalla tavoin elämään suhtautuvaa naista taidan etsiä. ;)


      • Pohdiskellen
        Olen kolmekymppinen kirjoitti:

        "Minun elämässä on ollut tapahtumia, joissa elämän realiteetit on lyöty pöytään, ja saanut minut vakavoitumaan. Tunnen olevani ajoittain ikäisiäni vanhempi, ehkäpä juuri 30 :) joten ymmärrän sen näkökulman, miten omaikäisistä ei löydy sitä ...hmm... tasa-arvoisuutta...!?! Vai millä sanalla sitä kuvailisi..."

        Nuorempana tunnuin monesta kypsemmältä ikäisekseni koska tietyllä tavalla otin elämää vakavasti koska olin nähnyt "ikäviä asioita" ja tiedostanut niiden painoarvon elämässä.

        Se mitä en ota vakavasti on tämä sosiaalinen status jota tässäkin ketjussa osa näyttää painottavan miten tärkeää se on että täyttää jonkin valmiiksi pedatun roolin 30-vuotiaana.
        Nämä ihmiset ottavat itsensäkin liian vakavasti sekä oman aikuismaisen käytösmallinsa johon kuuluu kaikki nuo tunnusmerkit että nyt ollaan kolmekymppisiä ja asiat on mallillaan.

        "Ja kyllä, olen kanssasi täysin samaa mieltä, että on virhe menettää leikkisyys ja uteliaisuus."

        Osa ihmisistä ei ymmärrä tietynlaista huumoria ja ovat menettäneet myös oman mielikuvituksensa harmaaseen arkeen jonka vain näkevät sekä niihin sosiaalisiin odotusarvoihin.

        Kun tajuaa elämästä vähän syvällisemmin vakavia juttuja niin sitä kummasti osaa ottaa huumorilla, rennommin ja myös "Nuorekkaammin" nuo jutut.

        Sellaista kumppania minä kaipaan, mutta jotenkin löi silmille oman ikäisteni naisten "rupsahtaminen" ennen kaikkea henkisellä puolella. Osalla se näyttää tapahtuneen kyllä yleensä omasta myötävaikutuksesta myös tuolla ruumiillisellakin puolella.

        Kiitos valaisevista kommenteistasi. Uskon että sinun kanssasi samalla tavoin elämään suhtautuvaa naista taidan etsiä. ;)

        Niin no...jonkinlainen rupsahtaminen se on tässä itselläkin väistämättä edessä, mutta tuskinpa tarkoitit sillä luonnollista, fyysistä vanhenemista. Ehkä kyse on enemmänkin periksiantamisesta (raaka sana tuokin), kun ei saavutetakaan mitä on elämään suunniteltu siinä ajassa missä pitäisi. Ihminen keskittyy ajatuksissaan sinänsä hyviin ja oikeisiin asioihin (kuten oma talo, mies ja lapset), että unohtaa miten oma elämäkin on hyvää elämää sellaisenaan ja täynnä mahdollisuuksia itsensä kehittämiseen ja elämästä nauttimiseen.

        Tässä viestiketjussa moni tuntuu tarttuvan sanoihin, pikemminkin kuin itse asiaan... Tai tarkastelevan kysymystä omasta preferenssistään... Hienoahan se on että jollain on perhe, ja nauttii elämästään. Kodin ylläpitäminen on arvokasta työtä, mutta sellaisenaan se ei tee kaikkia onnellisiksi. Elämästä muotoutuu kaikille omanlainsensa ja -näköisensä - toivottavasti.

        Tunnut olevan järkevästi selvillä siitä mitä etsit ja tahdot, joten se kyllä auttaa sinua ratkaisuissasi. Hyvää jatkoa sinulle!


    • Jaska'

      Itse havahduin omaan vanhenemiseeni viikonloppuna kun eräs nelikymppinen mies tuli jutteleen yö kerhossa ja sanoi mulle,että kyllä me taidetaan olla jo vähän liian vanhoja tällaiseen paikkaan, vaikka eihän sitä haluais itselleen myöntää. Minä ku oon pitäny itteeni varsin nuorekkaana tähän saakka. Joo kyllä vaan rupee noi parikymppiset tytöt näyttään ja kuulostaan jo ihan penikoilta kolmikymppisen miehen silmissä. Kyllä ainakin itse koen,että ne itseni ikäiset naiset on niinku henkisesti samalla tasolla enemmän itseni kanssa, ku noi pissikset....

      • Mikko_m

        "Itse havahduin omaan vanhenemiseeni viikonloppuna kun eräs nelikymppinen mies tuli jutteleen yö kerhossa ja sanoi mulle,että kyllä me taidetaan olla jo vähän liian vanhoja tällaiseen paikkaan"

        Ehkä tämä mies näki susta, että olet henkisesti kypsempi kuin paikan muut asiakkaat, vaikka ehkä fyysisesti voit olla parikymppisen näköinen. Varttuneemmilla ihmisillä alkaa olla psykologista silmää.


    • 14

      Odotahan "poika", kun täytät 50 ja 60, niin kolmekymppiset naiset kiinnostaa sinua kovasti. Ikävä puoli on, että sinä herätä heissä pelkkää vastenmielisyyttä.

    • TääOnNiinNähty

      Niin... "Teitä" on niin paljon, että jo ihan naurattaa ;) ja tuolla tarkoitan sitä, että kun henkilö tulee tiettyyn ikään, niin hän kuvittelee olevansa niin nuorekas ja jopa nuoren näköinen sekä oloinenkin, tätä lisää vielä se, että äiti, täti taikka baarissa ollut humalainen nainen on kehunut sinua niin nuorekkaaksi.

      Samalla tajutaa, että hei, mä oon tosi nuori vielä, vaikka joku ikäkriisi painaa päälle. Voit ihan rauhassa olla kiinnostunut nuorista naisista ja onnea yritykselle, jos saat nuoren. Se meinaa kun on aika vaikeaa nykypäivänä, ellei sinulla satu olemaan paksu lompakko.. Nuoret naiset ottavat kumppanikseen mielummin oman ikäisen miehen kuin vanhan.

      • Olen kolmekymppinen

        "Niin... "Teitä" on niin paljon, että jo ihan naurattaa ;) ja tuolla tarkoitan sitä, että kun henkilö tulee tiettyyn ikään, niin hän kuvittelee olevansa niin nuorekas ja jopa nuoren näköinen sekä oloinenkin, tätä lisää vielä se, että äiti, täti taikka baarissa ollut humalainen nainen on kehunut sinua niin nuorekkaaksi."

        Ihan tuttavat ovat tätä kommentoineet joskus.

        Osasyynä voi olla etten ole jämähtänyt tiettyyn "kolmekymppisen" rooliin ainakaan vielä.
        Minua on usein arvioitu alle kolmekymppiseksi (27-28 vuotiaaksi).
        On paljon nuoremman näköisiä ja oloisia miehiä kuin minä.

        "Voit ihan rauhassa olla kiinnostunut nuorista naisista ja onnea yritykselle, jos saat nuoren. Se meinaa kun on aika vaikeaa nykypäivänä, ellei sinulla satu olemaan paksu lompakko.. Nuoret naiset ottavat kumppanikseen mielummin oman ikäisen miehen kuin vanhan. "

        Mieluummin ehkä sitten kuitenkin on yksin tai kilpailee noista nuorista naisista kuin sitten yrittää ottaa ikäistään naista joka tuntuu itseä 5-10 vuotta vanhemmalta ja mahdolliselta muumimammalta?

        "Samalla tajutaa, että hei, mä oon tosi nuori vielä, vaikka joku ikäkriisi painaa päälle. "

        Tämä on väärin kirjoiteltu.

        Tajuan kyllä olevani 30, mutta kun katson naisia niin he eivät tunnu ikäisltäni ja jos näitä on riittävästi niin todennäköisesti se olen joko minä joka on "nuorempi" tai sitten he ovat vanhentuneet ennen aikojaan.

        "K"riisi" voisi tulla siinä kun tajuaa että sitä tosiaan on jo kolmekymppinen, mutta oman ikäiset naiset tuntuu vanhoilta itselle vaikka aiemmin (alle 30 vuotiana) en sellaista ajatellut.

        Kirjoituksesi oli hyvin negatiivissävyinen. Oletko katkera omista vuosistasi ehkä vai mistä se johtuu?


    • tietäjäää

      Olet pedofiilli

      • Olen kolmekymppinen

        Tuo oli uusi virkistävä näkökohta tähän keskusteluun! :D

        Tuota ajatusta johtamalla jokainen mies joka kokee siis olevansa "väärän ikäinen" oman ikäisille naisille tai samasta ikäluokasta oleville naisille kyseessä on pedofiili.


    • naurismaan nauris.

      Minä kuten suurin osa naispuolisista ystävistäni olemme ammattikorkea- tai korkeakoulututkinnon suorittaneita. Yhteistä meille on tietty suunnitelmallisuus ja pitkäjänteisyys (lukio -> opiskelu -> työelämä -> mahdolliset jatko-opinnot). Työ vaatii aika paljon ja myös ylitöitä kouluttautumista on kuten myös työmatkoja.

      Usein sitä myöskin haluaa omistusasunnon, koska vuokralla asuminen ei ole järkevää. Pääkaupunkiseudulla asuntojen hinnat ovat kuitenkin pilvissä. Ei siis tarvitse olla ruudinkeksijä tajutakseen, että vaativa työ tarve löytää rahat asuntolainan maksuun tarkoittaa sitä, että työ ei ole mikään "mainostenjakokesätyö", vaan oikean uran luomista.

      Fakta on se, että moni meistä elää keskiluokkaista elämää. Sitä halveksutaan ja halutaan, että se oma elämä olisi parempaa. Myönnän itsekin joskus parikymppisenä opiskelijana ajatelleeni, että onneksi voin matkustaa vapaasti minne haluan ja nukkua vaikka kellon ympäri ja tehdä mitä haluan. Kummasti vaan sitä rupesi haluamaa samaa kuin moni muukin eli omakotitaloa, lasta ja vakituista työpaikkaa.

      Toinen fakta on se, että naisen on hankittava lapsi silloin, kun se biologisesti on mahdollista. Hedelmällisyys laskee 30-v ikäisenä ja erityisesti 35-v jälkeen. Koska yhteiskunta on sellainen, että opinnot suoritetaan tietyn ikäisenä ja lapset pitää tehdä tietyn ikäisenä, niin se on luonut käsitteen "ruuhkavuodet", jolloin velvollisuudet vievät ison osan elämästä. Jos ihmisessä on ollut 20-v ikäisenä halu hullutella ja tehdä epäsovinnaisia asioita, niin se sama halu on olemassa, mutta sen voi pistää lepäämään siksi aikaa, kun ura ja lapsi vievät enemmän aikaa.

      Maanteillä ajaa paljon 40-60 v ikäisiä moottoripyörillään. He ovat niitä, jotka ovat panostaneet lapsiin ja uraan silloin kuin muutkin ja kun lapset kasvavat isoksi ja työura on vakiintunut, niin voi tehdä taas niitä asioita, mitä nuorena teki. Erona on vaan se, että on enemmän rahaa käytössä. Tämä on vain yksi esimerkki siitä, että elämässä asioille on oma aikansa ja paikkansa.

      Ehkä sinusta vastuuntunto on tylsää? Minullakin on pari lasta, omistuasunto, vakituinen työ, opiskelen jatkuvasti työn ohessa jne. Ehkä se on ennalta arvattavaa ja toivottoman harmaata ja väritöntä. Silti koen olevani äärimmäisen onnellinen. Kotona olen verkkareissa ja villasukissa, töissä jakkupuvussa ja korkokengissä vanhoillisen työpaikkani etiketin mukaisesti. Enää en hyppele benji-hyppyjä kuten nuorempana enkä etsi extreme-matkoja ihan siksi, että minulla on vastuu lapsistani, jotta heidän äitinsä pysyy terveenä ja kyvykkäänä hoitamaan heitä. Käyn kuitenkin edelleen esim. rokkikeikoilla ja saatan lähteä esim. äkkilähdölle itsekseni johonkin eurooppalaiseen kaupunkiin eli minussa on yhä paljon samaa kuin mitä oli parikymppisenä.

      Jos koet, että haluat naista, joka on henkiseltä ja ruumiilliselta tasoltaan kaksikymppinen, niin eihän se ole meiltä muilta pois. Itse sanoisin, että yllättävän moni 30-40 v mies haluaa pitää kiinni nuoruudestaan eikä osoita mitään "aikuistumisen" merkkejä. Onneksi on olemassa kuitenkin myös niitä miehiä, jotka ovat vastuullisia ja luotettavia siitä huolimatta, että ikää tulee lisää eikä heidän tarvitse korostaa vastuullisuuttaan pukeutumalla pappamaisesti, vaan pukeutuvat kuten ennenkin, mutta ennakkoluulottomuutta ja huumoria löytyy senkin edestä.

      Jos sinulla itselläsi ulkonäköä ja rahaa riittää, niin varmasti löydät itsellesi 16-22-vuotiasta naista, joilla ei oma raha riitä elämiseen. Silloin kumpikin teistä saa sitä mitä haluaa.

      • sillitrooli

        Aika pitkän tekstin kirjoitit ollaksesi niinkin välinpitämätön aloittajan ajatuksia kohtaan kuin väität olevasi.


      • m36-INTJ

        "Minä kuten suurin osa naispuolisista ystävistäni olemme ammattikorkea- tai korkeakoulututkinnon suorittaneita. Yhteistä meille on tietty suunnitelmallisuus ja pitkäjänteisyys (lukio -> opiskelu -> työelämä -> mahdolliset jatko-opinnot). Työ vaatii aika paljon ja myös ylitöitä kouluttautumista on kuten myös työmatkoja."

        Teidän olisi syytä olla sitten ihan itseksenne. Epäilen että tekemänne työ on oikeasti minkään arvoista kenellekään. Se argumentti että vapaat markkinat karsivat pois turhat firmat ja työpaikat ei toimi, koska markkinat eivät oikeasti ole vapaita, vaan turhia aloja tuetaan veronmaksajien varoilla, kilpailua ei ole, ja niin edespäin. Ja vaikka olisikin kilpailua, se ei välttämättä äärimmilleen vietynä takaa parempaa laatua, vaan jopa heikentää laatua. Turha luonnonvarojen riistäminen on yksi toinen seikka, mitä turhat palvelut ja tuotteet myös tekevät.

        Myös esim. menestynyt Henry Ford, joka teki autoja, sanoi ettei tehnyt niitä asiakkaiden toiveiden mukaisesti, vaan sillä tavalla miten hän itse halusi. Jos olisi tehnyt niitä asiakkaiden toiveiden mukaisesti autoista olisi tullut huonoja. Asiakkaat eivät yleensä tiedä mitä haluavat, joten nämä osaltaan tukevat huonolaatuisten tuotteiden ja palvelujen tekemistä.

        "Fakta on se, että moni meistä elää keskiluokkaista elämää. Sitä halveksutaan ja halutaan, että se oma elämä olisi parempaa. Myönnän itsekin joskus parikymppisenä opiskelijana ajatelleeni, että onneksi voin matkustaa vapaasti minne haluan ja nukkua vaikka kellon ympäri ja tehdä mitä haluan. Kummasti vaan sitä rupesi haluamaa samaa kuin moni muukin eli omakotitaloa, lasta ja vakituista työpaikkaa."

        Minulla on kyllä omistusasunto, (ja mökki) ja nukun miten haluan. Matkustamista inhoan yli kaiken. Missään tapauksessa en suostuisi mihinkään työmatkoihin, ja mitään vakituista työtä minulla ei ole koskaan ollut. Joskus nuorempana erehdyin pätkätöihin, ja siitä ei jäänyt paljoakaan käteen. Koulutuksen suhteen minulla on enemmän kuin teillä muilla annettavana, joku ammattikorkeakoulututkinto ei paljon säväytä.

        Perinnölläni ja sijoituksillani olen tienannut paljon enemmän, ja tekemättä mitään, paitsi viisaita päätöksiä omaisuuden hallinnassa Esim. möin perintöasuntoni itse ilman välittäjää (siitä säästöt noin 15 000 €, ja asunto meni kaupaksi paljon korkeampaan hintaan kuin kiinteistövälittäjä arvioi, lisäksi siihen oli tulossa putkiremontti). Sitten ostin halvan uudemman asunnon, johon ei putkiremonttia ole tulossa pitkään aikaan. Siitäkin suuret säästöt. Ylimääräiset rahani sijoitin kultaan ja hopeaan, siitäkin tullut jo voittoja, osakemarkkinoilla on tilanne nyt hyvin epävarma.


      • 7777777777777
        sillitrooli kirjoitti:

        Aika pitkän tekstin kirjoitit ollaksesi niinkin välinpitämätön aloittajan ajatuksia kohtaan kuin väität olevasi.

        AP ei ymmärrä kolmekymppisten naisten sielunelämää, joten voihan sitä silti valaista asiaa AP:lle. AP:n ihmettelee, että miksi hänen ikäisensä naiset ovat "mummoutuneita" ja ajattelevat vain lapsia, kodin sisustamista, vesijuoksua ja työtä. Tuossa on vastausta tarjolla siihen, että miksi asiat johtavat "mummoutumiseen" ja keskiluokkaistumiseen.

        Jos AP haluaa olla villi ja vapaa hippi, niin ei se ole pois keneltäkään kolmekymmpiseltä naiselta, joka haluaa parisuhteen, naimisiin, vauvan, uran ja omakotitalon. Kun kumpikin tietää, mitä haluaa, niin ei tarvitse tuhlata aikaa vääränlaisiin kumppaneihin. Eli sitten vaan nettitreffejä varten profiili niin selkeäksi, että vauvasta haaveilevat uraihmiset karsiutuvat joukosta pois.


      • sillitrooli
        7777777777777 kirjoitti:

        AP ei ymmärrä kolmekymppisten naisten sielunelämää, joten voihan sitä silti valaista asiaa AP:lle. AP:n ihmettelee, että miksi hänen ikäisensä naiset ovat "mummoutuneita" ja ajattelevat vain lapsia, kodin sisustamista, vesijuoksua ja työtä. Tuossa on vastausta tarjolla siihen, että miksi asiat johtavat "mummoutumiseen" ja keskiluokkaistumiseen.

        Jos AP haluaa olla villi ja vapaa hippi, niin ei se ole pois keneltäkään kolmekymmpiseltä naiselta, joka haluaa parisuhteen, naimisiin, vauvan, uran ja omakotitalon. Kun kumpikin tietää, mitä haluaa, niin ei tarvitse tuhlata aikaa vääränlaisiin kumppaneihin. Eli sitten vaan nettitreffejä varten profiili niin selkeäksi, että vauvasta haaveilevat uraihmiset karsiutuvat joukosta pois.

        Parisuhteesta, avioliitosta, vauvasta, urasta (ja usein omakotitalostakin) voi haaveilla ja toteuttaa haaveitansa toisellakin tapaa kuin vain elämällä jotain Me Naisissa mainostettua ja toimiston tätien kanssa sumplittua, valmiiksi ohjattua "keskiluokkaisuuden" esittämistä.
        http://www.youtube.com/watch?v=fKQmzESokiw


      • artemiin nenä
        sillitrooli kirjoitti:

        Aika pitkän tekstin kirjoitit ollaksesi niinkin välinpitämätön aloittajan ajatuksia kohtaan kuin väität olevasi.

        Siili, miksi sinulla on sellainen pakkomielle, että naisten pitäisi myöntää miten pahalta vanheneminen tuntuu, vaikka olisi elämä kuinka ok muuten? Olen huomannut sen monesti aiemmin. Välillä sanot, että sama se vaikka nainen näyttäisi ikäistään ryppyisemmältä tms, mutta kuitenkin olet aina nälvimässä yli kolmekymppisille naisille siitä etteivät uhmaa aikaa ja ole edelleen kahdenkymmenen...

        Jos on kolmekymppisenä hiukan tätimäinen, uraputkessa, vastuuntuntoinen ja perheellinen, niin se on varmaan ulkopuolisesta vähän tylsää, mutta ei siinä ole mitään syytä katua miten elämä on mennyt. Enemmän kaduttavaa on sellaisella, josta tuntuu, että koko elämä on valunut hiekkana sormien läpi (puhun kokemuksesta).

        Harva haluaa kuolla eikä ajan kuluminen tunnu kenestäkään hyvältä. Joillakin on kuitenkin siihen lohtuna, että no, tulipahan ainakin elettyä antoisa elämä. Miksi ihmeessä siitä pitää nälviä, en ymmärrä.


      • artemiin nenä
        artemiin nenä kirjoitti:

        Siili, miksi sinulla on sellainen pakkomielle, että naisten pitäisi myöntää miten pahalta vanheneminen tuntuu, vaikka olisi elämä kuinka ok muuten? Olen huomannut sen monesti aiemmin. Välillä sanot, että sama se vaikka nainen näyttäisi ikäistään ryppyisemmältä tms, mutta kuitenkin olet aina nälvimässä yli kolmekymppisille naisille siitä etteivät uhmaa aikaa ja ole edelleen kahdenkymmenen...

        Jos on kolmekymppisenä hiukan tätimäinen, uraputkessa, vastuuntuntoinen ja perheellinen, niin se on varmaan ulkopuolisesta vähän tylsää, mutta ei siinä ole mitään syytä katua miten elämä on mennyt. Enemmän kaduttavaa on sellaisella, josta tuntuu, että koko elämä on valunut hiekkana sormien läpi (puhun kokemuksesta).

        Harva haluaa kuolla eikä ajan kuluminen tunnu kenestäkään hyvältä. Joillakin on kuitenkin siihen lohtuna, että no, tulipahan ainakin elettyä antoisa elämä. Miksi ihmeessä siitä pitää nälviä, en ymmärrä.

        Hiukan kummallista on myös se, että lapsettomille vanhemmille naisille nälvit hukkaan heitetystä elämästä, ja perheellisille nälvit liiallisesta sovinnaisuudesta.

        Minkälainen siis olisi hyvä elämä?


      • sillitrooli
        artemiin nenä kirjoitti:

        Siili, miksi sinulla on sellainen pakkomielle, että naisten pitäisi myöntää miten pahalta vanheneminen tuntuu, vaikka olisi elämä kuinka ok muuten? Olen huomannut sen monesti aiemmin. Välillä sanot, että sama se vaikka nainen näyttäisi ikäistään ryppyisemmältä tms, mutta kuitenkin olet aina nälvimässä yli kolmekymppisille naisille siitä etteivät uhmaa aikaa ja ole edelleen kahdenkymmenen...

        Jos on kolmekymppisenä hiukan tätimäinen, uraputkessa, vastuuntuntoinen ja perheellinen, niin se on varmaan ulkopuolisesta vähän tylsää, mutta ei siinä ole mitään syytä katua miten elämä on mennyt. Enemmän kaduttavaa on sellaisella, josta tuntuu, että koko elämä on valunut hiekkana sormien läpi (puhun kokemuksesta).

        Harva haluaa kuolla eikä ajan kuluminen tunnu kenestäkään hyvältä. Joillakin on kuitenkin siihen lohtuna, että no, tulipahan ainakin elettyä antoisa elämä. Miksi ihmeessä siitä pitää nälviä, en ymmärrä.

        Ihan sama onko niiden elämä tylsää, mutta en pidä siitä, että tuo keskiluokkaisuuden roolin näyttelemisessä kilpaileva ihmistyyppi, yleensä naisia, yrittävät pilata muiden elämän.


      • sillitrooli
        artemiin nenä kirjoitti:

        Hiukan kummallista on myös se, että lapsettomille vanhemmille naisille nälvit hukkaan heitetystä elämästä, ja perheellisille nälvit liiallisesta sovinnaisuudesta.

        Minkälainen siis olisi hyvä elämä?

        Avioliitto, lapset, ja sellainen elämäntapa-ratkaisu, joka on mukautettu kunkin ihmisen omaan elämään. MIKÄ TÄRKEINTÄ: energian käyttäminen esimerkiksi lasten kanssa yhdessäoloon, eikä muiden elämän pilaamiseen kuten tuon esittelemäni tyypin ihmisillä yleensä on tapana.


      • Älyn haamu
        sillitrooli kirjoitti:

        Ihan sama onko niiden elämä tylsää, mutta en pidä siitä, että tuo keskiluokkaisuuden roolin näyttelemisessä kilpaileva ihmistyyppi, yleensä naisia, yrittävät pilata muiden elämän.

        TIK TAK TIK TAK rollin biologinen kello tikittää.


      • artemiin nenä
        sillitrooli kirjoitti:

        Avioliitto, lapset, ja sellainen elämäntapa-ratkaisu, joka on mukautettu kunkin ihmisen omaan elämään. MIKÄ TÄRKEINTÄ: energian käyttäminen esimerkiksi lasten kanssa yhdessäoloon, eikä muiden elämän pilaamiseen kuten tuon esittelemäni tyypin ihmisillä yleensä on tapana.

        No joo. Muiden elämän pilaaminen on kieltämättä aika vakava juttu, mutta en kyllä näe miten tuosta yhdestä nauris-tekstistä voi sellaista pahansuopuutta vielä päätellä.


      • hahahahahahahahahaha
        sillitrooli kirjoitti:

        Avioliitto, lapset, ja sellainen elämäntapa-ratkaisu, joka on mukautettu kunkin ihmisen omaan elämään. MIKÄ TÄRKEINTÄ: energian käyttäminen esimerkiksi lasten kanssa yhdessäoloon, eikä muiden elämän pilaamiseen kuten tuon esittelemäni tyypin ihmisillä yleensä on tapana.

        Käyttäisit sinäkin tuon tarmosi niiden lasten hankintaan etkä täällä jonnenjoutavan paskan vääntämiseen.

        Tik tak tik tak tik tak


      • utelijaja
        m36-INTJ kirjoitti:

        "Minä kuten suurin osa naispuolisista ystävistäni olemme ammattikorkea- tai korkeakoulututkinnon suorittaneita. Yhteistä meille on tietty suunnitelmallisuus ja pitkäjänteisyys (lukio -> opiskelu -> työelämä -> mahdolliset jatko-opinnot). Työ vaatii aika paljon ja myös ylitöitä kouluttautumista on kuten myös työmatkoja."

        Teidän olisi syytä olla sitten ihan itseksenne. Epäilen että tekemänne työ on oikeasti minkään arvoista kenellekään. Se argumentti että vapaat markkinat karsivat pois turhat firmat ja työpaikat ei toimi, koska markkinat eivät oikeasti ole vapaita, vaan turhia aloja tuetaan veronmaksajien varoilla, kilpailua ei ole, ja niin edespäin. Ja vaikka olisikin kilpailua, se ei välttämättä äärimmilleen vietynä takaa parempaa laatua, vaan jopa heikentää laatua. Turha luonnonvarojen riistäminen on yksi toinen seikka, mitä turhat palvelut ja tuotteet myös tekevät.

        Myös esim. menestynyt Henry Ford, joka teki autoja, sanoi ettei tehnyt niitä asiakkaiden toiveiden mukaisesti, vaan sillä tavalla miten hän itse halusi. Jos olisi tehnyt niitä asiakkaiden toiveiden mukaisesti autoista olisi tullut huonoja. Asiakkaat eivät yleensä tiedä mitä haluavat, joten nämä osaltaan tukevat huonolaatuisten tuotteiden ja palvelujen tekemistä.

        "Fakta on se, että moni meistä elää keskiluokkaista elämää. Sitä halveksutaan ja halutaan, että se oma elämä olisi parempaa. Myönnän itsekin joskus parikymppisenä opiskelijana ajatelleeni, että onneksi voin matkustaa vapaasti minne haluan ja nukkua vaikka kellon ympäri ja tehdä mitä haluan. Kummasti vaan sitä rupesi haluamaa samaa kuin moni muukin eli omakotitaloa, lasta ja vakituista työpaikkaa."

        Minulla on kyllä omistusasunto, (ja mökki) ja nukun miten haluan. Matkustamista inhoan yli kaiken. Missään tapauksessa en suostuisi mihinkään työmatkoihin, ja mitään vakituista työtä minulla ei ole koskaan ollut. Joskus nuorempana erehdyin pätkätöihin, ja siitä ei jäänyt paljoakaan käteen. Koulutuksen suhteen minulla on enemmän kuin teillä muilla annettavana, joku ammattikorkeakoulututkinto ei paljon säväytä.

        Perinnölläni ja sijoituksillani olen tienannut paljon enemmän, ja tekemättä mitään, paitsi viisaita päätöksiä omaisuuden hallinnassa Esim. möin perintöasuntoni itse ilman välittäjää (siitä säästöt noin 15 000 €, ja asunto meni kaupaksi paljon korkeampaan hintaan kuin kiinteistövälittäjä arvioi, lisäksi siihen oli tulossa putkiremontti). Sitten ostin halvan uudemman asunnon, johon ei putkiremonttia ole tulossa pitkään aikaan. Siitäkin suuret säästöt. Ylimääräiset rahani sijoitin kultaan ja hopeaan, siitäkin tullut jo voittoja, osakemarkkinoilla on tilanne nyt hyvin epävarma.

        Paljonko omasiuutta sinulla sitten on?


      • hbsxkjhjkhfjs
        utelijaja kirjoitti:

        Paljonko omasiuutta sinulla sitten on?

        Tilanne on aina huono silloin kun pitää myydä. Tai säästää.


      • sillitrooli
        artemiin nenä kirjoitti:

        No joo. Muiden elämän pilaaminen on kieltämättä aika vakava juttu, mutta en kyllä näe miten tuosta yhdestä nauris-tekstistä voi sellaista pahansuopuutta vielä päätellä.

        jungfrau?


      • sillitrooli
        artemiin nenä kirjoitti:

        No joo. Muiden elämän pilaaminen on kieltämättä aika vakava juttu, mutta en kyllä näe miten tuosta yhdestä nauris-tekstistä voi sellaista pahansuopuutta vielä päätellä.

        vai ellastella?


      • Olen kolmekymppinen

        "Minä kuten suurin osa naispuolisista ystävistäni olemme ammattikorkea- tai korkeakoulututkinnon suorittaneita. Yhteistä meille on tietty suunnitelmallisuus ja pitkäjänteisyys (lukio -> opiskelu -> työelämä -> mahdolliset jatko-opinnot). "

        Tämä liittyy aiheeseen mitenkä? Vai halusitko kertoa miten hyvin olet kouluttautunut ja miten ylpeä olet kuinka olet kouluttautunut ja kuinka odotat kaikkien kouluttautuvan että saavuttaa saman kuin sinä?

        Rehellisesti sanottuna ei tee minkäänlaista vaikutusta. Paprut ulos ammattikorkeasta sekä korkeakoulusta saa nykyisin todella helposti. Kyse on enemmän viitseliäisyydestä kuin taidosta tai älystä.
        Olen kouluttautunut muuten itsekin.

        "Usein sitä myöskin haluaa omistusasunnon, koska vuokralla asuminen ei ole järkevää. Pääkaupunkiseudulla asuntojen hinnat ovat kuitenkin pilvissä. Ei siis tarvitse olla ruudinkeksijä tajutakseen, että vaativa työ tarve löytää rahat asuntolainan maksuun tarkoittaa sitä, että työ ei ole mikään "mainostenjakokesätyö", vaan oikean uran luomista.."

        Tämäkin todella relevanttia aiheeseen liittyen. :D
        Vielä sisältää loogisen kukkasen eli vaihtoehdot:
        Oikean uran luonti vs. mainosten jako kesätyö

        Omistusasunnon hankinta muuten ei ole enää niin järkevää kuin kuvitellaan vaikka vuokrat ovat korkeita nekin. Mainitset itsekin kuinka kalliita asunnot ovat.

        "Fakta on se, että moni meistä elää keskiluokkaista elämää. Sitä halveksutaan ja halutaan, että se oma elämä olisi parempaa. "

        Mitähän ihmettä tämä oikein edes tarkoittaa?

        Fakta siis joka kuitenkin on mielipide ja sisältää jonkun oletuksen siitä mikä tekee elämästä parempaa.

        Ja sinun piti olla kouluttautunut?

        "Myönnän itsekin joskus parikymppisenä opiskelijana ajatelleeni, että onneksi voin matkustaa vapaasti minne haluan ja nukkua vaikka kellon ympäri ja tehdä mitä haluan. Kummasti vaan sitä rupesi haluamaa samaa kuin moni muukin eli omakotitaloa, lasta ja vakituista työpaikkaa."

        Jälleen looginen virhe.

        Omat haaveeni (matkustelu vapaasti, nukkua kello ympäri) vs. Samaa kuin muutkin (omakotitalo, lapsi, vakituinen työpaikka)
        Oliskohan noiden kahden välissä mitään muuta vaihtoehtoa?

        "Toinen fakta on se, että naisen on hankittava lapsi silloin, kun se biologisesti on mahdollista."

        Itseasiassa tämä on vasta eka fakta, kun se edellinen ei ollut sinne päinkään.
        Minähän en sanonut missään vastustavani lasten hankintaa vaan siihen liittyvää ympärille rakennettua keskiluokkaista "tällaisen 30-vuotiaan aikuisen tulisi olla = tylsää arkea edessä"

        "Koska yhteiskunta on sellainen, että opinnot suoritetaan tietyn ikäisenä ja lapset pitää tehdä tietyn ikäisenä, niin se on luonut käsitteen "ruuhkavuodet", jolloin velvollisuudet vievät ison osan elämästä"

        Kukas on päättänyt sinun kohdallasi että sinun olisi tehtävä noin? Yhteistkuntako vai tuttavapiirisikö pakotti? Vai omaksuitko äidnmaidossa nuo arvot kykenemättä ajattelemaan ja valitsemaan itse?

        "Ehkä sinusta vastuuntunto on tylsää? "

        Älä viitsi. Olen varmaan vastuuntuntoisempi kuin sinä, mutta en kanna turhia velvollisuuksia jos niiden tarkoitus on vain täydentää sosiaalisia odotusarvoja jotka ja kuvittelen niiden olevan ainoita oikeita malleja.

        "Maanteillä ajaa paljon 40-60 v ikäisiä moottoripyörillään...Tämä on vain yksi esimerkki siitä, että elämässä asioille on oma aikansa ja paikkansa."

        Olet siis omaksunut jotain 40-50 vuotta vanhoja malleja siitä mitä kenenkin tulisi tehdä tietyn ikäisenä että "eläisi oikein".

        Miksei ajella moottoripyörällä silloin 30-vuotiaana vaikka sen lapsensa kanssa? ;)
        Enemmän rahaa jää käyttöön myös jos sitä ei kuluta hienoon omakotitaloon sekä aikaakin kun ei sitä pykäile kaikkia iltoja kuntoon.


      • Olen kolmekymppinen
        Olen kolmekymppinen kirjoitti:

        "Minä kuten suurin osa naispuolisista ystävistäni olemme ammattikorkea- tai korkeakoulututkinnon suorittaneita. Yhteistä meille on tietty suunnitelmallisuus ja pitkäjänteisyys (lukio -> opiskelu -> työelämä -> mahdolliset jatko-opinnot). "

        Tämä liittyy aiheeseen mitenkä? Vai halusitko kertoa miten hyvin olet kouluttautunut ja miten ylpeä olet kuinka olet kouluttautunut ja kuinka odotat kaikkien kouluttautuvan että saavuttaa saman kuin sinä?

        Rehellisesti sanottuna ei tee minkäänlaista vaikutusta. Paprut ulos ammattikorkeasta sekä korkeakoulusta saa nykyisin todella helposti. Kyse on enemmän viitseliäisyydestä kuin taidosta tai älystä.
        Olen kouluttautunut muuten itsekin.

        "Usein sitä myöskin haluaa omistusasunnon, koska vuokralla asuminen ei ole järkevää. Pääkaupunkiseudulla asuntojen hinnat ovat kuitenkin pilvissä. Ei siis tarvitse olla ruudinkeksijä tajutakseen, että vaativa työ tarve löytää rahat asuntolainan maksuun tarkoittaa sitä, että työ ei ole mikään "mainostenjakokesätyö", vaan oikean uran luomista.."

        Tämäkin todella relevanttia aiheeseen liittyen. :D
        Vielä sisältää loogisen kukkasen eli vaihtoehdot:
        Oikean uran luonti vs. mainosten jako kesätyö

        Omistusasunnon hankinta muuten ei ole enää niin järkevää kuin kuvitellaan vaikka vuokrat ovat korkeita nekin. Mainitset itsekin kuinka kalliita asunnot ovat.

        "Fakta on se, että moni meistä elää keskiluokkaista elämää. Sitä halveksutaan ja halutaan, että se oma elämä olisi parempaa. "

        Mitähän ihmettä tämä oikein edes tarkoittaa?

        Fakta siis joka kuitenkin on mielipide ja sisältää jonkun oletuksen siitä mikä tekee elämästä parempaa.

        Ja sinun piti olla kouluttautunut?

        "Myönnän itsekin joskus parikymppisenä opiskelijana ajatelleeni, että onneksi voin matkustaa vapaasti minne haluan ja nukkua vaikka kellon ympäri ja tehdä mitä haluan. Kummasti vaan sitä rupesi haluamaa samaa kuin moni muukin eli omakotitaloa, lasta ja vakituista työpaikkaa."

        Jälleen looginen virhe.

        Omat haaveeni (matkustelu vapaasti, nukkua kello ympäri) vs. Samaa kuin muutkin (omakotitalo, lapsi, vakituinen työpaikka)
        Oliskohan noiden kahden välissä mitään muuta vaihtoehtoa?

        "Toinen fakta on se, että naisen on hankittava lapsi silloin, kun se biologisesti on mahdollista."

        Itseasiassa tämä on vasta eka fakta, kun se edellinen ei ollut sinne päinkään.
        Minähän en sanonut missään vastustavani lasten hankintaa vaan siihen liittyvää ympärille rakennettua keskiluokkaista "tällaisen 30-vuotiaan aikuisen tulisi olla = tylsää arkea edessä"

        "Koska yhteiskunta on sellainen, että opinnot suoritetaan tietyn ikäisenä ja lapset pitää tehdä tietyn ikäisenä, niin se on luonut käsitteen "ruuhkavuodet", jolloin velvollisuudet vievät ison osan elämästä"

        Kukas on päättänyt sinun kohdallasi että sinun olisi tehtävä noin? Yhteistkuntako vai tuttavapiirisikö pakotti? Vai omaksuitko äidnmaidossa nuo arvot kykenemättä ajattelemaan ja valitsemaan itse?

        "Ehkä sinusta vastuuntunto on tylsää? "

        Älä viitsi. Olen varmaan vastuuntuntoisempi kuin sinä, mutta en kanna turhia velvollisuuksia jos niiden tarkoitus on vain täydentää sosiaalisia odotusarvoja jotka ja kuvittelen niiden olevan ainoita oikeita malleja.

        "Maanteillä ajaa paljon 40-60 v ikäisiä moottoripyörillään...Tämä on vain yksi esimerkki siitä, että elämässä asioille on oma aikansa ja paikkansa."

        Olet siis omaksunut jotain 40-50 vuotta vanhoja malleja siitä mitä kenenkin tulisi tehdä tietyn ikäisenä että "eläisi oikein".

        Miksei ajella moottoripyörällä silloin 30-vuotiaana vaikka sen lapsensa kanssa? ;)
        Enemmän rahaa jää käyttöön myös jos sitä ei kuluta hienoon omakotitaloon sekä aikaakin kun ei sitä pykäile kaikkia iltoja kuntoon.

        "Itse sanoisin, että yllättävän moni 30-40 v mies haluaa pitää kiinni nuoruudestaan eikä osoita mitään "aikuistumisen" merkkejä."

        Tämä nyt oli hupaisaa luettavaa. :D

        Paikalleen jämähtäminen ja todellakin tylsän harmaa arki on sinulle "aikuistumista"? Vai olisko niin että sinusta alkoi tuntua että "olet aikuinen" kun teit sitä mitä sinulta odotettiin joten kuvittelet olevasi "aikuinen"?

        "Onneksi on olemassa kuitenkin myös niitä miehiä, jotka ovat vastuullisia ja luotettavia siitä huolimatta, että ikää tulee lisää eikä heidän tarvitse korostaa vastuullisuuttaan pukeutumalla pappamaisesti, vaan pukeutuvat kuten ennenkin, mutta ennakkoluulottomuutta ja huumoria löytyy senkin edestä.
        "

        Olen vastuullinen ja luotettava mutta sori vain muumipapan rooli muumimamman mökissä ei innosta. ;)

        "Jos sinulla itselläsi ulkonäköä ja rahaa riittää, niin varmasti löydät itsellesi 16-22-vuotiasta naista, joilla ei oma raha riitä elämiseen. Silloin kumpikin teistä saa sitä mitä haluaa. "

        Itse asiassa pari vuotta tuosta vanhempi olisi kaikkein passelein tapaus.

        "Käyn kuitenkin edelleen esim. rokkikeikoilla ja saatan lähteä esim. äkkilähdölle itsekseni johonkin eurooppalaiseen kaupunkiin eli minussa on yhä paljon samaa kuin mitä oli parikymppisenä."

        Epäilen syvästi että on.

        Asenteesi leimahtaa tuon kaiken alta pahasti ja oikeastaan viesti osoittaa juuri millaista naista en missään nimessä etsi ja mikä minua oman ikäluokkani naisissa vaivaa.


      • Olen kolmekymppinen
        Olen kolmekymppinen kirjoitti:

        "Itse sanoisin, että yllättävän moni 30-40 v mies haluaa pitää kiinni nuoruudestaan eikä osoita mitään "aikuistumisen" merkkejä."

        Tämä nyt oli hupaisaa luettavaa. :D

        Paikalleen jämähtäminen ja todellakin tylsän harmaa arki on sinulle "aikuistumista"? Vai olisko niin että sinusta alkoi tuntua että "olet aikuinen" kun teit sitä mitä sinulta odotettiin joten kuvittelet olevasi "aikuinen"?

        "Onneksi on olemassa kuitenkin myös niitä miehiä, jotka ovat vastuullisia ja luotettavia siitä huolimatta, että ikää tulee lisää eikä heidän tarvitse korostaa vastuullisuuttaan pukeutumalla pappamaisesti, vaan pukeutuvat kuten ennenkin, mutta ennakkoluulottomuutta ja huumoria löytyy senkin edestä.
        "

        Olen vastuullinen ja luotettava mutta sori vain muumipapan rooli muumimamman mökissä ei innosta. ;)

        "Jos sinulla itselläsi ulkonäköä ja rahaa riittää, niin varmasti löydät itsellesi 16-22-vuotiasta naista, joilla ei oma raha riitä elämiseen. Silloin kumpikin teistä saa sitä mitä haluaa. "

        Itse asiassa pari vuotta tuosta vanhempi olisi kaikkein passelein tapaus.

        "Käyn kuitenkin edelleen esim. rokkikeikoilla ja saatan lähteä esim. äkkilähdölle itsekseni johonkin eurooppalaiseen kaupunkiin eli minussa on yhä paljon samaa kuin mitä oli parikymppisenä."

        Epäilen syvästi että on.

        Asenteesi leimahtaa tuon kaiken alta pahasti ja oikeastaan viesti osoittaa juuri millaista naista en missään nimessä etsi ja mikä minua oman ikäluokkani naisissa vaivaa.

        ""Jos sinulla itselläsi ulkonäköä ja rahaa riittää, niin varmasti löydät itsellesi 16-22-vuotiasta naista, joilla ei oma raha riitä elämiseen. Silloin kumpikin teistä saa sitä mitä haluaa. "

        Vihjauksesi muuten että "ostaisin" itselleni nuoren naisen on aika sairas.

        Oliko sinut ostettavaissa tuossa iässä seksuaalisiin palveluksiin tai suhteisiin rahalla?


      • Jaska'
        Olen kolmekymppinen kirjoitti:

        ""Jos sinulla itselläsi ulkonäköä ja rahaa riittää, niin varmasti löydät itsellesi 16-22-vuotiasta naista, joilla ei oma raha riitä elämiseen. Silloin kumpikin teistä saa sitä mitä haluaa. "

        Vihjauksesi muuten että "ostaisin" itselleni nuoren naisen on aika sairas.

        Oliko sinut ostettavaissa tuossa iässä seksuaalisiin palveluksiin tai suhteisiin rahalla?

        Todennäköisesti. Todistin tänä kesänä kun kaksi nuorta naista tarjosi persettä kuskille 10 euron kyytiä vastaan.


      • Olen kolmekymppinen
        Jaska' kirjoitti:

        Todennäköisesti. Todistin tänä kesänä kun kaksi nuorta naista tarjosi persettä kuskille 10 euron kyytiä vastaan.

        Ei ihan ehkä se mitä ajoin takaa :D

        Tämän "nauriin> ajattelussa vain näkyy tämä mustavalkoajattelu joka juuri karkoittaa itseni 30-vuotiaieden naisten parista.

        Tässäkin siis vastakkain ovat:

        Kolmekymppinen, "aikuismainen" luotettava ja vastuuntuntoinen, kouluttaunut, perheelleen omistautuva, "arkea elävä" mies, joka on omaksunut sosiaalipsykologiset teesit ihmisen elämänkaaresta ja eri elämänvaiheista kuin piru raamattua lukiessa

        Vs.

        Kolmekymppinen, ulkonäöllä ja rahalla teinejä tai nuoria opiskelijatyttösiä vokotteleva ja suhteita ostava mahdollisesti hippimäinen vastuuta tylsänä pitävä "mies" joka yrittää elää uudestaan nuoruuttaan.

        Jos naisen ajattelun taso on tuo niin ainakaan itseä ei voisi vähempää kiinnostaa. Silloin ei ainakaan koulutusta kannata älykkyyden mittarina ylistää.


      • ldkfjglgdfgldkf
        Olen kolmekymppinen kirjoitti:

        Ei ihan ehkä se mitä ajoin takaa :D

        Tämän "nauriin> ajattelussa vain näkyy tämä mustavalkoajattelu joka juuri karkoittaa itseni 30-vuotiaieden naisten parista.

        Tässäkin siis vastakkain ovat:

        Kolmekymppinen, "aikuismainen" luotettava ja vastuuntuntoinen, kouluttaunut, perheelleen omistautuva, "arkea elävä" mies, joka on omaksunut sosiaalipsykologiset teesit ihmisen elämänkaaresta ja eri elämänvaiheista kuin piru raamattua lukiessa

        Vs.

        Kolmekymppinen, ulkonäöllä ja rahalla teinejä tai nuoria opiskelijatyttösiä vokotteleva ja suhteita ostava mahdollisesti hippimäinen vastuuta tylsänä pitävä "mies" joka yrittää elää uudestaan nuoruuttaan.

        Jos naisen ajattelun taso on tuo niin ainakaan itseä ei voisi vähempää kiinnostaa. Silloin ei ainakaan koulutusta kannata älykkyyden mittarina ylistää.

        Mustavalkoajattelu on palstalla erittäin tyypillistä. Vedetään myös olkiukkoja kehiin ja yritetään sillä tavalla perustella omaa kantaa.


    • kolmekymppinen (N)

      Täytyy sanoa, että olen ap:n kanssa samaa mieltä: todella moni jotenkin jämähtää tietyssä iässä. Ja tällä viittaan nimenomaan ajatteluun, tämän Nauriin (tjsp) tavoin oletetaan että kaikki vastuulliset aikuiset asuvat omakotitalossa lapsiperheen kanssa. Muut ovatkin sitten vastuuttomia hippejä. Sallikaa mun nauraa...

      Itse olen tahattomasti ja pysyvästi lapseton, erosin vuosi sitten pitkästä suhteesta asian vuoksi.Olen myös korkeasti kouluttautunut, opiskelen lisää, tavoittelen ammatillisesti uusia asioita ja harrastan. Sekä asun pienessä yksiössä ja vietän ystäväpiirin kanssa aikaa, matkustelen jne. Ja vain, koska tämä kaikki tapahtuu muussa kuin keskiluokkaisessa omakotitalo-idyllissä, olen vastuuton? Oman logiikkani mukaan vastuuttomuus on sitä, että ei huolehdi asioistaan, mikä ei päde minuun. AP ei tietääkseni myöskään ollut maininnut olevansa vastuuton tai muuten retku, kaipasi vain sitä kipinää mikä osalla ihmisistä (suurella osalla) tuntuu katoavan.

      Olen aina yhtä ällistynyt siitä, että omakotitaloa ja muuta siihen liitettyä sälää pidetään "vastuullisempana" kuin vaikka jonkun downshiftaajan vaatimatonta elämää. Kun on hipin leima otsassa, on aivan sama onko kyseessä kuinka koulutettu ja kovasti työskentelevä vastuullinen ihminen - hän on silti jollain epämääräisellä tavalla epäilyttävä epä-aikuinen.

      Aion elää hyvän elämän, vaikka jouduinkin luopumaan lapsihaaveesta. Välttelen Nauriin kaltaisia ihmisiä siksi, että he luulevat tietävänsä minusta kaiken ja tuomitsevat sen mukaan: ikuista nuoruutta elävä eskapisti tai ties mikä hörhö, joka vanhana katuu kun ei ymmärtänyt miten elää oikein.

      Toivon, että löydät AP itsellsei naisen, joka on aikuinen ja jossa on kipinää. Kyllä sellaisia on, vaikka ehkä vaikeammin löydettävissä. :) Ja tiedoksi kaikille, jotka eivät sitä tienneet: ihmisellä voi olla hyvä elämä, suorastaan loistava, vaikkei hän koskaan taipuisi normatiivisiin odotuksiin. Ja kyllä, hämmästyttävää, ihminen voi samaan aikaan olla Vastuullinen Aikuinen.

      • Olen kolmekymppinen

        Ajatuksesi kuulostivat ihan kuin omiltani.

        Juuri tuo normatiivisuus häiritsee minua näissä naisissa. Eihän siinä mitään jos oikeasti tahtoo elää niin mutta havahduin kuinka paljon lopulta heitä on tässä ikäryhmässäni.

        Samalla jos siihen vielä liittyy tuomitseva tai omaa elämäntapaansa parhaana mahdollisena pitävä ja muut ihmiset (eri tavoin elävät) ovat jotain hippejä tai mitä lie retkuja jotka eivät ymmärrä "oikean elämän" päälle.

        Pahinta kaiketi tässä on se että tuntuu että tällaiset naiset osa on tuominnut itse itsensä siihen elämään toisten painostuksesta tajuamatta sitä itsekään.

        Tekisi mieli melkein kysellä "Kolmekymppinen (N)" mistä päin Suomea satut olemaan peräisin? ;D


      • kolmekymppinen (N)
        Olen kolmekymppinen kirjoitti:

        Ajatuksesi kuulostivat ihan kuin omiltani.

        Juuri tuo normatiivisuus häiritsee minua näissä naisissa. Eihän siinä mitään jos oikeasti tahtoo elää niin mutta havahduin kuinka paljon lopulta heitä on tässä ikäryhmässäni.

        Samalla jos siihen vielä liittyy tuomitseva tai omaa elämäntapaansa parhaana mahdollisena pitävä ja muut ihmiset (eri tavoin elävät) ovat jotain hippejä tai mitä lie retkuja jotka eivät ymmärrä "oikean elämän" päälle.

        Pahinta kaiketi tässä on se että tuntuu että tällaiset naiset osa on tuominnut itse itsensä siihen elämään toisten painostuksesta tajuamatta sitä itsekään.

        Tekisi mieli melkein kysellä "Kolmekymppinen (N)" mistä päin Suomea satut olemaan peräisin? ;D

        Niin, suuri(n) osa ihmisistä tuntuu seuraavan jotain käsikirjoitusta, jota on vain opittu pitämään "totuutena". Monet tuntuvat kuvittelevan, että elämä on kuin junanrata. Kun tietyt asiat seuraavat toisiaan, silloin voi onnitella itseään Aikuisuudesta. En minäkään paheksu sitä, jos joku aidosti tahtoo omakotitalon ja muut härpäkkket, ei se ole minulta pois. Harmi, kun se ei toimi toisinpäin...

        Paheksunnassa ja toisella tapaa elävien leimaamisessa tuntuu piilevän haluttomuus ajatella laajasti. Muuten en oikein ole itselleni osannut järkeillä sitä, miksi nämä vähemmän perinteiset valinnat niin hrkästi leimataan lapsellisuudeksi tai muuten vain typeriksi. Koska minä en ymmärrä, asi on väärin.

        Kuten sanottu, toivon että oikeanlainen nainen löytyy, täällä eteläisemmässä Suomessa olen tuskin ainoa laatuani. :)


      • keskivertotavis
        kolmekymppinen (N) kirjoitti:

        Niin, suuri(n) osa ihmisistä tuntuu seuraavan jotain käsikirjoitusta, jota on vain opittu pitämään "totuutena". Monet tuntuvat kuvittelevan, että elämä on kuin junanrata. Kun tietyt asiat seuraavat toisiaan, silloin voi onnitella itseään Aikuisuudesta. En minäkään paheksu sitä, jos joku aidosti tahtoo omakotitalon ja muut härpäkkket, ei se ole minulta pois. Harmi, kun se ei toimi toisinpäin...

        Paheksunnassa ja toisella tapaa elävien leimaamisessa tuntuu piilevän haluttomuus ajatella laajasti. Muuten en oikein ole itselleni osannut järkeillä sitä, miksi nämä vähemmän perinteiset valinnat niin hrkästi leimataan lapsellisuudeksi tai muuten vain typeriksi. Koska minä en ymmärrä, asi on väärin.

        Kuten sanottu, toivon että oikeanlainen nainen löytyy, täällä eteläisemmässä Suomessa olen tuskin ainoa laatuani. :)

        En minä halveksu ketään, joka haluaa elää valtavirrasta poikkeavaa elämää. Jos joku haluaa tehdä valtavirrasta poikkeavia ratkaisuja esim. ei arvosta koulutusta, ei halua omistusasuntoa, ei halua lapsia, ei halua vakituista työsuhdetta, ei halua vakiintua tietylle paikkakunnalle, niin ei siinä ole todellakaan mitään pahaa.

        Jokainen meistä valitsee oman tiemme olipa se mikä tahansa. Fakta on vain se, että mitä erikoisempi olet, sitä vaikeampaa on löytää elämänkumppani, joka ajattelisi asioista samalla tavalla. Tavisihmisen on helpompaa löytää itselleen taviskumppani, koska tarjontaa on niin paljon enemmän.

        Elämäntapaintiaaneja tai oman tien kulkijoita on olemassa, mutta jos he eivät esimerkiksi käytä nettiä lainkaan, niin aika vaikea tutustua, jos se "ainoa oikea" asuukin esim. toisella puolella Suomea tai jos hän kiertää reppumatkailijana maailmaa tms.


    • pohtija.

      Olen 30 nainen ja sisäisesti ainakin "nuorehko", en tunne itseäni vanhaksi -fiksummaksi vain. Minulla ei ole monenlaisia kokemuksia (siis sellaisia mitä ikäisilläni miehillä/ ehkä naisilla) (ehkä enemmän ajattelun puolella ja muita elämänkokemuksia), mutta en koe etteikö elämässä voi tapahtua muuta kuin "verhojen vaihtoa". Pelkän ulkonäön perusteella ei kannata minusta vetää johtopäätöksiä, koska eivät pidä paikkaansa. Minussa on paljon enemmän sisällä ajattelua ja positiivisia juttuja. En ole mikään "täti" enkä "äiti" -tyyppinen.

      Se on täysin sinun asiasi mitä ikää haluat. Mutta voithan antaa mahdollisuuden myös kivalle luonteelle, ja nätille/kauniille/persoonalliselle/tai mitä ikinä onkaan ikäisellesi, JOS sattuu vaan kohdalle. Aina ei satu kohdalle. Jokainen on yksilö ja ollaan erilaisia. Jos ei satu kohdalle, että uskallat tutustua, ei voi mitään. Pidä kuitenkin pienen pieni mahdollisuus auki, jos onkin joku poikkeus osumassa kohdalle. Usein netissä on vaikea tutustua koska on niin moneen junaan ihmisiä ja täällä ei heti tunnista "oikeaa". Baarissa tulee vastaan vähän summamutikassa kanssa. Mutta miehille riittää ottajia.

      Ehkä meihin vetoaa komeus ja kauneus, mutta toisten kauneuden esiin saamiseksi voi taas vaatia että pääsee "sisälle" siihen toiseen ihmiseen. Ja ulkoisesti komeissa/kauniissa on monenlaisia luonteita, jotka suhtautuvat eri ihmisiin erilailla. Elinvoimaa en ole menettänyt tässäkään iässä. Nuorelle naiselle ei ole hyväksi että on "sopeutuvainen" eli yrittää kaikin keinoin miellyttää miestä ja on vallan alla... se tekee todella onnettomaksi. Pitää olla suhde jossa kumpikin kertoo mitä toivoo eri asioissa. Ja kunnioittaa toista/arvostaa. Uskoo toiseen sekä itseen ja on positiivinen.

    • Paholaiset.

      Vaihdevuodet. Pms oireyhtymä. Endometroosi.

      Dr. Philin ohjelmassa Hormones from hell kumottiin väittämä, että vaihdevuodet alkaisivat viiskymppisillä naisilla.
      Vaihdevuodet ja pms oirett saattavat alkaa parikymppisillä naisilla ja vielä nuorempanakin 16 -vuotiaan.

      Hymy lehti. -Kuinka äkäpussi kesytetään.

      http://terveyshymy.fi/artikkelit/kuinka-akapussi-kesytetaan
      ---

      • if...

        Miksi naiset yhtään sen enempää vanhenisivat kuin miehetkään? Tarkoitan nyt nimenomaan henkiseltä tasolta nuorena pysymistä enkä fyysistä rapistumista.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      94
      2568
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      186
      1651
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      79
      1598
    4. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      92
      1343
    5. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      76
      1002
    6. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      80
      831
    7. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      35
      810
    8. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      18
      749
    9. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      34
      688
    10. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      42
      680
    Aihe