Eli perusasetelma olisi 16mm paksu akseli jonka keskivaiheilla olisi vaijeri vetämässä sitä suoraan sivulle. Jos tuo akseli korvattaisiin vaikka usealla 8mm akselilla niin miten monta niitä pitäisi olla? Lasketaanko tuo suoraan neliö-mm mukaan, eli pitäisi olla 4kpl? Onko akselien sijainnilla toisiinsa merkitystä, eli peräkkäin vai rinnakkain suhteessa vaijeriin?
Akselin kestävyys : yksi paksu tai useampi ohut
1
143
Vastaukset
- Arvailija nro 8
Arvaan, että akselit toimivat vapaasti päistään tuettuina, keskeltään voiman kuormittamina palkkeina, ja lisäksi mitoitusehtona on materiaalin myötäminen. Silloin akseleiden jännitys on kääntäen verrannollinen akselin halkaisijan kuutioon. Nyt halkaisijat suhtautuvat 1:2, niin siitä seuraa, että jännitykset suhtautuvat kuten 8:1. Näin ollen tarvitaan 8 ohutta akselia saman kuorman kantamiseen.
Akselit kannattaa sijoittaa niin, että ne kuormittuvat mahdollisimman tasaisesti. Itse käyttäisin tukevaa lattaa, jonka toiseen päähän kiinnitetään vaijeri ja jonka kylkeen porattuihin ahtaisiin reikiin akselit sitten pujotetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894