Oletteko käyneet viimeaikoina mensan testissä ja minkälainen se oli?
Sivuilla sanotaan että kestää noin tunnin.
Mensan virallinen testi
14
823
Vastaukset
- FUAAAAAAAAA
Saako rahat takaisin jos ei pääse jäseneksi?
- Mensalainen5445
Ei
- Mensalainen5445
Käy kokeilemassa olet sitten kokemusta viisaampi. Harjoitteleminen ei tulosta paranna jos siihen pyrit.
- gferg
Mikä tämä mensa on? voinhan mäkin tehdä testin missä kukaan ei tiedä vastauksia kuin minä! ne kysymykset on rajattu vain perusasioiden ympärille eli mitään mullistavaa ei niissä kysymyksissä ole. ja sitten leikitään jotain älyllistä kun saa paljon pisteitä, se ei ole todellista älykkyyttä vaan kysymyksiä ja vastauksia paperilla.
kyllähän kaikki tietää että neliön muotoinen palikka ei mene ympyrään ja että piin arvo on 3.14- M-nainen
kyllähän kaikki tietää että neliön muotoinen palikka ei mene ympyrään ja että piin arvo on 3.14...
Neliön muotoinen palikka menee ympyrään, kunhan on sopivan kokoinen.
- Ei mensalainen
Mensa on tiukan sisäpiirin yhdistys, jossa seuraan kelpaamattomia vähä-älyisiä pidetään sellaisina, joilla voi olla korkeintaan jotain vahvuuksia, kun taas seuraan kelpaavat ovat älykkäitä. Seuraan kelpuutetaan sellaiset, joiden älykkyysosamäärä on ihmisten parasta 2% kärkeä testauksen perusteella.
- Naulapyssy335
Melkeen pelottavaa seurata tätä "älykkyys"-palstaa. Samat nimimerkit huutelee täällä ennakkoluulojaan kuin ne olisivat totuuksia.
Sinä "ei mensalainen" puhut älykkäistä ja vähä-älyisistä luoden tilastollista harjaa. Sanot oikein, että näitä (tämän oletuksen mukaan) älykkäitä on 2% mutta sitten väität että "vähä-älyisiä" on kaikki muut. Se ei pidä millään tavalla ajatellen paikansa. Tilastotiedettä hieman ymmärtävä oletan, että vähä-älyisiä on sama 2%. Muut jakautuvat normaalijakauman mukaisesti tälle välille. Ihmisarvoon tämä lukuarvio ei vaikuta millään tavalla.
Heti ilta-päivällä kun tulen takaisin tälle palstalle, joku neropatti väittää mua kuitenkin taas natsiksi/kommunistiksi/mensalaiseksi/sosiaaliogelmaiseksi/tunnevammaisensi tai parhaimmillaan jopa seksuaalivähemmistöön kuuluvaksi. Toivoisin, että se vaihe ohitetaan ja puhuttaisiin asiallisesti.
Tässä voisi olla jopa lisäkysymys ketjuun, onko meistä 2% vähä-älyisiä?
- satupatupoks
Testi ei kerron älykkyydestä sitä taikka tätä, mutta kuviopäättelykyvystä se kertoo paljonkin. Eihän sillä ÄO numerolla tee mitään.
- differentaaliyhtälö
Mensalaisen sanomaa:"Menin mensan testiin saadakseni tietää, onko minusta mihinkään." Vastaus oli, että oli ja vielä hyvillä tuloksilla.
Pitää siis mennä testiin, että tietää, että onko sitä ihmisestä "mihinkään".
Mensalaisten mielestä vain he ovat älykkäitä, muilla saattaa olla jotain "vahvuuksia". - Anonyymi
Psykologian professori Markus Jokela Tiede-lehdessä:
”Ensin ihmiset sanovat, ettei älykkyystestien abstrakti kuviopäättely voi ennustaa ihmisten kykyä pärjätä tosielämän tilanteissa. No, kyllä se ennustaa. Kaikista testien osa-alueista juuri abstrakti kuviopäättely mittaa luotettavimmin yleisälykkyyttä.”
”Testeillä mitattava yleisälykkyys on psykologian selkeästi vakain mittari, ja siitä tiedetään paljon. Persoonallisuus tulee kakkosena, mutta vaikkapa sosiaaliset asenteet ovat älyyn verrattuna jo täysi mysteeri.”
- ÄÖ eri kuin €
Älykkyystestin tarkoituksena on määrittää todellisen iän ja älykkyysiän suhde. Jos esimerkiksi kymmenvuotias lapsi selvittää testin 12-vuotiaiden keskiarvotuloksella, hänen ÄO:nsa on 120.
Alykkyystestit ovat kulttuurista riippumattomia eli esimerkiksi koulutus ja ammatti eivät vaikuta testissä menestymiseen. Suuri älykkyysosamäärä ei siis tarkoita välttämättä sitä, että henkilö olisi korkeasti koulutettu.- Anonyymi
Mutta jos ei erota kolmikulmiota nelikulmiosta.
- Anonyymi
onko älykkyystestejä sokeille
- Anonyymi
Tunnin aikana kerkeää tulla hyvin papanat/ripulit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269