Eli, olen aivan hulluna irlantilaiseen juustokakkuun. Se on vaan taivallista. Onkos kukaan muu tehnyt tätä? Ohje:
Täyte:
225 gr maitosuklaata
225 gr tummaa/taloussuklaata
250 gr tuorejuustoa
3-4 rkl Irish Cream-likööriä
55 gr ruskeaa sokeria
4,25 dl kermaa(vaahdota)
Pohja:
175 gr suklaakeksejä
55 gr voita
Tarjoiluun:
Smetanaa/ranskankermaa
Tuoreita marjoja
Vuoraa irtopohjainen kakkuvuoka ja asettele sinne folio. Öljyä se. Nuiji suklaakeksit minigrip/pakastepussissa muusinuijalla tai kaulimella hienoiksi muruiksi. Sulata voi kattilassa ja sekoita keksimurskan kanssa yhteen. Hulauta pohjaan ja pistä jääkaappiin VÄHINTÄÄN tunniksi(mieluiten pidemmäksi aikaa) Kiinteytymään.
Valmista täyte. Sulata suklaat yhdessä vesihauteessa. Jäähdytä TÄYSIN(alle 35 Celsiusta, ettei kerma lässähdä). Sekoita tuorejuusto ja sokeri kulhossa, sekoita kermavaahtoon ja tämä seos vielä suklaaseen. Sekoita likööri joukkoon. Kaada kiinteän pohjan päälle ja anna olla mahdollisimman kylmässä(ei pakkasessa) VÄHINTÄÄN 3 tuntia, mieluiten yön yli.
Siirrä lautaselle, laita päälle marjoja ja tarjoa smetanan/ranskankerman kanssa.
Tää on hyvää!! Ohje on eräästä lahjaksi saamastani kirjasta. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan!
Irlantilainen juustokakku on HYVÄÄ!!
6
975
Vastaukset
- Korileipuri
Erilaisia juustokakkuja olen tehnyt, mutta en tällaista.
Viimeksi tein vähän samantapaisen juustokakun, jossa oli puolet vähemmän suklaata ja kermaa oli myös puolet vähemmän.
Irish Cream likööri antaa varmaan hyvän maun juustokakkuun.
Tuota ohjetta voisi kyllä kokeilla, vaikuttaa herkulliselta. - Suklaan ystävä
Taivaallinen juustokakku! Itse olen tehnyt tuota! Resepti on kirjasta: Suklaa, joka on muutenkin täynnä herkullisia reseptejä. Suosittelen! Likööri tuo ihanan lisäyksen juustokakkuun!
- well well
Huh, kaloreja on varmaan 1000/ohut siivu. Hyvää oletettavasti, mutta en ikinä tekis noin rasvaista leivonnaista.
- ammattileipuri
Suosittelen laittamaan vuokaan LEIVINPAPERIA, ei folioo.
- soundsgoood
kuulostaa hyvältä ! ainakin makeannälkään,kovaan makeannälkään :33
- LisaLove
Oi et ihanaa!! Tein tätä samaa kakkua vuosia sitten. Lempparini ehdottomasti ja tuhdeista tuhdein. Ohje menee talteen koska omani meni hukkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18956- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875