Irlantilainen juustokakku on HYVÄÄ!!

Poika 15 vuotta

Eli, olen aivan hulluna irlantilaiseen juustokakkuun. Se on vaan taivallista. Onkos kukaan muu tehnyt tätä? Ohje:

Täyte:

225 gr maitosuklaata

225 gr tummaa/taloussuklaata

250 gr tuorejuustoa

3-4 rkl Irish Cream-likööriä

55 gr ruskeaa sokeria

4,25 dl kermaa(vaahdota)

Pohja:

175 gr suklaakeksejä

55 gr voita

Tarjoiluun:

Smetanaa/ranskankermaa

Tuoreita marjoja

Vuoraa irtopohjainen kakkuvuoka ja asettele sinne folio. Öljyä se. Nuiji suklaakeksit minigrip/pakastepussissa muusinuijalla tai kaulimella hienoiksi muruiksi. Sulata voi kattilassa ja sekoita keksimurskan kanssa yhteen. Hulauta pohjaan ja pistä jääkaappiin VÄHINTÄÄN tunniksi(mieluiten pidemmäksi aikaa) Kiinteytymään.

Valmista täyte. Sulata suklaat yhdessä vesihauteessa. Jäähdytä TÄYSIN(alle 35 Celsiusta, ettei kerma lässähdä). Sekoita tuorejuusto ja sokeri kulhossa, sekoita kermavaahtoon ja tämä seos vielä suklaaseen. Sekoita likööri joukkoon. Kaada kiinteän pohjan päälle ja anna olla mahdollisimman kylmässä(ei pakkasessa) VÄHINTÄÄN 3 tuntia, mieluiten yön yli.

Siirrä lautaselle, laita päälle marjoja ja tarjoa smetanan/ranskankerman kanssa.

Tää on hyvää!! Ohje on eräästä lahjaksi saamastani kirjasta. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan!

6

1134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korileipuri

Erilaisia juustokakkuja olen tehnyt, mutta en tällaista.
      Viimeksi tein vähän samantapaisen juustokakun, jossa oli puolet vähemmän suklaata ja kermaa oli myös puolet vähemmän.
      Irish Cream likööri antaa varmaan hyvän maun juustokakkuun.
      Tuota ohjetta voisi kyllä kokeilla, vaikuttaa herkulliselta.

• Suklaan ystävä

Taivaallinen juustokakku! Itse olen tehnyt tuota! Resepti on kirjasta: Suklaa, joka on muutenkin täynnä herkullisia reseptejä. Suosittelen! Likööri tuo ihanan lisäyksen juustokakkuun!

• well well

Huh, kaloreja on varmaan 1000/ohut siivu. Hyvää oletettavasti, mutta en ikinä tekis noin rasvaista leivonnaista.

• ammattileipuri

Suosittelen laittamaan vuokaan LEIVINPAPERIA, ei folioo.

• soundsgoood

kuulostaa hyvältä ! ainakin makeannälkään,kovaan makeannälkään :33

• LisaLove

Oi et ihanaa!! Tein tätä samaa kakkua vuosia sitten. Lempparini ehdottomasti ja tuhdeista tuhdein. Ohje menee talteen koska omani meni hukkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      265
      2764
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      18
      2210
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      339
      1944
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1659
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      100
      1615
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      208
      1323
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      54
      1239
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1223
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      52
      1129
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      75
      1093
    Aihe