Oletko tällainen?

Luurakolook

Oletko innostunut laihduttamaan vanhoilla päivilläsi? Kaikki tuttavanaiset jotka ovat laihduttaneet näin ikääntyneempänä, ovat muuttuneet karmeiksi ljääne,luu, kuivalihakimpuiksi. Luulevatko olevansa hyvänkin näköisiä. Ja turha vastata että jos on jokin sairaus. Ei ole muuta sairautta kuin överiksi mennyt liikuntaharrastus ja fatfree-ruokavalio ja muutenkin jotain friikkejä dieettibuumeja.
Linkissä oikein tyypillinen esimerkki. Keksivät jotain selityksiä mutta totuus on että päässä viiraa. niin no sairaushan se on mutta eivät myönnä että päässä olis vikaa. Kaikenmaailman muita juttuja kyllä piisaa selitykseksi. Päänviirausongelman hoitoon vaikka Zyprexaa niin eiköhän ala ruokahalut paranemaan ja luulo kauniista olemuksesta hälvenemään.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2011092114430621_vi.shtml

41

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..

Vanhojen kantsii aina olla muutama kilo ihanteista enemmän.
      Niinpä hyvin voin.
      Laihduta, minä en.

• Luurakolook

Enkä laihduta! Olen juuri sopiva, ainakin omasta mielestäni. Muiden mielipiteestä en piittaa. Tuossa linkissäkin näkee mitä laihduttaminen tekee esim. kasvoille muista muodoista puhumattakaan. Tuon linkin nainen on 44-vuotias ja on paljon ryppyisempi kuin äitini oli 85-vuotiaana.

• ..
        Luurakolook kirjoitti:

Enkä laihduta! Olen juuri sopiva, ainakin omasta mielestäni. Muiden mielipiteestä en piittaa. Tuossa linkissäkin näkee mitä laihduttaminen tekee esim. kasvoille muista muodoista puhumattakaan. Tuon linkin nainen on 44-vuotias ja on paljon ryppyisempi kuin äitini oli 85-vuotiaana.

Ollaan kauniita isseksemme, tai, ainakin mukavia.
        Mitä ihmeellinen laihuuden ihanne saa aikaan, muuta kuin jopa kuolemaan johtavaa anorekseaa?
        Älkää ihmiset tuomitko toisianne, toisiamme!!

• llllll

Äitini laihtui, kun syöpä jylläsi ruumiissaan.
      Kellekään en ruokahaluttomuutta suosittele. Onnekseni sen sain takaisin, ruokahalua, siis.

• Luurakolook

Täytyy myöntää että olen stressaantunut ja kadottanut ruokahakluani kun on liikkeellä Tampereella se murhaaja joka iskee keskellä päivääkin. Pelkään tyttäreni puolesta ja kyllä itsekin pälyilen olkani yli enkä uskalla enää lenkkeillä metsäpoluilla, vaan pelkästään ihmisten ilmoilla jalkakäytävillä.
        Syön väkisin kun pelkään kuihtuvani samanlaiseksi kuin tuo linkin nainen. Vaikeaahan se on mutta syön urhoollisesti saman verran kuin normaalistikin. Toivon vain että saataisiin kiinni tekijä mahdollisimman pian. Vaikka jotenkin tässä menetti turvallisuuden tunteen. Voihan niitä hulluja olla vaikka kuinka paljon vaikka tekijä saataisiinkin kiinni. Olen aina nautttinut lenkkeilystä metsäpoluilla mutta vaikea on saada enää sitä entistä turvallisuuden tunnetta takaisin.

• etpäarvaataaskaan:)
        Luurakolook kirjoitti:

Täytyy myöntää että olen stressaantunut ja kadottanut ruokahakluani kun on liikkeellä Tampereella se murhaaja joka iskee keskellä päivääkin. Pelkään tyttäreni puolesta ja kyllä itsekin pälyilen olkani yli enkä uskalla enää lenkkeillä metsäpoluilla, vaan pelkästään ihmisten ilmoilla jalkakäytävillä.
        Syön väkisin kun pelkään kuihtuvani samanlaiseksi kuin tuo linkin nainen. Vaikeaahan se on mutta syön urhoollisesti saman verran kuin normaalistikin. Toivon vain että saataisiin kiinni tekijä mahdollisimman pian. Vaikka jotenkin tässä menetti turvallisuuden tunteen. Voihan niitä hulluja olla vaikka kuinka paljon vaikka tekijä saataisiinkin kiinni. Olen aina nautttinut lenkkeilystä metsäpoluilla mutta vaikea on saada enää sitä entistä turvallisuuden tunnetta takaisin.

Karmeaa on tuntea pelkoa. Pelkoa kuoleman edessä. Itsekin olen sen tuntenut. Avata lie, jokaisen elävän tuntemus?
        Tampereella elin viimeksi 60-luvulla. Ihanin ja surullisin tuntein.
        Hulluus lie kaikissa meissä, mutta, mikä sen saa päälekäyväksi, vangittavaksi?

• meeriamanda

miksi kirjoittaa pötköön? Ei viitti lukea, tuollaiset jaottamot kirjoitukset ei kinosta:)))

• huono päiväkö?

Miksi nariset?

• toimeton xy
        huono päiväkö? kirjoitti:

Miksi nariset?

Kyllä ne miehetkin laihduttavat, keittelevät päivästä toiseen laihaa kaalisoppaa ikäkin lähentelee 70v.
        Olin 20v anorektikko, painoin 44kg, ihme kumma tulin raskaaksi 3v myöhemmin, paino jäi 60kg tietämille.

Nyt on se vinkaus ettei yli 70v pitäisi enää laihduttaa jos painoindeksi näyttää lievästi ylipainoista. Olen nyt kait normaalipainoinen viimeisen mittauksen mukaan. Tottakait jos paino on yli 100kg laihduttaminen yli 70v lääkärin valvonnassa on paikallaan.

Tosi on kun kilot tippuvat, nahka jää löysänä roikkumaan, kasvot kavaltavat ryppynaamaisuuden ensimmäisenä. Mitä sitä itseään kiusaamaan nälällä, kun mittarissa on 70 niin sitä jatkoaikaa ei enää ole viittäkymmentä vuotta. Syödään normaalisti ja nautitaan hyvästä ruuasta!

• toimeton xy kirjoitti:

Kyllä ne miehetkin laihduttavat, keittelevät päivästä toiseen laihaa kaalisoppaa ikäkin lähentelee 70v.
        Olin 20v anorektikko, painoin 44kg, ihme kumma tulin raskaaksi 3v myöhemmin, paino jäi 60kg tietämille.

Nyt on se vinkaus ettei yli 70v pitäisi enää laihduttaa jos painoindeksi näyttää lievästi ylipainoista. Olen nyt kait normaalipainoinen viimeisen mittauksen mukaan. Tottakait jos paino on yli 100kg laihduttaminen yli 70v lääkärin valvonnassa on paikallaan.

Tosi on kun kilot tippuvat, nahka jää löysänä roikkumaan, kasvot kavaltavat ryppynaamaisuuden ensimmäisenä. Mitä sitä itseään kiusaamaan nälällä, kun mittarissa on 70 niin sitä jatkoaikaa ei enää ole viittäkymmentä vuotta. Syödään normaalisti ja nautitaan hyvästä ruuasta!

Miehellä helpompaa.

En tarkoita painon pudotusta vaan profiilin muutosta.
        Jos ukolla on joskus ollut maittavammin lihasmassaa niin se on pitkäjännitteisellä, kohtuullisella treenillä hyvin pitkälle palautettavissa.

Silloin vaakalukema ei välttämättä muutu mutta mitat muuttuvat ja terveysvaikutus saattaa olla huomattava.

Naisilla yhtälö on paljon vaikeampi.
        Joku mainitsi muussa yhteydessä että "kilo vuodessa lisää on hyvä vauhti".
        Ajattelen saman suuntaisesti.
        Vaimoni joutui lääkärin suosituksesta ottamaan vuodessa kiinni 6:n vuoden rästit.
        Haittaa hoikkudesta ei vielä ollut mutta ei sitä kannattanut odottaakaan!

• Aarimemenda

Vai ei sua kinosta jaottamot.kirjoitukset ;DDDDD
        Tuskin ketään haittaa vaikkei joku kaltaisesi kirjoitushäiriöinen juntti olisikaan kiinnostunut:(

• Esteettinen olemus. Onko se tärkein asia?

Painon säätely terveyssyistä on järkevää. Muuten kyseenalaistan sen mutta jois se on mielenterveyden kannalta tärkeää niin siitä vaan!

Tuossa joku totesikin ikääntyvälle olevan taulukkoon verratun ylipainon myönteisen vaikutuksen.
      Urheiluopiston kehon koostumusanalyysin tulosteessa se näkyy iän lisääntyessä kaakkoon kohoavana ovaalina suositusalueena kun paino on pysty- ja ikä vaaka-akselilla.
      Ihannepaino on vaakasuora viiva.

Ikääntyneen suurin huoli on riittävä suojaravinteiden saanti vähenevän energiatarpeen mukäna.

• 66v/174cm

" Luulevatko olevansa hyvänkin näköisiä."

koska pääset murrosiästä,
      kyllä minun on ainakin on todella parempi olla kun laihdutin 79>62 kg ja olen sen saanut pidettyä jo 12 vuotta kun olen eläkkeellä olut.
      Työaikana laihdutin kai 10 kertaa, mutta taas se nousi.

Nyt olen keksinyt todella yhden hyvän keinon pitää paino,
      ei ole vuosiin ollut illalla 65kg.

Hyvännäköisyyttä meillä ei ole arvostettu koskaan, kunhan on siisti ja luotettava ja korvien välissä jotain, se on riittänyt.

• tutsku..

Alotuksesi ei pahemmin innosta vastaamaan. Heräsi vain ajatus aloittajan omasta painoindeksistä ja mahd. liikunta- ja ruokailutottumuksista.

Aamulla muuten Antti Heikkilä kertoi mielipiteensä esim. masentuneille syötettävien mielialalääkkeiden olevan pelkkiä lumelääkkeitä, joita kansa napsii ja lääkefirmat rikastuu.

• Minulla ei ole paino-ongelmaa, vaan on näkövika.
      Kolmosoluthimo estää minua arvioimasta milloin pitää leikata tai lakata Varpaankynnet
      Joudun aamuisin vain arvioimaan paljaiden jalkojen rapinasta, kun menen keittämään kahvia.
      Lopetin nyt leivät täysin ja satunnaiset puurot.
      Ja laadin itselleni uuden aamupalatäsmäiskun:
      Maanviljelijöitä varmaan harmittaa ja jotain Puskaakin, koska resepti johtaa täydelliseen Sademetsien katoon.

Mutta mottoni olkoon:
      Metsät laitumiksi!

10 kpl Pihvejä

2 dl Vehnäleseitä (kuituja!)
      Purkki kermaviiliä
      1 kpl sipulia
      1 rkl Voita
      2 kpl Kananmunia
      2 tl suolaa
      1 tl mustapippuria
      2 tl Tuoretta tuilista Chiliä
      750 g sika-nautajauhelihaa, 40% Nautaa

Ja kevyt-luomu maitoa sen verran että taikina on löysähköä.
      Paistetaan voissa.
      Huom! Vehnäleseissä on puolet vähemmän Hiilihydraatteja kun Kauraleseissä.

Kummallisen aavemaista... tästä on täytynyt olla aloitus jo aiemmin????
      H. :)

• Toimeton juu

Resepti on melkein sama kuin jauhelihapihvit, sillä erotuksella siinä on korppujauhojen tilalla vehnäleseitä. Voi, voi, voissa paistettuina!!!!!

• per--he

Jos se aloitus on laihtunut, ja pamahtanut ilmaan, itsestään?
        Yöks, alkoi oksettamaan.

• Toimeton juu kirjoitti:

Resepti on melkein sama kuin jauhelihapihvit, sillä erotuksella siinä on korppujauhojen tilalla vehnäleseitä. Voi, voi, voissa paistettuina!!!!!

"Toimeton juu"

"Huom! Vehnäleseissä on puolet vähemmän Hiilihydraatteja kun Kauraleseissä"

Korppujauhoissa on kauheesti!
        H.

• per--he kirjoitti:

Jos se aloitus on laihtunut, ja pamahtanut ilmaan, itsestään?
        Yöks, alkoi oksettamaan.

"per--he"

Anteeksi, enhän minä, toistaiseksi, voi Varpailleni mitään.
        Ja siks toisekseen, joku tyttöystävistäni kutsui minua kultana, luuli minun olevan kissansa.
        Ihan kiva!
        H.

• risetti
        hunksz kirjoitti:

"Toimeton juu"

"Huom! Vehnäleseissä on puolet vähemmän Hiilihydraatteja kun Kauraleseissä"

Korppujauhoissa on kauheesti!
        H.

Pellavansiemenrouheessa on puolet vähemmän hiilareita, kun vehnäleseissä. Tosin max. 1 rkl./vrk.
        Itse olen käyttänyt jo pitkään ja hevosillekin hyväksi.

• per--he
        hunksz kirjoitti:

"per--he"

Ja siks toisekseen, joku tyttöystävistäni kutsui minua kultana, luuli minun olevan kissansa.
        Ihan kiva!
        H.

Karhunpoika sai rastaa, häntä hellikäämme...
        Onnekseni minulla on vain yksi ja hyvä.

• risetti kirjoitti:

Pellavansiemenrouheessa on puolet vähemmän hiilareita, kun vehnäleseissä. Tosin max. 1 rkl./vrk.
        Itse olen käyttänyt jo pitkään ja hevosillekin hyväksi.

"risetti"

Öljyt minä korvaan Voilla.
        Ja lihastakin sitä nahvaa tulee.
        Minun pitää välttää K-vitamiiniä, koska on Marevan lääkitys Flimmeriin.
        Ruokalusikallinen Hevoselle?
        Paljonko sitten ihmisorhille (90kg.)?
        (kuidut)

H.

• risetti
        hunksz kirjoitti:

"risetti"

Öljyt minä korvaan Voilla.
        Ja lihastakin sitä nahvaa tulee.
        Minun pitää välttää K-vitamiiniä, koska on Marevan lääkitys Flimmeriin.
        Ruokalusikallinen Hevoselle?
        Paljonko sitten ihmisorhille (90kg.)?
        (kuidut)

H.

Kun vastasin, puhuin ihmisistä, myös orhimaisista, annostuksen yhteydessä ja samalla korjaan 1-2 rkl/ vrk.
        Hevosten annostuksiin en ole perehtynyt. Ja ihmettelin, kuinka voit tehdä kirjoituksestani mainitsemasi tulkinnan. Luulin sinun taitavan molemmat kotimaiset.

• repsikka girl
        hunksz kirjoitti:

"per--he"

Ihan kiva!
        H.

Olet siis hyväilyn kipeä kissa- Hunksz!!!!!!

• risetti kirjoitti:

Kun vastasin, puhuin ihmisistä, myös orhimaisista, annostuksen yhteydessä ja samalla korjaan 1-2 rkl/ vrk.
        Hevosten annostuksiin en ole perehtynyt. Ja ihmettelin, kuinka voit tehdä kirjoituksestani mainitsemasi tulkinnan. Luulin sinun taitavan molemmat kotimaiset.

"risetti"

Härre min gud...
        Var in i helvete har jag glömt något?
        eller inte föstått?
        Här står jag som Åke Tott.
        Den dummaste, vid min slott.

Den ljuvaste min, du ge mig ett svar.
        Utan det, själen mig skar.

H.

• risetti
        hunksz kirjoitti:

"risetti"

Härre min gud...
        eller inte föstått?

H.

Ja lisäisin vielä, että K- vitamiiniä ei tuotteessa ole, joten flimmerillesi ei vaaraa ja voit pitää Marevan annoksesi ennallaa, vaikka käyttäisitkin...Ja ethän sinäkään kaikkea voi ymmärtää...
        Isäni oli ruotsinkielinen, mutta tämä on suomenkielisten palsta, joten vaekka savvoo voes mielummin huastoo.

• hyvä kun ymmärrät
        hunksz kirjoitti:

"risetti"

Härre min gud...
        eller inte föstått?

H.

" Huokaus..vanhoja on kyllä tullut tarpeeksikin asti.
        06.09.2011 14:05 "

• sinikka. k.

Teen jauhelihapihvit (400 g annos) nykyään tällaisen reseptin mukaan:

400 g vähärasvaista jauhelihaa
        1 ruokalusikallinen perunajauhoa
        ½ desiä vettä
        pippuria
        ripaus suolaa

Paistan pihvit lihan omassa rasvassaan, hiljalleen levyn ollessa 4.s kuumuudella. Samassa haudutan sipulirenkaat, porkkanapalaset, joskus kaalia, muita vihanneksia.

Pois olen karistanut kananmunan, korppujauhot, kerman ym. ja täytyy todeta, että omaan makuun hyvä ohje. Perunaa en syö ollenkaan, joten aina samalla pannulla hauduttelen erillaisia vihanneksia.

Vanhenevan ihmisen kannattaa syödä harkiten ja laskeskella energian tarvetta kulutukseen nähden. Lihavuus aiheuttaa diabetestä, verenpainetta, sydänsairauksia, niveliin rasitusta. Monilla sydän- ja verisuonitaudit, korkea kolesteroli on perittyä, hengissä pysymiseen tarvitaan lääkkeet ja tarkka dieetti.

• härre min gud
        hyvä kun ymmärrät kirjoitti:

" Huokaus..vanhoja on kyllä tullut tarpeeksikin asti.
        06.09.2011 14:05 "

Uusia pitäisi löytää, vanhat jo kyllästyttäääää.....

• risetti kirjoitti:

Ja lisäisin vielä, että K- vitamiiniä ei tuotteessa ole, joten flimmerillesi ei vaaraa ja voit pitää Marevan annoksesi ennallaa, vaikka käyttäisitkin...Ja ethän sinäkään kaikkea voi ymmärtää...
        Isäni oli ruotsinkielinen, mutta tämä on suomenkielisten palsta, joten vaekka savvoo voes mielummin huastoo.

"risetti"

Itsehän epäröit epäillen, osaanko molemmat kotimaiset, joten vahvistin osaavani, kirjoittamalla. Kyllähän ne pitää hallita, kotimaisia kun ovat :)
        Suomalaiseen makuunhan tämä on, kielestä en ole huomannut mainintaa?
        H.

• sesam.sm
        sinikka. k. kirjoitti:

Teen jauhelihapihvit (400 g annos) nykyään tällaisen reseptin mukaan:

400 g vähärasvaista jauhelihaa
        1 ruokalusikallinen perunajauhoa
        ½ desiä vettä
        pippuria
        ripaus suolaa

Paistan pihvit lihan omassa rasvassaan, hiljalleen levyn ollessa 4.s kuumuudella. Samassa haudutan sipulirenkaat, porkkanapalaset, joskus kaalia, muita vihanneksia.

Pois olen karistanut kananmunan, korppujauhot, kerman ym. ja täytyy todeta, että omaan makuun hyvä ohje. Perunaa en syö ollenkaan, joten aina samalla pannulla hauduttelen erillaisia vihanneksia.

Vanhenevan ihmisen kannattaa syödä harkiten ja laskeskella energian tarvetta kulutukseen nähden. Lihavuus aiheuttaa diabetestä, verenpainetta, sydänsairauksia, niveliin rasitusta. Monilla sydän- ja verisuonitaudit, korkea kolesteroli on perittyä, hengissä pysymiseen tarvitaan lääkkeet ja tarkka dieetti.

Totta turiset ja jauhelihapihviohje paikallaan verenpainetautiselle, kakkostyypin diabeetikolle. Vihanneksia ja hedelmiä, perunat pois ruokalistalta, ruisleipää pari viipaletta päivässä. Rasvaa niukalti. Oliiviöljyä leivän päälle teelusikallinen per päivä. Hyvää tarkan dieetin päivää.

• En minä laihduta. Syön sopivasti niin että paino ei liikoja nouse. Ylipaino haittaa monella tavalla normaalia elämää.

• ei ähkyyn

En minäkään ole eläissäni laihduttanut. Sopivan painoinen olen, vaikka pidän hyvästä ruoasta, mutta harrastan liikuntaa, enkä pullaa mussuta.

• Lähinnä pyrin siihen etten lihoisi, pitäähän tämän ikäisessä naisessa vähän pehmeääkin olla, silleen sopivasti.

• lejanna,

Ei tässä passaa ihan luurangoksi alkaa, ainakaan vapaaehtoisesti, kun ukkokin tykkää enemmän pössevistä naisista.
      Syö silloin, kun on nälkä, pysyy kuosissa.

Ihminen on ihminen, sama sielu jokaisen sisällä, lihavan ja laihan.
      .

• Kalle Korppi

Äitini sai normaalipainoisena ja hoikkavyötäröisenä diabeteksen, kun oli noin 60. Ei tutkittu kumpaa tyyppiä oli, vaan pantiin standardin mukaiselle tiukalle ruokavaliolle. Tunnollisen ruokavalion noudattamisen myötä äitini laihtui kokoajan, vaikka yritti syödä tarpeeksi. Ruman näköinenhän hänestä tuli. Hampaat oli kuin hevosella.

Ryppyiseksi luukasaksi muututtuaan hän alkoi nähdä kaikki vähänkin pyöreämmät tai itseään isommat ihmiset "kauhean lihavina" ja sanoi sen tietysti kyseisille ihmisille ääneen. Kai se oli jotain itsensä suojaamista. Hänen nuoruuden pituutensa oli ammoin ollut 157 senttiä, nyt paljon vähemmän. Tottahan kaikki keskikokoiset ihmiset olivat hirveän suuria ja rotevia häneen verrattuna. Kun hän lopulta sai insuliinipiikit, niin paino nousi muutaman kilon ja hänen olemuksensa tuli heti nuoremman ja elinvoimaisemman näköiseksi. Nyt hän pyöreäposkinen 90 vuotias, eikä näytä enää hevoselta.

• mutta sairashan toi nainen oli jonka linkki oli aloituksessa toiset syö masennukseen ja toiset jättää syömättä.

• Ei voi mitään

Ei viiraa päässä ja rasvaa on vaikka sulle jakaa. Läskiä levitän leivälle ja laardia päähän, niin pysyvät rasvat tasapainossa. Olen kuin kuulalaakeri, joustan ja keinun. Lisäksi olen niin maan hyvännäköinen,että peilit ovat vaarassa räpsähtää rikki,kun lähelle satun liukumaan.

Kukaan ei tietenkään arvaa,että olen kuusikymmenvuotinen. Ihan kaikki ainakin ajatuksissaan ovat sitä mieltä,että korkeintaan ikäni on kaksikymmentä vuotta. Tietysti vähän ihmetyttää, että arvio koskee henkistä puolta,mutta mitäpä tuota niuhottamaan. Kateellisia on ympärilläni aivan kamalasti. Senhän tajuaa, sillä eivät kaikki voi olla minun näköisiäni eikä etenkään näin nuorekkaita.

Nytten on tärkeintä, että päässä liiraa oikealla tavalla. Kun on tarpeeksi vähän viiraattavaa, tyhjöstä on paha nyhjäistä ja loppuu viiraamiset. Monet ovat sanoneet,että minulle pitäisi myöntää Nobelin palkinto aivotutkimuksesta. Kun ajattelen vaatimatomana luonteena sitä,että saapuisin sinne palkintotilaisuuteen ja häikäisisin median ja prinsessat, kunkun ja Silvian, en mitenkään sellaista häpeää kehtaa tuottaa. Ajatella,että media ei huomaisikaan kertoa kuningattaren ja rinsessojen koltuista, koruista ja kampauksista vaan revittelisivät vain loistavan olemukseni kuvaamisessa. Satojentuhansien kruunujen vahinko se olisi.

Että syökää läskiä, syökää läskiä.... Eikä varmaan ole keksitty juttu.

• Laihtumisen syitä voi olla monia. Kaikki eivät ehkä halua kertoa sairauksistaan jokaisella heitä arvostelevalle. Olisi ystävällisempää kysyä laihtuneelta lähimmäiseltään, mitä hänelle kuuluu, kuin ryhtyä paheksumaan hänen roikkuvaa nahkaansa - tai lisääntyneitä rasvamakkaroita.

Ikääntyneen ihmisen hormonitoiminta on muuttunut niin, että hän tarvitsee entistä vähemmän ravintoa, siksi laihuutta suurempi uhka on vaarallinen keskivartalolihavuus. Luin äskettäin, että ikääntyneen ihmisen painoindeksiä tulee tulkita hieman toisin kuin nuoremman, ja ettei ikäihmisten todellakaan pitäisi ryhtyä millekään dieetille, ei varsinkaan ihme- sellaisille. Monipuolisen ravinnon nauttiminen päivittäin on tärkeää meille kaikille. Painon tarkkaileminen on tärkeää vain siksi, että voisimme säilyttää liikuntakykymme. Nivelet rasittuvat ja kuluvat enemmän joutuessaan kantamaan raskasta kuormaa.

Painon keventäminen monipuolista liikuntaa lisäämällä, olisi varmaan useimmille meistä hyväksi. Kunnallisissa uimahalleissa käyminen ja muiden alastomien vartaloiden näkeminen suihkuosastolla, voi ehkä auttamaan meitä hyväksymään itsemme roikkuvine nahkoinemme tai rasvamakkaroinemme.
      Ehdotan, että lähdetään kaikki uimaan tai vesijumppaamaan - kävelysauvojen kanssa ja reppu selässä! - Jonain päivänä saatan itsekin tehdä niin.;))

• Aloituslinkin naisella on pitkä kaula. Jos vääntää naamaa ja jännittää kaulaa niin normaali-ihminenkin näyttää suunnilleen tuolta. Toisessa kuvassa, missä naisen naama oli "levossa", ei näkynyt ryppyjä mielestäni normaalia ikäistään enempää.

Kokeilin otsikkokuvan ilmettä (mullakin on pitkä kaula) enkä paljon jäänyt jälkeen, mitä nyt varsinkaan otsaryppyjä en saanut yhtä paljon onnistumaan. Olen ihan normaalipainoinen, painoindeksi 22-23.

Kaikenlaista ihmettelyn aihetta noiden iltapäivälehtien pitää keksiä. Ja kansa tykkää. Ja ihmettelee. Ja keskustelee...

• Ei näkö vaan olo!

Kunnon kohenemisen seurauksena on yleensä jonkin asteinen ulkomuodon muutos ja perusteveyden koheneminen.

Nyt, kuukausien pakollisen tauon aikana on muutama lihaskilo muuttunut laardiksi.
      Jos kaikki menee hyvin niin yritän vuoden vaihteen jälkeen ryhtyä palauttamaan solujakaumaa lähemmäksi toukokuista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1394
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      52
      1316
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      105
      1095
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      120
      1046
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      65
      687
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      165
      646
    7. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      562
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      368
      538
    9. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      505
    10. Valehtelu

Oletko valehdellut kaivatullesi?
      Ikävä
      71
      483
    Aihe