En vaan ymmärrä. Minulle se on vain päälle 100e maksanutta roskaa.
En edes tällä hetkellä tiedä että missä sormus on. Eikä mieskään aina pidä.
Sitä paitsi nimettömässä oleva sormus on kauhean epäkäytännöllinen, vaikeaa löytää oikeaa kokoa siihen ym.. Ja tuntuu niinkun olis paskaa kädessä.
No itse onneksi löysin sopivan koon, eli käyttää voisin jos välttämättä haluaisin, vaan kun en halua.
Minkä takia kihlasormusta tai vihkisormusta tulisi muka pitää?
19
709
Vastaukset
- mies 53
No onhan se nyt symboli siitä, että kunnioitat suhdettanne.
Miksi sitten yleensä mennä kihloihion/ naimisiin jollei sitä jostain syystä halua näyttää muille? - tonnin sormus
Eipä ainakaan minua tuo sormus ole haitannut. Toki siihen on pitänyt totutella, koska en normaalisti käytä mitään sormuksia, niin nyt pitää muistaa ottaa se pois esim. tiskatessa. Käytännössä kotona tulee tehtyä niin paljon kotitöitä, että kun tulen töistä kotiin, otan samantien yltäni korut, sormuksen ja rannekellon, niin ei tarvitse edestakaisin vekslata niiden kanssa. Juhlissa käytän kyllä muitakin sormuksia ja enemmän koruja.
Eihän kenenkään tarvitse kihla-tai vihkisormusta käyttää, jos ei halua. Sormuksen käyttäminen on kuitenkin merkki, että on varattu eikä halua esim. baarissa, että vieraat miehet ottavat yhteyttä. Perinteisestihän varattu ukkomies laittaa sormuksen lompakkoonsa siksi aikaa, kun lähtee baariin vonkaamaan vierasta.
Suosittelen ostamaan korurasian. Siellä voi säilyttää sitä miehenkin vihkisormusta. Silloin ei pääse korut naarmuuntumaan ja katoamaan. Kullan hintahan nousee koko ajan, niin tarpeettoman sormuksenhan voi sitten vaikka myydä, jos sillä ei ole edes tunne-arvoa.
Minä olen oikeakätinen ja ainakaan minulla tuo sormus ei estä toimistotöiden tekemistä. Sormukseni on valittu huolella ja se on minulle käyttösormus, joten huomiota kiinnitin ulkonäön lisäksi myös siihen, että sen kanssa on helppo tehdä töitä, käyttää hanskoja talvella jne eli se ei haittaa elämistä.- höpöhöpö hö hö!
"Perinteisestihän varattu ukkomies laittaa sormuksen lompakkoonsa siksi aikaa, kun lähtee baariin vonkaamaan vierasta."
Olipas tyhmä kirjoitus!
Ja miksi se "käyttösormus" otetaan tiskatessa pois?
Kihloissa/ aviossa ollessani en ottanut koskaan sormusta pois, yli 20 vuotta pidin sitä sormessani. - Laskekaa tarkkaan
Kullan hinta nousee juu mutta korua ei koskaan kannata myydä koruna, koska siinä maksaa enemmän se korutyö kuin kulta.
Esim minun kultasormukseni: alle 60€ kullassa mutta käytettynä sormuksena myytynä sain siitä 100€. - Laskekaa tarkkaan
Laskekaa tarkkaan kirjoitti:
Kullan hinta nousee juu mutta korua ei koskaan kannata myydä koruna, koska siinä maksaa enemmän se korutyö kuin kulta.
Esim minun kultasormukseni: alle 60€ kullassa mutta käytettynä sormuksena myytynä sain siitä 100€.Aivopieru:
Siis eka lause piti olla" korua ei koskaan kannata myydä kultana, koska.." - valkokultakihlat
höpöhöpö hö hö! kirjoitti:
"Perinteisestihän varattu ukkomies laittaa sormuksen lompakkoonsa siksi aikaa, kun lähtee baariin vonkaamaan vierasta."
Olipas tyhmä kirjoitus!
Ja miksi se "käyttösormus" otetaan tiskatessa pois?
Kihloissa/ aviossa ollessani en ottanut koskaan sormusta pois, yli 20 vuotta pidin sitä sormessani.Mahtoi olla mahtavat pöpöt sun sormuksen alla yli 20 vuoden ajalta... :D
Itekin otan aina kihlasormuksen pois työpäivän jälkeen tai jos menen vaik suihkuun. Tuntuu mukavemmalta, kun ei sormus kiristä koko ajan sormessa.
Ja mitä tohon tiskaamiseen tulee ni en minäkään pitäisi sormuksia sormessa tiskauksen aikana. Jos sormus sinne viemäriin solahtaa ni milläs sitten sen sieltä noukit.
- Go girl go
Ei kai kukaan käske? Vai käskeekö?
Ei minua ainakaan kukaan ole käskenyt, mutta minusta tuo vihkisormus on kaunis, muistuttaa mukavasti puolisosta ja suhteestamme (esim. reissussa huomaan hipelöiväni sormusta enemmän; ja ei, en unohtaisi puolisoa/suhdetta ilman sormusta), ja on kai se vähän merkki ympäristöllekin... Jokainen arvottakoon avioliiton ja sen symbolit mieleisellään tavalla, eikä mulla ole muiden valinnoista nokan koputtamista, mutta itse koin mukavammaksi kulkea maha pystyssä sormus sormessa ;) Kihlasormuksia meillä ei muuten ollutkaan...
Ja aika erikoiset on sormet tai kultasepän valikoima jos ei kokoa löydy. Mutta onneksi naimisissa saa olla ilmankin! - 33333332333
Jotkut tykkäävät sormuksesta, mutta eihän sitä sormusta nyt hemmetti soikoon tarvitse käyttää tai "näyttää muille että on yhdessä".
Höpö höpö, jos ei sormuksesta pidä, niin ei sitten pidä lainkaan sitä. Mitä väliä sillä on onko se sormus sormessa vai ei, jos olette virallisesti naimisissa, niin ei se sormus sitä avioliittoa vie pois, vaikka se ei sormessa olisikaan. Kyllä, olette vielä naimisissa vaikka sormusta sormessa ei ole.
Se on ihan ihmiskohtaista, toiset tykkää pitää sormusta, toiset taas ei. Miksi ihmeessä siis valitat jos et pidä sormuksesta? Huomiotako vain haluat täältä?
Jotkut eivät edes VOI pitää sormusta työnsä takia, joten et ole ainoa, joka ei sormusta käytä, vaikka olisikin avioliitossa!
Periaatteessa aika turha aloitus. - pastelliliitu
En minäkään pidä vihkisormusta sormessani, koska se tuntuu hankalalta ja on vain tiellä. MIes osti uudenkin, joka itse asiassa tulee pujotettua sormeen aina ulos lähtiessä. Se on niin kaunis, että tykkään jo senkin takia käyttää sitä edes silloin.
- mies 53
No itse pitäisin sormusta kyllä sormessa ihan jatkuvasti, ei tuu mieleen yhtään syytä miksi se pitäisi ottaa välillä pois!
Mutta kukin tavallaan.. - bebaaba
Sormus pitää ilman muuta ottaa välillä pois, et saa pestyä sen alta kunnolla muuten. Sormuskohta kuhisee bakteereja yms. joten se pitää välillä irrottaa ja pestä kädet ja sormus huolellisesti. Kuvottavaa miten joku käsittelee esim. raakaa lihaa sormukset käsissä...
Sinänsä sormusta ei ole pakko edes hankkia. Itse menin naimisiin ilman sormuksia, ne hankittiin sitten vasta myöhemmin. Tykkään näyttää että olen kelvannut jollekin :D- 19+30
Höpsistä, mitä saivartelua!
Ja jos ollaan kihloissa/ naimisissa silloin ei vieraita lihoja (raakoja eikä kypsempiä) käsitellä!
"vaikeaa löytää oikeaa kokoa siihen"
Ehkä naurettavin argumentti ikinä! XD
Miten nimettömään on sen vaikeampi löytää sormusta kuin muihin sormiin..?! X)Mieheni harvoin piti...oli milloin liian löysä, milloin liian tiukka.
Vieraita naisia ilmeni olevan pilvin pimein ja sormus oli piilossa kukkarossa.Jos on tosi rakastunut, sormus on rakkauden merkki ja sen haluaa muulle maailmalle ylpeänä kertoa!
- mies 53
Lyhyesti, juuri näin se on!
- Ex-kihlattu
Viestin aloittaja
Miksi olet mennyt kihloihin/naimisiin,jos et sormusta halua käyttää?
Yleensä,kun kihloihin/naimisiin mennään,niin sitä kunnioitetaan & pidetään sormus/sormukset sormessa.
Itse olen ollut kerran kihloissa & pidin sormusta joka kerta sormessa,paitsi en suihkussa,koska en halunnut,että se vierii lattiakaivoon.
Ei se minua se kihlasormus haitannut,piti vain totutella pitämään,
1v & 7kk sitä pidinkin & sen jälkeen en ole pitänyt(sormusta aloin pitämään 29.02.2008 & syyskuun alusta 2009 alkaen en ole sitä sitten pitänyt).
Toivottavasti pääsen taas pian pitämään sormusta sormessani.
On se niin ihanaa pitää sitä & näyttää muille,että on kihloissa/naimisissa. - .
Tällä ei ole mitään tekemistä parisuhteen kanssa, mutta kun tämän Suhteet-otsikon alla ei parempaakaan. Blackfield: Pain ja Far Away
- rosemarie cc
Otappa selville mitä juuri sormus tarkoittaa, omaani en laittaisi pois sillä rakastan sen antajaa. Mutta kaikki eivät ajattele samoin, jos minä en välittäisi sormuksesta niin sellaisia ei olisi koskaan edes ostettu mihinkään laatikkoon roskien keskelle. En ymmärrä sitä mikä oli syysi kiejoittaa tästä, ettet vlitä sormuksestasi, sehän on pelkästään sinun ikioma asiasi. Ole ilman sormusta, minä kannan omaani
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576