Nepalilainen ruoka?

DINDANDOOO

Olisiko kenelläkään mitään ohjeita nepalilaiseen ruokaa. Tarkoitukseni olisi tehdä illallinen siis nepalilaisesta ruuasta ja entiedä ohjeita enkä niinkää valmistus tapoja. KIITOS vinkkejä :) PS.olen siis perehtynyt ruokalajeihin ja mausteisiin, kultuuriin yms. vittuilijat voi suksii vittuuu


Ystävällisin terveisin ja vastausta odotellen :)

olen siis etsinyt pitkään ohjeita.

9

1349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jugurttioksennuksia

      Pahoillani, mutta nepalilaista keittiötä ei ole olemassa. Siellä syödään Pohjois-Intialaista ruokaa. Kaipa se on niin, että luminen Himalaja näyttää meikäläisen ravintolan ruokalistan ylälaidassa paremmalta kuin tuhannet mätänevät ruumiit Gangesissa. Että imeskeles nyt vaikka siitä.

    • 3+3=6

      Osaako kukaan kertoa löytyykö Nepalilaista ruokareseptikirjaa? Googlen avulla yritin etsitä mutta löytää vain reseptejä netistä. Olisi lahjaksi tarkoitus hankkia kirja jossa olisi reseptejä jne. Vai onko niin että jos löydän reseptikirjan Pohjois-Intialaisille ruuille niin olen asian ytimessä?? Itse kun en ole lainkaan asiaan vihkiytynyt vaan nimenomaan lahjaksi olen kirjaa hankkimassa.

      • Ei oikein

        voi vetää yhtäläisyysmerkkejä nepalilaisen ja pohjois-intialaisen keittiön välille. Pohjois-Intiassa kokataan paljon mughal-reseptien mukaan, sekä myös pakistanilainen vaikutus näkyy sikäläisessä keittiössä. Kumpikaan ei kuulu nepalilaiseen ruokakulttuuriin. Ehkä jos reseptit olisivat painottuneet hindulaisiin resepteihin niin silloin olisit oikeammilla jäljillä.


      • Nopeella haulla

        The Ultimate Nepalese Cookbook, Taste of Nepal, Nepali Delights ja The Nepal Cookbook. Toi eka ainakin on helposti hankittavissa, sen verran uusi kirja on kysymyksessä.


      • pähkinÄn kuoreaa
        Ei oikein kirjoitti:

        voi vetää yhtäläisyysmerkkejä nepalilaisen ja pohjois-intialaisen keittiön välille. Pohjois-Intiassa kokataan paljon mughal-reseptien mukaan, sekä myös pakistanilainen vaikutus näkyy sikäläisessä keittiössä. Kumpikaan ei kuulu nepalilaiseen ruokakulttuuriin. Ehkä jos reseptit olisivat painottuneet hindulaisiin resepteihin niin silloin olisit oikeammilla jäljillä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Intialainen_kulttuuri#Keitti.C3.B6

        http://susse.blogit.fi/uskontojen-ruokakulttuurit/


    • Dalai Lama

      meinasin vastata, mutta suksin ***tuun

      • Tuskinpa tuo

        ap enää näitä vastauksia lukee. Mutta täytyy myöntää, että hänen kirjoituksensa sävy tosiaan oli sellainen ettei tulisi mieleenkään antaa neuvoja. Siispä seuraan esimerkkiäsi, ja suksin samaan suuntaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe