Nepalilainen ruoka?

DINDANDOOO

Olisiko kenelläkään mitään ohjeita nepalilaiseen ruokaa. Tarkoitukseni olisi tehdä illallinen siis nepalilaisesta ruuasta ja entiedä ohjeita enkä niinkää valmistus tapoja. KIITOS vinkkejä :) PS.olen siis perehtynyt ruokalajeihin ja mausteisiin, kultuuriin yms. vittuilijat voi suksii vittuuu

Ystävällisin terveisin ja vastausta odotellen :)

olen siis etsinyt pitkään ohjeita.

9

1553

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jugurttioksennuksia

Pahoillani, mutta nepalilaista keittiötä ei ole olemassa. Siellä syödään Pohjois-Intialaista ruokaa. Kaipa se on niin, että luminen Himalaja näyttää meikäläisen ravintolan ruokalistan ylälaidassa paremmalta kuin tuhannet mätänevät ruumiit Gangesissa. Että imeskeles nyt vaikka siitä.

• 3+3=6

Osaako kukaan kertoa löytyykö Nepalilaista ruokareseptikirjaa? Googlen avulla yritin etsitä mutta löytää vain reseptejä netistä. Olisi lahjaksi tarkoitus hankkia kirja jossa olisi reseptejä jne. Vai onko niin että jos löydän reseptikirjan Pohjois-Intialaisille ruuille niin olen asian ytimessä?? Itse kun en ole lainkaan asiaan vihkiytynyt vaan nimenomaan lahjaksi olen kirjaa hankkimassa.

• Ei oikein

voi vetää yhtäläisyysmerkkejä nepalilaisen ja pohjois-intialaisen keittiön välille. Pohjois-Intiassa kokataan paljon mughal-reseptien mukaan, sekä myös pakistanilainen vaikutus näkyy sikäläisessä keittiössä. Kumpikaan ei kuulu nepalilaiseen ruokakulttuuriin. Ehkä jos reseptit olisivat painottuneet hindulaisiin resepteihin niin silloin olisit oikeammilla jäljillä.

• Nopeella haulla

The Ultimate Nepalese Cookbook, Taste of Nepal, Nepali Delights ja The Nepal Cookbook. Toi eka ainakin on helposti hankittavissa, sen verran uusi kirja on kysymyksessä.

• pähkinÄn kuoreaa
        Ei oikein kirjoitti:

voi vetää yhtäläisyysmerkkejä nepalilaisen ja pohjois-intialaisen keittiön välille. Pohjois-Intiassa kokataan paljon mughal-reseptien mukaan, sekä myös pakistanilainen vaikutus näkyy sikäläisessä keittiössä. Kumpikaan ei kuulu nepalilaiseen ruokakulttuuriin. Ehkä jos reseptit olisivat painottuneet hindulaisiin resepteihin niin silloin olisit oikeammilla jäljillä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Intialainen_kulttuuri#Keitti.C3.B6

http://susse.blogit.fi/uskontojen-ruokakulttuurit/

• Dalai Lama

meinasin vastata, mutta suksin ***tuun

• Tuskinpa tuo

ap enää näitä vastauksia lukee. Mutta täytyy myöntää, että hänen kirjoituksensa sävy tosiaan oli sellainen ettei tulisi mieleenkään antaa neuvoja. Siispä seuraan esimerkkiäsi, ja suksin samaan suuntaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe