http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194699740157/artikkeli/ps kissanjatoksista valmistettu kahvi ei maistunut porilaisille.html
http://www.porinsanomat.fi/
"Harva osti Porissa kissanpaskakahvia 49 euroa kuppi
Ice Cream Housessa oli viime kesänä myynnissä harvinaislaatuista sivettikahvia, jota tuotetaan Sumatralla perin omintakeisin menetelmin. Kahvipavut nimittäin kerätään kahvimarjoja syöneen sivettikissan, eli luwakin jätöksistä.
Kahvipavut ovat siis kulkeneet läpi eläimen ruoansulatuksen, jossa niiden hapokkuus on madaltunut entisestään. Sivettikahvi eli Kopi Luwak onkin pehmeä ja makea, jopa siirappinen hieno kahvi. Sitä tuotetaan vain hyvin vähän, mistä syystä kahvin hinta nousee korkeaksi.
Ice Cream Housessa sivettikahvin hinta oli viime kesänä 49 euroa kuppi.
– Arvelisin, että kesän aikana sivettikahvia myytiin seitsemän tai kahdeksan kuppia. Suurin osa myynnistä tapahtui Pori Jazzien aikaan, kertoo Tero Teljo Ice Cream Housesta.
Muuhun kuin festivaalikansaan sivettikahvi ei siis uponnut kovinkaan hyvin - luultavasti juuri sen hinnan takia. Tero Teljo kertoo, että sivettikahvin tehtävänä olikin lähinnä herättää keskustelua ja tarjota kahvivalikoimaan mielenkiintoinen vaihtoehto, erityisesti juuri Pori Jazz -viikkoa silmällä pitäen.
– Taloudellisesti tästä sivettikahvin myynnistä ei tainnut jäädä oikeastaan mitään käteen, Teljo arvelee.
Ice Cream House on jo sulkenut ovensa tältä vuodelta ja seuraavan kerran paikka on auki ensi keväänä"
Kissakahvia
kahvia kissasta
0
350
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204994
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861782Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2891646Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741605Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r21451Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561448Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351217Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121190Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041139Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi691121