Työpaikan naiset opastivat kovasti, mikä on pinkki ja mikä vaaleanpunainen. Eivät siis olisi sama asia, vaan eri värit.
En ole väreistä perillä, mutta ennen pinkki oli juuri sama kuin vaalenapunainen. Nykyään käsitän, että pinkki-sanan käyttö vain on yleistynyt muodikkaan englannin myötä. Lapset puhuvat vain pinkistä ja pitävät höpsönä setää, joka puhuu jostakin vaaleanpunaisesta.
Onko siis vanha vaaleanpunainen hajautunut kahteen väriin, kuten naisemme opastivat?
Pinkki ei ole vaaleanpunainen?
5
1359
Vastaukset
- Kpokemusta
Useimmilla naisilla käsitteet pyrkivät vain hajaantumaan kahteen tai useampaankin osaan.
- Mr. Purple
Minun Ms. Marpleni väittää, että lila on nykyisin liila. Hän väittää myös, että lila/liila ja violetti eivät ole lainkaan sama väri vaan tummuusero on tuntuva. En edes muista, kummin päin.
- Toinen nimimerkki
Tuolla voi tarkastella, minkä väristä virallinen pinkki on:
http://www.youtube.com/watch?v=KvV8lOePbdQ&feature=related - PohtivainenNainen
Ehkä jos puhutaan vaatteiden väreistä, itselle tulee mieleen vaaleanpunaisesta hailakampi väri, se, minkä värisiä rusetteja laitetaan vastasyntyneiden tyttövauvojen kortteihin. Pinkin taas värinä ajattelen menevän enemmän kohti fuksiaa, se on sellainen pistävämmän värinen ja löytyy fitnessvaatteen väristä sellaisella barbiennäköisellä fitnesstypyllä. Pinkki on siis enemmän keinotekoisen voimakkaan värinen, vaaleanpunaiseksi taas voi nimittää tietynväristä laskevan auringon sävyä.
Nämä olivat siis assosiaatioita siitä, miten pinkki voisi olla omansa ja vaaleanpunainen omansa väri. Jaottelu on ehdottomasti kulttuurinen ja tulee käyttöyhteyksistä. Toisaalta kyllä värin tietyntyyppisestä intensiteetistäkin. Itse en käytä sanaa pinkki, mutta joku käsitys silti pinkkiydestä on. - pikkusormi.
Pinkki lähempänä fuksiaa. Vaalpun lähinnä hempeää roosaa. Nykyisin merkitykset hiukan sekoittuneet. Pinkki ekonomisempi lyhyytensä ansiosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293035- 1191245
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61047- 58961
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26897Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38871Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu161851Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784