Lahkoko?

yyfjgyk

Tuntuu, että ateismi on muuttunut tänä päivänä vain lapselliseksi lahkoksi jonka periaatteena on tehdä uskontokunnat naurunalaisiksi. Minusta ateismin ei kuuluisi toimia niin. Ateismin kuuluisi olla vain aate joka tarkoittaa, että et usko jumalaan ja piste.

Ateistien mollausta

Ei ateistien kuulu olla mikään ihmeen ryhmä, joka mollaa kaikkia mahdollisia uskontokuntia. Se ei tee teistä ylpeilevistä ateisteista yhtään parempia kuin kuin kenestä tahansa fundamentalistista. Ensin ateisti kuulee uskovaisen mielipiteen ja sitten alkaa pätemään tiede, todiste ym. muulla kakalla. Ymmärtäkää, että ei siitä niin isoa juttua tarvitse tehdä kun joku ei ole samaa mieltä. Oppikaa kunnioittamaan toisia. Jos ei onnistu niin ei siitä tarvitse alkaa pätemään.

Uskontokuntien mollausta

Sama pätee myös kaikkiin fundamentalisteihin ynnä muihin hörhöihin. Kyllä sitä toista osapuolta saa myös kuunnella. Kyllä te saatte uskoa ihan mihin haluatte, mutta kyllä niitä toisten mielipiteitäkin voi joskus kunnioittaa. Ei teidän tarvitse väkisin yrittää syöttää teidän puutaheinää. Te saatte uskoa mihin huvittaa ja niin myös muutkin ihmiset.

Eli tulin tällaiseen lopputulokseen, että Ateistit vs. Uskovaiset 0-0. Olette molemmat yhtä lapsellisia. Siksi itseäni ei huvita kuulua kumpaankaan.

Hyvää illanjatkoa!

19

101

Vastaukset 19

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khjkh

''Oppikaa kunnioittamaan toisia. Jos ei onnistu niin ei siitä tarvitse alkaa pätemään. ''
      Hyvä neuvo sinullekin.

• Puk Staavi.

Täällä esiintyy ateismin uskonnollinen ilmentymä. Uskonnollisessa ilmentymässä aatteella on agenda, eli tehtävän tunnistaminen ja sen hyväksi työskentely .Homous on sitä myöskin, kun se esiintyy mielen osoituksina ja mielipiteen vaikuttamiseen pyrkimisenä.

• jkhkghkj
        Puk Staavi. kirjoitti:

Täällä esiintyy ateismin uskonnollinen ilmentymä. Uskonnollisessa ilmentymässä aatteella on agenda, eli tehtävän tunnistaminen ja sen hyväksi työskentely .Homous on sitä myöskin, kun se esiintyy mielen osoituksina ja mielipiteen vaikuttamiseen pyrkimisenä.

Kaikki on siis uskontoa.

• jkhkjkh

PS.
      ''Ateismin kuuluisi olla vain aate joka tarkoittaa, että et usko jumalaan ja piste. ''
      Ateismi ei ole aate.

• Enhän minä sille mitään voi että sinusta tuolta tuntuu. :)

Illanjatkoja.

• jaamäävai?

Ei uskontokuntia tarvitse tehdä naurunalaisiksi, he tekevät sen itse.

Miten uskottavana pidät ihmistä joka pitää olkiukkoa totena ja suurena erehtymättömänä jumalana joka on luonut maailman?

Kyse on realismista. Ei ole realistista uskoa johonkin mistä ei ole pitävää näyttöä ja todistetta. Jos joku sitä kuitenkin pitää totena niin kyllähän se saa muita ihmisiä naurattaa.

Ymmärrän uskovaa joka sanoo uskovansa vaikkei jumalasta ole pitävää näyttöä ja hän toivoo jumalan olevan totta. Jostain kumman syystä heitä ei täällä näy, on vain kiihkouskovat. Sitä en ymmärrä että väitetään jumalaa todeksi ja sillä siisti, se on hölmöyttä ja realismin puutetta.

Eipä kirjoituksesi ollut kummoinen, tarkoituksesi oli vain mollata muita joten et ole Pekkaa parempi, ja myös kunnioitus puuttuu, lyttäät muut lapsellisiksi.

Onneksi sinä aikuinen jumala tulit kertoman totuuden meille erehtyneille.

Apple, huomenna uusi päivä!

• ++++++++++++++++++++

"Minusta ateismin ei kuuluisi toimia niin. "

Eihän ateismi olekan muuta kuin teismin puutetta, ateismi ei kerro miten ateistin pitää tehdä tai toimia. Ateistit toimivat kuten ihmiset toimivat.

"Se ei tee teistä ylpeilevistä ateisteista yhtään parempia kuin kuin kenestä tahansa fundamentalistista."

Kyllä tekee, koska ateismissa ei ole mitään dogmia, jota on pakko totella ja ateisteilla on sananvapaus myös ja kenelläkään ei ole oikeutta olla pahoittamatta mieltään, erityisesti jos tämä mitä pidetään luokkaavana on totta.

"Oppikaa kunnioittamaan toisia. Jos ei onnistu niin ei siitä tarvitse alkaa pätemään."

Ateistit kyllä pystyvät pysymän hiljaa ja poissa näkyviltä mutta pystyvätkö uskovat? Ei siltä näytä.

"Eli tulin tällaiseen lopputulokseen, että Ateistit vs. Uskovaiset 0-0. Olette molemmat yhtä lapsellisia. Siksi itseäni ei huvita kuulua kumpaankaan."

Miten voit olla kuulumatta kumpaakaan?

Et mitenkään, olet teisti tai ateisti ei ole mitään muuta vaihtoehtoa.

• pelimerkki

Uskontokunnat tekevät ihan itse itsensä naurettaviksi. Ei siihen ateisteja tarvita.

"Eli tulin tällaiseen lopputulokseen, että Ateistit vs. Uskovaiset 0-0. Olette molemmat yhtä lapsellisia. Siksi itseäni ei huvita kuulua kumpaankaan."

Vai niin. No mikä sinä sitten olet?

• ba-ba-ba-ballo

Huhhuh olet yleistyksen mestari ja ei. Se on kaukana hyvästä asiasta.

Ateismi ei edes ole aate, etkö edes sitä tajua?
      Ateismi määrittää vain sen, että ei usko jumalaan mutta se ei välttämättä vaikuta muuten ihmisen elämään mitenkään.
      On edelleen ihmisiä, jotka ovat pilkallisia tai muuten vaan vittumaisia, ei ateismi ole muuta kuin jumaluskon puutetta, kaikki muu on täysin yksilöstä kiinni.
      Lopeta tuo typerä yleistys, koska jos minä tekisin samoin että yleistäisin muutaman esimerkin perusteella niin voisin viestisi perusteella sanoa että kaikki kristityt ovat ylimielisiä mulkkuja, sinä annoit itsestäsi viestisi perusteella ylimielisen mulkun kuvan niin logiikkasi mukaan KAIKKI KRISTITYT/USKOVAISET ovat kuin sinä, eikös?

• ba-ba-ba-ballo

Hihihihihi... Myönnän toki että olen vittumainen, mutta tämä vittumaisuus johtuu vain siitä että hihhulit eivät välttämättä tajua miten tyhmää paskaa välillä suoltavat suustaan. Ei minun tarvitse edes välttämättä olla pilkallinen tai parodioida hihhuleita. Ne asettavat itse itsensä naurunalaisiksi ja ilmeisesti jos huomautan tästä, olen vittumainen.

Nooh... Kaikkia ei voi miellyttää.

• ihmemaaoz

Ateismin kuuluisi ola aate?Minä kuulun vapaa-ajattelijoihin.Sillä tarkoitetaan kaikenlaisen vapaata ajattelua haittaavan toiminnan vastustamista uskonnottomuuden lisäksi.Tämä on vain minun yksilöllinen mielipiteeni,se ei edusta kenenkään muun maailmankuvaa.Vapaa-ajattelija saa olla yksilö.

• yyuygu

Pahoittelen jos loukkasin jotakuta pikku argumentissani. On tervettä silloin tällöin ilmaista oma mielipiteensä. Eihän se kieltämättä tee yhtään parempaa kuin muistakaan kun tässä valittelin. Tarkoitin haluttomuudellani kuulua kumpaankaan sitä, että en halua kuulua uskontokuntaan ja ateismiin virallisessa mielessä. Ei kirkkoa tarvitse uskoakseen johonkin eikä ateistinkaan tulisi olla osa jotain klubia. Se oli vain mielipidekirjoitus. Kun mielipidettä ilmaisee, negatiivisia asioita ilmaisee enemmän tai vähemmän riippuen miten asiaa katsoo. Ilmaisin kieltämättä vain negatiiviset asiat tähän liittyen, mutta ei se tarkoita, että asialla on positiivinenkin puoli. Kaikilla asioilla on positiivinen puoli. Ei kannata murehtia sitä mitä ei ole, vaan kannattaa olla tyytyväinen siihen mitä on. Joskus ihminen valitettavasti unohtaa sen ja valittaa asioista, mutta sellainen ihmismieli on.

• ihmemaaoz

Ei tarvitse yhtään pahoitella! Sinulla on sananvapaus ,vapaus ilmaista itseäsi.Eikös se ole normaalia, että joskus on hyvällä tuulella, joskus pahalla tuulella ja järki ei toimi joka päivä yhtä hyvin?Näin ainakin minulla.Mutta tuo "pahoillaanolo" ja "anteeks jos loukkasin" viittaa kristinuskon ajattelua kahlitsevaan vaikutukseen.Jätä se,suosittelen.Ajatustasolla et ole kenellekään mitään velkaa.Tämä on minun persoonani mielipide.Luehan vapa-ajattelioiden juttuja netistä.Ne voivat alkuun vähän pelottaa.....Niin minuakin!Nyt olen onnellinen.(voit luopua uskonnosta,vaikka sukusi olisi uskovaista!Ei sinun tarvitse kertoa heille,jos se loukkaa heitä)

• "Se ei tee teistä ylpeilevistä ateisteista yhtään parempia kuin kuin kenestä tahansa fundamentalistista."

Voisitko vielä avata, mistä ateistit ylpeilevät?

• "Ateismin kuuluisi olla vain aate joka tarkoittaa, että et usko jumalaan ja piste."

Ateismi ei ole aate. Vaan vain mielipide jumalan/jumalten olemassaolosta. Eikä vastaus sille että heitä ei ole olemassa. Vaan vain epäuskoa.

"Ei ateistien kuulu olla mikään ihmeen ryhmä, joka mollaa kaikkia mahdollisia uskontokuntia. Se ei tee teistä ylpeilevistä ateisteista yhtään parempia kuin kuin kenestä tahansa fundamentalistista."

Uskontojen kyseenalaistaminen ei ole sama kuin mollaus. Toki antiteistisenä ihmisenä olen sellaistakin harjoittanut. Muttei se tarkoita että kaikki ateistit sellaista tekisi (ja jatkuvasti). Eikä ateismi ainakaan minusta sen parempaa ihmistä tehnyt kuin kristinuskokaan. Minä vain ajattelen eri tavalla asiat kuin uskovat.

"Ensin ateisti kuulee uskovaisen mielipiteen ja sitten alkaa pätemään tiede, todiste ym. muulla kakalla."

On eriasia peilata todellisuutta myytteihin, taikauskoon ja legendoihin perustuvilla kirjoituksilla kuin kymiin faktoihin pohjaavilla todisteilla. Kuten vaikkapa mm. Homojen adoptio-oikeuksista.

"Ymmärtäkää, että ei siitä niin isoa juttua tarvitse tehdä kun joku ei ole samaa mieltä. Oppikaa kunnioittamaan toisia. Jos ei onnistu niin ei siitä tarvitse alkaa pätemään."

Mutta onkin taas eriasia koskeeko mielipiteet tasa-arvoa ja ynnä muita ihmisoikeuskysymyksiä. Ja varsinkin jos ei sellaisten oikeuksieen polkemiseen ole muuta antaa kuin vain pronssikautista kirjaa.

"Sama pätee myös kaikkiin fundamentalisteihin ynnä muihin hörhöihin."
      Totta.

"Kyllä sitä toista osapuolta saa myös kuunnella. Kyllä te saatte uskoa ihan mihin haluatte, mutta kyllä niitä toisten mielipiteitäkin voi joskus kunnioittaa. Ei teidän tarvitse väkisin yrittää syöttää teidän puutaheinää. Te saatte uskoa mihin huvittaa ja niin myös muutkin ihmiset."
      Totta.

Jos olet agnostikko niin olet silloin myös yhtä epätietoinen jumalasta kuten on moni ateistikin.

"Hyvää illanjatkoa!"

Sitä samaa :D

• korjataan

Ei ateismi ole mielipide, vaan uskonto.

• terppatappi
    • et ole ateisti

Sinä et sitten usko ja kuitenkin uskot?

• uskis

"Kun Kristitty suuttuu, niin suu käärmeeksi muuttuu-"

- USKIS

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      156
      1182
    2. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      30
      1149
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      47
      993
    4. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      49
      887
    5. Onko kaivattusi älykäs

vai onko helposti vedätettävissä
      Ikävä
      65
      801
    6. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      49
      767
    7. Miten yksi ihminen

Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,
      Ikävä
      37
      666
    8. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      71
      654
    9. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      37
      619
    10. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      76