Mielipide tämäkin

Oma mielipiteeni on, että papit ovat poistaneet raamatusta sellaisia paikkoja,jotka eivät palvele papinpalvontaa.Aina kun ihmiset kyllästyvät kristinuskon hymistelyyn ja saman toistoon,tehdään uusi,trendikkäämpi "raamatunkäännös" Ihmiset tarttuvat syöttiin,lukevat uuden raamatunkäännöksen ja papit voivat taas huokaista helpotuksesta.Ainoa,mihin raamatunvääntelijät eivät uskalla kajota,ovat vanhat Juutalaisten sukuluettelot.He suututtaisivat korkeasti koulutetut juutalaiset rabbuunit.Siispä rabbi(opettaja) on elänyt maan päällä ja kristinuskon pitäisi perustua tämän rabbin opetuksiin.Mutta se palvelee vain pappien tarkoitusperiä ja heidän jumalanleikkimistään.

15

60

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1213

Olen ehkä vähän samaa mieltä, että papit ovat poistaneet tai ohittaneet tärkeitä kohtia Raamatusta.

Raamatun mukaan Jeesus sanoo, että on vain yksi Jumala, joka on suurempi kuin hän. Tästä huolimatta opetetaan, että Jeesus on Jumala, eikä "vain" Jumalan Poika ja Messias. Tämä on sinänsä vielä ymmärrettävää, koska Raamatussa on kohtia, joiden vuoksi voi ymmärtää väärin.

Tuon edellisen seurauksena on sitten poistettu alkuperäinen 2 käsky kymmenestä käskystä, joka siis oli kielto tehdä Jumalankuvia. Enemmistö kristityistä uskoo Jeesuksen olevan Jumala ja sitten he vielä rikkovat käskyä numero 2, tekemällä Jeesuksen kuvia ja kumartamalla niitä.

Siinä olisi aihetta parannuksen tekoon. Olisi ehkä hyvä ensin aloittaa parsimalla käskyt oikein kasaan moderniin Katekismukseen.

• että tiedät

Apostoli Tuomas sanoo Jeesusta Jumalaksi. Jeesus ei estele.
      Joh. 20:28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

• Jos Tuomas sanoi niin.....

• 1213

"Apostoli Tuomas sanoo Jeesusta Jumalaksi. Jeesus ei estele.
        Joh. 20:28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!" "

Tiedän kyllä ja tiedän myös ne muut kohdat, joiden perusteella tehdään mielestäni väärä tulkinta, joka on ristiriidassa Jeesuksen puheiden kanssa.

Jos tarkkoja ollaan, Tuomas sanoo, "Minun Herrani ja minun Jumalani" ei "minun Jumalani". :)

Jumala on Jeesuksessa ja tulee ilmi Jeesuksen kautta. Siksi kun näkee Jeesuksen, näkee myös Jumalan. Tämän vuoksi Tuomas näkee Jeesuksen, Herran, lisäksi Jumalan.

Jumala on antanut vallan Jeesukselle ja Jeesus on siis täysivaltainen Jumalan edustaja maanpäällä. Edustaja / lähetti on samanarvoinen kuin lähettäjä, Raamatun perusteella, siksikin Tuomas on voinut sanoa mitä sanoi. Lähetti ei kuitenkaan itse ole se, joka lähettää ja lähettäjä on Jumala.

Jos kuitenkin pidät Jeesusta itse Jumalana, älä riko käskyä numero 2 tekemällä hänestä kuvia ja kumartamalla niitä.

• Atte Ateisti

Ilmeisesti kristinuskon (ja varsinkin sen hierarkian ja papiston) suurin ja mahtavin keksintö on Pyhä Henki.

Se, että johonkin ihmiseen on mennyt "Pyhä Henki", oikeuttaa sen, että kaikki hänen sanomisensa ovat jumalallista alkuperää ja siksi vastaväitteiden yläpuolella. Siksi jokainen pappi on puhuessaan oikeassa - myös silloin kun pappi on toisen papin kanssa eri mieltä. Varsinkin ei-papilliset ihmiset olkoot Papin puhuessa hiljaa - kun pappi puhuu, puhuu Pyhä Henki.

Teologian tohtori Timo Junkkaalan mukaan Pyhän Hengen pilkka on synti, jota ei voi saada anteeksi.

»1776 käännös: Sen tähden sanon minä teille: kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille. 1992 käännös:31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.»
      (Matt. 12:31 )

"Kristinuskon mukaan jokainen kristitty saa Jumalan lupaaman lahjan voimaksi Jumalan palvelemiseen eli uskon elämään. Pyhän Hengen lahja ei ole tarkoitettu pelkästään tietyille ihmisille tiettynä aikana tiettyä tehtävää varten, vaan se kuuluu kaikille kristityille. Paavali mainitsee Pyhän Hengen lahjoina esimerkiksi Jeesuksen tunnustamisen Herraksi, kyvyn jakaa viisautta ja tietoa, uskon voiman, parantamisen lahjan, voiman tehdä ihmeitä, profetoimisen lahjan, kyvyn erottaa eri henget toisistaan, kielillä puhumisen lahjan, sekä kyvyn tulkita kielillä puhujaa (1. Kor. 12)."

• Siis uskikset saavat hallita papistoa?

• eroa on

Pyhän Hengen lahja kuuluu uskoville kristityille.

• Minun ajatteluni ja spekulointini perustuu siihen,että olen lukenut melko paljon filosofiaa.Älkää siteeratko raamatunlauseita tällä sivulla,pliis!Ne menevät poistoon,koska eivät kuulu ateismiin.Lähes jokainen ateisti on kyllä lukenut raamatun.Ja he ovat tehneet siitä omat johtopäätöksensä.

• kohta katoaa

Siis sensurointia.

• demokratialainen

Pitää vissiin siirtyä vapaammille vesille eli toisille foorumeille.

• Ei täällä ole mitään sensuuria! Palstalaiset itse ilmoittavat asiattomat viestit.Eli ateismipalstalla asiaton viesti on sellainen,joka sisältää pelkästään uskontoa.Minunkin viestejäni on ilmoitettu ja poistettu.Vaikken paljoakaan siteerannut raamattua.Luonnossa vallitsevat tietyt luonnonlait.On olemassa voimia ja vastavoimia.Niin täälläkin.Teismi-Ateismi.

• Totuus on että emme tiedä.

Oliko Jeesus historiallinen heniklö vai ei. (Ei tietoa)

Raamatun kuvaama henkilö vai ei. (Todenäköisesti ei)

Toisekseen kun otetaan kuvaan samankaltainen tarina kuin Jeesuksen myytti. Vaikkapa Dionysiksen, Biddhan tai Baalin. Ei samankaltaisuuksia voi olla huomaamatta.

Kyllähän jo varhaiset kirkkoisätkin pakanalegendoja selitteli paholaisen juonina jotta ihmiset eivät kääntyisi kristityiksi. Vaikka monet pakanalegendat ovat paljon vahempaa perua kuin krsitinusko.

Ja kun katsoo uskontoja, ei yksinkertaisesti voi olla miettimättä niiden valtaa/ylivaltaa ihmisiin. Ajatteluun ja arkisiin askareisiin.

• Jeesuksen ja Sokrateen opetukset ja kuolema olivat hyvin saman kaltaisia.Ei Sokrateestakaan ole varmaa tietoa.Jeesus sanoi ettei kukaan ota häneltä henkeä,vaan hän antaa sen.Sokrateen kerrotaan tyhjentäneen myrkkymaljan hymyillen.Kumpikaan ei itse kirjoittanut mitään.

• heh heh

Evoluutio on totta, evoluutio on totta! (minulla on etu- ja keskisormi ristissä). Heh heh.

• En ole lukenut evoluutiosta,tiedän mitä sillä tarkoitetaan.En arvostele asiaa,jota en tunne tarpeeksi.Luonnonlait,esim. voimat ja vastavoimat ovat totta,niinkuin kaaosteoriakin.Vastakkaisten voimien törmätessä toisiinsa syntyy uutta.Tuskinpa luonnonlait kumoavat evoluutioteoriaa..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      367
      1415
    2. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      63
      926
    3. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      83
      880
    4. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      116
      875
    5. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      62
      825
    6. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      94
      701
    7. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      681
    8. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      56
      594
    9. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      49
      589
    10. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      112
      534
    Aihe