Miltä kuoleman jälkeen tuntuu?

1Jätkä_

Eli miltä tuntuu sitten kun tajuaa, ettei ole enää olemassa siinä maailmassa missä vielä vähän aikaa sitten oli, että juuri kuoli? Tällaisen ideologisen kysymyksen heitän, kaikki saavat vastata sen mukaan miten asian näkevät :)

65

9640

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokujostain
    • Hattivatt1

      Minun uskomukseni mukaan (logiikkaa käyttäen) ihminen ei ole kuoleman jälkeen mitenkään enää tietoisessa tilassa, kun ruumiin toiminnot lakkaavat. Kun aivot eivät enää toimi, ja alkavat jo muutamien minuuttien kuluttua kuolemasta pilaantua, ei voi olla enää tietoisuuttakaan.

      Mielestäni "sielu" on aivan liian keksityn kuuloinen ja abstrakti käsite, johon voisi uskoa vain silloin kun totuus on liian vaikea kestää muutoin. Ts. ihminen on kautta aikojen pystynyt tämän ajatuksen avulla selviytymään menetyksen tuomasta surusta, ajatellen että kuollut henkilö on vain siirtynyt toiseen ulottuvuuteen, sielun muodossa, ja näkee sieltä jostain meidät ja "odottelee meitä tulevaksi" sinne jonnekin..?

      • Anonyymi

        Ole huoleton tuhkastasi alkaa uusi elämä uusilla yhdisteillä, ottaa aikansa, etkä ole enää mukana.


    • Vilionkka1

      Onnellinen se, joka edes pääsee niin pitkälle!

      • Anonyymi

        Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
        Shloka | Ero ihmisen ja eläimen välillä
         
        [om ajñāna-timirāndhasya jñānāñjana-śalākayā
        chakṣur unmīlitaṁ yena tasmai śrī-gurave namaḥ (1)]
        āhāra-nidrā-bhaya-maithunaṁ ca
        sāmānyam etat paśubhir narāṇām
        dharmo hi teṣām adhiko viśeṣo
        dharmeṇa hīnāḥ paśubhiḥ samānāḥ (2)
        Tässä maailmassa eläimillä ja muilla elävillä olennoilla on samat olemassaolon elementit. Kaikki nämä elävät olennot, jotka ovat kehityksensä eri tasoilla, voivat nauttia samoista eduista: elää perhe-elämää, syödä, nukkua ja nauttia toisistaan. Tämä on luontaista kaikille eläville olennoille niiden ehdollistumisen vuoksi.
        Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan. Prosessia, joka auttaa luomaan yhteyden henkiseen maailmaan, kutsutaan uskonnoksi. Tämä prosessi toteutetaan henkisen yhteyden ja henkisen tiedon havaitsemisen kautta.
        Henkinen yhteys on meille äärimmäisen tärkeää tässä olemisen ulottuvuudessa, koska henkinen yhteys ja aidosti henkinen yhteisö voivat auttaa meitä nousemaan transsendenttiselle tasolle. Todellisen, aidon henkisen yhteyden välityksellä mielemme ja aistimme tulevat tyydytetyiksi. Silloin aistien levottomuus vähitellen poistuu meistä.



        sdf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
        Shloka | Ero ihmisen ja eläimen välillä
         
        [om ajñāna-timirāndhasya jñānāñjana-śalākayā
        chakṣur unmīlitaṁ yena tasmai śrī-gurave namaḥ (1)]
        āhāra-nidrā-bhaya-maithunaṁ ca
        sāmānyam etat paśubhir narāṇām
        dharmo hi teṣām adhiko viśeṣo
        dharmeṇa hīnāḥ paśubhiḥ samānāḥ (2)
        Tässä maailmassa eläimillä ja muilla elävillä olennoilla on samat olemassaolon elementit. Kaikki nämä elävät olennot, jotka ovat kehityksensä eri tasoilla, voivat nauttia samoista eduista: elää perhe-elämää, syödä, nukkua ja nauttia toisistaan. Tämä on luontaista kaikille eläville olennoille niiden ehdollistumisen vuoksi.
        Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan. Prosessia, joka auttaa luomaan yhteyden henkiseen maailmaan, kutsutaan uskonnoksi. Tämä prosessi toteutetaan henkisen yhteyden ja henkisen tiedon havaitsemisen kautta.
        Henkinen yhteys on meille äärimmäisen tärkeää tässä olemisen ulottuvuudessa, koska henkinen yhteys ja aidosti henkinen yhteisö voivat auttaa meitä nousemaan transsendenttiselle tasolle. Todellisen, aidon henkisen yhteyden välityksellä mielemme ja aistimme tulevat tyydytetyiksi. Silloin aistien levottomuus vähitellen poistuu meistä.



        sdf

        Kyllä.Ja kaikki television turha katselu,päihteet,elämän tuhlaaminen
        neuroottisiin toimintoihin vähenee ja alkaa tutustumaan itseensä.
        Alku on aina hankalaa kun alkaa kuuntelemaan itseään ja pitämään
        huolta itsestä.Kaikki tottumus kun sen lopettaa aiheuttaa vieroitusoireita.
        Asenne ihmisiin muuttuu ja ihmiset alkavat nähdä muutoksen ihmisessä.
        Ongelmat alkavat vähentymään ja oman elämän rakentaminen tulee
        terveeksi ja mielekkääksi.


    • menehän

      nukutukseen niin voit kuvitella. Kuolema on pahinta omaisille ja aika ennen kuolemaa, yleensä vaikeaa ja tuskaisaa kuolevalle. Mutta sen jälkeen koittaakin autuus. Kuolema on täydellinen tiedottomuus, syvä-/ikiuni. Täydellinen olotila. Minä en pelkää kuolemaa. Se on varmasti paras asia kaiken elämisen aikana koetun paskan jälkeen.

      Somnus mortis imago

    • ssssssssh

      Miltä sinusta tuntui ennen syntymääsi?

      • Anonyymi

        Exactly! Good point.


      • Anonyymi

        Hyvä pointti muuten


      • Anonyymi

        Vapauttavalta, kohdussa oli pimeetä ja yksinäistä.


    • Heh...

      Siis käsittämätöntä mutta totta, jo pienenä muistin asioita jotka olivat tapahtuneet kauan ennen syntymääni ja joilla ei enää ollut yhteyttä nykyhetkeen. Esim. kerran 6-7-vuotiaana kysyin äidiltä, ''eikös tuossa ollut joskus taloja?''. Äiti oli hämmästynyt ja sanoi, että kyllä siinä niitä hänen lapsuudessan oli... Mutta mistä minä sen pystyin tietämään? Perustelkaa asia.

      • ssssssssh

        Ei ollenkaan käsittämätöntä. Olet kuullut äitisi tai jonkun muun henkilön puhuvan kyseisestä alueesta ja sen taloista tai vaihtoehtoisesti olet nähnyt vanhan valokuvan. Vaikket itse muista niin alitajuntasi muistaa.


      • Anonyymi

        Jaahas, on nyt kyllä kaikkea kuultu😅


    • KUOLLUT KERTOO!

      Tääl paratiis kuolleena,voin todeta että kuole pässi.

    • afterlife_

      Kyllä ihmisellä täytyy olla jokin muu olomuoto ruumiin kuoleman jälkeen. Muuten syntymässä tai elämässä yleensäkään ei olisi mitään järkeä, eikä sitä olisi olemassa. Sitä mieltähän nykyään ollaan, että ihmisen olemus ei ole riippuvainen aivoista tai mistään fysikaalisen ruumiin toiminnoista. ''Sielu'' on syntynyt syntymän yhteydessä eikä se ole kuten liha joka mätänee pöydällä. Itseasiassa aivot ovat vain ruumiimme kontrollointia varten, mutta mikään mikä ei näy, ei ole niistä riippuvainen. Eli ajatuksemme, oppiminen, tunteet, muisti, aistit... Ne ovat siinä kuolemattomassa ihmisen osassa, joka jatkaa elämäänsä ikuisesti vaikka kaikki fysikaalinen tuhoutuisi.

      • Anonyymi

        Mikä ero on muka ihmisen (yksi nisäkäslaji) ja eläinten välillä? Miksi eläimillä ei olisi kuolemanjälkeinen elämä sitten? Ne ovat älykkäitä ja tuntevia olentoja, mutta ihminen ei osaa kommunikoida niiden kanssa joten emme tajua niiden kykyä mietiskellä, pohtia ja tuntea.

        Jos elämä jatkuu, niin siellä on eläintekin sielu. Jos ei jatku, ei jatku kenelläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ero on muka ihmisen (yksi nisäkäslaji) ja eläinten välillä? Miksi eläimillä ei olisi kuolemanjälkeinen elämä sitten? Ne ovat älykkäitä ja tuntevia olentoja, mutta ihminen ei osaa kommunikoida niiden kanssa joten emme tajua niiden kykyä mietiskellä, pohtia ja tuntea.

        Jos elämä jatkuu, niin siellä on eläintekin sielu. Jos ei jatku, ei jatku kenelläkään.

        Eläppä uiuita.. pakenoo koht huoku!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläppä uiuita.. pakenoo koht huoku!!

        Kaahota vaan, maksele viherveros, ei auta, siunattu Kuolema ottaa kaiken aina!


    • Kuollut 2009

      No minä olen nyt toista vuotta ollut kuolleena. Ei tunnu mitenkään erilaiselta, elämä jatkunut samaan tapaan. Käyn vakituisesti töissä ja on kolme lasta. Tosin vituttaa se, että tuntipalkkani on laskenut 12,50€, 10,45€:een koska en kuulemma ole yhtä pätevä kuin elävät ihmiset.

    • Valehtelija!

      Et tasan ole kuolleena toista vuotta, vaan kolmatta ja kohta jo neljättä! 2009, 2010, 2011, 2012... Turha tulla tänne huijaamaan meitä, kyllä me tiedetään kuka puhuu totta ja kuka ei!

      • popola

        2009 vuonna on henkilö kuollut. Eli kaksi vuotta on tapauksesta kulunut. Voikohan tua kirjoitus pitää paikansa!! Sen verran asia rupesi minua vaivaamaan.


    • Jaa a..

      Ehkei miltään.. Ainakin luulen niin..
      Ja ehkei sitä taivastakaan ole olemassakaan. Jotkut vain haluavat uskoa niin.
      Itsekin siihen 'maailmaan' kohta siirtymässä.. Alle viikko enää jäljellä.. Sitten helpottaa. Tämä on päätös jonka tein jo viime keväänä.

    • J K

      EI MILTÄN

    • Filosofista.

      Eihän sellaista kuin ''ei mitään'' ole edes olemassa, kun alkaa tarkemmin miettimään. Jos kuolet ja siirryt täydellisen tiedottomuuden tilaan, silloinhan olet olemassa täydellisessä tiedottomuudessa. Eli olet olemassa myös kuoleman jälkeen? Ihmisenhän pitäisi hävitä olemattomiin, mutta kun siinä on se pieni mutta ettei se voi hävitä kuten ei mikään. Luulet hävittäväsi rikosvaatteesi polttamalla ne, mutta yksikään atomi niistä ei todellisuudessa häviä. Niin ihmeellistä kuin se onkin, kaikki mitä on olemassa on tällä hetkellä olemassa ja uutta ei tule. Atomit vain kiertävät ja muodostavat kokonaisuuksia. Toisin sanoen maailmankaikkeuskin on aina vain ollut, ihme ja kumma, ja kaikki mitä täällä on, kiertää iäisyyksiin... Mutta miten sielun suhteen... Voimmehan syntyä, emme samana todellisuutena, mutta eri ihmisenä joskus tulevaisuudessa. Voimme kokea elämän jälleen jossain kehossa jossain päin maailmaa muistamatta mitään tästä edellisestä elämästämme. Niin kummalliselta kuin se kuulostaakin... Mutta pitäähän ihmisessä olla jokin mikä meissä elää. Mikä saa meidät olemaan ainutkertaisia, ettemme voi vain taas näin näkeä uutta päivänvaloa kuolemamme jälkeen uuden syntymän koitettua.

    • Jokujostain

      Kyllä se meininki yhä siellä toisella puolella jatkuu, koska...

      "Tässä maailmassa otetaan vaimo ja mennään vaimoksi. Mutta tulevassa maailmassa ne, jotka on katsottu ylösnousemuksen arvoisiksi, eivät enää mene naimisiin. He eivät enää voi kuolla, sillä he ovat enkelien kaltaisia. He ovat Jumalan lapsia, ylösnousemuksesta osallisia. Ja sen, että kuolleet nousevat ylös, on Mooseskin osoittanut kertomuksessa palavasta pensaasta. Hänhän sanoo, että Herra on Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala. Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien. Hänelle kaikki ovat eläviä."

      • Anonyymi

        Välitilinpäätös välttää hyvinnii ja eikä muuta kun paneen


    • Anonyymi

      Uskon, että juuri minä minuna olen ikuisesti mennyttä kuoleman jälkeen mutta joskus jossain syntyy uusi ''minä'' eli onko se sitten heti seuraavana päivänä kuolemani jälkeen vai sitten kun maailmankaikkeus on alkanut jälleen alusta, vaikea sanoa. Ja sitten mikä olen, en välttämättä ihminen, enkä varmastikaan tiedä olleeni elossa jo aikaisemminkin.

      • Anonyymi

        Jospa kuoleman jälkeen siirtyisi samanlaiseen tilaan, kuin mitä unimaailma on.
        Olen monena yönä nähnyt niin miellyttävää unta, että olisi mielellään jäänyt sinne unimaailmana, eikä olisi tarvinut herätä aamulla unesta.
        Unessa ei väsy ollenkaan, voi siirtyä ajatuksen nopeudella paikasta toiseen, eikä ole aikakäsitettä.
        Nuorempana unet eivät olleet niin selkeitä, kuin nykyään ja unet tuntuvat tulevan aina vaan selkeämmiksi ja aamulla muistaa unen paremmin ja pidempään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa kuoleman jälkeen siirtyisi samanlaiseen tilaan, kuin mitä unimaailma on.
        Olen monena yönä nähnyt niin miellyttävää unta, että olisi mielellään jäänyt sinne unimaailmana, eikä olisi tarvinut herätä aamulla unesta.
        Unessa ei väsy ollenkaan, voi siirtyä ajatuksen nopeudella paikasta toiseen, eikä ole aikakäsitettä.
        Nuorempana unet eivät olleet niin selkeitä, kuin nykyään ja unet tuntuvat tulevan aina vaan selkeämmiksi ja aamulla muistaa unen paremmin ja pidempään.

        Tuo ei voi pitää paikkaansa, sillä aivot tuottaa unet ja aivotoiminnan lopettua ei uniakaan enää näe/koe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei voi pitää paikkaansa, sillä aivot tuottaa unet ja aivotoiminnan lopettua ei uniakaan enää näe/koe

        Se ettet itse ole nähnyt unia ilman aivoja ei tarkoita etteikö se olisi mahdollista.


    • Anonyymi

      Todennäköisesti ei ole mitään tajuttavaa. Sama tila kuin jos sinut nukutetaan leikkauksessa tai nukut ilman unen näkemistä. Siis kaiken tietoisuuden loppu. En tiedä kannattaako tuonne kiirehtiä itsarin tekemällä, tuskin. Kannattaa elää tämä ainoa elämä ja katsoa filmi loppuun. Uutta filmiä et saa enää pyörimään jos poistut. Kuvittele vaikkapa fiilikset jollain Hitlerillä Berliinissä kun neuvostojoukot olivat bunkkerinsa vierellä. Hän tiesi että jos ei surmaa itseään, jää vangiksi kidutettavaksi ja lopulta teloitettavaksi. Tuollaisessa tilanteessa lienee aivan sama päättää päivänsä. Samoin jos tiedossa on tuskallinen tai muutoin surkea hidas kuoleminen vaikeaan sairauteen.

    • Anonyymi

      Kuoleman jälkeen ei ole mitään elämää. Kun ruumis mätänee tai poltetaan krematoriossa, ei jäljelle muuta kuin tuhkaa. Ei tuhka voi ajatella. Se ei enää voisi tuntea kipua roviolla eikä minkäänlaista mielihyvää kun kerran on jo tuhkattu. Samoin kun ruumis mätänee.

    • Anonyymi

      Satuin juuri lukemaan joitakin erittäin hyviä kirjoja ns kuoleman rajakokemuksista. Niistä saa aika hyvän kuvan mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Mm Leo Näreaho on kirjoittanut aiheesta kirjan, joka löytyy ainakin Helsingin kirjastosta. Lisäksi meediot ja joogit puhuu aiheesta.

      Oman, joogin näkemykseni mukaan, riippuu kuitenkin ihmisestä itsestäänkin millainen kuolema on. Jos elää hyvin eläimellistä elämää ja vielä uskoo helvettiin ja pelkää oikein tosissaan niin voi joksikin aikaa jopa joutua johonkin pimeään, muttei se kauan yleensä kestä. Jotkut taas eivät ehkä tajua edes kuolleensa jolloin he pysyttelevät maan läheisyydesssä.

      Kuiten nykyisin kuolemakin sujuu jo helpommin kun ollaan enemmän henkisempiä. Useimmille kuolema on erittäin ihana kokemus ja siellä toisella puolen sopivan kehon odottelun jälkeen jatketaan sitten uuteen elämään. Elämä maan päällä on enemmänkin vaikeaa ja se on tarkoitettukin suomaan oppimisen mahdollisuus kun kehottomona toisella puolen ei asioita voi oppia oikein kantapään kautta.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ateisti : Ei miltään, koska olet kuollut ja kuopattu ja mätänet pois.

      Allahin palvoja: Olen paratiisissa ja kymmenen neitsyttä ympärilläni.

      Karman lakiin uskova: Hitto, kun pitää taas syntyä uudelleen.

      Luterilainen: Jeesus noutaa minut taivasten valtakuntaan tuomiopäivänä.

      Valitse siitä itsellesi sopiva!!!
      Terveisin uskontotutkija

      • Anonyymi

        Sielun vaellus maan päällä. Onkohan pitkäkin reissu? Jos kuoli vaikka 5000 vuotta sitten, entäs jos oli Lucy, en nyt muista oliko miljuuna vuotta sitten, vai katsovatko uskikset kun oli Afrikan mantereella (tosin nimeä ei ollut), niin ei voi olla sieluakaan, kun emme tiedä milloin on ns.tiedostettu oma olemassa olo. Kun maapallo kärventyy, niin minne kirstuun sielut vilahtaa, kun tontti lähtee alta. Siirtyvät Andromedalle, kun on ihan naapurissa.. Alkuräjähdyksessäkö sielut syntyivät, on muuten hirmuinen määrä jos apinoillakin on.


    • Anonyymi

      Olen uskossa. Ei ole kuoleman kanssa motään ongelmia. Ei täältä huonompaan paikkaan lähetä...

      • Anonyymi

        Lucky Lukea ja lucya yhdisti nimenomaan savukkeet ts. Kuolema


    • Anonyymi

      Veljeni teki itsemurhan noin 30 vuotta sitten. Jäin pois hautajaisista ja puhuin hänelle sen sijaan. Sanoin että olet nyt kuollut, mutta älä jää roikkumaan maan päälle vaan mene valoa kohti. Siellä sinun on parempi olla ja lopulta sinut ohjataan toiseen elämään. Unohdin lähes koko jutun, kunnes viime vuonna kun menin meedio istuntoon (en tuntenut ko meediota) veljeni ilmestyi ja kiitteli, että olin auttanut häntä hänen kuolemansa jälkeen. Hän sanoi myös että elämä on lahja, ei sitä saa heittää pois, tarkoittaen itsemurhaa.

      • Anonyymi

        Kertoiko miltä hänestä nyt kuolemisen jälkeen tuntuu, minkä aloittaja haluaisi tietää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoiko miltä hänestä nyt kuolemisen jälkeen tuntuu, minkä aloittaja haluaisi tietää?

        Veljeni sanoi että hän voi nyt hyvin ja hänen uskonsa korkeimpaan on palannut. Hänellä oli se lapsuudessa, mutta myöhemmin elämässä hänestä tuli ateisti. Hän ei kertonut sen enempää millaista toisella puolen on, mutta olen kuullut myös meedion kautta isäni, äitini, tätini, isoäitini ja toisen veljeni kertovan elämästään siellä. He kaikki näyttävät voivan erittäin hyvin, myöskin molemmat veljeni jotka tekivät itsemurhan.

        Toinen veljeni (itsemurhan tehnyt) ilmestyi äskettäin meedion kautta ja kertoi että nauttii toisella puolen siitä, että voi matkustaa nyt ihan mihin tahansa. Sanoi, että hän ymmärtää nyt minua, vaikkei aikoinaan voinut käsittää etenkään uskoani kosmiseen tietoisuuteen yms. Hän ei halunnut puhua kuoleman kokemuksestaan, se taisi olla hänelle kova kokemus, hän hirtti itsensä.

        Isäni kertoi olevansa onnellinen ja ottaneensa puutarhan hoidettavakseen toisella puolen ja valitteli ettei hän aikoinaan ymmärtänyt minua mutta nyt kiitteli työstäni. Tätini oli edelleen hyvin vaatimaton ja kertoi vain terveisensä. Isoäiti mainitsi että olin hänen rakkain lapsenlapsensa. Äitini oli kiitollinen, että olin selvinnyt vaikeuksistani ja totesi, että meillä on sama luoja vaikka käytämme eri nimeä ja lähestymme eri tavoin häntä.

        Mielenkiintoista on, että he kaikki sanoivat auttavansa minua jos tarvitsisin apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veljeni sanoi että hän voi nyt hyvin ja hänen uskonsa korkeimpaan on palannut. Hänellä oli se lapsuudessa, mutta myöhemmin elämässä hänestä tuli ateisti. Hän ei kertonut sen enempää millaista toisella puolen on, mutta olen kuullut myös meedion kautta isäni, äitini, tätini, isoäitini ja toisen veljeni kertovan elämästään siellä. He kaikki näyttävät voivan erittäin hyvin, myöskin molemmat veljeni jotka tekivät itsemurhan.

        Toinen veljeni (itsemurhan tehnyt) ilmestyi äskettäin meedion kautta ja kertoi että nauttii toisella puolen siitä, että voi matkustaa nyt ihan mihin tahansa. Sanoi, että hän ymmärtää nyt minua, vaikkei aikoinaan voinut käsittää etenkään uskoani kosmiseen tietoisuuteen yms. Hän ei halunnut puhua kuoleman kokemuksestaan, se taisi olla hänelle kova kokemus, hän hirtti itsensä.

        Isäni kertoi olevansa onnellinen ja ottaneensa puutarhan hoidettavakseen toisella puolen ja valitteli ettei hän aikoinaan ymmärtänyt minua mutta nyt kiitteli työstäni. Tätini oli edelleen hyvin vaatimaton ja kertoi vain terveisensä. Isoäiti mainitsi että olin hänen rakkain lapsenlapsensa. Äitini oli kiitollinen, että olin selvinnyt vaikeuksistani ja totesi, että meillä on sama luoja vaikka käytämme eri nimeä ja lähestymme eri tavoin häntä.

        Mielenkiintoista on, että he kaikki sanoivat auttavansa minua jos tarvitsisin apua.

        Uskotteko todella mitä kaikkea soopaa se meedio teille puhuu? ottaa rahat ja nauraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veljeni sanoi että hän voi nyt hyvin ja hänen uskonsa korkeimpaan on palannut. Hänellä oli se lapsuudessa, mutta myöhemmin elämässä hänestä tuli ateisti. Hän ei kertonut sen enempää millaista toisella puolen on, mutta olen kuullut myös meedion kautta isäni, äitini, tätini, isoäitini ja toisen veljeni kertovan elämästään siellä. He kaikki näyttävät voivan erittäin hyvin, myöskin molemmat veljeni jotka tekivät itsemurhan.

        Toinen veljeni (itsemurhan tehnyt) ilmestyi äskettäin meedion kautta ja kertoi että nauttii toisella puolen siitä, että voi matkustaa nyt ihan mihin tahansa. Sanoi, että hän ymmärtää nyt minua, vaikkei aikoinaan voinut käsittää etenkään uskoani kosmiseen tietoisuuteen yms. Hän ei halunnut puhua kuoleman kokemuksestaan, se taisi olla hänelle kova kokemus, hän hirtti itsensä.

        Isäni kertoi olevansa onnellinen ja ottaneensa puutarhan hoidettavakseen toisella puolen ja valitteli ettei hän aikoinaan ymmärtänyt minua mutta nyt kiitteli työstäni. Tätini oli edelleen hyvin vaatimaton ja kertoi vain terveisensä. Isoäiti mainitsi että olin hänen rakkain lapsenlapsensa. Äitini oli kiitollinen, että olin selvinnyt vaikeuksistani ja totesi, että meillä on sama luoja vaikka käytämme eri nimeä ja lähestymme eri tavoin häntä.

        Mielenkiintoista on, että he kaikki sanoivat auttavansa minua jos tarvitsisin apua.

        Miksi veljesi teki itsemurhan?
        Harva sellaisen tekee.


    • Anonyymi

      Olen kristitty ja uskon, että kuoleman jälkeen ihminen joutuu kadotukseen, tai jos hän uskoo Jeesukseen, hän pääsee Jumalan luo Taivaaseen. Kannattaa siis uskoa Jeesukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka syntyi ihmiseksi ja eli täydellisen hyvän elämän, sovitti meidän synnit ristillä ja nousi kuolleista. Jokainen joka uskoo Jeesukseen ja seuraa Häntä, saa syntinsä anteeksi ja pääsee Taivaaseen.

      Jumala lähetti Poikansa Jeesuksen pelastamaan meidät, koska Hän rakasti meitä.

      • Anonyymi

        Niimpä sitä pelotellaan ihmisiä helvetillä, kun yritetään tehdä toisista uskovaisia. Oletko itse laittanut lapsesi tai työntekijäsi helvetillisen pimeään kaappiin, jos ei nyt ikuisesti, niin edes muutamaksi päiväksi? Eli uskotko tosissaan, että Jumala voi olla niin julma ihmisiä kohtaan?


    • Anonyymi

      Helpotukselta. Työnantajan, vuokranantajan ja kelan jälkeen. Suomessa 2019.

      • Anonyymi

        Oma aforismi:
        Näinpä se on ; Elämä helpottuu kummasti, kun kuolee!!!
        No problems!!!

        t. eläväkuollut


    • Anonyymi

      Ei tunnu yhtään miltään eikä tajua mitään. Tietoisuus ja tajunta lakkaa kertaheitolla olemasta, kun materia muuttaa muotoaan. Se on loppu ja hyvä niin.

    • Anonyymi

      Olen nähnyt kuoleman, siinä ei oo mitään pelättävää, se on vihreä maailma josta ei löydä ketään muita ihmisiä, mitään pahaa ei ole vaan yksinäisyys...

    • Anonyymi

      Olen monta kertaa miettinyt samaa.
      Uskoisin, että lähtö tuntuu samalta kuin pyörtyminen. Eli ei tajua mitään, unen oloinen tila ja sitten.........

    • Anonyymi

      Minä uskon, että kaikki mikä on olemassa on lähtöisin alkuvoimasta, joka on Raamatun elävä kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Joka lähetti ainoan poikansa, jottei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi (joutuisi Helvettiin) vaan saisi iankaikkisen elämän. Raamatun kristinusko on ainoa uskonto joka nojaa armoon ja totuuteen. Ei siihen että ihminen pelastuu kuoleman ikuiselta tuskalta, yksinäisyydestä ja pimeydeltä omien tekojen perusteella, vaan loppupelissä yksin armosta. Minä uskon, että Jumalaton ihminen kokee sielussaan ruumiinsa maatumisen (palamisen) ikuisessa helvetissä. Siis hirveän tuskan. Älä joudu sinne! Mutta joka uskoo ja elää uskoaan todeksi Jeesuksessa pelastuu. Kannattaa tutustua tähän Raamattuun, vaikka moni sitä pilkkaa.

    • Anonyymi

      Olin noin 6-7 vuotias. Mun kaveri löi mua vahingossa tylpällä esineellä päähän ja tuli verta. Oli taju kankaalla kunnes rupesin aattelemaan asiaa, että joku tarvii mua, ja tulin taas tajuihin. Pidin mun käsiä tän reijän päällä ja ku mun hoitaja sano että voit pestä kädet, katoin mun käsii ja ne oli ihan veriset. Kamala kokemus noi nuorelle

    • Anonyymi

      Minä uskon siihen että synnytään uudelleen mutta ei tiedetä edellisestä elämästä mitään😅 On vähän outoa ajatella että synnyttiin vasta nyt? Ihmisiä oli jo eaa. Voi olla että oltiin esim. dinosauruksia tai vaikka joku meistä oli jeesus mutta ei tiietä siitä mitään

    • Anonyymi

      Vaikea uskoa että tuntuu enää miltään, enemmän kiinnostaa miltä tuntuu hetket ennen kuolemaa.

    • Anonyymi

      Minun mielestä taivaaseen pääsy kuoleman jälkeen tai helvettiin joutuminen on täyttä kusetusta. Kuoleman jälkeen todennäköisesti joutuu ikiuneen/tyhjään näkymään. Uskoin ennen että kuoleman jälkeen näkee pelkkää mustaa.

    • Anonyymi

      Uskon sielun kulkuun ja sielun läsnäoloon rakkaitten äärellä. Uskon siihen, että kuolemani jälkeen pääsen rakkaimpani jälleen. Se ainut voima selvitä tästä surusta.

    • Anonyymi

      Myöhäistä herätä siellä. Jäljellä on vain vaellus...

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Entiseltä nimekkäältä selviytyjältä autiolla saarella yksin.

    • Anonyymi

      Vanhana kun voimat vähenee kuka jaksaa ja ikiuni" ihan sopiva, tuhkat jää kuitenkin kiertämään maapallolla jossain muodossa, vaikka lannoitteena uuteen kasvuun.

    • Anonyymi

      Haluaisin olla kukkana ja Lemmikki on kaunis todella.

    • Anonyymi

      Jos sinulla ei ole sielua, niin ei miltään. Jos sielu on jäljellä, niin itse päätät, miten sielusi jatkaa eteenpäin. Osa käy vaihtamassa "vessel"insä ja palaa jatkamaan projektejaan. Osa jää lepäilemään. Mielenkiintoisin nykyväittämä on, että aika ei ole lineaarista, vaan kaikki tapahtuu samanaikasesti: menneisyys, nykyisyys ja tuleva. Kaikki eri "ulottuvuuksissa", jotka ovat kerroksina kiinni toisissaan. Emme vain erota niitä normaalisti aisteillamme. Tutkijat väittävät, että ainakin 4 ulottuvuutta on todennettu, mutta säieteorian mukaan niitä on 9, 13 tai enemmän.
      Alakerran väellä ei ole sieluja, vaan ne yrittävät kaapata sellaisen itselleen, jotta pääsevät pakenemaan tästä vankilasta.

      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne


        Ihmisen metafyysinen rakenne

        Me kaikki tunnemme ihmisen anatomian, mutta entä metafyysinen rakenne?
        Näyttäisi siis siltä, että analysoimalla fyysistä ja hienojakoista kehoa voimme saattaa ihmisen kuvauksen päätökseen. Fysiologia tutkii fyysistä kehoa, psykologia tutkii hienojakoista kehoa, mutta uupuuko ihminen tähän? Olemmeko ottaneet huomioon kaikki hänen tarpeensa? Vedojen mukaan on olemassa vielä hienovaraisempia tarpeita, jotka tulevat itse sielun syvyyksistä, joka on hienovaraisempi kuin mentaalikehomme. Vedojen mukaan sielu on itsemme ikuinen ja muuttumaton puoli, kun taas fyysinen keho ja hienojakoinen keho muuttuvat vähitellen.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2

        Ihmisen metafyysinen rakenne. Osa 2

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho

        Ei joidenkin fyysisten osien, joidenkin kemiallisten elementtien kautta, vaan itse sieluun kohdistuvan vaikutuksen kautta: henkisen tiedon, henkisen harjoittelun kautta tietoisuudessa, rakenteen syvyydessä tapahtuu tiettyjä korjauksia. Ja sen seurauksena tapahtuu positiivisia muutoksia pinnallisella tasolla tämän psyyken alueella. ...yksityiskohtaisemmin siitä, millaisia kokeita hienojakoisella keholla tehdään nykyaikaisen tieteen alalla ja miten se voidaan selittää vedalaisen käsityksen näkökulmasta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin

        Ja karma, joka sitoo tai vapauttaa meidät, koska se on energiaa. Jos toimimme oikein, tämä energia ei kosketa meitä. Meillä on siis eräänlainen diplomaattisen koskemattomuuden status. Toisin sanoen olemme henkisiä olentoja, jos meillä on henkinen tietoisuus henkisinä olentoina, otamme aineellista energiaa ja käytämme sitä henkisiin tarkoituksiin. Toisin sanoen, koska olemme aineellisessa maailmassa ja elämme henkisen todellisuuden lakien mukaan, tämä laki ei koske meitä. Aivan kuten diplomaattia eivät koske sen maan lait, jossa hän työskentelee, vaan sen maan lait, jonka kansalainen hän on - nämä lait koskevat häntä. Niinpä jos henkinen olento toimii henkisesti, eli käyttää kaikkea aineellista ympäristöään henkisiin tarkoituksiin, karma ei koske häntä.



        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa
        Kaikki aineellisen maailmankaikkeuden monimuotoisuus syntyy gunojen yhdistelmästä. Näitä aineen kolmea laatua voidaan verrata kolmeen perusväriin. Aivan kuten kolmen värin - punaisen, sinisen ja keltaisen - sekoittaminen antaa meille äärettömän värivalikoiman, niin kolmen gunan vuorovaikutus on tämän maailman äärettömän monimuotoisuuden lähde. Tieto luonnon kolmesta gunasta on tärkeä osa vedalaista maailmankuvaa, ja se on perusta ympäröivän todellisuuden tieteelliselle ymmärtämiselle.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2
        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe