Voiko raakaa perunaa syödä, kun en ole aivan varma? kiitos jos vastaat!
Voiko raakaa perunaa syödä?
3
1219
Vastaukset
- Tiskin tällä puolen
Totta kai voi, ja maistuukin ihan hyvältä :)
- Panhandle
Miksi pitäisi?
Sen verran olen pottua raakana maistanut, että se EI maistu hyvältä. Muistan myös jostain lukeneeni, että raaka peruna olisi lievästi myrkyllistä.
Perunastahan mikään muu osa kuin mukulat ei ole syötävää solaniinin vuoksi. Sitä kehittyy myös perunoihin, jotka saavat liikaa valoa, ja se näkyy vihertymisenä. Vihertyneitä perunoita ei suositella syötäväksi, koko mukula on pilalla, jos siinä on vähänkin vihreää. - mummapumma
Raaka peruna on hyvää, mutta tuon solaniinin takia kuori se perunasi. Joissakuissa vatsaoireissa on ohjeena ottaa raakaa perunaa, se rauhoittaa vatsaa . Että syö vaan jos hyvältä tuntuu, ehkäpä tarvitset juuri sitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024447Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821178- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83903Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64881
- 64846
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10837Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816