anoppi suoraan helvetistä?

yötyöläistä närästää

Omistan ilkeän ja itsekeskeisen, suorastaan jääkylmän anopin. Kertaakaan hän ei pyytänyt anteeksi haukkumisiaan ja solvauksiaan itseäni kohtaan. Hän myös on koittanut tuloksetta pilata välini mieheni muuta sukua kohtaan. Hän on lainannut meiltä rahaa ja tavaraa, käskyttänyt mieheni tämän tästä luokseen yhtäkkiä tekemään jonkin tekotärkeän työn luonaan hetipaikalla (luonnollisesti yhteisenä siivouspäivänä).

Anoppini ei tunnu käsittävän vieläkään kymmenessä vuodessa että me olemme perhe, ja että hänen pikku-pojastaan on ajat sitten kasvanut mies.. Toista miniää kohtaan hän on ollut aivan yhtä ilkeä ja pottumainen. Tämä vaan on ottanut sen asian rennommin kuin minä. Itseäni on jäänyt kalvamaan pahasti ne useat raivokohtaukset, haukut,kirosanat ja huudot joita hän on perääni sadatellut omassa kodissani..

Kateellisena kuuntelen työkavereiden juttuja kuinka anoppi teki sitäsun tätä, ja auttoi siivouksessa ja lastenhoidossa..he eivät ole uskoa että tälläinen tilanne voi olla enää nykyään kenelläkään, ja ettei meidän mummo välitä tippaakaan lapsenlapsistaan.. Hekin kun kuulema ovat vain "isin-pikku-vahinkoja"..

Siitäkin kyllä kuuluu pientä arvostelua että tuppaa liikaa tavaraa tai auttaa liikaakin.. Itse olisin kyllä ikionnellinen jos saisin tälläisen kivan ja ystävällisen anopin tuon nykyisen inhottavan lihavan ja huutavan akan tilalle..

232

8711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anoppipeikko

      Omistan ilkeän ja itsekeskeisen, suorastaan jääkylmän anopin.

      Et sinä sitä anoppia omista etkä myöskään miestäsi .

      Hetipaikallako se sinun miehesi rientää äitinsä apuun ?
      Kerroit kuitenkin ettei anoppisi ole onnistunut pilata teidän välejänne

      Kateellisena kuuntelen työkavereiden juttuja kuinka anoppi teki sitäsun tätä, ja auttoi siivouksessa ja lastenhoidossa..he eivät ole uskoa että tälläinen tilanne voi olla enää nykyään kenelläkään, ja ettei meidän mummo välitä tippaakaan lapsenlapsistaan.. Hekin kun kuulema ovat vain "isin-pikku-vahinkoja"..

      Anopinko teidän perheessä kuuluukin hoitaa lapset ja siivoukset ?
      Kävisitkö sinä siivoamassa sitten anopin luona vai kuinka ?
      Hoitelet anoppia vanhuuden päivillä vai kuinka ?
      Anoppisi ei välitä lapsen lapsistasi .
      Mitä tarkoitat ei välitä lapsen lapsistanne ?
      Ei ota heitä hoitoon puolestasi vai mitä välinpitämättömyyttä tarkoitat ?
      Onko sinun tehtäväsi ylipäätään moittia anoppia tästä syystä ?
      Sinun ja miehesi kuuluu lapsistasi välittää ?
      Teitkö lapsesi anopin välittämisen mukaan ?
      Kysyitkö anopiltasi ennen lastesi syntymää .
      Oletko mukana lapsenhoidossa ja huolehditko meidän kanssa kotimme
      siivouksista. ja välitätkö minun haluamalla tavalla lapsistani ?

      • mariaana hes

        Itse anoppi myös ja kauhistuttaa lukea kaikkea sontaa mitä kirjoitetaan. Itse vielä olen viimeisiä vuosiani töissä ja en jaksaisi kyllä millään käydä siivoilemassa lasteni kodeissa kun en tahdo jaksaa aina omassanikaan. Lasten lapsia rakastan hieveästi mutta työaikani ovat niin epäsäännölliset että harvemmin pääsen heitä katsomaan.
        Ja silloin kun minun omat lapseni päättivät perustaa omat perheet niin enhän ole edes älynnyt ajatella että minua pidetään sitten kotiapulaisena joten ihan uusi asia minulle. Mutta olen huomannut että nämä miniät täällä ajattelevat ihan toisilla raiteilla kuin mitä me anopit. Itselläni ei koskaan ole ollut siivoojaa eikä lastenvahtia, ja en olisi hennonnut sitä edes pyytää anopiltani joka jo oli kasvattanut omat lapsensa aikuisiksi. Kyllä se niin on että kun perstaa perheen niin vastuu on heidän omansa, anopin työpanoksia ei voi laskea mukaan silloin.
        Minun miniäni ei edes pitäisi siitä että minä menisin heille siivoilemaan sillä kotihan on heidän ei minun.Ja taas toisaalta on asioita joissa tarvitsisin kovasti heidänkin apuaan vaan en halua olla taakkana ihmisille joilla on kyllä omien asioittensa kanssa.


      • jk

        vain iin


      • paskin ihminen

        taidat olla saatana


      • kolmen lapsen isä

        kyllä anoppi siis lapsen mummo voisi välillä ottaa lapsen lapset hoitoon ja auttaa muutenkin. minun anoppi ainakin takee niin vaikka tekee itse kolmeavuoroa työelämässä.samoin oma äitini auttaa. olen sitä mieltä vaikka se pahalta tuntuukin että tuollainen anoppi on perseestä.. minä en antaisi hänen nähdä ikinä lapsen lapsiaan ja sanoisin myös sun äijälle että millainen vässykkä olet kun et uskalla sanoo mutsilles mitään. omat lapset siis oma perhe ja vaimo on aina ykkössijalla.jos mun anoppi tai äiti sanoisi mulle, että ovat isän tai äidin pikku vahinkoja niin mulla naksahtaisi päässä sen varran että tietäis


      • Mitä ******?!
        paskin ihminen kirjoitti:

        taidat olla saatana

        Miks kaikki haukkuu täällä


      • 28809
        kolmen lapsen isä kirjoitti:

        kyllä anoppi siis lapsen mummo voisi välillä ottaa lapsen lapset hoitoon ja auttaa muutenkin. minun anoppi ainakin takee niin vaikka tekee itse kolmeavuoroa työelämässä.samoin oma äitini auttaa. olen sitä mieltä vaikka se pahalta tuntuukin että tuollainen anoppi on perseestä.. minä en antaisi hänen nähdä ikinä lapsen lapsiaan ja sanoisin myös sun äijälle että millainen vässykkä olet kun et uskalla sanoo mutsilles mitään. omat lapset siis oma perhe ja vaimo on aina ykkössijalla.jos mun anoppi tai äiti sanoisi mulle, että ovat isän tai äidin pikku vahinkoja niin mulla naksahtaisi päässä sen varran että tietäis

        Käytätte hyväksenne omia vanhempianne. Olette itsekkäitä.
        Tuo on tyypillistä, "minä en antaisi hänen nähdä ikinä lapsen lapsiaan "


      • milli-mallikkas
        mariaana hes kirjoitti:

        Itse anoppi myös ja kauhistuttaa lukea kaikkea sontaa mitä kirjoitetaan. Itse vielä olen viimeisiä vuosiani töissä ja en jaksaisi kyllä millään käydä siivoilemassa lasteni kodeissa kun en tahdo jaksaa aina omassanikaan. Lasten lapsia rakastan hieveästi mutta työaikani ovat niin epäsäännölliset että harvemmin pääsen heitä katsomaan.
        Ja silloin kun minun omat lapseni päättivät perustaa omat perheet niin enhän ole edes älynnyt ajatella että minua pidetään sitten kotiapulaisena joten ihan uusi asia minulle. Mutta olen huomannut että nämä miniät täällä ajattelevat ihan toisilla raiteilla kuin mitä me anopit. Itselläni ei koskaan ole ollut siivoojaa eikä lastenvahtia, ja en olisi hennonnut sitä edes pyytää anopiltani joka jo oli kasvattanut omat lapsensa aikuisiksi. Kyllä se niin on että kun perstaa perheen niin vastuu on heidän omansa, anopin työpanoksia ei voi laskea mukaan silloin.
        Minun miniäni ei edes pitäisi siitä että minä menisin heille siivoilemaan sillä kotihan on heidän ei minun.Ja taas toisaalta on asioita joissa tarvitsisin kovasti heidänkin apuaan vaan en halua olla taakkana ihmisille joilla on kyllä omien asioittensa kanssa.

        eh, et ole lukenut kunnolla, mitä toinen kirjoitti, hän ei tarvinnut apua siivoukseen vaan inhimmillistä kohtelua... kai meidän anoppien kuuluisi kyllä sitä nuorille antaa.-/


      • buahahaa

        Taisit tunnistaa itsesi kurppa..


      • 5+19
        28809 kirjoitti:

        Käytätte hyväksenne omia vanhempianne. Olette itsekkäitä.
        Tuo on tyypillistä, "minä en antaisi hänen nähdä ikinä lapsen lapsiaan "

        Jos isovanhempi osoittaa arvostuksensa lapsenlapsille kutsumalla näitä "vahingoksi", niin kukaan ei menetä mitään, jos eivät enää näe toisiaan.


      • 16+13
        28809 kirjoitti:

        Käytätte hyväksenne omia vanhempianne. Olette itsekkäitä.
        Tuo on tyypillistä, "minä en antaisi hänen nähdä ikinä lapsen lapsiaan "

        Kuule, eiköhän se ole kautta historian hyvin yleistä, että isovanhemmat (tai joskus isoisovanhemmat, kun lapsia saatiin niin nuorina) ovat välillä katsoneet pienten lasten perään. Tietysti kohtuus pitää tässäkin aina muistaa. Ja yleensähän isovanhemmat haluavat välillä lapsenlapsiaan nähdäkin. Tosin onhan se totta, etteivät kaikki halua. En minäkään omalta äidiltäni ikinä uskaltaisi mitään hoitoapua röyhkeästi pyytää..


      • ole hiljaa

        Haista paska äläkä ota nuin kirjaimellisesti... oisko sinusta kiva jos sinun anoppi haukkuu sinua sinun omassa kodissa? Veikkaan että ei. Keskustelun aloittaja ei ole väittänyt missään vaiheessa että anopin pitäisi tehdä nuita sinun luettelemia asioita, hän vain toivoo että anoppi olisi ystävällinen ja häntä kiinnostaisi lastenlastensa elämä ja olemassaolo ylipäätään.
        Ja sinähän se olet oikea ihminen tuomitsemaan, itse et osaa edes yhdyssanoja...
        Yleensä mummot kyselevät lastenlastensa perään, vaikka aina ei itsellä olisikaan aikaa olla heidän kanssaan.

        Sinulla ei ilmeisesti ole anoppia, tai olet itsekin ilkeä ja tuomitseva kotka.

        Miks pitää tuollain hyökätä toisen kimppuun.

        Mukavaa jatkoa sinulle. :)


      • meni vähän ohi
        mariaana hes kirjoitti:

        Itse anoppi myös ja kauhistuttaa lukea kaikkea sontaa mitä kirjoitetaan. Itse vielä olen viimeisiä vuosiani töissä ja en jaksaisi kyllä millään käydä siivoilemassa lasteni kodeissa kun en tahdo jaksaa aina omassanikaan. Lasten lapsia rakastan hieveästi mutta työaikani ovat niin epäsäännölliset että harvemmin pääsen heitä katsomaan.
        Ja silloin kun minun omat lapseni päättivät perustaa omat perheet niin enhän ole edes älynnyt ajatella että minua pidetään sitten kotiapulaisena joten ihan uusi asia minulle. Mutta olen huomannut että nämä miniät täällä ajattelevat ihan toisilla raiteilla kuin mitä me anopit. Itselläni ei koskaan ole ollut siivoojaa eikä lastenvahtia, ja en olisi hennonnut sitä edes pyytää anopiltani joka jo oli kasvattanut omat lapsensa aikuisiksi. Kyllä se niin on että kun perstaa perheen niin vastuu on heidän omansa, anopin työpanoksia ei voi laskea mukaan silloin.
        Minun miniäni ei edes pitäisi siitä että minä menisin heille siivoilemaan sillä kotihan on heidän ei minun.Ja taas toisaalta on asioita joissa tarvitsisin kovasti heidänkin apuaan vaan en halua olla taakkana ihmisille joilla on kyllä omien asioittensa kanssa.

        Tuo että anopin muka _pitäisi_ auttaa lastenhoidossa ja siivouksessa oli ihan oma johtopäätöksenne, aloittaja ei sitä missään vaiheessa kirjoitustaan vaatinut.


      • naksu-vaan
        milli-mallikkas kirjoitti:

        eh, et ole lukenut kunnolla, mitä toinen kirjoitti, hän ei tarvinnut apua siivoukseen vaan inhimmillistä kohtelua... kai meidän anoppien kuuluisi kyllä sitä nuorille antaa.-/

        jaa ja kuin anoppi teki hänet työpaikallakin mustasukkaiseksi
        "kateellisena kuuntelen työpaikan juttuja kun anoppi teki sit sun tätä"
        anopin vika,juu.


      • mr täydellinen
        kolmen lapsen isä kirjoitti:

        kyllä anoppi siis lapsen mummo voisi välillä ottaa lapsen lapset hoitoon ja auttaa muutenkin. minun anoppi ainakin takee niin vaikka tekee itse kolmeavuoroa työelämässä.samoin oma äitini auttaa. olen sitä mieltä vaikka se pahalta tuntuukin että tuollainen anoppi on perseestä.. minä en antaisi hänen nähdä ikinä lapsen lapsiaan ja sanoisin myös sun äijälle että millainen vässykkä olet kun et uskalla sanoo mutsilles mitään. omat lapset siis oma perhe ja vaimo on aina ykkössijalla.jos mun anoppi tai äiti sanoisi mulle, että ovat isän tai äidin pikku vahinkoja niin mulla naksahtaisi päässä sen varran että tietäis

        Minulla oli aivan loistava anoppi. Valitettavasti hän menehtyi sairauteen muutama vuosi sitten. Ei hän meillä siivonnut tai mitään muuta. Muutaman kerran muksut olivat heillä hoidossa, vaikka asuivat eri kaupungissa kuin me.
        Omalla äidilläni ja vaimollani on myös erittäin hyvät välit, mutta vaimoni anoppi ei kyllä ole aloittajan anopin veroinen:).
        Äitini jopa välillä pyytää, että lapsenlapset tulisivat hänelle yökylään, ja lapsemme onkin välillä siellä yökylässä, mutta yleensä eri aikaan. että mummi ei ihan väsy loppuun.
        Mutta minusta aivan turha itkeä, että anoppi ei koskaan tule siivoomaan tai yms.
        Pitäisiköhän miniän tässä tapauksees katsoa peiliin? Ja voisko anopin kanssa asiasta keskustella?

        Minä en kyllä kuuntelisi törkeyksiä anopiltani tai äidiltäni, etenkin jos koskisi vaimoani tai lapsiani. Itselläni on kyllä niin paksu nahka, että antaa tulla vaan.


      • tippaliina
        meni vähän ohi kirjoitti:

        Tuo että anopin muka _pitäisi_ auttaa lastenhoidossa ja siivouksessa oli ihan oma johtopäätöksenne, aloittaja ei sitä missään vaiheessa kirjoitustaan vaatinut.

        Kateellisena kuuntelen työkavereiden juttuja kuinka anoppi teki sitäsun tätä, ja auttoi siivouksessa ja lastenhoidossa..he eivät ole uskoa että tälläinen tilanne voi olla enää nykyään kenelläkään, ja ettei meidän mummo välitä tippaakaan lapsenlapsistaan..

        jaa,jaa..toivetta olisi kovasti siihen suuntaan.
        jaa , sithän me ei taasen tieretäkkään, montakos tippaa mummo omas
        pääs vatvoo lapsenlapsiaan.


      • phyllistys
        naksu-vaan kirjoitti:

        jaa ja kuin anoppi teki hänet työpaikallakin mustasukkaiseksi
        "kateellisena kuuntelen työpaikan juttuja kun anoppi teki sit sun tätä"
        anopin vika,juu.

        Kuinka opetan anopin nuolemaan pyllyäni teemapäivät Pyllykirjassa http://www.pyllykirja.fi/


      • jouluaatto...

        Niin makaa, kuin petaa...

        Olimme seurustelleet vuoden verran, asuin n. 300 km päässä morsiammestani ja tapailimme parin viikon välein.

        Viikko ennen joulua tulin taas käymään hänen luonaan ja kerroimme yhdessä hänen äidilleen päätöksestämme mennä uudenvuoden aattona kihloihin ja että muutamme alkuvuodesta yhteen asumaan.

        Syntyi hetkeksi painostava hiljaisuus, joka jatkui saarnana, muuttuen vähitellen huudoksi. En ala inttään, enkä väittelemään selvistä asioista kenenkään toisen kotona.
        Kiitin kahvista, sanoen samalla, etten ole tullut viemään väkisten tytärtä. Halasin tyttöystävääni ja sanoin että sanotaan morjens, mutta hymyillään jos joskus satutaan näkemään.
        Lähdin siltä seisomalta ja ajoin asuinpaikkakunnalleni.

        Oli jouluaaton aamupäivä, laittelin keittiössä jotain syötävää, kun ovikello soi.
        Menin avamaan ja kas...H....a ja hänen äitinsähän ne siellä.
        Pyysin heidät sisään ja vuolas puhetulva anteeksipyyntöjen säestyksellä alkoi heti.
        Samaan aikaan kävin mielessä elämäni kovimman Jacobinpainin, mietin koko ajan, oletko mies, vai mitätön tösserö, joka antaa kohdella itseään miten tahansa.

        Kun "anoppini" puhetulva vähän taukosi, kerroin hänelle, etten voi koskaan unohtaa vajaan viikontakaista haukkumista, kun hän kertoi inhonneensa minua jo ensitapaamisesta lähtien, eikä voi sulattaa sitä, että hänen tyttärensä alkaa puskea maailmaan tenavia, joita hän saa alituiseen olla paimentamassa.

        Silmät pyöreänä ja suu ammollaan hän kääntyi kannoillaan ja käveli ovesta ulos. H....a takertui minuun kiinni, itki ja sopersi ettei tämä saa loppua näin ja että jäisi tänne vaikka heti, jos vaan huolit.

        En unohda koskaan sitä hetkeä, kun työnsin hänet varovaisesti ovesta rappukäytävään ja vedin oven kiinni.

        En ole koskaan nähnyt häntä sen jälkeen, toivottavasti hänellä on kaikki hyvin.

        Ylihuomenna on isänpäivä, kaksi tytärtäni lapsineen tulevat taas käymään, Esa on melkein 5 v. ja Minessa 2,5 v. Heidän kanssa touhutessa aika kuluu kuin siivillä...


      • Pahoja molemmat
        jk kirjoitti:

        vain iin

        Miehesi ei ole kasvanut aikuiseksi jos hän heti rientää pienestäkin naukaisusta äitinsä luokse, oli sitten kyse tarpeellisesta tai tarpeettomasta syystä.

        Ala suunnittelemaan muuttoa uudelle paikkakunnalle ja ota hajurakoa anoppiisi tai katkaise suhteesi häneen. Pystyt varmasti elämään ilman häntä. Kuinka monta vuotta olit jo elänyt ennenkuin edes tutustuit koko naiseen. Saman verran jos ei enemmänkin on vuosia edessä. Miksi et ole omaan äitiisi yhtä paljon kanssakäymisissä kuin miehesi äitiin.

        Naiset ovat niin kovin erillaisia ovat he sitten paljon parjattuja anoppeja tai miniöitä. Kummatkin saavat harvoin kiitosta tai kehumista. Minäkin olen ex-anoppi enkä ole saanut nähdä ainoita lapsenlapsiani tai heistä valokuvia kolmeen vuoteen. Asuin kaukana enkä parjannut miniääni eli en mitenkään puuttunut nuorenparin elämään. Rahaa kyllä sain aina "lainata" ja tavaraa huonekaluista lähtien ostaa.


      • ..--..
        tippaliina kirjoitti:

        Kateellisena kuuntelen työkavereiden juttuja kuinka anoppi teki sitäsun tätä, ja auttoi siivouksessa ja lastenhoidossa..he eivät ole uskoa että tälläinen tilanne voi olla enää nykyään kenelläkään, ja ettei meidän mummo välitä tippaakaan lapsenlapsistaan..

        jaa,jaa..toivetta olisi kovasti siihen suuntaan.
        jaa , sithän me ei taasen tieretäkkään, montakos tippaa mummo omas
        pääs vatvoo lapsenlapsiaan.

        Taisi aloittaja kuitenkin tarkoittaa sitä, että kateellisena kuuntelee, kuinka ystävällisiä muiden anopit ovat omaansa verrattuna.

        Ei sen anopin tarvitse kotiapulainen ja lastenhoitaja olla, mutta ei myöskään tarvitse tulla lastensan kotehin haukkumaan heidän puolisoitaan ja pilkkaamaan lapsenlapsiaan.

        Jollei anoppi osaa käyttäytyä kohteliaasti, ystävällisesti tai edes neutraalisti, voisi hän vaikka pysyä poissa lastensa elämästä.


      • katalamummo

        tällästä on sit se anoppien elämä.kun eivät saa huomiota ja eläkerahat on pelattu automaatiin nin pitää mennä sitten toisten luokse.
        heittäkää se anoppi ulos yhden kerran niin oppii olemaan kunnolla.ainakin se osaa hyvin näytellä.sä olet laiska nilviänen naiseksi kun et osaa pitää puoliasi.


      • Matriarkaatti92
        mariaana hes kirjoitti:

        Itse anoppi myös ja kauhistuttaa lukea kaikkea sontaa mitä kirjoitetaan. Itse vielä olen viimeisiä vuosiani töissä ja en jaksaisi kyllä millään käydä siivoilemassa lasteni kodeissa kun en tahdo jaksaa aina omassanikaan. Lasten lapsia rakastan hieveästi mutta työaikani ovat niin epäsäännölliset että harvemmin pääsen heitä katsomaan.
        Ja silloin kun minun omat lapseni päättivät perustaa omat perheet niin enhän ole edes älynnyt ajatella että minua pidetään sitten kotiapulaisena joten ihan uusi asia minulle. Mutta olen huomannut että nämä miniät täällä ajattelevat ihan toisilla raiteilla kuin mitä me anopit. Itselläni ei koskaan ole ollut siivoojaa eikä lastenvahtia, ja en olisi hennonnut sitä edes pyytää anopiltani joka jo oli kasvattanut omat lapsensa aikuisiksi. Kyllä se niin on että kun perstaa perheen niin vastuu on heidän omansa, anopin työpanoksia ei voi laskea mukaan silloin.
        Minun miniäni ei edes pitäisi siitä että minä menisin heille siivoilemaan sillä kotihan on heidän ei minun.Ja taas toisaalta on asioita joissa tarvitsisin kovasti heidänkin apuaan vaan en halua olla taakkana ihmisille joilla on kyllä omien asioittensa kanssa.

        Ei kai nyt jumalauta porukka ala täällä vääntämään tätä asiaa niin että aloittaja haluaa anopin nimenomaan siivoamaan ja palvelemaan perhettänsä. Jos ihmiset osaa yhtään rivien välistä lukea niin eiköhän tuossa ollut kyse ihan vain siitä, että aloittaja kaipaisi parempaa kohtelua käyttäytymisen ja hyväksymisen muodossa.


      • ty ui
        jouluaatto... kirjoitti:

        Niin makaa, kuin petaa...

        Olimme seurustelleet vuoden verran, asuin n. 300 km päässä morsiammestani ja tapailimme parin viikon välein.

        Viikko ennen joulua tulin taas käymään hänen luonaan ja kerroimme yhdessä hänen äidilleen päätöksestämme mennä uudenvuoden aattona kihloihin ja että muutamme alkuvuodesta yhteen asumaan.

        Syntyi hetkeksi painostava hiljaisuus, joka jatkui saarnana, muuttuen vähitellen huudoksi. En ala inttään, enkä väittelemään selvistä asioista kenenkään toisen kotona.
        Kiitin kahvista, sanoen samalla, etten ole tullut viemään väkisten tytärtä. Halasin tyttöystävääni ja sanoin että sanotaan morjens, mutta hymyillään jos joskus satutaan näkemään.
        Lähdin siltä seisomalta ja ajoin asuinpaikkakunnalleni.

        Oli jouluaaton aamupäivä, laittelin keittiössä jotain syötävää, kun ovikello soi.
        Menin avamaan ja kas...H....a ja hänen äitinsähän ne siellä.
        Pyysin heidät sisään ja vuolas puhetulva anteeksipyyntöjen säestyksellä alkoi heti.
        Samaan aikaan kävin mielessä elämäni kovimman Jacobinpainin, mietin koko ajan, oletko mies, vai mitätön tösserö, joka antaa kohdella itseään miten tahansa.

        Kun "anoppini" puhetulva vähän taukosi, kerroin hänelle, etten voi koskaan unohtaa vajaan viikontakaista haukkumista, kun hän kertoi inhonneensa minua jo ensitapaamisesta lähtien, eikä voi sulattaa sitä, että hänen tyttärensä alkaa puskea maailmaan tenavia, joita hän saa alituiseen olla paimentamassa.

        Silmät pyöreänä ja suu ammollaan hän kääntyi kannoillaan ja käveli ovesta ulos. H....a takertui minuun kiinni, itki ja sopersi ettei tämä saa loppua näin ja että jäisi tänne vaikka heti, jos vaan huolit.

        En unohda koskaan sitä hetkeä, kun työnsin hänet varovaisesti ovesta rappukäytävään ja vedin oven kiinni.

        En ole koskaan nähnyt häntä sen jälkeen, toivottavasti hänellä on kaikki hyvin.

        Ylihuomenna on isänpäivä, kaksi tytärtäni lapsineen tulevat taas käymään, Esa on melkein 5 v. ja Minessa 2,5 v. Heidän kanssa touhutessa aika kuluu kuin siivillä...

        Heitit tyttöystäväsi ulos siksi, että hänen äitinsä on kusipää? Jos se oli ainoa syy niin ei respektiä sinun suuntaasi.


      • jouluaatto...
        ty ui kirjoitti:

        Heitit tyttöystäväsi ulos siksi, että hänen äitinsä on kusipää? Jos se oli ainoa syy niin ei respektiä sinun suuntaasi.

        Olisitko sinä minun asemassani jatkanut suhdetta, kuin mitään ei olisi tapahtunut?
        Hyvin tietoisena siitä, että anoppi inhoaa sinua koko sydämestään...olisitko ehkä hankkinut lapsiakin, varsin hyvin tietoisena, ettei anoppi pidä siitäkään.

        Parisuhde, joka johtaa avioliittoon ja perheen perustamiseen ei ole pelkästään kahdenkauppa, vaan se on kokonaisuus, joka muodostuu useammasta eri osasta, jos jokin osa klikkaa, ei kokonaisuuskaan toimi.

        Tulen varmaan muistamaan tuon loppuepisodin ja hänet koko loppuikäni, koska vaimollani on sama etunimi, kuin hänellä.


      • JEES ,
        ..--.. kirjoitti:

        Taisi aloittaja kuitenkin tarkoittaa sitä, että kateellisena kuuntelee, kuinka ystävällisiä muiden anopit ovat omaansa verrattuna.

        Ei sen anopin tarvitse kotiapulainen ja lastenhoitaja olla, mutta ei myöskään tarvitse tulla lastensan kotehin haukkumaan heidän puolisoitaan ja pilkkaamaan lapsenlapsiaan.

        Jollei anoppi osaa käyttäytyä kohteliaasti, ystävällisesti tai edes neutraalisti, voisi hän vaikka pysyä poissa lastensa elämästä.

        Kateellisena kuuntelen työkavereiden juttuja kuinka anoppi teki sitäsun tätä, ja auttoi siivouksessa ja lastenhoidossa..he eivät ole uskoa että tälläinen tilanne voi olla enää nykyään kenelläkään, ja ettei meidän mummo välitä tippaakaan lapsenlapsistaan.. Hekin kun kuulema ovat vain "isin-pikku-vahinkoja


        On sitten lörpätellyt anopista työmaalla.Huh, mikä muija .
        Ite kertoili en mä ole LÖRPPÖ anoppi ,en mä.

        Rivien välistä loistaa halu kyykyttää anoppi kotiapuun.
        Jos anoppi ei ole halunnut tehä muijan mieliks,miniä viilaa
        En mä mut anoppi kirkuu ,mä vain kattelen vierest .Just joo
        Tää muija naruttaa .
        Sen verran pehmosta juttua .
        Meiän "Matti on samaa mieltä muorista .Matti liikkuu vain kun Muija viheltää
        pilliin.
        Voi Jessus.!
        Trollaa
        Mieheni loukkaantui anopin tokaisusta lapsille "isin pikku vahingot".. ja kertoi tämän asian minulle.. ei tosiaan kehunut anoppia siinä .
        Just noin oman napaan trollaaminen käy.
        Jumaliste äijät ei juorua mutsin juttuja.
        Tää on niin sitä Maija & Matti sarjaa , trollina HAPPY END..
        Päätimme yhdessä potkaista anopin persuuksiin.
        Nyt meillä asuu Matti& Maija & ikuinen Onni kotona.
        Olen vaan koko asiaan jo niin väsynyt että mielessä liikkuu muuta, mukavampaa!
        Tässä trollaus paljastuu.
        V***u anoppi potkaistaan persuuksista ulos Matti & Maija vain naureskellevat piereksivät kattoon.
        Koittakaas jeesata omilla aivoilla kuis kävis jos teiän mutsi potkastais
        muijan toimesta pihalle.


      • pimeetä settiä
        JEES , kirjoitti:

        Kateellisena kuuntelen työkavereiden juttuja kuinka anoppi teki sitäsun tätä, ja auttoi siivouksessa ja lastenhoidossa..he eivät ole uskoa että tälläinen tilanne voi olla enää nykyään kenelläkään, ja ettei meidän mummo välitä tippaakaan lapsenlapsistaan.. Hekin kun kuulema ovat vain "isin-pikku-vahinkoja


        On sitten lörpätellyt anopista työmaalla.Huh, mikä muija .
        Ite kertoili en mä ole LÖRPPÖ anoppi ,en mä.

        Rivien välistä loistaa halu kyykyttää anoppi kotiapuun.
        Jos anoppi ei ole halunnut tehä muijan mieliks,miniä viilaa
        En mä mut anoppi kirkuu ,mä vain kattelen vierest .Just joo
        Tää muija naruttaa .
        Sen verran pehmosta juttua .
        Meiän "Matti on samaa mieltä muorista .Matti liikkuu vain kun Muija viheltää
        pilliin.
        Voi Jessus.!
        Trollaa
        Mieheni loukkaantui anopin tokaisusta lapsille "isin pikku vahingot".. ja kertoi tämän asian minulle.. ei tosiaan kehunut anoppia siinä .
        Just noin oman napaan trollaaminen käy.
        Jumaliste äijät ei juorua mutsin juttuja.
        Tää on niin sitä Maija & Matti sarjaa , trollina HAPPY END..
        Päätimme yhdessä potkaista anopin persuuksiin.
        Nyt meillä asuu Matti& Maija & ikuinen Onni kotona.
        Olen vaan koko asiaan jo niin väsynyt että mielessä liikkuu muuta, mukavampaa!
        Tässä trollaus paljastuu.
        V***u anoppi potkaistaan persuuksista ulos Matti & Maija vain naureskellevat piereksivät kattoon.
        Koittakaas jeesata omilla aivoilla kuis kävis jos teiän mutsi potkastais
        muijan toimesta pihalle.

        "Rivien välistä loistaa halu kyykyttää anoppi kotiapuun."

        Öö, mitäh? Miten muka? Taidat olla jonkin sortin mielenterveyspotilas.
        Sen näkee rivien välistä. ;-)


      • kysyn...
        mariaana hes kirjoitti:

        Itse anoppi myös ja kauhistuttaa lukea kaikkea sontaa mitä kirjoitetaan. Itse vielä olen viimeisiä vuosiani töissä ja en jaksaisi kyllä millään käydä siivoilemassa lasteni kodeissa kun en tahdo jaksaa aina omassanikaan. Lasten lapsia rakastan hieveästi mutta työaikani ovat niin epäsäännölliset että harvemmin pääsen heitä katsomaan.
        Ja silloin kun minun omat lapseni päättivät perustaa omat perheet niin enhän ole edes älynnyt ajatella että minua pidetään sitten kotiapulaisena joten ihan uusi asia minulle. Mutta olen huomannut että nämä miniät täällä ajattelevat ihan toisilla raiteilla kuin mitä me anopit. Itselläni ei koskaan ole ollut siivoojaa eikä lastenvahtia, ja en olisi hennonnut sitä edes pyytää anopiltani joka jo oli kasvattanut omat lapsensa aikuisiksi. Kyllä se niin on että kun perstaa perheen niin vastuu on heidän omansa, anopin työpanoksia ei voi laskea mukaan silloin.
        Minun miniäni ei edes pitäisi siitä että minä menisin heille siivoilemaan sillä kotihan on heidän ei minun.Ja taas toisaalta on asioita joissa tarvitsisin kovasti heidänkin apuaan vaan en halua olla taakkana ihmisille joilla on kyllä omien asioittensa kanssa.

        huono omatuntoko on vai mikä, kun tuollaista höttöä jauhat?


      • Rivien takaa
        pimeetä settiä kirjoitti:

        "Rivien välistä loistaa halu kyykyttää anoppi kotiapuun."

        Öö, mitäh? Miten muka? Taidat olla jonkin sortin mielenterveyspotilas.
        Sen näkee rivien välistä. ;-)

        Niinkö luit rivien välistä sinäkin =) taidat olla jonkun sor...!
        Pata se kattilaa soimaa mustat kyljet kummallakin.


      • haluaisi tietää
        milli-mallikkas kirjoitti:

        eh, et ole lukenut kunnolla, mitä toinen kirjoitti, hän ei tarvinnut apua siivoukseen vaan inhimmillistä kohtelua... kai meidän anoppien kuuluisi kyllä sitä nuorille antaa.-/

        >Anoppi siivosi ym. taidat olla todella ÄITISI helmoissa elävä pentu.

        ei anopin tarvi kaikkia sinulle opettaa? Tarviiko anopin käydä laittamassa
        miehesi tyrä sinun sisään?? tiedät mikä ??


      • PATA JA KATTILA
        ..--.. kirjoitti:

        Taisi aloittaja kuitenkin tarkoittaa sitä, että kateellisena kuuntelee, kuinka ystävällisiä muiden anopit ovat omaansa verrattuna.

        Ei sen anopin tarvitse kotiapulainen ja lastenhoitaja olla, mutta ei myöskään tarvitse tulla lastensan kotehin haukkumaan heidän puolisoitaan ja pilkkaamaan lapsenlapsiaan.

        Jollei anoppi osaa käyttäytyä kohteliaasti, ystävällisesti tai edes neutraalisti, voisi hän vaikka pysyä poissa lastensa elämästä.

        Kateellisena kuuntelen työkavereiden juttuja kuinka anoppi teki sitäsun tätä, ja auttoi siivouksessa ja lastenhoidossa..he eivät ole uskoa että tälläinen tilanne voi olla enää nykyään kenelläkään, ja ettei meidän mummo välitä tippaakaan lapsenlapsistaan.. Hekin kun kuulema ovat vain "isin-pikku-vahinkoja"..


        MIstä syystä hän kadehtii myös toisten anoppien auttamisia siivouksessa
        ja lastenhoidossa ?

        Hölmöä kadehtia sellaista mitä itse ei edes halua anopin kotonaan tekevän ?
        Hän kirjoittelee kovin ristiriitaisesti asioitaan.
        Lopputektissä hän kertoo anoppinsa juoruavan asioitaan
        eteenpäin
        Miniä :
        Juoruaa naapureistaan ja ystävistään pahaa selän takana.. Kaipa siinäkin aika kuluu muita haukkuessa ja itseä ylistäessä..
        MItä hänen omat puheensa anopista työpaikalla ovat muuta kuin JUORUAMISTA.


      • mummut ja papat
        tippaliina kirjoitti:

        Kateellisena kuuntelen työkavereiden juttuja kuinka anoppi teki sitäsun tätä, ja auttoi siivouksessa ja lastenhoidossa..he eivät ole uskoa että tälläinen tilanne voi olla enää nykyään kenelläkään, ja ettei meidän mummo välitä tippaakaan lapsenlapsistaan..

        jaa,jaa..toivetta olisi kovasti siihen suuntaan.
        jaa , sithän me ei taasen tieretäkkään, montakos tippaa mummo omas
        pääs vatvoo lapsenlapsiaan.

        Minunkaan äitini ja anoppini eivät ole hoitaneet lastani vaikka minulla on vain yksi lapsi. Vain hätätilanteessa he ovat hoitaneet. itse ole n joutunut pyytämään. Joskus kun lapsi on ollut sairas tms.
        Itse olin aktiivinen ja yritin käydä lapseni kanssa vierailulla jne, mutta kun huomasin,että he eivät olleet kiinnostuneet niin harvensin käyntejä. Katsovat vain kauniita ja rohkeita mitään ei sanuta puhuakaan, että pystyivät seuraamaan. Se on heille tärkeämpää kuin oma elävä lapsenlapsi. Koskaan eivät kysy miten koulussa menee koenumeroita tms. Enpähän niitä itsekään kerro elleivät kysy. Ei ollenkaan sellaista normaalia kanssakäymistä ja kiinnostusta lastani kohtaan.
        Aika outoa, mutta siellä olkoot. Enpähän jää niitä murehtimaan. Tapauksia on vaikka minkälaisia, kaikkia ei voi ymmärtää. Äitini vanhapiika sisarta he passaavat kuin paskaa tikunnokassa. Hän on heille kaikki kaikessa.


      • loukkaavaa
        5+19 kirjoitti:

        Jos isovanhempi osoittaa arvostuksensa lapsenlapsille kutsumalla näitä "vahingoksi", niin kukaan ei menetä mitään, jos eivät enää näe toisiaan.

        On kyllä todella loukkaavaa, sanoa lapsenlapsiaan vahingoksi. Itse en kyllä näitä vahinkoja veisi isovanhempien luokse edes näytille. Sanoisin heille, että se on hyvin loukkaavaa ja en hyväkyi tuollaista. Suuttukoot jos ovat siitä suuttuakseen.Tulee se aika, että hekin tarvitsevat apua. Lapset voivat vahingossa jättää heidät huomiotta. heh.. Näinhän se menee..


      • Asennevammat
        naksu-vaan kirjoitti:

        jaa ja kuin anoppi teki hänet työpaikallakin mustasukkaiseksi
        "kateellisena kuuntelen työpaikan juttuja kun anoppi teki sit sun tätä"
        anopin vika,juu.

        Kyllä minusta voi kadehtia ystävällisiä suhteita anoppiin, jos oma anoppi on vaikea ihminen.
        Ei kemiat aina kohtaa. On vaikeaa olla aina se joustava osapuoli, jonka on nieltävä omat mielipiteensä ja pyrkiä välttämään epäsopua. Vuosien mittaan se käy raskaaksi.
        Anoppi voi olla aina oikeassa, tekee poika perheineen mitä tahansa, se voi olla anopon mielestä huono ratkaisu. Happamia arvosteluja on aina helppo heittää.

        Jos on nuorempi ja alistuvampi, saa huomata, että nöyryys ei riitä mihinkään. Päällepäsmäri saa vaan uutta puhtia ja jopa sanoo, että tuolle voi sanoa mitä vaan, - ei se suutu.


      • seeoonmiiee
        JEES , kirjoitti:

        Kateellisena kuuntelen työkavereiden juttuja kuinka anoppi teki sitäsun tätä, ja auttoi siivouksessa ja lastenhoidossa..he eivät ole uskoa että tälläinen tilanne voi olla enää nykyään kenelläkään, ja ettei meidän mummo välitä tippaakaan lapsenlapsistaan.. Hekin kun kuulema ovat vain "isin-pikku-vahinkoja


        On sitten lörpätellyt anopista työmaalla.Huh, mikä muija .
        Ite kertoili en mä ole LÖRPPÖ anoppi ,en mä.

        Rivien välistä loistaa halu kyykyttää anoppi kotiapuun.
        Jos anoppi ei ole halunnut tehä muijan mieliks,miniä viilaa
        En mä mut anoppi kirkuu ,mä vain kattelen vierest .Just joo
        Tää muija naruttaa .
        Sen verran pehmosta juttua .
        Meiän "Matti on samaa mieltä muorista .Matti liikkuu vain kun Muija viheltää
        pilliin.
        Voi Jessus.!
        Trollaa
        Mieheni loukkaantui anopin tokaisusta lapsille "isin pikku vahingot".. ja kertoi tämän asian minulle.. ei tosiaan kehunut anoppia siinä .
        Just noin oman napaan trollaaminen käy.
        Jumaliste äijät ei juorua mutsin juttuja.
        Tää on niin sitä Maija & Matti sarjaa , trollina HAPPY END..
        Päätimme yhdessä potkaista anopin persuuksiin.
        Nyt meillä asuu Matti& Maija & ikuinen Onni kotona.
        Olen vaan koko asiaan jo niin väsynyt että mielessä liikkuu muuta, mukavampaa!
        Tässä trollaus paljastuu.
        V***u anoppi potkaistaan persuuksista ulos Matti & Maija vain naureskellevat piereksivät kattoon.
        Koittakaas jeesata omilla aivoilla kuis kävis jos teiän mutsi potkastais
        muijan toimesta pihalle.

        Mikä dorka kommentti.. mene apukouluun tms oppimaan luetun ymmärtämistä..


    • anoppipeikko

      Omistan ilkeän ja itsekeskeisen, suorastaan jääkylmän anopin. Kertaakaan hän ei pyytänyt anteeksi haukkumisiaan ja solvauksiaan itseäni kohtaan.kivan ja ystävällisen anopin tuon nykyisen inhottavan lihavan ja huutavan akan tilalle..

      Ilkeä,itsekeskeinen,jääkylmä,inhottava,lihava. haukut anopista.
      Solvaava ,haukkuva anoppiko vain ?


      Vanhassa sananlaskussa sanotaan näin.
      Pata kattilaa soimaa musta kylki kummallakin.

      • tottumuksesta luonto

        Pata kattilaa soimaa... ikävää vain, kun nuori miniä anoppinsa lähellä ahmii j a nielee kaiken opin - soimaustavankin! Näin ikä västi kävi.


      • mummojou

        Heippa vaan, täällä peikko- anoppi kolmelle koltiaiselle. Jokainen heistä on omanlaisensa persoona ja minä ANOPPINa aivan omituinen persoona, luulisin.
        Tyttäreni heidät ovat valinneet, en minä, mutta kaikkien kanssa koitan tulla juttuun.
        Lasteni lapset ovat ihania pikku petoja, joita rakastan ihan hirveesti, mutta en jaksa hoitaa. Omat tyttäreni olen kotona hoitanut parhaan taitoni mukaan, joskaan paras taito tässä tapauksessa ei ole aina riittänyt. Ihmisiä tytöt kuitenkin ovat ja ihan ok tyyppejä. Lapsensa saavat hoidella miten ikinä itse taitavat. Mä en vaan viitti enää vaivautua. Aikansa kutakin.


      • monesti itkenyt

        Helppo on sivusta kommentoida.

        Olen ollut miniänä yli kaksikymmentä vuotta. Aluksi olin innokas tapaamaan anoppini ja tutustumaan häneen....mutta anoppipa ei halunnut tutustua minuun. Teki kaiken mahdollisen saadakseen erotettua meidät. Puhui keksittyjä juttuja naapureille ja tutuilleen.

        Vein hänelle lahjoja, pyysin ruokailemaan ym. No ruoka kyllä maistui, mutta koskaan mikään ei ollut hyvin. Oli liian hienoa (muusia ja mureketta), liian hienosti laitettu (italiansalaatti siirretty kulhoon) jne. Yleensä jo tullessaan sanoi, että pitihän sitä tulla kattomaan, mitä kummallisuuksia taas on keksitty.

        Aikanaan menimme kihloihion mieheni kanssa, anoppi ei edes onnitellut, päinvastoin puhui vieraille, että olisi poika voinut paremmin valita. No siitä viisastuneena menimme naimisiin kaikessa hiljaisuudessa. Siitähän vasta mekkala nousikin; on niin omalaatuinen miniä, ettei edes häihin pyydä.

        Olen ihan normaali työssä käyvä nainen ja onneksi myös oman ystäväpiirin omaava. Melkein kaksikymmentä vuotta olen yrittänyt olla anopin mieleinen miniä, siinä koskaan onnistumatta. Nykyään en enää jaksa ja vierailut ovat onneksi harvenneet, joskin mieheni joutuu edelleen kuuntelemaan kuinka pahan vaimon on ottanut.

        Onneksi mieheni kuitenkin ymmärtää tilanteen minunkin puoleletani ja on joskus sanonutkin äidilleen suoraan hänen pahansuopaisuudestaan, jonka seurauksena anoppi aloittaa itkukohtauksen ja alkaa marttyyriksi; "olenko niin huono äiti ym".

        Voimia kaikille ikävämmän anopin silmätikuksi joutuneille. Toivottavasti teidän välinne vielä joskus korjaantuvat, itse olen jo toivon menettänyt


      • sfsgfrwgfwersw
        monesti itkenyt kirjoitti:

        Helppo on sivusta kommentoida.

        Olen ollut miniänä yli kaksikymmentä vuotta. Aluksi olin innokas tapaamaan anoppini ja tutustumaan häneen....mutta anoppipa ei halunnut tutustua minuun. Teki kaiken mahdollisen saadakseen erotettua meidät. Puhui keksittyjä juttuja naapureille ja tutuilleen.

        Vein hänelle lahjoja, pyysin ruokailemaan ym. No ruoka kyllä maistui, mutta koskaan mikään ei ollut hyvin. Oli liian hienoa (muusia ja mureketta), liian hienosti laitettu (italiansalaatti siirretty kulhoon) jne. Yleensä jo tullessaan sanoi, että pitihän sitä tulla kattomaan, mitä kummallisuuksia taas on keksitty.

        Aikanaan menimme kihloihion mieheni kanssa, anoppi ei edes onnitellut, päinvastoin puhui vieraille, että olisi poika voinut paremmin valita. No siitä viisastuneena menimme naimisiin kaikessa hiljaisuudessa. Siitähän vasta mekkala nousikin; on niin omalaatuinen miniä, ettei edes häihin pyydä.

        Olen ihan normaali työssä käyvä nainen ja onneksi myös oman ystäväpiirin omaava. Melkein kaksikymmentä vuotta olen yrittänyt olla anopin mieleinen miniä, siinä koskaan onnistumatta. Nykyään en enää jaksa ja vierailut ovat onneksi harvenneet, joskin mieheni joutuu edelleen kuuntelemaan kuinka pahan vaimon on ottanut.

        Onneksi mieheni kuitenkin ymmärtää tilanteen minunkin puoleletani ja on joskus sanonutkin äidilleen suoraan hänen pahansuopaisuudestaan, jonka seurauksena anoppi aloittaa itkukohtauksen ja alkaa marttyyriksi; "olenko niin huono äiti ym".

        Voimia kaikille ikävämmän anopin silmätikuksi joutuneille. Toivottavasti teidän välinne vielä joskus korjaantuvat, itse olen jo toivon menettänyt

        Mitä sinä tuollaista paskaläjää edes kutsut kylään?? Anna möyröttää yksinään torpassaan ja kuolkoon katkerana.


      • Se paha miniä
        monesti itkenyt kirjoitti:

        Helppo on sivusta kommentoida.

        Olen ollut miniänä yli kaksikymmentä vuotta. Aluksi olin innokas tapaamaan anoppini ja tutustumaan häneen....mutta anoppipa ei halunnut tutustua minuun. Teki kaiken mahdollisen saadakseen erotettua meidät. Puhui keksittyjä juttuja naapureille ja tutuilleen.

        Vein hänelle lahjoja, pyysin ruokailemaan ym. No ruoka kyllä maistui, mutta koskaan mikään ei ollut hyvin. Oli liian hienoa (muusia ja mureketta), liian hienosti laitettu (italiansalaatti siirretty kulhoon) jne. Yleensä jo tullessaan sanoi, että pitihän sitä tulla kattomaan, mitä kummallisuuksia taas on keksitty.

        Aikanaan menimme kihloihion mieheni kanssa, anoppi ei edes onnitellut, päinvastoin puhui vieraille, että olisi poika voinut paremmin valita. No siitä viisastuneena menimme naimisiin kaikessa hiljaisuudessa. Siitähän vasta mekkala nousikin; on niin omalaatuinen miniä, ettei edes häihin pyydä.

        Olen ihan normaali työssä käyvä nainen ja onneksi myös oman ystäväpiirin omaava. Melkein kaksikymmentä vuotta olen yrittänyt olla anopin mieleinen miniä, siinä koskaan onnistumatta. Nykyään en enää jaksa ja vierailut ovat onneksi harvenneet, joskin mieheni joutuu edelleen kuuntelemaan kuinka pahan vaimon on ottanut.

        Onneksi mieheni kuitenkin ymmärtää tilanteen minunkin puoleletani ja on joskus sanonutkin äidilleen suoraan hänen pahansuopaisuudestaan, jonka seurauksena anoppi aloittaa itkukohtauksen ja alkaa marttyyriksi; "olenko niin huono äiti ym".

        Voimia kaikille ikävämmän anopin silmätikuksi joutuneille. Toivottavasti teidän välinne vielä joskus korjaantuvat, itse olen jo toivon menettänyt

        Kylläpä kuin omaa tarinaa oisin lukenut ns. monesti itkeneen kanssa...mutta eroakin on miehesi puolustaa sinua itse kamppailin senkin kanssa että välit huononi mieheeni kun jostain sanoin mies ei ymmärtänyt..te olette samalla puolella...rakastatte ..anoppi ei kuitenkaan kuulu parisuhteeseene..meille tuli ero...vastae ron tultua mies itki ja sanoi äitinä eli anoppi pilasi elämämme..niin empä jaksanu enää yritää omaa päänuppia varjelin,etten hourulaan joudu...hyvin on menny vuosia jo.toinen anoppini ottaa minnut vastaan erilailla..kiitos luojan


      • Mitäh ?
        tottumuksesta luonto kirjoitti:

        Pata kattilaa soimaa... ikävää vain, kun nuori miniä anoppinsa lähellä ahmii j a nielee kaiken opin - soimaustavankin! Näin ikä västi kävi.

        Miniäpä on kovin vaikutuksille altis !
        Tekee peräs tyhmyyksiä joista anoppia moittii.


      • Taitoa tarvitaan
        Mitäh ? kirjoitti:

        Miniäpä on kovin vaikutuksille altis !
        Tekee peräs tyhmyyksiä joista anoppia moittii.

        Näinkin voi käydä, jos kovin liian nuorena miniäksi menee. Heh.


    • nyk.anoppi

      Eikö sinun miehesi voi sanoa asiat suoraksi omalle äidilleen?

      • yötyöläistä närästää

        Kyllä, solvaava anoppi on vain.. Ja käskyttävä. Eikä ole koskaan tehnyt vastapalvelusta meille, vaikka häntä on autettu ja avustettu kyllä senkin edestä. Tätä minä ajoin takaa.. Että kumpa hänkin kerrankin tekisi mitä itse pyytää meiltä!.. Tai olisi edes pyytämättä palveluksia...
        Joo, en omista anoppia.. "minulla on" muotoiltuna tarkoitus on kylläkin aivan sama..joten ei tarvitse saivarrella siitä millainen on lausemuoto.

        Hän ei tule koskaan meille siivoamaan eikä hoitamaan lapsia, en edes toivoisi tällaista.. Anopiltani en toivo enää yhtään mitään paitsi että tämä edes olisi viimein hiljaa..Lapsista ei välitä eikä halua olla sen enempää heidän kanssaan.. Kuulema on parempaakin tekemistä.. Toisaalta en uskalla lapsia pidemmäksi aikaa sinne jättääkään..

        Mieheni sanoo mitä sanoo, niihin en ala puuttumaan.. Hänen on vaan vaikeaa sanoa ei äitinsä käskyttämiselle, ja käsitän tämän asian ihan täydellisesti. Anoppi saisi vain valtavan raivokohtauksen miehelleni..siinä kaikki. Sellaista huutoa en ole koskaan kenenkään suusta kuullut.


      • mk
        yötyöläistä närästää kirjoitti:

        Kyllä, solvaava anoppi on vain.. Ja käskyttävä. Eikä ole koskaan tehnyt vastapalvelusta meille, vaikka häntä on autettu ja avustettu kyllä senkin edestä. Tätä minä ajoin takaa.. Että kumpa hänkin kerrankin tekisi mitä itse pyytää meiltä!.. Tai olisi edes pyytämättä palveluksia...
        Joo, en omista anoppia.. "minulla on" muotoiltuna tarkoitus on kylläkin aivan sama..joten ei tarvitse saivarrella siitä millainen on lausemuoto.

        Hän ei tule koskaan meille siivoamaan eikä hoitamaan lapsia, en edes toivoisi tällaista.. Anopiltani en toivo enää yhtään mitään paitsi että tämä edes olisi viimein hiljaa..Lapsista ei välitä eikä halua olla sen enempää heidän kanssaan.. Kuulema on parempaakin tekemistä.. Toisaalta en uskalla lapsia pidemmäksi aikaa sinne jättääkään..

        Mieheni sanoo mitä sanoo, niihin en ala puuttumaan.. Hänen on vaan vaikeaa sanoa ei äitinsä käskyttämiselle, ja käsitän tämän asian ihan täydellisesti. Anoppi saisi vain valtavan raivokohtauksen miehelleni..siinä kaikki. Sellaista huutoa en ole koskaan kenenkään suusta kuullut.

        Anopin poika voisa antaa anopille selkäsaunan jos liikaa kukkoilee ja niin edelleen. En ymmärrä aikuisia ihmisiä jotka vielä 18v täytettyään tottelevat vanhempiaan koska silloin loppuu vanhempien käskyvalta että silleen. ´Se napanuora on katkaistava jossain vaiheessa ja tehtävä vanhemmilleen selväksi että nyt elän omaa elämää ja suksi kuuseen. Itsekkin joskus auttanut aikuisena vanhempiani mutta kysyvät että sopiiko ja niin edelleen. Itseänikin joskus entisen tyttöystävän äiti yritti kukkoilla niin tein heti selväksi että minun silmille ei hypitä ja minä teen niinkuin minä haluan että silleen.


      • Kotona paras
        yötyöläistä närästää kirjoitti:

        Kyllä, solvaava anoppi on vain.. Ja käskyttävä. Eikä ole koskaan tehnyt vastapalvelusta meille, vaikka häntä on autettu ja avustettu kyllä senkin edestä. Tätä minä ajoin takaa.. Että kumpa hänkin kerrankin tekisi mitä itse pyytää meiltä!.. Tai olisi edes pyytämättä palveluksia...
        Joo, en omista anoppia.. "minulla on" muotoiltuna tarkoitus on kylläkin aivan sama..joten ei tarvitse saivarrella siitä millainen on lausemuoto.

        Hän ei tule koskaan meille siivoamaan eikä hoitamaan lapsia, en edes toivoisi tällaista.. Anopiltani en toivo enää yhtään mitään paitsi että tämä edes olisi viimein hiljaa..Lapsista ei välitä eikä halua olla sen enempää heidän kanssaan.. Kuulema on parempaakin tekemistä.. Toisaalta en uskalla lapsia pidemmäksi aikaa sinne jättääkään..

        Mieheni sanoo mitä sanoo, niihin en ala puuttumaan.. Hänen on vaan vaikeaa sanoa ei äitinsä käskyttämiselle, ja käsitän tämän asian ihan täydellisesti. Anoppi saisi vain valtavan raivokohtauksen miehelleni..siinä kaikki. Sellaista huutoa en ole koskaan kenenkään suusta kuullut.

        Ole iloinen ettei tule. Minä saisin raivokohtauksen, jos joku tulisi minulle siivoamaan. Minä hommaan itse siivoojan jos sellaisen tarvitsen.Lapsilta ei pidä vaatia sen enempää kuin itseltä. Jos ei itse siellä viihdy, miksi panna lapset kärsimään.


      • xxxxxxxxxxxxxxxi
        mk kirjoitti:

        Anopin poika voisa antaa anopille selkäsaunan jos liikaa kukkoilee ja niin edelleen. En ymmärrä aikuisia ihmisiä jotka vielä 18v täytettyään tottelevat vanhempiaan koska silloin loppuu vanhempien käskyvalta että silleen. ´Se napanuora on katkaistava jossain vaiheessa ja tehtävä vanhemmilleen selväksi että nyt elän omaa elämää ja suksi kuuseen. Itsekkin joskus auttanut aikuisena vanhempiani mutta kysyvät että sopiiko ja niin edelleen. Itseänikin joskus entisen tyttöystävän äiti yritti kukkoilla niin tein heti selväksi että minun silmille ei hypitä ja minä teen niinkuin minä haluan että silleen.

        MK tekee miten haluaa, et kai vaan yritä todistella sitä itsellesikin. Ihan turhaa on sanoa että kun on aikuinen ei tarvitse TOTELLA ei kai kukaan tottelekkaan vaan kysymys on huomion ottamisesta toistenkin ihmisten mielipiteistä, sillä kukaan ei ihan kaikessa voi tehdä kuten haluaa, aina on asioita jtka voivat olla esteenä tälläisille mielipiteill.
        Yleensä ihan turhaa jauhamista, ollaan solidaarisia toisiamme kohtaan ja ei yritetä olla sitä "MINÄ ITSE" tyyliä niinkovasti koko ajan.


      • onpas jäätäviä
        mk kirjoitti:

        Anopin poika voisa antaa anopille selkäsaunan jos liikaa kukkoilee ja niin edelleen. En ymmärrä aikuisia ihmisiä jotka vielä 18v täytettyään tottelevat vanhempiaan koska silloin loppuu vanhempien käskyvalta että silleen. ´Se napanuora on katkaistava jossain vaiheessa ja tehtävä vanhemmilleen selväksi että nyt elän omaa elämää ja suksi kuuseen. Itsekkin joskus auttanut aikuisena vanhempiani mutta kysyvät että sopiiko ja niin edelleen. Itseänikin joskus entisen tyttöystävän äiti yritti kukkoilla niin tein heti selväksi että minun silmille ei hypitä ja minä teen niinkuin minä haluan että silleen.

        kommentteja ihmisten vanhemmista. Minä ainakin tykkäsin hoitaa mummon ja äidin kauppa-asioita kun eivät itse enää jaksaneet. Tahdoin olla yhteyksissä joka viikko, mieluiten joka päivä. Vaikka aikuisena alkaa oma elämä, ei se napanuora sillä tavalla katkea, eikä silloin edes toivo katkeavan jos on hyvät välit. Eri asia on huonojen vanhempien suhteen. Aika monilla sitten on näköjään ikäviä äitejä. Isät on omaa luokkaa, jos lienee läsnä edes ollut erojen tultua.
        Raha-asiat on asia erikseen. Hoitakoon jokainen pankki- ja kela-asiat mieluiten itse. Jos on pahasti sairas, sitten voi pyytää viranomaisilta lupaa hoitaa nekin omaisen puolesta.


      • eikolmin vainkaksin
        yötyöläistä närästää kirjoitti:

        Kyllä, solvaava anoppi on vain.. Ja käskyttävä. Eikä ole koskaan tehnyt vastapalvelusta meille, vaikka häntä on autettu ja avustettu kyllä senkin edestä. Tätä minä ajoin takaa.. Että kumpa hänkin kerrankin tekisi mitä itse pyytää meiltä!.. Tai olisi edes pyytämättä palveluksia...
        Joo, en omista anoppia.. "minulla on" muotoiltuna tarkoitus on kylläkin aivan sama..joten ei tarvitse saivarrella siitä millainen on lausemuoto.

        Hän ei tule koskaan meille siivoamaan eikä hoitamaan lapsia, en edes toivoisi tällaista.. Anopiltani en toivo enää yhtään mitään paitsi että tämä edes olisi viimein hiljaa..Lapsista ei välitä eikä halua olla sen enempää heidän kanssaan.. Kuulema on parempaakin tekemistä.. Toisaalta en uskalla lapsia pidemmäksi aikaa sinne jättääkään..

        Mieheni sanoo mitä sanoo, niihin en ala puuttumaan.. Hänen on vaan vaikeaa sanoa ei äitinsä käskyttämiselle, ja käsitän tämän asian ihan täydellisesti. Anoppi saisi vain valtavan raivokohtauksen miehelleni..siinä kaikki. Sellaista huutoa en ole koskaan kenenkään suusta kuullut.

        Hajurako pitää saada n. 500 km:ksi. Tämä auttaa nimenomaan tuohon avunjuoksuttamiseen.
        Seurakunnassa on monenlaisia valmiuksia henkisen tuen saamiseksi. Itse sain kokea hyviä neuvoja mm. lastenhoitoon, mutta anoppi tiesi paremman kanavan - mieheni - ,jonka kautta toteutti omaa unelmaasa elämässämme. Hän eli sitä suunnitellusti puolestamme. Tyhmää on helppo huijata häikäilemättömän. Mutta paljastuuhan ne aikanaan, vaikkakin vasta suurten vahinkojen kautta. Paljon katumista.

        Ei ole ollut alle 30:llä 2:n lapsen hoitoruljanssissa ja molempien ansiotyössä pyöriessä taitoa analysoida lähellä asuvaa anoppia. Näin historia. Kunnes aika on selvittänyt hänen olevan huippuunsa rakentunut narsisti, jonka neuvot olisi pitänyt toteuttaa juuri päinvastoin.


    • anoppipeikko

      Tarkoitat nyt varmaan teidän siirtäneen määrysvallan anopille omassa
      kodissanne.Kuinka teille nuin kävikään .Nyt on syytä mennä teidän molempien
      peilin eteen ja nostaa anoppi päydälle .
      Entä kun lapset tulevat murrosikään kuinka käy siinä vaiheessa teidän
      kotinne äänivallien kun he riistävät vuorostaan teidän aikuisten oikeutta
      määrätä kotinne säännöt.

      • pienet askeleet...

        Vaihdoit sitten palstaa ja nimimerkkiä...


    • Yks jäbä

      Suksi sinä anoppipeikko helvettiin täältä.. pilaat jokaisen keskustelun kommenteillasi..

    • anoppipeikko

      Helvettiinhän te olette anoppeja ajamassakin =)
      ÄLä raasu pieni pelkää et näille palstoille jäisin teidän sotkujanne siivoamaan.
      Edellisessä viestissä kerroinkin itselläni olevan hyvät välit miniäni kanssa
      18 vuotta olemme tulleet toimeen .Välilläme ei ole suurempia yhteenottoja
      ollut .Hyvä sopu parempi mieliala.
      Kerroin jo ennen helvettiin karkottamistani =) poistuvani palstalta
      joten jälkijunassa sinäkin matkustelet sinne helvetin esikartanoon ;)

      Haluan säilyttää hyvän olon tunteen omassa anoppi-miniä
      suhteessani edelleenkin.
      Eksyin omaksi pahakseni tälle anopin karkoituspalstalle .
      Poistun omaksi hyväkseni säilyttääkseni hyvän olotilan jatkossakin
      omassa anoppi-miniäsuhteessani.
      Onnistumisia anopin karkoittamiseen kodeistanne .=)

    • Wanhapiika

      Ihmellisiä yli-ihmisiä tälläkin palstalla!
      OMISTAVAT anoppinsa ja ilmeisestim iehensä ja lapsensa. Puhumattakaan kaikesta irtaimesta.

      Omistaminen tuo aina vaivaa ja vastusta.
      Jospa luopuisitte omistuksesta ja antaisitte olla vaan.

      • pilkun...

        Älä saivartele. Tiedät kyllä mitä aloittaja tarkoitti.


      • mun napa ou jee

        30-50v. perheelliset naiset ovat aivan mahdottomia "prinsessoja" vaatimuksineen sekä työelämässä että kotona. Tällä naistyypillä on julmettu halu päsmäröidä ja määräillä lähes kaikkien lähietäisyydellä vaikuttavien tuttujen ja puolituttujen asioita ja tietysti härskisti aina oma etu mielessä.


      • Äärimmäisyydet
        mun napa ou jee kirjoitti:

        30-50v. perheelliset naiset ovat aivan mahdottomia "prinsessoja" vaatimuksineen sekä työelämässä että kotona. Tällä naistyypillä on julmettu halu päsmäröidä ja määräillä lähes kaikkien lähietäisyydellä vaikuttavien tuttujen ja puolituttujen asioita ja tietysti härskisti aina oma etu mielessä.

        Naisena olen samaa mieltä.
        Tuon tyypin muuttaa ainoastaan monilapsinen perhe ja vastuullinen työ. Mitään ei ehdi/jaksa hoitaa edes välttävästi. Siksipä riittämättömyys ja voimattomuus saa valtaa ja sen vuoksi taas syyllisyys. Tämä tyyppi onkin sitten vapaata riistaa voimiensa jakamiseen sekä työssä, että kotona ja varinkin - anoppinsa halvekivassa arvostelussa kodin ja lasten hoidossa.


      • hooveeeeee
        pilkun... kirjoitti:

        Älä saivartele. Tiedät kyllä mitä aloittaja tarkoitti.

        Aiheesta saivartelee. Miksi helkkarissa suomea saisi kirjoittaa englannin kielioppisäännöillä? Vaikka enkuksi kuinka sanottaisiin "I have", se on silti suomeksi MINULLA ON, ei "minä omistan".


    • Yötyöläistä närästää

      Eikä ainoaakaan asiallista vastausta.. Saati mitään mistä voisi keskustella enempää.. no. sainpahan kirjoitettua asian pois mielestäni edes.

      • Wanhapiika

        Asiallinen vastaus olisi ehkä: Oi kuinka sulla on surkeaa. Olet oikeassa, muiden mielipiteet ovat h:tistä.
        Kurjaa kun pitää yölläkin ajatella elämän kurjuutta.
        Osanottoni. Minä en omista anoppia. Mieskin on kateissa.
        Woi minua.


    • ertlk453jkl46

      Kerrot, että "toista miniää kohtaan on ollut aivan yhtä ilkeä ja pottumainen. Tämä vaan on ottanut sen asian rennommin kuin minä."

      Auttaisiko jos juttelisit tämän toisen miniän kanssa? Ihan siltä kantilta, että miten hän saa hermonsa kestämään ja onko keksinyt jotain käteviä konsteja, joilla vähentää anopin vaikutusvaltaa. Entä miten hänen miehensä, ilmeisesti siis oman miehesi veli, suhtautuu?

      (Tällä osastolla on hirmu vähän asiallista keskustelua, pelkkiä trollaajia suurin osa. Ehkä auttaa, jos suhtaudut anoppiisi yhtenä trollaajana.)

      Lopuksi: pakko ei ole olla tekemisissä. Jos anoppi soittaa, tunge puhelin heti miehellesi. Kylään ei tarvitse kutsua. Varsinkaan jos ei lasten kanssa halua olla tekemisissä, niin voit ehkä jättää tämän naisen lähes kokonaan elämäsi ulkopuolelle. Ja älä sitä menetettyä apua sure! Lasta leffaillan ajaksi vahtimaan voi pyytää kavereitakin. Keskity elämäsi hyviin ihmissuhteisiin, älä huonoihin! Tsemppiä.

    • .joku.tyyppi.vaan.

      Huh huh mikä anoppi sulla....

      Ja ihmeen monia tympeitä kommentteja oot täällä saanut ihan syyttä suotta (varmaan samantapaisilta anopeilta nimen omaan) :S
      Tikusta asiaa oikein kun takerrutaan johonkin sanamuotoon "omistaa".

      Voi vittu....

      Oisiko teillä mitenkään mahollista katkasta välejä kokonaan siihen noita-akkaan?

      Ei sun tommosta epäkunnioittavaa käytöstä kuuluis sietää, haukkumisia varsinkaan ja tommosia kommentteja tyyliin "isin pikku vahinko" siiis WTF. ei sillä oo mitään oikeutta käyttäytyä noin ala-arvosesti. Mun mielestä sun miehen pitäis jotenki laittaa sille kova kovaa vasten ja sanoo ettei sua kohdella noin tai se on goodbye... Sun anoppi on kyl isot anteekspyynnöt velkaa.
      Aika läpimädältä vaikuttaa :P
      Oot ollu ehkä liiankin kiltti kun tommosen paskakasan annat ees kotiis tulla. Ehkä siihen kantsis tehä muutos jos voi... Enkä antais lapsia edes tommoselle kylään. Tiiä vaikka suakin haukkuis niille siellä : \

      • Tsemiä aloittajalle!

        Samaa mieltä. Tuntuu, että juuri se hirviöanoppi on täällä vastailemassa... Tsemppiä aloittajalle. En jaksa tällä palstalla olla kun on niin ahdasmielistä ja ilkeää porukkaa.


    • anoppipeikko

      Lapset nyt vain heittävät kilpaa hiekkaa anopin niskaan .
      Aikusten lasten leikkikenttällä.

      • Olet noita-akka!

        Olet varmasti todella katkera ihminen eikä kukaan välitä sinusta. Sellaisen vaikutelman viesteistäsi saa.


      • anoppipeikko
        Olet noita-akka! kirjoitti:

        Olet varmasti todella katkera ihminen eikä kukaan välitä sinusta. Sellaisen vaikutelman viesteistäsi saa.

        Justiinsa Nokinenä hyvinkin=)


    • anoppipeikko

      Olipa minulla ihan oikeata asiaa .
      Oikeinko kymmen vuotta ap.olet sietänyt anopin huutamista ,solvaamista
      Tarkistappa korvien välit .Vika löytyy sieltä suunnalta.
      Soitahan oikeusaputoimistoon juttelet siellä anopin solvaamisista
      Miehesi on oikeudessa todistamssa äitinsä solvauksia.
      Kovin olet saamaton ja laiska tekemään töitä omien oikeuksiesi eteen
      Ei muuta, jatkaapa leikkejänne hiekan viskomista anoppien niskaan
      Oikeudessa sitten puidaan sinun saamasi vahingot anopin huutamisista.

    • yötyöläistä närästää

      Olet anoppipeikko todella törkeä ihminen..

      Päätin tehdä kuten olen aina halunnutkin ja katkaista välit, en ota vastaan enää sanaakaan. Miehelläni ei asiaan ole pahaa sanottavaa minullle ollut. Ymmärtää kyllä, kun ei itsekään jaksa äitiään kuunnella. Muksut käyvät anoppilassa vain mieheni kanssa.. Eivät yksin. Tästä lähtien.. Myös minun muu avunanto on nyt loppunut.. Lopullisesti.

      Anoppipeikko, yritän kovasti ymmärtää sekä omaa anoppiani että sinua.. Mutta tulin tulokseen etten pysty. En todellakaan pysty käsittämään että saan paskaa niskaani asiastani. Joten anopit, huutakaa pojillenne jos he jaksavat teitä käsittää ja kuunnella. Teidän henkilökoht. mielipiteenne ei kuulu sinne miniän korviin mennä. Hänellä on omat vanhemmat ja ystävät.. Pilaatte vain oman elämänne.. Ette miniän elämää..

      • kaikkien paras

        Hyvä! Sinun ei tarvitse tuollaista sietää. Eikä kenenkään muunkaan. Parempi kaikille, että välit poikki. Pysy myös päätöksessäsi. Kaikkea hyvää sinulle äläkä välitä tuosta yhdestä noita-akasta, joka täällä kirjoittelee törkeyksiä eri nimimerkeillä!


    • anoppipeikko

      Jopas löytyi asialle ratkaisu kun heitin vettä kiukaalle =)

    • tuolle anoppipeikoll

      Osuva nimi sulla "anoppipeikko" :D Säälin todella sinun miniöitäsi tai vävyjäsi jos niitä muuten sinulla on. Jotenkin kuulostaa ihan siltä ettet ole kovin hyvissä väleissä kenenkään kanssa, varsinkaan lastesi perheiden. Kirjoituksista huokuu katkeruus, joten oiskohan peilin paikka. Miten sinä muuten roikut joka palstalla näillä joissa on kyse perheasioista???? Mielestäsi AINA on anoppi tai mummo oikeassa olipa kyse mistä tahansa. Olet myös jäänyt jotenkin jälkeen nykyajasta tai olet liika katsonut Suomalaisia elokuvia joissa anoppi on patriarkka Teet omia johtopäätöksiä kirjoituksista ja otat itseesi aikapaljon täällä olevia kirjoituksia, AIVAN kuin kuvittelisit miniöiden kirjoittelevan sinusta.. Oiskohan sinulla hieman "paranoidin" vikaa? Väitän myös, että miniäsi tai vävysi ovat juoisseet pakoon sinua ja lujaa. Sinun kasvatustyylisi on miniä, minä. MINUN...muut ei mitään....ne vain yrittää hyötyä tai havittelevat perintöä. Aika itsekeskeistä ja sairasta, eikö vain!!! Joka ihminen kuvittelee tollasia asioita, niin salaileekohan hän jotain johon on itse syyllistynyt.?!

    • anoppipeikko

      Jassoo =)

    • anoppipeikko

      Voi harmin paikka en voi toteuttaa sinun kehittämää mielikuvaasi
      minusta vaikka kuinka haluaisin sinun olevan oikeassa .
      Kuten olen kertonut olen tullut toimeen miniäni kanssa 18 vuotta ilman
      suurempia riitaisuuksia .
      Pitäisikö minun sinun mieliksi muuttaa totuutta ?
      Enkä oikeastaan toiveestasi huolimatta halua saattaa pahoja välejä
      täällä olevien miniä aoppi kiistojen vuoksi välillemme.

      • on se, kyllä se on

        Taidan arvata kuka nimimerkin anoppipeikon takana on. Hmmm........!!!!!!!!!!!!!!


    • säälin katkeraa anop

      Varmaan oletkin anoppipeikko välttynyt 18-vuotta ilman suurempia riitaisuuksia miniäsi/vävysi kanssa, sillä he ovatki juosseet lujaa pakoon ja kiinni et ole saanut.

    • anoppipeikko

      Ymmärrän hyvin kuinka vaikeata on täällä mieltää miniöiden ja anoppien
      normaalia kanssakäymistä.
      Jatkakaapa te hiekan viskomista anoppipekon niskaan .)
      En minä aikuisten lasten leikkejä viitsi särkeä.
      Sen te osaatte ihan itsekkin tehdä.
      Voikaa paksusti ))

      • jfeiwoJWO

        Jotenkin hirveän hankala uskoa että kukaan täyspäinen aikuinen ihminen jaksaa tulla suomi24:een pitämään (aiheesta riippumatta) aina anopin puolia. Siis jos jossakin tekstissä mainitaan sana "anoppi", niin oletko samantien valmiina täällä huutelemalla "älkää nyt keskenkasvuiset anoppia syyttäkö, miniän vika se aina on"

        Ja jos sinulla on miniöitä/vävyjä. En oikeasti jaksa uskoa että teillä unelmasuhteet on. Se "unelmasuhde" kun perustuu useimmiten empatiaan, ja uskoon että niin vanhempi kuin nuorempi voi olla väärässä/oikeassa. Ja ymmärrykseen siitä että vasta tilanne määrittää kuka toimii väärin, aina ei voi ristiriitojen tullessa vain päättää että se on miniä joka toimii väärin. Etkös sinä ole koko tämän ketjun ajan toitottanut, että anoppi ei varmasti tee väärin, vaan miniän pitäisi mennä peilin eteen, asiaa sen kummemmin miettimättä? Vai tunnetko nämä osapuolet henkilökohtaisesti, että voit sanoa miniän vain "jauhavan peetä" anopistaan?

        Itsekriittisyys ja empatia, ne ovat jokaisen toimivan ihmissuhteen edellytys. Sinä et olen ainakaan kirjoituksillasi osoittanut kumpaakaan.

        Tosin epäilenpä, että olet vain joku trolli.


    • Läppä kiinni Peikko

      ja samaa skeidaa jaksaa jatkaa eikö voi lopettaa ja pitää suuta jo kiinni? viiminen sana pakko saada.. ikää oli... voi hyvää päivää. kylläpä se nyt otti jotain niin vyön alle.

      • anoppipeikko

        (läppävika)=).Kyllä nyt naamaa naurattaa.


    • otan osaa

      Jätä se sika!

    • Ei kyllä pitäisi

      Taisi olla rovokatoorinen viesti, johon minäkin rovosoiduin.

    • parapsyko

      Mies lähti merelle hukuttaaksen murheensa.Viikon kuluttua Anopin ruumis ajautui rantaan.....

    • kultasydän<3

      Minulla ihana anoppi...

      • kerta...

        Hankalilla Anopeilla kannattaa kyläillä vain kerran vuodessa.


    • Martina ulos heti
    • Ei jessus

      :DD Kiitos Anoppipeikko päiväni pelastamisesta, jatkakaa toki miniänne kanssa "ilman SUUREMPIA riitoja". Sivusta seuranneena äitini ja tyrannimuorin välistä eloa sivusta seuranneena niin en voi muuta sanoa ku tsemppiä, onneksi miehesi sentään ymmärsi että on kaikille helpompaa jos katkaiset välit kokonaan tähän omaan anoppipeikkoosi :) Meillä se ei oo ollu mahdollista vaan isäukko on samaa paskaa äitinsä kanssa.

    • sinkkuN.

      Itse en olisi missään tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa, enkä haluaisi kuulla. Kotiini ei tarvisi tulla. Olisiko negatiivisuus lapsillekaan hyväksi. Jos hän stressaa niin paljon tai ei pidä sinusta, hänen kannattaa vähentää töitä/ottaa rennommin tai ei olla kanssasi tekemisissä jos ei pidä. Miksi pitää väkisin yrittää. Tuskin hänellä mikään dementia vielä on että olisi ärtyisä.

    • vittu iinee sä oot tyhmä : DDDDD

    • no huh

      Toi sun anoppis kuulustaa kyllä aika kauheelta ihmiseltä. Hyvä että katkaisit välit. Ja mitä tulee anoppipeikoon... lärvi umpeen.

    • Hohhoh, onhan näitä noita-akkoja lähikauppojen hyllyvälit pullollaan kitisemässä. :) valitte tyylis hoitaa asia ja sillä selvä, vaihtoehtoja ainaki kaks kappaletta:

      - täysin omaan arvoonsa anopin jättävä tyyli, eli annat akan mölistä mölyt mahastaan ja käyttäydyt kuin et kuulisikaan mitään, sekös anoppia ketuttaa kun ei suunsoitolla saa mitään aikaan.. vielä jos hymyilet omissa ajatuksissasi menemään niin hyvä tulee heh heh :D

      - todella suora palaute suoraan päin pläsiä anopille, sanot sille että elä sie huua hyvä ihminen kun ei ne asiat huutamalla parane.. sitte vain asiallisesti ja jämäkästi omat mielipiteet uunista ulos nii siinäpähän muori sitten miettii :))

      tsemppiä siulle sinne sotatantereelle, selätä se !

    • Sulla on unelma

      anoppi, jos se kerran on jo jääkylmä :D Sillonhan se on parhaimmillaan :)

    • Kohtalotoveri

      Minulla on aivan samanlainen kohtalo kuin sinulla; anoppi on täysi hirviö. Meillä se meni kuitenkin niin, että aluksi hän oli aivan täydellinen anoppi, ja oli minun entisestä avioliitosta tulleiden lapsien kanssa kuin he olisivat hänen biologiset lapsenlapset. Asia kuitenkin muuttui, kun sain mieheni kanssa yhteisen lapsen. Hän alkoi heti lapsen synnyttyä kyläilemään klo:8.00 aamulla. Hän ei kuitenkaan tullut auttamaan, tai seurustelemaan perheen kanssa, vaan tuli seurustelemaan vauvan kanssa. Hän otti lapsen jopa sylistäni kesken imetyksen! Perheen yhteiset joululahjat alkoivat tulla nimellä "Maija muu perhe" (Maija on siis yhteinen lapsemme). Hermoni paloivat kuitenkin lopullisesti, kun olimme mieheni kanssa yhdessä kaupungilla, ja anoppi oli luvannut hoitaa minun lapsiani. Asiat menivät muuten oikein hyvin, mutta kun anoppi oli menossa muiden lastenlastensa kanssa rannalle, minun lapseni eivät saaneetkaan tulla mukaan, vaan heidän täytyi polkea yksin kotiin. Tyttäreni soitti minulle itkien, ettei hän saanut mennä mukaan, ja nyt hän joutuu olla yksin kotona monta tuntia.
      Ratkaisuksi tähän muutimme pois samalta paikkakunnalta ja kielsin häntä tulemasta enää luoksemme, jos ei voi hyväksyä jokaista perheenjäsentä. Sanoin, että jos hän haluaa tavata lastenlastaan, hänen täytyy ottaa myös muut perheenjäsenet huomioon. Hänelle tämä ei kuitenkaan sopinut, eikä häntä ole sen koomin näkynyt. Mieheni käy kyllä hänen luonaan, mutta minä en astu siihen taloon jalallani.

    • onnellinen vaari

      kirjoita lukijan palstalle anopistasi ja alle viivaa minkalainen anoppi sinulla on.mutta katso tarkkaan jos se onkin sinussa vika.mutta kun olet varmistanut että se on anopissa vika.laita lehteen lukijan palstalle.sitten alle viivaa juttu ja lähetä anopille nimettömänä terveisin nuapurin akat kyllä anoppi oppii oikein sinua kohtelemaan.postita anopin postitoimistosta,alä omasta.pyydä joku kirjottaa kirje mukkaa että tolleen kohtelet miniää.tai toisin päin että vävyä.jos ei ääni muutu keksi jotain vastaavaa.terveisin vaari jolla on miniä.onneksi on vain yksi pidän häntä kuin omaa tyttöä.

    • ToffuN

      Kaksi kanaa ei koskaan sovi samalle orrelle :))) Olisko se toi vanha viisaus syynä, kun ei anopit ja miniät tule toimeen keskenään tai osa heistä?
      Luulen,että molemmissa on jotain syytä , jos välit on huonot. Harvemmin kukaan on yksin syyllinen riitoihin vaan niihin tarvitaan yleensä kaksi vähintään. Eli kiva ois kuulla myös tämän kyseisen anopin mielipide asioista ja mistä huonot välit hänen mielestään johtuu..

    • Knoppianoppi

      Joo.
      Tyttölapsista tulle jos tulee äitejä joskus, ja jos lapsi on tyttö siitä tulee jos tulee äiti joskus ja alkup. äidistä tulee anoppi.
      Ketjussa on tietty muitakin vaihtoehtoja kun sotketaan miehet mukaan.
      Tämmöistä tämä elämä vaan on.

      • Rose's street

        Olin tyttölapsi, mites minusta tulikin isä? Pohdi syvällisiä.


      • Hillitkää ittenne

        Moi miniät ja anopit! Tuntuu ettei normaaleja suhteita osata enää hoitaa ollenkaan. Pata kattilaa soimaa, kuten joku totesikin. Malka on helppo löytää toisen silmästä. Itse olen seurannut läheltä anoppein ja miniöiden selviytymistä ja täytyy todeta, että syytä on niin sysissä kuin sepissäkin.

        Minullekin tuli mieleen, että nämä valittavat miniät ovat joskus itse anoppeja. Mitenkähän suu sitten pannaan? Itse olen ollut miniä ja tulin anoppini kanssa toimeen, vaikkemme kovin läheisiä olleetkaan.Piti osata pitää sopiva turvaväli.

        Anoppikin olen, mutta minulla on vävy. En sotkeudu nuoren parin asioihin, mutta pidän yhteyttä. Heidän asiansa on, miten tiiviisti seurustellaan. Huomaan kyllä, milloin on aika vetäytyä omiin oloihin ja tämän nimenomaan tyttäreni oikutteluista. Vävy ei ole koskaan sanonut mitään poikkipuolista.

        Pienen neuvon antaisin ylipäänsä kaikille kommentoijille. Jos tuomitsette, haukutte ja menette henkilökohtaisuuksiin edes tuntematta kirjoittajia, osoitatte oman kypsymättömyytenne ja tyhmyytenne. Sellaisille ihmisille tuleekin ongelmia tulla juttuun muiden kanssa. Viisas jättää törkymöykyt huomiotta eikä seurustele heidän kanssaan.. Hyökkäys ei ole aina paras puolustus vaan pahentaa kiistoja entisestään.


    • Klupupää

      Eikö tällä palstalla pystytä koskaa puhumaan asiallisesti?
      Asiaa puhuva mollataan aina fiksuilla kommenteilla.
      Jos järki ei riitä moisilla ääliöillä asialliseen keskusteluun, menkää johonkin
      5-vuotiaille tarkoittettun piiriin.Sinne teidänkin kyvyt vois riittää ja saisitte loistaa neroudellanne.

    • hist or y?

      Kuin myös. muttaminäen ole ämmään yhteydessä,eikähän lapsenlapsiin... hyvä tai ainakin parempi näin

    • anoppi on mukava

      ja avulias. Hän lupautui kuvaamaan mun ja muijan seksisession videokameralle.
      Ihan turhaan ikäihmisiä parjataan. Saanpahan kouria ja läiskiä persettä
      molemmilla käsillä, kun mummeli tarjoutui jeesimään kuvaamisessa.
      Kourin siis muijaani, en anoppiani ;-)
      Hienoa nähdä moista avuliaisuutta tässä kylmässä ja kovenevassa
      maailmassa. Oispa kaikki mummot samanlaisia kuin mun anoppi.

    • Minä tein näin.

      Osta sille regtaalivoidetta ja sähkömulkku. Orgasmin puute!

    • Anoppinsa kullakin

      Mun anoppi on ihan sekoboltsi, ei olla enää juuri missään tekemisissä. Alko täällä määräilemään ja esittään vaikka mitä, niin sanoin suoraa sille, että tää on meidän koti. Anoppi veti heti herneen nenään ja appiukko joutu hakeen sen täältä. Nyt on menny monta vuotta ihan hyvin, kun ei ola päästetty sitä tänne päsmäröimään. Appiukko olis ihan mukava kaveri, mutta se ei poloinen uskalla tulla meille yksistään, yhtä urheilutapahtumaa tuli tänne suuntaa katsomaan, niin sillon pääsi livahtamaan anopilta tänne.
      Eukkokaan ei viitsi käydä kotipuolessaan, kun anoppi alkaa sillekin vetää jotain marttyyrin roolia ja sun muita ilkeyksiä. Isäänsä kävis eukkokin katsomassa, mutta anopin kanssa tulee aina sanomista, ei eukkokaan sitten viitsi sinne mennä. Minä siellä en viitsi rampaata, kun ihan pakosta taikka pyssyllä uhaten.

    • semppiä sinulle

      No joo mulla oli aivan sama juttu anoppi kävi ja aina löytyi valittamista jostakin asioista miehen kanssa kun sovittii jotain niin heti kun anoppi sai tietää niin hän neuvoi poikaansa kuinka pitäis tehdä ja poikahan teki niin kun äiti neuvoi monet riidat oli siitä ettei yhydessä sovitut asiat pitäneet minun mielipidettä ei kuunneltu tilanne kärjistyi hain eron asuin lastenkanssa muualla pian mies alkoi tulla takaisin sanoin ehdot anopilla ei minun kotiini ole asiaa enkä halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan nyt meillä menee hyvin mutta naimisiin en aijo enää mennä hänenkanssaan mieskin ymmärtää että jos äiti sekaantuu perheemme asioihin vielä niin mies saa lähteä eikä enää ikinä takaisin oo tulemista anopille tein selväksi ettei meidän tarvitse olla missään tekemisissä nyt eikä tulevaisuudessa toistemme kanssa vaikka asunkin hänen poikansa kanssa mies käy äitinsä luona yksin lapsetkaan ei halua anopinkanssa olla tekemisissä ELÄMÄ IHANAA laita kielto anopille ei oikeutta tulla sinun kotiisi minä olen jopa luvannut hakea lähestymiskiellon jos tulee ja sen myös teen

    • voi aikoja

      Vai et oikein lähestymiskieltoa :), vois olla anoppikin mielissään, sais elää rauhassa viimeinkin.
      Tämä elämääsi puuttuminen johtuu siitä, ettei hän luota miniään, ja haluaa auttaa poikaansa.
      Ota ohat omiin käsiisi, siitä anoppikikin pitäs.

      • hävetä saisitte

        kasvakaa aikuisiksi ja hoitakaa itse kotinne, lapsenne ja parisuhteenne. Ei ennekään ole vanhemmilla lapsia hoidatettu, jättäkää ne harrastukset ja lopettakaa anopin rääkkääminen.


      • Aika aikaansakutakin
        hävetä saisitte kirjoitti:

        kasvakaa aikuisiksi ja hoitakaa itse kotinne, lapsenne ja parisuhteenne. Ei ennekään ole vanhemmilla lapsia hoidatettu, jättäkää ne harrastukset ja lopettakaa anopin rääkkääminen.

        Niinpä. 60-70-lukujen vaihteessa oli Ruotsiin muuttaneita useampi satatuhatta ja nuoria pareja ja sielläkin avioituneita. Kävivät näitä anoppejaan kerran kesässä katsomassa Suomessa. Lisääntyvää perhettään näyttämässä ja tietysti välillä upouutta autoaan.
        Että silleen. Anoppi ja appi olivat oikein tyytyväisiä. Varsinkin, kun kuulivat, että siellä kaukana lapsenlapsi sai pitää äitinsä pitkään kotona imettäjänä. Toisin kuin silloin Suomessa elävät ja satojen km:n päähän muuttaneet jälkeläisensä. Siellä jossakin Helsingissä lapsenlapsia kiikutettiin aamuvarhaisella jo 2 kk:n ikäisenä epävarmaan hoitopaikkaan, joka saattoi vaihtua tämän tästä. Että silleen. Kun siellä maaseutukodissa apella ja anopilla oli itselläkin vielä hännänhuippuna kasvava nuoriso, niin ei ehditty millään hätiin sinne Helsinkiin puhumattakaan Tukholmaan.


    • otan osaa

      Ihmisiä on joka junaan ja anoppeja aivan yhtä moneen. Sinun anoppisi on mitä ilmeisimmin yks pahimmista. Äiti-lapsisuhde ja siihen liittyvät äidin kuvittelemat oikeudet voivat joskus olla kaikkea muuta kuin tervehenkisiä. Täyspäiset äiditkin tuppaavat unohtamaan, että jossain vaiheessa lapsi(varsinkin poika) kasvaa aikuiseksi ja hankkii oman elämän. Vähemmän täyspäiseltä äidiltä se unohtuu yleensä aina.

      • nainen.

        Hyvin sanottu!! Eikä koske vaan anoppeja vaan siis vanhempia yleensä jotka on tietynlaisia. Joukkoon mahtuu narsismiakin vissiin.


      • jhugyhghygvfg

        Minä taas otan osaa siihen, että tällä foorumilla on niin sairaita kirjoittajia, ettei kenelläkään koskaan ole mitään positiivista sanottavaa mistään. Mahtaa olla melko häiriintynyttä meininkiä, jos joku tosissaan(??) muka laatii vihakirjoituksia "anopistaan" nimettömälle nettifoorumille... Omakin adrenaliinitaso nousee salamana, kun lukee kaunaisia ja mustamaalaavia vihatekstejä ja siinä on vaikeaa itsensäkin pysyä asiallisena, kun tajuaa keskustelevansa täydellisten idioottien kanssa. Joskin samahan se varmaan olisi, että mitä näihin jorisisi vastineeksi, kun ei kirjoittajat yleensä osaa edes lukea, eivätkä edes pysri ymmärtämään tuntemattomien ihmisten nimettömiä nettiajatuksia.

        Onneksi minun sukuni on niin täysipäistä, ettei ikinä puisi mitään sukuriitoja tällaisilla nimettömillä nettipalstoilla. Ja sitä mieltä ihan todella olen, vaikkei tosta aloituksen jorinasta ottaisi erkkikään selvää ja se on ihan jonkun älyltään yläasteikäisen oloisen laatima: " omistan anopin" pälä pälä, että ihan oikeasti jotkut ihmiset ilmeisesti ovat niin egomaanikkoja, että suvunkin luulevat tarkoittavan vain palveluksia, lahjoja, hyötyä tai jotakin ihan sairasta - kylmässä tunneilmastossa eläneitä ihmisiä.

        Itse ainakin autan omaa sukuani ihan vilpittömästi aina ja välitän heistä kaikista, toisin kuin nää Suomi24- kirjoittajat, joilla varmaan ei edes ole välittävää sukua, mutta jostakin syystä esimerkiksi toisten lasten, lapsiperheellisten lasten, kaitsemisesta ei aina edes kiitoksen sanaa tule, ja sillä kirjoitin aiemmin jotakin jorinaani tuonne, että ihan aidosti olen sitä mieltä, ettei esimerkiksi isovanhemmat ole velvollisia toimimaan oman työuransa jo tehtyään ja omat lapsensa kasvatettuaan, vielä ainakaan perheellisten palkattomana piikana näiden lapsille. Itse en ole kenenkään anoppi, mutta jos mulla olisi tuollainen miniä, kuin aloittaja, niin katkoisin oitis välit sellaiseen mustamaalaajaan.

        Ristiriitoja voi olla suvuissakin, mutta jos jollakulla muka on ihan oikeasti niin kestämättömän negatiiviset ajatukset jostakin omasta "anopistaan", kuin aloittaneella, niin erotkoot liitostaan (huonoissa liitoissa ei ole kenenkään pakko elää!) ja jättäkööt anoppinsa rauhaan. Epäilen aloitusta kylläkin jonkun häiriintyneen nettikiusaajan laatimaksi, jolla tuskin edes on mitään anoppia ja joka tuskin edes puhuu omasta suvustaan, tai omasta anopistaan, vaan kunhan möykkää. Ja: niitä "vähemmän täyspäisiä" äitejä on, sorry vaan, valtaosa niistä, jotka ovat kasvattaneet Suomi24- kirjoittajat. Aika narsistista käytöstä luulla näitä palstoja negatiivisuudella myrkyttävien kirjoittajien, että ihan kaikki haluaisivat lukea nimettömiä viha- aloituksia keskustelupalstoilta...


      • WTF U R
        jhugyhghygvfg kirjoitti:

        Minä taas otan osaa siihen, että tällä foorumilla on niin sairaita kirjoittajia, ettei kenelläkään koskaan ole mitään positiivista sanottavaa mistään. Mahtaa olla melko häiriintynyttä meininkiä, jos joku tosissaan(??) muka laatii vihakirjoituksia "anopistaan" nimettömälle nettifoorumille... Omakin adrenaliinitaso nousee salamana, kun lukee kaunaisia ja mustamaalaavia vihatekstejä ja siinä on vaikeaa itsensäkin pysyä asiallisena, kun tajuaa keskustelevansa täydellisten idioottien kanssa. Joskin samahan se varmaan olisi, että mitä näihin jorisisi vastineeksi, kun ei kirjoittajat yleensä osaa edes lukea, eivätkä edes pysri ymmärtämään tuntemattomien ihmisten nimettömiä nettiajatuksia.

        Onneksi minun sukuni on niin täysipäistä, ettei ikinä puisi mitään sukuriitoja tällaisilla nimettömillä nettipalstoilla. Ja sitä mieltä ihan todella olen, vaikkei tosta aloituksen jorinasta ottaisi erkkikään selvää ja se on ihan jonkun älyltään yläasteikäisen oloisen laatima: " omistan anopin" pälä pälä, että ihan oikeasti jotkut ihmiset ilmeisesti ovat niin egomaanikkoja, että suvunkin luulevat tarkoittavan vain palveluksia, lahjoja, hyötyä tai jotakin ihan sairasta - kylmässä tunneilmastossa eläneitä ihmisiä.

        Itse ainakin autan omaa sukuani ihan vilpittömästi aina ja välitän heistä kaikista, toisin kuin nää Suomi24- kirjoittajat, joilla varmaan ei edes ole välittävää sukua, mutta jostakin syystä esimerkiksi toisten lasten, lapsiperheellisten lasten, kaitsemisesta ei aina edes kiitoksen sanaa tule, ja sillä kirjoitin aiemmin jotakin jorinaani tuonne, että ihan aidosti olen sitä mieltä, ettei esimerkiksi isovanhemmat ole velvollisia toimimaan oman työuransa jo tehtyään ja omat lapsensa kasvatettuaan, vielä ainakaan perheellisten palkattomana piikana näiden lapsille. Itse en ole kenenkään anoppi, mutta jos mulla olisi tuollainen miniä, kuin aloittaja, niin katkoisin oitis välit sellaiseen mustamaalaajaan.

        Ristiriitoja voi olla suvuissakin, mutta jos jollakulla muka on ihan oikeasti niin kestämättömän negatiiviset ajatukset jostakin omasta "anopistaan", kuin aloittaneella, niin erotkoot liitostaan (huonoissa liitoissa ei ole kenenkään pakko elää!) ja jättäkööt anoppinsa rauhaan. Epäilen aloitusta kylläkin jonkun häiriintyneen nettikiusaajan laatimaksi, jolla tuskin edes on mitään anoppia ja joka tuskin edes puhuu omasta suvustaan, tai omasta anopistaan, vaan kunhan möykkää. Ja: niitä "vähemmän täyspäisiä" äitejä on, sorry vaan, valtaosa niistä, jotka ovat kasvattaneet Suomi24- kirjoittajat. Aika narsistista käytöstä luulla näitä palstoja negatiivisuudella myrkyttävien kirjoittajien, että ihan kaikki haluaisivat lukea nimettömiä viha- aloituksia keskustelupalstoilta...

        painu sitten täysipäisen sukusi kanssa keskustelemaan.. älä suotta vaivaudu tänne kommentoimaan ja halveksimaan muita ihmisiä..


    • aiempi

      Anopit ei edes halua jatkuvasti hoitaa lapsenlapsia ja auttaa kodinhoidossa, mutta jos alka matkustelemaan, siitähän parku alkas kun ei välitä.
      Monet muuttaa kauas, kun huomaa, miten kohtelette, vaikka ilmasen piian olette saanut, mutta kuinka kauan anoppi jaksaa?
      Olette mustasukkasia miehestä, siinä se suurin syy on.

    • Veljen vaimo :)

      Ei anopit ainoat riidan kylväjät. Sisarukset joskus kuten sisko osaa saman asian.
      Muistelee iänikuisia vanhoja juuttuja jotka itse kuvitellut ja muokkaa mielensä
      mukaan ja loukkaa veljensä vaimoa ja tytärtä. Ihmettelee sitten ja moittii kun ei yhteyttä pidetä ja muka sukuansa vastaan oltu. Ihan mielikuvitusta. Syyt ovat olleet ihan muita ja itsestään johtuviakin. Onneksi kun kerroin miehelleni hän otti asian esille ja sanoi että nyt saa loppua se.
      Siis perheen asioihin ei tarvitse kenenkään sukulaisen puuttua ellei apua pyydetä.
      Ei tarvitse alkaa tuputtamaan tietävänsä paremmin asioita kun ne asiat tietää itsekin ja saa tietoa niin paljon kuin haluaa. Poikkasin itse välit vihdoin tuohon
      "tietäjään" ja loukkauksien syytelijään!
      Suosittelen samaa kaikille jotka kokee tulleensa loukatuiksi.

    • Hei,äidit yleensä on niin riippuvaisia lapsistaan,mutta eteenkin pojistaan jossain maassa se laillinen syy saada ero,kun anomppi on niin vaikea

    • ei muuta

      Tyttärelläni on 75-vuotias anoppi ja 50v mies, joka siis asuu vieläkin äitinsä kanssa yhdessä. Tytär meni onneton tekemään sille aikamiespojalle lapsen, ja nyt siellä anoppi määrää tahdin. Onhan talo anopin.

      Kovin pelkään ettei lapsesta tule tasapainoista, ja tytärkin on sairastunut henkisesti anopin määrätessä rahoista, kauppaostoksista jne. Kovasti ihmettelen miten kukaan nainen tuollaiseen alistuu.

      Itse olen täällä kaukana, enkä enää juuri pidä yhteyksiä. Olen topsiaankin se kamalampi anoppi tässä, koska olen tuolle aikamiespojalle sanonut muutaman valitun sanan. Ja tulisin sen tekemään jatkossakin, joten olen ihan onnellinen kun ei ole läheisiä välejä. Lapsen lasta en ikävöi, kun olen nähnyt vain kerran.

      • ...........

        Onko tyttäreisi vielä riippuvainen äidistään?,ehkäpä syytä epäonnistumiseen on siinäkin.
        Anna tyttäreisi elää omaa elämää, siitä se lähtee.


    • ...........

      ovat ehkä huolissaan pojista, kun huomaavat minkälainen on miniä, eli ei ota vastuuta tarpeeksi, siis ei ole vielä kasvanut aikuiseksi..

    • alppiruu..

      osta anopille jääkukkia jos se siitä muuttuisi lauhkeammaksi..

    • tsemppiä vaan

      Enempää en kommentoi, mutta annetaan aikuisten lasten elää omaa elämää ja eletään me vanhemmat itse omaa elämää.
      Ketään ei saa nimitellä ja tuskin anoppi pojastaankaan välittää jos hänen lapsia nimittelee, ja tuo jos sairastuu puolison takia, on jo selvä syy lopettaa suhde.
      Mutta, jokainen on vastuussa lopulta itsestää ja lapsia pitää suojella.

      Hyvä todellakin, kun ottaa etäisyyttä jos huomaa, ettei pidetä.

    • emma-lina

      Ei tuohon auta muu kuin sulkea korvat ja yrittää kestää. Toisaalta, kyllä sinun miehesi velvollisuus on sulkea anopin suu ja kertoa teidän olevan perhe, jonka asiat eivät hänelle kuulu. Kokemuksesta voin kertoa, että vaikka mieheni kuoli, niin anoppi jatkaa elämäni myrkyttämistä mahdollisuuksien mukaan, ei se lopu koskaan...

      • ANOPITON

        Miksi et itse sulje anoppisi suuta? Miksi annat hänen yhä myrkyttää elämääsi?
        Loppuisihan se, jos katkaisisit välit kokonaan hänen kanssaan! Miksi pitäisi sietää kotonaan kutsumattomia vieraita, kutsua epämieluisia ihmisiä kotiinsa tai pitää heihin yhteyttä ollenkaan tai vierailla heidän luonaan? ITSE OLIN VÄHÄLLÄ SAADA AIKOINAAN OIKEIN MUKAVAN ANOPIN, MUTTA HÄNEN POIKANSA OSOITTAUTUI VUOSIEN SAATOSSA USKOTTOMAKSI , JUOPOKSI JA ISÄK-SI KELVOTTOMAKSI TAI AINAKIN MINUN MIELESTÄNI SOPIMATTOMAKSI PUOLISOKSI.


    • Siisi

      Kaiken paras on tavata ihminen kenellä ei ole
      ei vanhempia
      ei lapsia
      ei sisaruksia
      ei sukua lainkaan :D

    • tee muutos

      Miksi olet yhteydessä anoppiin enää? Ota etäisyyttä, vai haluatko, että anoppi pilaa elämääsi ja saat syyttää häntä siitä.
      Jokainen on oman onnensa seppä!

      • ...........

        tosi on, eräät siskotkin vahtivat aikuisia veljiään ja ovat kuin "anoppeja"


      • ei kiinnosta
        ........... kirjoitti:

        tosi on, eräät siskotkin vahtivat aikuisia veljiään ja ovat kuin "anoppeja"

        Anoppi voi olla siksi vihainen, kun on jo vanha ja väsynyt, ei jaksas enää miniän kalkatuksia, ja yrittää näin saada etäisyyttä.


    • taikakuu_1

      Hei!
      Kun osoitan sormen toisien syyksi,katso montako sormija on sinuun päin?

      Jos et pysty hoitaamaan lapsista ,elä syytää anoppia.

      • Vihan hedelmät

        Minä kokeilin ja ei yhtään osoita itseen päin, ne ovat sivulle ja peukalokin eteen. Kumma tokaisu kouluajoilta ammoin. Toinen oli se, että kuka vitsaa antaa se vihaa lastaan... :-)


      • Anopiton
        Vihan hedelmät kirjoitti:

        Minä kokeilin ja ei yhtään osoita itseen päin, ne ovat sivulle ja peukalokin eteen. Kumma tokaisu kouluajoilta ammoin. Toinen oli se, että kuka vitsaa antaa se vihaa lastaan... :-)

        EIPÄS OLLUT,KUN "KUKA VITSAA SÄÄSTÄÄ, SE LASTAAN VIHAA".


    • jhgbjhyghygvhyutfvgt

      Luulis, ettei aloittajalla olisi tuollaista mouhaamisen tarvetta, kun kerran anonyymin kertomuksen mukaan ei kyse edes ole hänen omasta suvustaan, vaan anonyymin kertomuksen mukaan "anoppinsa" suvusta, minkä tarinan todenperäisyyteen on sikäli tässä 'hieman' _vähän enemmän_ vaikea uskoa.

      Jos aloittaneen kertomuksessa mikään muka pitää paikkansa ( vähän vaikea uskoa!), niin keskittyisi aloittaja- anonyymi siihen omaan sukuunsa, eikä mollaamaan nimettömällä nettipalstalla sukuunsa muualta tulleita vieraita, koska mitäs valittamista siinä, kun oma suku hyvä suku. Aina tietysti monet kadehtivat läheiset välit sukuunsa omaavia, joilla itsellään omassa lähisuvussaan ei välejä ole, mutta silti skitso aloitus tuo - aivan vieras mun ajatusmaailmalle. Surettava provo. Sairasta!

      Muuten - mä voin kertoa, että mua ärsyttää esimerkiksi lapsiperheelliset, jotka luulee että eläkeläiset anopit ja isovanhemmat ja kumminkaimat ja perheettömät kaverit olis ns. "hälytettävissä" lapsenhoitoavuksi milloin tahansa, koska aika monet eläkeläiset, ensinnäkin huolehtivat omista vanhemmistaan nykyisin, kun ei siis enää hyvinvointiyhteiskuntaa ole ja lisäksi ikääntyvillä, joista itselläkin on monilla paitsi joillakin jo sairauksia, myös useimmilla omakin sosiaalinen elämänsä ja harrastuksensa, ei mielestäni ole mitään velvollisuutta; eläkeiläisten lisäksi perheettömillä kavereilla tai muillakaan siis lisätäkseni, toimia milloin tahansa yhdestä puhelinsoitosta tosta vaan lapsiperheellisten ilmaisena lastenhoitoapuna vaikka vuorokauden, koska lasten hankkiminen jokaiselle on vapaaehtoista ja tän sanon sillä, että olen vasta hieman päälle kolmekymmentävuotta vanha, mutta olen kuullut sitä ruikutusta aika paljon itsekin joiltakin lapsiperheellisiltä; vaikkei kukaan mun tuntemani noin sairasta aloitusta julkiselle keskustelupalstalle ikinä laatisikaan ja meillä mun suvussa ainakin on hyvät tai ainakin normaalit ja kunnioittavat välit, että kuinka on niin hirveää, kun ei pääse sunnuntaiksi kylpylään, kun isovanhemmat ei uhraa koko viikonloppuaan lastenlasten kaitsemiseen.

      Itse en ole eläkeikäinen, mutta kerran meinasin saada raivarin, kun ilmaiseksi ja omasta hyvästä tahdosta melkein _viikon_ kaitsin yksien, toki mulle läheisten ja rakkaiden, rakkaita lapsia putkeen ja sitten mulle vielä hoitorupeaman jälkeen alettiin russuttaa, että "mitäs sä täällä istut, menisit välillä ulos", kun olin matkustanut 300:n kilometrin päästä omalla rahallani paikkakunnalle ja ilman palkkaa ja tottakai vilpittömästä palveluksen tekemisen halusta siellä istuin sen viikon, ja kun sitten siis perhe olisi kaivannut "omaa aikaa", niin siinä vaiheessa mulle alettiin aukoa naamaa, ikään kuin junat kulkisi jokainen vuorakauden aika... Mannerheimin esimerkiksin lastenhoitoliiton ( vai mikä se lienee...) lastenhoitoavun palkoilla se mun vaatimaton ja palkkaa pyytämätön vilpitön hoitoapu olisi maksanut perheelle sen viikon aikana n. 500 euroa.

      Minua ärsyttää, että isovanhempia vastuutetaan liiaksi vastoin yhteiskunnan velvoitetta, hoitamaan lastenlapsia kun vanhemmat ovat esim. töissä, ja jos olisin isoäiti itse ( en ole), en tietenkään näin sanoisi. Tottakai mummot ja papat haluavatkin olla lastenlasten kanssa, mutta velvoite lastenlasten hoitamisesta ei heille kuulu.

    • ??????

      Jaa anopin painokon se sitten olikin ongelma ? Lihava ja huutava akka ? Mutta joo, kotona ei ole pakko olla kun anoppi tulee...Vai oletko kutsunut kotiisi ?

      • hgjhuygyhghyfvgt

        Junteille anopin paino on ongelma. Surullisia rakkaudettomia ihmisiä. Juntteja anonyyminetissä tulee ymmärtää sitä kautta, että heillä ei koskaan ole ollut läheisiä välittäviä välejä oman sukunsa sisällä oman sukunsa kanssa ja aloittaja on todennäköisesti kauhean kateellinen - ei toki oman sukunsa anopille, koska kukaan toki omaa äitiään mollaisi, mutta sen kaverin kaverinsa.. eli anopin, siis sen anopin suvun miniän anopille, miniän suvun anopille, näin vitsin jos saa heittää.;D Siten veikkaan... Mustamaalaaminen nimettömässä netissä lienee umpimoraalittomien taiteenlaji.


    • Vaisto sanoo jtkn

      On sekin puoli lisäksi hyvään pointtiisi, että eläkeläinen on epävarma terveydessään.
      Useimmiten. Vaikka nyk. mummot meikkaa ja skarppaa, ei se anna oikeaa kuvaa siitä miten tänään hyvin jaksettu päivä toistuisi automaattisesti huomenna. Ainakin itse olen joinakin päivinä kolotuksissani liian kärttyinen ja näin annan taas aihetta arvosteluun. Suoranainen ilkeys on kyllä vähän eri asia. Silloin, kun kohteena on aina sama ihminen ja samat ilkeät arvostelut, pitää kohteen todella katkaista homma.

      • jghygygvtfvtgfv

        Nimimerkille "Vaisto sanoo jtkn": No mutta imbesilli sinä olet, jos luulet kadehdittujen mummojen kirjoittelevan Suomi24:ssa tai edes netissä. Mun esimerkiksi yksikin oma eläkeikäinen rakas sukulaiseni, äitini, on eläkeikäinen, mutten koskaan usko,että kyseinen herastuomari kirjoittelisi molotuksia junteille missään netissä. Hänellä ja kaikilla hänenkaltaisillaan fiksuilla pitkän rehellisen raatamisen veronmaksu-uran tehneillä ja monille vähäosaisille siten pöperöt pöytään rehellisestä palkkatyöstä maksaneella taviksella, on viimeistään eläkeiässä oikeus elää ilman sianpuolikkaiden eläkeikäisten solvaamista, ja jättäkää ylipäätään eläkeläiset rauhaan. Jos sotaveteraanit on teille tärkeitä, niin sitten on myös se polvi, joka synnytti teidät. He ei olleet sosiaalitukia nähneetkään.

        Häpeän olla edustaja, joka joutuu lukemaan netistä täysin käytöstapoja omaamattomien 60- luvulta ja sitä edelleenpäin syntyneiden sairasta idiotismia osoittavaa argumenttia. Polvet, jotka oli syntyneet 1910-, 1920-, 1930-, 1940- ja 1950- luvuilla, niin ne ei ole niin munattomia, kuin paskasakki v*tun Facebook- persereikäsukupolvi sen jälkeen.


    • Anopista pääsee

      Kuulkaas, anopista pääsee nykyisin aika helposti eroon. Esimerkiksi eroamasta miehestä, ja kun miehellä on uusi naisystävä, anoppi ei enää halua nähdä poikansa entisestä vaimosta vilaustakaan. Oma anoppini katkaisi välit, kun lapseni tuli täysi-ikäiseksi. Hän kuittasi: "Olen sinun kanssa pysytellyt väleissä vain siksi että olet lapsenlapseni äiti". Aluksi se hämmästytti, mutta mitä enemmän tapauksesta on kulunut aikaa, sitä tyytyväisempi olen ollut.

    • menikö perille!

      Näin on, ei pidä alistua kenenkään kynnysmatoksi ja varsinkin kun jo ikää, ei vaan jaksa enää.
      Sitä olen ihmetellyt, kun nuoret ihmiset pompottaa vanhempaa ihmistä ja haukkuvat jos ei jaksa olla anoppi aina aurinkoinen heille.

      Lopettakaa anopin huono kohtelu, katsotte peiliin, voi anoppikin muuttua, mutta ei aina sillä todellakin kun vanhenee tulee huonoa oloa ja on kipuja, siis ei vaan jaksa!

      • Miniästä pääsee!

        todellakin kun ero tulee ja lapset kasvaa aikuisiksi, ei ole pakko olla missään yhteydessä enää.
        Turha siitä on syytellä tai syyllisyyttä kantaa, aikansa kutakin.


    • anop

      Onko täällä syttynyt sota anopista....

    • hyvällä muistan

      Kyllä anoppi voi loukata pahastikkin, kun itse ensimmäisen kerran tapasin, sain kuulla olevani liian laiha?
      Ja kyllähän siinä oli muutakin heti alusta asti, en käynyt moneen vuoteen, mutta nyt on ollut paha mieli, kun itsekkin olin niin töykeä.
      Anoppia ei ole, mutta jos nyt näin vanhempana tapaisin, en todellakaan loukkaantuisi kaikesta, enkä olisi itse niin nokkava.
      Mutta, jotenkin nousi pintaan se aika ja näyttää olevan nytkin nuoremmilla sama, ehkäpä opittu kaava, eli anopit ja miniät ei sais olla sovussa :),oliskohan vanhoilla kotimaisilla elokuvillakin vaikutusta.

      • anoppi ja anoppi

        Ja varsinkin nykyisin tällaisilla palstoilla syynsä mielenmuokkauksessa nuorilla miniöillä.

        Totuus kai on myös se, että epävarmuus uudesta oudosta elämänkuviosta heilauttaa nuoren tunteita laidasta laitaan ja se saa takertumaan ns. yleiselle puolustuskannalle. Se taas etsii kuvitellut pelkojen syyt tässä tapauksessa juuri peloittavimmasta arvostelijasta, jonka sanoilla on merkitystä pojalle varsinkin alkuvaiheessa. Epävarmuus on uudelleen huipussaan esikoisen syntymässä, jolloin myös anoppi pääsee näyttämään varsinkin pojalleen osaamisensa. Itselläni tuli suurin pudotus luottamuksessa anoppiini vasta tässä vaiheessa. Mutta ne tunteet ja valvomiset ja kaikki.

        Kun nuori pari lapsensa kanssa apua tarvitsee ja yleensä tarvitsevat nuoria ollessaan, olisi ihanteellista sitä saada tytön äidiltä, koska molemmat tuntevat toisensa sydänjuuriaan myöten. Näin ei pääse tulemaan ylitsepääsemättömiä tunnevaurioita vauvanhoidon tärkeimmässä vaiheessa kenellekään. Ensimmäinen vuosi on niin erittäin tärkeää aikaa.


      • lkejfrigjrgitjhuhji
        anoppi ja anoppi kirjoitti:

        Ja varsinkin nykyisin tällaisilla palstoilla syynsä mielenmuokkauksessa nuorilla miniöillä.

        Totuus kai on myös se, että epävarmuus uudesta oudosta elämänkuviosta heilauttaa nuoren tunteita laidasta laitaan ja se saa takertumaan ns. yleiselle puolustuskannalle. Se taas etsii kuvitellut pelkojen syyt tässä tapauksessa juuri peloittavimmasta arvostelijasta, jonka sanoilla on merkitystä pojalle varsinkin alkuvaiheessa. Epävarmuus on uudelleen huipussaan esikoisen syntymässä, jolloin myös anoppi pääsee näyttämään varsinkin pojalleen osaamisensa. Itselläni tuli suurin pudotus luottamuksessa anoppiini vasta tässä vaiheessa. Mutta ne tunteet ja valvomiset ja kaikki.

        Kun nuori pari lapsensa kanssa apua tarvitsee ja yleensä tarvitsevat nuoria ollessaan, olisi ihanteellista sitä saada tytön äidiltä, koska molemmat tuntevat toisensa sydänjuuriaan myöten. Näin ei pääse tulemaan ylitsepääsemättömiä tunnevaurioita vauvanhoidon tärkeimmässä vaiheessa kenellekään. Ensimmäinen vuosi on niin erittäin tärkeää aikaa.

        No mut ei kai monikaan täyspäinen ja normaalivälittämisellä kasvatettu juuri enää tänä päivänä, vuonna- 2011, edes tee lapsia alle 25- vuotiaana? Joskus pula-ajalla 1950- luvulla oli kenties monilla eri asia, eli ihmiset ei voineet valita, mutta nykyisin on kyllä niin, että minusta välittämistä osakseen saaneille perheissään ja rakkaudella kasvatetuille sanotaan, että ensin opiskelet ja nautit nuoruudestasi ja että sitten jos haluat, teet tai et tee lapsia ja että valitse puolisosi hyvin.

        Mikä vitun " nuoren elämänmuutos"? Minä esimerkiksi en omaa yhtään lasta, enkä aio edes yrittää sellaista ennen 40:nta ikävuotta ja sitten jos vielä siinä iässä saan lapsen, saan sellaisen, ja jos en - sitten en, mutta en ikinä minkään perhepakkomielteen vuoksi hankkisi lapsia, vaan korkeintaan elinikäiseen rakkausavioliittoon ja fiksut valitsee puolisot siten, että ei tartte katua. Minusta niin se asia nyky- Suomessa ja anteeksi se, että olen kolmikymppinen ja melko hyvästä perheestä, missä naisia ei pidetä ainakaan synnytyskoneina. Ps. Itse en tunne yhtäkään 70- luvulta alkaen syntynyttä, joka olisi alkanut tehdä lapsia vaikkapa 18-vuotiaana.

        Onko aloittanut tai sä varma, ettette ole ainoastaan pikkuruisia amispieruja, jotka mustamaalaa ja juoruaa netissä - ja sori asiaa tuntemattoman kysymys? Älkää piereskelkö, vaan keskustelkaa. Kiusallista se vaan on lukea, että miten uteliaita tuntemattomat on yksityisistä asioista ja yksityisyydestä tällaisessa nimettömässsä netissä.


    • AnoppiPyllystä

      Kuulostaapi tutulta. Mun miehen äitipuoli on samantyyppinen. Ensin ollaan mielinkielin, kun uusi ihminen tulee sukuun (minä). Sitten kun ollaan tunnettu vähän aikaa niin haukut alkaa. En ilmeisesti kelvannut heidän paskaa puhuvaan ja juopottelevaan kerhoonsa. Hän solvaa myös miestäni, jos rouva herkkä kuningatarta komensit, niin sait kuulla kunniasi. Mutta hän sai komennella muita ja laukoa mitä sylki suuhun toi eikä paljon katumuksen merkkejä näkynyt.

      Onneksi emme ole hänen kanssaan olleet missään tekemisissä. Hän on myös kääntänyt omat lapsensa miestäni vastaan, joten hänen on vaikea olla sisarpuoltensakkaan kanssa missään tekemisissä, koska ilkeä äitipuoli on myrkyttänyt huonoja ajatuksia miehestäni hänen lastensa mieleen.

      Niin pahalta kuin se tuntuukin. Olisi ollut mukava tutustua heihinkin, mutta aina kun olemme heihin yhteydessä, niin joku rupeaa puhumaan paskaa selän takana.

      Että sellane anoppi.

    • leikkikaveri.

      Ken leikkiin ryhtyy - se leikin kestäköön!

    • -,-

      Sitä saa mitä itse tilaa !

    • Niinhän ne kaikki

      Vieppäs anoppi kattelemaan vaikkapa koskimaisemia liukkaille rantakiville niin tulee liukas lähtö.

      • R.

        Vielä parein ois jos te kumpainenkin menisitte sinne liukkaalle kivelle
        yhtä matkaa.Kerraankin teitil olis jotain yhteistä.Semmonen sopusan liukas
        lähtö .


    • cccuuut

      Kamalia anoppeja on varmasti joka toisella. Itse yritän päästä yli oman anoppini järjestelmällisistä yrityksistä saada perheemme eroamaan. Onneksi vaimoni tajusi tilanteen ja hän katkaisi välinsä totaalisesti äitiinsä ( anoppiini) ja antoi tämän neljä vuotta miettiä tekosiaan. Ihminen harvoin oppii teoistaan tai virheistään. En usko, että anopistani koskaan tulee sen parempaa, mutta välien katkaiseminen pudotti hänet ainakin siltä jalustalta millä hän luuli olevansa. En usko, että hän uskaltaa enää koskaan tehdä yhtäkään perätöntä lastensuojeluilmoitusta tai mitään muutakaan tekoa jolla hän on yrittänyt tähän mennessä yrittänyt tuhota elämämme. Hän on myös yrittänyt saada koko muun suvun meitä vastaan, ja on onnistunutkin, mutta välien katkaiseminen heihinkin oli aika tehokasta.

    • ?

      Liittyykö kuvan anoppi tapaukseen?

      • tuuliina50

        Hei cccuut!
        Ihan käsittämätöntä lukea että teitä nuoria kohdellaan pahoin jomman kumman vanhemman perheestä. Olen todella pahoillani teidän puolesta!! Ei meillä enää tässä elämässä voi olla vallassa "Niskavuoren Hetaa". Olen itse 52v, ja olen rankan elämän kokenut nuoruudessani sekä omaan avioliittoon lähtiessäni, mutta oma äitini on omaksunut jo nykyaikaiset elämän tavat, meidän lasten vahvuuksien kautta!! Olen sitä mieltä että teillä nuorilla on pajon annettavaa tälle yhteiskunnalle joten nämä kitkerän katkerat anopit voisivat nyt suuntautua vaikka omien harrastusten pariin ja antaa kaikkensa uuden sukupolven elämään! Teen itse ainakin niin, ja viel jää aikaa omiin harrastuksiin - vaik olenkin vuorotyöläinen, niin ja vanhusten hoitaja. Kunnioittakaamme omaa jälkikasvuamme!! :):)


      • ?
        tuuliina50 kirjoitti:

        Hei cccuut!
        Ihan käsittämätöntä lukea että teitä nuoria kohdellaan pahoin jomman kumman vanhemman perheestä. Olen todella pahoillani teidän puolesta!! Ei meillä enää tässä elämässä voi olla vallassa "Niskavuoren Hetaa". Olen itse 52v, ja olen rankan elämän kokenut nuoruudessani sekä omaan avioliittoon lähtiessäni, mutta oma äitini on omaksunut jo nykyaikaiset elämän tavat, meidän lasten vahvuuksien kautta!! Olen sitä mieltä että teillä nuorilla on pajon annettavaa tälle yhteiskunnalle joten nämä kitkerän katkerat anopit voisivat nyt suuntautua vaikka omien harrastusten pariin ja antaa kaikkensa uuden sukupolven elämään! Teen itse ainakin niin, ja viel jää aikaa omiin harrastuksiin - vaik olenkin vuorotyöläinen, niin ja vanhusten hoitaja. Kunnioittakaamme omaa jälkikasvuamme!! :):)

        kuten jälkikasvumme meitä ..ap.anopista inhottava lihava huutava akka vai?
        kunnioittaa puheissa ja teoissa .


      • et silleen
        ? kirjoitti:

        kuten jälkikasvumme meitä ..ap.anopista inhottava lihava huutava akka vai?
        kunnioittaa puheissa ja teoissa .

        Sitä saa mitä tilaa, vai miten se nyt menikään? Jos raivoaa lapsen perheessä heidän kodissaan, niin eiköhän tuollainen haukkumanimitys ole ihan paikallaan.


      • -------------------
        et silleen kirjoitti:

        Sitä saa mitä tilaa, vai miten se nyt menikään? Jos raivoaa lapsen perheessä heidän kodissaan, niin eiköhän tuollainen haukkumanimitys ole ihan paikallaan.

        En oikein kehoittaisi ketään jatkamaan huonoksi katsomiaan
        käytöstapoja kierrättämällä itse tapoja eteenpäin.
        Jos lapsesi haukkuu sinua .Tuletko nettiin haukkumaan samalla tavalla
        lastasi.
        Hammas hampaasta,silmä silmästä periaatteella ?
        Jos miehesi on väkivaltainen .
        Tilasitko tällaista kohtelua itsellesi, jatkatko eteenpäin saamaasi
        huono kohtelua ?
        Aina ei saa mitä itse tilaa.


    • ilkka11

      minun isä oli äitin pika just tollanen paska itse en voi sietää äitiäni JÄTÄ SE PASKA HETI,väkivalta tulee myöhemmin mukaan ku ...ÄITISANO pois äkkiä mustasukkaisuus kostot ,,tiedän 38v kok oma isä pahin ku mummo kertoili paskaa siis jos anoppi ja ukkos yhdessä =LIVOHKAAN HETI

    • Wiiguy

      Tommoset anopit sais painua helvettiin.

    • kekkkkekkkkkekkkke

      Aina ei anoppi miellyt minnsä, mutta voi se olla toisinkin päin.

      Jos eivät tule toimeen keskenään, niin voihan sitä olla omissa oloissaan. Suomalaiset eivät ole kovinkaan perhekeskeisiä, joten oman sukunsa ja anopin hylkääminen totaalisesti, ei edes ihmetetytä. Sehän on aika normaaliakin nyky päivänä.

    • Anoppi soittaa ja puoliso lähtee kipinkapin äitinsä luokse. Olet naimisissa peräkammaripojan kanssa.

      Mikäli miehesi ei tiedä äitinsä haukkuvan sinua, kannattaisi ottaa salaa videolle ja näyttää miehellesi.

    • tuuliina50

      Hei sinä ihana miniä! Uskon että olet ihana! :)

      Sinun tulee itse ottaa ohjat käsiin perheessäsi jonka olet perustanut, älä syyttä suotta moiti anoppiasi. Koska hän on ollut sinulle ilkeä, sano itse suorat sanat takaisin ja jää odottamaan miehesi ja anoppisi vastakaikua. Sinä miniänä olet vielä nuori ja kokematon etkä ehkä tiedä oman anoppisi elämän tilannetta, ole utelias ja kysy miksi hän näin purkaa teille rakastavaisille omaa pahaa oloaan. Ehkä hän on vieläkin niitä onnettomia "vanhuksia" jotka eivät osaa rakentaa omaa elämäänsä vaan jäävät lapsostensa kiusoiksi.
      Hän oletettavasti purkaa nyt pahaa oloa sinuun mustasukkaisuuttaan, mutta jos jaksat olla vain se kuuntelija "toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos" ja "se ymmärtäväinen" niin tulet pärjäämään anoppisi ja miehesi kanssa. Muista aina että anoppisi on miehesi äiti! Mutta olet toivottavasti jo tutustunut molempiin ennen liittoa! :) Ota rennosta, älä suostu kuuntelemaan "paskaa" anopisltasi etkä mieheltäsi, sulje itsesi tuollaiselta pahanteolta, pidä oma järkesi ja miehesi ja rakastakaa vain toisianne ja lapsostanne ja pitäkää hyvää huolta vain toisistanne, me "mummut" osataan olla inhottavia mutta me ollaan vahvasta puusta tehtyjä ja osataan ottaa vastaan rakentavaa kritiikkiä! Toivon sinulle ja sun perheellesi aurinkoisia päiviä - myös anoppisi kanssa! :)

    • ei kestä

      Just joo.
      Vaivaako anopin lihavuus sinua paljonkin?

    • Vaikutat väsyneeltä ...mielestäni sinulle kuuluisi jonkinlainen hermojen lepuutusloma.

    • mies_

      Kaiken kokeneena olen huomannut että ex-vaimo keksi suurennuslasilla vikoja anopistaan. Syynä äärimmäisen heikko itsetunto.
      Lähti onneksi olemattomilla rahoilla höynäytettynä eronneen kaljajuopon matkaan.
      Nyk vaimo ei ole löytänyt ensimmäistäkään riidan aihetta 30:een vuoteen, päinvastoin.

    • joo-o.

      Ihmettelen kovasti miten esim kyseistä anoppia tukevia kommentteja tähän ketjuun on sadellut. ja kommentteja tyyliin "olet kamala ihminen kun "haukut" täällä viatonta anoppia syyttä suotta!". tai jtn "vain henkisesti epäkypsät täällä ovat kirjoittajan puolella, koska eivät he voi tietää yhtään miten asia todellisuudessa on!!!!!"

      Noihin kaikkii kommentteihin voisin suositella käyttämään maalaisjärkeä, ja ehdottaisin luopumaan jo valmiiksi puolueellisesta asenteesta.

      Aloitusviesti kertoo jo aika paljon oleellisia asioita, ei sitä niin yksityiskohtaisesti tarvitse koko suvun asioita tietää jotta osaa kommentoida järkevästi ja käsittää tilanteen. Hei haloo jos anoppi HAUKKUU miniää ja kutsuu lapsiakin "isin pikku vahingoiksi", tulee huutamaan toisten kotiin, niin kertoohan sellaisetkin asiat jo että kyseellä on todella kuvottava anoppi yksilö.

      Puhutaan paljon että vanhempaa ihmistä pitää kunnioittaa, mutta pitääkö silloinkin jos vanhempi ihminen ei kunnioita nuorempaa??
      Minusta kunnioituksella ei pitäisi olla mitään tekemistä iän kanssa. Sen pitää olla molemmin puolista, tai sitten ei ollenkaan.

      Ei ole mitään pahaa täällä netissä kirjoittaa tuntemuksiaan varsinkin kun ei nimiä mainitse. Se on vain hyvä kirjoittaa jotta saa purettua ajatuksiaankin ja esim käsiteltyä asioita, ja toivoen että saisi jotain tukevia kommentteja esim. En ymmärrä miten jotkut jaksavat haukkua kirjoittajaa sen takia.

      Hyvä että katkaisit välit tuohon psykopaattiin, toivottavasti miehesikin tekisi niin.
      Lasten hyvin voinnin kannalta olisi hyvä etteivät näkisi tuota monsteria.

    • Ööööhh

      kerro meillekin mitä tämä anoppi muuta haukkui .
      tiiät 100 rosenttisen varmasti ettei miniä ole tokaissut mitään pahuuksia
      anopista .
      täällä miniä möykkää anopista lihava,inhotus akka,anoppi helvetistä
      osaisiko toi mokoma livessä saman määrän vittuilla anopilleen.

    • Ööööööh

      hei haloo, tunnetkos itte ton miniän anopin kun meet veistään totuutta yhestä
      puun syrjästä "psykpaatti-anoppi".
      meet niinku tomppeli aloittajan peräs .

    • Öööööö

      tiiäkkös sano oisko nämä" isin pikku vahingot" ollukki isille pikku vhinkoja
      totuuesta nipistetään...tiiät sanoa mitä isi puhuu pennuistaan muorille.

    • Olen monta nähnyt

      Jotkut akat ovat hirveitä ja feministiakat aivan hirviöitä. Sitten se raivo näkyy , jos he jostain ovat mustasukkaisia, eli menettävät malttinsa täysin. Varokaa heitä!

    • exminiä26

      Itse en huomannut aloittajan kirjoituksessa mitään erityisen ikävää. Heti seuraavat vastaukset olivat aivan ihmeellisiä, miten asiat saakin väännettyä eri tavoin.
      Minun ex-avopuolisoni äiti oli ihana anoppi ja nytkin muutama vuosi eromme jälkeen pyytelee kylään. Meilläkin oli aikanaan kahnauksemme, mutta niistä päästiin eteenpäin. Rehellisellä ja suoralla keskustelulla. Minulla on myös uudesta suhteesta lapsi ja ex-anoppi sylissään pitäessään puhuu itsestään "mummona" :-)
      Itse en automaattisesti ajattele, että oma äiti tai anoppi olisi lapsenvahti tms. ja taidan itse siivoilla heidän luonaan enemmän, kuin he ikinä meillä :D

      On varmasti olemassa oikeasti hankalia miniöitä ja anoppeja, niin kuin hankalia ihmisiä muutenkin, mutta kaikissa ihmissuhteissa kannattaa lähteä siitä, mitä itse tekisin toisin - vasta sen jälkeen odottaa toiselta tekoja sen ihmissuhteen eteen.

      • Rääpyläinen

        kunnon miniä käy haukkumassa anoppinsa lyttyyn nettiplastalla
        eipä löytynyt piirun vertaa myötätuntoa miehensä äiteetä kohtaan
        mitäs mieltä mies on tästä selän takaa puukotuksesta
        äitee se on miniälläkin mut ei vain pahaa sanaa heiän torakoinnista
        kuleta nettiin räävittäväks.
        oma napa se siel miniän pseron alustas vilkahtaa.


    • 18+14

      Hanki oikea elämä.

      • olet hirvitys itse.

        Kaikki sun paskajuttusi sitä pääseekin etusivulle.


      • riittää
        olet hirvitys itse. kirjoitti:

        Kaikki sun paskajuttusi sitä pääseekin etusivulle.

        Tässä on käynyt hyvin ilmi se, että vaikka lapsilla on ikää 40 vuotta tai enemmän, anoppien mielestä ollaan aina vaan lapsia. Ja nämä lapset ei anoppien mielestä tiedä, osaa eikä ymmärrrä elämästä mitään. Mutta ehkä me ymmärretään kuitenkin sen verran, että osataan jättää nämä katkerat, vanhat ämmät rypemään omassa p....... Jotkut anopit osaavat tosin kohdella seuraavaa sukupolvea kunnioittavastikin ja näin pysyvät väleissä. Ei anoppien tarvitse käydä siivoamassa,mutta normaalit käyttäytymissäännöt heitäkin koskee! Itse olen saanut tarpeekseni anopista, en halua kuulla hänestä mitään. Harmi vaan, kun mukava appiukko joutuu sitten kärsimään anopin tekemisistä.


    • Yötyöläistä närästää

      No empä mahda mitään jos on "etusivulle päässyt."
      Aihe lienee kiinnostava..

      Kiitos kaikille rakentaville kommentoijille. Päätökseni olen tehnyt mieheni kanssa että aika on asialle nyt jotakin tehdä. Anopille on ilmoitettu ettei ole enää tervetullut kuin kutsusta. Mekään emme nyt yhdessä luonaan enää vieraile, mies käy sitten kun haluaa. Ei tällaista ole sentään kymmentä votta ollut, mutta ajan saatossa on tuo anopin käytös muuttunut yhä vaativampaan suuntaan. Siksi päätin tehdä tällaisesta showsta lopun. Tuskin kukaan joutuu anoppiaan tämäntästä avustamaan milloin missäkin oman perhe elämänsä kustannuksella.. varsinkaan alle 60 vuotiasta hyväkuntoista sellaista. Mielenterveydessä en epäile olevan mitään isompaa vikaa, luonne on vain ilkeä. Juoruaa naapureistaan ja ystävistään pahaa selän takana.. Kaipa siinäkin aika kuluu muita haukkuessa ja itseä ylistäessä..
      Joo, kyllä minulla on pokeria sanoa ihan suoraan anopille mitä pitääkin. Mutta minulla ei ole tarvetta sortua samalle tasolle kanssaan.

      Mukavaa jatkoa kaikille asiallisille! Ja näillä sanoilla hyvästelen nyt kokonaan tämän asian ;) Eli eteenpäin sanoi mummo lumessa..

      • Rääpyläinen

        kunnon miniä käy haukkumassa anoppinsa lyttyyn nettiplastalla
        eipä löytynyt piirun vertaa myötätuntoa miehensä äiteetä kohtaan
        mitäs mieltä mies on tästä selän takaa puukotuksesta
        äitee se on miniälläkin mut ei vain pahaa sanaa heiän torakoinnista
        kuleta nettiin räävittäväks.
        oma napa se siel miniän pseron alustas vilkahtaa.


      • Rääpyläinen
        Rääpyläinen kirjoitti:

        kunnon miniä käy haukkumassa anoppinsa lyttyyn nettiplastalla
        eipä löytynyt piirun vertaa myötätuntoa miehensä äiteetä kohtaan
        mitäs mieltä mies on tästä selän takaa puukotuksesta
        äitee se on miniälläkin mut ei vain pahaa sanaa heiän torakoinnista
        kuleta nettiin räävittäväks.
        oma napa se siel miniän pseron alustas vilkahtaa.

        Mitäs muuta toi sun metelöintis täällä on ku juoruamista anopistas ?


      • Rääpyläinen

        . Mutta minulla ei ole tarvetta sortua samalle tasolle kanssaan

        sinpä sorrutkin toiselle tasolle ...viet miehesi äiteen nettiin..
        huuatat ihmisille anoppia helvetistä.
        somaltapa toi kuulostaa kun pusket höyryjäs anoppis päälle
        inhotus,lihava huutava akka ..kilttiä touhuilua
        etpä sinä koiruksiaosaa tehä..
        Oikaisit sitten ihtiäs vähensit kymmenen vuotta omaks parhaaks
        jottei sun päähäs mikään sattuis.


    • Anoppien salarakas

      Eikun vaan anoppi rautoihin ja koko sakki yhteiskunnan (=veronmaksajien) maksamaan hoitoon ja mahdollisimman kalliiseen sellaiseen.

    • joo-o.

      No pitää nyt vastata tolle kirjottajalle "ÖÖÖÖÖH"

      "kerro meillekin mitä tämä anoppi muuta haukkui .
      tiiät 100 rosenttisen varmasti ettei miniä ole tokaissut mitään pahuuksia
      anopista ."

      Ei, en tiedä onko miniä sanonut jotain pahaa anopilleen. Mistähän sinä tuollaisen ajatuksen olet repäissyt.

      Minusta olisi aivan suotavaa että todellakin olisi sanonut pahasti anopilleen takaisin.

      Tekstistä saa kuitenkin aika selkeän kuvan että tämä anoppi on vain asenne vammainen ja ilkeä luontoinen, vaikka hänelle miten ystävällinen olisi, ei kukaan kypsä ihminen tuolla tavalla solvaa miniäänsä.
      Ja vaikuttaisi myös siltä että tämä anoppi on tuolle ilkeälle haukkumis linjalle lähtenyt itse.

      "hei haloo, tunnetkos itte ton miniän anopin kun meet veistään totuutta yhestä
      puun syrjästä "psykpaatti-anoppi".
      meet niinku tomppeli aloittajan peräs . "

      En tunne edelleenkään, mutta selkeän kuvan sain. Psykopaatti on ehkä hieman liijoiteltu sana, mutta se on kuitenkin melko hyvin suuntaa antava kuvaamaan kyseistä henkilöä, joka ei itsessään oikein taida nähdä mitään vikaa, muissa vaan.

      "tiiäkkös sano oisko nämä" isin pikku vahingot" ollukki isille pikku vhinkoja
      totuuesta nipistetään...tiiät sanoa mitä isi puhuu pennuistaan muorille. "

      En osaa yhtään sanoa. Vaikka asia olisikin niin, niin ei ole todellakaan hyväksyttävää että anoppi tuommoisia lausahduksia möläyttelee. Osotat oman idiioottimaisuutesi sillä kun sanot tuommoista että mitä' jos se onkin tottaaa siks niiiiii saa sanoo111!!!!!


      Miten voikin olla noin vajaa yksilö täälä kirjottelemassa : \

      No en vaivaudu tähän keskusteluun enempää kirjottamaan tommosille mulkeroille varsinkaan

      • Miinustaja

        Et osaa sanoa mitä välillistä yhteenottoa (vittuilua)
        miniän sekä anopin väleissä on pesinyt.
        Puhdistetaan miniän taustaa tietämättä kuin miniä versio.
        Ihmisillä on taipumusta vähätellä omia sanomisiaan
        Live elämässä kommunkointi tapahtuu ?
        Puolueeton lähtökohta syntyy tilanteessa jossa on kuultu anopin
        sekä miniän miehen näkökulmat , ainakin enemmän oikeudenmukainen.
        Vähemmän yhden henkilön mielipiteisiin perustuva .
        Et osaa sitäkään sanoa mitä miniä on suustaan anopille päästellyt.
        Eihän sellaisia tulla nettiin laulamaan.
        Et osaa sanoa .
        Tästä syystä miniän kirjoituksetkin ovat luokkaa "Anoppi ei saa suunvuoroa".


    • anopppi -

      Tsemppiä sinulle, ei kenenkään kuuluisi noin käyttäytyä toistaa kohtaan. Itselleni on myös suotu yksi maailman kamalimmista anopeista. En todellakaan haluaisi ketään kotiini siivoamaan tai auttamaan missään asiassa,mieluiten teen kaiken itse, mutta se raivostuttaa miten lapsia kohtelee.Meillä on nyt kolme lasta ja yksi tulollaan, kaksi ensimmäistä ovat aiemmasta suhteesta.Mieheni on kuitenkin ollut mukana siitä asti kun keskimmäinen lapsi syntyi ja vanhin poika oli 1v8kk ja miehini pitää näitä poikia aivan kuin omaansa.Hänen äitinsä eli anoppini sen sijaan pitää näitä kahta paljon huonompana kuin nuorinta. Hän voi esim:haukkua suoraan lapsia päin naamaa ja ostaa pienemmälle jotain,mutta ei isommille mitään ja oikein kiusaa isompia lapsia. Nyt ei olla enää tekemisissä hänen kanssaan.Eikä miehenikiään hyväksy äitinsä käytöstä!

    • Jepulista joo

      Voi, Rinsessaa.Isin pikku vahinkoja on maailman täynnä.
      Käy nyt puntarissa punnitsemassa paljonkos tämäkin sanonta
      maksaa vaivan .

    • joo-o.

      tottahan toki. Miksi latelet itsestään selvyyksiä?

      • Jepulista joo

        jess ap.muija vain ei tota oikein ponjaa ku vie herneet sieraimeen
        tota sanontaa on käytetty maailman sivu.


    • Äijän räkäle

      Stoori on tämä.
      Eka heitetään vitun anoppi mäkeen.Akka huutaa äijälle anopin puutteessa.
      Menee muutama vuosi kohta lentää äijä vätyksenä perässä.

    • Olisikohan jo aika tehdä asialle jotakin? Tiedostat asiat, ja luulen tekstisi perusteella että miehesikin ymmärtää. Itse kerroin vanhemmilleni suoraan että mitkä ovat rajat. JOs kuulen pahoja puheita, tai ilmenee asiatonta käytöstä niin suhde katkeaa. Se että he ovat vanhemmpiani, sitä en voi muuttaa MUTTA minä sanelen mitä elämäämme ja lapsiini tulee. Vastuu on minun, ja kannan sen myös, neuvoa saa mutta ei sanella että juuri niin on tehtävä. Teillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa vastuu elämäänne liittyvistä asioista. Jos se ei anopille sovi se on hänen vikansa ei sinun eikä miehesi. Lapsille älkää arvostelko anoppia, vaan keksikää jotain myönteistä sanottavaa, tällöin anopin käytös tulee hänen omaien sanomisien ja käyttäytymisen piikkiin. Mitä nopeammin asetatte rajat sen parempi itsellenne. Alkuun voi tullakaikenlaista mutta pitkän päälle asiat kääntyvät parempaan. Myös lainailu ja kaikenlainen hallinta seis, anopin hallinta kuriin. Teillä ei ole muuta vaihtoehtoa tai avioliitolleenne käy huonosti. Ei kannata odottaa anopin kuolemaa koska suhteenne siihen mennessä on pilalla. Pitäkää toinen toisianne arvossa niin miehesi kuin itsesikin ja lastenne kohdalla. Rakentukaa perheeksi ilman anoppia. Sana sanoo mies erotkoon vanhemmistaan ja liittyköön vaimoonsa, pitäkää liittonne pyhänä sanokoon suku tai anoppi mitä hyvänsä.

      • Myös näin

        Sanassa sanotaan rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi rakastat.


    • onko ratkaisu

      Nää viestit joissa kehotetaan sulkemaan anoppi pois perhepiiristä voi aiheuttaa sen että myös mies lähtee kun on niin äitissään kiinni. Mitä jos lapset jäävät erossa miehellesi ja anoppi jatkaa huonoa käytöstä miehen pikku vahingoille?

      • Oma anoppi OK

        Ihan aiheellinen huoli sinulla periaatteessa lapsien puolesta, mutta Suomessa ei uskoakseni lapsia määrätä isän yksinhuoltajuuteen muuten kuin esim.äidin laiminlyöntien/päihdeongelmien/mielenterveysongelmien vuoksi. Ero-oikeudenkäynnissä ei yhtäkkiä (onneksi) voi käydä niin että anoppi vakuuttaa tuomarin luovuttamaan lapset isälle. Voin toki olla väärässäkin, mutta tällaista olen viisaammilta kuullut : )

        Sinänsä ei tietysti Anopin ( lasten mummon) poissulkeminen elämästä kokonaan ole aiankaan sellainen ratkaisu jota pienten hankaluuksien vuoksi kannattaisi edes harkita, mutta kun ap:n anoppi on tainnut tyrannisoida heidän perhettään jo pidemmän aikaa, niin ei sellainen ratkaisu silloin mielestäni ole niin kaukaa haettu.


    • hhhhhhhhhh....

      Meillä miniä on tehnyt selväksi mitä me isovanhemmat saamme tehdä ja mitä emme. Käytännössä saamme olla ainoastaan lasten kanssa, neuvoja he eivät tarvitse. Suhde ei tunnu luontevalta eikä mukavalta, mutta olemme kunnioittaneet heidän toivettaan.

    • Äijän räkäle

      V****u ,akoilla on omalle suvulle vapaa pääsylippu katon alle.
      äijän suku käy vain vilasemassa jos akalle passaa kalustukseen.
      eroa nyysitään jo suvun jaossa.

    • Näin se vaan on

      Mummojen, pappojen, anoppien ja appien tehtävä ei ole osallistua lastenlasten hoitoon. Jos he sen tekevät, sen pitää olla täysin vapaaehtoista. Todella törkeää ajatella, että isovanhempien olisi jokin velvollisuus ottaa osaa lastenhoitoon, sellaista velvollisuutta ei ole olemassakaan. Isovanhemmat ovat aikoinaan osansa tehneet omien lasten kasvattamisessa, hoitamisessa, taloudellisessa tukemisessa ja enempään heillä ei totisesti ole velvollisuutta. Se ettei ota osaa lastensa perhe-elämään ei tee isovanhemmista mitenkään huonoja.

      Ainut ilmeisesti mitä tämän päivän isovanhemmat ovat tehneet huonosti, on ollut liika lastensa paapominen, joka nyt sitten kostautuu siten, että nämä kullanmurut ovat vaatimassa itselleen aikuisenakin sitä paapomista.

      Hoitakaa hankkimanne lapset, siivotkaa isot kotinne, yrittäkään nyt vaan jaksaa kun näännytätte itsenne työelämässä sen takia, että haluatte elää taloudellisesti rikasta elämää.

      Minä en ole koskaan vaatinut vanhempiani, appivanhempiani enkä muitakaan sukulaisiani väkipakolla auttamaan, kun elämä on niiiiiin raskasta, he ovat sitten ihan itse tarjoutuneet auttamaan ja tällaiset järjestelyt ovat mielestäni asiallista aikuisten ihmisten toimintaa.

      • Repikää siitä

        Ai niin vielä sellainen lisäys, että jos jokin velvollisuus on olemassa, niin aikuisten lasten tulisi kyllä käydä katsomassa vanhempiaan, kun he ovat vanhuksia ja "kotiinsa sidottuja".....se on vähin arvonanto ja palkkio siitä, että on vielä vanha isä tai äiti elossa.


      • sokeita myyriä

        Näitäkin vastauksia on täällä jo muutama muukin, missä itketään kuinka sukulaisten ei ole mikään pakko auttaa ym. Ettekö te idiootit osaa lukea? Aloittajahan sanoi että HE ovat kyllä miehensä kanssa autelleet tuota anoppia jo ihan kyllästymiseen asti mutta vastapalveluksia ei koskaan tule. Ja sekin vielä että anoppi haukkuu lapsia "isin pikku vahingoiksi" eikä halua edes nähdä näitä. Että kyllä omasta mielestäni jotain on pahasti vialla tuon anopin puolelta enkä tajua miksi tänne vastailevat kaikenmaailman ääliöt jotka eivät ole näköjään edes lukeneet koko aloitusta tai näyttävät ainakin näkevän jotain ihan omiaan.

        Hitto sentään kun näköjään on joillekin vaikeaa lukea ensin aloitusviesti ajatuksen kanssa ja vasta sitten vastailla. Myös tuon anopin käytöstä puolustelevat viestit ovat aika omituisia, kyllähän sen idioottikin näkee että tuo anoppi ei ole hyvin käyttäytynyt ja ansaitsee kyllä nuo muutamat pilkkanimet ap:n viestissä jos todella käyttäytyy kuten on kerrottu.


      • Help.
        sokeita myyriä kirjoitti:

        Näitäkin vastauksia on täällä jo muutama muukin, missä itketään kuinka sukulaisten ei ole mikään pakko auttaa ym. Ettekö te idiootit osaa lukea? Aloittajahan sanoi että HE ovat kyllä miehensä kanssa autelleet tuota anoppia jo ihan kyllästymiseen asti mutta vastapalveluksia ei koskaan tule. Ja sekin vielä että anoppi haukkuu lapsia "isin pikku vahingoiksi" eikä halua edes nähdä näitä. Että kyllä omasta mielestäni jotain on pahasti vialla tuon anopin puolelta enkä tajua miksi tänne vastailevat kaikenmaailman ääliöt jotka eivät ole näköjään edes lukeneet koko aloitusta tai näyttävät ainakin näkevän jotain ihan omiaan.

        Hitto sentään kun näköjään on joillekin vaikeaa lukea ensin aloitusviesti ajatuksen kanssa ja vasta sitten vastailla. Myös tuon anopin käytöstä puolustelevat viestit ovat aika omituisia, kyllähän sen idioottikin näkee että tuo anoppi ei ole hyvin käyttäytynyt ja ansaitsee kyllä nuo muutamat pilkkanimet ap:n viestissä jos todella käyttäytyy kuten on kerrottu.

        Jos annat jotain omasta halustasi vaaditko sama määrä
        takaisin ?
        Auttamishalu , lisänä vapaaehtoinen valinta.


      • Oma anoppi OK
        Repikää siitä kirjoitti:

        Ai niin vielä sellainen lisäys, että jos jokin velvollisuus on olemassa, niin aikuisten lasten tulisi kyllä käydä katsomassa vanhempiaan, kun he ovat vanhuksia ja "kotiinsa sidottuja".....se on vähin arvonanto ja palkkio siitä, että on vielä vanha isä tai äiti elossa.

        Mutta eihän nyt pelkkä korkea ikä edellyttä minkäänlaiseen kunnioitukseen tai arvonantoon, vaan enemmänkin se miten on muita kohdellut elämänsä aikana sen pituudesta riippumatta. Jos anoppi tai appi ovat ilkeitä, ei heitä tarvitse vanhenemisen vuoksi sen kummemmin arvostaa, eihän se ole mikään saavutus tai ominaisuus joka olisi vain harvoilla valio-yksilöillä. Hermot menee kun odotetaan että vanhuksia täytyisi arvostaa ja kunnioittaa vain heidän korkean ikänsä vuoksi. Palkkio pitkästä iästä on se että on vielä hengissä, ei mikään muu.

        Tuli ehkä ilmaistua asia hiukan liian kärkevästi, mutta olenhan vain ihminen ja joskus tuohdun jopa anonyymeistä nettikirjoitteluista. Voikaahan kaikki kuitenkin hyvin ja ilmaiskaa ärtymyksenne kanssaeläjillenne (anopeille ja muille) myös kasvotusten, niin henki kulkee helpommin eikä katkeruus pesiydy sydämeen.


      • Näinhän SE on vaan

        "Ainut ilmeisesti mitä tämän päivän isovanhemmat ovat tehneet huonosti, on ollut liika lastensa paapominen, joka nyt sitten kostautuu siten, että nämä kullanmurut ovat vaatimassa itselleen aikuisenakin sitä paapomista."

        Oletko kasvanut korvessa kaukana ihmiskeskuksista? Tämän päivän yli 60:set isovanhemmat ovat kuule keikauttaneet KOKO SUOMEN aikanaan ylösalaisin, mitä tulee huonostitekemisiin omille lapsilleen!
        Koko suomalainen vanha entinen maaseutukulttuuri heitettiin nauraen ja pilkaten romukoppaan ja siinä meni myös lapsi pesuveden mukana. Oli tulossa nääs ennenkokematon TASA-ARVO.
        Sen perään eriarvostuvassa Suomessa nyt huutaa koko nuorempi kansa. Huudetaankin taloudellista sukupolvien välistä tasa-arvoa , eikä sukupuolten välistä tasa-arvoa.

        Kulttuuriperinnön muuttaminen aikoinaan onnistui TÄYSIN. Kärvimme ansiotöissä ja riepottelimme 2 kk:n ikäisiä vauvoja ns. hoitoon rahapalkan vuoksi - palkan, joka ei riittänyt, muuhun kuin lainan takuudeksi. Se, että opetimme tietämättämme jälkikasvumme sellaiseen luuloon, ettei äidin kuulu missään tapauksessa lapsiaan hoitaa, vaan luovuttaa "ammattitaitoisille", on pahin seuraus kulttuurinmuutoksesta.

        Tuo sana PAAPOMINEN osoittaa kirjoittajan eläneen omassa maailmassaan - ihanteellisen 60-luvun maaseudun romantiikassa.

        "Hoitakaa hankkimanne lapset, siivotkaa isot kotinne, yrittäkään nyt vaan jaksaa kun näännytätte itsenne työelämässä sen takia, että haluatte elää taloudellisesti rikasta elämää."

        - Eei tule vesipostia, eikä sisävessaa, ellei naisetkin lähde elantoaan tienaamaan - näin oli silloin porkkanat.
        Tulihan sitten sitä lukaalia 3-4 - henkisen perheen tiilitalon tilat kaksinkertaistuivat verrattuna, missä oma lapsuus sodan jälkeen oli vietetty 10-henkisessä perheessä.

        Eli onko kirjoittaja asunut 50-luvun tapaisestikin? Eiköhän nykyisen nuoren perheen vanhemmat ole myös kasvatettu luuloon, että hieman tilaa lisättynä samanlainen tiilitalo pitää olla kuin omillakin vanhemmillaan. Ja siis "taloudellisestiko rikasta elämää"?

        Sanottava on, että aikoinaan kulttuurimuutoksen pyörteeseen joutuneet muutoksen toteuttajat eivät olleet sen alullepanijat, vaan kaikki oli tarkoin ohjattua vanhempien ja "viisaampien" toimesta! Siis suuren maaltalähdön ja kaupunkielämään sopeutujain joukko tehtaissaan halpatyössä olivat vain suunnitelman toteuttajat.

        Koskaan ei nykyisen tapaista näin suurta epätasa-arvoa ole koettu Suomessa, että rahavirta eläkkeiden muodossa valuu eläkeläisille suunnattomin määrin, huolimatta heidän yksityisomaisuudestaan. Tällä mammonallaan sitten nimenomaan ANOPIT tykkää hallita ja vallita mielivaltansa mukaan jälkikasvuaan ja pojat menee helpoiten halpaan. Eli ne avioerot?


    • fiina.

      Ei kaikki ole lapsirakkaita, siihen ei voi pakottaa.
      En ole lapsirakas, mutta välitän lapsenlapsestani.
      Kun omat lapset olivat pieniä ei heiltä rakkautta puuttunut (äidivaisto).
      Lapset olivat minulle kalleiimmat aarteeni.
      Minulla ei äidinvaisto toimi kaikille lapsille, jotkut sanoo että lapsenlapset ovat rakkaampia kuin omat, se ei pidä pakkaansa kohdallani. En voi asialle mitään, en osaa teeskennellä. Vähän nolottaa, yritän sitten antaa rahaa korvikkeeksi.
      Anoppina olen kuulemma hyvä, olen oikein hyvissä väleissä vävyn ja miniän kanssa. Käyvät aina kun pääsevät, asuvat kauempana.
      En vaadi heiltä mitään, enkä pidä siitä että minulta vaaditaan.
      Olen pitkän työ-uran tehnyt, ollut kauan omaishoitaja, joten en jaksisikaan enää.

    • kiltti anoppi

      Olen omasta mielestäni mukava anoppi ja annan nuorille tilaa hengittää ja elää omaa elämäänsä eli en puutu heidän ihmissuhteisiinsa ja olen hyväksynyt heidän kumppaninsa, koska valinta on heidän, ei minun. Itse me anopitkin on valittu omat puolisomme, sitä ei ole syytä unohtaa.
      Mutta, sitten kun tulee lapsia, niin itse saavat hoitaa lapsensa, en aio ryhtyä lapsenlikaksi joka menoon ja lähtöön, sillä olen yksin hoitanut omat lapseni ja kotini myös pitänyt kunnossa eli elämäntyöni tehnyt siltäosin. Katson niin, että nyt kun viimeiset linnut lentää pesästä, niin minulla on oikeus elää omaa elämääni ja nauttia elämästäni kuten tahdon. Harrastaa, käydä matkoilla, teattereissa...elää.:)

    • tervevaanjaonnee.

      tulee mieleen tämän päivän uutinen missä Juha Allan Nylund oli vuosia kiduttanut ja hakannut vaimoaan.

      jos aloittajan anoppi onkin samanlainen, paitsi ei kiduta fyysisesti vaan henkisesti.

      niin että oliko Juha Nylundin vaimon vika että mies kohteli häntä kaltoin?

      vai voisiko ajatella että tämän aloittajan anoppi on mieleltään häiriintynyt ja vika ei todellakaan ole miniän, joka oikeasti kärsii tilanteesta?

      on olemassa sairaita ihmisiä. joskus he ovat anoppeja, joskus miniöitä.

      kenenkään elämä ei mene juuri niin kuin SINULLA kommentoija. jos SINUN elämässäsi olet hyvä anoppi ja SINULLA on huono miniä tai tosin päin

      niin ei se tee tyhjäksi sitä tosiasiaa, että alottajan anoppi on todennäköisesti mieleltään sairas hirviö.

      normaali ihminen ei hauku päin naamaa ketään. harvemmin ainakaan.

    • eikö?????

      Onneksesi et kuitenkaan 'omista' hirviöanoppiasi!

      Kannattaisi varmasti vain jättää anoppi omaan arvottomuuteensa ja hyväksyä se tosiasia että sinulla ei ole haluamaasi kivaa ja ystävällistä anoppia. Omaa energiaasi heität vain hukkaan kun reagoit noinkin voimakkaasti anoppisi tekemisiin tai tekemättä jättämisiin (sitä tämä varmasti toivookin). Anna ämmän olla :-)!

      • Help.

        Heitä anoppi pois kohta heittä oma mies .


    • 1111129011

      Täällä näitä anopin puolustusviestejä lähettelee yks ja sama eri nikeillä vain.

      • ????

        Sinäkö se olitkin.


      • Oma anoppi OK

        jos niitä on oikeasti useampia niin murenee taas usko ihmisiin, toivon että olet oikeassa!


      • fiina.

        En todellakaan puolustele, jos minua tarkoitait. Kirjoitin rehellisesti.
        minusta on väärin jos anoppi puuttuu jälkikasvunsa elämään.
        Lapsesta on vaikea luopua, mutta on pakko.


    • Yötyöläistä närästää

      Justiinsa..

      Joo.. Ei en edelleenkään omista anoppia.. Edelleenkin en ole toivonut anopilta muuta kuin hiljaisuutta, ja ettei itse vaadi apua vaatimalla. En ole toivonut häneltä apua missään.. Saan kai silti kadehtia niitä jotka myös saavat tälläistä kohtelua että anoppi on kiva ja mukava? Siinä kaikki.
      Koska näitä pieniä asioita hän ei ole ollut valmis tekemään niin on heivattu mieheni kanssa yhteisellä päätäksellä etäämmälle meidän elämästä. Ei, mieheni ei ole mammanpoika, vaan osaa sanoa äidilleen myös "ei". Eikä hän hyväksy äitinsä käytöstä vaan on tukenut minua. Mieheni loukkaantui anopin tokaisusta lapsille "isin pikku vahingot".. ja kertoi tämän asian minulle.. ei tosiaan kehunut anoppia siinä vaiheessa.

      Mutta siis nyt saa olla. Jatkakaa te muut, kun minä en halua tämän enempää enää kommentoida vaikka tuli kivojakin vastauksia. Olen vaan koko asiaan jo niin väsynyt että mielessä liikkuu muuta, mukavampaa!

      Edelleen kivaa jatkoa kaikille! :)

      • ai,ai,ai

        Miksei se sun miehes ole tällä palstalla kirjoittamassa mielipidettään
        äidistään (tukemassa)sinua.
        Yksin olet jo meiän perheen mielipide ?
        Jos sun äijäs tietäis sun touhuistas
        Kiikuttais sut mäkeen .


      • öööööööööö
        ai,ai,ai kirjoitti:

        Miksei se sun miehes ole tällä palstalla kirjoittamassa mielipidettään
        äidistään (tukemassa)sinua.
        Yksin olet jo meiän perheen mielipide ?
        Jos sun äijäs tietäis sun touhuistas
        Kiikuttais sut mäkeen .

        Meinaaks et joku täällä uskoo sun tarujas (.


      • kiva miniä

        Hei ap, älä välitä trolleista. Tilanteesi on varmaankin ollut todella ikävä. Annetaan ikävien ihmisten kiehua omassa katkeruudessaan ja mennään tulevaisuutta kohti! Voikaa hyvin ja pitäkää anoppi kepin mitan päässä ; )


    • päästiinhän siitä

      Anoppisi on parhaimmillaan Riihimäen ongelmajätelaitoksen polttouunissa. Siellä on hänelle oikein lämmin vastaanotto.

      • Kateus kiusaa.

        Saan kai silti kadehtia niitä jotka myös saavat tälläistä kohtelua että anoppi on kiva ja mukava? Siinä kaikki.

        Kateus vie kalatkin kattilasta .
        Sinulle jäi silti KATEUS.


      • TÄH?
        Kateus kiusaa. kirjoitti:

        Saan kai silti kadehtia niitä jotka myös saavat tälläistä kohtelua että anoppi on kiva ja mukava? Siinä kaikki.

        Kateus vie kalatkin kattilasta .
        Sinulle jäi silti KATEUS.

        Minun puolestani saat kadehtia ketä lystäät. Ja anopin voi edelleen kuskata kuka haluaa Riihimäelle. Sinulle jäi KULJETUS.


      • JEES,
        TÄH? kirjoitti:

        Minun puolestani saat kadehtia ketä lystäät. Ja anopin voi edelleen kuskata kuka haluaa Riihimäelle. Sinulle jäi KULJETUS.

        KULJETUKSESTA vastaa AP. Matti & Maija Trolliyritys.


    • http://adf.ly/3T9gj
    • yksi anopista kärsin

      Kerro anopillesi ihan rauhallisesti ilman syytöksiä, että hän on teille tervetullut, mutta siten, että hän käyttäytyy kuten aikuiset ihmiset. Jos hän alkaa haukkua ja kiroilla sano ettet suostu sellaista kuuntelemaan, että hänen pitää poistua ja tulla käymään vasta sitten, kun osaa käyttäytyä asiallisesti. Lapsille ja miehellesi ei kannata haukkua anoppia heillähän on oikeus äitiin ja mummuun. Älä kanna miehellesi kaunaa äidistään, muuta jos anoppi ei poistu pyynnöstäsi sano, ettet suostu haukkuttavaksi ja lähde vaikka ulos. Ja yritä heittää huumoriksi.

    • E.L.L

      Miltähän mahtanee miniästä tuntua joulun alla kun mies painelee
      yksin lasten kanssa äitinsä luokse.Hän jää ulkopuoliseksi .
      Nämä tuntemukset ovat vielä vieraita ap.lle.
      Nyt hän iloitsee asiasta .Tulevaissudessa miniä jää perheyteyksistä
      erilleen kun anoppi käykin toisen miniä ovea kopistelemassa.
      Syntyy yhteisö jossa elää miniän mies lapsineen,toinen miniä (hyväksyy
      anopin sellaasena kun on, ei suuresti ressaa) ja toisen miniä perhe.
      Näillä tulee tulevaisuudessa olemaan entistä suurempi merkitys
      anopin elämässä.
      Heidän tapaamisista ja keskusteluista hän eristäytyy omaan piiriinsä.
      Toisen miniän mies tuskin katsoo hyvällä miniän ratkaisua.
      Entä miniän mies kuinka heiän välien käy .Kulkevat eri suuntiin.
      Hyväksyykö mies miniän vanhemmat tämän erotuksen jälkeen kun
      oma äiti on pyyhkäisty kauemmaksi.
      Tämä onkin sellaanen ketju jonka vaikutukset kantautuvat muihin
      ihmissuhteisiin.
      Tänään on lippu vielä korkealla entäs muutaman vuoden kulussa.
      Vaikuttaa saman tapaisesti kuin avioliittojen erovaiheessa erkaannutaan
      eri teille.
      Suvun jäsenet valitsevat miniän tai naopin puolelleen.

      • aloittaja..

        edelleen lippu korkealla.. anoppi vietti joulun ilman meitä, että siinä valinta..


    • Väsähtänyt

      Hei. Olen 47v. mies ja vaimoni on 37v. Anoppi muutti kotiimme vuosia sitten ja on alusta saakka vahingoittanut liittoamme. Meidän erimielisyyksiimme ja lastemme kasvatukseen puuttunut ja ollut mahdollisimman k..päinen. Vaimoni mukaan tätä täytyis vaan ymmärtää, mutta nyt mua on vituttanut ankarasti viimeaikoina. Ileisesti muutan kotoamme ja haen eron. Vaimo ei suostu kuuntelemaan ja ilmeisen tehokkaasti äitinsä kanssa aviossa.

    • akakakaklaka

      Käyhän tuon asiasi kanssa juttelemassa perhe-neuvolassa.
      Näillä perhejutuilla on syvät juurakot niitä täällä kaivamalla ,repimällä
      saadaan vain entistä suurempaa tuhoa aikaiseksi.
      Nykyisin on kovin paljoan tietoa saatavilla kuinka toimia perheen ongelma-
      tilanteissa .Ihmetellä täytyy vain kuinka pitkälle asioiden annetaan mennä
      ennenkuin viitsitään käsitellä perheen ongelmia .
      Siirretään vuosiksi eteenpäin kunnes säkki on täysi.
      Siinä vaiheessa ovet paukkuu (otetaan se metsästysase esiin ja ratkotaan
      perheen riidat selviksi ) tai saadaan muuta ikävyyttä aikaiseksi.
      Tällä en tarkoita sinun tilannettasi .
      Perheissä piilee väkivaltaa ja muuta vaikeutta ilman anopin osuutta asiaan.
      Teidän perheessä asuu nyt kahden aikuisen liiton sijasta kolme aikuista.
      Koti on myös anopin koti.
      Mitä luulet osaisitko itse katsella aina sivusta jos perheessäsi kaksi veljeäsi
      riitelisivät keskenään?

      • lisäys

        Perheissä piilee väkivaltaa ja muuta vaikeutta ilman anopin osuutta asiaan.
        En tarkoita tällä kommentilla kaikkia perheitä.


    • anoppi myös

      Jos miestä rakastaa, pitää myös miehen äidistä ja jos pokaa rakastaa, pitää myös pojan vaimosta.

      Hyvää Isänpäivää!

      • Mietippä vähän

        Kylläpä sinä aloittaja olet kurja. Kun olet saanut niin huonon anopin. Minusta kyllä nyt tuntuu että kovasti on vikaa sinussakin. Tulet oikein tänne anoppia haukkumaan. Jos olisit fiksu, niin pitäisit leipäläpesi kiini. Ja mikä ihme tuo on jos vanha äiti pyytää pojaltaan jotain pientä palvelua, mitä ihmettä se edes miniälle kuuluu. Kyllä voit mennä ihan reilusti itseesi, ja miettiä mikä hirvitys itse olet.Voit itsekkin käydä kysymässä joskus voitko auttaa jossain. Näin niitä välejä rakennetaan. Mutta minä jo nään sinun nyrtsin vääntyneen naamasi, jos sinulta jotain kysyy.
        Metsä vastaa, niinkuin sinne huudetaan.


      • JL65
        Mietippä vähän kirjoitti:

        Kylläpä sinä aloittaja olet kurja. Kun olet saanut niin huonon anopin. Minusta kyllä nyt tuntuu että kovasti on vikaa sinussakin. Tulet oikein tänne anoppia haukkumaan. Jos olisit fiksu, niin pitäisit leipäläpesi kiini. Ja mikä ihme tuo on jos vanha äiti pyytää pojaltaan jotain pientä palvelua, mitä ihmettä se edes miniälle kuuluu. Kyllä voit mennä ihan reilusti itseesi, ja miettiä mikä hirvitys itse olet.Voit itsekkin käydä kysymässä joskus voitko auttaa jossain. Näin niitä välejä rakennetaan. Mutta minä jo nään sinun nyrtsin vääntyneen naamasi, jos sinulta jotain kysyy.
        Metsä vastaa, niinkuin sinne huudetaan.

        Metsä ei aina vastaa niin kuin sinne huudetaan. Pahinta mitä anopille voi tehdä on mennä hänen poikansa kanssa naimisiin ja perustaa oma perhe. Anoppien tulisi ymmärtää että pojistakin tulee joskus aikuisia, ei miniät niitä syöjättäriä ole. Näin voin sanoa katsellen asiaa niin miniäkin kuin anopinkin asemesta.


    • Yötyöläistä närästää

      Ei se noin mene.. ainakaan minun tapauksessani. Empä usko menevän anopinkaan puolesta tuolla tavalla..

      Eikä meidän perheessä ole muita ongelmia ollutkaan kuin anopin käytös meillä käydessä. Kaikesta täälläkin väännetään ihan jotakin muuta mitä alunperin on puhe ollut.

      Saan kai minäkin toivoa normaalia anoppisuhdetta missä molemmilla on yhtäläiset oikeudet niin ettei anoppi kokoajan vaadi lisää ja lisää. Miehenikin on äitiinsä leipääntynyt ja ilmoitti puolestani että nyt ei olla hetkeen tekemisissä kun hän on huutanut syyttäsuotta. Eikö se ole jo merkki siitä kumman hän valitsee.. Ja toinen miniänsä kyllä juttelee anopista minulle melko paljonkin. Yhdessä jutellaan nämä asiat esim saunareissuilla. Muutenkin me ollaan kyllä tosi hyvissä väleissä.. Anoppi näistä tekemisistä ei tiedä yhtään mitään.. Kumpikaan pojistaan ei ole halunnut mitään kertoa jos jonnekkin mennään neljstään ilman muksuja ja anoppeja.. Anoppi myöskään ei tälle toiselle miniälle uskalla sanoa, kun sieltä tulee sitten takaisin..

      Joulun eli aaton ja päivän vietämme yhdessä ilman sukulaisia kuten aina ennenkin.. joulun pyhinä sitten katsotaan sukulaiset ja minä käyn äidilläni kun hän omallaan. Tästä onkin jo vuosia sitten ja taas uudelleen sovittu..

    • .,,,,,,,,

      Vielä saat kuule kokea omanperheesikin ongelmia ihan
      kylliksi asti.Aijaa ,Eihän teidän perheessä pölyt lennäkään ilmaan.
      Puhdistit omaa kotipöytää höyhellä.
      Saat toivoa haluamaasi anoppisuhdetta, mutta sitä ennen kannattaisi
      vaihtaa miestä.
      Appikin sitten on kovin mielissään teidän tekemästä anoppiboikotista.
      Eiköhän se toinen miniä ole hyväksynyt anopin omaan perheesensä.
      Taasen mitä te keskenänne anopeistanne juttelettu ei kuulu enää
      tänne pastalle .Vai olisiko lisää juoruttaavaa .
      Teillä on sitten anoppi lakaistu maton alle.
      Toivottavasti niitä ei sitten kaiveta esiin uudemman kerran jos teidän
      perheen välit viilenevät.
      Sitä vaan ihmettelen kuinka anoppi on päässut edes sua haukkuun
      kun miehesi kanssa olette niin yhtä mieltä anopin huutamisesta.
      Sanoit ettei miehesi viitsi sanoa anopille EI.
      Sinä ymmärrät miestäsi tässä asiassa ja kerrot miehesi tukevan sinua
      anoppikiistoissa.
      Kuinka ne anopin suorittamat haukkumiset on oikein voineet tapahtua.
      Olet ilmeisesti ollut yksin kotona ja päästänyt anopin kotiisi haukkumaan.
      Jos minua anoppi jatkuvasti haukkuisi en päästäisi kotiini yksistään
      kun toi sun mieheskin on sinua kovasti tukemassa.
      Tai ainakin olisin lähtenyt kävelemään en oisi jäänyt uteliaana kuulemaan
      anopin suun aukomisia,
      Olisit vain soittanut apelle tai miehelles asiasta kun heiän kanssa
      tulet niin hyvinkin toimeen.
      Jos olet ollut miehesi kanssa paikan päällä kun anoppis on suutaan
      soitellut miehesi aikana niin eipä hän ole kyennyt sinua tukemaan.
      Silti nyt annat ymmrtää kuin helppoa oli asia miehes kanssa yhteistuumin
      järjestää toi anopin karkoitus kotoanne.
      Täytyykö olla typerä kuunnella ensin anopin haukuntaa ennekuin
      hoksaatte tehä asialle jotain yhteistuumin.
      Johan toi anoppi ois hiljentynyt aikaa päivää sitten .
      Minusta vaikuttaa vähäsen liioiteltu toi anopin mahdollisuus toimia
      anoppi helvetistä periaatteella kodissanne kun teillä silti tulis olla järki päässä
      Ja toikin vielä kun kaikki muut suhteesi sukuun pelavaat moitteetomasti.
      Taidat pelata mielipiteitäsi omaan pussiisi.
      Sekin vielä hämmästyttää kuinka olet kymmenen vuotta selvinnyt
      hengissä tällaisen anoppi pedon kynsistä.
      Kerrot välien viilentyneen pikkuhiljaa ,niinhän sen muutitkin .
      Eikä sanaakaan anopin hyvistä puolista ettet menetä kasvojasi.
      Teidän perhe onkin parsta A-luokkaa.

    • anoppilassa

      >SYYHÄN on vain ja yksin omaan sinussa. Tee niin kuin minä tein. Vaimoni äiti
      on samanlainen kuin sinun anoppi. Anoppini kun soittaa vaimolleni hän kuin
      sähkökeppi heti valmis äitin tahdon täyttämään. Elokuussa olimme laittamassa
      parkettia taloomme ja kuinkas muuten anoppi soitti ja vaimoni piti olla sillä
      punaisella sekunnilla siellä. Pyysin puhelimen itselle ja sanoin muutaman valikoidun
      sanan ,että mikäli vaimo lähtee sinne niin saat pitää sen kokonaan kotonasi.
      Vaimo aloitti itkemisen minä kerroin hänelle ,että löysää jo napanuorasi Äitistä
      sinä olet aviossa. Puoli tuntia puhelun jälkeen anoppi tulla tupsahti vihaisena
      meille ja haukkumaan minua. Minä ohjasin anopin ulos ja kerroin ,että älä ikinä
      tule asuntooni haukkumaan minua. Kerroin myös mikäli haluat pitää tyttösi joka
      päivä niin kyllä minä luovutan hänet ,kun hankkii vain eron.

      Näin pitää menetellä.

    • ?

      Millaiset välit sinulla on anoppiisi tällä hetkellä ?

    • jl65

      Anoppini ei minua hyväksy, käyttäytyy kuin minua ei olisikaan. Alussa yritin olla ystävällinen, kävimme remonttia tekemässä hänen luonaan usean sadan kilometrin päässä viikonloppuisin, tarkoitus oli auttaa. Vierailun (työloman siis) aikana hain kaupasta hänen topivomansa ruuat meille kaikille, itse maksaen laskun. Mikä lienee anopin päässä liikkuu kun ei pysty miniöitään hyväksymään, miehelläni oli 12 vuotta etteivät olleet tekemisissä ja ymmärrän syyn siihen hyvin. Keksii ja kehittelee omasta päästään juttuja joita kertoo siskoilleen ja päättivät että yhden enon pitäisi miehelleni hakkaamalla takoa järkeä päähän kun ei mieheni ymmärrä miten tyhmä on eläessää kanssani. Jos paikkakunnalla käydään (pieni kylä jossa kaikki tuntee toisensa) ei mieheni siellä käy, enkä minä odottele vierailun päättymistä kadulla mutta käynnistämme joku hänelle aina kertoo ja sanomista tulee. Itse tulen taloudellisesti toimeen enkä ole mieheni rahoja tai omaisuutta ollut tavoittelemassa, olen ehtinyt omaisuutta hankkimaan jo ennen yhteistä elämäämme. Tunnen ettemme me mitään menetä vaikka tekemisissä emme ole mutta 60-vuotiaalla anopillani voi olla vielä monta, pitkää yksinäistä vuotta jäljellä.
      Myöskään minä en odota saavani taloudellista tukea, en hoitoapua, en siivousapua. Naimisiin mennessämme olisi ollut mukava onnittelukortti saada, joskus ehkä joulukortti. Hieman lämpöisempiä tunteita jos voisi anoppini joskus osoittaa, ei kaikkea tarvi rahalla mitata tai kuka tässä on hyötymässä. Anoppini on ollut naimisissa ja lapsiakin kahden miehen kanssa, mutta onkohan hän kuullut, että rakkauden takiakin voi kaksi ihmistä asua yhdessä, ilman taka-ajatuksia.

    • murkku 10

      Varmaan tunne kylmä jotenkin tämä anoppisi, joten jos ei hän halua olla tekemisissä niin älä ole.
      Ja jos eno on saanut ukaassit hakata järkeä päähän niin silloin on jo aika pahasti asiat.
      Joten vaikka olen itse anoppi niin voin hyvin kuvitella tunteesi, sillä en voisi tehdä tälläistä omille lapsilleni.

    • Liina Anniina

      Voimia sinulle!
      Kauheita vastauksia olet saanut täällä. Eivätkö ihmiset osaa lukea?
      Miten miehesi suhtautuu täysin luonnevikaiseen äitiinsä? Toivottavasti miehesi tukee sinua, koska mielisairashan tuollainen ihminen on, joka tulee toisen kotiin häiriköimään.

      Annan sinulle melko radikaalin neuvon. Unohda täysin, että hän on anoppi sinulle, pidä häntä ihmisenä, joka on kuka-tahansa.
      Eli käytöksensä perusteella hän käyttää perheväkivaltaa keinonaan saada tahtonsa läpi.
      Rajaa tuo valta oman kotisi ulkopuolelle. Kun seuraavan kerran anoppi tulee riehumaan kotiisi, käske hänen poistua. Mitä ilmeisemmin hän ei poistu, joten soita poliisi paikalle. Kerro tilanne, että anoppi rikkoo kotirauhaa ja solvaa sinua.

      Mitä ilmeisemmin tämän jälkeen viranomaistaholla ei kummempaa tapahdu kuin että anoppi on päässyt poliisin kirjoihin. Nyt on sinulle "valta" puolellasi kodissasi, olet näyttänyt hänelle kaapin paikan ja sen, että sinulta riittää rohkeutta.
      Anoppisi on sen kaltainen, että hänelle ei saa näyttää mielistelevää ja arkaa, hyväksyntää hakevaa naamaa, koska tällöin hän pitää sinua luvallisena riistana tampata sinut jatkuvasti lattian rakoon.

      Rohkeutta ja toisenlaista otetta suhteessa anoppiin.

    • yötyöläistä närästää

      Miheni suhtautuu häpeämällä äitinsä käytöstä.. ja samalla tuntee syyllisyyttä äitinsä käytöksestä.. Joskus kyllä puolustaa äitiään vetoamalla että tämä on yksin. Minusta anoppi kumminkin itse on valinnut tiensä..
      Eipä ole minun miehellä ollut helppo lapsuus anopin käskyjä noudatellessa. Anoppini on pumpulissa kasvanut.. Ainut tytär.. Yksinäinen, sillä miehensä otti eron ajat sitten.. löysi kuulema paremman. Eron syyksi appi kertoi nimenomaan anopin komentelun ja käskemisen..huudon.., ja ettei mitään saanut tehdä ilman anopin lupaa.. Anoppi on myös katkonut välejään muihin läheisiinsä melkolailla. Mieheni käy anopilla nyt yksin sillointällöin. Minä en ajatellut suhtautua anoppiini enää millään tavalla. Sillä teen kutenkin kaiken väärin.

      Anoppi siis appiukonkin mielestä sotkee tahallaan ihmisten keskinäisiä välejä. On yrittänyt saada apen puolelleen minua vastaan.. ja myös molemmat poikansa puolelleen appiukkoa vastaan erinäisissä omissa asoissaan sotkee siis koko suvun mukaan milloin mitäkin soppaa lusikoimaan.. minkä itse keittää. Että empä usko hänellä olevan jäljellä enää ainoaakaan läheistä jonka asioita ei olisi koittanut pomottaa.

      Mutta itsellä menee nyt paremmin kun olen ottanut etäisyyttä. Suosittelen muillekkin..

    • haistata vitut.

    • Loorentti

      Omakohtainen kokemus nykyisestä anopistani on seuraava. Olen 23 vuotias ja seurustelen 21-vuotiaan avopuolisoni kanssa. Olemme olleet yhdessä vajaa pari vuotta nyt. Niin kuin näkyy, asumme yhdessä, hoidamme lemmikkimme itse, emme pyydä rahaa koskaan vaikka opiskelijoita ollaan, ei olla muutenkaan vaivaksi.

      Olen kunnollinen, mitä nyt vähän kovempaa elämää nähnyt, mutta muuten rauhallinen ja vakaa nainen. Olen monesti kyläillyt anoppini luona, kun kumppanini oli töissä k.o paikkakunnalla.

      Olen aina peruskohtelias, siivoan aina jälkeni ja kysyn miten voin auttaa, jos olen siellä vieraana. Tiedän ettei anoppini pidä minusta oikeasti. Se ei loukkaa minua silti. Seurustelen hänen lapsensa kanssa, mikä on se pahin synti. Olemme nimittäin lesboja. Ymmärrän kyllä, että kaikki ei ymmärrä sitä. Minusta silti on hyvä tulla edes näennäisesti toimeen avovaimoni perheen kanssa. En silti ole vastuussa elämästäni, tai että olisimme tinkimässä yhteisestä elämästä jonkun ulkopuolisen ihmisen takia. Tottakai minustakin puhutaan selkäni takana, mutta eipä kauheasti kiinnosta :DD

      Tsemiä kaikille hankalan anopin kanssa painiskelijoille.

    • JK

      VAI IIN

      • yöyöläistä närästää

        No tuo tilanne varmaan on anopille erinlainen sulatettava.. Muutta kyseessä kumminkin oma lapsi ja tämän oma valinta, ja taipumus.. kyllä sitä pitäisi kunnoittaa joka vanhemman omaa lastaan valintoineen ja virheineen kaikkineen ees sen verran ettei syyttele puolisoa siitä mikä omassa kullan-nupussa ei enää miellytäkään.. Uskompa siinä olevan haukkujen eräs syy!


    • yykaakoooo

      Minun anoppi haukkuu tytärtäni valehetelijaksi, syynä ettei voi sietää minua pitää loukata lasta ja arvostella tätä, kun omat lapsenlapset on niiiin ihmeellisiä(kaksi ylipainoista poikaa..).. Että tämmöinen tapaus. Edelleen haukkuminen jatkuu miehen korviin vaikken ole tekemisissä enää ollut.. mies ei tykkää äidilleen puhua enää mitään asioita..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. Mistä kaupungeista tai kunnista olette ?

      Mistä ? ?
      Ikävä
      46
      813
    Aihe