Oletko koskaan liftannut?

vcxcxvfsdfs

1. Minkä välin yritit liftata (myös kuinka pitkä mata)?
2. Kuvittelitko onnistuvasi saamaan kyydin?
3. Miksi liftasit?
4. Onnistuitko?
5. Milloin/milloin viimeksi?
6. Jos onnistuit, oliko matka miellyttävä?
7. Minkä ikäisenä?
8. Sukupuolesi?

Näen toisinaan liftareita kaupungin laitamilla. En ole koskaan nähnyt kenenkään pysähtyvän ottamaan heitä kyytiin. Mietityttää heidän motiivinsa liftaamiseen. Eikö heillä todella ole rahaa maksaa bussi/junamatkaa vai hakevatko he seikkailun tuntua?

7

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ollu pakko

      1. Minkä välin yritit liftata (myös kuinka pitkä mata)?
      En kerro mitä välejä, mut matkat 10km-60km

      2. Kuvittelitko onnistuvasi saamaan kyydin?
      Tietty, en ois muuten liftannu

      3. Miksi liftasit?
      Bussit ei oo kulkenu siihen aikaan

      4. Onnistuitko?
      Kyllä, paitsi kerran

      5. Milloin/milloin viimeksi?
      Pari vuotta sitten viimeksi

      6. Jos onnistuit, oliko matka miellyttävä?
      Ihan kiva, kyytiin ottaja oli koirankouluttaja ja juteltiin koirista

      7. Minkä ikäisenä?
      Eka kerran olin 20 v, viimeisen kerran olin 30v

      8. Sukupuolesi?
      female

    • Mies1985

      1. Minkä välin yritit liftata (myös kuinka pitkä mata)? 2-3km, kaupunginosasta keskustaan
      2. Kuvittelitko onnistuvasi saamaan kyydin? Ei ollut ennakko-oletuksia.
      3. Miksi liftasit? Ei huvittanut kävellä.
      4. Onnistuitko? En. Mies oli pelokkaan nössön oloinen ja ehkä valehteli.
      5. Milloin/milloin viimeksi? Muutama viikko sitten salilta poistuessa.
      6. Jos onnistuit, oliko matka miellyttävä?
      7. Minkä ikäisenä? 26.
      8. Sukupuolesi?

    • 1. Minkä välin yritit liftata (myös kuinka pitkä mata)? - Liftasin aikoinaan onnistuneesti aika montakin kertaa

      2. Kuvittelitko onnistuvasi saamaan kyydin? - kyllä. aina.

      3. Miksi liftasit? - ei ollut omaa autoa eikä edes julkisia kulkuneuvoja sopivasti

      4. Onnistuitko? - kyllä

      5. Milloin/milloin viimeksi? - jos en nyt paljon valehtele, niin vuonna 1991 viimeksi

      6. Jos onnistuit, oliko matka miellyttävä? - ei aina. - Kerran nousimme toisen pitkäjalkaisen ystävättäreni kanssa urheiluauton kyytiin ja sen takapenkille ei olisi mahtunut kuin yksi ihminen poikittain... Siellähän ei ole minkäänlaista jalkatilaa ! Istuimme sitten kumarassa ja takapuoli takapenkin selkänojaa vasten, eikä se ollut mukavaa

      7. Minkä ikäisenä? - parinkymmenen molemmin puolin

      8. Sukupuolesi? - nainen

      P.S. Otan itsekin kyytiin liftareita, jos sattuu sopivasti. - Viimeksi taisin tuoda pari kaveria Jyväskylästä Tampereelle

    • Gallupvastaaja

      1. Minkä välin yritit liftata (myös kuinka pitkä matka)?
      -Miten niin yritin? Vielä koskaan ei ole jäänyt liftiä saamatta. Pisin yhtäjaksoinen matka minkä kulkenut liftaamalla ollut n.140km ja se sitten liftaamalla molempiin suuntiin, tosin eri päivinä.

      2. Kuvittelitko onnistuvasi saamaan kyydin?
      -Jep ja onnistuinkin.

      3. Miksi liftasit?
      -Vähän rahaa ja nuoruuden tyhmyyttä.

      4. Onnistuitko?
      -Katso kohdasta 1. tai 2.

      5. Milloin/milloin viimeksi?
      -On siitä jo tosi monta vuotta.

      6. Jos onnistuit, oliko matka miellyttävä?
      -Ihan ok kokemuksia, kun vähän katsoi kenen kyytiin uskaltaa mennä ja yleensä kaverikin mukana. Rekkakuskeilta sai usein liftin, kun ajoivat pitkiä matkoja ja kaipasivat juttuseuraa matkalle pysyäkseen virkeinä.

      7. Minkä ikäisenä?
      -n.18-22v.

      8. Sukupuolesi?
      -Nainen.

    • Kymppisonni.

      1. Tikkakoski -> Vaskikello nelostie -> Vaskikello -> Kiuruvesi -> Tihilä
      2. Sain kyydin
      3. Intistä lomalle
      4. 1993
      5. Rekkakuski kertoi kauhujuttuja liikenteestä ja pappi uskon asioita
      6. 18v
      7. Mies.

    • Itse en ole koskaan liftannut. Mutta liftareita olen nähnyt tienvarressa monestikin ja olen myöskin ottanut kyytiin omaa harkintaa käyttäen.

      Kumma kyllä tästä tulee mieleen yks juttu että koskaan en ole päässyt tienvarteen jäänyttä autoilijaa auttamaan, kun aina on ollut jo joku toinen siinä auttamassa.

    • ,.,.,

      Teininä tuli enimmäkseen liftattua, lähinnä asuinkunnastani lähimpään kaupunkiin. Silloin Teininä en muistaakseni koskaan liftannut yksin vaan kavereiden kanssa. Yleensä saatiin kyyti, teinityttöjä kun oltiin :). Viimeisen kerran muistan liftanneeni onnistuneesti vuonna -95 tai -96 ja silloin liftasin kyllä yksin baarista kotiin (matka oli n. 10 km tosin piteni kun kuski heitti ihmisiä toiselle puolelle kylää).

      Liftareita en ole koskaan kyytiin ottanut, vaikka itse liftaamassa ollessa vannoin ottavani joka liftarin kyytiin kun ajokortin saan..

      Muistan muuten erään todella epämiellyttävän kyydin ja jäätiinkin tyttöjen kanssa pois kesken matkan. Oli sellasta porukkaa kyydissä, että ihme etteivät "kidnapanneet" meitä jonnekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      104
      2942
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      311
      2233
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      125
      2065
    4. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      150
      2007
    5. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1440
    6. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      28
      1163
    7. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      114
      1107
    8. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      38
      1057
    9. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      55
      982
    10. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      46
      868
    Aihe