Missä rakkaus?

Muistutus-78

Tämän pitäisi olla palsta jossa etsitään oikeaa ihmissuhdetta. Silti keskustelu on vain täynnä ulkonäköä akselilla kaunis-ruma, panemista ja panomiehiä, saamista ja antamista, tasoa ja tasottomuutta. Mutta missä on se rakkaus?!? Eikö kukaan halua rakastaa ja tulla rakastetuksi? Siis sellaista oikeaa ihmissuhdetta jossa ollaan siksi että toista rakastetaan, ei siksi että toinen on juuri oikeanlainen, ehdottoman kaunis tai oikean tasoinen?
Miksi kaikki ovat vain täynnä "minä haluan sitä ja tätä" puhetta? Halutaan saada seksiä, kaunis nainen jne. Kukaan ei vain näköjään halua mitään antaa. Mutta kun rakkautta ei saa jos ei sitä ole valmis pyytettömästi antamaan. Ei parisuhdetta saa jos haluaa vain saada jotain. Siinä pitää antaa itsensä toiselle niin että se saa hänet tuntemaan itsensä rakastetuksi. Saada omalla persoonallaan se toinen tuntemaan olonsa hyväksi, tehdä hänen elämästään parempi ja hauskempi. Samalla saa sitten itsekin samaa takaisin.

64

217

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flawless dude

Harvat ihmiset antavat rakkautta pyyteettömästi. Sitäpaitsi mine ole mies, mine ei osa puhu rakkaus.

• sen olen

huomannut. Ihmiset ei osaa olla edes pyyteettömiä ystäviä toisilleen. Sen tähden en välitä enää hakea ihmissuhteita. Minä olen ollut pyyteetön ystävä ja tyttöystävä! Pelkkää paskaa on ihmiset kaataneet niskaan.
        Ystävä on pettänyt luottamuksen, ystävä pummimassa rahaa, maksamatta takaisin, ystävä juoruamassa yksityisiä asioita muille... miesystävä valittamassa parista liikakilosta, mies ei jaksa tulla hakemaan autolla vaikka sataisi, vaikka tahtoo tavata, mies valittaa aivan kaikesta ja käyttäytyy kuin typerä lapsellinen moukka. Ja minä olen varmaan ollut sinisilmäinen tyhmä, kun olen halunnut ajatella ihmisistä pelkkää hyvää ja olen ollut reilu.

Ei kiitos enää. Toivottovast joskus tapaan kypsän aikuisen, joka osaa olla aito ystävä/miesystävä.

• Muistutus-78
        sen olen kirjoitti:

huomannut. Ihmiset ei osaa olla edes pyyteettömiä ystäviä toisilleen. Sen tähden en välitä enää hakea ihmissuhteita. Minä olen ollut pyyteetön ystävä ja tyttöystävä! Pelkkää paskaa on ihmiset kaataneet niskaan.
        Ystävä on pettänyt luottamuksen, ystävä pummimassa rahaa, maksamatta takaisin, ystävä juoruamassa yksityisiä asioita muille... miesystävä valittamassa parista liikakilosta, mies ei jaksa tulla hakemaan autolla vaikka sataisi, vaikka tahtoo tavata, mies valittaa aivan kaikesta ja käyttäytyy kuin typerä lapsellinen moukka. Ja minä olen varmaan ollut sinisilmäinen tyhmä, kun olen halunnut ajatella ihmisistä pelkkää hyvää ja olen ollut reilu.

Ei kiitos enää. Toivottovast joskus tapaan kypsän aikuisen, joka osaa olla aito ystävä/miesystävä.

"Ja minä olen varmaan ollut sinisilmäinen tyhmä, kun olen halunnut ajatella ihmisistä pelkkää hyvää ja olen ollut reilu."

Et sinä ole ollut tyhmä vaan ne muut. Ei elämä ole aina oikeudenmukaista eikä rakkaus aina saa aikaan vastarakkautta. Mutta kyynisyys ei sitä saa aikaan koskaan. Älä siis kyynisty kokonaan vaikka elämä potkiikin. Kyllä sitä rakkautta on vielä olemassa ja sen voi löytää. Ja muista nimenomaan pitää siitä sitten kiinni kun sen joskus löytää.

• tavis

Rakkaus on niin monitasoinen käsite,ettei se mahdu kuvaamaan perusparisuhdetta.

Minun rakkauteni uloittuu moniin haaroihin, eri tasoille, ja silti vain yhdelle seksikumppanille.

• Muistutus-78

"Rakkaus on niin monitasoinen käsite,ettei se mahdu kuvaamaan perusparisuhdetta."

Mutta eikö siinä perusparisuhteessakin pitäisi olla rakkautta? Miksi siitä ei silti puhuta ollenkaan kun ollaan parisuhdetta hakemassa? Kai rakastuminen sentään on vielä joku kriteeri kumppanin valinnassa vai olenko ihan kokonaan ajastani jäljessä?

• tavis

Tuosta oli näköjään jäänyt sana "vain" pois. Tarkoitin tietenkin, että rakkaus on muutakin kuin kahdestaan nyhvääminen. Rakkaus uloittuu vaikka maailman toiselle puolelle, jos toinen siellä joutuu olemaan, mutta se ikäänkuin puhkeaa kukkaan kun pari pääsee yhteen. Rakkaus ottaa siipiensä suojaan monta,mutta vain yksi voi olla se, jolle aukeaa portit kaikkiin ulottuvuuksiin.

Et siis ole ajasta jäljessä ainakaan minun kriteereilläni,mutta rakkaus mielletään helposti ajaksi olla fyysisesti yhdessä,vaikka psyykekin on rakkautta. Rakkaus on tunne, joka voi fyysistyä.

• Muistutus-78

"Et siis ole ajasta jäljessä ainakaan minun kriteereilläni,mutta rakkaus mielletään helposti ajaksi olla fyysisesti yhdessä,vaikka psyykekin on rakkautta. Rakkaus on tunne, joka voi fyysistyä."

Olen ihan samaa mieltä. En itsekään ajatellut että rakkaus on jotain joka on "vain" parisuhteessa tai kahden ihmisen välillä yhdessä ollessa. Mutta juuri siksi sitä kannattaakin etsiä sillä se kestää parhaimmillaan niin etäisyydet kuin pitkät ajatkin erossa. Ei aina mutta joskus.
      Eikä rakkaus toisaalta myöskään sulje pois fyysisyyttä, läheisyyttä tai seksiä. Se ei niitä aina tarvitse mutta ne voivat sitä ruokkia ja pitää yllä. Ja rakkaus toisaalta myös kohottaa tuon fyysisyyden ihan toiselle tasolle kuin se olisi olman rakkautta.

• tavis

Näin, mutta rakkautta ei etsimällä löydä, se putkahtaa eteesi kun vähiten odotat. Etsimällä löydät vain irvikuvia siitä,mitä rakkaus voisi olla.

• cat-man-doo
        tavis kirjoitti:

Näin, mutta rakkautta ei etsimällä löydä, se putkahtaa eteesi kun vähiten odotat. Etsimällä löydät vain irvikuvia siitä,mitä rakkaus voisi olla.

Tai sitten voit alkaa tarjota rakkautta ihmisille missä vain oletkin. Ja lakata odottamasta sitä muilta. Silloin voi rakkauteen törmätäkin.

• tavis
        cat-man-doo kirjoitti:

Tai sitten voit alkaa tarjota rakkautta ihmisille missä vain oletkin. Ja lakata odottamasta sitä muilta. Silloin voi rakkauteen törmätäkin.

Kissamiestekee :D on ihan oikeassa.

• -näin-

Ei sinkkupalstan minusta pidä olla mikään deittipalsta jolla etsitään yhtään mitään. Minusta tämän kuuluisi olla paikka jossa keskustella kaikesta sinkkuuteen liittyvästä. Parisuhdepalsta on erikseen jossa keskustella parisuhteeseen kuuluvista asioista.

• Muistutus-78

". Ei sinkkupalstan minusta pidä olla mikään deittipalsta jolla etsitään yhtään mitään"

Kovasti sielä kyllä tunnutaan etsivän niin seksiä kuin kauniita naisiakin. Tai jos ei enää etsitä niin ollaan sitten katkeria siitä että niitä ei ole saatu. Mutta rakkautta ei näytetä mainitsevan ollenkaan.

"Minusta tämän kuuluisi olla paikka jossa keskustella kaikesta sinkkuuteen liittyvästä."

Rakkausko ei liity sinkkuuteen mitenkään? Ei edes niin että sitä kaipaisi?

• realistinnn
        Muistutus-78 kirjoitti:

". Ei sinkkupalstan minusta pidä olla mikään deittipalsta jolla etsitään yhtään mitään"

Kovasti sielä kyllä tunnutaan etsivän niin seksiä kuin kauniita naisiakin. Tai jos ei enää etsitä niin ollaan sitten katkeria siitä että niitä ei ole saatu. Mutta rakkautta ei näytetä mainitsevan ollenkaan.

"Minusta tämän kuuluisi olla paikka jossa keskustella kaikesta sinkkuuteen liittyvästä."

Rakkausko ei liity sinkkuuteen mitenkään? Ei edes niin että sitä kaipaisi?

Ainoa vaan et palsan miehet kuvittelee että Jennifer Lopez tai muu vastaava tukee heidän tunkkasen yksiön ovelle ja jne :D

• -näin-

" Tämän pitäisi olla palsta jossa etsitään oikeaa ihmissuhdetta. "

Tämä palsta ei ole mikään deittipalsta. Sinne deittipuolelle voi mennä etsimään sitä ihmissuhdetta. Tämä palsta on keskusteluun sinkuuteen liittyvistä aiheista eikä sitä varten että täällä sitä kumppania etsittäisiin.

Olenko jossain kohtaa sanonut että rakkaus tai sen kaipuu ei liity sinkkuuteen mitenkään? Ja minä en ole vastuussa siitä mitä muut täällä mahdollisesti hakevat tai mistä ovat katkeria. Otin kantaa siihen millainen tämän palstan mielestäni pitäisi olla.

• Muistutus-78

"Olenko jossain kohtaa sanonut että rakkaus tai sen kaipuu ei liity sinkkuuteen mitenkään?"

No minä jotenkin ymmärsin että sinusta rakkaudesta puhuminenkaan ei kuulu tänne. Minä siis vain alunperin ihmettelin miksi kukaan ei puhu täällä mitään rakkaudesta kun kaikesta muusta pariutumiseen kuuluvasta kyllä puhutaan melkein joka aiheessa.

• Järkevät muualla
        Muistutus-78 kirjoitti:

"Olenko jossain kohtaa sanonut että rakkaus tai sen kaipuu ei liity sinkkuuteen mitenkään?"

No minä jotenkin ymmärsin että sinusta rakkaudesta puhuminenkaan ei kuulu tänne. Minä siis vain alunperin ihmettelin miksi kukaan ei puhu täällä mitään rakkaudesta kun kaikesta muusta pariutumiseen kuuluvasta kyllä puhutaan melkein joka aiheessa.

Tällä palstalla on enimmäkseen tunne-elämältään vajavaisia tai pahasti kolhittuja ihmisiä. Ei joko ole lainkaan kokemusta rakkaudesta tai rakastamisesta tai sitten käsitys koko rakkaudesta on vinoutunut. Eniten äänessä olevat usein niitä kaikkein pahimmin katkeroituneita ja tunnekylmiä. Normaalimmat pysyttelevät sitten enimmäkseen vaiti koska eivät jaksa edes aloittaa järkevämpää keskustelua kun niihin aina tulee kurppa huuteluja, lutkitteluja ja kommentteja "rumalla naisella ei tee mitään" ja kyselyjä "monenko nussima olet". Itsekin olen siirtynyt toisille foorumeille keskustelemaan ja satunnaisesti enää vilkaisen tätä palstaa.

• sosiaalinen kasvokka

Tämä on keskustelupalsta jossa vaihdetaan mielipiteitä. Omia tai toisten. Ei täältä rakkautta löydy.

• ...............

Ei sellaista voi ymmärtää, mitä itse ei ole kokenut? Luulisin pätevän ainakin joihinkin tapauksiin. Kauhistuisin omaa kyynisyyttäni, jos alkaisin joskus tekemään suhteesta tulos-panos-analyysiä.

• fdlfgkfdlgk

Teet sitä analyysiä kuitenkin tiedostamattomalla tasolla.

• ....................
        fdlfgkfdlgk kirjoitti:

Teet sitä analyysiä kuitenkin tiedostamattomalla tasolla.

Silloin kun homma ns. toimii, ei siinä mietitä plussia ja miinuksia, saati onko aidan takana mahdollisesti ruoho vihreämpää. Minulle ainakin riittää aivan hyvin, että olen onnellinen.

• pitää taukoa suhteis

Kuinka sitä jaksaa jotakuta rakastaa kun ei itseäänkään.

• totuus

Moni täällä kirjoittelevista, sekä myöskin ns. Tosielämän panomiehistä ei kuule tiedä rakkausasioista tai toisesta välittämisestä juurikaan tuon taivaallista. Ne ovat vieraita asioita itseään täynnä oleville hyypiöille.

• ENFP-nainen

Olen samaa mieltä ap kanssa: rakkaus ja molemmin puolinen kunnioitus on parisuhteen perusta. Melkein kaikki muu muutttuu toissijaiseksi, kun se rakkaus osuu kohdalle.

Ilman rakkautta ei suhteessa ole mitään tolkkua. Ei se kestä, väliaikaiseski tulee jäämään. Tietysti alussa kun jonkun tapaa, voi tunteiden syttymiseen ilmiliekkiin mennä hetki. Mutta jos toinen ei tunnu yhtään missään, tuskin se kolahtaa koskaan.

Henkinen yhteys ja läheisyyden tunne on tärkeämpi kuin seksi. Pitkässä suhteessa kuitenkin tarvitaan myös fyysisyyttä ja fyysistä vetovoimaa. Fyysinen vetovoima on kuin liima silloin kun menee huonosti (kaikilla tulee se hetki eteeen joskus). Vaikka muu tökkisi, yksi toimiva osa-alue voi kantaa aika kauan pitämällä yllä uskoa ja toivoa paremmasta. Sama tosin pätee myös henkiseen yhteyteen, jos se toimii hyvin, se saattaa kantaa seksittömän ajan yli. Hyvässä suhteessa siis yhdistyy kaikki, se kestää vaikka väliaikaisia vaikeuksia osuisi yksittäiselle osa-alueelle.

Sen sijaan ulkonäkö on hyvin katoavaista. Myös monen muun ulkoisen asia on katoavaista (omaisuuden, statuksen, terveys, hoikkuus, auto jne.). Eikä yksikään ulkoinen asia tee ainakaan minua onnelliseksi.

• "Sen sijaan ulkonäkö on hyvin katoavaista. Myös monen muun ulkoisen asia on katoavaista (omaisuuden, statuksen, terveys, hoikkuus, auto jne.). Eikä yksikään ulkoinen asia tee ainakaan minua onnelliseksi."

Mahdat olla ihan poikkeus?
        Ulkonäkö on hyvin tärkeä asia esim. nettideiteissä, itselläni oli joskus kuvaton profiili, jonka olin tällä omalla INTJ-luovuudellani onnistunut viilaamaan sellaiseksi että se houkutteli naisia. En oikein käsitä mikä siinä vetosi, mutta se oli sekoitus erilaisia oppeja, ja muita strategioita mitä olin oppinut netistä. Yksi tai muutama viesti tuli lähes joka viikko, mutta ilmiselvästi vääriä naisia omalta kannaltani. Sitten kun laitoin kuvani esille loppui viestittely, ja kukaan ei ole lähettänyt mitään viestiä puoleen vuoteen.

En kuitenkaan varmaan näytä kammottavalta, sillä naiset kyllä käyvät profiilissani vieläkin katsomassa. Kerran kyllä yksi nainen suostui kommentoimaan ulkonäköäni ja totesi etten näytä ikäiseltäni, ja että en ole hänen tyyppiään. Mikäli ei pidä kuvaa esillä, voi olla melko varma että viestittely katkeaa kuin seinään, kun lähettää kuvansa. Ellei sitten ulkonäkö satu olemaan ihan ykkösluokkaa. Harvalla sellainen on, ja mielestäni eivät naiset myöskään ole olleet mitenkään erikoisen kauniita itsekään, kun heidän kuviaan on katsellut.

• ...
        m36-intj kirjoitti:

"Sen sijaan ulkonäkö on hyvin katoavaista. Myös monen muun ulkoisen asia on katoavaista (omaisuuden, statuksen, terveys, hoikkuus, auto jne.). Eikä yksikään ulkoinen asia tee ainakaan minua onnelliseksi."

Ulkonäkö on hyvin tärkeä asia esim. nettideiteissä, itselläni oli joskus kuvaton profiili, jonka olin tällä omalla INTJ-luovuudellani onnistunut viilaamaan sellaiseksi että se houkutteli naisia. En oikein käsitä mikä siinä vetosi, mutta se oli sekoitus erilaisia oppeja, ja muita strategioita mitä olin oppinut netistä. Yksi tai muutama viesti tuli lähes joka viikko, mutta ilmiselvästi vääriä naisia omalta kannaltani. Sitten kun laitoin kuvani esille loppui viestittely, ja kukaan ei ole lähettänyt mitään viestiä puoleen vuoteen.

En kuitenkaan varmaan näytä kammottavalta, sillä naiset kyllä käyvät profiilissani vieläkin katsomassa. Kerran kyllä yksi nainen suostui kommentoimaan ulkonäköäni ja totesi etten näytä ikäiseltäni, ja että en ole hänen tyyppiään. Mikäli ei pidä kuvaa esillä, voi olla melko varma että viestittely katkeaa kuin seinään, kun lähettää kuvansa. Ellei sitten ulkonäkö satu olemaan ihan ykkösluokkaa. Harvalla sellainen on, ja mielestäni eivät naiset myöskään ole olleet mitenkään erikoisen kauniita itsekään, kun heidän kuviaan on katsellut.

Naiset harvoin kokevat velvollisuudekseen kohdella asiallisesti tai ystävällisesti tuntematonta seuraa hakevaa miestä. Johtuen sekä tuntemattomuudesta, että (epäilen vahvasti) myös miespuolisten seuranhakijoiden suuremmasta osuudesta nettideiteissä.

On myös ymmärrettävä, mitä tuntemattomuus tarkoittaa. Jollekkin olet mahdollinen kumppaniehdokas, toiselle mahdollinen sarjamurhaaja. Itsekkin yllätyin siitä, miten paljon ihmiset luulevat kaikennäköistä, erityisesti kuvan esittämisen jälkeen. Ennen kuvan esittämistä sinulla on valtaa, ässä hihassa. Paljasta se ässä vasta, kun olet päässyt anonyymin keskustelun kautta niin läheisiin väleihin, ettei nainen raaski hävitä kuin pieru saharaan, vaan vähintäänkin hänen on kommentoitava kuvaasi.

• NäinMeillä
        m36-intj kirjoitti:

"Sen sijaan ulkonäkö on hyvin katoavaista. Myös monen muun ulkoisen asia on katoavaista (omaisuuden, statuksen, terveys, hoikkuus, auto jne.). Eikä yksikään ulkoinen asia tee ainakaan minua onnelliseksi."

"Mahdat olla ihan poikkeus?
        Ulkonäkö on hyvin tärkeä asia esim. nettideiteissä, itselläni oli joskus kuvaton profiili, jonka olin tällä omalla INTJ-luovuudellani onnistunut viilaamaan sellaiseksi että se houkutteli naisia."

Nettideitit ovatkin hyvin paljon muusta poikkeava tapa tutustua ja niissä valinta tapahtuu hyvin pienen tietomäärän perusteella. Nähdään ehkä yksi kuva ja sellainen esittely jonka ihminen on itse saanut suunnitella ajan kanssa ja luetella siinä juuri haluamansa asiat juuri siinä "valossa" kuin ne haluaa esittää.
        Tosielämässä tapaaminen taas tapahtuu ihan eri kriteeteillä. Näemme esim. ulkonäössä samalla paljon enemmän kuin vain valokuvassa. Näemme kaikki ilmeet ja eleet, ryhdin ja asennot sekä pukeutumisen kokonaisuutena. Samoin kaikki käytökseen liittyvät asiat tulevat nopeasti esiin. Puheesta kuulemme sävyt, murteet, jne.

Tästä johtuen ei ole olemassa mitään ihan yksiselitteistä "ulkonäköä" kun tavataan oikeasti. Ihminen voi ihastua johonkin vaikeasti määriteltävään kokonaisuuteen vaikka ulkonäkö ei olisikaan valokuvassa kolahtanut. Tai sitten juuri päinvastoin. Kuvassa komealta tai kauniilta näyttänyt ei tosielämässä viehätäkään koska kokonaisuus ei olekaan niin viehättävä kuin oli ajatellut.

Siksi pitkässä suhteessa ulkonäkö ei ole ollenkaan niin tärkeä kuin ihan juuri suhteen syntyvaiheessa. Siihen toisen ulkonäköön ja olemukseen tottuu ja sen vähittäiset vääjäämättömät muutokset eivät tunnu enää mitenkään niin kauheilta. Se yleinen kokonaisuus kun pysyy kuitenkin yleensä hyvin samana vaikka ihminen vanhenisikin. Ne yhteiset kokemukset, rakkaus, välittäminen yms. nousevat myös vähitellen siksi suurimmaksi asiaksi suhteessa koska ulkonäkö on vain kuorta vaikka se kuinka klisee onkin. Ei se tarkoita että ulkonäöllä ei olisi mitään väliä vaan että sen tärkeys muuttuu ja vähenee.

• NäinMeillä kirjoitti:

"Mahdat olla ihan poikkeus?
        Ulkonäkö on hyvin tärkeä asia esim. nettideiteissä, itselläni oli joskus kuvaton profiili, jonka olin tällä omalla INTJ-luovuudellani onnistunut viilaamaan sellaiseksi että se houkutteli naisia."

Nettideitit ovatkin hyvin paljon muusta poikkeava tapa tutustua ja niissä valinta tapahtuu hyvin pienen tietomäärän perusteella. Nähdään ehkä yksi kuva ja sellainen esittely jonka ihminen on itse saanut suunnitella ajan kanssa ja luetella siinä juuri haluamansa asiat juuri siinä "valossa" kuin ne haluaa esittää.
        Tosielämässä tapaaminen taas tapahtuu ihan eri kriteeteillä. Näemme esim. ulkonäössä samalla paljon enemmän kuin vain valokuvassa. Näemme kaikki ilmeet ja eleet, ryhdin ja asennot sekä pukeutumisen kokonaisuutena. Samoin kaikki käytökseen liittyvät asiat tulevat nopeasti esiin. Puheesta kuulemme sävyt, murteet, jne.

Tästä johtuen ei ole olemassa mitään ihan yksiselitteistä "ulkonäköä" kun tavataan oikeasti. Ihminen voi ihastua johonkin vaikeasti määriteltävään kokonaisuuteen vaikka ulkonäkö ei olisikaan valokuvassa kolahtanut. Tai sitten juuri päinvastoin. Kuvassa komealta tai kauniilta näyttänyt ei tosielämässä viehätäkään koska kokonaisuus ei olekaan niin viehättävä kuin oli ajatellut.

Siksi pitkässä suhteessa ulkonäkö ei ole ollenkaan niin tärkeä kuin ihan juuri suhteen syntyvaiheessa. Siihen toisen ulkonäköön ja olemukseen tottuu ja sen vähittäiset vääjäämättömät muutokset eivät tunnu enää mitenkään niin kauheilta. Se yleinen kokonaisuus kun pysyy kuitenkin yleensä hyvin samana vaikka ihminen vanhenisikin. Ne yhteiset kokemukset, rakkaus, välittäminen yms. nousevat myös vähitellen siksi suurimmaksi asiaksi suhteessa koska ulkonäkö on vain kuorta vaikka se kuinka klisee onkin. Ei se tarkoita että ulkonäöllä ei olisi mitään väliä vaan että sen tärkeys muuttuu ja vähenee.

Veit varpaat suustani. Noin mäkin asian kokisin olevan.

• ... kirjoitti:

Naiset harvoin kokevat velvollisuudekseen kohdella asiallisesti tai ystävällisesti tuntematonta seuraa hakevaa miestä. Johtuen sekä tuntemattomuudesta, että (epäilen vahvasti) myös miespuolisten seuranhakijoiden suuremmasta osuudesta nettideiteissä.

On myös ymmärrettävä, mitä tuntemattomuus tarkoittaa. Jollekkin olet mahdollinen kumppaniehdokas, toiselle mahdollinen sarjamurhaaja. Itsekkin yllätyin siitä, miten paljon ihmiset luulevat kaikennäköistä, erityisesti kuvan esittämisen jälkeen. Ennen kuvan esittämistä sinulla on valtaa, ässä hihassa. Paljasta se ässä vasta, kun olet päässyt anonyymin keskustelun kautta niin läheisiin väleihin, ettei nainen raaski hävitä kuin pieru saharaan, vaan vähintäänkin hänen on kommentoitava kuvaasi.

"Naiset harvoin kokevat velvollisuudekseen kohdella asiallisesti tai ystävällisesti tuntematonta seuraa hakevaa miestä. Johtuen sekä tuntemattomuudesta, että (epäilen vahvasti) myös miespuolisten seuranhakijoiden suuremmasta osuudesta nettideiteissä."

Naiset eivät kyllä tosiaankaan osaa käyttäytyä asiallisesti nettideiteissä. Itse olen aina vastannut, vaikka olen huomannut, ettei asiasta tule mitään. Eihän se paljoa vaivaa vaadi. Siis tietysti vain asiallisiin viesteihin. No, naiset eivät kyllä koskaan mitään törkyviestejä lähetäkään.

"toiselle mahdollinen sarjamurhaaja"
        Hehheh.

"Ennen kuvan esittämistä sinulla on valtaa, ässä hihassa. Paljasta se ässä vasta, kun olet päässyt anonyymin keskustelun kautta niin läheisiin väleihin, ettei nainen raaski hävitä kuin pieru saharaan, vaan vähintäänkin hänen on kommentoitava kuvaasi."

Paitsi että ne häipyy usein silti, kun kuvansa antaa. Kyllä sen huomaa että naisille on nettideitit ihan toissijainen seuranhakupaikka, eli pidetään profiili esillä, jos siihen vaikka tulisi joskus kerran miljoonassa vuodessa joku tavattoman hyvä saalis, muuten ei olla kiinnostuneita.

• Ihmiset joilla on

taipumusta itsepetokseen, kutsuvat halua hinkata limakalvoja toisiinsa rakkaudeksi.

• fakta homma

Rakkaus on housuissas!

• Hiukan eri mieltä siitä mihin palstaa tulisi käyttää. Pääasiassa kai täällä kuuluisi keskustella aiheesta sinkkuus ja mitä sen ympärillä pyörii. Tai sitten tää on sinkkujen oma palsta? Tosin ei tossa lue ettei varatut saa tänne tulla kirjottelemaan. :-)

Mutta miksipä ei keskustelupalstalta voi löytyä se oma kultakin. Voihan se siinä missä muualtakin missä ihmisiä on. Keskustelunaiheet on kyllä tosiaan aika yksipuolisia ja monotoonisia. Hokemaa ja uskomuksia. :-)

No sellaista rakkautta harvoin tapaa joka olisi pyyteetön. Ja parisuhteessa se tuntuisi jopa oudolta. Miksi olla suhteessa, jossa ei kumpikaan odota mitään vastineeksi? Kuun toivominen taivaalta taas kuulosta jo suuruudenhullulta ja epärealistiselta haihattelulta.

Et sä voi antaa enempää, kun mitä sä olet. Marionettinukkea leikkimällä tulee vaan kipeetä. :-)

• sfvbsfb

Joo en minäkään kyllä tiennyt, että tämän palstan tarkoitus on seuranhaku... Sinkkuuteen liittyvistä asioistahan täällä on tarkoitus keskustella.
      Silloin kun joku kiinnostavalta vaikuttava nainen on etsinyt seuraa, olen kyllä ilmoittautunut halukkaaksi tutustumaan.

En ymmärrä miksei ns. ulkonäkötasoista saisi keskustella. Ja on aika tekopyhää moralisoida siitä jos ei halua itselleen ns. alemman tasoista puolisioa. Totta kai ihmisellä on oikeus saada valita sellainen kumppani joka miellyttää silmää.
      Kyse on kuitenkin siitä, että sitoutuu viettämään koko loppu elämänsä yhden ihmisen kanssa. Se ei ole mikään pieni päätös. Sellaista valintaa tehdessä on ihan hyväksyttävää että on tiettyjä kriteereitä.

Toki olen ystävällinen kaikille. Ja olen valmis pyyteettömästi antamaan ja rakastamaan itseäni ulkonäöllisesti alempitasoisiakin naisia. Mutta kun se harvoin riittää naisille. He haluavat oikean parisuhteen. Mikään muu ei riitä.
      Se on mielestäni kohtuuton vaatimus.

Maailmassa on paljon mukavia ihmisiä. Jos valitsisin kumppanin vain luonteen perusteella, olisin jo kauan sitten mennyt naimisiin. Haluan kuitenkin ulkonäöllisesti oman tasoisen kumppanin, koska mielestäni ansaitsen sen.
      Kun löydän sellaisen naisen, niin olen valmis rakastamaan häntä koko sydämestäni hautaan saakka. Sellaiselle naiselle haluan antaa itseni kokonaan.

• Gonzalo Higuain

"Ja olen valmis pyyteettömästi antamaan ja rakastamaan itseäni ulkonäöllisesti alempitasoisiakin naisia. Mutta kun se harvoin riittää naisille. He haluavat oikean parisuhteen. Mikään muu ei riitä.
        Se on mielestäni kohtuuton vaatimus."

Sinä olet valmis rakastamaan, mutta naiset haluavat parisuhteen? Nyt ei oikein auennut.

• Heh, minusta kun aika pitkälle muut eli katsojat arvioi ja päättää miten hyvännäköiseksi ne sut kokee. Toki kaikilla jonkinlainen sisäinen mittari on omastakin ulkonäöstä, mutta hyvin usein ihmiset arvioi itsensä väärin. Tai unohtavat, että jonkun silmissä olet upea ja toisen silmissä sussa ei ole mitään katsomisen arvoista. Ja lannistuvat luullessaan, ettei kellekkän kelpaa kun noillekaan ei kelvannut.

Eiks pikemminkin tarttis miettiä, että miten hyvin se toinen sua säväyttää ja sä sitä. Että löytyy yhteisymmärrys puolin ja toisin? Mä en ole itse ajatellut noin, että joku ei ole ulkonäöllisesti mun arvoinen, vaan sitä että pidänkö mä hänestä ja hän minusta. Minä pidän minusta vaikka muut ei pitäisikään. :-)

• sfvbsfb
        Gonzalo Higuain kirjoitti:

"Ja olen valmis pyyteettömästi antamaan ja rakastamaan itseäni ulkonäöllisesti alempitasoisiakin naisia. Mutta kun se harvoin riittää naisille. He haluavat oikean parisuhteen. Mikään muu ei riitä.
        Se on mielestäni kohtuuton vaatimus."

Sinä olet valmis rakastamaan, mutta naiset haluavat parisuhteen? Nyt ei oikein auennut.

"Sinä olet valmis rakastamaan, mutta naiset haluavat parisuhteen? Nyt ei oikein auennut."

Oikealla parisuhteella tarkoitin suhdetta jolla on tulevaisuus. Itseäni ulkonäöllisesti ns. alempitasoisia olisin valmis rakastamaan väliaikaisesti. Tyyliin yhdenyön jutut tai fuckbuddy suhteet. Ei siihen välttämättä tarvitse kuulua seksiäkään. Vain läheisyyttä ja välittämistä. Mutta harva nainen haluaa sitä. He haluavat suhteen jolla on tulevaisuus.

Ja kyllähän minä itsekin sellaisen suhteen mieluiten haluaisin. Mutta vain ulkonäöllisesti ns. oman tasoiseni naisen kanssa.

• mies kylmästä
        ol_io kirjoitti:

Heh, minusta kun aika pitkälle muut eli katsojat arvioi ja päättää miten hyvännäköiseksi ne sut kokee. Toki kaikilla jonkinlainen sisäinen mittari on omastakin ulkonäöstä, mutta hyvin usein ihmiset arvioi itsensä väärin. Tai unohtavat, että jonkun silmissä olet upea ja toisen silmissä sussa ei ole mitään katsomisen arvoista. Ja lannistuvat luullessaan, ettei kellekkän kelpaa kun noillekaan ei kelvannut.

Eiks pikemminkin tarttis miettiä, että miten hyvin se toinen sua säväyttää ja sä sitä. Että löytyy yhteisymmärrys puolin ja toisin? Mä en ole itse ajatellut noin, että joku ei ole ulkonäöllisesti mun arvoinen, vaan sitä että pidänkö mä hänestä ja hän minusta. Minä pidän minusta vaikka muut ei pitäisikään. :-)

"Tai unohtavat, että jonkun silmissä olet upea ja toisen silmissä sussa ei ole mitään katsomisen arvoista."

Mun on vaikea ajatella ihmistä, jonka kohdalla tämä tosissaan pätisi.

• sfvbsfb
        ol_io kirjoitti:

Heh, minusta kun aika pitkälle muut eli katsojat arvioi ja päättää miten hyvännäköiseksi ne sut kokee. Toki kaikilla jonkinlainen sisäinen mittari on omastakin ulkonäöstä, mutta hyvin usein ihmiset arvioi itsensä väärin. Tai unohtavat, että jonkun silmissä olet upea ja toisen silmissä sussa ei ole mitään katsomisen arvoista. Ja lannistuvat luullessaan, ettei kellekkän kelpaa kun noillekaan ei kelvannut.

"Heh, minusta kun aika pitkälle muut eli katsojat arvioi ja päättää miten hyvännäköiseksi ne sut kokee."

Niin, juuri siihenhän minun käsitys omasta tasostani perustuukin. Kaikkein kiinnostuneimmilta vaikuttavat yleensä juuri ne naiset joista itsekin olen kaikkein kiinnostunein. Ehkä juuri siksi, koska ns. alempitasoiset eivät edes kehtaisi osoittaa kiinnostustaan, koska tietävät ettei ole saumoja.

"Eiks pikemminkin tarttis miettiä, että miten hyvin se toinen sua säväyttää ja sä sitä"

Niin juuri. Ulkonäöllisesti oman tasoiseni säväyttää minua. Ja yleensä myös toisinpäin. En vain ole onnistunut oikeassa tilanteessa keräämään rohkeuttani tutustuakseni oman tasoisiini naisiin. En ole ikinä päässyt suhteeseen sellaisen kanssa. Jos pääsisin, niin se suhde olisi täynnä rakkautta.

• ol_io kirjoitti:

Oon kyllä aatellut niin päin, että ompas komea mies. Mahtaako mulla olla mitään mahkuja tommoseen tai sitten yllättynyt, kun joku mun mielestä tosi kivan näköinen ja komea mies on lähestynyt mua kiinnostuneena. Että kuin se nyt musta kiinnostui? Mut sit mä olen ajatellut, että hei voihan sitä ainakin kokeilla onneaan.

Hyvällä tsäkällä sekin kiinnostuu minusta ja pääsen edes tutustumaan. Se miten siinä sitten lopulta käy, riippuu monesta tekijästä. :-)

Näin vanhempana taas en enää ole miettinyt noin vaikeesti. Tota ulkonäköä. Eiköhän se siinä toisessa silloin jotain nää, mistä kiinnostua kerta kiinnostumista osoittaa. Vaikka itte et ymmärtäiskään mitä helvettiä se voi olla, omassa alemmuudentunnossasi. :-)

• mies kylmästä kirjoitti:

"Tai unohtavat, että jonkun silmissä olet upea ja toisen silmissä sussa ei ole mitään katsomisen arvoista."

Pätisi miten? Noh esimerkiksi joku Tom Cruise. Joidenkin naisten mielestä hän on tosi hyvännäköinen mies. Ja toisiin ei tee mitään vaikutusta. :-) Kyllä se pätee, kaikki eivät pidä kaikista eikä kaikista samoista, kun vaikka kaveri. Makuja on monia.

• sfvbsfb kirjoitti:

"Heh, minusta kun aika pitkälle muut eli katsojat arvioi ja päättää miten hyvännäköiseksi ne sut kokee."

Niin, juuri siihenhän minun käsitys omasta tasostani perustuukin. Kaikkein kiinnostuneimmilta vaikuttavat yleensä juuri ne naiset joista itsekin olen kaikkein kiinnostunein. Ehkä juuri siksi, koska ns. alempitasoiset eivät edes kehtaisi osoittaa kiinnostustaan, koska tietävät ettei ole saumoja.

"Eiks pikemminkin tarttis miettiä, että miten hyvin se toinen sua säväyttää ja sä sitä"

Niin juuri. Ulkonäöllisesti oman tasoiseni säväyttää minua. Ja yleensä myös toisinpäin. En vain ole onnistunut oikeassa tilanteessa keräämään rohkeuttani tutustuakseni oman tasoisiini naisiin. En ole ikinä päässyt suhteeseen sellaisen kanssa. Jos pääsisin, niin se suhde olisi täynnä rakkautta.

Miten on mahdollista, että noin itseriittoinen ja itsevarma ihminen ei uskalla tehdä siirtoa? :-)

• ol_io kirjoitti:

Pätisi miten? Noh esimerkiksi joku Tom Cruise. Joidenkin naisten mielestä hän on tosi hyvännäköinen mies. Ja toisiin ei tee mitään vaikutusta. :-) Kyllä se pätee, kaikki eivät pidä kaikista eikä kaikista samoista, kun vaikka kaveri. Makuja on monia.

Ystäväni on aivan hullaantunut Steven Seagalin näköisistä miehistä. Minua taas ei voisi vähempää kiinnostaa hänen näköinen mies. :-)

Ymmärsitkö ajatuksen?

• mies kylmästä
        ol_io kirjoitti:

Tuo "sussa ei ole mitään katsomisen arvoista" näytti vain vähän ehdottomammalta kuin tuo selvennyksesi, that's all.

Tuo "sussa ei ole mitään katsomisen arvoista" näytti vain vähän ehdottomammalta kuin tuo selvennyksesi, that's all.

Okei. Niin voihan sitä ihmistä katsoa, nähdäkseen miten rumalta se näyttää. ;-) Siinäkin mielessä aina löytyy katsottavaa. Mutta tosiaan joku hyvännäköisenä pidetty voi toisesta olla susiruma.

• ol_io kirjoitti:

Okei. Niin voihan sitä ihmistä katsoa, nähdäkseen miten rumalta se näyttää. ;-) Siinäkin mielessä aina löytyy katsottavaa. Mutta tosiaan joku hyvännäköisenä pidetty voi toisesta olla susiruma.

Sitten ollaan vielä me kukkahattu tädit, jotka löytää rumastakin jotain nättiä. Jos ei ensi silmäyksellä, mutta pidempään katsomalla. :-)

• mies kylmästä
        ol_io kirjoitti:

Ystäväni on aivan hullaantunut Steven Seagalin näköisistä miehistä. Minua taas ei voisi vähempää kiinnostaa hänen näköinen mies. :-)

Ymmärsitkö ajatuksen?

Onhan Steven Seagal aika iso ja raamikas mies. Jos sille vaihtaisi sopivamman näköisen pään, eikö vieläkään kelpaisi? Ajan vain takaa sitä, että ei kuitenkaan ihan täysistä rumiluksista puhuta kun Cruisesta ja Seagullista puhutaan.

• ol_io kirjoitti:

Oon kyllä aatellut niin päin, että ompas komea mies. Mahtaako mulla olla mitään mahkuja tommoseen tai sitten yllättynyt, kun joku mun mielestä tosi kivan näköinen ja komea mies on lähestynyt mua kiinnostuneena. Että kuin se nyt musta kiinnostui? Mut sit mä olen ajatellut, että hei voihan sitä ainakin kokeilla onneaan.

Hyvällä tsäkällä sekin kiinnostuu minusta ja pääsen edes tutustumaan. Se miten siinä sitten lopulta käy, riippuu monesta tekijästä. :-)

Näin vanhempana taas en enää ole miettinyt noin vaikeesti. Tota ulkonäköä. Eiköhän se siinä toisessa silloin jotain nää, mistä kiinnostua kerta kiinnostumista osoittaa. Vaikka itte et ymmärtäiskään mitä helvettiä se voi olla, omassa alemmuudentunnossasi. :-)

hauskinta oikeastaan on vielä se. Että kun olen itse pitänyt jotain miestä tosi hyvännäköisenä ja ollut yllättynyt, että hän mun näköisestä ja oloisesta naisesta kiinnostuu. Ihan todella. Niin tämä mies on sitten jopa vielä, se joka todella on myös pitänyt mua ulkoisesti että henkisesti kauniina ja rakastettavana.

Toisin kun ne, joiden kohdalla en ole ollut häkeltynyt huomiosta.

Onhan Steven Seagal aika iso ja raamikas mies. Jos sille vaihtaisi sopivamman näköisen pään, eikö vieläkään kelpaisi? Ajan vain takaa sitä, että ei kuitenkaan ihan täysistä rumiluksista puhuta kun Cruisesta ja Seagullista puhutaan.

Ei sittenkään Seagal nappaa, vaikka vaihtaisi pään. On raamikkaita kyllä monen mallisia niitäkin. Eii toki, olet oikeasa. Ei täysistä rumiluksista puhuta ei. Mutta ne ns. täydet rumiluksetkin silti voi jollekin ihmiselle olla hyvinkin tärkeitä ja rakkaita, kun pääsee tutustumaan.

ihminen on jännä kapistus, että sillä on ulkonäön suhteen paljon ennakkoluuloja, ihan kaikilla jonkun verran. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Mutta kun johonkin ihmiseen tutustuu sitten kuitenkin, niin voikin huomata että vaikka pinta ei ole niin hurmaava, se sisin on sitäkin hurmaavampi. Ja siitä ihmisestä yksinkeraisesti alkaa tykkäämään vilpittömästi. Tai ainakin itse olen huomannut itsestäni tämmöisen piirteen.

Oon voinut ajatella kuten Seagalista ensi silmäyksellä, että eiii oo mun makuun. Mutta kun olen jostain syystä sitten tutustunut ihmiseen olen huomannut pitäväni ihmisestä luonteensa vuoksi ja jostain syystä myös ulkonäkö alkaa tuntua kivemmalle. :-)

• sfvbsfb
        ol_io kirjoitti:

Miten on mahdollista, että noin itseriittoinen ja itsevarma ihminen ei uskalla tehdä siirtoa? :-)

Hah! En minä nyt oikeasti niin itseriittoinen ole kuin millaisen kuvan tästä keskustelusta voi ehkä saada.
        Uskallan kyllä tehdä aloitteita. Mutta on monia syitä, miksi en ole onnistunut tekemään siirtoa silloin kun olen oikeasti ollut kiinnostunut. Ensinnäkään en kovin usein tapaa ns. ulkonäöllisesti oman tasoisiani naisia. Koska en ole baari-ihminen, eikä minulla ole sellaista työtä tai harrastusta jossa naisia tapaisi.
        Netistä taas tunnetusti on aika pitkälti mahdotonta löytää hyvännäköistä naista.

Toinen syy on se, että en ole hyvä smalltalkissa. Olen hyvää jutteluseuraa siinä vaiheessa kun ollaan treffeillä ja tutustutaan toiseen. Ja myös siinä vaiheessa kun ollaan jo suhteessa ja kaikesta voi puhua vapautuneesti.
        Mutta en ole koskaan ymmärtänyt smalltalkia. Siksi minun on vaikea lähestyä naisia.

Voisin listata enemmänkin syitä, mutta eipä tämä taida oikein enää liittyä keskustelun aiheeseen. Uskon kyllä että joskus vielä saan kerättyäni rohkeuteni oikealla hetkellä.

• ol_io kirjoitti:

Ei sittenkään Seagal nappaa, vaikka vaihtaisi pään. On raamikkaita kyllä monen mallisia niitäkin. Eii toki, olet oikeasa. Ei täysistä rumiluksista puhuta ei. Mutta ne ns. täydet rumiluksetkin silti voi jollekin ihmiselle olla hyvinkin tärkeitä ja rakkaita, kun pääsee tutustumaan.

ihminen on jännä kapistus, että sillä on ulkonäön suhteen paljon ennakkoluuloja, ihan kaikilla jonkun verran. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Mutta kun johonkin ihmiseen tutustuu sitten kuitenkin, niin voikin huomata että vaikka pinta ei ole niin hurmaava, se sisin on sitäkin hurmaavampi. Ja siitä ihmisestä yksinkeraisesti alkaa tykkäämään vilpittömästi. Tai ainakin itse olen huomannut itsestäni tämmöisen piirteen.

Oon voinut ajatella kuten Seagalista ensi silmäyksellä, että eiii oo mun makuun. Mutta kun olen jostain syystä sitten tutustunut ihmiseen olen huomannut pitäväni ihmisestä luonteensa vuoksi ja jostain syystä myös ulkonäkö alkaa tuntua kivemmalle. :-)

Se on niin kovin helppoa sanoa ihmisiä katsomalla, kuin karkkihyllyllä olis. Että ei näytä hyvälle, en tykkää. Mutta vasta kun maistaa karkkia ja ihmisen tapauksessa tutustuu toiseen, saattaakin havaita pitävänsä tyypistä. Jää ns. hyvä maku suuhun ihmisestä ja karkista. :-)

Aika paljon menee ennakkoluulojen vuoksi ohi suun, jos näin voidaan sanoa.

• sfvbsfb kirjoitti:

Hah! En minä nyt oikeasti niin itseriittoinen ole kuin millaisen kuvan tästä keskustelusta voi ehkä saada.
        Uskallan kyllä tehdä aloitteita. Mutta on monia syitä, miksi en ole onnistunut tekemään siirtoa silloin kun olen oikeasti ollut kiinnostunut. Ensinnäkään en kovin usein tapaa ns. ulkonäöllisesti oman tasoisiani naisia. Koska en ole baari-ihminen, eikä minulla ole sellaista työtä tai harrastusta jossa naisia tapaisi.
        Netistä taas tunnetusti on aika pitkälti mahdotonta löytää hyvännäköistä naista.

Toinen syy on se, että en ole hyvä smalltalkissa. Olen hyvää jutteluseuraa siinä vaiheessa kun ollaan treffeillä ja tutustutaan toiseen. Ja myös siinä vaiheessa kun ollaan jo suhteessa ja kaikesta voi puhua vapautuneesti.
        Mutta en ole koskaan ymmärtänyt smalltalkia. Siksi minun on vaikea lähestyä naisia.

Voisin listata enemmänkin syitä, mutta eipä tämä taida oikein enää liittyä keskustelun aiheeseen. Uskon kyllä että joskus vielä saan kerättyäni rohkeuteni oikealla hetkellä.

Aijjaa. :-D No siinä tapauksessa anteeksi epäilyni itseriittoisuudestasi. :-) Tuli tosiaan sellainen mutu fiilis, että aika ylväästi asennoidut itseesi suhteessa muihin ihmisiin. :-)

Mutta tosiaan täällä kirjainviidakossa äkkiä voi tulkita asioita väärinkin. Missäpä ei voisi, mutta täällä varsin usein. No mutta eihän kaikki naisetkaan ole smalltalk ihmisiä? Kai sulle muutkin asiat jotain merkkaa, kun ulkokuori?

• ol_io kirjoitti:

Aijjaa. :-D No siinä tapauksessa anteeksi epäilyni itseriittoisuudestasi. :-) Tuli tosiaan sellainen mutu fiilis, että aika ylväästi asennoidut itseesi suhteessa muihin ihmisiin. :-)

Mutta tosiaan täällä kirjainviidakossa äkkiä voi tulkita asioita väärinkin. Missäpä ei voisi, mutta täällä varsin usein. No mutta eihän kaikki naisetkaan ole smalltalk ihmisiä? Kai sulle muutkin asiat jotain merkkaa, kun ulkokuori?

Mietin vaan, että oletko sä niitä ihmisiä jotka jättää. Kun ulkonäkö syystä tai toisesta rupsahtaa. Vaikkapa vanhuuden tai sairastumisen myötä, ehkäpä onnettomuuden vuoksi? Joka lähtee kävelemään koskaa palaamatta, kun kumppani ei kaiken aikaa ole ottamassa botoxia huuleen tai silikooni poveen tms.? Tai kuumessa jaksa meikata itseään ja odotella miestään kotona satiinipaidassa sukkanauhat jalassa.

Tai kuten eräässä ohjelmassa avioehtona, että vaimoa ei saa rupsahtaa eikä lihoa. Mies ei vastaavasti saa mennä painoltaan yli 100 kg eikä alle 95. Tai tulee ero. :-)

• ol_io kirjoitti:

Mietin vaan, että oletko sä niitä ihmisiä jotka jättää. Kun ulkonäkö syystä tai toisesta rupsahtaa. Vaikkapa vanhuuden tai sairastumisen myötä, ehkäpä onnettomuuden vuoksi? Joka lähtee kävelemään koskaa palaamatta, kun kumppani ei kaiken aikaa ole ottamassa botoxia huuleen tai silikooni poveen tms.? Tai kuumessa jaksa meikata itseään ja odotella miestään kotona satiinipaidassa sukkanauhat jalassa.

Tai kuten eräässä ohjelmassa avioehtona, että vaimoa ei saa rupsahtaa eikä lihoa. Mies ei vastaavasti saa mennä painoltaan yli 100 kg eikä alle 95. Tai tulee ero. :-)

Ja siis mä toivon, että noihin vastataan, että se oli vaan huono vitsi. Ei oikeesti lähdetä kävelemään eikä oteta eroa noista syistä. Mut nyt tarttee mennä taas. :-)

• 89765
        mies kylmästä kirjoitti:

""Tai unohtavat, että jonkun silmissä olet upea ja toisen silmissä sussa ei ole mitään katsomisen arvoista."

Mun on vaikea ajatella ihmistä, jonka kohdalla tämä tosissaan pätisi. "

Itse ainakin ymmärrän tyystin tuon mitä ol_io kirjoitti... makuja kun on monia...

• sfvbsfb
        ol_io kirjoitti:

"Mietin vaan, että oletko sä niitä ihmisiä jotka jättää. Kun ulkonäkö syystä tai toisesta rupsahtaa."

Joo en ole sellainen ihminen. Nimenomaan, jos päätän olla naisen kanssa, niin sitten lupaukseni myös pitää. Avioliitto on minulle lupaus siitä että ollaan yhdessä kuolemaan asti. Juuri siksi se on iso päätös, enkä voi ketä tahansa ottaa puolisoksi. Olen vaimoni kanssa loppuun asti mitä ikinä tapahtuukin. Vaikka toisen naama palaisi tulipalossa tai mitä ikinä.

Haluan kuitenkin että silloin kun menen hänen kanssaan naimisiin, niin hän oikeasti on mielestäni se oikea, eikä minun tarvitse ajatella että tyydyn häneen, vaikka olisin voinut saada jonkun omasta mielestäni kauniimman jos olisin vain uskaltanut tehdä oikeassa tilanteessa aloitteen.

• sfvbsfb kirjoitti:

"Mietin vaan, että oletko sä niitä ihmisiä jotka jättää. Kun ulkonäkö syystä tai toisesta rupsahtaa."

Joo en ole sellainen ihminen. Nimenomaan, jos päätän olla naisen kanssa, niin sitten lupaukseni myös pitää. Avioliitto on minulle lupaus siitä että ollaan yhdessä kuolemaan asti. Juuri siksi se on iso päätös, enkä voi ketä tahansa ottaa puolisoksi. Olen vaimoni kanssa loppuun asti mitä ikinä tapahtuukin. Vaikka toisen naama palaisi tulipalossa tai mitä ikinä.

Haluan kuitenkin että silloin kun menen hänen kanssaan naimisiin, niin hän oikeasti on mielestäni se oikea, eikä minun tarvitse ajatella että tyydyn häneen, vaikka olisin voinut saada jonkun omasta mielestäni kauniimman jos olisin vain uskaltanut tehdä oikeassa tilanteessa aloitteen.

Mjoo. Tietyllä tavalla ymmärrän ajatuksesi ja tietyllä tavalla taas en. :-)

Tietysti jos avioliittoon aikoo olis suotavaa, että se kestää. Mutta ei siitäkään mitään hirttosilmukkaa tarvi tehdä, jos ei kestäkkään. Ei se ole kuitenkaan haudanvakavaa, jos eroaa vaikka kuinka oli aikeissa viettää loppuelämä yhdessä. Toki mä tiedän, että tässä on joillain hyvin vahvat vakaumukset ja periaatteet.

Tuo on taas aika erikoinen ajatus minusta. Että miettii, jos olisitkin voinut saada jonkun kauniimman?! Ei kohtaa yhtään mun ajatusmaailman kanssa, siksi ihmetys. Itsestä olis kamalaa miettiä pääni puhki kaiken aikaa uskallanko ryhtyä tämän kanssa suhteeseen, jos löytyskin vieläkin parempi tai kivemman näköinen.

Ite taas kuuntelen sisintäni ja merkkaa eniten se miten hyvin ollaan miehen kanssa samalla aallonpituudella. Jos mies tuntuu ymmärtävän mua hyvin ja elämänarvot ja ajatukset käy hyvin yksiin. Löytyy paljon yhteistä luonteesta jne. yhdessä oleminen ja eläminen tuntuu oikealta. Se on siinä. Ihan sama vaikka tulisi miljoona komeampaa miestä vastaan, ei se paina mitään siinä ns. "sielujen sympatiassa" joka on olemassa sen kumppanin kanssa, jonka kanssa elää.

Jos sä taas aina näät kauniimpia ja komeempia, etkä siksi uskalla asettua kenenkään kanssa edes tutustumaan, niin mistä sä voit tietää onko siellä kauniin kuoren alla sulle mitään annettavaa tai rakastettavaa, kun se pinta kuori? Minusta tossa on se vaara, että kuitenkin rakastut vaan kuoreen. Jos sitä vimmatusti vaan janoaa.

• sfvbsfb
        ol_io kirjoitti:

Mjoo. Tietyllä tavalla ymmärrän ajatuksesi ja tietyllä tavalla taas en. :-)

Tietysti jos avioliittoon aikoo olis suotavaa, että se kestää. Mutta ei siitäkään mitään hirttosilmukkaa tarvi tehdä, jos ei kestäkkään. Ei se ole kuitenkaan haudanvakavaa, jos eroaa vaikka kuinka oli aikeissa viettää loppuelämä yhdessä. Toki mä tiedän, että tässä on joillain hyvin vahvat vakaumukset ja periaatteet.

Tuo on taas aika erikoinen ajatus minusta. Että miettii, jos olisitkin voinut saada jonkun kauniimman?! Ei kohtaa yhtään mun ajatusmaailman kanssa, siksi ihmetys. Itsestä olis kamalaa miettiä pääni puhki kaiken aikaa uskallanko ryhtyä tämän kanssa suhteeseen, jos löytyskin vieläkin parempi tai kivemman näköinen.

Ite taas kuuntelen sisintäni ja merkkaa eniten se miten hyvin ollaan miehen kanssa samalla aallonpituudella. Jos mies tuntuu ymmärtävän mua hyvin ja elämänarvot ja ajatukset käy hyvin yksiin. Löytyy paljon yhteistä luonteesta jne. yhdessä oleminen ja eläminen tuntuu oikealta. Se on siinä. Ihan sama vaikka tulisi miljoona komeampaa miestä vastaan, ei se paina mitään siinä ns. "sielujen sympatiassa" joka on olemassa sen kumppanin kanssa, jonka kanssa elää.

Jos sä taas aina näät kauniimpia ja komeempia, etkä siksi uskalla asettua kenenkään kanssa edes tutustumaan, niin mistä sä voit tietää onko siellä kauniin kuoren alla sulle mitään annettavaa tai rakastettavaa, kun se pinta kuori? Minusta tossa on se vaara, että kuitenkin rakastut vaan kuoreen. Jos sitä vimmatusti vaan janoaa.

"Ei se ole kuitenkaan haudanvakavaa, jos eroaa vaikka kuinka oli aikeissa viettää loppuelämä yhdessä."

Ei ehkä haudanvakavaa, mutta hyvin vakavaa kuitenkin. Tässä asiassa minulla on vahvat vakaumukset ja periaatteet. Juuri siksi en hyppää suhteeseen kenen kanssa vain.

"Itsestä olis kamalaa miettiä pääni puhki kaiken aikaa uskallanko ryhtyä tämän kanssa suhteeseen, jos löytyskin vieläkin parempi tai kivemman näköinen."

Joo, ei se mukavaa olekaan, varsinkin kun inhoan antaa pakkeja. Mutta toisaalta ei minulla ole mitään sellaista asennetta, että "aina voi löytää kauniimman". On olemassa tietty raja tai ns. taso jonka ylittäneitä en enää aseta mihinkään kauneusjärjestykseen, koska he ovat kaikki tarpeeksi hyvännäköisiä.

"Ite taas kuuntelen sisintäni ja merkkaa eniten se miten hyvin ollaan miehen kanssa samalla aallonpituudella"

Tavallaan ymmärrän kyllä, mutta rehellisesti sanottuna en ole koskaan vielä tavannut naista joka olisi ollut jotenkin häiritsevästi eri aaltopituudella kanssani. En tiedä, olenko sitten vain niin helppo ihminen.

"Jos sä taas aina näät kauniimpia ja komeempia, etkä siksi uskalla asettua kenenkään kanssa edes tutustumaan, niin mistä sä voit tietää onko siellä kauniin kuoren alla sulle mitään annettavaa tai rakastettavaa, kun se pinta kuori?"

Olenhan mä tutustunut joihinkin itseäni ulkonäöllisesti ns. alempitasoisiin naisiin elämäni aikana. Mukavia ihmisiä.
        Olisi kiva tutustua myös ns. oman tasoisiin, mutta niitä on harvemmassa. Varmasti heidänkin joukossaan on paljon mukavia ihmisiä.
        Yritän olla rakastumatta pelkkään kuoreen.

• älä muuta väitä
        sfvbsfb kirjoitti:

"Ei se ole kuitenkaan haudanvakavaa, jos eroaa vaikka kuinka oli aikeissa viettää loppuelämä yhdessä."

Ei ehkä haudanvakavaa, mutta hyvin vakavaa kuitenkin. Tässä asiassa minulla on vahvat vakaumukset ja periaatteet. Juuri siksi en hyppää suhteeseen kenen kanssa vain.

"Itsestä olis kamalaa miettiä pääni puhki kaiken aikaa uskallanko ryhtyä tämän kanssa suhteeseen, jos löytyskin vieläkin parempi tai kivemman näköinen."

Joo, ei se mukavaa olekaan, varsinkin kun inhoan antaa pakkeja. Mutta toisaalta ei minulla ole mitään sellaista asennetta, että "aina voi löytää kauniimman". On olemassa tietty raja tai ns. taso jonka ylittäneitä en enää aseta mihinkään kauneusjärjestykseen, koska he ovat kaikki tarpeeksi hyvännäköisiä.

"Ite taas kuuntelen sisintäni ja merkkaa eniten se miten hyvin ollaan miehen kanssa samalla aallonpituudella"

Tavallaan ymmärrän kyllä, mutta rehellisesti sanottuna en ole koskaan vielä tavannut naista joka olisi ollut jotenkin häiritsevästi eri aaltopituudella kanssani. En tiedä, olenko sitten vain niin helppo ihminen.

"Jos sä taas aina näät kauniimpia ja komeempia, etkä siksi uskalla asettua kenenkään kanssa edes tutustumaan, niin mistä sä voit tietää onko siellä kauniin kuoren alla sulle mitään annettavaa tai rakastettavaa, kun se pinta kuori?"

Olenhan mä tutustunut joihinkin itseäni ulkonäöllisesti ns. alempitasoisiin naisiin elämäni aikana. Mukavia ihmisiä.
        Olisi kiva tutustua myös ns. oman tasoisiin, mutta niitä on harvemmassa. Varmasti heidänkin joukossaan on paljon mukavia ihmisiä.

Usko kuitenkin siihen että jokainen rakastuu tavallaan ensimmäiseksi ulkoiseen olemukseen.

• älä muuta väitä kirjoitti:

Usko kuitenkin siihen että jokainen rakastuu tavallaan ensimmäiseksi ulkoiseen olemukseen.

Oon kyllä hiukan eriävää mieltä tästäkin. Johtuu ehkä omasta päinvastaisesta kokemuksesta. Ensin ihastuu ajatuksiin ja vasta sitten ulkokuoreen. :-)

• sfvbsfb kirjoitti:

Mullakin on ollut hyvinkin vakavia periaatteita, joista sitten iän myötä ja elämänkokemuksen myötä olen päättänyt tinkiä. Ihan vaan omaa psyykeäni säästäen. Tai huomattuani, että ihan perseestä jurnuttaa jotain periaatetta ilman järkevää syytä. Mutta ei niistä enempää.

Elämä kasvattaa. Ketä mitenkin.

Mä taas olen enimmäkseen törmännyt eri aalloilla surffaaviin. Pintapuolin olis voinut ollakin ihan jees, mutta kun ajatusmaailmat ei kohtaa tarpeeksi. Hiihdellään eri latuja ja eri suuntiin juttuja on ollut. Mulle se on pahempi miinus, kun se kuori.

Mua toi taso jaksaa huvittaa. Sori, se vaan kuulostaa edelleen tekemällä tehdyltä. :-)

• ol_io kirjoitti:

Oon kyllä hiukan eriävää mieltä tästäkin. Johtuu ehkä omasta päinvastaisesta kokemuksesta. Ensin ihastuu ajatuksiin ja vasta sitten ulkokuoreen. :-)

Ensin ihastuin siis piti kirjoittaa. Toki monesti ollaan olosuhteissa missä toinen tavataan nokikkain. Eli silloin se ulkonäkö ja olemus kiinnittää ekana tietysti huomiota. Silloin ilmanmuuta ensivaikutelmalla on väliä, kun et vielä tiedä mitä siellä pääkopassa liikkuu. Mutta vaikka olis kuinka komea mies, jos ne ajatukset ei nappaa, ei se mieskään nappaa.

Hyvin usein se menee noin. Päältä kaunis mutta...piip.

Rakkaudesta en puhuis ennen, kun tuntee toisen kunnolla.

• totuus täältä

Naiset ei uskalla täältä mitään rakkautta hakea ja sitä paitsi niillä kaikilla on ulkonäkö vaatimuksia vaikka itse niistämonet ovat rumia läskejä, niin siltin etsivät itse täydellistä miestä vaikka itse eivät ole lähelläkään täydellistä.

• Täydellistä ole olemassakaan, kun satukirjoissa. :-)

• ol_io kirjoitti:

Täydellistä ole olemassakaan, kun satukirjoissa. :-)

Paisti tietysti ellei hyväksy, että epätäydellisyys on täydellistä. Kunhan se tuntuu hyvälle. :-)

• ATMaster

Kyllähän sitä on pyyteettömästi rakkautta yritetty jakaa, kukaan ei vain halua ottaa vastaan. Rakkaus on kai vain liian vaativaa minunlaiselle ihmiselle, en osaa antaa tai ottaa vastaan. Pelkkänä sananakin "rakkaus" on niin voimallinen, että huh huh. Ei kai se mikään ihmekkään, että joudun sitten viettämään loppuelämäni eristyksissä muista. Noh, onneksi olen jo ehtinyt olemaan yksinäni nämä kaikki vuodet, niin on ehtiny kivettää sydämmensä ja ei tunnu niin pahalta tämä tulevaisuus, vaikka taidankin päättää elämäni ennen aikojaan tylsyyden takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2062
    2. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      155
      1956
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      26
      1836
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      12
      1123
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      971
    6. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      85
      939
    7. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      865
    8. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      113
      816
    9. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      50
      804
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      32
      775
    Aihe