http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/109591-alykas-ihminen-juo-enemman-alkoholia-kuin-tyhma-–-syy-loytyi
älykkyyteni on
11
101
Vastaukset
- mungomeloni
Eli suurimmat deekut ovat älykkäimpiä? Epäilen tätä vähän.
- todistettu
Voisin minäkin hieman epäillä, varsinkin kun tutkimus on tehty Briteissä (juoppoja kaikki, tosin kaikki ei todellakaan älykkäitä) ja Yhdysvalloissa (tyhmyys on tiivistynyt).. Joten odotellessa suomalaista tutkimusta..
- Joopa joo
Helsingin Hakaniemi ja sillanalustat on täynnä niitä älykkäitä sitten. Sinne vain rantojen miehistä valkkaamaan se kaikkein fiksuin älykkö.
- No
Tuossahan oli, että lapsuudessaan ovat olleet älykkäitä. Kyllähän ne aivosolut ryyppäämällä saa tuhottua.
Heheh. Evoluutiopsykologi Satoshi Kanazawan tuotoksia jälleen. En usko että tuo ihan pitää paikkaansa, mahtaa miehellä ollut huono päivä.
- ................
Kuka rahoitti tutkimuksen? :) Älykkään tai paremminkin hyvin rationaalisen ihmisen elämä on varmasti stressaavaa, mikä selittänee rentoutumisen tarpeen.
- todistettu
Juuri siinähän se pointti onkin. Tyhmä ei mieti-> ei stressaannu-> ei juo
Viisas miettii-> stressaantuu-> juo ->tulee morkkis -> miettii lisää -> kierre on alkanut"Viisas miettii-> stressaantuu-> juo ->tulee morkkis -> miettii lisää -> kierre on alkanut "
Tuota saattaisi tapahtua joillekin, mutta en lähtisi yleistämään. Eivät kaikki älykkäät ihmiset sentään juo, tuskin edes suurin osa heistä. Vaikka viina maistuisi, kuten Richard Feynmanille, niin todellinen älykkö jättää viinan kuitenkin väliin, kuten Richard Feynman myös teki.- laamen
Viina on viisasten juoma, muttei se tainnut ihan tätä tarkoittaa? Minä olen tyhmä, paljon miettivä pitkäaikaistyötön, mutta näköjään itsehillintä on parempi kuin viisailla. Tyhmätkin voi miettiä, vaikka periaatteessa meillä ei ole siihen oikeutta, koska mietintöjemme lopputulokset eivät paranna yhteiskuntaa millään tasolla.
- rapajuoppo
Vaikka ryyppäisitte kaksi viikkoa putkeen ja olisitte pienissä 24/7 niin sehän ei vielä tee teistä älykkäitä.
- vcxxvcx
Tieto lisää tuskaa ja siksi pitää välillä nollata. Tyhmällä on aina keveää.
Tosin en kyllä minäkään usko, että alkoholistit olisivat mitenkään kovin älykkäitä ihmisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202062
- 1551956
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h261816Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue121113- 49971
- 85939
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To23865- 112811
Minä tunnen sinut
Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell50794Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon32765