Sinkkuna on mukavaa.

tyytyväinenN

Ennen etsin parisuhdetta jatkuvasti ja olin sitä mieltä, että voin olla täysin onnellinen vain parisuhteessa. Muutaman lyhyen ja sydämen särkeneen suhteen jälkeen rupesin mietiskelemään, mikä järki siinä on?

Ihastumisessa on hirveitä pelkotiloja, samoin suhteen alussa. Lisäksi on paineita ulkonäöstä, "muistinkohan ajella säärikarvat tänään"-tyyppisiä asioita, ylipäänsä kaikkea stressaavaa.

Nyt on vapauttavaa kun en edes hae ketään, ei tarvitse epätoivon vimmalla pyöriä baareissa tai nettitreffeillä. Hengailen töiden jälkeen kavereiden kanssa tai kotona kissan kanssa. Näin voisin elää vaikka loppuikäni.

Nauttikaa ihmiset sinkkuilusta!

26

306

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfsaaaaaf

Kerro kissalles. Ei kiinnosta.

• tyytyväinenN

Mua ei kiinnosta, kiinnostaako sua. Ihmettelen van miksi niin moni on niin epätoivoinen löytämään kumppanin kun voi nauttia elämästä ilmankin. Yritän tässä vaan sanoa ihmisille, että yksin voi olla kivaa. Ja mitä siitä, vaikka sukulaiset yms. ihmettelevät, ettei ole kumppania. Eläkää omaa elämäänne!

• sawf
        tyytyväinenN kirjoitti:

Mua ei kiinnosta, kiinnostaako sua. Ihmettelen van miksi niin moni on niin epätoivoinen löytämään kumppanin kun voi nauttia elämästä ilmankin. Yritän tässä vaan sanoa ihmisille, että yksin voi olla kivaa. Ja mitä siitä, vaikka sukulaiset yms. ihmettelevät, ettei ole kumppania. Eläkää omaa elämäänne!

Näiden hemmojen tapauksessa kyse ei ole siitä, etteivätkö he voisi elää yksin. Heidän tapauksessa kyse on siitä, että kun naapurilla ja kaverillakin on muija niin itselläkin pitäisi olla. Mielellään myös vähän parempi, kuin muilla että saisi tuntea olevansa jonkinsortin kuningas.

• tyytyväinenN kirjoitti:

Niin, naiset eivät ole niin epätoivoisia löytämään ketään. Näissä Helsingin maisterisinkkunaisissa on paljon huolettomasti ja leveästi eläileviä, joilla ei ole varsinaista tarvetta hankkia lapsia, kun heiltä ei jää mitään edes perittäväksi. Kaikki menee matkusteluun, vaatteisiin, ravintoloihin ja vuokriin (eivät viitsi edes hankkia omistusasuntoa).

• tyytyväinenN
        m36-intj kirjoitti:

Niin, naiset eivät ole niin epätoivoisia löytämään ketään. Näissä Helsingin maisterisinkkunaisissa on paljon huolettomasti ja leveästi eläileviä, joilla ei ole varsinaista tarvetta hankkia lapsia, kun heiltä ei jää mitään edes perittäväksi. Kaikki menee matkusteluun, vaatteisiin, ravintoloihin ja vuokriin (eivät viitsi edes hankkia omistusasuntoa).

Omalla kohdallani voin sanoa, että olen pienipalkkainen, reissailusta ja muusta on turha edes haaveilla, elelen kädestä suuhun. Niin ja asun Lapissa. Silti, olen onnellinen näin. Ei sitä materiaa tarvitse liikaa olla.

• mitä valitat?
        m36-intj kirjoitti:

joo ,miksi halveksut, miksi niiden naisten pitäisi ankeilla elämässään? Ja ei ole ketään, kehen sitä rahaa tuhlaisi, mitä merkitystä sinulla on jonkun omistusasunnolla helsingissä vai ei. Mitä siitä mihin ne rahat menee, se ei sun elämää hetkauta, tuhlas ne tai pisti makaamaan tilille, sillä ei ole sullekaan väliä.
        Joten turha moralisoida. Ei sinkkunaisilla ole välttämättä muuta tekemistä, jotkut vois haluta perheeseen panostaa, mutta jos suomessa on miljoona sinkkua, niin on siellä montakin jotka sitä ei ole löytänyt.

Että ankeilemaanko tässä pitäisi oikein käskystä pitäen alkaa? Ja kun ei ole lapsia, niin kenelle mitään rahoja säästämäänkään. Sitäpaitsi muistutan, että miehet tienaa silti edelleen enemmän kuin naiset.

• fdggfffdhdf
        sawf kirjoitti:

Näiden hemmojen tapauksessa kyse ei ole siitä, etteivätkö he voisi elää yksin. Heidän tapauksessa kyse on siitä, että kun naapurilla ja kaverillakin on muija niin itselläkin pitäisi olla. Mielellään myös vähän parempi, kuin muilla että saisi tuntea olevansa jonkinsortin kuningas.

Vakipimpin takia miehillä on nainen.

• dsfsdfsdyre

Sinkkuna on todella mukava elää. Ei ole kukaan nalkuttamassa, eikä tarvitse tehdä kompromisseja tai tavata naisen typeriä sukulaisia. Seksiä saa tarvittaessa vaikka rahalla, läheisyyttä ei tämä mies kaipaa.

Rahat säästyy paremmin kun ei ole naista tuhlaamassa rahojaan eikä ole ostamassa kenkiä ja kaikkea turhaa roinaa kotiin.

Ei tarvitse pelätä että joku tulisi tuikkaamaan leipäveitsen rintaan...

• Ole onnellinen ja

nauti tuosta nykyisestä elämänvaiheestasi. Et ole vielä kohdannut vielä sitä oikeaa ja persoonasi muodostumiselle tekee hyvää tutustua ensin kunnolla itseesi.

Alä kuitenkaan parantele särkynyttä sydäntäsi kymmeniä vuosia, koska sitten kun ikää alkaa tulla 60 ja olet yhä kissa nro 2 - 4 kanssa kahden, saatat miettiä olisiko ollut parempi tavanomaisessa parinmuodostusiässä tehdä jotain toisin. ;)

• tyytyväinenN

Juuh, nautiskelen tästä fiiliksestä kun olen tajunnut etten tarvi ketään ollakseni onnellinen. Olen aika hyvin tutustunut itseeni, olen kuitenkin 26-vuotias ja läpikäynyt vakavan masennuksen. Ja siihen särkyneeseen sydämeen, mikä on mennyt, on mennyt, ja nyt tajuan ettei minun tarvitse tyytyä huonoon suhteeseen. Tämä on mahtava fiilis. Olen onnellinen yksin niin voin olla ja ottaa vastaan mitä tuleman pitää. :)

• dfgdgdfgfdg
        tyytyväinenN kirjoitti:

Juuh, nautiskelen tästä fiiliksestä kun olen tajunnut etten tarvi ketään ollakseni onnellinen. Olen aika hyvin tutustunut itseeni, olen kuitenkin 26-vuotias ja läpikäynyt vakavan masennuksen. Ja siihen särkyneeseen sydämeen, mikä on mennyt, on mennyt, ja nyt tajuan ettei minun tarvitse tyytyä huonoon suhteeseen. Tämä on mahtava fiilis. Olen onnellinen yksin niin voin olla ja ottaa vastaan mitä tuleman pitää. :)

Niinpä. Hienoa kun voi käydä esim baareissa ja tapailla sinkkunaisia ja ottaa vastaan mitä tuleman pitää. Pitää kuitenkin olla varovainen ettei törmää väkivaltaisiin tappajanaisiin, tai rahan perässä oleviin pimuihin.

• tyytyväinenM

En mäkään hae ketään. Sinkkuna ollaan varmaan loppuelämä.

• Myös tyytyväineN

Voihan sitä seurustella, mutta en missään nimessä muuttaisi yhteen asumaan.

• dfgdfdhdfhdh

Samat sanat. En ikinä muutaisi naisen kanssa yhteen asumaan. Parempi jos on useampi nainen samaan aikaan...

• dukvn

Mukaonnelliset sinkut tulevat sinkkupalstalle leijumaan teennäisellä onnellaan. Oikeasti onnelliset sinkut eivät lue tätä palstaa, vielä vähemmän kirjoittavat tänne.

• tyytyväinenN

Usko pois, olen oikeasti onnellinen. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen oikeasti onnellinen sinkkuna. Sen ahaa-elämyksen saatuani vain halusin jakaa onneni. Kukaan ystävistäni ei ymmärrä miten voin olla sinkkuna onnellinen, kaikki ovat parisuhteissa tahoillaan. Se, että kirjoitin tänne, johtuu siitä, että pyörin täällä keskustelupalstoilla lueskelemassa juttuja samalla kun surffaan muualla netissä.

• miesss5
        tyytyväinenN kirjoitti:

Usko pois, olen oikeasti onnellinen. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen oikeasti onnellinen sinkkuna. Sen ahaa-elämyksen saatuani vain halusin jakaa onneni. Kukaan ystävistäni ei ymmärrä miten voin olla sinkkuna onnellinen, kaikki ovat parisuhteissa tahoillaan. Se, että kirjoitin tänne, johtuu siitä, että pyörin täällä keskustelupalstoilla lueskelemassa juttuja samalla kun surffaan muualla netissä.

"Kukaan ystävistäni ei ymmärrä miten voin olla sinkkuna onnellinen, kaikki ovat parisuhteissa tahoillaan."

Eli suurin osa naisista haluaa sittenkin suhteen. Kiitos tästä.

• Psykiatri_

Miehen on vaikeampi olla yksin, koska miehiä panettaa ja pitäisi saada sitä pillua säännöllisesti. Nainen voi olla vaikka koko elämänsä ilman seksi ja silti olla tyytyväinen. Mies kärsii pillunpuuttesta ja tämä voi saada aikaa ahdistusta, itsetuhoisuutta, alkoholismia.

• kjyqay

Naisen on niin paljon helpompi elää tuolla tavalla. Koska nainen voi turvautua siihen ajatukseen että ehkä se mies jossain välissä jostain kuitenkin elämään loppujen lopuksi tulee. Mies ei voi ajatella noin, koska naiset eivät tee aloitteita.
      Mies on kokonaan itse vastuussa siitä löytääkö kumppanin vai ei. Jos mies ei tee mitään asian eteen, hän joutuu ihan oikeasti elämään elämänsä yksin. Tuskin sinäkään oikeasti haluat jäädä yksin, vaikka sanotkin että näin voisi elää vaikka loppuiän.
      Tuo stressitön elämä ehkä tuntuu hyvältä juuri tällä hetkellä, mutta jossain välissä heräät taas todellisuuteen.

Unohdat ilmeisesti sen, että sitten kun on hyvässä parisuhteessa, ei enää tarvitse samalla tavalla huolehtia siitä muistaako ajaa säärikarvat. Ei se parisuhde siihen kaadu.
      Hyvä parisuhde on niin paljon parempaa kuin sinkkuelämä voi koskaan olla.

• Kotiseudun tyypit

No niin nyt onkin hyvä aika alkaa puhua aiheesta, josta ei ole puhuttu, eli voiko nuori mies mennä yksin risteilylle!

• sillitrooli

"Ihastumisessa on hirveitä pelkotiloja, samoin suhteen alussa. Lisäksi on paineita ulkonäöstä, "muistinkohan ajella säärikarvat tänään"-tyyppisiä asioita, ylipäänsä kaikkea stressaavaa."

Sen takia parisuhteessa pitäisikin päästä mahdollisimman nopeasti vakiintuneen parisuhteen moodiin, jossa tuollaisia ei mietitä eikä hiostella. Ongelma on naiset. Naiset eivät halua, että suhteessa siirrytään parissa kuukaudessa vakiintuneeseen moodiin. Naiset haluavat, että mies vaikka vuodenkin jälkeen yhä uudelleen ja uudelleen valloittaa naisensa ja on varpaillaan. Useimmat suhteeni ovat loppuneet juuri tämän naisten sitoutumiskyvyttömyyden takia. Suhteet ovat näennäisesti loppuneet eri tavoin, mutta käytännössä, vähän syvempää katsoen, lähes aina syy on ollut se, että nainen on halunnut, että yhä uudestaan ja uudestaan todistan hänelle olevani joku unelmaprinssi.

• tyytyväinenN

Olen ollut vakiintuneessa parisuhteessa. Ei ole tarvinnut miehen "valloittaa" minua yhä uudelleen. Masennuksen jälkeen vain olen alkanut nauttimaan omasta seurastani niin paljon, etten kaipaa suhdetta. Kyllähän seksi toki olisi kivaa, mutta yhden yön jutut ovat niin ei-kiitos, että mieluummin olen oman käden oikeudella. Muutoin elämä on varsin mallillaan. Kohta laitan hyvän leffan pyörimään ja otan vähän punaviiniä.

• Osa tarinaa

Suosittelen sinulle kyllä pysymäänkin poissa ihmissuhteesta jos sinulle kyse on siinä seksistä.

Itselläni taas on miehenä se ongelma että sitä kaipaa ennen kaikkea läheisyyttä ja että toisen kanssa voisi viettää aikaa luontevasti sekä toista huomioiden tavalla joka nyt vain ei luonnistu kavereiden kanssa olivatpa mitä sukupuolta tahansa.

Se antaisi myös elämälle merkitystä kun osan siitä omasta ajasta ja energiasta voisi käyttää toiseen ihmiseen.

Ongelmana vain on se etten varmaan sovellu kovinkaan monen kanssa yhteen ja samanlaisia tuntemuksia on kuin sinulle ollut että on mahdoton stressi päällä varsinkin suhteen alussa ja tiedätkö mitä?
        Naiset eivät pidä miehestä joka tuntee ja stressaa heistä vaan he haluavat aina rennon ja itsevarman miehen eli vaikka vähemmän tuntevan ja välinpitämättömämmän.

Tämän vuoksi suhteeni ovat olleet sitten naisten kanssa jotka eivät sovi itselle vaan ovat olleet vain ihan kivoja ja sitä kautta suhteen jatkaminen on ollut todella typerää molempia osapuolia ajatellen.

Samalla kun luottamus naisiin on mennyt myös nähden muiden miesten kohtaloita sekä parisuhteita ja tuntien naisia myös tuttavina niin tämä ajaa kohti enemmän sellaista sinkkuutta jossa ei enää etsitä parisuhdetta eikä etsitä myöskään sitä sopivaa.

Miehelle se merkitsee kuolemaa koska jos et ole aktiivinen olet käytännössä poissa pelistä.

Sinä naisena voit levättyäsi ja hemmoteltuasi itseäsi tuoda itseäsi esille vähän enemmän ja joku mies ehkä yrittää. Sitten vain valitset sen joka "vie jalat alta".

Siltä se vaikuttaa miten nämä hommat menee.

Itse uskon vaikken varsinaisia pelkotiloja kohtaakaan naisten kanssa että stressi vähentyy jos tapaa sillä tavoin sopivan naisen joka ymmärtää ja hyväksyy sinut alusta lähtien.

Sellaisen naisen löytäminen jos ei luovu kaikista omista kriteereistä mitä naiselle asettaa on vain nykyään hyvin vaikeaa koska miehen pitää päteä ja väkisin iskeä sekä mahdollisesti kukkoilla että nainen kiinnostuisi.

Mutta lyhyestä virsi kaunis, itse olen päätynyt siihen ratkaisuun että en varmaankaan jaksa elää ilman tuota merkitystä elämässä kun sinkkuna olen ollut lähes koko aikuiselämäni joten etsin jatkossa seurani ulkomailta.

Naiset täällä kun ovat joko epäsopivia tai sitten aivan liian tyytyväisiä näköjään ilman parisuhdetta (jota pitää korostaa koko ajan että oikeastaan kukaan ei heille kelpaa => miesten stressi vain lisääntyy) elleivät sitten satu olemaan parisuhderiippuvaisia jotka vaihtavat partnereita kuin sukkia.

• tyytväinenN
        Osa tarinaa kirjoitti:

Suosittelen sinulle kyllä pysymäänkin poissa ihmissuhteesta jos sinulle kyse on siinä seksistä.

Itselläni taas on miehenä se ongelma että sitä kaipaa ennen kaikkea läheisyyttä ja että toisen kanssa voisi viettää aikaa luontevasti sekä toista huomioiden tavalla joka nyt vain ei luonnistu kavereiden kanssa olivatpa mitä sukupuolta tahansa.

Se antaisi myös elämälle merkitystä kun osan siitä omasta ajasta ja energiasta voisi käyttää toiseen ihmiseen.

Ongelmana vain on se etten varmaan sovellu kovinkaan monen kanssa yhteen ja samanlaisia tuntemuksia on kuin sinulle ollut että on mahdoton stressi päällä varsinkin suhteen alussa ja tiedätkö mitä?
        Naiset eivät pidä miehestä joka tuntee ja stressaa heistä vaan he haluavat aina rennon ja itsevarman miehen eli vaikka vähemmän tuntevan ja välinpitämättömämmän.

Tämän vuoksi suhteeni ovat olleet sitten naisten kanssa jotka eivät sovi itselle vaan ovat olleet vain ihan kivoja ja sitä kautta suhteen jatkaminen on ollut todella typerää molempia osapuolia ajatellen.

Samalla kun luottamus naisiin on mennyt myös nähden muiden miesten kohtaloita sekä parisuhteita ja tuntien naisia myös tuttavina niin tämä ajaa kohti enemmän sellaista sinkkuutta jossa ei enää etsitä parisuhdetta eikä etsitä myöskään sitä sopivaa.

Miehelle se merkitsee kuolemaa koska jos et ole aktiivinen olet käytännössä poissa pelistä.

Sinä naisena voit levättyäsi ja hemmoteltuasi itseäsi tuoda itseäsi esille vähän enemmän ja joku mies ehkä yrittää. Sitten vain valitset sen joka "vie jalat alta".

Siltä se vaikuttaa miten nämä hommat menee.

Itse uskon vaikken varsinaisia pelkotiloja kohtaakaan naisten kanssa että stressi vähentyy jos tapaa sillä tavoin sopivan naisen joka ymmärtää ja hyväksyy sinut alusta lähtien.

Sellaisen naisen löytäminen jos ei luovu kaikista omista kriteereistä mitä naiselle asettaa on vain nykyään hyvin vaikeaa koska miehen pitää päteä ja väkisin iskeä sekä mahdollisesti kukkoilla että nainen kiinnostuisi.

Mutta lyhyestä virsi kaunis, itse olen päätynyt siihen ratkaisuun että en varmaankaan jaksa elää ilman tuota merkitystä elämässä kun sinkkuna olen ollut lähes koko aikuiselämäni joten etsin jatkossa seurani ulkomailta.

Naiset täällä kun ovat joko epäsopivia tai sitten aivan liian tyytyväisiä näköjään ilman parisuhdetta (jota pitää korostaa koko ajan että oikeastaan kukaan ei heille kelpaa => miesten stressi vain lisääntyy) elleivät sitten satu olemaan parisuhderiippuvaisia jotka vaihtavat partnereita kuin sukkia.

En kiellä, etteikö välillä iskisi halipula. Mutta mulla on kuitenkin kissa, joka on melkoisen hellyydenkipeä yksilö itsessään.

• Toinen tyytyväinen

Ihastuneena on mukavaa. Ajatukset ja askeleet ovat höyhenenkevyitä, eikä milläään malttaisi odottaa seuraavaa tapaamista. :)

• Osa tarinaa

Ole onnellinen, edellinen kerta kun noin tunsin taisi olla joskus 13v.

Sen jälkeen koska ihastun niin hitaasti niin kaikki ihastumiset ovat päättyneet stressin jälkeen tuskaan.

Parisuhteissa olen ollut naisten kanssa joita kohtaan en ole tuntenut paljon mitään muuta kuin satunnaista lämpöä.

Vähän vittumaista kun tajuaa ettei aikuisiällä ole koskaan ole onnellisesti ollut ihastunut tai koskaan rakastunut.

Toisaalta sitä mitä ei saa ei voi myöskään antaa. Voi olla mahdollista etten osaa enää ihastua enkä rakastua ja ehkä en myöskään rakastaa.

Ole siis hyvin onnellinen.

Vähän kuin terve ihminen ei tajua miten onnellinen pitäisi olla ennen kuin on sairas.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2062
    2. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      155
      1956
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      26
      1816
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      12
      1113
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      971
    6. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      85
      939
    7. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      865
    8. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      112
      811
    9. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      50
      794
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      32
      765
    Aihe