Ajoin eilen pyörälläni, jossa on tuplapistosuojatut renkaat. Huomasin eturenkaassa nastan, jonka poistin välittömästi. Ihme ja kumma - rengas ei vuotanut! Nastoja laittava huligaani sai kokea suuren pettymyksen! Tosin tuplapistosuojattu rengas on paksumpi ja raskaampi ajettava, mutta viehän sisärenkaan vaihto tai paikkauskin aina aikaa, mikä myös pidentää matka-aikaa. Tuplapistosuojatut renkaat ovat syönneet keskinopeutta vain yhden kilometrin verran. Vaikutus on siis päivän pyöräretkellä vain noin puoli tuntia.
Tuplapistosuojaus
7
210
Vastaukset
Siis renkaat laskee keskinopeutta vain 1km/h ja se vaikuttaa päivän ajossa puolituntia.
Näköjään tulee paljon ajettua, että se puolituntia tulee, kun
20km/h ja 10h tekee 200km.
Nyt se ajetaan 19km/h nopeudella ja aikaa kuluu 10h ja 32min.
Jos ajaa 20km/päivä, niin muutos olisi 3min, mutta alkuperäinen kirjoittaja ei niin lyhyttä lenkkkiä aja...- Isi ajaa hiljaa
Parin tunnin lenkki 5 km/h. Pistosuojatut renkaat alle ja aikaa kuluu 2,5 tuntia, nopeus 4 km/h.
- ripax
Kyllä ajan päivän aikana jopa yli 200km kesäaikaan pyörälenkillä en kuitenkaan päivittäin. Paljonkohan käytätte aikaa rengasrikkojen korjaukseen vuodessa? Itse olen käyttänyt yksinkertaisella pistosuojauksella noin 30min kahdessa vuodessa. Kaksinkertainen pistosuojaus on ollut minulla käytössä vasta 1 000km:n verran ja ajallisesti pari kuukautta. Ehkä rengasrikot jäävät joksikin aikaa historiaan?
Eiköhän ne kilometrit "aja" kiven murut renkaisiin eikä tunnit. Noin hitaalla ajolla saattaisi mennä pelkässä hiekoitussepelissäkin pitkiä matkoja, kun hiertäminen on vaatimatonta = pienet voimat viemässä kiven muruja renkaasta läpi.
- aasinsilta
No kerron sitten oman kokemukseni tässä.Koskien pistosuojattua sisäkumia,( Biltema myy, saksalaisvalmisteinen).
Asensin sähköpyörääni tällaisen.Mutta vaikeus tuli kun piti laittaa ilmaa renkaaseen.Ventteltappi on niin lyhyt ettei ilmaa saa laitettua.Vanne on kaksoisseinämäinen alumiini.Venttiili tavallinen auton venttiili.
Aikani käsipumppua sorvattuani,sain ilmaa renkaaseen.Siinä sitten pyörä väärinpäin ollessa, kokeilin renkaan tasapainoa polkimista pyöräytellen.Rengas oli niin epätasapinoinen että jo pienessä nopeudessa pyörä alkoi hppiä.Sisääkumin litku oli ilmeisesti kiinteytynyt yhteen paikkaan.
Mutta enkö vaan hankkinutkin .....pistosuojatun sisäkummin. - putkikamelikuski
Mulla ollut kulkuvälineessä jo 5 v. pistosuojatut ulkokumit. aluksi 4½ samat kumit kesät talvet, ei yhtään rengasrikkoa. Renkaat menivät kyljistä paskaksi vuotavien venttiilien vuoksi (kun en aina viitsinyt pumpata uutta ilmaa renkaisiin). Hommasin uudet kumit eikä sit edelleenkään ollut mitään ongelmia, paitsi hissukseen vuotava venttiili. Talveksi hankin ja vaihdoin saman valmistajan nastakumit alle, joissa pistosuojaus -> ei edelleenkään rengasrikkoja.
Nyt pari viikkoa olin pyöräilemässä ja ajoin vahingossa hämärissä rikotun kaljapullon yli, ei mitään vaikutusta ilmanpitävyyteen. Kyllähän nuo tietysti ajan mittaan hapristuu ja saattaa mennä rojut läpi, mutta olen todella tyytyväinen hankintaani. Ei turhia renkaanpaikkaamisia tms., tietysti hankintahinta on hieman korkeampi ja vähän enemmän joutuu puuroa syömään.... - Börje 321
Paras vaihtoehto rullaavuuden suhteen on kuitenkin litkut :)
Nimim. 2 kesää maastossa litkuilla ja paluuta sisureihin ei ole
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654