"Mä teen vaan työtäni".
Jos joudut käyttään tuota lausetta niin sinuna minä häpeäisin silmät päästäni.
Säälittävin lause koskaan
40
225
Vastaukset
- mitäs sanot
Keksin sinun firmallesi oivan nimen: Kukkopuu!
- Europlanering:.!1?+
.
Europlanering Chicken-Tree
.
- huomauttajatar
Minua hävettää yritysjohtajat jotka eivät osaa kirjoittaa tietokoneella kuin yksi sormijärjestelmällä ja silti kritisoivat nuoria tai vähäosaisempia.
En osaa valita, kun eri asiayhteyksissä tulee erilaisia typerältä tuntuvia lauseita vastaan. Noin muuten en bruukaa kauheesti hävetä. Lähinnä oman häpeän sijaan pyrin ajattelemaan muiden häpeän tunteita minun vuokseni. Sitäkin aika harvoin. :-)
- y.b..
Kyllä "en tiedä, mä olen täällä vaan töissä" on vielä pahempi :D
"Tein parhaani ja poistuin areenalta/palstalta" sanoin että "Tein parhaani ja poistuin areenalta/palstalta" tulin siihen tulokseen että "Tein parhaani ja poistuin areenalta/palstalta"
- ...
-Ei ole mitään vastaan, minä teen vain työtäni.
-Ai niinku mehiläinen?
-Vaikka muurahainen! - zzy
En tiedä, se kuka sen homman tekee nykyään on Kiinassa
Kyllä tuolla lauseella pääsee aina mulukuista eroon. Saa keskittyä töihinsä. Käytän häpeilemättä.
No ymmärränhän minä, että se on pitkäaikaistyöttömän mielestä häpeällistä.
- "mä en ainakaan"
Niin, no sinähän sitä työtä puolestaan et tee.
En teekkään kun ei kannata. Heti kun työn tekemisestä tulee positiivisesti kannattavaa alan osallistua.
Meanwhile, Elder Scrolls V - Skyrim vie voiton kaikesta turhanpäiväisestä ja tuottamattomasta puuhastelusta :)Kukkomies kirjoitti:
En teekkään kun ei kannata. Heti kun työn tekemisestä tulee positiivisesti kannattavaa alan osallistua.
Meanwhile, Elder Scrolls V - Skyrim vie voiton kaikesta turhanpäiväisestä ja tuottamattomasta puuhastelusta :)Ja - toisin kuin ihmiset jotka "Tekevät vaan työtään" - niin tällä kieltäytymisellä osallistumasta osoitan yhteiskunnassa olevaa häpeällistä työn arvon katoamista ja työn jakautumattomuutta - johon minä en ole syypää.
Eli, koska maailma tarjoaa tilaisuuden lorvimiseen ja kaikenlaiseen hupaisaan ajantuhlailuun kontekstissa jossa voin olla myös kapinallinen ja osoittaa yhteiskunnallista heikkoutta ja ihmisten aseman jatkuvaa heikkenemistä, itseriittoista paskanaamaista länsimaista pelle-elämäntapaa kritisoiden... niin minähän teen juuri niin.
Leikkinne - tämä niinkutsuttu "Talous/työelämä" on niin paskoilla säännöillä viritetty leikki ettei sitä kannata enää leikkiä. Jos työ johtaisi oikeasti johonkin hyvään niille jotka nyt ovat vailla työtä niin katsotaan sitten asia uudestaan.
Nyt vaan ei nappaa, ja negatiivisin keinoin luvassa on vain negatiivisia vastareaktioita. Ylipalkatut losoperse-työnarkomaanit voivat mennä vaikka nurkkaan häpeään ja miettiä yhteisön kannalta tärkeät arvot uudelleen.
Katsotaan sitten uudestaan kun olette oppineet jotain. Mutta kun tiedän että työntekijällä ei ole aikaa mihinkään - etenkään ajattelemiseen omilla aivoilla - ja tarjolla niin työkaverien "lahjakkaat" näkemykset kuin iltalehtitasoinen journalismi - en odota että tässä maassa tapahtuu minun loppuelämäni aikana mitään positiivistä kehitystä, ennemminkin odotan että tarjolle tulee entistä enemmän syitä nilata ranteensa auki ja paeta tätä roskaa lopullisesti jättäen myös henkisen kehityksen taakka idioottien vastuulle.
Hah ;)Kukkomies kirjoitti:
Ja - toisin kuin ihmiset jotka "Tekevät vaan työtään" - niin tällä kieltäytymisellä osallistumasta osoitan yhteiskunnassa olevaa häpeällistä työn arvon katoamista ja työn jakautumattomuutta - johon minä en ole syypää.
Eli, koska maailma tarjoaa tilaisuuden lorvimiseen ja kaikenlaiseen hupaisaan ajantuhlailuun kontekstissa jossa voin olla myös kapinallinen ja osoittaa yhteiskunnallista heikkoutta ja ihmisten aseman jatkuvaa heikkenemistä, itseriittoista paskanaamaista länsimaista pelle-elämäntapaa kritisoiden... niin minähän teen juuri niin.
Leikkinne - tämä niinkutsuttu "Talous/työelämä" on niin paskoilla säännöillä viritetty leikki ettei sitä kannata enää leikkiä. Jos työ johtaisi oikeasti johonkin hyvään niille jotka nyt ovat vailla työtä niin katsotaan sitten asia uudestaan.
Nyt vaan ei nappaa, ja negatiivisin keinoin luvassa on vain negatiivisia vastareaktioita. Ylipalkatut losoperse-työnarkomaanit voivat mennä vaikka nurkkaan häpeään ja miettiä yhteisön kannalta tärkeät arvot uudelleen.
Katsotaan sitten uudestaan kun olette oppineet jotain. Mutta kun tiedän että työntekijällä ei ole aikaa mihinkään - etenkään ajattelemiseen omilla aivoilla - ja tarjolla niin työkaverien "lahjakkaat" näkemykset kuin iltalehtitasoinen journalismi - en odota että tässä maassa tapahtuu minun loppuelämäni aikana mitään positiivistä kehitystä, ennemminkin odotan että tarjolle tulee entistä enemmän syitä nilata ranteensa auki ja paeta tätä roskaa lopullisesti jättäen myös henkisen kehityksen taakka idioottien vastuulle.
Hah ;)Kohta tässä on lauma työntekijöitä repimässä peliverkkareitaan. Repikää rauhassa. On selvää että yhdenkään teistä työ ei liity työllisyyspolitiikkaan ja syvälliseen yhteiskunnan tajuamiseen. Siksi mikään määrä suoritetyötä ei tee teistä lainkaan parempia keskustelijoita tässä aiheessa, vaikka tienaisitte millin ja osaisitte oman näppärän rahantekotaitonne läpikotaisin.
Se ei tee teitä älykkääksi, vaan se tekee teidät vain kapean sektorin ammattilaiseksi.
Millä auktoriteetilla kuvittelette keskustelevanne tästä aiheesta? Mielipiteillä jotka on muovattu mistä?
Kahvipöytäkeskusteluista työkavereidenne kanssa? No jumalauta, siinähän on asiantuntijaraati parhaasta päästä! *pilkkaavaa naurua*Kukkomies kirjoitti:
Kohta tässä on lauma työntekijöitä repimässä peliverkkareitaan. Repikää rauhassa. On selvää että yhdenkään teistä työ ei liity työllisyyspolitiikkaan ja syvälliseen yhteiskunnan tajuamiseen. Siksi mikään määrä suoritetyötä ei tee teistä lainkaan parempia keskustelijoita tässä aiheessa, vaikka tienaisitte millin ja osaisitte oman näppärän rahantekotaitonne läpikotaisin.
Se ei tee teitä älykkääksi, vaan se tekee teidät vain kapean sektorin ammattilaiseksi.
Millä auktoriteetilla kuvittelette keskustelevanne tästä aiheesta? Mielipiteillä jotka on muovattu mistä?
Kahvipöytäkeskusteluista työkavereidenne kanssa? No jumalauta, siinähän on asiantuntijaraati parhaasta päästä! *pilkkaavaa naurua*Kun ihminen sanoo "Mä teen vaan työtäni" hän sanoo :
"Olen niin ymmärtämätön, piittaamaton tai laiska etten osaa muodostaa mitään näkemystä siitä mikä olisi kokonaisvaltaisesti oikein. Siksi tyydyn jättämään aivokapasiteettini käytön narikkaan ja otan vastaan rahaa jolla teen tätä yksinkertaista henkisesti sektoroitunutta työtä jolle en suostu/halua/pysty antamaan merkitystä laajemmassa mittakaavassa."
Ultimaatti on se heppu joka tunki Juutalaisia kaasukammioon, keskellä kaikkea tuota hän suojautuu sen taakse että hän tekee vain työtään.
Minä en arvosta ihmisiä jotka eivät pysty hahmottamaan tilanteita kokonaisvaltaisesti, vaan jotka tarvitsevat tuekseen yksinkertaistuksen. Minusta he ovat alentaneet itsensä koneen tasolle.- Produktivität:.!1%#%
Kukkomies kirjoitti:
Kun ihminen sanoo "Mä teen vaan työtäni" hän sanoo :
"Olen niin ymmärtämätön, piittaamaton tai laiska etten osaa muodostaa mitään näkemystä siitä mikä olisi kokonaisvaltaisesti oikein. Siksi tyydyn jättämään aivokapasiteettini käytön narikkaan ja otan vastaan rahaa jolla teen tätä yksinkertaista henkisesti sektoroitunutta työtä jolle en suostu/halua/pysty antamaan merkitystä laajemmassa mittakaavassa."
Ultimaatti on se heppu joka tunki Juutalaisia kaasukammioon, keskellä kaikkea tuota hän suojautuu sen taakse että hän tekee vain työtään.
Minä en arvosta ihmisiä jotka eivät pysty hahmottamaan tilanteita kokonaisvaltaisesti, vaan jotka tarvitsevat tuekseen yksinkertaistuksen. Minusta he ovat alentaneet itsensä koneen tasolle..
"Teen vain työtäni" ei anna hyvää kuvaa kombinaatin produktiviteetistä eli tuottavuudesta
Ei kuulkaa toverit tällä tavalla 5-vuotissuunnitelmia saada täytäntöön
. - Olet pelle
Kukkomies kirjoitti:
Kun ihminen sanoo "Mä teen vaan työtäni" hän sanoo :
Minä en arvosta ihmisiä jotka eivät pysty hahmottamaan tilanteita kokonaisvaltaisesti, vaan jotka tarvitsevat tuekseen yksinkertaistuksen. Minusta he ovat alentaneet itsensä koneen tasolle.Mene töihin ja ansaitse oma elantosi sinä saastainen loinen.
Kritisoimasi länsipelleilytyönarkomania mahdollistaa btw elämäntapasi. Onhan se tietty kiva sohvalla mussuttaa toisten maksamaa pullaa ja leikkiä niin kriittistä ja niiiiin tiedostavaa. Ja ikää oli?
Luuletko että ennen elettiin työtä tekemättä? Tai muualla kuin lännessä loikoillaan banaanipuun alla? Kyllä sielläkin ihmiset haluavat syödä ja omistaakin jotain Olet pelle kirjoitti:
Mene töihin ja ansaitse oma elantosi sinä saastainen loinen.
Kritisoimasi länsipelleilytyönarkomania mahdollistaa btw elämäntapasi. Onhan se tietty kiva sohvalla mussuttaa toisten maksamaa pullaa ja leikkiä niin kriittistä ja niiiiin tiedostavaa. Ja ikää oli?
Luuletko että ennen elettiin työtä tekemättä? Tai muualla kuin lännessä loikoillaan banaanipuun alla? Kyllä sielläkin ihmiset haluavat syödä ja omistaakin jotain"Kritisoimasi länsipelleilytyönarkomania mahdollistaa btw elämäntapasi. "
Ei vaan se mahdollistaa SINUN elämäntapasi ja olisi itseasiassa sekä yhteisöllemme että muulle maailmalle pitkällä tähtäimellä hyväksi jos sut(kin) kipataan pois asemastasi.
Raha, omistajat tai johtajat eivät ole tehneet yhtäkään asiaa tähän maailmaan, vaan ne kaikki ovat lähtöisin työntekijöiden käsistä. Samoin yksikään niistä lukuisista ammateista jotka tähtäävä vain tähän sosiaalisen eriarvoisuuden lisäämiseen (suuri osa rahamediasta, virastopalveluista, mainonnasta etc.) ovat samaa negatiivisesti toimivaa sakkia koska ne voimistavat sairautta joka repii tän maailman paskaksi.
Mutta palkastahan sä teet mitä tahansa laillista, ja lainkin säätää joku joka "tekee vain työnsä".
Meitsi nokittaa:
"Tottelin vain käskyjä."Kukkomies kirjoitti:
Ok. Toi on vielä pahempi. Voitit.
Jeah. Toisaalta toi duunissa olo on just sitä: rajaa yksilön toimenkuvan ja vastuun selkeästi. Esimerkki: asiakas valittaa kassalle, miten kilpailevassa yrityksessä on niiiiin paljon halvempaa ja parempi asiakaspalvelu ja nätimmät työntekijät, halvemmat hinnat ja parempaa shoppailumusaa jne jne... Vittuako se palkollisen selitettävissä on, miten yhtiöjohto hoitaa bisneksiään?
PlatosMorbidDust kirjoitti:
Jeah. Toisaalta toi duunissa olo on just sitä: rajaa yksilön toimenkuvan ja vastuun selkeästi. Esimerkki: asiakas valittaa kassalle, miten kilpailevassa yrityksessä on niiiiin paljon halvempaa ja parempi asiakaspalvelu ja nätimmät työntekijät, halvemmat hinnat ja parempaa shoppailumusaa jne jne... Vittuako se palkollisen selitettävissä on, miten yhtiöjohto hoitaa bisneksiään?
"Vittuako se palkollisen selitettävissä on, miten yhtiöjohto hoitaa bisneksiään? "
Itseasiassa sehän on palkollisen ongelma jos yritysjohto ei hoida hommiaan kunnolla. Tässä kysymys on vain siitä että palkansaaja sokeutuu luulemaan että hänen osaamisensa ja ymmärryksensä rajoittuu vain hänen työtehtäviinsä.
Minusta yritys joka toimii typerästi on uhka työntekijöidensä edulle, ja siksi asiakaspalvelija joka "tekee vain työtään" tavallaan sahaa omaa oksaansa ellei hahmota yrityksen ongelmia ja pyri toimimaan niitä vastaan.
Juuri tämän vastuuttomuuden kautta on suomesta kadonnut vitusti firmoja. Väitän että jos yritykset olisivat työntekijävetoisia niin meillä olisi vähintään puolet vähemmän työttömyyttä.
Ei se minusta ole häpeän paikka. Paremminkin lannistuneen ihmisen toteamus. Olisi varmaan hienoa poistua työpaikalta selkä suorana, mutta kenellä mahtaa on sellaiseen varaa?
Minä väitän että lauseen "Minä teen vaan työtäni" käyttöön ei ole enää varaa, vaan joka kerta kun sitä käytetään todellinen toimiva systeemi katoaa aina vain kauemmas horisonttiin.
Meillä ei ole varaa käyttää tuota paskaa slogania.
Ei niin olisi, mutta haluatko että monet lopettaa työnsä?.. tai näetkö sen edes realistisena? Onneksi meidät laitetaan pois, rimpuilustamme huolimatta. Toivon että meidät kaikki pakotetaan toimivaan systeemiin. Mitään systeemiä ei enää ole. On vain huoli toimeentulosta ja tulevaisuudesta. Harmi etten opiskellut valelääkäriksi. Harvoja suojattuja ammatteja :(
toine on, miult tuli jo
- Seid Bereit:.!1%#+?!
PlatosMorbidDust kirjoitti:
"Joko sä oot valmis..?"
.
"Ole valmis" sanoi jo "Horny"-Honeckerkin aikoinaan
.
Eikö se mene niin, että jos joku maksaa palkkaa, niin sille on myyty vain työtä, en mä ainakaan mitään muuta myy.
Noo...kerron ny....oliko se portsari vai ulosottomiehen roudari, joka noin sun mieles pahoitti?
- zzy
Ihettelen vaan, että miksi peräruiskeenantaja sanoo sen niin tärkeän tuntuisella äänellä...............
- määmy
Säälittävin lause tulee narsistin suusta.
- säälittävin
Anteeksi, että olen olemassa.
- wörker
Entä jos vaihtaa sanajärjestystä? "Teen työtäni vain..."
Esim.Vihaan työtäni ja teen sitä vain, että saisin laskuni maksettua. Pitääkö hävetä?- Railroad wörker:.!1%
.
Railroad wörker oli mukana ampumassa J.F.K:ta
"Teen vain työtäni"
.
- juu pasta juu
Kukkis, onko sun mielestä mitään työtä, jota kannattaa tehdä? Miten sä ajattelit kenenkään - sinunkaan, selviävän hengissä, jos kaikki ajattelisivat samalla tavalla? Tajuan toki, että sä ajat takaa toisenlaista yhteiskuntajärjestystä ja haluaisit romuttaa koko nykyisen talousjärjestelmän. Mutta miten silti käytännössä toteuttaisit utopiasi? Täytyyhän sun kyetä tarjoamaan realistinen toimiva ja toteutettavissa oleva vaihtoehto, jos olet valmis laittamaan sileäksi nykyisen toimintamallin.
Miten esimerkiksi on, kun lapsesi sairastuvat? Vietkö heidät lääkäriin, vai helveksutko lääkäreitäkin, koska tekevät työtä? Mitä olet mieltä lääkäreistä? Tyhmiä ja turhia? Entä lastensuojeluviranomaisista? Palomiehistä, sairaanhoitajista? Entä kuljetusalan henkilöistä? Siivoojista? Elintarviketeollisuuden työntekijöistä?
Missä sä olisit, jos kukaan ei tekis töitä ja yhteiskunta olisi sellainen kuin on? Kuka sulle on luonut puitteet, jotta voit istua siellä vittuilemassa kaikille? Oletko ansainnut itse mitään siitä, mitä sun ympärilläs on? Kuka on rakentanut sen talon, jossa kodiksesi kutsuma lokerosi on?
Miks just sulla on oikeus halveksia kaikkea ja silti hyötyä muiden työstä? Ilman muiden tekemää työtä sä asuisit jossain risumajassa, pukeutuisit eläimennahkoihin ja keräilisit sieniä nälkäs pitimiksi.
Vaikka kaikki työ yleisesti ei johtaisikaan siihen, että se parantaa muiden asemaa tai lisäisi työpaikkoja, silti usea työ luo lisää työtä ja työvoimaa - pienessä tai suuressa mittakaavassa. Minäkään en tee mitään ns. yleishyödyllistä työtä, mutta välillisesti minun tekemäni työ mahdollistaa taas muiden työn sujumisen ja kun teen työni hyvin, yrityksellä menee paremmin ja voimme mahdollisesti palkata uuden työntekijän. Tämä kerryttää veroja, joilla kustannetaan meidän kaikkien hyvinvointia. Jos taas joku tässä ketjussa heittäytyy tuollaiseksi kuin sinä, ketju katkeaa ja kaikkien työ kärsii, kaikkien tulot heikkenevät, verokertymä pienenee ja hyvinvointiin voi satsata vähemmän.
Sä voit valita näkökulmasi ja asenteesi. Tuolla nykyisellä sä näet kaiken negatiivisesti vääristyneenä ja luot itse oman pahan olosi. Yhteiskunta ei ole sulle mitään velkaa, vaan sä olet sille velkaa. Olet kaikin puolin hyväosainen, mutta silti kehtaat marmattaa ja sylkeä niiden silmille, jotka on sulle antaneet kaiken mitä sulla on."Kukkis, onko sun mielestä mitään työtä, jota kannattaa tehdä?"
Kaikki se työ mikä on sekä itselle että yhteisölle hyödyllistä. Tämän hyödyn realisoituminen tajuamiseksi saa ihmisen kokemaan että hän ei "tee vain työtään" (toista mekaanisesti jotain rutiinia) vaan että sillä työllä on ihan oikeasti jotain suurempaakin merkitystä.
On jokaisen päätettävissä rakentaako maailmaa omalla tavallaan paremmaksi - vai tekeekö "vaan työtään" riippumatta siitä onko se merkityksekästä vai ei pohjimmiltaan. Minä en arvosta "vain työnsä tekemistä" koska siinä työ voi olla tuhoavien ja negatiivisten suuntausten toimintaväline, ja jos ihminen saadaan unohtamaan tämä lyömällä rahaa kouraan ei siinä ole mitään hyvää.
- rapiskarpalo
Aika vakkari kommentti tästä suusta vuosien saatossa esimerkiksi asiakas työssä aikoinaan jossa en mitenkään voinut tuoda sitä kahden lukkojen takana olevaa lääkettä asiakkaalle enempiä ja käytiin siitä syystä melkein käsiksi.
Tuolla lausahduksella sai kummasti ihmisen rauhoittumaan...oli see sitten säälittävää tai ei...niin määhän olin siellä vaa töissä ja tein vain työni... :) - puska
Sikäli totta, että ammattiuskottavuus puuttuu, ja koko ihminen on vailla ammatti-identiteettiä, eli väärällä alalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215674- 541785
- 251259
- 721070
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom1811062Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531017Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.140973Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️61955- 48938
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58935