Moi!
Sattuiskohan täältä löytymään ketään, kuka olisi opiskellut yliopistossa tähtitiedettä? Itseäni vähän kiinnostais, mutta samalla vähän epäilyttää. Millaista opiskelu oli? Entä millaisiin työtehtäviin opintojen jälkeen?
Olen ymmärtänyt, että jos tutkijaksi aikoo, niin ei maisterin paperit ihan riitä..
Kokemuksia?
Tähtitieteen opiskelu yliopistossa
5
500
Vastaukset 5
- Toisen alan tohtori
Ei varmaan millään alalla riitä maisterin paperit vakinaiseksi tutkijaksi, korkeintaan väitöskirjatutkijaksi tai tohtoriopiskelijaksi.
Veikkaisin että tähtitiede on hyvin pitkälle tylsää matematiikkaa ja fysiikkaa, ja hyvin vähän sitä hauskaa filosofiaa mitä Esko Valtaoja kirjoissaan levittää.
Luulisin siis että se on tylsempää hommaa kuin miltä se äkkipäätään kuulostaa. - tutkii....
Syksy Räsänen kirjoitti viimeistä edellisessä artikkelissaan Tiede-lehden nettisivulla, että Gradua tehdessä opetellaan lukemaan ja kirjoittamaan. (tieteellistä tekstiä). Kyllä se tohtorin tutkinto vaaditaan, jos aikoo tutkijaksi. Tosin sukututkijaksi tai UFO-tutkijaksi pääsee vähemmällä.
- Pöööörb
se on melkein pelkää matematiikaa!
- mmnas
Mm.. Ehkäpä sitten on parempi jättää tähtitiede vaan harrastuksesti ja mennä jotain mielenkiintoisempaa ja ehkä käytännönläheisempää tiedettä mennä opiskelemaan..
- Gienah
Erinäisiä vuosikymmeniä sitten Toivo Jaakkolan pitämä aprobaturkurssi on kansantajuista ja kiinnostavaa ja sitä varten piti Porthaniasta saada isoluentosali, että kaikki halukkaat mahtuivat kuuntelemaan.
Matematiikka tuli mukaan cumlaudekursseilla.
En tiedä millaista mahtaa olla nykyään.
En tähtitieteen alalle pyrkinytkään, vaan olin ihan vain kiinnostuksesta mukana (kuten meteorologian, geologian, geofysiikan, maantieteen ynnämuiden aineiden luennoilla).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1961892
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.117997Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo137962En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset213728- 62678
- 135666
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä24664Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57602- 38578