Miehen logiikkaa?

otapullaa

Tässä taannoin baarissa tuli tuntematon mies luokseni sanoen näin: "mä panisin sua jos sä olisit 20kg kevyempi".

"Jahas, että semmosta...", taisin vain vastata.

Tosiasiassa mietin, että MINÄ en panisi sinua missään tilanteessa enkä koskaan. Se tyyppi oli semmonen naurettava 4-kymppinen suomirock-pelle.
Mitä tämä mies halusi?

Samaan syssyyn naisen logiikkaa (onhan täällä naisiakin palstalla):

Tuntematon nainen teki "keskustelunavauksen" minulle bussipysäkillä:
"Olisit kyllä todella kaunis nainen jos laihduttaisit 10 kiloa".

"Vai niin..että semmosta..." taisin vastata.
Tosiasiassa mietin kun tarkemmin katsoin, että onpas naisella huonosti hoidetut hampaat.
Mitä tämä nainen halusi?

23

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puska

Molemmat etsivät itselleen parempaa mieltä, mutta olivat aivan eksyksissä.

• Minua kiinnostaa, mitä tapahtui ennen noita sattumuksia. Sinäkö et mitenkään provosoinut heitä tai edes puhunut heidän kanssaan?

• irina kalavjetskonaz

Hei. Uskon että noin on voinut tapahtua. On ihmisiä jotka eivät siedä ylipainoisia ihmisiä. Tarvitseeko sitä kuitenkaan sanoa kaikkea ääneen.

• otapullaa

En provosoinut enkä puhunut kenellekään mitään kummassakaan tilanteessa:

Bussipysäkille olin lampsinut hetkeä aiemmin omissa ajatuksissani, seisoskelin siinä niinkuin muutkin.
        Baarissa lyllersin röökikoppiin ja tämä kys. mies tuli sinne minuutin myöhemmin. Polttelin röökiäni ihan yksikseni ja katselin kopin ikkunasta ulos.

• otapullaa kirjoitti:

En provosoinut enkä puhunut kenellekään mitään kummassakaan tilanteessa:

Bussipysäkille olin lampsinut hetkeä aiemmin omissa ajatuksissani, seisoskelin siinä niinkuin muutkin.
        Baarissa lyllersin röökikoppiin ja tämä kys. mies tuli sinne minuutin myöhemmin. Polttelin röökiäni ihan yksikseni ja katselin kopin ikkunasta ulos.

Noh, joillain on kai niin paha olla, että sitä pitää purkaa viattomia sivullisia loukkaamalla. Ilmeisesti helpottaa, jos jotain vituttaa vielä enemmän. Osanottoni.

• Yluipainoiset ovat luvallisen vihapuheen kohteita tällä hetkellä. Vaikka se virallisesti kielletään, niin tosiasiassa ylipainoisia on lupa ojentaa, koska uylipaino ei ole terveellistä. Jos legitimaatio tuntuu etäiseltä ja haetulta, niin ei voi mitään. Suuri vähemmistö kokee kuitenkin kyseisen ojentamisen oikeutetuksi.

Ei se ole miehen tai naisen logiikkaa, se on vihapuheen logiikkaa, jossa itsen ulkopuolelta löydetään korjattavaa.

• otapullaa

Saahan minulle ylipainosta huomauttaa jos kokee siihen pakottavaa tarvetta.
        Se huomauttelu vain ei auta minua mitenkään, eikä varmasti muitakaan lihavia:
        Kyllä minä tiedän olevani lihava. Ja pudotettavaa on kyllä enemmän kuin 20kg,heh.

Se mitä nämä ulkonäkökommentoijat eivät tiedä, on se että minä olen ollut jokunen vuosi sitten hoikka. 94-62-96, C75, pituutta 170 olivat mittani silloin. En kyllä silloinkaan saanut olla kommentoijilta rauhassa, milloin kerrottiin että leuassani on finni milloin jotain muuta..

Minua ei kyllä hetkauta kenenkään ulkonäkö niin paljoa että tuntemattomalle lähtisin siitä varta vasten mielipidettäni kertomaan..Vai pitäisköhän ruveta? :D

• otapullaa kirjoitti:

Saahan minulle ylipainosta huomauttaa jos kokee siihen pakottavaa tarvetta.
        Se huomauttelu vain ei auta minua mitenkään, eikä varmasti muitakaan lihavia:
        Kyllä minä tiedän olevani lihava. Ja pudotettavaa on kyllä enemmän kuin 20kg,heh.

Se mitä nämä ulkonäkökommentoijat eivät tiedä, on se että minä olen ollut jokunen vuosi sitten hoikka. 94-62-96, C75, pituutta 170 olivat mittani silloin. En kyllä silloinkaan saanut olla kommentoijilta rauhassa, milloin kerrottiin että leuassani on finni milloin jotain muuta..

Minua ei kyllä hetkauta kenenkään ulkonäkö niin paljoa että tuntemattomalle lähtisin siitä varta vasten mielipidettäni kertomaan..Vai pitäisköhän ruveta? :D

Ehkä kannattaa kuitenkin olla pidättyvä muiden ihmisten suhteen ja keskittyä pohtimaan omaa henkistä statustaan?

• otapullaa
        kaarne kirjoitti:

Ehkä kannattaa kuitenkin olla pidättyvä muiden ihmisten suhteen ja keskittyä pohtimaan omaa henkistä statustaan?

Eipä minua juurikaan kiinnosta miettiä "henkistä statustani", ennemminkin elelen pientä elämääni nykyään isossa kehossani pääosin ihan tyytyväisenä ja toivoisin muidenkin tekevän niin. Huolimatta fyysisistä tai henkisistä puutteista.

Mutta taidan kyllä seuraavalle huomauttajalle lohkaista jotain nasevaa :D tyyliin:

"Voi ei!!!Onko mustakin tullut läski??OMG!!Kiitti kun kerroit, mä en tajuu...."

• otapullaa kirjoitti:

Eipä minua juurikaan kiinnosta miettiä "henkistä statustani", ennemminkin elelen pientä elämääni nykyään isossa kehossani pääosin ihan tyytyväisenä ja toivoisin muidenkin tekevän niin. Huolimatta fyysisistä tai henkisistä puutteista.

Mutta taidan kyllä seuraavalle huomauttajalle lohkaista jotain nasevaa :D tyyliin:

"Voi ei!!!Onko mustakin tullut läski??OMG!!Kiitti kun kerroit, mä en tajuu...."

Tuohon tyyliin...

• No en kyllä menisi väittämään, että lihavien haukkuminen on suoranaista vihapuhetta. Enkä etenkään, että se mitenkään yleisesti hyväksyttävää olisi yksilötasolle vietynä huomautteluna. On vähän eri asi puhua kansanterveydellisestä ongelmasta kuin haukkua lihavaa ihmistä henkilökohtaisesti.

Vaan samaahan tapahtuu liikuntaa harrastamattomia kohtaan siinä kuin tupakoitsijoita ja alkoholin kanssa läträäviäkin kohtaan. Tupakoitsijat vasta ovatkin nykyistä paarialuokkaa, joita saa panetella huolissaanolemisen varjolla.

• otapullaa
        Ratikkakuski kirjoitti:

No en kyllä menisi väittämään, että lihavien haukkuminen on suoranaista vihapuhetta. Enkä etenkään, että se mitenkään yleisesti hyväksyttävää olisi yksilötasolle vietynä huomautteluna. On vähän eri asi puhua kansanterveydellisestä ongelmasta kuin haukkua lihavaa ihmistä henkilökohtaisesti.

Vaan samaahan tapahtuu liikuntaa harrastamattomia kohtaan siinä kuin tupakoitsijoita ja alkoholin kanssa läträäviäkin kohtaan. Tupakoitsijat vasta ovatkin nykyistä paarialuokkaa, joita saa panetella huolissaanolemisen varjolla.

Tuossa ylenmääräisessä "hyvää tarkoittavassa" huomauttelussa tai nalkutuksessa piilee kuitenkin vaara: saattaa toimia vain yllykkeenä entistä huonompiin elintapoihin.

En kiellä, etteikö minulla olisi käynyt mielessä ajatus, että miltähän tuntuisi olla oikein HELEVETIN lihava...samalla kun olen miettinyt että pitäisiköhän sitä ryhtyä hoikaksi taas...Toistaiseksi molemmat vaihtoehdot ovat jääneet vain ajatuksen tasolle.

Röökistä: monikohan polttaa nykyään ketjussa 2 silloin kun voi polttaa, kun siitäkin on tehty niin vaikeaa nykyään? Kieltolait ei ole koskaan toimineet edes yksilötasolla.

Ja jos jotakuta ei huvita liikkua, niin ei sellaista motivoida kuntoilijaksi nalkutuksella.

• Ratikkakuski kirjoitti:

No en kyllä menisi väittämään, että lihavien haukkuminen on suoranaista vihapuhetta. Enkä etenkään, että se mitenkään yleisesti hyväksyttävää olisi yksilötasolle vietynä huomautteluna. On vähän eri asi puhua kansanterveydellisestä ongelmasta kuin haukkua lihavaa ihmistä henkilökohtaisesti.

Teepä selväksi mikä ero on haukkumisella ja vihapuheella.

Kohteesta riippumatta.

• kaarne kirjoitti:

Teepä selväksi mikä ero on haukkumisella ja vihapuheella.

Kohteesta riippumatta.

Se lienee kuin veteenpiirrety viiva. Haukkuminen kai on edelleenkin laillista, mutta vihapuheet on kriminalisoitu. Vihapuhe on mielestäni vähän kuin narsismi; uusi muotisana, mitä yleistetään aivan liikaa.

• Jaa a en osaa sanoa mitä ajattelivat. Hyvin harvoin kannattaa kauheesti alkaa selittelemään lihavuutensa syitä. Olipa ne kuinka perusteltuja ja johdonmukaisia tahansa, niin ihmisten kaaliin harvoin uppoaa muut kuin omat mantrat. Tai se helpoin selitys. :-)

Harva ymmärtää syömistä pidemmälle noita juttuja.

• Mä olisin vaan pannu. Kyllä sen nyt tästäkin alotuksesta näkee, että kuinka vaikiaksi elämä puhumisen myötä muodostuu.

• No sä oletkin terve ihminen.
        Vaan se ongelmahan syntyikin siitää että joku avasi suunsa.

• otapullaa

Ai sä olisit vaan pannu mua?
        Vaikka minä en olisi halunnut panna sua?
        Se olis ollut kuule raiskaus sitte, rosiksessa olis ollu toiset treffit.

Vai onko tämä sitä miehen logiikkaa kans: tottakai lihava haluaa panna jokaista munakasta..

You wanna fuck with me? -That`s not reality.
        Bad luck, you suck.

Ei vois vähempää kiinnostaa baaripanot.

• otapullaa kirjoitti:

Ai sä olisit vaan pannu mua?
        Vaikka minä en olisi halunnut panna sua?
        Se olis ollut kuule raiskaus sitte, rosiksessa olis ollu toiset treffit.

Vai onko tämä sitä miehen logiikkaa kans: tottakai lihava haluaa panna jokaista munakasta..

You wanna fuck with me? -That`s not reality.
        Bad luck, you suck.

Ei vois vähempää kiinnostaa baaripanot.

Olis taas vaan pitäny pitää turpa kiinni.

• määmy

Mies olisi pannut sinua ilman sinun näkemystä asiaan, vältyit raiskaukselta.

• kundi.kundine

no selkeesti ne olis halunnu jutella.

• otapullaa

Ai mun ulkonäöstä?
        Ulkonäkö on tylsä keskustelunaihe.

Vai mun elintavoista?
        Ravitsemuksesta ja ihmisen fysiologiasta tiedän taatusti ja todistettavasti enemmän kuin keskiverto suomalainen, joten tylsää olis sekin ollut heidän kanssaan.

• kundi.kundine
        otapullaa kirjoitti:

Ai mun ulkonäöstä?
        Ulkonäkö on tylsä keskustelunaihe.

Vai mun elintavoista?
        Ravitsemuksesta ja ihmisen fysiologiasta tiedän taatusti ja todistettavasti enemmän kuin keskiverto suomalainen, joten tylsää olis sekin ollut heidän kanssaan.

eiku ehkä ne olis voinu olla sammakoit. kvaak-kvaak.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1739
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1091
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1046
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      952
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      91
      794
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      779
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      50
      695
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      671
    Aihe