Miten kestän pikkujoulut.

olisin ihmisiksi.

Velvollisuus mennä kutsujan vuoksi pikkujouluihin, jossa ihmisiä, joita en halua tavata ja joiden kanssa joudun vääntämään typerää smalltalkia väkisin ja joiden kanssa ihmissuhteet on lievästi sanoen vähintään tulehtuneet, jotka eivät halua tavata minua ja joista tietää, että varmaan teeskentelevät itsekin.En saa varmaan palastakaan syötyä edes alas. Tulee melkein pahoinvointia koko ajatuksesta, päässä tuntuu paine ja ahdistaa. Esitä siinä sitten joulun rauhaa ja rakkautta ja teeskentele hela natten vain juhlien kutsujan ja parin muun vuoksi. En halua vaikuttaa myrtsiltä ja pilata tunnelmaa, mutta pelkään, etttä se fiiliksettömyys vaan näkyy ja tuntuu ja toiset aistii sen. Enkä voi jäädä poiskaan koko touhusta. Miten saan itseni edes muutamaksi tunniksi käyttäytymään kuin ihmiset? Lahjonko itseni jotenkin vai kiristänkö? Minkälaiset mielikuvat voisi auttaa? Ymmärrän niitä jotka vetää pään täyteen, jotta kestää pikkujoulut. Selvinpäin tulee olemaan vaikeaa ja olen autolla.
Miten jaksaa katsella niitä, joiden toivoisi olevan parin linnunradan päässä vähintään. Päässä pyörii vain tylyjä kommentteja, ja pelkään, että päästän suusta sammakoita ja saan hävetä loppukäni ja pilaan toisten kemut.

14

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikea paikka

      Kuka ihme voi olla sellainen kutsuja, että hänen takiaan pitää kärsiä tuollainen kokemus? Tapausta tuntematta sanoisin, että kannattaisi kertoa kutsujalle rehellisesti, että tuleminen ei oikein käy päinsä, tai sitten saada äkillinen oksennustauti.

      • oksettaa kyllä

        Kutsujasta tämä ei ainosastaan ole kiinni vaan parista muusta ystävästä, joille en yksinkertaisesti enää voi tehdä sitä, etten mene. Olen miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että voisinko järjestää itseni töihin tai johonkin aivan oikeasti pakolliseen menoon, mutta ei ole onnistunut. Oksettamaan alkaa varmaan jokatapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Kai se kuuluu pikkujoulujen tunnelmaan perinteisesti, että ennenpitkää kaikki on täysin poskellaan. Nyt vaan jo alkutekijöissään on fiiliset pois ja tuntuu niin vastenmieliseltä ja ahdistavalta. Olen myös miettinyt äkillistä äänenmenetystä, etten puhu kellekään mitään, etten möläytä jotain liian suoraa siitä mitä ajattelen miettimättä ensin. Kylläkai ihmisillä täytyy olla keinoja sietää edes toisiaan vähän kerran vuodessa, mutta mulla ei tunnu olevan yhtään. Ja tiedän, että mitä enemmän muut ihmiset ovat olleet innoissaan, sitä mustemmaksi mieli on tullut. Auttaako joku stressilelu tai himourheilu? Kun pitäisi vaan purra hammasta ja hymyillä pitkin alahampain. En osaa eikä yksinkertaisesti ole enää paukkuja teeskennellä mitään hauska-tappa-vanha-tuttu-juttuja.


      • 000000kkkkkkkkkkkkkk
        oksettaa kyllä kirjoitti:

        Kutsujasta tämä ei ainosastaan ole kiinni vaan parista muusta ystävästä, joille en yksinkertaisesti enää voi tehdä sitä, etten mene. Olen miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että voisinko järjestää itseni töihin tai johonkin aivan oikeasti pakolliseen menoon, mutta ei ole onnistunut. Oksettamaan alkaa varmaan jokatapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Kai se kuuluu pikkujoulujen tunnelmaan perinteisesti, että ennenpitkää kaikki on täysin poskellaan. Nyt vaan jo alkutekijöissään on fiiliset pois ja tuntuu niin vastenmieliseltä ja ahdistavalta. Olen myös miettinyt äkillistä äänenmenetystä, etten puhu kellekään mitään, etten möläytä jotain liian suoraa siitä mitä ajattelen miettimättä ensin. Kylläkai ihmisillä täytyy olla keinoja sietää edes toisiaan vähän kerran vuodessa, mutta mulla ei tunnu olevan yhtään. Ja tiedän, että mitä enemmän muut ihmiset ovat olleet innoissaan, sitä mustemmaksi mieli on tullut. Auttaako joku stressilelu tai himourheilu? Kun pitäisi vaan purra hammasta ja hymyillä pitkin alahampain. En osaa eikä yksinkertaisesti ole enää paukkuja teeskennellä mitään hauska-tappa-vanha-tuttu-juttuja.

        Nyt on kyllä flunssaa liikkeellä. Minullakin oli vähän sellainen huono olo vähän aikaa, mutta se meni ohi. Jos flunssa yllättää niin pakkohan se on silloin jättää pikkujoulut menemättä vaikka muutoin haluisikin mennä.

        Väkisin ei kannata kenenkään kanssa yrittää kaveria olla.


      • Vaikea paikka
        oksettaa kyllä kirjoitti:

        Kutsujasta tämä ei ainosastaan ole kiinni vaan parista muusta ystävästä, joille en yksinkertaisesti enää voi tehdä sitä, etten mene. Olen miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että voisinko järjestää itseni töihin tai johonkin aivan oikeasti pakolliseen menoon, mutta ei ole onnistunut. Oksettamaan alkaa varmaan jokatapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Kai se kuuluu pikkujoulujen tunnelmaan perinteisesti, että ennenpitkää kaikki on täysin poskellaan. Nyt vaan jo alkutekijöissään on fiiliset pois ja tuntuu niin vastenmieliseltä ja ahdistavalta. Olen myös miettinyt äkillistä äänenmenetystä, etten puhu kellekään mitään, etten möläytä jotain liian suoraa siitä mitä ajattelen miettimättä ensin. Kylläkai ihmisillä täytyy olla keinoja sietää edes toisiaan vähän kerran vuodessa, mutta mulla ei tunnu olevan yhtään. Ja tiedän, että mitä enemmän muut ihmiset ovat olleet innoissaan, sitä mustemmaksi mieli on tullut. Auttaako joku stressilelu tai himourheilu? Kun pitäisi vaan purra hammasta ja hymyillä pitkin alahampain. En osaa eikä yksinkertaisesti ole enää paukkuja teeskennellä mitään hauska-tappa-vanha-tuttu-juttuja.

        Minä sain vuosia sitten ihan tarpeekseni pikkujouluista ja yksinkertaisesti lopetin niissä käymisen. Kollegat ja muut asiaan liittyvät ihmiset olivat ihan kummissaan joka vuosi ja vaatimalla vaativat, että minun olisi pitänyt mennä: "Totta KAI sä tuut!" Ja sitten samat ihmiset pitivät juhlissa kivaa omissa porukoissaan, joihin minä en kuulunut. Joka kerta. Ja aina, kun olin lähdössä melko aikaisin, tuli pari kolme repimään hihasta, etten saisi lähteä. Ja sitten taas omiin porukoihin.

        Nykyisin minä vain sanon, että minä ja pikkujoulut emme kuulu yhteen, ja se onkin lopulta uskottu.

        Jollei sinun ole mahdollista saada äkkinäistä vatsatautia, onko sinun kuitenkin mahdollista viettää jonkin aikaa jonkun mukavan paikallaolijan kanssa ja poistua sitten väsymykseen, korvasärkyyn tai pahoinvointiin vedoten? Tai toimisiko jokin ulkopuolinen lähestymistapa "hittoakos minä tässä kärsin, puhukaa siinä te vain omianne, niin minä kuuntelen" -tyyliin? Kun sinä joudut menemään paikalle kutsujan ja parin muun ystävän takia, pitää sinun myös pystyä kertomaan heille, että nyt on paha paikka. Ja jo on kummia kavereita sinulla, jolleivät osaa pitää sinua kohtuutyytyväisenä yksien pikkujoulujen ajan.

        Stressilelu taskussa rusenneltavana saattaa toki auttaa. Ei se ainakaan tilannetta pahenna.


      • joopas joopassssssss
        Vaikea paikka kirjoitti:

        Minä sain vuosia sitten ihan tarpeekseni pikkujouluista ja yksinkertaisesti lopetin niissä käymisen. Kollegat ja muut asiaan liittyvät ihmiset olivat ihan kummissaan joka vuosi ja vaatimalla vaativat, että minun olisi pitänyt mennä: "Totta KAI sä tuut!" Ja sitten samat ihmiset pitivät juhlissa kivaa omissa porukoissaan, joihin minä en kuulunut. Joka kerta. Ja aina, kun olin lähdössä melko aikaisin, tuli pari kolme repimään hihasta, etten saisi lähteä. Ja sitten taas omiin porukoihin.

        Nykyisin minä vain sanon, että minä ja pikkujoulut emme kuulu yhteen, ja se onkin lopulta uskottu.

        Jollei sinun ole mahdollista saada äkkinäistä vatsatautia, onko sinun kuitenkin mahdollista viettää jonkin aikaa jonkun mukavan paikallaolijan kanssa ja poistua sitten väsymykseen, korvasärkyyn tai pahoinvointiin vedoten? Tai toimisiko jokin ulkopuolinen lähestymistapa "hittoakos minä tässä kärsin, puhukaa siinä te vain omianne, niin minä kuuntelen" -tyyliin? Kun sinä joudut menemään paikalle kutsujan ja parin muun ystävän takia, pitää sinun myös pystyä kertomaan heille, että nyt on paha paikka. Ja jo on kummia kavereita sinulla, jolleivät osaa pitää sinua kohtuutyytyväisenä yksien pikkujoulujen ajan.

        Stressilelu taskussa rusenneltavana saattaa toki auttaa. Ei se ainakaan tilannetta pahenna.

        Se tuossa minuakin askarruttaa kun joku vähä parempi kaverikin pitäisi paikalla olla. Eikö tämä kaveri sitten yhtään huomaa tilannetta ja tule jotenkin sen verran seuraksi, että ei tule tilannetta jossa aivan yksin joutuu olemaan, kun muut ovat omissa porukoissaan. Tietenkin se voi olla tilanne niin paha että kaverikaan ei uskalla esiintyä epäsuositun kaverina, kun pelkää leimautuvansa epäsuositun myötä itsekkin epäsuositummaksi.


      • olisin ihmisiksi
        joopas joopassssssss kirjoitti:

        Se tuossa minuakin askarruttaa kun joku vähä parempi kaverikin pitäisi paikalla olla. Eikö tämä kaveri sitten yhtään huomaa tilannetta ja tule jotenkin sen verran seuraksi, että ei tule tilannetta jossa aivan yksin joutuu olemaan, kun muut ovat omissa porukoissaan. Tietenkin se voi olla tilanne niin paha että kaverikaan ei uskalla esiintyä epäsuositun kaverina, kun pelkää leimautuvansa epäsuositun myötä itsekkin epäsuositummaksi.

        Eikö ystävä muka huomaa sitä, niin että pitäisikö olla naama norsun''''lla, että joku hoksais että ei suju ja sit olis aivan tunnelmassa mukana? Vaikea uskoa. Ystäville ei voisi vähempää kuulua se, että alkaa ennen jotain kemuja vääntämään rautalangasta, että muuten siellä on ihmisiä, jotka eivät halua tavata mua tai olla missään tekemisissä ja etten kestä sitä tilannetta ja sitä ei kukaan sitäpaitsi uskoisi ja ne joulun kaikki rauhaa ja rakkautta lässytykset kihahtaa niille kuin viina päähän. Ja sehän se vasta tunnelmaa pilaakin, että ensalkuun aletaan murjottamaan, mä en saa tukea vaan riidan aikaseksi sillä. Yritin vähän puhua tilanteesta yhdelle hiukan, mutta kun kaveri ei ymmärrä, vaan on innoissaan, niin ei sekään tietenkään tajunnut, jos ei suoraan sano, että joidenkin mielestä olis tervemenoa ennemmin ****** kuuseen kuin paikalle. Joskus tuntuu, että ihmiset on niin sokeita ja naiiveja toisten lukemiselle, ettei ne tajua vaikka olis toinen pää hakkuupölkyllä, eikä kukaan todellakaan lähde sinne mua tsemppaamaan vaan viihtymään itse ja kyllä mun olis nyt itse muutama tunti tässä elämässä kestettävä jotenkin. Mulla ei varmasti ole mitään paineita sellaisesta olenko epäsuosittu tai epätoivottu ihminen. Niille jolle olen, ei millään ole enää vaikutusta, ja niille jolle en ole, ei samoin mikään sitä muuta. Yksinoloa mä niinkään en pelkää vaan jopa toivoisin, ahdistaa nimenomaan se pakkotoimeentuleminen ja sen sietäminen, että tajuaa, että jotkut muutkin teeskentelee sellaista. Ei mulla ole enää energiaa sellaseen enkä jaksa sitä.

        Miten se käytännössä käy, että menet juhliin ja ilmoitat että olet täysin tuttuuntunut ja ahdistunut tilanteeseen? En oikein pysty kuvittelemaan? Ennen vanhaan on tosin esiintynyt joulun jälkeen pahanilkisiä nuuttipukkeja, joten ehkä mä vedän sellaisen roolin sitten, jos oikein pahaks menee.


      • näin onnnn
        olisin ihmisiksi kirjoitti:

        Eikö ystävä muka huomaa sitä, niin että pitäisikö olla naama norsun''''lla, että joku hoksais että ei suju ja sit olis aivan tunnelmassa mukana? Vaikea uskoa. Ystäville ei voisi vähempää kuulua se, että alkaa ennen jotain kemuja vääntämään rautalangasta, että muuten siellä on ihmisiä, jotka eivät halua tavata mua tai olla missään tekemisissä ja etten kestä sitä tilannetta ja sitä ei kukaan sitäpaitsi uskoisi ja ne joulun kaikki rauhaa ja rakkautta lässytykset kihahtaa niille kuin viina päähän. Ja sehän se vasta tunnelmaa pilaakin, että ensalkuun aletaan murjottamaan, mä en saa tukea vaan riidan aikaseksi sillä. Yritin vähän puhua tilanteesta yhdelle hiukan, mutta kun kaveri ei ymmärrä, vaan on innoissaan, niin ei sekään tietenkään tajunnut, jos ei suoraan sano, että joidenkin mielestä olis tervemenoa ennemmin ****** kuuseen kuin paikalle. Joskus tuntuu, että ihmiset on niin sokeita ja naiiveja toisten lukemiselle, ettei ne tajua vaikka olis toinen pää hakkuupölkyllä, eikä kukaan todellakaan lähde sinne mua tsemppaamaan vaan viihtymään itse ja kyllä mun olis nyt itse muutama tunti tässä elämässä kestettävä jotenkin. Mulla ei varmasti ole mitään paineita sellaisesta olenko epäsuosittu tai epätoivottu ihminen. Niille jolle olen, ei millään ole enää vaikutusta, ja niille jolle en ole, ei samoin mikään sitä muuta. Yksinoloa mä niinkään en pelkää vaan jopa toivoisin, ahdistaa nimenomaan se pakkotoimeentuleminen ja sen sietäminen, että tajuaa, että jotkut muutkin teeskentelee sellaista. Ei mulla ole enää energiaa sellaseen enkä jaksa sitä.

        Miten se käytännössä käy, että menet juhliin ja ilmoitat että olet täysin tuttuuntunut ja ahdistunut tilanteeseen? En oikein pysty kuvittelemaan? Ennen vanhaan on tosin esiintynyt joulun jälkeen pahanilkisiä nuuttipukkeja, joten ehkä mä vedän sellaisen roolin sitten, jos oikein pahaks menee.

        Kyllä tuollaisissa tilaisuuksissa pitäisi vaan näytellä, niin suosikkien kuin niidenkin jotka eivät ole suosittuja. Muutoin tilaisuus alkaa vaikuttaa kornilta kuin jossain teinibileissä, missä ei minkäänlaisia käyttäytymistapoja harrasteta vaan jokainen käyttäytyy äärimmäisen itsekkäästi muista mitään piittaamatta.
        Ei tuollaiset tilaisuudet niin häävejä olekkaan, eikä niissä pidä olettaakkaan tai edellyttää ihmisiltä sen kummempaa kaveruutta, hyvä käytös vaan on aina paikallaan. Hyvää käytöstä on sen epäsuosioon joutuneen huomioiminen sellaisella tavalla, että tämä ei edes huomaa tulleensa epäsuosittuna noteeratuksi.


      • qwerpoiu
        näin onnnn kirjoitti:

        Kyllä tuollaisissa tilaisuuksissa pitäisi vaan näytellä, niin suosikkien kuin niidenkin jotka eivät ole suosittuja. Muutoin tilaisuus alkaa vaikuttaa kornilta kuin jossain teinibileissä, missä ei minkäänlaisia käyttäytymistapoja harrasteta vaan jokainen käyttäytyy äärimmäisen itsekkäästi muista mitään piittaamatta.
        Ei tuollaiset tilaisuudet niin häävejä olekkaan, eikä niissä pidä olettaakkaan tai edellyttää ihmisiltä sen kummempaa kaveruutta, hyvä käytös vaan on aina paikallaan. Hyvää käytöstä on sen epäsuosioon joutuneen huomioiminen sellaisella tavalla, että tämä ei edes huomaa tulleensa epäsuosittuna noteeratuksi.

        juu, kornia se on, et tietää asian.


      • Käviskös tämä?
        olisin ihmisiksi kirjoitti:

        Eikö ystävä muka huomaa sitä, niin että pitäisikö olla naama norsun''''lla, että joku hoksais että ei suju ja sit olis aivan tunnelmassa mukana? Vaikea uskoa. Ystäville ei voisi vähempää kuulua se, että alkaa ennen jotain kemuja vääntämään rautalangasta, että muuten siellä on ihmisiä, jotka eivät halua tavata mua tai olla missään tekemisissä ja etten kestä sitä tilannetta ja sitä ei kukaan sitäpaitsi uskoisi ja ne joulun kaikki rauhaa ja rakkautta lässytykset kihahtaa niille kuin viina päähän. Ja sehän se vasta tunnelmaa pilaakin, että ensalkuun aletaan murjottamaan, mä en saa tukea vaan riidan aikaseksi sillä. Yritin vähän puhua tilanteesta yhdelle hiukan, mutta kun kaveri ei ymmärrä, vaan on innoissaan, niin ei sekään tietenkään tajunnut, jos ei suoraan sano, että joidenkin mielestä olis tervemenoa ennemmin ****** kuuseen kuin paikalle. Joskus tuntuu, että ihmiset on niin sokeita ja naiiveja toisten lukemiselle, ettei ne tajua vaikka olis toinen pää hakkuupölkyllä, eikä kukaan todellakaan lähde sinne mua tsemppaamaan vaan viihtymään itse ja kyllä mun olis nyt itse muutama tunti tässä elämässä kestettävä jotenkin. Mulla ei varmasti ole mitään paineita sellaisesta olenko epäsuosittu tai epätoivottu ihminen. Niille jolle olen, ei millään ole enää vaikutusta, ja niille jolle en ole, ei samoin mikään sitä muuta. Yksinoloa mä niinkään en pelkää vaan jopa toivoisin, ahdistaa nimenomaan se pakkotoimeentuleminen ja sen sietäminen, että tajuaa, että jotkut muutkin teeskentelee sellaista. Ei mulla ole enää energiaa sellaseen enkä jaksa sitä.

        Miten se käytännössä käy, että menet juhliin ja ilmoitat että olet täysin tuttuuntunut ja ahdistunut tilanteeseen? En oikein pysty kuvittelemaan? Ennen vanhaan on tosin esiintynyt joulun jälkeen pahanilkisiä nuuttipukkeja, joten ehkä mä vedän sellaisen roolin sitten, jos oikein pahaks menee.

        Mitäpä jos menet paikalle mutta kerrot heti kättelyssä että sinulla on kova korvasärky etkä viivy kauaa mutta halusit kuitenkin edes piipahtaa hetken ja morjestaa. Sillä tavoin kukaan ei ihmettele mahdollista vaisuutta eikä sitäkään että hermojen kiristyessä teennäiseen tilanteeseen poistut potemaan korvakipuasi kesken illan. Aidot ystävät ilahtuvat kun kuitenkin tahdoit jopa korvakivusta huolimatta heidät nähdä ja osallistua mutta epäaitoja ei tarvitse tuntikausia sietää.


      • kornia teeskentelyä
        näin onnnn kirjoitti:

        Kyllä tuollaisissa tilaisuuksissa pitäisi vaan näytellä, niin suosikkien kuin niidenkin jotka eivät ole suosittuja. Muutoin tilaisuus alkaa vaikuttaa kornilta kuin jossain teinibileissä, missä ei minkäänlaisia käyttäytymistapoja harrasteta vaan jokainen käyttäytyy äärimmäisen itsekkäästi muista mitään piittaamatta.
        Ei tuollaiset tilaisuudet niin häävejä olekkaan, eikä niissä pidä olettaakkaan tai edellyttää ihmisiltä sen kummempaa kaveruutta, hyvä käytös vaan on aina paikallaan. Hyvää käytöstä on sen epäsuosioon joutuneen huomioiminen sellaisella tavalla, että tämä ei edes huomaa tulleensa epäsuosittuna noteeratuksi.

        ei nyt niin lapsellista ole, että olis jotkut suositummat tai vähemmän suositummat, kuin teineillä, vaan jotkut ei vaan pidä toisistaan tai halua olla missään tekemisissä, korkeintaan jotain kornia läpinäkyvää teeskentelyä, ja koko ajatus ahdistaa. Vielä enemmän juuri siksi, että se on just sellasta tekomaireeta ystävällisyyttä, kun ensin ei voida olla missään tekemisissä ja saa kiertäen kaartaen monta kertaa tietää et ois parempi, ettei koskaan tavattais, ja sit kerran muka pitäisi vetää se rooli päällle, että joo mikäs tässä hehheh.. Aivan kuin se ei vähemmästäkin ahdistais.


    • haaaaaaamu

      Jätä menemättä. Lutkien kanssa on parempi olla konfliktissa kuin olla niiden ystävä.

    • Ohops... pikkujoulu? Jälleen kerran puutteita mun elämässäni on tässä, itse en ole koskaan ollut pikkujouluissa jotka on ollu baarissa tai muussa vastaavassa privaatti tilaisuudessa. Vaikka tilaisuuksia on siunaantunut useita tässä vuosien varrella, mut aina oon jättäny menemättä... koska mitäpä niissä yksin tekee kun alkoakaan ei voi nauttia kun on autolla liikenteessä. Lisäks kun ne on aina ollu jonkun liiton järjestämä jne..

      Itse menisin kyllä jos mut kutsutaan sellaiseen pienempään pikkujouluun erikseen... mut eipä ole kukaan koskaan pyytäny et voi vain haaveilla, millaista olis?

    • Drink up!

      Älä stressaa noin paljon juo tukevat humalat ja toikkaroi. Suomalaiset rakastaa humalaisia narreja, ole siis sellainen. Vielä parempi on jos haet vähän vauhtia iltaa juomalla pari edeltävää päivääkin putkeen. Silleen saa hyvän rennon kännikalafiiliksen joka on kuin kalkkuna suomalaisessa joulupöydässä, hieman erikoinen, mutta maukas.

      • Jeee......

        Joo yrjöät ihmisten päälle ja paskannat ruokapöydälle. Siitä se lähtee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      165
      2722
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1248
    3. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      916
    4. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      40
      889
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      88
      786
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      52
      773
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      67
      752
    8. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      710
    9. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      57
      707
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      73
      706
    Aihe