Naisen pituus?

iww0

En tiedä kuuluisiko tämä varsinaisesti tänne mutta pakko avautua/kysyä asiaa, joka ihmetyttää minua.

Eräs parhaista ystävistäni on todella pitkä, n. 188 cm, ja siis 20-vuotiaita naisia ollaan molemmat. Itse olen 167 cm, joten en mielestäni mikään lyhyt itsekään, mutta huomattavasti ystävääni lyhyempi kuitenkin.

Aina kun käymme yhdessä juhlimassa, esim. baareissa miehet tuntuvat olevan hänestä todella kiinnostuneita.Tullaan juttelemaan, kysellään puhelinnumeroa jne sitä tavallista, halutaan siis tutustua. Itse tunnun jäävän ystäväni "varjoon" näissä tilanteissa, ja tahtomattakin tulen hieman kateelliseksi. En ole hänelle sanonut tästä kuitenkaan mitään, olen hänen puolestaan tietenkin iloinen.

En haluaisi kuulostaa itseriittoiselta ämmältä, mutta itselläni on mielestäni ystävääni verrattuna kauniimmat kasvot ja enemmän muotoja (painan n. 54 kg eli en kuitenkaan ole pyöreä). Miksi hänen rinnallaan en tunnu kelpaavan?

Mietinkin, miten tärkeänä miehet pitävät pituutta naisessa? Miksi pitkä nainen houkuttaa? Onko totta se, että miehet tykkäävät iskeä malleja (kyseinen ystäväni ei ole, mutta pituutensa puolesta voisi olla!) mieluummin kuin meitä tavallisia ja siitä syystä valitsevat pitkiä naisia?

85

2097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pohjola itte

      Kyllä mulle on kova paikka jos nainen on mua pidempi. Ei se vaan käy :)

    • nainen puhuu

      Minusta tuntuu ainakin oudolta, että järestään miehet piirittäisivät pitkiä naisia pelkästään pituuden vuoksi. Muuttujia on niin paljon, mutta tiettyä karismaahan se pituus kiistatta tuo. En kyllä jaksa uskoa, että pituus olisi se ainoa autuaaksi tekevä ominaisuus. Varmasti kyllä lähes jokainen mies valitsisi kahdesta muuten identtisestä naisesta 160 -senttisen sijaan 175cm pitkän.

      • Mies puhuu

        Et tiedä mistä puhut. Olen suht. pitkä mies enkä todellakaan huolisi jotain 175 cm pituista naista, vaan paljon mieluummin 160 cm pituisen. Mitä pienempi nainen sitä kauniimpi. Ja samaa mieltä tuntuvat olevan suurin osa miespuolisista tutuistani.


      • 25v..
        Mies puhuu kirjoitti:

        Et tiedä mistä puhut. Olen suht. pitkä mies enkä todellakaan huolisi jotain 175 cm pituista naista, vaan paljon mieluummin 160 cm pituisen. Mitä pienempi nainen sitä kauniimpi. Ja samaa mieltä tuntuvat olevan suurin osa miespuolisista tutuistani.

        Jaa..miksi minua hakee niin moni pitkä mies ja vonkaa...:) olen 177cm..ja koroilla enemmänkin..olen kyllä kaunis ja siro..lyhemmätkin miehet käy aivan kuumina..mutta yleensä pitkän miehen valitsen..grrr..


      • we56jtku
        25v.. kirjoitti:

        Jaa..miksi minua hakee niin moni pitkä mies ja vonkaa...:) olen 177cm..ja koroilla enemmänkin..olen kyllä kaunis ja siro..lyhemmätkin miehet käy aivan kuumina..mutta yleensä pitkän miehen valitsen..grrr..

        "yleensä pitkän miehen valitsen"

        ..jaa sitä jaellaan toosaa ihan jokaiselle asti ;)

        ja ei se pituudestasi johdu jos pimppasi kiinnostaa, sori vaan kultsi.


      • mies tykkää
        we56jtku kirjoitti:

        "yleensä pitkän miehen valitsen"

        ..jaa sitä jaellaan toosaa ihan jokaiselle asti ;)

        ja ei se pituudestasi johdu jos pimppasi kiinnostaa, sori vaan kultsi.

        tuskin ne sitä "pi,,paa " katselevat vaan nimenomaan miehet ovat visuaalisia olentoja-eli he katsovat kaunista naista jolla rintamus sopivasti koholla...vastahan tehtiin tutkimus että miehet niitä rintoja katselee..enemmän kuin kasvoja..


      • nainen puhuu
        Mies puhuu kirjoitti:

        Et tiedä mistä puhut. Olen suht. pitkä mies enkä todellakaan huolisi jotain 175 cm pituista naista, vaan paljon mieluummin 160 cm pituisen. Mitä pienempi nainen sitä kauniimpi. Ja samaa mieltä tuntuvat olevan suurin osa miespuolisista tutuistani.

        Ehkä kärjistelin vähän tuon pointin suhteen saadakseni juuri tämänkaltaisia kommentteja. Itsetuntoani pituuteni (164cm) suhteen ei suinkaan ole laskenut viennin vähyys tai tällä palstalla esiintyvä pitkien hypetys, vaan se, että oma mieheni on suoraan sanonut, että toivoisi minun olevan pidempi. Muille vinkiksi, ettei tuollaista tarvitse sanoa ääneen, ei meinaan oikein kivalta tunnu.


      • paskapäivämeneilläää
        nainen puhuu kirjoitti:

        Ehkä kärjistelin vähän tuon pointin suhteen saadakseni juuri tämänkaltaisia kommentteja. Itsetuntoani pituuteni (164cm) suhteen ei suinkaan ole laskenut viennin vähyys tai tällä palstalla esiintyvä pitkien hypetys, vaan se, että oma mieheni on suoraan sanonut, että toivoisi minun olevan pidempi. Muille vinkiksi, ettei tuollaista tarvitse sanoa ääneen, ei meinaan oikein kivalta tunnu.

        Juu. Samaa mieltä. Itselläni taas juuri pitkien hypetys ja tällä palstalla pitkien ihannointi ovat vieneet itsetunnostani aimopalan. En nyt sentään itsetuhoiseksi heittäydy, mutta monia ovia ja mahdollisuuksia lyhyys sulkee. En pääse lentäjäksi, en lennostoon edes armeijassa, enkä malliksi (no sitä en edes haluaisi), lyhyyteni tähden. Ja toki löytyy monia muita asioitakin joita lyhyyteni on aiheuttanut, mutta oikeasti kirpaisee, etten lentäjäksi pääse, matemaattiset potentiaalit löytyy, fyysisestä huippukunnosta puhumattakaan.

        Paljon, paljon mieluummin olisin 180 senttinen. Ei olisi ollut vaikeampi nuoruus, yhtä lailla minua kiusattiin aikaisin kehittenyistä tisseistäni ja lyhyydestäni kun tulevaisuuden mallikaunottaria pisamista ja pituudesta. Lyhyitä ei vain huomata. Monestiko olette lukeneet jonkun mallin haastiksesta kuinka "pirun vaikea" nuoruus hänellä oli? NO KENELLÄ EI OLISI OLLUT?? Kysyn vaan, niillä kiusaajilla ehkä, mutta heillä onkin todella "ruusuinen" tulevaisuus duunareina ja pubiruusuisina siivoojina...
        Sellaista vaan...


        Ja hieman kärjistin, mutta vihaksi pistää. Ihan kuin itse olisin pituuteni valinnut. (SO NOT!)


      • Aatamin aikainen
        paskapäivämeneilläää kirjoitti:

        Juu. Samaa mieltä. Itselläni taas juuri pitkien hypetys ja tällä palstalla pitkien ihannointi ovat vieneet itsetunnostani aimopalan. En nyt sentään itsetuhoiseksi heittäydy, mutta monia ovia ja mahdollisuuksia lyhyys sulkee. En pääse lentäjäksi, en lennostoon edes armeijassa, enkä malliksi (no sitä en edes haluaisi), lyhyyteni tähden. Ja toki löytyy monia muita asioitakin joita lyhyyteni on aiheuttanut, mutta oikeasti kirpaisee, etten lentäjäksi pääse, matemaattiset potentiaalit löytyy, fyysisestä huippukunnosta puhumattakaan.

        Paljon, paljon mieluummin olisin 180 senttinen. Ei olisi ollut vaikeampi nuoruus, yhtä lailla minua kiusattiin aikaisin kehittenyistä tisseistäni ja lyhyydestäni kun tulevaisuuden mallikaunottaria pisamista ja pituudesta. Lyhyitä ei vain huomata. Monestiko olette lukeneet jonkun mallin haastiksesta kuinka "pirun vaikea" nuoruus hänellä oli? NO KENELLÄ EI OLISI OLLUT?? Kysyn vaan, niillä kiusaajilla ehkä, mutta heillä onkin todella "ruusuinen" tulevaisuus duunareina ja pubiruusuisina siivoojina...
        Sellaista vaan...


        Ja hieman kärjistin, mutta vihaksi pistää. Ihan kuin itse olisin pituuteni valinnut. (SO NOT!)

        Älkääs nyt tytöt. Oon aina luullu, että pituus olis enemmän miesten ongelma. Kilpaillaan keskenään ja yletytään ylähylyille.

        Lyhyet, sirot naiset on mun mielestä kauniita ja jostain kumman syystä ihastun ja rupean herkemmin pitämään sen sorttisista naisista. Tulee suojeluvaistot sun muut. Kyllähän pituus varmasti tuo tiettyä itsevarmuutta ja näkyvyyttä, mutta kyllä siihin kauneuteen vaikuttaa enemmän pukeutuminen piirteet ja käyttäytyminen. Niin se vaan on.


      • 8+16
        nainen puhuu kirjoitti:

        Ehkä kärjistelin vähän tuon pointin suhteen saadakseni juuri tämänkaltaisia kommentteja. Itsetuntoani pituuteni (164cm) suhteen ei suinkaan ole laskenut viennin vähyys tai tällä palstalla esiintyvä pitkien hypetys, vaan se, että oma mieheni on suoraan sanonut, että toivoisi minun olevan pidempi. Muille vinkiksi, ettei tuollaista tarvitse sanoa ääneen, ei meinaan oikein kivalta tunnu.

        Ei tuossa ole muuta ongelmaa kuin se, että miehesi vaikuttaa idiootilta. Onko parisuhteessasi todellakin pituus noin tärkeää?


      • näin meillä..
        nainen puhuu kirjoitti:

        Ehkä kärjistelin vähän tuon pointin suhteen saadakseni juuri tämänkaltaisia kommentteja. Itsetuntoani pituuteni (164cm) suhteen ei suinkaan ole laskenut viennin vähyys tai tällä palstalla esiintyvä pitkien hypetys, vaan se, että oma mieheni on suoraan sanonut, että toivoisi minun olevan pidempi. Muille vinkiksi, ettei tuollaista tarvitse sanoa ääneen, ei meinaan oikein kivalta tunnu.

        Kannattaako seurustella ihmisen kanssa, joka ei arvosta sun ulkomuotoa sellaisena kuin se on. Jossain vaiheessa miehesi alkaa katselemaan naisia, jotka viehättää häntä enemmän kuin sinä. Asiasta kannattaisi ainakin keskustella. Olen itse nainen ja olen seurustellut viisi vuotta miehen kanssa, joka on minun pituinen eli 175cm ,mutta ei meidän suhteessa ole koskaan ollut mitään ongelmia, jotka olisivat liittyneet kumppanin pituuteen. Olen sitä mieltä, että jos kumppaniaan oikeasti rakastaa niin monet ulkoiset seikat ovat oikeasti lähes merkityksettömiä. Toki omasta ulkonäöstä tulee huolehtia, mutta pituus nyt vaan on sellainen asia, että siihen ei voi vaikuttaa niin miksi siitä edes pitäisi kumppanille huomauttaa??


    • 9+18

      Pitkät miehet pitävät pitkistä naisista ja päinvastoin. Keskipituuden kasvaessa pitkiä miehiä on entistä enemmän. Tuskinpa kukaan 170-senttinen mies sitä kaveriasi yrittää iskeä. Ongelmasi taitaakin olla se, että et itsekään hevin kelpuuta 170 cm pitkää miestä koska on "liian lyhyt", vaan haikailet niiden 190 cm pitkien perään.

      • 160cm N

        Jaaha, taas tämä yleinen ongelma joka yleensä esiintyy tuolla Ihannemies-puolella eli kuvitellaan että lyhyetkin naiset haluavat aina sen todella pitkän miehen. Vaikka naiset ovat moneen kertaan sanoneet kuinka eivät halua itseensä nähden mitään jäätävää hujoppia. Taidat itse olla lyhyt mies kun näyttää nakertavan?

        Itse olen huomannut että usein pitkät miehet pitävät lyhyistä naisista ja taas vastaavasti lyhyet miehet pitkistä naisista. Monet poikapuoliset kaverini jotka ovat alle 175-senttisiä sanovat että pitkät naiset ovat upeita kun taas pidemmät kuolaavat lyhyitä tyttöjä. Mistä lie johtuu..


    • pitkä mies

      Naisen on aina oltava lyhyempi kuin minä tai vedän herneen nenään ja hakkaan kaikki. Itse olenkin toosi pitkä ja komea. Mulle ollaan vielä kateellisia kun olen näääin piitkää.

    • M198

      Minä olen "liian pitkä" mies ja olen aina pitänyt lyhyistä naisista. Heilani ovat olleet viimeaikoina ennemmin alle 160 kuin yli.

      Pieni nainen on sirompi, kurvit pienemmällä matkalla ja siksi kontrastisempia. Sängyssä kevyttä, pientä naista voi kieputella mielin määrin ja vaikka olisi suutelemassa missä, niin aina ylttää kädet hyväilyihin kaikkialle. Ja kun on iso mies ja pieni nainen, niin siinä näyttää kaikki vähän hurjemmalta ;)

      Lisäksi pieni nainen herättää suojelutunteita aivan erilailla kuin iso nainen. Minun ihannenaiseni on 150-160 cm pitkä ja hyvin siro. Toki pitkäkin nainen voi olla kaunis ja upea, mutta minuun vetoaa jostain syystä pieni ja siro.

      • onenoeneoneoneonoeno

        Muah, olisitko mun mies? Kieppuisin sun kanssa enemmän kuin mielelläni sängyssä...


    • tewtewtewtew

      Toki pitkä nainen on useimmiten näyttävä, mutta se ei tarkoita sitä, että pitkä nainen automaattisesti olisi kaunis tai että lyhyt olisi ruma.

    • asfas456

      Teistä kahesta tulisin ehdottamasti juttelemaan sinulle. Sinäkin ole jo pitkä, vähän liian pitkä omaan makuuni.

    • päåpk

      Mitä väliä pituudella on? Jos ihastuu/rakastuu ihmiseen,niin ei siinä enää senttejä mitata.

    • ...

      Kyllä vaan muakin lähestytään vaikka oon 160 senttinen tytsy. Eli eipä taida olla pituudesta kiinni. Ja pääasiassa lähestyjät on kyllä pitkiä, ehkä n. 180cm ja pidempiä.

    • piupau

      Ite oon vaan 164cm pätkä ja lähes kaikki exät on ollu 180-190 senttisiä. Ja ykskin näistä miehistä joka oli 188cm, sano moneen kertaan että hänestä pitkät naiset on jotenki rumia..

      Ehkä mulla on sit käyny vaan hyvä tuuri, mut mulle moni mies on sanonu et tällanen lyhyt nainen on paras, ku se mahtuu kivasti syliin :)

      Ja omalta kohdalta voin vaan sanoo että paljon mieluummin oon tällanen hukkapätkä ku pitkä hujoppi. Mun lyhyys ei todellaka laske itsetuntoo, pieni siro nainen on paljo naisellisempi ku joku amatsoni.

      • tetewtew

        "Ehkä mulla on sit käyny vaan hyvä tuuri, mut mulle moni mies on sanonu et tällanen lyhyt nainen on paras, ku se mahtuu kivasti syliin :)"

        Tai sitten miehet ovat olleet kohteliaita. Tuuria tietysti sekin.


      • älä jaksa
        tetewtew kirjoitti:

        "Ehkä mulla on sit käyny vaan hyvä tuuri, mut mulle moni mies on sanonu et tällanen lyhyt nainen on paras, ku se mahtuu kivasti syliin :)"

        Tai sitten miehet ovat olleet kohteliaita. Tuuria tietysti sekin.

        Mutta pitkiä naisia kehuvat ovat tietty vain rehellisiä? Eihän lyhyistä naisista kukaan voi pitää aidosti tietenkään..


      • tewtewtewtew
        älä jaksa kirjoitti:

        Mutta pitkiä naisia kehuvat ovat tietty vain rehellisiä? Eihän lyhyistä naisista kukaan voi pitää aidosti tietenkään..

        Huomasitko sellaisen sanan lauseessa kuin "tai"?

        >Eihän lyhyistä naisista kukaan voi pitää aidosti tietenkään.. <

        No ei tietenkään.


      • otan eron !
        älä jaksa kirjoitti:

        Mutta pitkiä naisia kehuvat ovat tietty vain rehellisiä? Eihän lyhyistä naisista kukaan voi pitää aidosti tietenkään..

        Hyvä tietää. Mies yritti väittää muuta. Nyt tiedän totuuden ja otan eron !


      • sarkasmi satuttaa
        otan eron ! kirjoitti:

        Hyvä tietää. Mies yritti väittää muuta. Nyt tiedän totuuden ja otan eron !

        Hyvä, niin kannattaakin. Onneksi et enää elä valheessa.

        *huokaus*


    • 6+18

      Pitkät ja hoikat naiset vaan ovat erittäin seksikkäitä. Joku lyhyempi mies varmaan pitäisi tuota 188 senttistä liian pitkänä.

    • Bella23

      Itse oon 156cm nainen, ja mun kaikki miehet on sanonut aina että on ihanaa ku olen niin lyhyt ja söpö! Et nää on taas näitä makuasioita :)!!

    • locacra

      Mieluummin ottaisin pitkän, kauniin naisen kuin lyhyen, kauniin naisen, mutta ei sillä niin mahottoman paljon väliä ole. Olen minä lyhyempiinkin naisiin tykästynyt.

    • turhaan kadehdit

      Itse olen pitkä nainen, ja joo, kyllä pitkä nainen huomataan ja on helppoa olla "näyttävä". Pieni jää usein vähän pikkusievän asemaan, vaikka kaunis olisikin.

      Mutta kokemukseni mukaan jotkut pienet miehet eivät voi sietää pitkiä naisia varsinkaan työelämässä tai esimiesasemassa. Käy varmaan liiaksi itsetunnon päälle.

      • TJ

        On tää naisten ajatusmaailma vaan kummallinen: "Mutta kokemukseni mukaan jotkut pienet miehet eivät voi sietää pitkiä naisia varsinkaan työelämässä tai esimiesasemassa." Mitenkähän sitten jos esimies on pieni nainen?

        (No, mä en ole vielä hyvää naisjohtajaa tavannut - en lyhyttä enkä pitkää. Naisesimiehillä on tapana ottaa asiat aivan liian henkilökohtaisesti ja kostonhimo on uskomaton. Kokemukseni on lisäksi kyseenalaistanut legendan naisten empatiakyvystä. Naiset pysyköön naisina, erilaisina ja naisellisina. Kuka mies testosteroninaisen itselleen haluaa?)


    • Ei sinänsä tärkeä, mutta kai jokasella on mieltymyksensä. Itse olen mieltynyt lyhyisiin. SIis sinua 15-20 cm lyhyempi on aika loistava, vaan ei mikään vaatimus. Pitkissä on se puoli, että nuiden pitää sitten mielestäni olla kovin hoikkia tai urheilullisia ja lyhyemmät naiset taas voivat olla myös vähän pehmeämmän mallisia ja silti olla kovinkin mieleen.

    • kowi

      Kyllä suurimmalle osalle ottajia löytyy,oli pituus mikä tahansa. Itse olen alle 150 senttinen ja aina on kosijoita riittänyt ja yksi minut omakseen saikin.

    • raksu1112

      Hmmm.. olen itse 157cm ja hyvin ylpeänä kannan kaikki senttini, yhtään senttiä en lisää ottaisi vaikka tarjottaisiin. Mielestäni on tärkeämpää se miten senttisi kannat! 180cm nainen huonolla ryhdillä ei välttämättä ole seksikäs näky. Itselläni on aina hyvä vedota lyhyyteen kun jotain ylähyllyltä tarvisi, enkä ole koskaan ilman apua jäänyt ;D Miehillä herää myös helpommin suojeluvaistot kun on tälläinen taskukokoinen :D Joskus jopa kuuntelin radiosta kun oli tehty miehille gallup naisten pituudesta, niin useammat miehet pitivät lyhyitä naisia seksikkäämpinä!

      • onnellinen pitkä:)

        Vai että oikein suojeluvaistot.Itse olen 180cm ja koroilla muutaman centin enemmänkin.Mieheltä en suojelua tarvitse, pärjään hyvin omillani.Tosin miesystäväni kyllä suojelisi jos tarpeen:)Kannan itseni hyvin ja olen ylpeä pituudestani.Vaatteita mieheni tykkäisi minille ostaa koska kuulemma mikä tahansa sopii.On ihminen sitten lyhyt tai pitkä niin sisin puhuu, ei ulkokuori.Pituudesta on muutenin ihanaa hyötyä esim mieheni pyytää minua ottamaan jotakin korkeammalta koska on minua noin 8cm lyhyempi mutta niin ihana ja rakas.


      • 15+3

        Minun mielestä avuttomuus on tosi suuri turn off, ihan pituudesta riippumatta. En halua naista, jota pitää jatkuvasti auttaa arkipäiväisissä asioissa. En tarkoita mitään yksittäistä asiaa, vaan jollain naisilla on sellainen avuton asenne "en minä kun minä olen "vain" nainen". Naisen ei tarvitse osata tehdä autoon suurta moottoriremonttia jos autot ei satu kiinnostamaan, mutta ihan perusasiat on hyvä handlata; vaihtaa tuulilasinpyyhkimet, tarkistaa ja lisätä öljyt ja renkaan puhjetessa vaihtaa autoon rengas. Tässä moni sanoo, että enhän minä jaksa ja pysty autoon rengasta vaihtamaan, olenhan nainen? Ihan naisilla olisi jokin fyysinen este kyetä vaihtamaan autoon rengas. Kun se este ei ole siinä että nainen olisi jotenkin liian heikko siihen, vaan asenteessa on silloin vikaa, halutaan leikkiä avutonta ja se on turn off.
        Olen törmännyt tällaisiin avutonta leikkiviin naisiin niin pitkiin kuin lyhyisiin, mutta enemmän tuo näyttäisi olevan lyhyiden ominaisuus. Eikä kyse ole siitä, että lyhyempi olisi jotenkin automaattisesti heikompi kuin pidempi.

        Haluan naisen joka haluaa minut, en naista joka tarvitsee minut.


      • --------------
        15+3 kirjoitti:

        Minun mielestä avuttomuus on tosi suuri turn off, ihan pituudesta riippumatta. En halua naista, jota pitää jatkuvasti auttaa arkipäiväisissä asioissa. En tarkoita mitään yksittäistä asiaa, vaan jollain naisilla on sellainen avuton asenne "en minä kun minä olen "vain" nainen". Naisen ei tarvitse osata tehdä autoon suurta moottoriremonttia jos autot ei satu kiinnostamaan, mutta ihan perusasiat on hyvä handlata; vaihtaa tuulilasinpyyhkimet, tarkistaa ja lisätä öljyt ja renkaan puhjetessa vaihtaa autoon rengas. Tässä moni sanoo, että enhän minä jaksa ja pysty autoon rengasta vaihtamaan, olenhan nainen? Ihan naisilla olisi jokin fyysinen este kyetä vaihtamaan autoon rengas. Kun se este ei ole siinä että nainen olisi jotenkin liian heikko siihen, vaan asenteessa on silloin vikaa, halutaan leikkiä avutonta ja se on turn off.
        Olen törmännyt tällaisiin avutonta leikkiviin naisiin niin pitkiin kuin lyhyisiin, mutta enemmän tuo näyttäisi olevan lyhyiden ominaisuus. Eikä kyse ole siitä, että lyhyempi olisi jotenkin automaattisesti heikompi kuin pidempi.

        Haluan naisen joka haluaa minut, en naista joka tarvitsee minut.

        Ehkä pitkissä on tuota avuttomaksi tekeytymistä vähemmän siksi, että he eivät itse oleta olevansa mitään pikku söpöliinejä, joita pitää kantaa ja paapoa ja auttaa joka asiassa, kun on "vain" pieni hentoinen nainen... Huvittavinta on tietysti se, että joku lyhyt nainen voi olla oikeasti vartaloltaan tosi iso, siis leveä ja harteikas ja pitkäselkäinen ja isot lihakset, ja tosi riskin näköinen ja varmasti riski ihan oikeasti ja silti esittää jotain avutonta tyttöstä, kun on vain 160 cm taskuveenus... Kaveripiirissäni on tällainen nainen, joka on ruumiinrakenteeltaan kuin mikäkin kuulantyöntäjä ja kadehdittavan lihaksikas luonnostaan, vaikkei tee mitään. Hän asuu kimppakämpässä pitkän ja hoikan naisen kanssa, joka on tosi hentoinen ruumiinrakenteeltaan ja pituus tulee sääristä, mutta kroppa on tosi pieni. Silti tämän pitkän pitää tehdä aina raskaammat kotityöt, kun on pitkä eli tämän lyhyen naisen mukaan iso... :D Huvittavaa on myös se, että oikeasti naiset on aika sitkeitä, ja vahvoja sillä pitäähän sitä lasta kantaa se yhdeksän kuukautta ja vielä puskea alapäästä ulos, ja se jos joku on melkoinen voimainkoitos. Tosiaan avutonta esittävä nainen on turn off.


      • nainen itsekin
        15+3 kirjoitti:

        Minun mielestä avuttomuus on tosi suuri turn off, ihan pituudesta riippumatta. En halua naista, jota pitää jatkuvasti auttaa arkipäiväisissä asioissa. En tarkoita mitään yksittäistä asiaa, vaan jollain naisilla on sellainen avuton asenne "en minä kun minä olen "vain" nainen". Naisen ei tarvitse osata tehdä autoon suurta moottoriremonttia jos autot ei satu kiinnostamaan, mutta ihan perusasiat on hyvä handlata; vaihtaa tuulilasinpyyhkimet, tarkistaa ja lisätä öljyt ja renkaan puhjetessa vaihtaa autoon rengas. Tässä moni sanoo, että enhän minä jaksa ja pysty autoon rengasta vaihtamaan, olenhan nainen? Ihan naisilla olisi jokin fyysinen este kyetä vaihtamaan autoon rengas. Kun se este ei ole siinä että nainen olisi jotenkin liian heikko siihen, vaan asenteessa on silloin vikaa, halutaan leikkiä avutonta ja se on turn off.
        Olen törmännyt tällaisiin avutonta leikkiviin naisiin niin pitkiin kuin lyhyisiin, mutta enemmän tuo näyttäisi olevan lyhyiden ominaisuus. Eikä kyse ole siitä, että lyhyempi olisi jotenkin automaattisesti heikompi kuin pidempi.

        Haluan naisen joka haluaa minut, en naista joka tarvitsee minut.

        Nyt menee vähän OT:ksi alkuperäisestä otsikosta, mutta menköön tämän kerran.

        Mielestäni on väärin, että moni nainen vaatii yksipuolista "tasa-arvoa" kotona - eli siis miehen on tehtävä yhtä paljon kotihommia sen lisäksi, että tämä hoitaa myös nuo ns. miestenhommat ekstrana. Eli ukko pakotetaan pesemään pyykkiä ja laittamaan ruokaa, mutta sitten kun olisi edessä Ikean pöydän kokoaminen, auton renkaan vaihto tai halkojen hakkuu, niin naurahdetaan, että nehän nyt on miesten hommia.

        Siis faktahan on, että noita perinteisiä "naisten töitä" on lähes jokaisessa taloudessa tuntimäärällisesti rutkasti enemmän, eli en suinkaan kannata miesten jättäytymistä niistä hommista. Mutta voisivat monet naiset silti ensin miettiä vähän, ennen kuin yrittävät saada tahtoaan läpi tasa-arvoon vedoten, tai ainakin sitten vastavuoroisesti mennä ukkonsa kanssa katsomaan, mitenkäs se rengas vaihdetaankaan.


    • .

      " Itselläni on aina hyvä vedota lyhyyteen kun jotain ylähyllyltä tarvisi, enkä ole koskaan ilman apua jäänyt ;D Miehillä herää myös helpommin suojeluvaistot kun on tälläinen taskukokoinen :D"

      Niinpä, ja sitten vielä ihmetellään, miksi lyhyitä naisia rinnastetaan lapsiin... tsiisös!

      • pikku pätkis

        Oletko joku hujoppi kun noin pännii? Itsekin olen 160 senttinen ja miehestäni on vain mukavaa kun saa välillä ylimmiltä hyllyiltä nostella jotain minulle, minua kun ei huvita raahata joka kerta tuolia olkkarista asti keittiöön että yltäisin. Näyttää pitkiä muijia katkeroittavan ja häiritsevän ihan älyttömästi että monet miehet todellakin pitävät pienistä naisista jo ihan senkin takia että mahdutaan hyvin kainaloon, kurvit sijoittuu kireemmille kaarille ja herätämme suojeluvaiston. Pitäisikö tässä sitten rinnastaa pitkät naiset miehiin kun olette niin miehisen kokoisia ja yllätte itse kaikille hyllyille?


      • blue angel*
        pikku pätkis kirjoitti:

        Oletko joku hujoppi kun noin pännii? Itsekin olen 160 senttinen ja miehestäni on vain mukavaa kun saa välillä ylimmiltä hyllyiltä nostella jotain minulle, minua kun ei huvita raahata joka kerta tuolia olkkarista asti keittiöön että yltäisin. Näyttää pitkiä muijia katkeroittavan ja häiritsevän ihan älyttömästi että monet miehet todellakin pitävät pienistä naisista jo ihan senkin takia että mahdutaan hyvin kainaloon, kurvit sijoittuu kireemmille kaarille ja herätämme suojeluvaiston. Pitäisikö tässä sitten rinnastaa pitkät naiset miehiin kun olette niin miehisen kokoisia ja yllätte itse kaikille hyllyille?

        Hmmm, no ehkäpä sinun kohdallasi saat miehet ulkoisilla avuilla; sisäistä kauneutta sinussa ei ainakaan tunnu olevan, kun pitää tuolla tavalla muita mollata ja omaa ihanuutta korostaa.


      • redhead angel
        blue angel* kirjoitti:

        Hmmm, no ehkäpä sinun kohdallasi saat miehet ulkoisilla avuilla; sisäistä kauneutta sinussa ei ainakaan tunnu olevan, kun pitää tuolla tavalla muita mollata ja omaa ihanuutta korostaa.

        Eipä sitä "sisäistä kauneutta" näytä olevan myöskään pitkissä naisissa sitten tippaakaan, hehän ovat aina näissä pituuskeskusteluissa kilpaa kehumassa itseään (ollaan niin kauniita ja näyttäviä ja milloin mitäkin). He myös vähättelevät lyhyitä naisia ja niinkuin tuossa ylempänä, rinnastavat näitä lapsiin ja haukkuvat. Oletko kenties vähän sokea?


    • sr roberts

      no kyllä 174 ylittävät on rontteja tai lautoja ei kyllä käy

    • kulmapöydän mies

      Eiköhän ap:n pituus ole suurimmalle osalle miehistä halutumpi...Se pitkä kaveri saattaa erottua päätä pidempänä yökerhoissa paremmin. Tai sitten olet arvioinut ulkonäkönne pieleen.

      Baareissa myös sillä on merkitystä mille luonne näyttää. Hymyilevä, naurava nainen saa ainakin minut helpommin kiinnostumaan ja ehkä lähestymään.

    • Pitkä mies

      Minusta lyhyet naiset ovat seksikkäämpiä ja haluttavampia kuin pitkät. Pitkäkin voi olla kaunis, mutta kyllä minua ihmetyttää se malli-ihanne, joka niin monella nuorella naisella on: Kuvitellaan, että naistenlehtien anorektiset mallit ovat kauniita.

      Hohoi!

      Pitkät, alipainoiset ja jopa anorektiset naiset eivät ole haluttavia. Naisella pitää olla kurveja, mutta sirous on eduksi. Luulen, että vanhat hedelmättömät mallimummot sun muut homostailistit määräävät muodin standardin.

      • seksyhotbringitback

        Hah, joku pyylevä lyhyt akka kirjoittaa katkerana mieheksi naamioituen. Alipainon terveydellisiä vaikutuksia paisutellaan, vai mitenkäs selittäisitte että kaikki Victorias Secret -mallit ovat saanet lapsen? Painoindeksit heillä ovat niin alhaiset, että Suomessa heidät voitaisiin ottaa pakkohoitoon anoreksiasta, jos heidän kauneutensa virheellisesti anoreksiaksi tulkittaisiin. Kyllä se on niin että mies haluaa miehen pituisen näyttävän rotunaisen, ja mieluiten mahdollisimman laihan. Ei ne turhen päite ole kutsuttu huippumalleiksi!


      • pikku pätkis
        seksyhotbringitback kirjoitti:

        Hah, joku pyylevä lyhyt akka kirjoittaa katkerana mieheksi naamioituen. Alipainon terveydellisiä vaikutuksia paisutellaan, vai mitenkäs selittäisitte että kaikki Victorias Secret -mallit ovat saanet lapsen? Painoindeksit heillä ovat niin alhaiset, että Suomessa heidät voitaisiin ottaa pakkohoitoon anoreksiasta, jos heidän kauneutensa virheellisesti anoreksiaksi tulkittaisiin. Kyllä se on niin että mies haluaa miehen pituisen näyttävän rotunaisen, ja mieluiten mahdollisimman laihan. Ei ne turhen päite ole kutsuttu huippumalleiksi!

        " Kyllä se on niin että mies haluaa miehen pituisen näyttävän rotunaisen"

        Haha, nyt kuulostaa jo aika säälittävältä :D. Suurin osa miehistä haluaa lyhyen ja seksikkään taskuvenuksen eikä mitään miehen kokoista goljattia, hyi hitto. Mikäs sun kengänkokosi muuten on? Yli 40 varmaankin? Tosi naisellista..

        Ja luuletko tosiaan että ne victoria's secretin mallit, tai alusvaate mallit, missit ym, oikeasti painavat niin vähän kuin julkisuuteen on ilmoitettu? Sehän on ihan yleisessä tiedossa että niitä painoja kaunistellaan alaspäin. Harmi että sinulla ei hissit jaksa mennä sinne ylimpiin kerroksiin kun pituutta on ilmeisesti vähän liikaa naiseksi, etkä tuollaistakaan asiaa tajua..

        Näyttää pitkiä muijia todellakin katkeroittavan aika paljon että miehet pitävät lyhyistä naisista, et sinäkään muuten olisi tuollaisia herneitä vetänyt ;)


      • 9ropoogkpöpp0rjpogrö
        pikku pätkis kirjoitti:

        " Kyllä se on niin että mies haluaa miehen pituisen näyttävän rotunaisen"

        Haha, nyt kuulostaa jo aika säälittävältä :D. Suurin osa miehistä haluaa lyhyen ja seksikkään taskuvenuksen eikä mitään miehen kokoista goljattia, hyi hitto. Mikäs sun kengänkokosi muuten on? Yli 40 varmaankin? Tosi naisellista..

        Ja luuletko tosiaan että ne victoria's secretin mallit, tai alusvaate mallit, missit ym, oikeasti painavat niin vähän kuin julkisuuteen on ilmoitettu? Sehän on ihan yleisessä tiedossa että niitä painoja kaunistellaan alaspäin. Harmi että sinulla ei hissit jaksa mennä sinne ylimpiin kerroksiin kun pituutta on ilmeisesti vähän liikaa naiseksi, etkä tuollaistakaan asiaa tajua..

        Näyttää pitkiä muijia todellakin katkeroittavan aika paljon että miehet pitävät lyhyistä naisista, et sinäkään muuten olisi tuollaisia herneitä vetänyt ;)

        Hah. Ainut vain, että löydät itsekin ne painot backstagevideoilta näytöksistä, siellä heidän punnitaan, mitataan, ja myös ympärysmitat ym. otetaan. Vain parhaat pääsevät mukaan lopulliseen showhun. Toisaalta mitäpä sinä lyhyt nainen noista asioista tietäisit, pysy vain siellä alepan kassalla tai missä siivoamassa oletkaan. Ja btw, olen mies, ja totta helevetissä ottaisin mieluummin pitkän ja näyttävän kuin so average pätkän naisen.

        Opettele mallin ja missin ero. No voin sulle kansanomaisesti vähän selventääkin, missi on "esikuva", naapurintyttömäinen ja halpa pulleahko kiharatukka, ja malli taasen upea taiteilijan muusa, joka erottuu persoonallisuudellaan, eleganssillaan ja vartalollaan massasta. Taskuvenus on aika halventava sana, mutta voithan sitä itse käyttää itsestäsi. Goljattivertauksesihan ilmensi oman kateutesi ja katkeruutesi hyvin selvästi...


      • 32498053480+00fspo
        9ropoogkpöpp0rjpogrö kirjoitti:

        Hah. Ainut vain, että löydät itsekin ne painot backstagevideoilta näytöksistä, siellä heidän punnitaan, mitataan, ja myös ympärysmitat ym. otetaan. Vain parhaat pääsevät mukaan lopulliseen showhun. Toisaalta mitäpä sinä lyhyt nainen noista asioista tietäisit, pysy vain siellä alepan kassalla tai missä siivoamassa oletkaan. Ja btw, olen mies, ja totta helevetissä ottaisin mieluummin pitkän ja näyttävän kuin so average pätkän naisen.

        Opettele mallin ja missin ero. No voin sulle kansanomaisesti vähän selventääkin, missi on "esikuva", naapurintyttömäinen ja halpa pulleahko kiharatukka, ja malli taasen upea taiteilijan muusa, joka erottuu persoonallisuudellaan, eleganssillaan ja vartalollaan massasta. Taskuvenus on aika halventava sana, mutta voithan sitä itse käyttää itsestäsi. Goljattivertauksesihan ilmensi oman kateutesi ja katkeruutesi hyvin selvästi...

        Mitä kengänkokooni tulee (vaikka asia ei sinulle kuulukaan) se on 45, ja oma pituuteni 195. Ja totta on että "kusi" on hissin lisäksi noussut täällä päähän, kun olen päässyt tottumaan vain parhaaseen tasoon.


      • D.S.
        32498053480+00fspo kirjoitti:

        Mitä kengänkokooni tulee (vaikka asia ei sinulle kuulukaan) se on 45, ja oma pituuteni 195. Ja totta on että "kusi" on hissin lisäksi noussut täällä päähän, kun olen päässyt tottumaan vain parhaaseen tasoon.

        Mikä ihme teitä vaivaa?

        Kaunis nainen on kaunis nainen on kaunis nainen. Lyhty nainen voi olla kaunis tai ruma, pitkä nainen voi olla kaunis tai ruma. Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä (joku kummastakin ;)

        Minä olen pitkä mies 197/95 ja tykkään pienistä ja siroista, tykkään keskikokoisista ja siroista ja tykkään pitkistäkin ja siroista. Eniten kuitenkin noista pienenpuoleisista. Olli taas tykkää pitkistä, Kari keskikokoisista ja Jussi lyhyistä.

        Kamoon hei!


      • D.S.
        D.S. kirjoitti:

        Mikä ihme teitä vaivaa?

        Kaunis nainen on kaunis nainen on kaunis nainen. Lyhty nainen voi olla kaunis tai ruma, pitkä nainen voi olla kaunis tai ruma. Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä (joku kummastakin ;)

        Minä olen pitkä mies 197/95 ja tykkään pienistä ja siroista, tykkään keskikokoisista ja siroista ja tykkään pitkistäkin ja siroista. Eniten kuitenkin noista pienenpuoleisista. Olli taas tykkää pitkistä, Kari keskikokoisista ja Jussi lyhyistä.

        Kamoon hei!

        Nin ja noi mallit on kyllä esim Ranskassa aivan liian laihoja. Victoria's Secretin naiset ovat taas jenkkistandardin mukaisia silikoonitissejä. Katsoin juuri yhden catwalk.videon selvittääkseni mielipiteeni ja täytyy kyllä sanoa, että useimmista malleista en olisi kiinnostunut naapurin tytön rinnalla. Kyllä nainen saa olla pienirintainen, mutta jos peppua ei ole, niin ei viisarikaan värähdä. Ja lihaksettomat jalat on toinen selvä turn-off minulle


      • onnellinen pitkä:)
        D.S. kirjoitti:

        Nin ja noi mallit on kyllä esim Ranskassa aivan liian laihoja. Victoria's Secretin naiset ovat taas jenkkistandardin mukaisia silikoonitissejä. Katsoin juuri yhden catwalk.videon selvittääkseni mielipiteeni ja täytyy kyllä sanoa, että useimmista malleista en olisi kiinnostunut naapurin tytön rinnalla. Kyllä nainen saa olla pienirintainen, mutta jos peppua ei ole, niin ei viisarikaan värähdä. Ja lihaksettomat jalat on toinen selvä turn-off minulle

        Lyhyet naiset puolustelevat täällä itseään samaan tapoaan kuin lihavat puolustelevat läskejään eli keskutelun taso todella matalalla.Uskomatonta tekstiä aikuisilta ihmisiltä....Mitäpä väliä sillä pituudella on.Persoonallisuus se on mikä häikäisee ihmisessä.


      • Huomiovaras ;)
        onnellinen pitkä:) kirjoitti:

        Lyhyet naiset puolustelevat täällä itseään samaan tapoaan kuin lihavat puolustelevat läskejään eli keskutelun taso todella matalalla.Uskomatonta tekstiä aikuisilta ihmisiltä....Mitäpä väliä sillä pituudella on.Persoonallisuus se on mikä häikäisee ihmisessä.

        Puolustuakseen tarvitsisi vastaansa hyökkäyksen. Täytyykö viestisi tulkita siten, että pitkät naiset tai pitkistä naisista pitävät miehet hyökkäävät lyhyitä naisia vastaan?

        Itse en ainakaan koe tarvetta puolustautua millään tavalla. Jokaisella ihmisellä on oikeus pitää omat makumieltymyksensä - aivan kuten kuvitelmansa muiden ihmisten preferensseistä.

        Aivan varmasti kaikille löytyy ottajansa.

        Alkuperäiselle sen verran, että pelkkä pituus ei tee kenestäkään mielenkiintoista, oli sitten pitkä tai lyhyt. Ihmiset katsovat tuntemattomista ihmisistä kokonaisuutta: itsevarmuutta, elekieltä, lähestyttävyyttä, kasvoja, vartaloa... kaikkea. Ehkä olet liian jäykkä lähestyttäväksi herättääksesi mielenkiinnon.


      • 160/55
        onnellinen pitkä:) kirjoitti:

        Lyhyet naiset puolustelevat täällä itseään samaan tapoaan kuin lihavat puolustelevat läskejään eli keskutelun taso todella matalalla.Uskomatonta tekstiä aikuisilta ihmisiltä....Mitäpä väliä sillä pituudella on.Persoonallisuus se on mikä häikäisee ihmisessä.

        Ai että vain lyhyet naiset täällä puolustelevat itseään? Katsopa kuule mitä pitkät naiset ovat tänne vastailleet, aika puolustuskannalla tekin olette.

        Muista keskusteluista voit löytää lisää teidän pitkien naisten omakehua ja lyhyiden mollaamista. Heti kun lyhyt nainen kehuu itseään ja puhuu pitkistä naisista yhtä rumasti kuin te meistä lyhyistä, niin se on vain katkeruutta ja kateutta pitkiä kohtaan. Ja jokaisen miehen kirjoittama viesti, jossa hän kertoo pitävänsä lyhyistä naisista on tietenkin oikeasti lyhyen naisen kirjoittama, eihän kukaan mies voi tykätä lyhyistä naisista. Ja jos mies tuollaista väittää niin hänhän vain valehtelee koska ei saa pitkää naista ja joutuu "tyytymään" pätkään. Tälläisiä kommentteja täällä on ollut. Sinäkin rinnastat lyhyiden naisten "omakehut" ylipainoisten ihmisten puolustuspuheisiin eli mielestäsi lyhyydessä on jotain vikaa selvästi?

        Mutta sitten pitkät naiset toki saavat kehuskella itseään näyttäviksi, kauniiksi ja upeiksi rotunaisiksi, eikä siinä ole mitään väärää eikä itseriittoista. Eikä heidän katkerat vuodatuksensa lyhyitä naisia kohtaan tietty ole mitään kateutta vaan rehellisyyttä. Ja selvästi pitkän naisen kirjoittamat ylistysviestit pitkistä naisista muka miehenä, se pitää uskoa tietty. Vaikka jokainen järjellä varustettu ymmärtää ettei kukaan mies ottaisi niin henk.kohtaisesti jos joku ei pidä pitkistä naisista saati ala räyhäämään asiasta. Mutta silloin kun mies kehuu lyhyitä niin silloin heti ollaan huutamassa kuinka asialla on oikeasti joku läski ja lyhyt nainen.

        Miksi pitkät naiset ovat siis noin ylimielisiä? Ihan järjetöntä omakehua ja muiden mitätöintiä koko ajan, luulevatko tosiaan kaikki pitkät naiset olevansa jotain Heidi Klumeja tai muita kauniita supermalleja vain sen takia että ovat pitkiä? Huh huh..


      • Huomiovaras
        Huomiovaras ;) kirjoitti:

        Puolustuakseen tarvitsisi vastaansa hyökkäyksen. Täytyykö viestisi tulkita siten, että pitkät naiset tai pitkistä naisista pitävät miehet hyökkäävät lyhyitä naisia vastaan?

        Itse en ainakaan koe tarvetta puolustautua millään tavalla. Jokaisella ihmisellä on oikeus pitää omat makumieltymyksensä - aivan kuten kuvitelmansa muiden ihmisten preferensseistä.

        Aivan varmasti kaikille löytyy ottajansa.

        Alkuperäiselle sen verran, että pelkkä pituus ei tee kenestäkään mielenkiintoista, oli sitten pitkä tai lyhyt. Ihmiset katsovat tuntemattomista ihmisistä kokonaisuutta: itsevarmuutta, elekieltä, lähestyttävyyttä, kasvoja, vartaloa... kaikkea. Ehkä olet liian jäykkä lähestyttäväksi herättääksesi mielenkiinnon.

        Dammit. Kirjoitusvirhe. Po. puolustautuakseen.


      • :)
        160/55 kirjoitti:

        Ai että vain lyhyet naiset täällä puolustelevat itseään? Katsopa kuule mitä pitkät naiset ovat tänne vastailleet, aika puolustuskannalla tekin olette.

        Muista keskusteluista voit löytää lisää teidän pitkien naisten omakehua ja lyhyiden mollaamista. Heti kun lyhyt nainen kehuu itseään ja puhuu pitkistä naisista yhtä rumasti kuin te meistä lyhyistä, niin se on vain katkeruutta ja kateutta pitkiä kohtaan. Ja jokaisen miehen kirjoittama viesti, jossa hän kertoo pitävänsä lyhyistä naisista on tietenkin oikeasti lyhyen naisen kirjoittama, eihän kukaan mies voi tykätä lyhyistä naisista. Ja jos mies tuollaista väittää niin hänhän vain valehtelee koska ei saa pitkää naista ja joutuu "tyytymään" pätkään. Tälläisiä kommentteja täällä on ollut. Sinäkin rinnastat lyhyiden naisten "omakehut" ylipainoisten ihmisten puolustuspuheisiin eli mielestäsi lyhyydessä on jotain vikaa selvästi?

        Mutta sitten pitkät naiset toki saavat kehuskella itseään näyttäviksi, kauniiksi ja upeiksi rotunaisiksi, eikä siinä ole mitään väärää eikä itseriittoista. Eikä heidän katkerat vuodatuksensa lyhyitä naisia kohtaan tietty ole mitään kateutta vaan rehellisyyttä. Ja selvästi pitkän naisen kirjoittamat ylistysviestit pitkistä naisista muka miehenä, se pitää uskoa tietty. Vaikka jokainen järjellä varustettu ymmärtää ettei kukaan mies ottaisi niin henk.kohtaisesti jos joku ei pidä pitkistä naisista saati ala räyhäämään asiasta. Mutta silloin kun mies kehuu lyhyitä niin silloin heti ollaan huutamassa kuinka asialla on oikeasti joku läski ja lyhyt nainen.

        Miksi pitkät naiset ovat siis noin ylimielisiä? Ihan järjetöntä omakehua ja muiden mitätöintiä koko ajan, luulevatko tosiaan kaikki pitkät naiset olevansa jotain Heidi Klumeja tai muita kauniita supermalleja vain sen takia että ovat pitkiä? Huh huh..

        Kaikki lyhyet akat on Johanna Tukiaisia tai ainakin toivoisivat olevansa.Yäk!


      • :))
        :) kirjoitti:

        Kaikki lyhyet akat on Johanna Tukiaisia tai ainakin toivoisivat olevansa.Yäk!

        Kaikki pitkät naiset on miesmäisiä goljatteja tai ainakin toivoisivat olevansa miehiä. Yäk!


      • ka
        160/55 kirjoitti:

        Ai että vain lyhyet naiset täällä puolustelevat itseään? Katsopa kuule mitä pitkät naiset ovat tänne vastailleet, aika puolustuskannalla tekin olette.

        Muista keskusteluista voit löytää lisää teidän pitkien naisten omakehua ja lyhyiden mollaamista. Heti kun lyhyt nainen kehuu itseään ja puhuu pitkistä naisista yhtä rumasti kuin te meistä lyhyistä, niin se on vain katkeruutta ja kateutta pitkiä kohtaan. Ja jokaisen miehen kirjoittama viesti, jossa hän kertoo pitävänsä lyhyistä naisista on tietenkin oikeasti lyhyen naisen kirjoittama, eihän kukaan mies voi tykätä lyhyistä naisista. Ja jos mies tuollaista väittää niin hänhän vain valehtelee koska ei saa pitkää naista ja joutuu "tyytymään" pätkään. Tälläisiä kommentteja täällä on ollut. Sinäkin rinnastat lyhyiden naisten "omakehut" ylipainoisten ihmisten puolustuspuheisiin eli mielestäsi lyhyydessä on jotain vikaa selvästi?

        Mutta sitten pitkät naiset toki saavat kehuskella itseään näyttäviksi, kauniiksi ja upeiksi rotunaisiksi, eikä siinä ole mitään väärää eikä itseriittoista. Eikä heidän katkerat vuodatuksensa lyhyitä naisia kohtaan tietty ole mitään kateutta vaan rehellisyyttä. Ja selvästi pitkän naisen kirjoittamat ylistysviestit pitkistä naisista muka miehenä, se pitää uskoa tietty. Vaikka jokainen järjellä varustettu ymmärtää ettei kukaan mies ottaisi niin henk.kohtaisesti jos joku ei pidä pitkistä naisista saati ala räyhäämään asiasta. Mutta silloin kun mies kehuu lyhyitä niin silloin heti ollaan huutamassa kuinka asialla on oikeasti joku läski ja lyhyt nainen.

        Miksi pitkät naiset ovat siis noin ylimielisiä? Ihan järjetöntä omakehua ja muiden mitätöintiä koko ajan, luulevatko tosiaan kaikki pitkät naiset olevansa jotain Heidi Klumeja tai muita kauniita supermalleja vain sen takia että ovat pitkiä? Huh huh..

        Kai,se johtuu siitä,kun lyhyemmät naiset löytävät kumppanin helpommin,kuin 180cm nainen. Tuttavapiirissäni kaikki normipituiset ovat parisuhteessa/naimisissa,kun taas pitkät eivät ole löytäneet kumppania. Heillä on vaikeampaa miesmarkkinoilla. Pitkät miehet (eivät tieteenkään kaikki),pitävät lyhyempiä naisia viehättävimpinä.


      • niiiniiniiniiininini
        ka kirjoitti:

        Kai,se johtuu siitä,kun lyhyemmät naiset löytävät kumppanin helpommin,kuin 180cm nainen. Tuttavapiirissäni kaikki normipituiset ovat parisuhteessa/naimisissa,kun taas pitkät eivät ole löytäneet kumppania. Heillä on vaikeampaa miesmarkkinoilla. Pitkät miehet (eivät tieteenkään kaikki),pitävät lyhyempiä naisia viehättävimpinä.

        Ei pidä paikkaansa. Nyt puhuu normaali mies (186 cm), ja sanon aluksi että huomioni kiinnittyy kyllä ensin pitkiin naisiin. (En tiedä syytä tälle, kai katselen vain eteenpäin =D ). Mutta vaikka kiinnittykiin heihin aluksi, en silti sanoisi heitä yhtään upeammiksi kuin lyhyitä naisia, näyttäviksi sanon. Seuraava vertaus selittää näyttävyyden, vertaa majakan valovoimaa taskulamppuun, kynttilää valonheittimeen jne... Ainakin minun ystäväpiirissäni kaikille on löytynyt kumppanit, jos ei ole "nirsoiltu" liikoja... Olet ka ehkä sen verran nuori, ettei sinun tarvitsekaan vielä miettiä seurusteluasioita, jos luulet että parinvalinta perustuu pituuteen (tai saati että se olisi edes muorto-osan osatekijä siinä).


      • N163/50
        160/55 kirjoitti:

        Ai että vain lyhyet naiset täällä puolustelevat itseään? Katsopa kuule mitä pitkät naiset ovat tänne vastailleet, aika puolustuskannalla tekin olette.

        Muista keskusteluista voit löytää lisää teidän pitkien naisten omakehua ja lyhyiden mollaamista. Heti kun lyhyt nainen kehuu itseään ja puhuu pitkistä naisista yhtä rumasti kuin te meistä lyhyistä, niin se on vain katkeruutta ja kateutta pitkiä kohtaan. Ja jokaisen miehen kirjoittama viesti, jossa hän kertoo pitävänsä lyhyistä naisista on tietenkin oikeasti lyhyen naisen kirjoittama, eihän kukaan mies voi tykätä lyhyistä naisista. Ja jos mies tuollaista väittää niin hänhän vain valehtelee koska ei saa pitkää naista ja joutuu "tyytymään" pätkään. Tälläisiä kommentteja täällä on ollut. Sinäkin rinnastat lyhyiden naisten "omakehut" ylipainoisten ihmisten puolustuspuheisiin eli mielestäsi lyhyydessä on jotain vikaa selvästi?

        Mutta sitten pitkät naiset toki saavat kehuskella itseään näyttäviksi, kauniiksi ja upeiksi rotunaisiksi, eikä siinä ole mitään väärää eikä itseriittoista. Eikä heidän katkerat vuodatuksensa lyhyitä naisia kohtaan tietty ole mitään kateutta vaan rehellisyyttä. Ja selvästi pitkän naisen kirjoittamat ylistysviestit pitkistä naisista muka miehenä, se pitää uskoa tietty. Vaikka jokainen järjellä varustettu ymmärtää ettei kukaan mies ottaisi niin henk.kohtaisesti jos joku ei pidä pitkistä naisista saati ala räyhäämään asiasta. Mutta silloin kun mies kehuu lyhyitä niin silloin heti ollaan huutamassa kuinka asialla on oikeasti joku läski ja lyhyt nainen.

        Miksi pitkät naiset ovat siis noin ylimielisiä? Ihan järjetöntä omakehua ja muiden mitätöintiä koko ajan, luulevatko tosiaan kaikki pitkät naiset olevansa jotain Heidi Klumeja tai muita kauniita supermalleja vain sen takia että ovat pitkiä? Huh huh..

        En voisi enempää kompata.

        Mutta suhteellisen hoopoa edes tapella ominaisuudesta, jolle kukaan ei mitään mahda.


      • Pää taivaassa
        niiiniiniiniiininini kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Nyt puhuu normaali mies (186 cm), ja sanon aluksi että huomioni kiinnittyy kyllä ensin pitkiin naisiin. (En tiedä syytä tälle, kai katselen vain eteenpäin =D ). Mutta vaikka kiinnittykiin heihin aluksi, en silti sanoisi heitä yhtään upeammiksi kuin lyhyitä naisia, näyttäviksi sanon. Seuraava vertaus selittää näyttävyyden, vertaa majakan valovoimaa taskulamppuun, kynttilää valonheittimeen jne... Ainakin minun ystäväpiirissäni kaikille on löytynyt kumppanit, jos ei ole "nirsoiltu" liikoja... Olet ka ehkä sen verran nuori, ettei sinun tarvitsekaan vielä miettiä seurusteluasioita, jos luulet että parinvalinta perustuu pituuteen (tai saati että se olisi edes muorto-osan osatekijä siinä).

        Nimenomaan – 186 cm on vielä normaalimittainen mies. Pitkät miehet ovat 188 ja siitä ylöspäin. Minuun nähden olet hukkapätkä tai minä sinuun nähden hongankolistaja. Minusta tuntuu, että miehelle optimipituus on jossain 188-190 välillä. Siitä pidemmät ovat naisten silmissä helposti liian pitkiä.

        Mulla on ollut elämän aikana paljon naisia ja erimittaisia. Kaikenmittaiset naiset voivat olla ihania, mutta jos pitää valita, niin pieni on kieltämättä kiva sängyssä. Jostain syystä tuntuu myös siltä, että pienet naiset ovat usein sielukkaampia, impulsiivisempia ja kiihkeämpiä, mutta tässä voi muistikin vähän valikoida.

        Masturboidessani fantasioin yleensä pienestä naisesta, jolla on törröttävät pienet rinnat, pieni kostea herkullinen pimppa, jossa lehtevät ja helposti suudeltavat häpyhuulet sekä profiilikas häpykieli, lihaksikas peppu ja kiimaa hehkuvat kasvot. Joskus niitä on fantasioissani useampikin ; ))))

        Pituus ei kuitenkaan ratkaise.


      • Jalat maassa
        Pää taivaassa kirjoitti:

        Nimenomaan – 186 cm on vielä normaalimittainen mies. Pitkät miehet ovat 188 ja siitä ylöspäin. Minuun nähden olet hukkapätkä tai minä sinuun nähden hongankolistaja. Minusta tuntuu, että miehelle optimipituus on jossain 188-190 välillä. Siitä pidemmät ovat naisten silmissä helposti liian pitkiä.

        Mulla on ollut elämän aikana paljon naisia ja erimittaisia. Kaikenmittaiset naiset voivat olla ihania, mutta jos pitää valita, niin pieni on kieltämättä kiva sängyssä. Jostain syystä tuntuu myös siltä, että pienet naiset ovat usein sielukkaampia, impulsiivisempia ja kiihkeämpiä, mutta tässä voi muistikin vähän valikoida.

        Masturboidessani fantasioin yleensä pienestä naisesta, jolla on törröttävät pienet rinnat, pieni kostea herkullinen pimppa, jossa lehtevät ja helposti suudeltavat häpyhuulet sekä profiilikas häpykieli, lihaksikas peppu ja kiimaa hehkuvat kasvot. Joskus niitä on fantasioissani useampikin ; ))))

        Pituus ei kuitenkaan ratkaise.

        Pituusero 186- ja 188 -senttisen välillä onkin silminnähden HURJA.


      • kåas
        Pää taivaassa kirjoitti:

        Nimenomaan – 186 cm on vielä normaalimittainen mies. Pitkät miehet ovat 188 ja siitä ylöspäin. Minuun nähden olet hukkapätkä tai minä sinuun nähden hongankolistaja. Minusta tuntuu, että miehelle optimipituus on jossain 188-190 välillä. Siitä pidemmät ovat naisten silmissä helposti liian pitkiä.

        Mulla on ollut elämän aikana paljon naisia ja erimittaisia. Kaikenmittaiset naiset voivat olla ihania, mutta jos pitää valita, niin pieni on kieltämättä kiva sängyssä. Jostain syystä tuntuu myös siltä, että pienet naiset ovat usein sielukkaampia, impulsiivisempia ja kiihkeämpiä, mutta tässä voi muistikin vähän valikoida.

        Masturboidessani fantasioin yleensä pienestä naisesta, jolla on törröttävät pienet rinnat, pieni kostea herkullinen pimppa, jossa lehtevät ja helposti suudeltavat häpyhuulet sekä profiilikas häpykieli, lihaksikas peppu ja kiimaa hehkuvat kasvot. Joskus niitä on fantasioissani useampikin ; ))))

        Pituus ei kuitenkaan ratkaise.

        Tuo on niin totta,mitä sanoit pienistä naisista makuuhuoneen puolella.


    • Joo onhan se jokseenkin vaikuttava asia tuo pituus... kun itsekin olen pitkä 190 cm. "Asiat" vaan sujuvat paremmin jos nainenkin ois suurin piirtein mun mittanen eli 180 cm... esim. ajatellen tanssia, niin se on vaan luontevampaa jos nainenkin on pitkä ettei jää jalkoihin.

    • 195

      Ihanne nainen yli 180cm pitkä ja hoikka,ja ehdottomasti lyhyet tummat hiukset.

      • Yli180 - mies

        Sä taidat olla piilohomo?


    • nainen160cm

      Meille lyhyille naisille usein nälvitään pituutemme takia, mutta itse olen ainakin tyytyväinen siroon ja treenattuun kroppaani. Monet ystäväni ovat 180cm ja erittäin kauniita, mutta en silti haluaisi senttiäkään lisää. Kauneimpia naisia ovat ne, jotka viihtyvät kropassaan. Tärkeintä on, että on pilkettä silmäkulmassa. ;)

      • kdfjöhdjit

        Pituutta saa aina lisää koroilla mutta liialle pituudelle ei voi mitään, ikävä kyllä. Mieluummin lyhyt nainen!


    • kjkjkjkjkjkl

      Itehän oon 178, en kauheen pitkä, en lyhytkään. Mutta korkoja käytän mielelläni ja kannan itteni hyvin. :) Omasta kaveripiiristä löytyy kans lyhyitä, joille on ottajia paljoki, mut niin on kans mulle. Että eiköhän se niin oo, että tää on taas ikuisuuskysymys ja kaikille varmasti löytyy ottajansa. ;)

      • .......

        Minä olen 170cm pitkä.. En omasta mielestäni ole lyhyt mutta en todellakaan mikään pitkäkään!!


    • On yhtä kuin?

      Tässäkin ketjussa on vallalla se harhaluulo, että lyhyt on yhtä kuin pieni ja pitkä on yhtä kuin suuri. Ei pidä paikkaansa. Itse katson naisesta minkä kokoinen vartalo hänellä on, ja sen mukaisesti arvotan joko suureksi tai pieneksi. Tunnen paljon naisia, jotka ovat lyhyitä mutta eivät todellakaan pieniä, sillä heillä on iso kroppa. Pitkä selkä, leveät hartiat, ylipäänsä leveä ruumis luustoltaan. Tunnen myös jokusen naisen, jotka on pitkiä mutta eivät tosiaankaan suuria, sillä heillä on lyhyt selkä, kapeat hartiat kapea pieni vartalo luustoltaan. Jos haluatte arvottaa kuka on suuri ja kuka pieni naisissa ja myös miehissä, katsokaa heitä minkä kokoisia ovat istuallaan. Monesti se 160 cm nainen on paljon pitempi ja isompi istuessaan kuin se 175 cm nainen, sillä se on iso vartaloltaan. Kauneimpia naisia on sellaiset joilla on pieni ja siro vartalo, oli pituus mikä hyvänsä, mutta kyllähän pitkät sääret on upeat, eli se on vain plussaa. Ennen kaikkea katson kuitenkin vartalon kokoa, en pituutta.

      • 9+5

        Tuttavapiirissä on eräs nainen joka sanoo itseään pikku taskuveenukseksi, kun on (omasta mielestään) niin pikkuinen. Pituutta tällä on 158cm ja painoa 108kg. Aina välillä tekisi mieli sanoa, että et sä oo pikkuinen, vaan lyhyt! reippaasti yli sata kiloinen ei oo pikkuinen! Eikö se oikeasti hahmota omaa kokoaan? On siis sanonut mm. "minä sujahdan vaikka mihin rakoon kun oon niin pikkuinen", "mä oon aina kaikkein pienin! (kun muut ovat siis pidempiä, mutta kevyempiä)" jne. jne. Ja vois kuvitella että tyypillä on hyvä itsetunto ja heittää näitä huumorilla, mutta kun ei. Jos joku vähänkin huomauttaa (esim. lääkäri) painosta, että vois laihduttaa, on se verinen loukkaus tätä pikku taskuveenusta kohtaan, joka on niin niin pikkuinen...


    • jenkkilä

      Mä olen sitä mieltä(jos yleistää), että Pitkät naiset on kauniita, lyhyet söpöjä. Pidän molemmista.

      Ja olen siis parikymppinen mies.

      • nainen182cm

        hui helkkari ku alkaa kauhistuttaa ku lukee.. Pituudelle ei voi mitään. En mä tiiä mitä pitäs sanoa, ei kai mitään. Vähän järkytyin kun pitkä nainen olen. No kyllähän minä sen jo tiesin ettei kukaan minua huoli, pahus..


    • vaan 157 cm

      kaikilla vähän eri maku arvaan ja eikös se niin ollut ettei makuasioista voi kiistellä tai jotain sinnepäin ...

    • mikä on pitkä

      Minkä pituinen nainen ensinnäkin luetaan lyhyeksi, keskipituiseksi tai pitkäksi?

      itse olen mielestäni keskipituinen tai pitkä ja vain 5-10cm pidemmät miehet kuuluu miesihanteeseeni. Mies, joka liian pitkä ei minun makuun.

    • vaimonen
    • Olisinpa Leonardo

      M1987.12.2011 17:31

      Kirjoittaa:

      "Pieni nainen on sirompi, kurvit pienemmällä matkalla ja siksi kontrastisempia. Sängyssä kevyttä, pientä naista voi kieputella mielin määrin ja vaikka olisi suutelemassa missä, niin aina ylttää kädet hyväilyihin kaikkialle. Ja kun on iso mies ja pieni nainen, niin siinä näyttää kaikki vähän hurjemmalta ;)"

      piupau11.12.2011 00:59

      Kirjoittaa:

      "Ja omalta kohdalta voin vaan sanoo että paljon mieluummin oon tällanen hukkapätkä ku pitkä hujoppi. Mun lyhyys ei todellaka laske itsetuntoo, pieni siro nainen on paljo naisellisempi ku joku amatsoni."

      pikku pätkis 13.12.2011 11:01

      Kirjoittaa:

      "Oletko joku hujoppi kun noin pännii? Itsekin olen 160 senttinen ja miehestäni on vain mukavaa kun saa välillä ylimmiltä hyllyiltä nostella jotain minulle, minua kun ei huvita raahata joka kerta tuolia olkkarista asti keittiöön että yltäisin. Näyttää pitkiä muijia katkeroittavan ja häiritsevän ihan älyttömästi että monet miehet todellakin pitävät pienistä naisista jo ihan senkin takia että mahdutaan hyvin kainaloon, kurvit sijoittuu kireemmille kaarille ja herätämme suojeluvaiston. Pitäisikö tässä sitten rinnastaa pitkät naiset miehiin kun olette niin miehisen kokoisia ja yllätte itse kaikille hyllyille?"

      Pää taivaassa 15.12.2011 11:49

      Kirjoittaa:

      "Nimenomaan – 186 cm on vielä normaalimittainen mies. Pitkät miehet ovat 188 ja siitä ylöspäin. Minuun nähden olet hukkapätkä tai minä sinuun nähden hongankolistaja. Minusta tuntuu, että miehelle optimipituus on jossain 188-190 välillä. Siitä pidemmät ovat naisten silmissä helposti liian pitkiä.

      Mulla on ollut elämän aikana paljon naisia ja erimittaisia. Kaikenmittaiset naiset voivat olla ihania, mutta jos pitää valita, niin pieni on kieltämättä kiva sängyssä. Jostain syystä tuntuu myös siltä, että pienet naiset ovat usein sielukkaampia, impulsiivisempia ja kiihkeämpiä, mutta tässä voi muistikin vähän valikoida.

      Masturboidessani fantasioin yleensä pienestä naisesta, jolla on törröttävät pienet rinnat, pieni kostea herkullinen pimppa, jossa lehtevät ja helposti suudeltavat häpyhuulet sekä profiilikas häpykieli, lihaksikas peppu ja kiimaa hehkuvat kasvot. Joskus niitä on fantasioissani useampikin ; ))))"

      Mitenhän minusta vaikuttaa, että ainakin kaikki nuo kommentit ja varmaan moni muukin on jonkun vihamielisen lyhyen naisen kirjoittamia... Kummasti toistuu tietyt ilmaisut ja sanat... :)

      Ilmeisesti hän kuitenkin itse sitten seksifantasioissaan on jonku parimetrisen miehen "pyöriteltävänä" sängyssä, ja kai haluaa siis todella pitkän miehen... Lyhyt tai edes keskimittainen ei käy... Miksi häntä sitten kuitenkin tuntuu korpeavan niin kamalasti, jos mies tykkäisikin pitkistä naisista? Hänelläkö on oikeus pitää pitkistä miehistä, mutta miehillä ei ole oikeutta pitää pitkistä naisista?

      Muutenkin huvittava ketju, kun katsoo tuotakin mitkä kommentit on eniten saaneet plussia ja mitkä miinuksia... "Taskuveenuksethan" ne täällä riehuu. ;)

      Tässä vielä kadehtittava mies, ja syystä.

      http://www.iltalehti.fi/viihde/2012091116062573_vi.shtml

    • Kirvelihyrrä

      "Mietinkin, miten tärkeänä miehet pitävät pituutta naisessa? Miksi pitkä nainen houkuttaa?"

      Omasta puolestani naisen pituus on aika samantekevä, joskin syystä tai toisesta olen aikuisiällä huomannut itse syttyväni nimenomaan useammin sellaisista vähän lyhyemmistä naisista (asiaan ehkä vaikuttavat sellaiset seikat, etten itse ole kovin pitkä ja ensirakkauteni on alta 160 senttinen).

      "Onko totta se, että miehet tykkäävät iskeä malleja (kyseinen ystäväni ei ole, mutta pituutensa puolesta voisi olla!) mieluummin kuin meitä tavallisia ja siitä syystä valitsevat pitkiä naisia?"

      No en minä ainakaan pidä useimpia malleja mitenkään poikkeuksellisen vetovoimaisina tai kauniina. Missikisoissakin itseäni ärsyttää se miten niillä luodaan mielikuvaa ettei "maan kaunein" voi muka olla sellainen nainen, joka ei ole about keskimittaisen miehen pituinen häthätää täysi-ikäinen kukkakeppi. En yhtään ymmärrä miksi semmoisia kauneusihanteita oikein pitää ruokkia.

    • m

      naisen ihannepituus on 170-175 välillä

      • niinettäjoo

        Onko naisen teidän mielestä sitten sallittua olla lyhyt ja pieni rintainen (esim. B kuppi) kiinnostuuko mies sitten sellaisesta naisesta?? Noin periaatteessa kukaan ei voi pituudelleen yhtään sen enempää kuin kuppikoolleen.


    • pitkä nainen

      on näyttävä nainen kun vielä ulkonäköäkin löytyy. Ei mallitoimistoon turhaan oteta lyhyitä kinttuja.

    • M172

      Itse olen vain 172cm ja tästä syystä ihannenaisen pituus omalle kohdalle olisi 150-172cm.

    • houkuttaa

      Miksi pitkä nainen houkuttaa?
      – tuo on pelkkää harhaa, ei se houkutus pituudesta johdu.
      Pituus vaikuttaa vain siinä tapauksessa, että houkuttava nainen on omasta mielestään oikean mittainen.
      Minua houkuttaa vain tavis jolla on terve itsetunto.

      Miksi nainen etsii tekosyitä jos ei kiinnosta miehiä (pituus, tissien koko, pepun koko jne jne)?

    • skinnybitch

      167 cm ja 54 kg on liian laiha. Sori! Ei miehet sinusta välitä yhtään. Luuranko :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      169
      2861
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1288
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      40
      949
    4. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      936
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      90
      830
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      52
      803
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      68
      770
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      60
      744
    9. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      740
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      74
      733
    Aihe