Olen 30. Ainoat saavutukseni elämässä ovat valmistumiset kouluista. Olen ylioppilas ja ammattikorkean käynyt, mutta mitään muuta ei ole. En ole ollut töissä enkä parisuhteessa. Minulla ei ole kavereita, joita tapailisin aktiivisesti. Minulla ei ole mitään kiinnostavaa kerrottavaa itsestäni kenellekään. Häpeän itseäni niin paljon, ettei huvittaisi edes poistua asunnosta. Ulkona tulee vastaan koko ajan hymyileviä menestyjiä ja kaveriporukoita. Punastun häpeästä kaupan kassalla melkein joka kerta, vaikka kukaan ei sano mitään. Tuntuu, että jonottajat tuijottavat minua jotenkin syyttäen.
Kunpa pääsisin vaan johonkin eri maailmaan, jossa elämässä on eri säännöt. Tällaisille friikeille ei jää täällä mitään käteen. Naisiin tutustuminen on täysin mahdotonta.
Häpeä
44
370
Vastaukset
- sama tilanne monilla
Huono itsetunto nousee siitä ettei ole mitään saavutuksia, joten sulla on kaksi vaihtoehtoa: 1) hankit jotain saavutuksia, tai 2) jatkat samaa luuserin elämää ja olet keski-ikäisenä entistä säälittävämpi luuseri.
- ap
Huono itsetunto iskostetaan ihmiseen lapsena vanhempien ja/tai muun ympäristön (mm. koulukiusaus) toimesta, ja luontaisen ujouden kanssa se johtaa helposti tilanteeseen, jossa itsekin olen. Aikuisiässä itsetuntoa voi tietysti kohentaa, mutta huonosta itsetunnosta ei todennäköisesti pääse koskaan täydellisesti eroon.
- Naisasialooseri.
ap kirjoitti:
Huono itsetunto iskostetaan ihmiseen lapsena vanhempien ja/tai muun ympäristön (mm. koulukiusaus) toimesta, ja luontaisen ujouden kanssa se johtaa helposti tilanteeseen, jossa itsekin olen. Aikuisiässä itsetuntoa voi tietysti kohentaa, mutta huonosta itsetunnosta ei todennäköisesti pääse koskaan täydellisesti eroon.
Kyseessä on ns. loveshyness-ilmiö, josta itsekin kärsin aivan samoista syistä kuin sinäkin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Love-shyness
http://love-shy.com/ - ....
ap kirjoitti:
Tiedän kyllä kun olen entinen koulukiusattu minäkin. Itsetunto ei tule koskaan olemaan panoeinojen tasolla, mutta paljon itsevarmempi olen nyt kuin vaikka 10 tai edes 5 vuotta sitten. Tähän on auttanut mm. koulusta valmistuminen, töiden saanti ja muutama muu saavutus.
- Naisasialooseri.
.... kirjoitti:
Tiedän kyllä kun olen entinen koulukiusattu minäkin. Itsetunto ei tule koskaan olemaan panoeinojen tasolla, mutta paljon itsevarmempi olen nyt kuin vaikka 10 tai edes 5 vuotta sitten. Tähän on auttanut mm. koulusta valmistuminen, töiden saanti ja muutama muu saavutus.
Joo, mutta vaikka koulukiusattu ATM saisikin itsetuntonsa kuntoon niin niiden 10 vuoden aikana hän on jo ehtinyt syrjäytyä markkinoilta totaalisesti.
Ja niille markkinoille on lähes mahdotonta enää palata. - Antiluuseri
Naisasialooseri. kirjoitti:
Joo, mutta vaikka koulukiusattu ATM saisikin itsetuntonsa kuntoon niin niiden 10 vuoden aikana hän on jo ehtinyt syrjäytyä markkinoilta totaalisesti.
Ja niille markkinoille on lähes mahdotonta enää palata.Okei. Olet luuseri uskotaan jo. Onneksi minä en ole.
- Naisasialooseri.
Antiluuseri kirjoitti:
Okei. Olet luuseri uskotaan jo. Onneksi minä en ole.
Onko sinulla tyttöystävä? Oletko saanut pillua?
- Antiluuseri
Naisasialooseri. kirjoitti:
Onko sinulla tyttöystävä? Oletko saanut pillua?
Joo. Sun mutsis on mun biaatch.
- sellaista seeee
ap kirjoitti:
Ainoa asia joka oikeasti voi tukea itsetuntoa on taloudellinen menestyminen tai asemat tavarantuotannossa. Se toimii ihan automaattisesti ja vielä sittenkin vaikka jo olisit tullut henkisesti kuohituksi.
Toinen itsetuntoa parantava tekijä on ulkonäkö, mutta sille ei ole paljon tehtävissä kun se on se mikä on. Lisäksi sellaiset jutut kuin pukeutuminen tahtoo väkisinkin mennä pieleen vaikka kuinka yrittäisi jos ei ole naisten kanssa tekemisissä ollut, siis ainakin siinä mielessä pieleen ettei naisiin vetoavasti osaa pukeutua.
- yöhiiri
Kaikkein pahin tunteeni on häpeä: häpeän itseäni, kaikessa epäonnistunutta elämääni ja kelpaamattomuuttani syvästi. Minun on pakko pysytellä piilossa. Olla hiiri. Vaikka se kuulostaa huvittavalta mutta se on kammottavaa. Ikään kuin hirviötä sanoisi lastenkirjan möröksi.
- Vanhan kansan viisau
Mutta eihän naisten tarvitse mitään saavuttaa. Nainen on ihana ihan vaan naisena. Miehet ne joutuu suorittamaan ja tekemään urotöitä jotta kelpaisivat.
- yöhiiri
Vanhan kansan viisau kirjoitti:
Mutta eihän naisten tarvitse mitään saavuttaa. Nainen on ihana ihan vaan naisena. Miehet ne joutuu suorittamaan ja tekemään urotöitä jotta kelpaisivat.
Nimenomaan naisiinhan kohdistuu mielettömät vaatimukset: pitää olla koulutus, työpaikka; täytyy olla kaunis, hoikka, nuori; täytyy tehdä lapsia, ruokaa ja siivotakin. Miesten elämä on helkkarin helppoa vaatimusten suhteen! Vaatimuksia koulutuksen ja työn suhteen, mutta muiten miehet pääsevät kuin koirat veräjästä.
- huom
yöhiiri kirjoitti:
Nimenomaan naisiinhan kohdistuu mielettömät vaatimukset: pitää olla koulutus, työpaikka; täytyy olla kaunis, hoikka, nuori; täytyy tehdä lapsia, ruokaa ja siivotakin. Miesten elämä on helkkarin helppoa vaatimusten suhteen! Vaatimuksia koulutuksen ja työn suhteen, mutta muiten miehet pääsevät kuin koirat veräjästä.
intti
- haaaaaaamu
yöhiiri kirjoitti:
Suurinta osaa miehistä ei kiinnosta naisen koulutus tai työ juuri lainkaan. Siivoaminen ja ruuanlaittokaan eivät nykyään ole enää välttämättömyyksiä.
- yöhiiri
huom kirjoitti:
intti
Intti ei ole enää käytännössä pakollinen. Vapautuksenhab saa varsin helposti. Eikä ketään kiinnosta, onko joku käynyt intin vai ei.
- yöhiiri
haaaaaaamu kirjoitti:
Suurinta osaa miehistä ei kiinnosta naisen koulutus tai työ juuri lainkaan. Siivoaminen ja ruuanlaittokaan eivät nykyään ole enää välttämättömyyksiä.
Ai niin, pitää olla kaunis teini, jotta kelpaisi ATM:lle -mitkähän sitten ovatkaan KTM:ien ja YTM:ien ulkonäkövaatimukset... Pitää olla ulkoavaruuden ihmeotus?
- 3 1
yöhiiri kirjoitti:
Intti ei ole enää käytännössä pakollinen. Vapautuksenhab saa varsin helposti. Eikä ketään kiinnosta, onko joku käynyt intin vai ei.
totta
väärin (käypä helsingin ulkopuolella) - haaaaamu
yöhiiri kirjoitti:
Ai niin, pitää olla kaunis teini, jotta kelpaisi ATM:lle -mitkähän sitten ovatkaan KTM:ien ja YTM:ien ulkonäkövaatimukset... Pitää olla ulkoavaruuden ihmeotus?
Kaunis tietenkin täytyy olla mutta teiniys ei ole välttämätöntä.
- Vai kelpaamaton
yöhiiri kirjoitti:
Kuinkas monet pakit se hiiri on muka saanut? ;)
- Hulluja puhut
yöhiiri kirjoitti:
Älä höpise. Noista luettelemistasi naisten vaatimuksista suurin osa on vain sun pään sisällä. Kaunis ja hoikka täytyy ehdottomasti olla joo. Mutta jokainen on itsensä näköinen ja riittää kun pitää ulkonäöstään ja kunnostaan huolta sen verran kuin on tarpeellista. Nuori voi olla nuorena mutta vanhempana voi olla sitten vanhempi vai mitä? Lapsia ei todellakaan tarvitse tehdä, nehän ne vasta turn off sinkulla on, eihän yh:t kelpaa kenellekään. Ruoanlaitto ja siivous nyt on ihan kivikautista ajattelua. Mitenkä luulet meidän sinkkumiesten pärjäävän jos ei osata tehdä ruokaa tai siivota? Kuollaan nälkään kaatopaikalla?
Kelvatakseen naiselle miehen täytyy olla menestynyt sosiaalisesti, taloudellisesti, pitää olla paljon seksikokemusta ja sopivan supliikit eleet, sillä kaikki aloitteet ja suhteen eteenpäin viemiset on miehen vastuulla ja jos jutusta ei tule mitään niin sekin on lähes aina miehen vika kun ei osannut lukea ajatuksia tai käyttäytyä just niin kuin miehen rooliin kuuluu. Niin ja eikö lasten tekoon tarvita mieskin - ja kyllä nyt voin sulle paljastaa että ruokaa pitää tehdä ja syödä miestenkin, sekä siivota kämppäänsä. - Pakit ja muusi
Vai kelpaamaton kirjoitti:
Kuinkas monet pakit se hiiri on muka saanut? ;)
Tuskin yksiäkään kun se juoksee itse karkuun aina ihan varmuuden vuoksi muutenkin.
- ai-van
Pakit ja muusi kirjoitti:
Tuskin yksiäkään kun se juoksee itse karkuun aina ihan varmuuden vuoksi muutenkin.
Se on silloin ujoutta eikä kelpaamattomuutta.
- yöhiiri
ai-van kirjoitti:
Se on silloin ujoutta eikä kelpaamattomuutta.
Surkeaa itsetuntoa.
- Kaunis teini, kiitos
haaaaamu kirjoitti:
Kaunis tietenkin täytyy olla mutta teiniys ei ole välttämätöntä.
No ei minulle ainakaan kelpaa joku melkein itseni ikäinen ikäloppu raato. Teiniys on hyvin suositeltavaa ja kauneus suorastaan välttämätöntä.
- ............
Kaunis teini, kiitos kirjoitti:
No ei minulle ainakaan kelpaa joku melkein itseni ikäinen ikäloppu raato. Teiniys on hyvin suositeltavaa ja kauneus suorastaan välttämätöntä.
Rupikonnien toiveita ja haaveita ei kuunnella. Asioita pitää ansaita.
- hiiren tarkastaja
yöhiiri kirjoitti:
Surkeaa itsetuntoa.
Missäs se treffi-ilmoitus on, eikö sun pitänyt sellainen laatia tämän vuoden aikana?
- haaaaamu
Kaunis teini, kiitos kirjoitti:
Minulle kelpaa 16-25-vuotias nainen. Tästäkin voidaan joustaa ylöspäin jos kyseessä on poikkeuksellisen hyvin säilynyt yksilö. Alaspäin voidaan joustaa sitten kun valtiovalta tulee järkiinsä ja päättää laskea suojaikärajaa.
- M28-ENFP
En ole edes kouluista valmistunut! \o/
Voitin. - 14
olet sentään valmistunut. mieti miten hirveätä olisi tuossa iässä vielä kärvistellä koulussa nuorempien ja fiksumpien naurunaiheena
- 36
m36-intj kirjoitti:
"nuorempien ja fiksumpien naurunaiheena "
Fiksumpien?
En oikein usko tuota.osaa ne paremmin käyttää tietotekniikkaa jne ottavat kaikki uudet laitteet heti käyttöön monipuolisesti. vanhukset tavaa ohjekirjoja, noi toimii intuitiolla ja heti oppivat
36 kirjoitti:
osaa ne paremmin käyttää tietotekniikkaa jne ottavat kaikki uudet laitteet heti käyttöön monipuolisesti. vanhukset tavaa ohjekirjoja, noi toimii intuitiolla ja heti oppivat
Ei 30-vuotias mikään vanhus ole. En muuten itse viitsi miettiä noita asioita, kyllähän sovellusten ja laitteiden käyttäminen on helppoa, kun on itse ohjelmoinut käyttöjärjestelmiä, kääntäjiä, ja CPU-simulaattoreita. Tai pitäisi olla, suurin osa ajasta menee yleensä ihmettelyyn, että miten joku voi tehdä tällaista, kun jotakin sovellusta käyttää. Käytän itse Linuxia, enkä välitä Windowsista. Windows on alemman tason ihmisille suunnattu =)
- Vanhempi ATM
No sähän olet vielä suhteellisen nuori. Ehdit vielä ryhdistäytyä.
Ei sua kukaan tuijoita. Jos et saa duunia, niin ala opiskella jotain uutta tutkintoa, jolla varmasti saat kuten lääke- tai oikeustiedettä yms.- kyllästyttää
Ihmetyttää nämä kannustaviin kommentteihin ilmestyvät miinukset. Täällä on jotain niin HC-luusereita joiden "olen noiduttu" mantrat on jo ihan parodian puolella. Olkaa te HC-luuserit luusereita vaan ihan yksinänne kun sitä luuserituttanne niin paljon rakastatte, mutta älkää yrittäkö muitakin vetää sinne mutakuoppaan kurnuttamaan.
- haaamu
kyllästyttää kirjoitti:
Ihmetyttää nämä kannustaviin kommentteihin ilmestyvät miinukset. Täällä on jotain niin HC-luusereita joiden "olen noiduttu" mantrat on jo ihan parodian puolella. Olkaa te HC-luuserit luusereita vaan ihan yksinänne kun sitä luuserituttanne niin paljon rakastatte, mutta älkää yrittäkö muitakin vetää sinne mutakuoppaan kurnuttamaan.
Mutta kun se koulutus ei ole aiemminkaan tuonut aloittajalle onnea. Ehkä kannattaisi kokeilla jotain muuta.
- tea3awq3wtq
haaamu kirjoitti:
Mutta kun se koulutus ei ole aiemminkaan tuonut aloittajalle onnea. Ehkä kannattaisi kokeilla jotain muuta.
Lääkärit ja juristit saa aina.
- haaaaaamu
tea3awq3wtq kirjoitti:
Lääkärit ja juristit saa aina.
Voi olla mutta mieti miten helvetillinen vaiva noihin koulutksiin on päästä. Takeita onnistumisesta ei ole. Ja aloittajahan on jo 30-vuotias eli lääkäriksi tai juristiksi valmistuttuaan sitten 35-37-vuotiaana ei välttämättä kuitenkaan saisi NUORTA JA KAUNISTA LAATUPILLUA. Sitähän me miehet himoitsemme. Ei kukaan varmasti ryhdy ehdottamiisi ponnisteluihin parhaat päivänsä nähneiden kurppien vuoksi.
- g4w3qaygtaqw23gta
haaaaaamu kirjoitti:
Voi olla mutta mieti miten helvetillinen vaiva noihin koulutksiin on päästä. Takeita onnistumisesta ei ole. Ja aloittajahan on jo 30-vuotias eli lääkäriksi tai juristiksi valmistuttuaan sitten 35-37-vuotiaana ei välttämättä kuitenkaan saisi NUORTA JA KAUNISTA LAATUPILLUA. Sitähän me miehet himoitsemme. Ei kukaan varmasti ryhdy ehdottamiisi ponnisteluihin parhaat päivänsä nähneiden kurppien vuoksi.
Ja mutta toisaalta taas
gamwei3rå0aiw3råmiåwe,vräqawreovnqe ¨3 emvwe3¨qp,weweor 0q0w3o,råewrvpå'0i qfå'wgmfqpiåvqiå0wrimåq0m3 raåeotrert pwaqrtae
eawtaew taweåtweäptawegfpaiwfgtiaäwåitåaiwåotifråaowiåtiaåwti åwi et awe tawe tgiwetaiw eåtiaewik-gflmsdeglöawjkegöaewfikäawesfkölaseögae
ge awäkgadeswgk
aweg
asdekgäagölkawe kåaw
¨Weaö
gwae
¨g
awe'åg aw'ego weag 'åweao g
w ea
g awe
pg
ëwa gåwae gbåp wg
¨ ¨43g o3
tg4p w3
å3 4qg
34wgä34qrweghi 'gäwr3eg ä34kå'43å
gt 3wt
43gt
34g 43wgh3w4
¨ - haaaaaaamu
g4w3qaygtaqw23gta kirjoitti:
Ja mutta toisaalta taas
gamwei3rå0aiw3råmiåwe,vräqawreovnqe ¨3 emvwe3¨qp,weweor 0q0w3o,råewrvpå'0i qfå'wgmfqpiåvqiå0wrimåq0m3 raåeotrert pwaqrtae
eawtaew taweåtweäptawegfpaiwfgtiaäwåitåaiwåotifråaowiåtiaåwti åwi et awe tawe tgiwetaiw eåtiaewik-gflmsdeglöawjkegöaewfikäawesfkölaseögae
ge awäkgadeswgk
aweg
asdekgäagölkawe kåaw
¨Weaö
gwae
¨g
awe'åg aw'ego weag 'åweao g
w ea
g awe
pg
ëwa gåwae gbåp wg
¨ ¨43g o3
tg4p w3
å3 4qg
34wgä34qrweghi 'gäwr3eg ä34kå'43å
gt 3wt
43gt
34g 43wgh3w4
¨Osuiko arkaan paikkaan kurppa :-)
- 4watwatwatg
haaaaaaamu kirjoitti:
Osuiko arkaan paikkaan kurppa :-)
Älä kurpittele, tulee paha mieli, olen 30-vuotias mies. Ei vaan jaksa lässyttää teidän emäluusereiden kanssa, kun olette jo valmiiksi päättäneet että olette luusereita ja kaikki on paskaa. Mene vaikka sinne DarkFearin risteilylle jossa voitte jakaa kertomuksia kirotusta elämästänne.
- joopassss+++++++++++
haaamu kirjoitti:
Niin. Mies on kolmikymppinen ja yhdet opinnot on jo suoritettu, mutta ei ensimmäistäkään koulutusta vastaavaa työpaikkaa ole saanut eikä siten mitään työuraa alkuun. Siihen sitten ehdotetaan menemistä itseään lähemmäs 10 vuotta nuorempien sekaan aloittamaan uutta monien vuosien koulutusjuttua, josta valmistuttuaan olisi jotain 35, ja siitä edelleen vailla työkokemusta pitäisi töitä lähteä hakemaan.
30 vuotiaana voi vielä onnistua pääsemään vailla mitään työkokemusta joihinkin hanttihommiin. Tosin se on että tällöin näissä hanttihommissakin on yleensä ne patremmat paikat jo varattu oman ikäisten toimesta ja ei niihinkään enää niin vain pääse, ottavat mieluummin niihin nuorempia jos tarvetta on. - wsr4ygesy
joopassss+++++++++++ kirjoitti:
Niin. Mies on kolmikymppinen ja yhdet opinnot on jo suoritettu, mutta ei ensimmäistäkään koulutusta vastaavaa työpaikkaa ole saanut eikä siten mitään työuraa alkuun. Siihen sitten ehdotetaan menemistä itseään lähemmäs 10 vuotta nuorempien sekaan aloittamaan uutta monien vuosien koulutusjuttua, josta valmistuttuaan olisi jotain 35, ja siitä edelleen vailla työkokemusta pitäisi töitä lähteä hakemaan.
30 vuotiaana voi vielä onnistua pääsemään vailla mitään työkokemusta joihinkin hanttihommiin. Tosin se on että tällöin näissä hanttihommissakin on yleensä ne patremmat paikat jo varattu oman ikäisten toimesta ja ei niihinkään enää niin vain pääse, ottavat mieluummin niihin nuorempia jos tarvetta on.Niin mutta entäs jos
tkaewät at
awet
awet
ae
wt
aw
b we
trwaet
awe
rb aw
aw
r
waer
aw
rbew
rwe
rea
wt b
aewt
wet
wea
twöa
y
hw
w4r
hyw
ayhw
4y
wa4
yhw4
ytwa
4y
aw4y
aw4
y
wy
aw4y
aw4y
wa
4y
aw4
yaw
4yw
ay
w4
- just jooooooooooo
Mahdollisesti olet tullut henkisesti kuohituksi. Siitä ei ainakaan naisten suhteen menestyjäksi hevin nousta.
- ............
Voi ei miinuksia alkoi ilmestyä, onko peloittava suohirviö ja metsän rölli M28-ENFP astunut ketjuun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575970
- 1145555
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465247Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323255- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151821