Nörttiharrastukset

sillitrooli

Mitä nörttiharrastuksia sinulla on tai on ollut elämän aikana?
Miten koet, että ne ovat vaikuttaneet suosioosi vastakkaisen sukupuolen keskuudessa?

17

359

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillitrooli

      Teini-ikäisenä harrastin tietokoneiden kanssa näpräämistä. Paha kyllä, se oli sitä aikaa, kun "datailu" ei vielä ollut trendikkäästi nörttiä. Siispä se vain lisäsi pilkkaa naisilta. Lisäksi harrastin perinteisiä roolipelejä ja laudalla pelattavia strategia- ja roolipelejä. Epäilemättä myös tämä lisäsi vastenmielisyyttäni naisten mielestä.

      Sittemmin opin jättämään moiset harrastukset omaan arvoonsa, mutta edelleen olen varmasti liian nörtti useimpien naisten mielestä. Tutkin netistä ominpäin kaikenlaisia asioita, olen kiinnostunut mm. politiikasta, ja olen aloittanut muutamien visuaalisten juttujen opiskelun. Turpaan tulee naismarkkinoilla, kun ei harrasta kitaransoittoa tai lätkää.

      (Totuuden nimissä on sanottava, että olen kyllä harrastanut coolimpiakin juttuja, mutta ei se naisonnea ole parantanut. Nörttiys paistaa läpi...)

      • Mjaaa a. Aika rankkoja naisia, jos ne turpaan laittaa siksi ettei harrasta kitaransoittoa tai lätkää. Ei munkaan mies ole koskaan harrastanut kumpaakaan, tietokoneella sekin ison osan ajastaan vapaalla käyttää. Mutta emmä sitä silti mihinkään lätkänpelajaan vaihtas. :-) Tai kitaransoittajaan.

        Eiköhän toi ole luonne kysymys taaskin.


      • pikkunörtti nainen

        Sarjakuvat naisen harrasteena eivät ilmeisesti (kanssa) ole mikään tae menestykseen. Samoin tykkään lähes kaikista lautapeleistä sekä korttipeleistä (sanghai, bridge, ristikontra ymv.). Kun vaan olisi kavereita joiden kanssa viettää aikaa pelaillen. Liekö nuo hirmuisen nörttiharrasteita mutta poikkeavat salilla käynnistä ja sumbasta ainakin.


      • 4tm

        Jaa-a, eipä kyllä kitaransoitto mitään takaa :O Onhan tuota vuosia tullut harrasteltua, bändeissä soiteltua, keikkoja koluttua yms. mutta eipä sen "ansiosta" ole yhtään naista saanut sen paremmin kuin muutenkaan... hiljasta on ollut, oli harrastukset sitten mitä hyvänsä.


      • pikkunörtti nainen kirjoitti:

        Sarjakuvat naisen harrasteena eivät ilmeisesti (kanssa) ole mikään tae menestykseen. Samoin tykkään lähes kaikista lautapeleistä sekä korttipeleistä (sanghai, bridge, ristikontra ymv.). Kun vaan olisi kavereita joiden kanssa viettää aikaa pelaillen. Liekö nuo hirmuisen nörttiharrasteita mutta poikkeavat salilla käynnistä ja sumbasta ainakin.

        Niin, ei kaikki tykkää mennä edes takas jossain harrasteissa. Ihan yhtä hyviä ne kotona harrastettavat harrastuksetkin on. Kuten vaikka just tollanen pelaileminen, mitä itekin harrastelen. :-) Löytää vaan samankaltaisen kaverin joka viihtyy kans kotonakin harrastellen, niin on seuraa toisistaan.

        Mä oon ite aina tykännyt enemmän kotona viihtyvistä miehistä, kun niistä jotka ravaa kaiken aikaa maailmalla ties minkä asian perässä millonkin. Toki yhdessä on iha kiva mennäkin. Kun sille tuntuu, että nyt otetaan ja lähdetään johonkin. :-) Tietysti yksinkin saa ja voi mennä. Mutta kurjaa se on jos toinen jatkuvasti liikekannalla ja toinen viihtyy kotona enemmän.


      • 4tm kirjoitti:

        Jaa-a, eipä kyllä kitaransoitto mitään takaa :O Onhan tuota vuosia tullut harrasteltua, bändeissä soiteltua, keikkoja koluttua yms. mutta eipä sen "ansiosta" ole yhtään naista saanut sen paremmin kuin muutenkaan... hiljasta on ollut, oli harrastukset sitten mitä hyvänsä.

        Niin, kyllä mä olen kans sitä mieltä et luonteesta se lähtee. Ehkä kuitenkin tilaisuuksia tarjoutuu enemmän liikkuvaiselle ihmiselle, kun kotona nyhjäävälle? :-)

        Mut tuskin itse harrastus kauheesti asiaan vaikuttaa. Kun löytyy ne sopivat luonteet toisilleen. Yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Joku muusikko tyttö vois tykästyä suhun uskoakseni ihan helpostikin. :-)


    • Lasketaanko nettikeskusteluissa hengailu nörtteilyksi? :-) Tai runojen kirjoittaminen pöytälaatikkoon tai tähtien tuijottaminen öiselle taivaalle?

      Tottakai sellanen kotona hengailu on vaikuttanut siihin, että ei ole koviin suurta ja vaihtuvaa kaveriporukkaa. Eikä aktiivista seuraelämää. Mutta en oo sellasta koskaan kaivannutkaan eli otan asian myönteisenä.

      • Eikös nuo ole enemmänkin taiteilija juttuja kuin nörtti juttuja. Kumpaakin teen myös itse....ja hengailen myös nettikeskusteluissa.


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        Eikös nuo ole enemmänkin taiteilija juttuja kuin nörtti juttuja. Kumpaakin teen myös itse....ja hengailen myös nettikeskusteluissa.

        Voipi olla joo. Näin mä kanssa vähän epäilin. Paljon vietän itsekin vapaa-aikaani netissä höpisten. Ja mua on siksi joku tuttava joskus sanonut nörtiksi. Siitä vaan tuli mieleen, että joko nettikeskusteluissa oleminenkin lasketaan nörtteilyksi? :-)


    • Tykkään kosmologiasta, Tietokoneiden kanssa näpertelystä ja scifistä. Kyllä miehet tykkää ja useat tytötkin pitävät :D

    • 2

      Itse olen pelannut paljon koneella, wowia ja muita epäseksikkäitä harrastuksia löytyy monia, mutta niillä ei ole koskaan ollut mitään vaikutusta parisuhteeseen tai muuhun. Kyllä se luonteesta lähtee ja siitä kuinka asiat esittää. Olen aina perustellut tietokone harrastamisen omana tapana purkaa stressiä ja todellakin harrastuksena, enkä ole kuullut kertaakaan negatiivista palautetta. Niin, vaikka olenkin kieltämättä oikeasti nörtti, en kuitenkaan näytä siltä tai minusta ei arvaisi ellen kertoisi.

      • wowwowwow

        Olet piilonörtti. Olet persoonaltasi ihan toisenlainen kuin nörtit yleensä, mutta sitten olet kuitenkin kotioloissa hairahtunut wowittamiseen.


    • No, tietokoneet olivat harrastuksena nuorempana, silloin kun "kotiseudun" likat lähinnä pilkkasivat sen vuoksi. Sittemmin se on kuihtunut pois, ja vaihtunut lähinnä viihdepelaamiseksi silloin, kun ei ole muuta erityistä tekemistä - mikä ei ole sen kummemmin nörttiä, mutta ei totisesti mitään cooliakaan (ikäluokkani tytöt suhtautuvat casual-pelaamiseen kavahtaen, muistellen niitä yläasteaikoja kun pelaavia poikia... anteeksi, neutreja tuli vihata niin kuin verivihassa vihataan).

      SItten tietysti se valokuvaus, ja siihen pääasiassa yhdistettynä rautatiet. Se se viimeistään karkoittaa tytöt. Lisäksi yliopisto-opintoja, matematiikkaa ja tähtitiedettä, pidin harrastuksina, ne tosin on jäänyt vähän. Erikseen ei varmaan tarvitse mainita sci-fiä (kirjallisuus ja elokuvat). Kummeksuen katsovat töissä, jos ohimennen mainitsen että katselin viikonloppuna Star Trekkiä.

    • "Mitä nörttiharrastuksia sinulla on tai on ollut elämän aikana?"
      Mitäs sitä tullut vuosien varrella tehtyä, hmm. taivaskanavien harrastelua, laitteiden korjuuta, webbi-sivujen tekoa, koodaamista, pelaamista, jne..

      "Miten koet, että ne ovat vaikuttaneet suosioosi vastakkaisen sukupuolen keskuudessa?"
      No yleisesti vois sanoa että kyllähän se luultavasti niin on että negatiivisena näkevät ylenpalttisen nörttäämisen, tosin se on kummiskin niin tapauskohtaista jotkut vissiin nyrpistää että hyi ja jotkut sit ihan hyvillään... et se kyllä riippuu keneltä kävis kysymässä. Mutta siis suosio mittarina? No tästä olen varma että alempi se nykyisin on varmasti kuin sillon ennen kun harrastin lätkää jne..

    • M28-ENFP

      Lopetin nörttiharrastukset siinä vaiheessa kun huomasin että MUUT nörtit kyllä saivat seuraa, ja minä en...

      Uskon että kyse oli siis aina enemmän siitä että minä olen ATM, kuin että nörtit tai nörttiharrastukset varsinaisesti olisivat karkotin.

    • ---------------

      Kaikkea voi harrastaa mun mielestä, kunhan sen rajan vetää siihen ettei se joku WoWin tai muun pelaaminen ole tärkeämpää kuin kaikki muu elämässä. Sellaiset nörtit on myös tylsää seuraa joilla on vain se yksi kapea kiinnostuksen kohde, esim. vaikka scifi tai vielä tarkemmin Star Trek, mutta sitten mistään muusta eivät osaa tai halua puhua. Scifissä ja Star Trekissä tai tietokonepeleissä itsessään ei ole mitään vikaa.

    • A. Pattison

      Kyllähän se piilevä "nörtti" minustakin löytyy, vaikka naisten mielestä kuulemma melko karskilta mieheltä näytänkin ja naisia on aina elämässäni ollut.

      Minulla on varastossa varmasti yli 1000 sarjakuvalehteä
      Kokoan edelleenkin oman tietokoneeni (en vain mainitse asiasta kenellekään mitään)
      Osaan ohjelmoida (c, c ), vaikka sitä taitoa en ole koskaan koulussa opiskellut tai työelämässä tarvinnut.
      Nuoruudessani olen larpannut ja pelannut lautapelejä ihan yliopistossa ollessanikin
      Assemblyssä on tullut käytyä lähes joka vuosi
      Katson sekä luen todella paljon scifiä (esim. kaikki star trek sarjat sekä leffat ovat piilossa eräässä laatikossa)
      Irkkaan päivittän

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      165
      2722
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1248
    3. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      916
    4. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      40
      889
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      88
      786
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      52
      773
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      67
      752
    8. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      710
    9. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      57
      707
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      73
      706
    Aihe