Kertokaas miehet ikäeron merkityksestä!

Puumako?

Mies 24-v ja nainen 30-v. Onko tämä miehen näkökulmasta suuri ero?

21

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näkökulma_1

Ei

• Näkökulma 2

Ei

• hemithequeen

Entäs mies 28 ja nainen 20..?

• Puumako?

Noin päin ikäero on "normaali".

• Puumako? kirjoitti:

Noin päin ikäero on "normaali".

Ihan uteliaisuudesta, mikä siitä noin päin tekee "normaalimman"? :-)

• Puumako?
        ol_io kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta, mikä siitä noin päin tekee "normaalimman"? :-)

Tämäkin yhteiskunta kasvattaa pienestä pitäen siihen uskoon, että miehen pitää olla vanhempi kuin naisen. Nuorena sen ymmärtää selvästi, kun pojat tulevat jonnin verran tyttöjen perässä kehityksensä kanssa. Mutta mulle, niinkuin varmaan yhelle sun toiselle muullekin, tämä sama ajatus on pesiytynyt takaraivoon asti ja syvään! Eli nytten kun aikuisia tässä ollaan kaikki, se sama periaate on iskostuneena päähän.

Itse ainakin hetken aina hätkähdän, jos joku nainen kertoo seurustelevansa vaikka viisi vuotta nuoremman miehen kanssa... Kun taas miehen suusta sama asia ei ole yhtikäs mikään juttu. Niin että seukkaa nuoremman naisen kanssa, mies miehen kanssa hätkähdyttää myös edelleen, koska ei sekään ihan "normaalia" vielä ole tässä yhteiskunnassa.

• Puumako? kirjoitti:

Tämäkin yhteiskunta kasvattaa pienestä pitäen siihen uskoon, että miehen pitää olla vanhempi kuin naisen. Nuorena sen ymmärtää selvästi, kun pojat tulevat jonnin verran tyttöjen perässä kehityksensä kanssa. Mutta mulle, niinkuin varmaan yhelle sun toiselle muullekin, tämä sama ajatus on pesiytynyt takaraivoon asti ja syvään! Eli nytten kun aikuisia tässä ollaan kaikki, se sama periaate on iskostuneena päähän.

Itse ainakin hetken aina hätkähdän, jos joku nainen kertoo seurustelevansa vaikka viisi vuotta nuoremman miehen kanssa... Kun taas miehen suusta sama asia ei ole yhtikäs mikään juttu. Niin että seukkaa nuoremman naisen kanssa, mies miehen kanssa hätkähdyttää myös edelleen, koska ei sekään ihan "normaalia" vielä ole tässä yhteiskunnassa.

Yhteiskunnassa on sellainen vika, että kaikelle yritetään asettaa jotkut tiukat normit ja rajat. Johon kaikkien pitäisi mahtua ollakseen normaaleja. Kun todellisuudessa mitään epänormaalia ei edes tapahdu tai ole olemassakaan. :-)

Epätoivottavia ja epämukavia asioita tapahtuu siksi, koska ne on osa normaalia elämää. Mutta ne on todellakin vain epämukavia ja epätoivottavia asioita, joita kaikki eivät koe edes sellaiseksi. Niinpä joku ikäerokin on purkitettu sellaiseksi, kun sen on joskus ajateltu olevan, jonkun syyn vuoksi parempi niin. Liekö toi ollut yhtenä syynä, että miehiä pidetään naisia hitaammin kypsyvinä?

Mutta kun sekään ei taas kaikkia ihmisiä jaksa kiinnostaa. Jos mies on nuorempi ja nainen vanhempi, mutta luonteenlaadut ja persoonat sopii toisilleen kun nenä päähän. Niin miksi sitä olemassa olevaa sitten pitäisi muuksi muuttaa "normaalin" yhteiskunta määritteen mukaiseksi. Ja noudattaa sitä ikivanhaa kaavaa, kun kerta se ei käytännössä edes toimi. :-)

Mä ymmärrän, jos puhutaan kehittyvästä lapsesta, että sitä suojellaan aikuisten maailmalta mahdollisimman pitkälle tietyin rajoituksin. Mutta todellisuudessa ihminen on aika yksilö kuitenkin kehityksen suhteenkin. Vaikka hetihän kehityksessä ajatellaan olevan kauheesti vikaa, jos joku tulee vähän viiveellä. :-) Kaikella on kuitenkin aikansa.

• ~cissi~
        ol_io kirjoitti:

Yhteiskunnassa on sellainen vika, että kaikelle yritetään asettaa jotkut tiukat normit ja rajat. Johon kaikkien pitäisi mahtua ollakseen normaaleja. Kun todellisuudessa mitään epänormaalia ei edes tapahdu tai ole olemassakaan. :-)

Epätoivottavia ja epämukavia asioita tapahtuu siksi, koska ne on osa normaalia elämää. Mutta ne on todellakin vain epämukavia ja epätoivottavia asioita, joita kaikki eivät koe edes sellaiseksi. Niinpä joku ikäerokin on purkitettu sellaiseksi, kun sen on joskus ajateltu olevan, jonkun syyn vuoksi parempi niin. Liekö toi ollut yhtenä syynä, että miehiä pidetään naisia hitaammin kypsyvinä?

Mutta kun sekään ei taas kaikkia ihmisiä jaksa kiinnostaa. Jos mies on nuorempi ja nainen vanhempi, mutta luonteenlaadut ja persoonat sopii toisilleen kun nenä päähän. Niin miksi sitä olemassa olevaa sitten pitäisi muuksi muuttaa "normaalin" yhteiskunta määritteen mukaiseksi. Ja noudattaa sitä ikivanhaa kaavaa, kun kerta se ei käytännössä edes toimi. :-)

Mä ymmärrän, jos puhutaan kehittyvästä lapsesta, että sitä suojellaan aikuisten maailmalta mahdollisimman pitkälle tietyin rajoituksin. Mutta todellisuudessa ihminen on aika yksilö kuitenkin kehityksen suhteenkin. Vaikka hetihän kehityksessä ajatellaan olevan kauheesti vikaa, jos joku tulee vähän viiveellä. :-) Kaikella on kuitenkin aikansa.

Pojat (ja nuoret miehet) nyt on niin hirveitä yleisesti tossa kahdenkympin molemmin puolin, ettei ole ihme, jos nainen ottaa mieluummin vähän vanhemman miehen (5-10 v). Tavoille oppineen. Toki kaikki ei koskaan opi tavoille :)

Toki poikkeuksia on ja toivoisi, että niitä olis enemmän...

• ~cissi~ kirjoitti:

Pojat (ja nuoret miehet) nyt on niin hirveitä yleisesti tossa kahdenkympin molemmin puolin, ettei ole ihme, jos nainen ottaa mieluummin vähän vanhemman miehen (5-10 v). Tavoille oppineen. Toki kaikki ei koskaan opi tavoille :)

Toki poikkeuksia on ja toivoisi, että niitä olis enemmän...

Sehän se just on, kun yksilöt tahtoo jäädä yleistysten jalkoihin. Ja moni poika jopa luulee, että häneltä odotetaan sellaista hirveää käytöstä, jotta kelpaisi naisille. :-)

Mä olen seurustellut itseäni aika paljon vanhemman ja nuoremman kanssa. Mutta en voi sanoa, että vanhempi olis mitenkään fiksumpi tai järkevämpi saati parempi tavoiltaan. Ihmisestä se tosiaan kiinni on, ei niinkään iästä. Jos eri ikäisiä tuntemiani miehiä vertailen keskenään iän mukaan. Ne on niin kovin erilaisia jokainen tuntemistani.

Monet on nuorena tietysti alttiimpia muiden vaikutuksille ja menee lauman jatkona. Ennen kun hoksaa kuunnella omaa päätään ja ajatuksiaan. Ja erkaantuu niistä laumoista, mitkä ei itselle sovi. Toiset taas jämähtää niihin laumoihinsa. Ja on niissä elämänsä tappiin asti.

Mutta tosi monet nuoret myös uskaltaa olla sitä mitä ne on, ilman sitä massiivista lauman suosiotakin. :-) Hyvä niin.

usein ajatellaan, että nuori mies on tyyliin joku rakkari. Ryyppää kauheesti, riehuu ja seuhtoo ympäriinsä hölmöilemässä. Jumputtaa mennä auton roppanalla kylänraittia, mutta ei ne kaikki ole semmosia. saman ikäisissä on valtavia eroja. Joku voi pitää ihan pellenä semmosta touhua, mitä toinen nuorukainen pitää coolina ja äijänä menona. :-)

Tai sit mä tunnen vähän pikkuvanhempaa nuorta sakkia.

• :)))
        Puumako? kirjoitti:

no jos tavoitteena on 60senä olla yhdes niin kyllä miestä ahdistaa jo 6v vanhempi kääkätin.

• Riippuu miehestä. Veikkaan, että joidenkin mielestä on kauheesti merkitystä ja useimpien mielestä ei ole.

• Puumako?

Mulle on merkannut ennen jopa parin vuoden ikäero noin päin, ja nyt olen vahingossa haksahtamassa jopa 24-vuotiaaseen. Epäilyttää, että mitä miehellä on mielessä. Pelkkää ilonpitoa vaiko jotain vakavampaa? Tosin tuohon ei saa vastausta pelkän iän perusteella ;D Se on kuitenkin fakta, että miehellä on lapsi ja mulla ei, ja eikös lapsi tee ihmisestä aikalailla aikuisemman, kun on pakko ottaa vastuuta?

• Puumako? kirjoitti:

Mulle on merkannut ennen jopa parin vuoden ikäero noin päin, ja nyt olen vahingossa haksahtamassa jopa 24-vuotiaaseen. Epäilyttää, että mitä miehellä on mielessä. Pelkkää ilonpitoa vaiko jotain vakavampaa? Tosin tuohon ei saa vastausta pelkän iän perusteella ;D Se on kuitenkin fakta, että miehellä on lapsi ja mulla ei, ja eikös lapsi tee ihmisestä aikalailla aikuisemman, kun on pakko ottaa vastuuta?

Mjoo, ompa sitä itelläkin ollut joskus hyvinkin suppea näkemys tuosta ikäerosta. vaan eipä se ikä ihmisestä tee ihmistä erilaisempaa. Persoonahan se vaikuttaa vuosia enemmän. :-)

Ei edes elämänkokemusta voida pelkästään vuosissa mitata.

Nooooh, lapsi ei takaa että vanhempi on yhtään sen aikuisempi, kun se lapsikaan, vaikka sukukypsä onkin. :-) Se on aina persoonasta ja vanhemmasta riippuvaista. Kuka mitenkin vanhempana on ja kasvaa. Ihan pelkkä aikuisuuskaan ei välttämättä tarkoita hyvää vanhemmuutta. Lapsellinen aikuinen voi joskus jopa ymmärtää lasta paremmin, kun liian aikuinen. Jos ymmärrät mitä ajan takaa.

• Ylensähän vika lienee siinä, että parikymppinen mies haluaa bilettää ja kolmekymppinen nainen vakiintua ja tulla äidiksi. Luulen, että teidänkin tapauksessanne suurin juttu on lasten tekeminen. Haluatko sinä niitä ja jos, niin millä aikataululla. Ja haluaako mies niitä kanssasi lisää?

• Puumako?

Lapset varmasti ovat pitemmän päälle the issue. Ja oma elämänvaihe taitaa olla sellainen, etten enää jaksaisi tuhlata voimavaroja mihinkään "säätöihin". Toisaalta en haluaisi myöskään ottaa elämää turhan vakavasti.

• heh.
      • Puumako?

No en mä kaksnelosta enää mikskää teiniks laskis :D

• LG
        Puumako? kirjoitti:

No en mä kaksnelosta enää mikskää teiniks laskis :D

kakkosnelonen jo pattinkia, eikä voiihan Lauraksikaan sanoa enää

• On!

Mä kävin joskus reilu parikymppisenä kloppina sellasen about kolmikymppisen naisen luona kahvittelemassa, mutta en kyllä olisi sitä ikinä äiteelle esitelly.

• On sulla joko hieno äiti tai huono nainen ollu. :-)

• ..............
        ol_io kirjoitti:

On sulla joko hieno äiti tai huono nainen ollu. :-)

Tässä tapauksessa huono äiti, kun on pojastakin tuollaista jämäkamaa tullut. Varsinainen pohojanmaan punaniskapas.ka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1679
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      16
      1063
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      99
      1006
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      942
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      90
      776
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      749
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      744
    8. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      671
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      661
    Aihe