Kun matkustat ulkomaille lomamatkalle

;)

otatko läppärin mukaan? Eli vietätkö loman palstaillen tai facebookissa, sähköpostitellen tms. kamuille?

17

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KoppavaHoro

Otan, jos mahdollista. Netti ja sosiaalinen media ovat niin olennainen osa minun normaalia elämääni, että en näe miksi niistä pitäisi pakolla luopua lomalla, joka niin ikään on olennainen osa elämääni.

Peruun en ottanut konetta mukaan, koska sitten olisin saanut raahata sitä myös Inca Traililla. Siinä sai sitten jonotella yleisille koneille, että saa laitettua äidille viestiä, että hengissä ollaan. Kyllä minusta on myös mukava pysyä uutisten suhteen niin ajan tasalla kuin olosuhteet huomioon ottaen mahdollista.

• eka läppäri tuli hommattua just matkan takia, jotta sais digikameran tyhjentää , ol siihenaikaan muistikortit pirun kalliita

• Jep, juuri jos valokuvaa matkan aikana paljon tarvii läppäriä jotta kameran muistikortit saa välillä tyhjennettyä koneelle.

Ja koneelta laitettua kuvat verkkoon varmuuskopiona.

Muutenhan sos.median ja s-postin seuraamiseen riittää mikä tahansa uudempi puhelin jossa wlan-toiminnallisuus...

• KoppavaHoro
        silverfire kirjoitti:

Jep, juuri jos valokuvaa matkan aikana paljon tarvii läppäriä jotta kameran muistikortit saa välillä tyhjennettyä koneelle.

Ja koneelta laitettua kuvat verkkoon varmuuskopiona.

Muutenhan sos.median ja s-postin seuraamiseen riittää mikä tahansa uudempi puhelin jossa wlan-toiminnallisuus...

Luulis joo riittävän, mutta ainakaan näihin kotimaisiin ei ole luottaminen. Mulla on tosin vanha rutku (E71), joka ei meinannut WLANia löytää missään. Ja toisaalta jossain pienessä eteläamerikkalaisessa vuoristokylässä niitä verkkoja ei ole tarjollakaan.

• KoppavaHoro kirjoitti:

Luulis joo riittävän, mutta ainakaan näihin kotimaisiin ei ole luottaminen. Mulla on tosin vanha rutku (E71), joka ei meinannut WLANia löytää missään. Ja toisaalta jossain pienessä eteläamerikkalaisessa vuoristokylässä niitä verkkoja ei ole tarjollakaan.

No joo, se avoimien verkkojen löytäminen on kyllä tuskien takana - lähinnä hotellin aulasta löytää tai sitten kahviloista maksua vastaan. Tosin jos verkkoa käyttää vaan hotellissa, voi sitten raahata sen koneen suosiolla mukaan.

Itsellä ollut myös E51 ja E71, ei ne paljon huonommin niitä verkkoja löytänyt kuin kannettavakaan...

Ja 3G-hinnoittelu ulkomailla on *panokelvoton sana*, siis ei ole maailma ihan niin 100% verkottunut vielä kun operaattorit estää kehitystä.

• ^^..^^

Netti ja sosiaalinen media ovat niin olennainen osa minun normaalia elämääni

^¨siinä sun " normaali " elämäsi sitten onkin!!

• Jos matkustan yksin, saattaisin ottaa. Tai jos olisin yli viikon reissussa. Nyt ei matkalaukkuihin edes yksinkertaisesti mahdu, eli painorajan takiakaan en viitsi, kun ei ole mitään pikkuläppistä.

Sitten lisäksi mun muu matkaseura kyllä purnaisi, jos ottaisin. Kolmella henkilöllä olis siihen kyllä nokan koputtamista, enkä itsekään halua viettää aikaa koneella lomalla.
      Kännykällä kyllä laitan tekstaria läheisille, miten menee.

Kamerassakin on muistitilaa sen verran, että kyllä toistasataa kuvaa/reissu on aina riittänyt.

• tottakai otan ja jos ei löydy hotellista verkkoo, ostan aikaa lähimmältä maksulliselta operaattorilta - niitä kun on joka kylillä, jos ei hotsku tarjoa

• Joo otan. Miniläppäri kulkee kevyesti mukana ja mahtuu pieneen tilaan. Aina on nettiyhteys löytynyt. Menen vaikka kahvilaan tai kirjastoon, jos ei muu auta.

• En ota läppäriä mukaan mihinkään matkalle. En kotimaassa enkä ulkomaille. Loma on lomaa, jolloin en ehdi tai malta atk:lla istumaan. :-)

Tietokone jää kotiin odottelemaan kotiinpaluuta. Jos sellainen pakottava tarve iskisi, että nettiä tarttis, niin nettikahvilaan pääsee ulkomaillakin. Muutoin saa sähköpostit, fb:t yms. odottaa mun kotiin paluuta. Tutilla on kännykkä numero, ne soittaa jos jokin tärkeä asia on.

• Kaksi digikameraa plus kännykät löytyy, joten valokuville on tilaa runsaasti niiden muistitilassa kortilla. Kotona sitten laitetaan koneelle talteen. :-)

• Kun matkustat ulkomaille lomamatkalle otatko läppärin mukaan? -KYLLÄ

Eli vietätkö loman palstaillen tai facebookissa, sähköpostitellen tms. kamuille? -EN

• ............

En ota vaan kommunikoin kännykälläni sen, mitä pitää kommunikoida.

• Noo...ulkomaan lomamatkoista ei oo kokemusta, mutta kotimaan matkoille vaimo ei lupaa ottaa läppäriä mukaan. Onneksi noi kaikki mainitsemasi hoituu varsin hyvin kännykälläkin. MItäpä muutakaan sitä iltaisin lomalla tekisi, ku muut on painunut unten maille. Joskus on lähtenyt baariin vetään perseet olalle siinä vaiheessa, mutta tahtoo siitäkin tulla sanomista eikä sitä millään tahdo jaksaa kuunnella kaameessa krapulassa seuraavana aamuna.

• voi kait sitä lähteä lomaileen muuallekki mitä ulkomaille. vastaus kuitenki on että jos oma läppis ees olis niin pelkän musiikinki takia ehkä, ilman ei pärjää, ja jos joku asia on huonosti tai muuten menee surkeasti tai joku on ihana/ihanaa tai muuten vaan hyvä olo ja kaikki hyvin niin mun on ehdottomasti saatava ilmoittaa ja jakaa se muittenki kanssa. pääasia että ulos ne tuntemukset on saatava eli tässä tapauksessa naamakirjassa, tänne jos jotain sanoo niin se on seittemän sekuntia ja kaikki taas päin persettä.

• Pitäisiköhän nyt tuntea pistos sydämessä? Hotellihuoneet ovat helvetin tylsiä paikkoja iltaisin, kun TV-ohjelmista ei ymmärrä mitään eikä ole suomalaisia sanomalehtiä. Sitä paitsi ainakin minä luen uutiset, tarkistan säätiedotukset, paikalliset nähtävyydet ja tapahtumat mielummin netistä kuin vanhentuneesta matkaoppaasta.

Nettikahviloiden ystävänä olen sitä paitsi pistänyt merkille, että ne ovat katoava luonnonvara. Tosi monissa kahviloissa on wlan, mutta pitää olla oma kone. Ilmeisesti sen mukana raahaaminen on joistakuista hienompaa kuin huoneessa käyttäminen.

• laskin laardit

Älypuhelimella voi katsoa suomalaise TVohjematkin ilmaiseksi, kun jättää kotikoneen päälle ja voi Skypellä soitella ilmaiseksi tai paljon halvemmalla minne vaan.
      Pikkuniksejä siinä tarvitaan kylläkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      19
      4983
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      127
      1575
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1450
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      70
      1389
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      328
      1309
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      49
      1298
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1200
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      4
      1035
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      935
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      50
      928
    Aihe