Tavallinen vai keraaminen kokkiveitsi?

MieVaanTääl

Niin laitetaan tämä viesti tälle palstalle kun joku ehdotti että täältä saisi vastauksia.

Tarkoitus olis ostaa itselle joululahjas kokkiveitsi, mutta onkos noi keraamiset todella niin hyviä veitsiä kuin annetaan mainoksissa ymmärtää? Pysyvätkö vuosia terävinä kun kotikokkailusta on kyse?

Millasia olis http://www.keittiovaline.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Hopia/Products/638 tai http://www.keittiovaline.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Hopia/Products/1374

Ilmeisesti kestävät hajoamatta normaalia lihan, kalan pilkkomista jne...?

Victorinox ja Lion Sabatier lienevät hyviä merkkejä?

Vai oliskos sittenkin järkevämpää ostaa tavallinen (metallinen) kokkiveitsi?

5

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rokkikokki79--

Älä osta keraamista, sillä ei tee mitään.. Itse suosin kotona ja työpaikalla victorinoxin veitsiä.

• MieVaanTääl

Osaisitkos perustella miksi keraamisilla veitsillä ei tee mitään?
        Minkäs hintaluokan Victorinoxin veitsiä sinulla on käytössä?

Kun joillain merkillä halvimman hintaluokan veitset saattavat olla huonolaatusia, aattelin sijoittaa siinä 70€ veitseen.

• rokkikokki79--
        MieVaanTääl kirjoitti:

Osaisitkos perustella miksi keraamisilla veitsillä ei tee mitään?
        Minkäs hintaluokan Victorinoxin veitsiä sinulla on käytössä?

Kun joillain merkillä halvimman hintaluokan veitset saattavat olla huonolaatusia, aattelin sijoittaa siinä 70€ veitseen.

Keraaminen veitsi on laadultaan/kestävyydeltään helkkarin huono. Tylsyttyään vaikea saada terään uudestaan, varsinkin, jos kokemusta ei ole.

Jos 70€ sijoittaa meinaat, niin menes kunnon keittiöväline liikkeeseen, kokeile veitsiä pitää kädessä, niin tiedät, mikä parhaiten sopii. MIeti sitten vasta merkkiä. Kahvoissa kun on valtaisat erot..

Ite käytän macin veitsiä, klobalia joskus kokeillut, mut ei ollut mun käteen passeli. ...

Onnea veitsi ostoksillesi...

• mac, no joo..
        rokkikokki79-- kirjoitti:

Keraaminen veitsi on laadultaan/kestävyydeltään helkkarin huono. Tylsyttyään vaikea saada terään uudestaan, varsinkin, jos kokemusta ei ole.

Jos 70€ sijoittaa meinaat, niin menes kunnon keittiöväline liikkeeseen, kokeile veitsiä pitää kädessä, niin tiedät, mikä parhaiten sopii. MIeti sitten vasta merkkiä. Kahvoissa kun on valtaisat erot..

Ite käytän macin veitsiä, klobalia joskus kokeillut, mut ei ollut mun käteen passeli. ...

Onnea veitsi ostoksillesi...

Et ole tainnut koskaan pitää keraamista veistä kädessäsi. Keraaminen veitsi ei tylsty, mutta saattaa mennä rikki taitamattoman kädessä. Ja silloin sitä ei kotikonstein teroiteta.

• keittiöihme

Hei itselläni on n. 1978 ostettu the Smithfield (enkkuveitsi)puupäinen ja mahdottoman hienossa kunnossa vieläkin.Vien aika-ajoin veitseni suutarille ja taas pötkitään pitkään(kotioloissa).En pese astianpesukoneessa.Muita hyviä löytyy esim. SATAKE (japsi)seetripuupäinen.Kokkiveitsi kannattaa osta kunnon kulmalla l. on helppo ranneliike,kun pilkot.Victorinoskin ihan hyvä kotioloissa,jonka olen pessyt myös astianpesukoneessa (ei puupäinen).Kokkipuodissa kannattaa piipahtaa.Älä osta liian isoa,joka voi olla tosi kömpelö kotioloissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      52
      1757
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1692
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      1248
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      61
      1061
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      1024
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      775
    7. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      637
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      86
      630
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      32
      607
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      566
    Aihe