naisrintamalla? Siinäkö korkeakoulutetun miehen viehätys?
Lisääkö koulutus miehen itsevarmuutta
21
103
Vastaukset
Heh, kyllä mun kokemuksen mukaan ne suulaat ja reteet naisten miehet on ihan muita kuin korkeakoulutettuja. Ei oikeastaan tule mieleen yhtään hyvin itsevarmaa akateemista ihmistä, maisteriksi valmistunutta vaikka. Opiskeluasuntoloista moni varmaan muistaa ne hiljaiset ja vetäytyvät neropatit, jotka ei vielä 30v. olllut monen tytön kanssa jutelleet saati muuta. Noh, mahdollisesti hirveässä humalassa, kaverin tyttöystävälle jotain pientä vitsiä heittäneet.
Mun mielestä siis korkeakoulutus pikemminkin vaikuttaa ujontavasti. Ne jo 14v. tyttöjen kanssa luontevasti seukanneet harvoin meni yliopistoon. Niillä oli perhe jo 22vuotiaana, myöhemmin ehkä useampikin.
Joo, yleistystä tämä, mutta minusta koulutus ei lisää itsevarmuutta. Eri asia sitten, onko se itsevarmuus edes niin vetovoimainen asia kaikkien mielestä. En mun mielestä ainakaan. Kuin joissain harvoissa tapauksissa.- Åboriginaali..
Kyllä naisia aina kiinnostaa kovastikin ylempiarvoiset
Treeneissäkin korkeampi vyöarvo treenin vetäjällä.
Jotkut pokaavat nuoria aloittelijoita helpolla---törkeitä mielestäni - y.b.
vei jalat suustani. "Heh, kyllä mun kokemuksen mukaan ne suulaat ja reteet naisten miehet on ihan muita kuin korkeakoulutettuja....Opiskeluasuntoloista moni varmaan muistaa ne hiljaiset ja vetäytyvät neropatit, jotka ei vielä 30v. olllut monen tytön kanssa jutelleet saati muuta.."
Asia on juuri noin, ja puhun kokemuksesta.
joka jannu on käyny peruskoulun Suomessa ... ja sillä pitäis tässä yhteisössä pärjätä
- laardimies
En minäkään ole peruskoulua käynyt, enkä oppivelvollisuutani suorittanut-----muita kouluja kyllä myöhemmin, eikä työttömmys vaiavnnut koskaan.
laardimies kirjoitti:
En minäkään ole peruskoulua käynyt, enkä oppivelvollisuutani suorittanut-----muita kouluja kyllä myöhemmin, eikä työttömmys vaiavnnut koskaan.
eihän se ole edellytys, etteikö löytäisi paikkaansa tässä yhteiskunnassa, mutta keskimäärin ihmiset käyvätn peruskoulutuksen läpi, että osaavat lukea ja kirjoittaa
- laardimies
temppuilija kirjoitti:
eihän se ole edellytys, etteikö löytäisi paikkaansa tässä yhteiskunnassa, mutta keskimäärin ihmiset käyvätn peruskoulutuksen läpi, että osaavat lukea ja kirjoittaa
Osain lukea ja kitjoittaa jo nelivuotiaana, mitäs minä kouluja olisin tarvinuttkaan
laardimies kirjoitti:
Osain lukea ja kitjoittaa jo nelivuotiaana, mitäs minä kouluja olisin tarvinuttkaan
minulla on edelleen vaikeuksia kirjoittaa ja toisinaan minulla on vaikeuksi ymmärtää lukemaani
- kieIipoIiisi
laardimies kirjoitti:
Olisi kannattanut opiskella enemmän. Et osaa vieläkään kirjoittaa.
kieIipoIiisi kirjoitti:
Olisi kannattanut opiskella enemmän. Et osaa vieläkään kirjoittaa.
Ehkäpä.. ehkä ei. Elämä on. Koulutus ole koskaan ollut este ystävyydelle. Tunnen monia kovinkin korkealle itsensä kouluttaneita ihmisiä. Tiedän, että minusta ei ole sellaiseen.
iso mulkku tai paksu lompakko lisää itsevarmuutta miehil ja joillakin on molemmat
- laardimies
Ei Ratikankaan feikkiplomuuki naisiin vetoa, tajuavat puppupuheiksi
tämmöstä löyty
"1.Pelimiehet. Useita naisia pyörittäviä pelimiehiä on paljon enemmän kuin vastaavia pelinaisia. Lopputuloksena pelimiehet "sitouttavat" omaa lukumääräänsä enemmän naisia pois pariutumismarkkinoilta. Esimerkiksi rock-tähti voi "sitouttaa" pariutumismarkkinoilta pois suuren joukon bändäreitä, kun tarkastellaan tiettyä markkinahetkeä.
2.Naisten hypergamisuus, eli taipumus pariutua ylöspäin. Kun tuo taipumus yhdistyy miesten moniavioisiin taipumuksiin, lopputuloksena on partnereiden kertyminen yksille ja samoille ylempitasoisille miehille.
3.Naisten riippuvuus miehistä on pienempi kuin miesten riippuvuus naisista. Iän myötä monet naiset näyttävät tarvitsevan miestä yhtä paljon kuin "kala tarvitsee polkupyörää". Myös naisten rima näyttää pysyvän miesten rimaa korkeammalla ikääntymisen myötä. Näyttääkin siltä, että Ikääntyvät miehet eivät kykene hyödyntämään miehille edullisen lukumääräsuhteen tuottamaa kysyntäetua hyödykseen täysimääräisesti.
4.Maahanmuuttajien osallistuminen pariutumismarkkinoille on sukupuolittunutta. Vaikka maahanmuuttajissa on naisia ja miehiä suunnilleen yhtä paljon, voidaan esittää hypoteesi siitä, että maahanmuuttajamiehet ovat paljon aktiivisempia pariutumismarkkinoille osallistujia kuin maahanmuuttajanaiset, jotka ovat toisinaan jopa kokonaan vapaiden pariutumismarkkinoiden ulkopuolella.
Yksilökohtaiset naisettomuuden syyt
Siinä missä alempitasoisten miesten ryhmän synty on lähes väistämätön ilmiö, yksittäinen mies kykenee - ainakin periaatteessa - vaikuttamaan monella tapaa omaan menestykseensä pariutumismarkkinoilla. Yksilölliset naisettomuuden syyt voidaan jakaa kolmeen pääryhmään:
1.Alhainen markkina-arvo. Miehellä ei ole naisten arvostamia ominaisuuksia. Aihetta on tutkittu kohtalaisen paljon ja on havaittu, että erityisesti status, komea ulkonäkö ja varallisuus nostavat miehen markkina-arvoa. Niiden puute altistaa alempitasoisuudelle.
2.Puutteet markkinoinnissa. Markkinoinnilla tarkoitetaan kaikkia niitä taitoja ja ominaisuuksia, joita mies tarvitsee kyetäkseen "myymään" itsensä naisille. Mies saattaa olla esimerkiksi liian ujo, epäsosiaalinen tai hänen naistenkäsittelytaitonsa ovat puutteelliset. Suhteiden muodostumisessa miehille lankeaa yleensä aloitteen tekijän ja tutustumisen eteenpäinvievän rooli. Jos mies ei kykene täyttämään tuota roolia, suhteisiin pääseminen voi olla vaikeaa. Markkinoinnista voidaan käyttää myös termiä pelimiestaidot.
3.Hyville markkinoille pääsyn ongelmat. Hyvien markkinoiden puutteesta saattavat kärsiä esimerkiksi maajussit tai teekkarit. Voi olla, että kylällä ei ole juurikaan vapaita naisia tai teekkaribileissä on 90 % miehiä. Kyseessä ovat silloin huonot markkinat, joilta on vaikea löytää partnereita. Tietenkin, baareihin tai nettideittisivustoille voi osallistua kuka tahansa, mutta tuntemattomiin tutustumisessa on omat markkinoinnin erityisongelmansa."Jotakuinkin ybiksen kanssa samoilla linjoilla. Tuntuu ne korkeimmin koulutetut olevan aika itseensä käpertyneitä hiljaisia tai vastaavasti yltiösosiaalisia. Hei hei joka suuntaan. :-)
Kuten kaikessa poikkeus voi tehdä tai rikkoa säännön.Mitä naisten suhteen tulee niin miehen itsevarmuutta lisää vain menestys naisten seurassa.
Jos ei saa naista niin voi ristus kun on epävarma olo. Sitte ku taas saa naista niin sitte sitä on niinku maailmanomistaja.
Mä en vaan oikein tiedä, että missä kohtaa siitä epävarmuudesta niin pääsee, että taas saa naista. Jossain kohtaa se aina on tullu, mutta eipä oo hajuakaan, että mikä sen aina aiheutti.... Se on varmaan niin, että kun vaan on ollu tarpeeksi rassukka ja tarpeeksi ison hoivavietin omaava nainen on kiinnittäny huomion, niin sitte sitä on taas päässy eteenpäin.Minä olen melko samaa mieltä Relan kanssa siitä, että parhaiten itsevarmuutta naisrintamalla lisää menestys naisten parissa. Se on itseäänruokkiva kierre joko ylös tai alas päin.
Tosin minusta koulutus on yksi niistä osatekijöistä, joilla luodaan itsevarmuutta. Aivan kuin ulkonäkö, varallisuus, älykkyys, huumorintaju ja ennen kaikkea hyvä supliikki.
YB:n kommentti jäi hieman mietityttämään. Olen näet melko varma, että itsevarmuus on positiivinen ominaisuus, kunhan ei mene itserakkauden ja itsensäkorostamisen puolelle. Leuhka kun ei parane olla.Onhan se varmaan, noin yleisesti joo. itsellä on vain taipumus aina alkaa seurustella niiden ujojen, ei-itsevarmojen tyyppien kanssa. Pisimmät suhteet on ollut sellaisten kanssa. Noh, ehkä yks vähän (ulkoisesti) itsevarmempi supliikkimies on mahtunut joukkoon.. Koska itse ei ole myöskään mikään hirveän itsevarma, niin kaipa sitä viihtyy kaltaistensa joukossa :)
- troglodyyttis
Nuijalla naisia isketään.
- ............
Miehen itsevarmuutta lisäävät onnistumiset, saavutukset ja positiivinen huomio. Jos mies koulutuksen kautta kokee onnistuneensa, saavuttaneensa jotain tai saa positiivista huomiota, on sillä myönteinen vaikutus myös itsevarmuuteen.
- 4D tähti
Tuskinpa lisää, jos koulutus ei nimenomaisesti koske aihetta miten lisätä itsevarmuutta naisen silmissä. Mutta ei koulutus myöskään mitään vähennä.
Henkilökohtaisen empiirisen tutkimuksen perusteella niin koulutus ei lisää itsevarmuutta eikä myöskään menestystä naisrintamalla - onnistuminen ja menestyminen koulutuksen sisällä verrattuna muihin opiskeleviin sitävastoin voi parantaa (kuten yllä todettiin). Ylipäätään koulutusta hain itse vain aiheen mielenkiinnosta, joillekin ammatti ja siitä saatava pätäkkä ehkä on se määränpää... mutta tutkinto takataskussa on tosiaan painonsa arvoinen kultaa (eli mitä printattu A4 nyt painaakaan, ehkä 1 g).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861679Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,161063Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.991006Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79942- 90776
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146749Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51744- 53674
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48671Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661