Rakastan kyseistä kastiketta, ja kyselisinkin minkä kaiken kanssa kyseinen herkku oikein kävisi esim. dipattavaksi tms.? Itse olen syönyt kastiketta kevätkääryleiden kanssa, mutta itse en osaa kyseisiä kääryleitä tehdä, sekä kaupasta ostetut tulevat hurjan kalliiksi...haluaisin kokeilla jotain uutta, minkä kanssa itse syötte kyseistä kastiketta???
Thai Sweet Chili Sauce
9
3220
Vastaukset
- amatörköksa
Minä syön sweet chili kastiketta jauhelihawokin kanssa. Otan pussillisen thai vihannessekoitusta, pakaste, ja siihen lisään n 300 gr ruskistteua jauhelijaa ja yhden keltasipulin ruskistettuna, joskus lisään paprikan, jos syöjiä on monta. Ja noin 1 dl thai chiliä mukaan. Ja syödessä vielä muutama lusikalllinen thai´chiliä kastikkeeksi.
- Sakke
Se kelpaa aika monenlaiseen käyttöön. Meillä sitä useimmiten käytetään aineksena erilaisissa itämaistyyppisissä ruoissa, liha- ja kasvisuikaleiden joukkoon, tulisiin keittoihin etc. Sitä voi yhdistellä muiden itämaisten kastikkeiden kanssa (kannattaa tosin hiukan miettiä mitkä ainekset sopivat yhteen). Perheen nuoriso on käyttänyt sitä jopa kalapuikkojen höysteenä.
- parasta
dippaillen, nugetteja, uunissa kypsennettyä kanaa, grillattua kanaa...jne....
- lurpsis!
Mustan makkaran ja ryynimakkaran kera. Yllättävän hyvää...
- titta.o
Sitä tulee laitettua vähän joka paikkaan: lihapullataikinasta broitsuun. Riisin kanssa aivan ehdoton, samoin ranskiksien.
Laitan sitä myös kermaviilikastikkeeseen:
1 prk kermaviiliä
Maun mukaan: Etikkaa, sokeria, suolaa, mustapippurirouhetta, sinappia.
Reilusti tillisilppua.
Viimeiseksi Thaita ja tabascoa.
Kastike käy minkä kanssa hyvänsä. - Herkkusuu
Kyseistä kastiketta, tuoretta inkivääriä, sipulimurskaa, rusinoita ja hienonnettua persikkaa sekoitetaan salsaksi. Tarjotaan kanan kanssa. Mielettömän hyvää!
- ...tosi namia
Ihan tavalliseen pyttipannuun.
Kokeile niin et enää ikinä syö pyttistä ilman soosia. - chilin ystävä
Siis hyi helvet.... ½½!!!" miks chili kastikkeet ei voi olla vaan chili kastikkeita ne on parhaimpia "Sriracha" aka: kukkokastike on erittäin hyvä esimerkki! kaikki makeat kastikkeet pois markkinoilta yökk!
- Minusta taas
Hapanimelä kastike on hyvää ja kaikki chilimössöt skeidaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei863922Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071832- 1091146
- 1001111
- 69983
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165882- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57811Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22771