Rakastan kyseistä kastiketta, ja kyselisinkin minkä kaiken kanssa kyseinen herkku oikein kävisi esim. dipattavaksi tms.? Itse olen syönyt kastiketta kevätkääryleiden kanssa, mutta itse en osaa kyseisiä kääryleitä tehdä, sekä kaupasta ostetut tulevat hurjan kalliiksi...haluaisin kokeilla jotain uutta, minkä kanssa itse syötte kyseistä kastiketta???
Thai Sweet Chili Sauce
9
3265
Vastaukset
- amatörköksa
Minä syön sweet chili kastiketta jauhelihawokin kanssa. Otan pussillisen thai vihannessekoitusta, pakaste, ja siihen lisään n 300 gr ruskistteua jauhelijaa ja yhden keltasipulin ruskistettuna, joskus lisään paprikan, jos syöjiä on monta. Ja noin 1 dl thai chiliä mukaan. Ja syödessä vielä muutama lusikalllinen thai´chiliä kastikkeeksi.
- Sakke
Se kelpaa aika monenlaiseen käyttöön. Meillä sitä useimmiten käytetään aineksena erilaisissa itämaistyyppisissä ruoissa, liha- ja kasvisuikaleiden joukkoon, tulisiin keittoihin etc. Sitä voi yhdistellä muiden itämaisten kastikkeiden kanssa (kannattaa tosin hiukan miettiä mitkä ainekset sopivat yhteen). Perheen nuoriso on käyttänyt sitä jopa kalapuikkojen höysteenä.
- parasta
dippaillen, nugetteja, uunissa kypsennettyä kanaa, grillattua kanaa...jne....
- lurpsis!
Mustan makkaran ja ryynimakkaran kera. Yllättävän hyvää...
- titta.o
Sitä tulee laitettua vähän joka paikkaan: lihapullataikinasta broitsuun. Riisin kanssa aivan ehdoton, samoin ranskiksien.
Laitan sitä myös kermaviilikastikkeeseen:
1 prk kermaviiliä
Maun mukaan: Etikkaa, sokeria, suolaa, mustapippurirouhetta, sinappia.
Reilusti tillisilppua.
Viimeiseksi Thaita ja tabascoa.
Kastike käy minkä kanssa hyvänsä. - Herkkusuu
Kyseistä kastiketta, tuoretta inkivääriä, sipulimurskaa, rusinoita ja hienonnettua persikkaa sekoitetaan salsaksi. Tarjotaan kanan kanssa. Mielettömän hyvää!
- ...tosi namia
Ihan tavalliseen pyttipannuun.
Kokeile niin et enää ikinä syö pyttistä ilman soosia. - chilin ystävä
Siis hyi helvet.... ½½!!!" miks chili kastikkeet ei voi olla vaan chili kastikkeita ne on parhaimpia "Sriracha" aka: kukkokastike on erittäin hyvä esimerkki! kaikki makeat kastikkeet pois markkinoilta yökk!
- Minusta taas
Hapanimelä kastike on hyvää ja kaikki chilimössöt skeidaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362779Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381602Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511565- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 331251
- 261161