raskausarvet..

arpivartalo

Onko haalenneet, vaaleat raskausarvet naisella todella turn off? niitähän on melkein kaikilla, mutta itselläni alaselässä melko paljon, ja lantiolla.. olin pyöreämpi nuorena ja siitä jäänyt. myös reisissä ja pepussa. niin vaaleita, ettei näy kun tietyssä valossa, mutta niitä on paljon.. :/ onko ihan sama, vai onko ihan hirveätä?

13

202

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raskausarveton äiti

      Jaa ei mulla vaan, vaikka olen 34-vuotias kaksi lasta synnyttänyt nainen. Lasteni isällä tosin on reisissä raskausarpia, kun joskus nuorena kasvatti lihasmassaansa vauhdilla. Perintötekijät vaikuttaa kai eniten raskausarpien muodostumiseen. Toisaalta sekä mun äidillä että siskolla on synnytysten jäljiltä löllyvät, raskausarpiset mahat, mutta itse olin niin raskausarpikammoinen, että rasvasin vatsanahkaani raskausaikana päivittäin ja söin Omega-kolmosia. En tiedä mikä lopulta oli syy, mutta vältyin raskausarvilta. Painoni ei ole muutenkaan koskaan heitellyt, niin ei ole senkään takia tullut raskausarpia.

      • notnormal

        Jaaaa-ha? Pitäisikö tässä nyt sitten alkaa ylistämään sinua ja haukkumaan ap:ta, vai mikä tässä sinun kirjoituksessasi oli oikein se pointti? _normaalisti_ ihmiset joko vastaavat kysymykseen tai ovat empaattisia aloittajaa kohtaan.


      • edellinen
        notnormal kirjoitti:

        Jaaaa-ha? Pitäisikö tässä nyt sitten alkaa ylistämään sinua ja haukkumaan ap:ta, vai mikä tässä sinun kirjoituksessasi oli oikein se pointti? _normaalisti_ ihmiset joko vastaavat kysymykseen tai ovat empaattisia aloittajaa kohtaan.

        Anteeksi. Otti vaan niin pannuun tuo ap:n kommentti "niitähän on melkein kaikilla".


      • jfopewjp
        edellinen kirjoitti:

        Anteeksi. Otti vaan niin pannuun tuo ap:n kommentti "niitähän on melkein kaikilla".

        No se että sinulla ei niitä olisi, ei suinkaan tarkoita, etteikö niitä voisi olla melkein kaikilla. MELKEIN. Sillä melkein kaikillahan niitä on.


      • raskausarveton äiti
        jfopewjp kirjoitti:

        No se että sinulla ei niitä olisi, ei suinkaan tarkoita, etteikö niitä voisi olla melkein kaikilla. MELKEIN. Sillä melkein kaikillahan niitä on.

        En kai mä, tavallinen kahden lapsen raskausarveton äiti, voi mikään harvinaisuuskaan olla...


    • 5+17

      Et niille mitään voi niin turha asiaa miettiä. Tietenkään ei *ihanne*naisella olisi raskausarpia, mutta kummasti ne ihanteet eivät useimmiten mene ihan yks'yhteen todellisuuden kanssa.

    • arpivartalo

      jepjep, äiti, kudostyypistähän se riippuu mutta kiva kuulla sunkin tarina nyt tähän väliin.. :D mulla ei mahassa ole, eikä äidilläkään raskauksien jäljiltä ole arpia, mutta jostain kumman syystä mut, joka "kasvatettiin" lihavaksi lapseksi, tuli paljon raskausarpia, tosin ei mahaan.. :) sittemmin, kun olen itse saanut päättää ruokailuni, on lähtenyt paino, olen kyllä rasvaillut itseäni joka ikinen päivä, mutta arvet on haaleina jäänyt. :) ja arpia tuli myös painonpudotuksen myötä. noh, elämästähän ne kertoo.. mutta tuleeko joku oksennusrefleksi jos semmosia näette? :D

      • raskausarveton äiti

        Joo anteeksi, pahoittelen tympeää kommenttiani, mitä et varmaankaan tähän ketjuun kaivannut. Toisaalta yksi syy, miksi taistelin henkeen ja vereen raskausarpia vastaan on se, että ällöän niitä suunnattomasti. Mutta mun ällöämisellä nyt ei tässä tapauksessa ole mitään merkitystä, kun olen nainen ja miesten kommentteja kysyttiin. Ja eipä mulla toisaalta ole ollut ongelmaa oman mieheni reisien raskausarpien kanssa. Lähinnä se oli huvittavaa ja yhteinen vitsailun aihe. Äitini ja sisareni vatsat kyllä ällöttää, jos niitä joskus joudun näkemään.

        Mutta mitä olen kuullut ja lukenut joidenkin raskausarpia saaneiden äitien miesten kommentteja, niin ei monellakaan miehellä tunnu olevan ongelmaa niiden kanssa, kun varsinkin raskauteen liittyenhän ne kertoo vaan positiivista siitä eletystä elämästä ja liittyy siihen yhteisen rakkauden hedelmän maailmaan tuloon. Ja muutenkin uskon, että jotkut haalenneet raskausarvet on sivuseikka siinä vaiheessa, kun kaksi ihmistä rakastuu toisiinsa. Aika pinnallinen kusipää on kyseessä, jos raskausarvet muodostuu esteeksi suhteelle. Sellaiselle kai voikin näyttää ovea.


    • 2+11

      Mietin samaa asiaa kun tapasin nykyisen mieheni. Minulla on raskausarpia raskauden vuoksi ja jalkoihin on tullut arpia urheilun (tärähtelyn) vuoksi. Myös rinnoissani on jonkin verran arpia. Minulle niitä tulee tosi herkästi.

      Miesystäväni sanoi että ne ovat elettyä elämää, kuuluvat naisen elämään (ja miksi ei miehenkin) ja ovat osa minua ja asia oli sillä pihvi. Hän siis ainakaan ei pitänyt niitä ällöttävinä mutta meitä on niin moneen junaan että jos jollakin suhde kaatuu arpiin niin ehkä tosiaan se suhde ei tulisi kestämään muutenkaan. :)

    • arpivartalo

      niin.. mun miehet ei oo kyllä niistä koskaan valittanu, yks kutsu läpällä tiikeriks (hahaha), sillon ku ne oli vielä näkyviä... muttajoo, silti miettii vaan joskus tämmösiä.

    • Ukkelikukkelipukkeli

      Vaimollani on raskausarpia, eikä ne häiritse minua yhtään. Minä taidan olla itse syyllinen niihin arpiin, kun vaimoni on synnyttänyt meille 2 ihanaa lasta :)

    • nainen täältä

      Ei ole minullakaan raskausarpia vaikka olen 26 vuotias. Olen nähnyt raskausarpia yleensä lihavilla naisilla ja en ole vielä nähnyt isoja rintoja joissa ei olisi raskausarpia. Eivät ne minun mielestäni mitenkään kovin rumia ole jos eivät pistä silmään ensimmäisenä naisen alastomasta vartalosta. Rinnoissa ehkä rumimpia, muualla ok.

    • Oli tai ei, niin ei kiinnosta koko asia. Kyl se sisin eli luonne ym. on paljon tärkeempi kuin ulkonäkö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      173
      3239
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1348
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      41
      1052
    4. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      51
      985
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      95
      902
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      55
      865
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      69
      807
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      64
      795
    9. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      56
      790
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      75
      774
    Aihe