Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Korvapuustit uunista ulos

LitsLäts

Nyt tympii....miksi aina kun teen korvapuusteja, ne on kauniita ja kohonneita otettaessa uunista ulos. Ja sit LÄTS!, ne lässähtää mataliksi ja vähemmän houkuttelevan näköisiksi. Maku onneksi ihan ok. Mutta se rulla ei ikäänkuin ole kohonnut yhteen ja ne on kun kerroksittain kasattua pullataikinaa. Suututtaa niin kovin, ettei osaa enää sanojakaan löytää.
Kiltit jauhopeukalot auttakaa. Ois kiva antaa poikaystävälle komeita pullia!

10

2213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leipurihiiva.

      Näin ensiksi olisi hyvä tietää, MITEN teet pullataikinan. Eli resepti ja työvaiheet ihan alusta asti siihen, kun pullat on otettu pois uunista.

    • leipuri mummo

      Käytitkö kuivahiivaa korvapuustien leipomiseen? Leivoin puusteja pitkästä aikaa ensimmäisen kerran käytin kuivahiivaa puustit läsähti juuri kuten kerroit. En osaa muuta omien leivonnaisten kohdalla "syyttää" kun hiivaa lätsähtämiseen.

    • ei syy ole

      hiivassa vaan leipojassa olen käyttänyt kuivahiivaa siitälähtien,kun se tuli kauppoihin.

    • lepuri mummo

      Miten valmistat pullataikinan? Valmistin taikinan jauhopussissa olevan reseptin mukaan kuten tavan hiivallakin. Lämpimään noin 42 asteiseen maitoon. Silti lätsähti. Mikähän meni pieleen?

    • leipuri mummo

      Nyt sitten tein pullan tuoreesta hiivasta ja hyvää tuli. En tiedä mikä meni pieleen kuivahiivasta tehdyssä pullasta kun se läsähti.

      • Yksi arvaus

        Oisko liian kuuma uuni, jolloin paistoaika jäi liian lyhyeksi kun puustit uhkasivat liikaa ruskistua? Uuneissa on eroja.


    • leipuri mummo

      Sama uuni on ollut jo pitkään ei ole syy läsähtämiseen. Ainoaksi syyksi siis arvelen edelleen kuivahiivaa.

      • Kokeilua?

        Jospa kuivahiivalla leivottua yrittäisi paistaa hieman pienemmässä lämpötilassa ja paistoaikaa voisi siten pidentää?


    • Anonyymi

      Mietin myös itse samaa, ja netistä löytyi tällaisia vaihtoehtoja:
      - uuni on liian kylmä
      - kohotus on kestänyt liian kauan
      - taikina on liian löysä

      • Anonyymi

        Itse poikamiehenä leivon(paistan) pakaste korvapuusteja.

        Niidenkin paistossa on tullut opittua niksejä parhaan tuloksen aikaansaamiseksi.

        Pakastepuustit laitetaan pellille jäisinä ja sipaistaan päälle 1/4 tl voita.

        Uuni laitetaan minimiteholle ylä ja alalämpö päällä.

        Annetaan puustien lämmetä ja kohota n. 25min.

        Paistetaan kohonneet puustit vähän alle suosituslämmön (175)

        n.20 min kuluttua on nautittavana rapeakuorisia ja hyvin-nousseita maukkaita korvapuusteja.

        En voi kuvitella että itse taikinan tekemisellä on mitään parantavaa vaikutusta asiaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2033
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe