noista asioista on viime aikoina turistu täällä tarinatuvassa enemmänkin, niin tässäpä kysely VAIN sinkuille: minkälaisen naisen/miehen haluaisit vakituiseksi kumppaniksi..??
dominoiva ("MINÄ määrään ja sinä tottelet!")
18 5,64%
alistuva ("sinä määräät ja minä tottelen")
15 4,70%
itsenäinen ("kumpikin huolehtikoon itse omista asioistaan")
148 46,39%
"me"-henkinen ("kultsi, mehän päätetään kaikista asioista yhdessä, jooko")
p.s. jokerivaihtoehtoa ei tällä kertaa tarkoituksella ole mukana, vastaa sen mukaan minkä valitsisit jos olisi pakko valita joku esitetyistä vaihtoehdoista
Kysely vain sinkuille: minkälaisen naisen/miehen haluat löytää?
13
227
Vastaukset
- ,.,.,
Vastaan saman kuin enemmistö eli "itsenäinen". Ei nyt ihan täysin itseriittoinen tarvi olla mutta tuo on lähinnä.
- Väkisin vierestä
Onneksi ei ole pakko - sitä periaatetta olen noudatellut monissa asioissa koko ikäni. Ainoa haitta tässä on se, että en pysty millään vastaamaan näihin jos-olisi-pakko -kyselyihin. ;)
Minun mieleeni olisi ihminen, joka olisi pääsääntöisesti itsenäinen mutta osaisi käyttäytyä tarvittaessa myös me-henkisesti. - ghjghjghj
"me"-henkinen ("kultsi, mehän päätetään kaikista asioista yhdessä, jooko")
Tuommoisen naisen haluaisin mieluiten.- ghjghjghj
Itsenäistä naista en halua koska en voi sietää feministejä.
- sillitrooli
ghjghjghj kirjoitti:
Itsenäistä naista en halua koska en voi sietää feministejä.
Suurin osa feministeistä kuuluu tuohon dominoiva/ alistuva porukkaan, johon kuuluu muutenkin suurin osa naisista. Oikeastaan dominoiva ja alistuva eivät ole toistensa vastakohtia. Kyse on luonteenpiirteestä, joka olettaa, että aina yhden täytyy tietää paremmin, ja että ihmiset ei pidä yrittää olla tasa-arvoisia. (tasa-arvolla en sitten tarkoita sitä paskaa, jota Suomessa tuolla termillä promotaan)
On siis olemassa oikeastaan vain kaksi toisiinsa vastakkaista luonteenpiirrettä tässä hommassa:
A) Luonne, joka olettaa, että ihmiset ovat tasa-arvoisia, ja että jokainen on kykenevä jos annetaan mahdollisuuksia, ja toimitaan muita kunnioittaen
vs.
B) Luonne, joka olettaa, että ihmiset eivät ole tasa-arvoisia, eivätkä ole kykeneviä toimimaan itseäisesti, eivätkä ole kykeneviä päättämään asioista yhdessä
Siksi onkin niin kovin hauskaa, että Suomessa tasa-arvoa ajavat naiset ovat usein juuri B-luonteen tyyppisiä ihmisiä. Siis "tasa-arvohan" on Suomessa koodisana kaikelle muulle paitsi oikealle tasa-arvolle.
- ~cissi~
Dominoivan miehen, joka häipyy pitkiksi ajoiksi reissuilleen
- sillitrooli
Minulle sopii:
Me-henkinen on paras, itsenäinen on toisiksi paras.
Dominoivat ja alistuvat (=naisten enemmistö) voivat suksia kuuseen. Kyl se on tää:
""me"-henkinen ("kultsi, mehän päätetään kaikista asioista yhdessä, jooko")"
Mut kuten on pakko valita, ei siis mitään välimuotoa oo olemassa niin tuo nyt on lähimpänä sitä.- Sinkku 46
Mielestäni parisuhteessa me henkinen juttu toimii kaikin puolin yhdessä mietitään, keskustellan ja toisinaan joutuu tietty jompi kumpi tulemaan vastaan toisen näkökulmaa....
- Lempeä diktaattori
Alistuvan naisen.
- rlgung
Vaihtoehdot sucks. En tahdo olla alistuva koira jollekin tyrannille enkä olla itsekään diktaattorina. Liika itsenäisyys esittämälläsi tavalla olisi sama kuin olla sinkkuna ja noin kärjistetty me-henkikin olisi kammottavaa. Mies päättäkööt niistä asioista joissa hän tietävämpi ja parempi ja minä omissa vahvoissa alueissani. Molemmilla varmasti omia niin tärkeitä asioita joissa ei ole paljoakaan joustovaraa ja toisaalta asioita jotka eivät ole yhtä tärkeitä kuin toiselle ja joissa voi itse tehdä tarvittaessa kompromissejakin. Haluan kumppanin joka ottaa minut huomioon päätöksissään ja jonka toiveet minä huomioin samanlailla. Jotkin asiat päätetään yhteisesti ja toisissa annetaan päätäntävalta toiselle luottaen siihen ettei kumppani jyrää täysin vain omaa etuaan ajatellen.
- hawrsgd
Vahva me-henkisyys on aika välttämätöntä, että suhteeseen yleensäkään lähden.
- multitalentti-
Mikä tämän kyselyn tarkoitus oikein on? Minäkin vastaan kuten muutkin, että en valitsisi näistä mitään. Jos nämä olisivat ainoat vaihtoehdot, niin pysyisin sinkkuna. OIkea vaihtoehto olisi sellainen, että mies olisi itsenäinen, mutta olisi myös vahvasti sitoutunut parisuhteeseen. Itsenäisyys kalskahtaa egoistiin ja narsistiin kun taas me-henkinen viittaa läheisriippuvaiseen.
Onnellista parisuhdetta ajatellen pitäisi olla sellaiset ominaisuudet, että nilllä pärjää tasa-arvoisessa suhteessa. Ripaus dominointia ja alistumista eivät nekään ole pahasta, koska on hyvä, että ottaa vastuun silloin, kun tilanne sitä vaatii ja esim. riitelytilanteessa on joskus hyvä antaa periksi, eikä inttää periaatteesta jääräpäisesti vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351208
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34781Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä23512Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29496Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14451- 20436
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad18435