Mensan nettitestit

eskopertti

Mahtaisiko kukaan tietää kuinka hyvin nuo nettitesti pitävät paikkansa? Itse tein Suomen sekä Ruotsin nettitestit ja kummassakin ensimmäisellä yrittämällä kaikki oikein. Testit tuntuivat melko helpoilta ja aikaa jäi kummassakin vielä noin 2 minuttia. Hieman epäilen noiden testien luotettavuutta.

13

798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jerppi

      Jos teit ne ohjeistuksen mukaan niin tod. näk. pärjäisit hyvin virallisessakin testissä. Tein Ruotsin, Suomen ja Tanskan testit joskus aikoinaan ja kun myöhemmin innostuin käymään virallisessa testissä niin pärjäsin siinäkin yhtä hyvin. Sitä en sitten tiedä, että miten hyvin se virallinen testi pitää paikkaansa :D

    • Mensa.dk:n testissä 2 pistettä enemmän mitä todellisessa mensa suomen testissä. Kaveri sai pisteen vähemmän kun aidossa testissä.

      Tämä monta vuotta sitten, mutta nettitesti vaikuttaisi vielä olevan sama.

    • emili-a

      Mitä iloa niistä on? Olen tehny kaikenlaisia testejä ja tulokset vaihtelee 120-140 välillä. Riippuen siitä miten jaksan keskittyä niihin. Hiton tylsiä. Diagnoosi ei tässä tapauksessa ratkaise yhtään mitään.

    • emili-a

      Ja muistakaa, että tieto lisää tuskaa.

    • 15+12

      Ymmärrys vähentää sitä. Mistä päin olet?

    • Älykäskö?

      en itse oikein usko sen luotettavuuteen jos mäkin 14-vuotiaana sain paremman tuloksen kuin 98% väestöstä? Tai sitten mulla vaan alitajunta arvas oikeet vastaukset

    • Typerät testit

      Harvinaisen typerä testi. Siinä on vain yksi ja sama kysymys joka esiintyy erilaisina muunnelmina.
      PAinelin umpimähkään vastauksia miettimättä sekuntiakaan ja sain älykkyysosamääräksi 120.
      Testi oli tämä:
      http://www.mensa.fi/test/test_frameset.html

      • Huoh...

        Testin etusivulla lukee:
        "Saat arvion älykkyyosamäärästäsi, jos tuloksesi on korkeampi kuin noin 90 prosentilla väestöstä. Jos taas kuulut 90 % enemmistöön, saat vastaukseksi, että älykkyyosamääräsi lienee enintään 120. Nettitestimme ei siis määritä tarkemmin tätä matalampia tuloksia. "

        Eli suomennettuna: Jos saat testistä tulokseksi mitä tahansa väliltä 0-120 niin tuloksessa lukee "älykkyyosamääräsi lienee enintään 120".


    • dwfd2f

      Vain typerys tarvitsee toisten ihmisten mielipiteen omasta älykkyydestään.

      • kuka lie

        Yksi viisaimmista kommenteista pitkään aikaan.


    • fgfhdgfdsggklkjlkhdf

      Sama täällä, sain 120 tulokseksi kun painelin randomilla vastauksia! taitaa olla..... jaskaa... koko toiminta! .mikähän sitä maailmaa pyörittää tajus joku uuno joka mensan järjesti, pitäen itseään niinkin älykkäänä että muilta voi rahat viedä!

    • lahamasku

      Joo, sun ei ainakaan kannata menna mensan testiin kun taitaa toi luetun ymmartaminenkin olla noin heikkoa.
      Sait tod. nakoisesti kaikki vaarin ja siina luki ettei alykkyytesi riita yli ton 120 pistemaaran.
      Meinaatko ihan tosissasi etta voit maaritella jonkun testin luetettavuuden silla perusteella etta randomilla vedat jonkun tuloksen, joka siis sattumalla voisi olla vaikka taydet pisteet tai kaikki vaarin.
      Totta kai oletetaan etta teet tosissasi testin, muuten se mittaa aivan puhtaasti kuinka onnekas olet.
      Sen sijaan jos ihan oikeasti yritit ratkaista ne tehtavat se mittaa kuinka taitava olet ratkaisemaan ton tyyppisia tehtavia. Jotkut kutsuvat sita taitoa alykkyydeksi, toiset joksikin muuksi.

    • pärs aukko

      Älykkäät ihmiset "kärsivät" koska tietävät lähes aina mitä ympärillä tapahtuu. Tieto lisää tuskaa. Itse olen tavallinen putkimies ja nettitestien tulos vaihtelee 115 - 120 välillä. Joku kaunis päivä käyn tekemässä ne oikeat testit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1642
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1369
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1076
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      838
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      713
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe