Erikoinen kivi

Kivistä kiinnostunut

Löysin noin 3v. Sitten Italian rannalta kiven joka vaihtaa
Väriä . Se on noin 7 cm korkea ja saman leveä .. Nyt se on
Lila ja kun pistin sen kylmään veteen se muuttui sinertäväksi
Olisiko joku tietoinen mikä kivi tämä on ja onko se arvokas ??

16

1420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      minusta se on todella arvokas ja luultavimmin hienokin vielä mutta kivi lajia en tunnistanut.

      • shala

        must se o iha normi kivi.


    • mammaslääkäri,

      Kuulostaa ihan jeesuksen hampaalta.

    • FyysikkoKO

      Ydinvoimalan jätettä se on selkeästi. Se kuuluisi syvälle maan alle missä se ei aiheuta ihmisille ja eläimille syöpää ja muita säteilysairauksia.

      • kivistä kiinnostunut

        olisiko sulla jotain kuvaa tai jotain että vooisin verrata sitä ja onko se kivi noin vaarallinen ja mitä minun pitäisi tehdä
        ??


    • keijoyyyyyy

      Minulla on penis joka vaihtaa väriä:D se on nyt tulipunainen

    • Mulla on kihlasormus jossa on samantyyppistä kiveä. Siinä on punaisia kiviä jotka muuttavat väriä lämpötilan mukaan vaaleanpunaisesta todella (melkein musta) tummaan verenpunaiseen. Kallis sormus oli, joten varmaan aika arvokas kivi joka sul on jos se on jotain samanlaatuista mitä mulla on.

    • asiaa välillä

      eiks joskus retro aikana ollu sellasia sormuksia, mis oli hervoton kivi, joka vaihtoi väriä sun tunteiden mukaan. oikeesti se vaihtoi väriä sun sormen lämpötilan mukaan, muistan kanssa pentuna pitäneeni sitä kuumavesi hanan alla. kyllä sillä nimikin oli, mut olen unohtanu

    • monkeyfist

      http://en.wikipedia.org/wiki/Thermochromism

      Veikkaisin että se ei ole kivi, vaan veden hioma lasipapa tms. jossa on tota väriä vaihtavaa matskua. Koska ei taida olla olemassa kiveä joka vaihtaisi väriä lämpötilan mukaan.

    • tuttu juttu

      muistan myös sormukset jossa oli lämpötilan mukaan vaihtavia värejä mutta kyseiseyt sormuket eivät olleet mitään kalliita. kivestä en enenpää tiedä mutta en usko sen olevan mikää arvokas ellei kivi ole isokin mutta ken tietää :)

    • fwfwffw
      • kivistä kiinnostunut

        ei valitetta vasti ..


    • Jo Viikingit.

      Kordeiitti, Kalsiitti, Turmaliini... Onhan noita.

      Niitä sanotaan yleisesti Aurinkokiviksi, koska Viikinkien uskotaab käyttäneen niitä navigoinnissa. Temppu perustuu siihen, että kiven väri vaihtuu valon polarisaation mukaan, joten suoraan auringosta tuleva valo (joka ei ole polarisoitunutta) teki kiven eri väriseksi, jolloin auringon saattaa paikallistaa vaikka pilvien läpi.

    • ylberth

      Täällä niuvanniemessä olemme kaikki löytäneet hienoja kivejä. Näyttävät seuraavat säät ja myrskyt ja ihmisen koroskuupit.

    • St0ne

      Saattaa hyvinkin olla spektroliittiä, ei ole arvokas.

    • Helenka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2024
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1730
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1167
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      2
      1134
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      132
      1078
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      976
    Aihe