Pallorallia iltapäivätaivaalla 8.1.2012

Kiikarikeikari

Satelliittejako tiirailin?

Pälyilin Heinolan juuri pimentyneelle taivahalle kellontarkkaan 17.11 aikoihin ja huomasin taivaalla liihottavan kaksi tavanomaista satelliitin näköistä pallukkaa. Erikoisen asiasta tekee se, että nämä pallukat menivät taivasta pitkin peräkkäin. Takaa tuleva pallukka ohitti etummaisen ja siirtyi keulille, kunnes katosi hetken päästä pimeyteen. Toisen palleron matkaa seurasin, kunnes se katosi puiden peittämänä näköpiiristäni. Tämän "ohittajapallon" kirkkaus vaihteli hieman. Välillä hieman kirkkaampi ja välillä himmeämpi, kunnes sitten hiipui kokonaan. Silmämääräisen arvioni mukaan pallerot lensivät jotakuin lännestä itään päin. Mahtoiko siinä vaan kahden satelliitin radat osua päällekkäin, vaiko mitä? Kertokaa toki viisaammat taivaan tiiraajat.

5

97

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noita näkyy...
    • Valopallukka

Yksi pallukka "tippui" taivaalta lauantaina 7.1.2012 aamupäivällä n. 9 maissa, jossain äänekosken ja viitasaaren puolivälissä.

Valopallukka tippui suoraan ylhäältä alas. "Tippuminen" kesti ehkä 1-2 sekuntia, mutta näkyi todella selvästi, sillä keli oli aurinkoinen ja kirkas. Myös kyydissä olevat ehtivät nähdä pallukan.

Onko ollut meteori parveja liikkeellä vai tuliko avaruus romua maahan asti? Uffo se tuskin oli kun meni niin lujaa...

• Kiikarikeikari

Lisätään nyt tähän samaan ihmettelyketjuun eräs aiempi outo satelliittien sompailu, johon liittyi kolme lentävää härveliä (kenties juuri NOSSeja?). Kaikki kolme tulivat eri suunnista, mutta ajoivat kaikki kolme samanaikaisesti samaan pisteeseen taivaalla. Yhteentörmäystä ei suinkaan tapahtunut, vaan satelliitit jatkoivat menoaan, vaikka tilanne näytti maasta käsin kolmen pallon kolarilta.

• Rendesvous
        Kiikarikeikari kirjoitti:

Lisätään nyt tähän samaan ihmettelyketjuun eräs aiempi outo satelliittien sompailu, johon liittyi kolme lentävää härveliä (kenties juuri NOSSeja?). Kaikki kolme tulivat eri suunnista, mutta ajoivat kaikki kolme samanaikaisesti samaan pisteeseen taivaalla. Yhteentörmäystä ei suinkaan tapahtunut, vaan satelliitit jatkoivat menoaan, vaikka tilanne näytti maasta käsin kolmen pallon kolarilta.

Jos satelliitit on lähetetty samalla raketilla niin voisi kai olla mahdollista, että ne aina silloin tällöin kohtaavat yhtä aikaa samassa pisteessa, kuitenkin hieman eri korkeuksilla. Tapahtuiko tuo pohjoisen suunnalla?

• ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      201
      2076
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      158
      1412
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      227
      1051
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      917
    5. 58
      898
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      47
      813
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      71
      813
    8. 93
      777
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      697
    10. Martinan alamäki jatkuu

Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      666
    Aihe